Jump to content

Astenia - inamicul public de primăvară


dcp100168

Recommended Posts

Primăvara din sufletul copiilor

Astenia – inamicul public numărul unu

Oboseala inexplicabilă, stările de somnolenţă sau insomnia, palpitaţiile, durerile la nivelul stomacului, senzaţia de picioare grele, durerile musculare, cefaleea, lipsa chefului de viaţă şi a randamentului sunt simptome specifice asteniei.

Schimbările pe care le simţim în organism sunt datorate schimbărilor hormonale apărute odată cu trecerea de la sezonul rece la primăvară. Odată cu trecerea de la iarnă la vară, în organism creşte nivelul de serotonină şi se reduce nivelul de melatonină. De asemenea, în primele zile călduroase de primăvară, vasele de sânge se dilată şi tensiunea arterială scade. Aceste schimbări sunt cele care stau la baza asteniei, spun medicii.

Combaterea asteniei de primăvară ţine de fiecare persoană în parte. În această perioadă, specialiştii recomandă suplimentarea aportului de minerale şi de vitamine, de care organismul a fost privat în anotimpul rece. Acestea pot fi incluse în alimentaţie prin consumul de salate, fructe şi de legume sau prin administrarea, la recomandarea medicului, a suplimentelor nutriţionale care conţin vitaminele A, B1, B2, B6, B12, C, D, E, K şi minerale precum şi magneziu şi zinc.

De asemenea, pentru a elimina toxinele acumulate pe parcursul iernii, este bine să fie reluate activităţile fizice în aer liber. Se cunoaşte faptul că razele soarelui revigorează organismul şi au ca efect echilibrarea nivelurilor hormonale. Specialiştii susţin că 15 minute zilnic în aer liber sunt suficiente pentru a reduce simptomele asteniei.

Este important să respectaţi orele de culcare şi de trezire mai mult decât în restul anotimpurilor deoarece la începutul primăverii somnul este dereglat din cauza scăderii cantităţii de melatonină.

Consumaţi fructe şi legume proaspete. Alternaţi duşurile cu apă caldă cu cele cu apă rece, pentru a stimula circulaţia sanguină.

Dacă nu vă este contraindicat (de exemplu din cauza unor suferinţe cardiovasculare), mergeţi la saună, pentru îmbunătăţirea circulaţiei sangvine şi întărirea sistemului imunitar.

http://www.viata-libera.ro/articol-Aste ... unu_2.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.