Jump to content

Cursă maritimă Giurgiuleşti - Istanbul


Recommended Posts

Posted

Cu „Prinţesa Elena”, din Giurgiuleşti la Istanbul

Cursa maritimă Giurgiuleşti–Istanbul–Giurgiuleşti va fi deschisă la 17 martie. Anunţul a fost făcut de operatorul Portului de pasageri Giurgiuleşti - Întreprinderea de Stat „Portul Fluvial Ungheni”, a declarat căpitănia portului Giurgiuleşti din cadrul Agenţiei Transporturi. Cursa maritimă va fi efectuată cu o nava de pasageri „Prinţesa Elena”, cu o capacitate de îmbarcare de 145 de persoane. Călătoria include trecerea pe mare, timp de 32 de ore, şi staţionarea, timp de două zile, în Istanbul, se arată într-un comunicat de presă al Agenţiei Transporturi. Pasagerii pot procura bilete de pe acum pentru cursa maritimă la casele de vânzări din port. Ei pot opta pentru cabine de două locuri, trei locuri (familiale), patru locuri şi de clasa lux. Costul biletului include trecerea pe mare tur-retur, hrană de trei ori pe zi la bordul navei în timpul călătoriei şi staţionării în Istambul, cazarea la bordul navei în timpul staţionării în Istambul, transportarea gratuită a 60 kg bagaj de mână.

http://www.timpul.md/news/2009/03/15/cu-%E2%80%9Eprin%C5%A3esa-elena%E2%80%9D-din-giurgiule%C5%9Fti-la-istanbul

Posted

Ne dau clasă!

Basarabenii inaugurează astăzi prima cursă maritimă Giurgiuleşti - Istanbul

* Portul de pasageri Giurgiuleşti a devenit operaţional cu un an mai devreme decât era prevăzut * În schimb, autorităţile gălăţene contabilizează găurile din malul Prutului şi fac poteci la Cahul ca să ţină conferinţe *

Presa de peste Prut vuieşte de două zile: astăzi, 17 martie, va fi inaugurată cursa maritimă Giurgiuleşti–Istanbul–Giurgiuleşti. Potrivit agenţiei de presă „Info-Prim Neo” şi ziarului „Timpul” din Chişinău, nava de pasageri „Prinţesa Elena”, cu o capacitate de îmbarcare de 145 de persoane va efectua această cursă. „Călătoria include trecerea pe mare, timp de 32 de ore, şi staţionarea, timp de două zile, în Istanbul. Pasagerii pot procura bilete de pe acum pentru cursa maritimă la casele de vânzări din port. Ei pot opta pentru cabine de două locuri, trei locuri (familiale), patru locuri şi de clasa lux. Costul biletului include trecerea pe mare tur-retur, hrană de trei ori pe zi la bordul navei în timpul călătoriei şi staţionării în Istanbul, cazarea la bordul navei în timpul staţionării, transportarea gratuită a 60 kg bagaj de mână”, scrie presa moldovenească.

La ei se poate, la noi nu

La începutul acestui ani, „Viaţa liberă” scria că basarabenii au construit în câţiva ani un ditamai portul, în timp ce autorităţile române nu reuşesc nici să consolideze un kilometru din malul Prutului, banii ajungându-le doar pentru 200 de metri. Vreţi să ştiţi cât le-a luat fraţilor de peste Prut să-şi facă port maritim internaţional? Potrivit documentelor Guvernului Republicii Moldova, Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti, este: „unicul port din Republica Moldova accesibil pentru navele maritime, este situat la km 133,8 (mila maritimă 72,2) al fluviului Dunărea, în sudul Republicii Moldova.

Compania Danube Logistics SRL este investitorul general, proprietarul şi operatorul Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti. În decembrie 2004, Danube Logistics a semnat cu Guvernul Republicii Moldova un acord de investiţii pentru construcţia Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti. Acţionarii societăţii Danube Logistics sunt holdingul olandez EASEUR Holding BV şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care deţine 80 la sută şi respectiv 20 la sută din acţiuni”. Potrivit Agenţiei Transporturi a Republicii Moldova, pe 27 martie 2008 a fost turnat „primul beton în temelia blocului administrativ al Portului de pasageri Giurgiuleşti cu capacitatea de circa 300 pasageri pe zi”. Portul de pasageri de la Giurgiulesti a devenit operaţional în martie 2009, deşi era planificat să fie terminat în 2010! Pentru construcţia portului au fost investite, conform presei de peste Prut, peste 30 milioane de dolari. Cursa a fost şi anunţată, de altfel în decembrie 2008, de către ministrul economiei şi comerţului, Igor Dodon.

Greu cu informaţia

În prezent, gălăţenii pot ajunge la Istanbul cu autocarul, călătoria costându-i 120 de lei, numai dus. Cum Giurgiuleştiul e la o aruncătură de băţ, iar transportul pe apă este, cel puţin teoretic, mai ieftin şi mai plăcut, am încercat să aflăm care este preţul unei călătorii Giurgiuleşti-Istanbul. Din păcate, colegii noştri din presa de peste Prut nu ne-au putut ajuta cu informaţii suplimentare. De la Portul Internaţional Giurgiuleşti am obţinut un număr al căpităniei la care răspundea politicos un robot: „Zdrastvuite….”. Agenţia de Transporturi a Moldovei a răspuns într-un târziu la telefon, şi ne-a oferit alte două numere de contact la care până la închiderea ediţiei nu ne-a răspuns nimeni. Nu ne-am pierdut speranţa şi am adresat întrebările privind preţul unui bilet, orarul curselor şi celelalte detalii care i-ar interesa pe amatorii de călătorii maritime, pe mail, şi aşteptăm cu încredere răspunsurile.

Oricum, n-ar fi rău ca autorităţile gălăţene care au făcut cărare bătând drumurile la Cahul cu proiecte transfrontaliere să înveţe câte ceva din operativitatea în investiţii a autorităţilor moldovene!

http://www.viata-libera.ro/articol-Basa ... ul__2.html

Posted

iata si careva informatii cu referire la preturi

"O sută de persoane vor porni azi spre Istanbul la bordul navei „Prinţesa Elena” pe noua cursă maritimă Giurgiuleşti–Istanbul–Giurgiuleşti.

Leonid Munteanu, consultant în transport naval din cadrul Agenţiei Transporturi, a comunicat pentru Info-Prim Neo că rezervările pentru prima cursă au fost făcute prin intermediul întreprinderii de stat „Portul Fluvial Ungheni”, operatorul Portului de pasageri Giurgiuleşti. „În prezent, nu există un sistem de rezervări bine pus la punct. Se duc tratative privind modalităţile de comercializare a biletelor”, a declarat Munteanu. El a mai spus că preţul biletelor este de 200 de euro şi va include trecerea pe mare tur-retur, hrană de trei ori pe zi şi cazarea la bordul navei în timpul staţionării în Istanbul. Pasagerii vor mai putea transporta gratuit 60 kg bagaj de mână. „Majoritatea persoanelor, care şi-au făcut rezervări sunt din Chişinău. O parte dintre ei vor călători în scopuri de afaceri, alţii – pentru agrement”, a mai spus consultantul.

Nava are o capacitate de îmbarcare de 145 de persoane. Călătoria include trecerea pe mare, timp de 32 de ore, şi staţionarea de două zile în Istanbul. Pasagerii pot opta pentru cabine de 2 locuri, 3 locuri (familiale), 4 locuri şi de clasa lux. “Prinţesa Elena” va porni spre Istanbul în după-amiaza zilei de marţi şi va reveni în port duminică."

Jurnal de Chisinau.

http://www.jurnal.md/article/12283/

Posted

@informat

Multumesc pentru informatii.

200 euro e un pret ok, la prima vedere. Ramane de urmarit subiectul pentru alte detalii sau impresii ale celor din prima cursa.

Poti obtine (sunt disponibile) fotografii cu interiorul cabinelor, nava in general? Ce taxe se mai achita?

Oare cat de greu e sa se faca si din Galati asa ceva? E o intrebare, nimic "subversiv" :evil:

Ca sa faci o "iesire" din Giurgiulesti e oarecum peste mana - drumul pana acolo, intrarea intr-o tara straina, taxa la vama etc.

Posted

800 RON cu vaporul. Si parca se spunea ca cu vaporul e mai ieftin, da de unde. La pretul asta faci 3 curse cu autocarul dus-intors. si inca una doar dus.

Posted
800 RON cu vaporul. Si parca se spunea ca cu vaporul e mai ieftin, da de unde. La pretul asta faci 3 curse cu autocarul dus-intors. si inca una doar dus.

Şi dormi pe scaun, iar la Istanbul pe stradă ;)

Posted

La pretul asta faci 3 curse cu autocarul dus-intors. si inca una doar dus.

Desigur, George. Sa zicem 60 de euro drumul cu autocarul, ok.

Din comentariu tau inteleg ca nu ai facut drumuri prea lungi cu autocarul. Diferentele majore ar cam fi: stau 50-60 de oameni intr-un spatiu inchis, fiecare cu "parfumul" lui, timp de vreo 12-14 ore. De dormit dormi cu capul pe bancheta din fata, printre zdruncinaturile inerente oricarui drum. Binenteles ca de mancat mananci fie pe unde opreste nea sofer - pe banii tai, evident, fie "la pachet". E o placere sa-si desfaca 15-20 de insi pachetele de acasa, crede-ma. Daca te-a taiat vreo nevoie - ghinion. Soferul opreste de vreo 2-3 pe tot traseul sau in vama, unde binenteles ca mai sunt vreo 10 autocare de turisti cu aceleasi necesitati. Si bude - cateva. Bie

Si, asa cum ziceam si admin, mai bagi si un somn pe unde apuci pe acolo, prin Turcia, ca nu ai inclus in 60 de euro si cazare...

Si in tot timpul asta cat tu faci trei drumuri si jumate, eu as prefera sa merg cu vaporul pe mare, in cabina mea, cu trei mese pe zi si cu "cazare" la Istanbul :d

Posted

Salut tuturor,

in incercarea de a stringe careva feedback cu privire la deschidere am dat de acest forum.

Ma numesc Munteanu Leonid, si sunt consultant in transport naval la Agentia Transporturi a RM.

In ceea ce priveste cursa Giurgiulesti-Istanbul-Giurgiulesti:

Cit costa?

a) in cabina de 4x-185 euro/persoana

B) in cabina 2x - 210 euro/persoana

c) numar 3x (pentru o familie)- 210 euro/persoana, conditiile in aceasta cabina sunt mai bune pentru ca are o canapea care se desface, pentru 2 persoane (un cuplu sa zicem), chiar daca este acelasi pret ca si in cea de 2x , 2 persoane vor putea sta singuri in aceasta daca vor achita costul toatei cabine, respectiv 630 euro

d) cabina lux-600 euro/persoana (cazare max 2 persoane)

pentru alte intrebari:

Date de conctact> tel. (373 22) 251-128

e-mail> leonid.munteanu@at.gov.md

Posted
Salut tuturor,

in incercarea de a stringe careva feedback cu privire la deschidere am dat de acest forum.

Ma numesc Munteanu Leonid, si sunt consultant in transport naval la Agentia Transporturi a RM.

In ceea ce priveste cursa Giurgiulesti-Istanbul-Giurgiulesti:

Cit costa?

a) in cabina de 4x-185 euro/persoana

B) in cabina 2x - 210 euro/persoana

c) numar 3x (pentru o familie)- 210 euro/persoana, conditiile in aceasta cabina sunt mai bune pentru ca are o canapea care se desface, pentru 2 persoane (un cuplu sa zicem), chiar daca este acelasi pret ca si in cea de 2x , 2 persoane vor putea sta singuri in aceasta daca vor achita costul toatei cabine, respectiv 630 euro

d) cabina lux-600 euro/persoana (cazare max 2 persoane)

pentru alte intrebari:

Date de conctact> tel. (373 22) 251-128

e-mail> leonid.munteanu@at.gov.md

Mulţumim pentru informaţii!

Ce facilităţi include croaziera? Care este programul la Istanbul? Fiecare pe cont propriu sau ceva organizat? Românii pot obţine rezervări şi, dacă da, cum?

Posted

Galatenii pleaca in croaziere din Republica Moldova

» Republica Moldova a reusit ca in mai putin de un an sa construiasca un port la Giurgiulesti, la mila 72,2 a Dunarii, in zona de varsare a Prutului in Dunare » De o saptamana, au fost demarate croazierele pe Dunare si Marea Neagra, pe ruta Giurgiulesti-Istanbul-Giurgiulesti.

Giurgiulestiul era cunoscut, pana in urma cu o saptamana, doar ca localitate de frontiera din Republica Moldova, la granita tripla dintre Romania, Moldova si Ucraina. Aici, pe malul romanesc al Prutului, la cateva sute de metri de varsarea raului in Dunare, se afla Vama Galati-Rutier si Punctul de Contact Transfrontalier Romania-Moldova-Ucraina. De zilele trecute, Giugiulestiul este port martitim. Adica port la Dunarea maritima. Noul port a fost construit de autoritatile moldovene intr-un timp-record. "Republica Moldova a reusit sa construiasca timp de aproape un an un port maritim modern, care are capacitatea sa asigure acostarea navelor maritime de pasageri si de marfa cu o lungime de pana la 120 de metri. Acest lucru, de asemenea, ofera cetatenilor moldoveni posibilitatea sa calatoreasca cu un transport ieftin, ecologic si confortabil, in statele din Bazinul Marii Negre, precum si Marea Mediterana. Terminalul petrolier si cel cerealier, care inca sunt in constructie impreuna cu portul de pasageri, vor constitui un nod comercial important in regiune si vor asigura transportarea diferitor marfuri pe cale maritima, feroviara si auto", a declarat la inaugurarea portului Igor Zaharia, seful Serviciului Transport Naval din cadrul Agentiei Transporturilor din Republica Moldova. Festivitatea a avut loc in prezenta presedintelui Republicii Moldova, Vladimir Voronin.

Incepand din 2005, la Giurgiulesti au fost efectuate investitii importante in construirea terminalului petrolier, in care au fost investite, pana in prezent, 35 milioane euro, si la teminalul cerealier, cu o capacitate de depozitare de 50.000 tone, in care au fost investite 12 milioane euro. Portul de la mila 72,2 a Dunarii confera Republicii Moldova un nou statut, acela de stat maritim. Portul Giugiulesti va fi legat de restul localitatilor din Republica Moldova prin intermediul unei cai ferate care este in constructie pe malul stang al Prutului. Potrivit unor informatii din presa Republicii Moldova, investitorul si proprietarul portului de la Giurgiulesti este firma Danube Logistics SRL, care in decembrie 2004 a semnat cu Guvernul Republicii Moldova un acord de investitii pentru constructia Portului International Liber Giurgiulesti. Actionarii Danube Logistics sunt holdingul olandez Easeur Holding BV, care detine 80% din capital si apartine unui tulcean emigrat in Olanda, si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care detine 20%.

Cap compas Turcia

Saptamana trecuta, o data cu inaugurarea portului, a fost lansat si programul croazierelor pe Marea Neagra. Este vorba de croaziere pe linia Giugiulesti-Istanbul-Giugiulesti. Deocamdata croazierele sunt efectuate cu nava "Printesa Elena", care poate lua la bord 145 de pasageri. La prima croaziera au urcat la bordul navei 80 de pasageri. O croaziera dureaza 5 zile, dintre care doua zile de stationare in Portul Istanbul. Pretul variaza de la 185 la 600 de euro de persoana, in functie de confort. Sunt cabine de 2, 3 si de 4 locuri, dar si cabine clasa lux. Costul biletului include transportul dus-intors, trei mese pe zi si cazarea la bord si in timpul stationarii la Istanbul. Faptul ca la cativa kilometri de Galati, practic la marginea orasului, a aparut sansa plecarii intr-o croaziera pe Marea Neagra si Mediterana a devenit "bomba zilei" la Galati.

"Steaua Polara", parasita

Galatenii au o mare nostalgie pentru calatoriile cu vaporul pe Dunare. De ani de zile, primaria tot promite reluarea croazierelor pe Dunare, a si investit 11 miliarde de lei vechi in repararea navei "Steaua Polara", dar nici dupa doi ani de la finalizarea reparatiilor nu s-a intamplat nimic. "Steaua Polara" este si nava scoala a Liceului de Marina, iar Inspectoratul scolar refuza ca nava pe care o are in custodie sa aiba o dubla utilitate. In aceste conditii, croazierele intre Giugiulesti si Istanbul, care, dat fiind ca portul se afla la zece kilometri de Galati, pot fi asimilate si ca fiind Galati-Istanbul-Galati, ar putea deveni o atractie de vacanta pentru foarte multi galateni.

http://www.romanialibera.ro/a149534/gal ... ldova.html

  • 2 years later...
Posted

S-a reluat cursa Giurgiuleşti-Istanbul, pe "Princessa Elena"

După o pauză de un an şi jumătate, cursa maritimă Giurgiuleşti-Istanbul-Giurgiuleşti a fost relansată. Evenimentul a avut loc sâmbătă, 2 mai. Croaziera a durat o săptămână - patru zile pasagerii vor fi pe mare, iar restul timpului şi l-au petrecut în unul dintre cele mai renumite oraşe ale lumii - Istanbul. Înainte de a ajunge la destinaţie, nava „Princessa Elena” a parcurs 12 ore prin Delta Dunării şi 20 de ore pe Marea Neagră.

Biletele pentru această croazieră variază între 325 şi 1500 de dolari.

Pauza de un an şi jumătate a fost cauzată de renegocierea condiţiilor contractuale.

Nava „Princessa Elena” a fost construită în China cu 20 de ani în urmă şi este închiriată de autorităţile moldovene de la o companie din Sierra Leone. Costul de operare a unei curse tur-retur constituie circa 45.000 de dolari. Venitul anual este de şase milioane de dolari, dintre care două milioane ajung în bugetul de stat, iar patru milioane îi revin portului.

timpul.md

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.