dcp100168 Posted March 20, 2009 Posted March 20, 2009 CFR dă afară 12.000 de oameniNumărul de angajaţi din sistemul feroviar va fi redus cu 12.139 de persoane, potrivit unui program de restructurare trimis vineri către structurile sindicale din domeniu de către oficialii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Dintre cele trei companii de stat din domeniu, cea mai afectată va fi CFR Marfă, cu 5.949 angajaţi. CFR SA (infrastructură) va trebui să disponibilizeze 3.536 de angajaţi, CFR Călători 2.545 de angajaţi, iar 109 de viitori disponibilizaţi aparţin unor entităţi precum Autoritatea Feroviară Română sau Societatea Feroviară de Turism. "În programul de restructurare nu se prevede nicio formă de protecţie socială pentru personalul disponibilizat. Un salariat disponibilizat în această perioadă deosebit de dificilă este un om sacrificat fără nicio perspectivă. Mai mult, programul va afecta şi anumite comunităţi locale şi agenţi economici prin închiderea unor secţii de circulaţie şi prin anularea unui număr mare de trenuri", a anunţat preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial (FNFMC), Gheorghe Popa.Măsura, care a determinat imediat apriţia de proteste din partea sindicaliştilor, era previzibilă, în condiţiile în care situaţia financiară a căii ferate este dezastruoasă. Compania CFR SA, responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare, avea la finele anului trecut datorii totale de peste două miliarde de lei (inclusiv penalităţi de întârziere), în mare parte către furnizorii de electricitate.Organizaţiile sindicale reprezentative se vor întâlni, luni, cu directorii generali ai societăţilor de cale ferată şi cu subsecretarul de stat Constantin Axinia, pentru a discuta problematica referitoare la restructurarea feroviară. În cazul în care nu se va ajunge la un acord, sindicaliştii iau în considerare declanşarea acţiunilor de protest, putându-se ajunge chiar şi la grevă generală.http://www.gandul.info/actualitatea/pri ... 27;4066241
dcp100168 Posted March 26, 2009 Author Posted March 26, 2009 Aproape 40% din personalul de la CFR Marfă Galaţi se pregăteşte de disponibilizareConform programului de reorganizare şi restructurare întocmit de Ministerul Transporturilor, un număr de 572 de angajaţi ai CFR Marfă Galaţi şi 130 de salariaţi de la CFR Călători ar urma să fie concediaţi în viitorul apropiat. Sindicatul Mişcare Comercial Galaţi nu este de acord cu plecările şi se pregăteşte de proteste.În momentul de faţă există trei programe de reorganizare şi restructurare a celor trei mari unităţi de cale ferată, CFR Călători, CFR Marfă şi CFR Infrastructură. Însumând cifrele de personal care vor face obiectul disponibilizărilor, ajungem la peste 12.000 de oameni care trebuie să părăsească sistemul feroviar în următoarele luni. Din cadrul Regionalei CFR Călători Galaţi ar trebui să plece 130 de persoane, incluzând aici toate funcţiile, inclusiv TESA, dar cea mai masivă disponibilizare de personal se concentrează la CFR Marfă, unde se preconizează că ar trebui să plece 572 de persoane. Culmea este că la CFR Infrastructură nu se ştie câţi oameni vor pleca şi de pe ce funcţii, pentru simplul motiv că programul de reorganizare al Ministerului Transporturilor a fost redus la un banal rezumat. "La Călători, la nivelul sindicatului, plecările înseamnă 4% din personal, iar la Marfă este vorba de 38%. CFR Marfă a înregistrat o scădere serioasă de activitate în ultimii ani, după apariţia unor operatori privaţi, ce a condus la scăderea dramatică a transportului de mărfuri în sistemul feroviar", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial din Galaţi, Viorel Istrate.Concedierea ca măsură de echilibrare a bugetuluiTrebuie să menţionăm că cele trei unităţi feroviare amintite anterior nu sunt unităţi bugetare. Transferurile de la bugetul de stat vizează la societatea de călători acoperirea diferenţei dintre tariful practicat şi costurile reale ale biletelor, iar la compania naţională de infrastructură vorbim de un ajutor de 42 de milioane de lei pentru gestionarea infrastructurii feroviare. Ministrul Transporturilor a cerut totuşi celor trei unităţi să facă nişte programe de restructurare, din care să rezulte echilibrarea bugetului. Echilibrare care se realizează, cum lesne se poate deduce, prin reduceri de personal. "Toate programele de restructurare de la calea ferată au avut un singur obiectiv: reducerea personalului. Pe regionala Galaţi au fost sute de mii de ore suplimentare din această cauză, acum s-au stabilizat la 80.000 de ore suplimentare", a precizat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi.Boc şi Geoană, ultima soluţie înainte de declanşarea protestelorLipsa investiţiilor din ultimii 20 de ani a condus treptat la reducerea vitezelor pe calea ferată, pentru ca transportul să se efectueze în condiţii de siguranţă. Asta înseamnă o viteză medie de 43 de kilometri pe oră, iar în ritmul acesta se va ajunge ca şi o călătorie cu bicicleta să dureze mai puţin decât una pe calea ferată. "Calea ferată este un sistem strategic fără strategie. Organizaţiile de sindicat resping categoric aceste reorganizări care au ca obiect plecarea oamenilor din sistem. Sindicatul nostru se gândeşte la proteste. Se vor încerca discuţii cu liderii celor două partide politice din coaliţie şi o să-i invităm la o analiză serioasă pe problematica sistemului feroviar. Singurul capital care a mai rămas în sistem este capitalul uman. Nu oricine de pe stradă poate fi adus să se ocupe de activitatea la calea ferată", conchide preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=11
dcp100168 Posted April 3, 2009 Author Posted April 3, 2009 Disponibilizările la CFR Galaţi sunt puse sub semnul întrebăriiSindicatul Mişcare Comercial nu acceptă concedieri de personal în lipsa investiţiilor în infrastructură dar, dacă se va ajunge la o asemenea măsură, numărul de feroviari ce ar urma să plece depăşeşte cu puţin 300 de oameni, iar aceştia ar putea fi pensionabilii. La Galaţi cifrele avansate iniţial privind plecările feroviarilor s-au dovedit a fi nu tocmai exacte. Liderul Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate, susţine că la CFR Călători nu pot pleca mai mult de 160 de angajaţi, de la CFR Marfă aproximativ 160-180 de feroviari, iar de la CFR Infrastructură nicio persoană. "Dacă privim problema din punct de vedere strict comercial, s-ar putea dovedi că este nevoie de o restructurare, deşi noi nu credem asta. Spre exemplu, la CFR Infrastructură nu poţi concedia gările, pentru că, dacă dai afară lucrătorii de acolo, la asta s-ar ajunge. Nici la alte posturi din sistem nu se poate renunţa pentru că ele sunt esenţiale pentru buna funcţionare a acestuia. Dacă discutăm de plecări, se poate face acest lucru prin pensionarea lucrătorilor care îndeplinesc condiţiile şi aducerea în locul lor a altor persoane", declară preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=6
dcp100168 Posted April 28, 2009 Author Posted April 28, 2009 600 de ceferişti au protestat la BucureştiSindicatul Mişcare Comercial din Galaţi a mobilizat 600 de angajaţi de la calea ferată pentru a protesta ieri în Gara de Nord şi la Ministerul Transporturilor, alături de alţi circa 9.000 de ceferişti, faţă de intenţia administraţiei de a concedia 12.000 de lucrători de la CFR.Angajaţii de la calea ferată au pus piciorul în prag după ce negocierile cu Ministerul Transporturilor nu au dus la niciun rezultat. Ieri, începând cu ora 11, a fost organizat un protest de proporţii în Gara de Nord din Bucureşti, la care au participat peste 10.000 de ceferişti, ce a continuat apoi în faţa Ministerului Transporturilor. Printre aceştia s-au numărat şi 600 de membri ai Sindicatului Mişcare Comercial din Galaţi. Ceferiştii nu sunt de acord cu decizia administraţiei de a concedia 12.000 de salariaţi de la calea ferată atât din cauza costurilor sociale pe care le-ar implica o asemenea măsură, dar şi pentru că nu s-ar mai putea garanta siguranţa pe calea ferată. "Le-am explicat celor din administraţie că nu putem accepta o asemenea măsură. Am propus pensionarea a 5.500 de salariaţi, care îndeplinesc condiţiile, dar nu putem să lăsăm 12.000 de oameni să plece. Vorbim de securitatea pe calea ferată. Funcţionarea sistemului feroviar în asemenea condiţii nu mai este posibilă la parametri de siguranţă", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial din Galaţi, Viorel Istrate.Urmează greva generalăPlecarea celor 600 de angajaţi ai CFR la protestul de la Bucureşti nu a afectat circulaţia trenurilor în cadrul regionalei de la Galaţi. Conform informaţiilor furnizate de sindicalişti, participanţii nu erau în tură în ziua organizării protestului. Cert este că acţiunea de ieri este doar primul pas spre organizarea unor ample manifestări ale angajaţilor de la calea ferată. "Vom întreprinde demersurile necesare pentru organizarea unei greve de avertisment, cu etapa concilierii la Ministerul Muncii. Nu suntem de acord ca pentru reducerea deficitului bugetar, aşa cum a cerut FMI, să fie sacrificaţi mii de angajaţi de la calea ferată. Sunt mai multe etape de parcurs şi sperăm să ajungem la o înţelegere cu administraţia. Dacă nu se va putea, vom iniţia procedura legală pentru declanşarea grevei generale", susţine preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial din Galaţi.Lucrătorii de la calea ferată nu au încheiat pentru anul în curs contractul colectiv de muncă, după ce discuţiile cu administraţia CFR şi Ministerul Transporturilor au eşuat.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=5
George Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Eh, uite o companie care e preocupata mai mult de siguranta calatorilor decat de bani.
dcp100168 Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Nu vor fi disponibilizări la calea feratăProblema securităţii locurilor de muncă în cadrul Regionalei CFR Galaţi nu se mai pune, după ce administraţia de la calea ferată şi Ministerul Transporturilor au decis ca restructurarea să vizeze doar angajaţii care îndeplinesc condiţiile de pensionare. După ce la ultima rectificare de buget Ministerul Transporturilor a rămas fără o parte din fondurile prevăzute pentru 2009, discuţia ce privea concedierea a circa 12.000 de feroviari a fost repusă pe tapet. Sindicaliştii au purtat ieri discuţii cu administraţia de la căile ferate şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi până la urmă s-a ajuns la o înţelegere cu privire la restructurare, ce nu vizează disponibilizări de personal. Conform informaţiilor furnizate de conducerea Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, aceasta va însemna doar plecarea feroviarilor care îndeplinesc condiţiile de pensionare. "Am ajuns la un acord în acest sens, dar acesta este deocamdată doar verbal. Când vom avea şi un document, vom avea certitudinea că aşa se va întâmpla. Spun acest lucru pentru că acum situaţia se poate schimba de la o zi la alta", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=2
dcp100168 Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 CFR concediaza 3.700 de persoaneCaile Ferate Romane vor concedia aproximativ 3.700 de persoane, urmand ca, prin reduceri de salarii si de sporuri, sa se faca economii suplimentare echivalente salariilor altor 4.000 de oameni. Anuntul a fost facut luni de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, la finalul unei runde de negocieri cu sindicalistii feroviari. Cele 3.700 de persoane disponibilizate sunt "in general" persoane care pot sa fie pensionate si "alte tipuri de categorii de personal care se pot disponibiliza", a explicat Radu Berceanu. Persoanele disponibilizate nu vor primi compensatii, intrucat vor iesi la pensie. Initial, se vehicula un numar de 12.000 de disponibilizari la companiile feroviare.http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... rsoane.htm
dcp100168 Posted June 10, 2009 Author Posted June 10, 2009 Ceferistii stau pe un butoi cu pulbereDirectorul general al companiei, Calin Gratian, a declarat ca salariatii de la CFR Marfa ar urma sa-si primeasca jumatate din salariu pana maine, cealalta jumatate urmand sa le fie virata saptamana viitoare.Presedintele Federatiei Miscare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat pentru Business Standard ca angajatii de la CFR Infrastructura, care au intrerupt activitatea ieri, trebuiau sa-si primeasca avansul pe 30 mai, iar lichidarea, pe 15 iunie. In conditiile in care plata avansului s-a facut cu zece zile intarziere, sindicalistii anticipeaza intarzieri si la plata lichidarii. Salariatii din celelalte regionale din tara, respectiv Timisoara, Craiova, Galati si Constanta, urmeaza sa-si primeasca avansul integral in cursul zilei de astazi, a mai precizat liderul sindical. CFR a virat, ieri, 4,5 milioane de lei pentru plata salariilor angajatilor de la cinci regionale.Sindicalistii din companiile CFR si reprezentantii Ministerului Transporturilor au decis, in urma cu doua saptamani, inghetarea salariului minim la 570 de lei, taierea unor sporuri si a primelor de Pasti, de Craciun si de Ziua Feroviarului, precum si trimiterea la pensie a peste 3.700 de angajati, evitandu-se astfel concedierea a 12.000 de ceferisti, propunerea initiala a ministerului.http://www.standard.ro/articol_98741/ce ... lbere.html
dcp100168 Posted June 11, 2009 Author Posted June 11, 2009 Regionala CFR Galaţi se pregăteşte de conflicte spontane* Conducerea Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi susţine că în următoarele zile există riscul izbucnirii mai multe conflicte spontane la Regionala CFR de genul celor declanşate la Bucureşti şi Constanţa, în condiţiile în care ceferiştii au renunţat la toate sporurile, iar acum s-au trezit că nu îşi mai primesc nici salariile la timp. Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a declarat că salariile restante la CFR au fost plătite de marţi dar, din cauza sistemului informatic, nu au ajuns la angajaţii CFR. Informaţia a fost confirmată şi de liderul Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate, dar scuzele administraţiei nu par să mai fie deajuns pentru ceferişti. "Am înţeles că au fost ceva probleme cu transferul banilor de la bancă. Oamenii nu mai vor totuşi să audă de aşa ceva. Când am semnat contractul colectiv de muncă, am fost de acord să suspendăm până la 1 ianuarie 2010 plata primelor de Paşti, de Crăciun, sporurile acordate persoanele care cunosc o limbă străină sau au titlul de doctor, ca să enumăr doar câteva. Am făcut aceste sacrificii în ideea ca măcar oamenii să-şi primească salariile la timp, dar nici acest lucru nu se întâmplă", ne-a declarat Viorel Istrate.Omul şi conflictul spontanSindicatele au ajuns în situaţia de a nu mai putea controla ceferiştii şi este de aşteptat ca şi Regionala CFR Galaţi să se înscrie în următoarele zile pe lista regionalelor unde s-au declanşat conflicte spontane. "Noi nu putem controla aceste lucruri. Oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că prestează o activitate care nu mai este remunerată. Fiecare dintre noi are datorii către terţi şi nu poţi ajunge în situaţia de a-ţi pierde casa pentru că cineva nu şi-a onorat contractul pe care l-am semnat cu toţii. Nu mai vorbesc de celelalte datorii către furnizori sau instituţiile de învăţământ, în situaţia în care ai copii. Avem semnale că la Regionala CFR Galaţi pot izbucni oricând nu unul, ci mai multe conflicte spontane de genul celor de la Bucureşti şi Constanţa. Oamenii înţeleg astfel să-şi manifeste nemulţumirea", susţine liderul Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=4
dcp100168 Posted July 1, 2009 Author Posted July 1, 2009 Personalul feroviar din mai multe regionale din tara a oprit lucrulAngajatii CFR Infrastructura din mai multe regionale din tara a oprit lucrul, miercuri dupa-amiaza, iar cei din Capitala ameninta cu proteste similare, din cauza intarzierii platii salariilor, anunta Mediafax. Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Sala Voicu, a declarat ca impiegatii de miscare din cateva regionale ca Brasov si Iasi au oprit activitatea, nemultumiti ca nu si-au primit salariile la timp. Liderul sindical sustine ca protestul nu are legatura cu anuntul de marti privind trimiterea in somaj tehnic a aproximativ 7.000 de salariati de la CFR Marfa. Potrivit Realitatea Tv, calatorii au fost anuntati, miercuri dupa-amiaza, ca din Gara Brasov nu mai pleaca niciun tren, iar in Gara Sibiu au fost, de asemenea, oprite patru trenuri. Protestul s-ar putea extinde si in alte regionale importante din tara, precum Bucuresti, Galati, Timisoara sau Craiova.
Recommended Posts