djabar1523 Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 Marea majoritate dintre noi acceptam de cele mai multe ori contractele STANDARD impuse de furnizorii de servicii (gaze, electricitate, internet, telefonie) fara a putea face nici o modificare. Nu ar fi nimic rau in asta daca fiecare dintre partile contractante si-ar respectate pe deplin obligatiile. Pentru noi ca si clienti treaba este relativ simpla : achitam facturile (pe cat posibil in termenele prestabilite) si totul este OK. Daca intarziem insa, lucrurile se complica : penalizari, suspendarea furnizarii serviciului, chemare in judecata pentru recuperarea daunelor, executare silita etc. (lucru care, dintr-un anumit punct de vedere mi se pare in regula). Intrebarea este insa : « ce mijloace de coercitie ai tu ca si client impotriva unei corporatii, in momentul in care aceasta nu-si indeplineste obligatiile prevazute in contract ? ».Dupa acest mic preambul va voi prezenta o situatie (banuiesc ca si dumneavoastra ati intampinan numeroase astfel de cazuri) care m-a determinat sa scriu aceste randuri. Fac o mica paranteza si mentionez ca scriu pentru ca am ajuns la concluzia ca nu pot face nimic altceva (voi reveni mai tarziu asupra subiectului).De ani buni de zile sunt client al celebrei firme RCS RDS (nu am mentionat numele pentru a-i face reclama, ci pentru ca dumneavoastra sa stiti cu ce firme lucrati, drept pentru care ma voi referi in continuare doar cu sintagma FIRMA) si beneficiez de un pachet de servicii (INTERNET+cablu TV + telefonie fixa si mobila) furnizat la un pret considerat de mine rezonabil (la incheierea contractului). Intrucat la momentul cablarii blocurilor firma nu avea posibilitatea alimentarii cu electricitate a propriilor echipamente au apelat la o solutie de compromis constant in racordarea de la unul dintre apartamente. Din considerente organizatorice, firma a considerat ca este optim (datorita pozitionarii apartamentului) sa preia curent de la mine (situatie cu care am fost de acord), eu fiind recompensat pentru consumul de electricitate cu o reducere la abonament in valoare de 10RON, iar ulterior oferindu-mi-se gratuitatea abonamentului CATV (situatii stipulate prin intermediul unor acte aditionale anexate contractului de prestari servicii). Problemele au intervenit in momentul in care datorita unor modificari in sistemul informatic al firmei, acesta nu a mai permis acordarea instant a gratuitatii la abonamentul de cablu TV, facturile emise catre clienti incluzand toate costurile : internet + telefon + cablu (ultimul fiind insa gratuit conform conventiei incheiate intre partile contractante). Din acel moment se incepea stornarea manuala a respectivelor facturi, pana la finalizarea procesului neputand insa fi achitate celelalte cheltuieli (internet + telefonie). Acestea fiind spuse au aparut in repetate randuri situatii in care mi-a fost sistata furnizarea serviciilor de internet / telefonie, motivandu-se neachitarea facturilor, insa eu nu puteam efectua platile in cauza intrucat angajatii firmei nu imi incasau banii pana cand nu se realiza stornarea. Ma aflu astfel intr-un cerc vicios si nu vad nici o solutie.Am facut o reclamatie scrisa la sediul firmei insa din pacate problema nu se poate rezolva local si sunt constient de acest lucru.Am contactat serviciul de relatii clienti, le-am explicat situatia, ei mi-au raspuns in mod politicos ca vor avea in atentie cazul meu (care banuiesc ca nu e singular) si ma vor reconecta, insa nu se intampla nimic.Situatia este cu atat mai stresanta intrucat pentru mine accesul la internet este esential munca prestata fiind in stransa legatura cu mediul on line. Pe mine cine ma despagubeste pentru pierderile datorate de intreruperea conexiunii ?Am prezentat problema si OJPC insa din partea « onorabililor angajati » am primit urmatorul raspuns : « ati asteptat sa primiti un raspuns la reclamatia dumneavoastra inaintata catre firma (raspuns care poate veni chiar si in 30 zile) ? ». Chiar si in aceste conditii am inaintat reclamatia catre OJPC, desi experientele anterioare mi-au demonstrat cu varf si indesat « profesionalismul » institutiei, care NU a facut nimic.In incheiere va adresez tuturor o intrebare : CE SE POATE FACE ?Eu cred ca am si un raspuns : sa emigrez in Canada….P.S. Firma despre care am discutat nu are cele mai bune / ieftine servicii de pe piata.
katman Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 Si de fapt de ce stai inca la RDS cind ai inca 4-5 alte optiuni? Daca ti-a taiat netul de ce te duci in continuare la ei si nu consideri ca ti-ai incheiat contractul si iti vezi de treaba? Mai ales ca spui ca o conexiune stabila la net iti este esentiala si asta nu a fost niciodata cazul RDS...
djabar1523 Posted March 20, 2009 Author Posted March 20, 2009 Conexiunea a fost in general buna. Pe mine m-a deranjat modul in care isi trateaza clientii. Din pacate nu e singura firma care se comporta astfel.
Mikka Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 djabar, bine ai venit in club. Am doar netul de la nemernicii astia si am exact aceeasi problema. Din ianuarie nu-mi pot incasa banii, exact din acelasi motiv... Insa - daca ai si tu alimentatorul ala in casa - de ce nu-l scoti din priza? :twisted:
djabar1523 Posted March 21, 2009 Author Posted March 21, 2009 Din fericire pentru ei tocmai au trecut pe alimentare proprie de curand.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now