Jump to content

APDM a scăzut la jumătate tarifele portuare


dcp100168

Recommended Posts

Administraţia Porturilor Dunării Maritime a scăzut la jumătate tarifele portuare pentru navele ce vor transporta containere

Pentru că traficul de mărfuri şi de nave prin porturile Dunării Maritime - Brăila, Galaţi şi Tulcea - a scăzut dramatic, oficialii Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi au anunţat, joi, că tarifele portuare pentru navele ce vor transporta containere au scăzut la jumătate, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). „Avem o scădere drastică de trafic de mărfuri şi de nave prin porturile Dunării Maritime - Brăila, Galaţi şi Tulcea. Practic, traficul în luna martie a scăzut cu 50% , comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În momentul de faţă avem un trafic de 1.200.000 tone, faţă de 3.000.000 de tone cum ar fi trebuit să avem. Ca număr de nave, din 1750 de nave câte trebuiau să intre conform previziunilor au intrat doar 645 de nave, din care 98 au fost nave maritime, iar restul de 547 au fost nave fluviale”, a declarat Mihai Ochialbescu, şeful APDM.

În condiţii de trafic redus, conducerea APDM a luat ca primă măsură reducerea la jumătate a tarifelor portuare pentru navele ce vor transporta containere. Măsura a fost luată la data de 1 aprilie, iar tariful pe container a scăzut de la 13 lei la 6 lei. „Împreună cu Administraţia Fluvială a Dunării de Jos şi cu operatorul portuar am aprobat ca tarifele portuare şi cele de tranzitare a canalului Sulina pentru navele ce vor transporta containere să scadă la jumătate. Sperăm ca în felul acesta să atragem navele cu containere în Portul Galaţi. În momentul de faţă, toate navele cu containere vin la Constanţa şi tot de acolo pleacă. Sperăm ca o parte din acest trafic să-l atragem la Galaţi. Facilităţile nu sunt foarte mari, făcând o comparaţie între taxele pe care le plăteşte un armator maritim pentru a opera o navă cu containere în Portul Constanţa şi taxele pe care le plăteşte în Portul Galaţi. Dacă în portul Constanţa tarifele sunt 56 lei/container, în Portul Galaţi tarifele se ridică 115 lei/container”, a explicat Ochialbescu.

Link to comment
Share on other sites

Conducerea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime a cerut Ministerului Transportului ca toate taxele portuare să fie zero

Pe fondul scăderii dramatice a traficului de mărfuri şi de nave prin porturile Dunării Maritime - Brăila, Galaţi şi Tulcea, conducerea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a anunţat, joi, că a cerut Ministerului Transportului ca toate taxele şi tarifele portuare să fie zero, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). Şeful Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, Mihai Ochialbescu, susţine că a trimis două propuneri Ministerului Transportului prin care solicită ca toate taxele şi tarifele să fie zero, iar cheltuielile de întreţinere portuară să fie suportate de stat. “Pentru revitalizarea Dunării şi atragerea traficului în porturile Maritime - Brăila, Galaţi şi Tulcea, conducerea APDM a trimis Ministerului Transportului o propunere de subvenţionare, pe o perioadă de un an de zile, prin care cere ca toate taxele şi tarifele să fie zero, iar cheltuielile de întreţinere portuară să fie suportate de stat”, a afirmat Mihai Ochialbescu.

În acelaşi context, conducerea APDM a solicitat conducerii Ministerului Transportului sprijin financiar pentru Porturile Dunării Maritime- Galaţi-Brăila -Tulcea. “Cu veniturile pe care le avem nu putem să facem nici întreţinerea şenalului navigabil de intrare în port, nici intrarea în bazinele portuare şi semnalizarea pe care trebuie să o realizăm. În asemenea condiţii e posibil ca în scurt timp să nu mai fim atât de competitiv din punct de vedere Port pe Dunăre”, a apreciat Ochialbescu. Oficialul a mai adăugat că, pentru anul 2009, Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi are un buget de „criză”, de 16 milioane de lei, din care 6 milioane de lei sunt destinaţi pentru ranfluarea navei Transilvaniei şi pentru pregătirea licitaţiei pentru scoaterea navei Slatina.

Administraţia Porturilor Dunării Maritime SA Galaţi administrează porturile din zona Brăila (Portul Brăila, Portul Hârşova, Portul Smârdan, Portul Măcin şi punctele de încărcare Gura Arman şi Turcoaia), din zona Galaţi (Portul Mineralier, Portul Galaţi-Comercial, Portul Docuri şi Portul Bazinul Nou) şi din zona Tulcea (Portul Tulcea, Portul Chilia Veche, Portul Mahmudia, Portul Isaccea şi Portul Marina).

Link to comment
Share on other sites

Concedieri la APDM?

Administraţia Porturilor Dunării Maritime ar putea concedia mai mulţi angajaţi din cauza ”crizei”. Potrivit şefului APDM Galaţi, o decizie urmează a fi luată până la sfârşitul lunii aprilie. ”Suntem într-o situaţie în care analizăm şi o asemenea posibilitate. Poate nu la un nivel foarte mare pentru că în momentul de faţă se derulează nişte programe şi oamenii pe care îi avem sunt programaţi pentru a lucra cu aceste programe. Nu este imposibil ca o parte din cei care suntem în APDM, sper eu - cât mai mică, să plece. Am luat în calcul să mai facem o perioadă de concediu fără plată de aşa natură încât să ne reglăm fondurile de salariu şi bineînţeles veniturile. Nu aş vrea să recurgem la concedieri, însă dacă situaţia o cere, va trebui să o facem. Pe mine mă interesează să rămână profesioniştii, iar în proporţie de 90% APDM are oameni foarte bine pregătiţi”, ne-a declarat Mihai Ochialbescu, directorul APDM Galaţi. În prezent, în cadrul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime îşi desfăşoară activitatea 134 de angajaţi.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=3

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.