Jump to content

Şantierul din Galaţi - un sfert din navele Damen


dcp100168

Recommended Posts

Santierul din Galati produce un sfert din navele olandezilor de la Damen

Un sfert dintre navele contractate de grupul olandez Damen Shipyard Group, unul dintre principalii jucatori de profil la nivel global, sunt construite de subsidiara locala, Damen Galati, a declarat pentru Business Standard Hein van Ameijden, presedintele Consiliului de Administratie al Damen.

Prezent la targul expozitional naval desfasurat zilele trecute la Constanta, oficialul companiei a spus ca Santierul din Galati reprezinta cel mai important activ pe care il controleaza grupul, dupa subsidiara din Olanda, iar principalul atu al activului din Romania il constituie costurile mai reduse decat in alte state. “Daca privim cifra de afaceri sau profitul diviziei romanesti, cifrele nu reflecta rolul extrem de important pe care il are Romania in cadrul grupului Damen, mai ales ca detine o contributie semnificativa si la partea de profit”, a mai spus acesta. Subsidiara galateana a grupului este cea mai mare si mai importanta dintre cele 34 de divizii detinute de compania olandeza in intreaga lume. Dintre cei 7.000 de angajati ai grupului, aproape 3.000 lucreaza in Galati. In plus, dintre cele 160 de nave livrate anual la nivel mondial de catre Damen, 25% sunt construite in Romania, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei. “Divizia romaneasca este capabila sa construiasca nave cu un grad mare de complexitate, iar daca nu le-am construi aici, singura alternativa ar fi Europa de Vest. In Romania, desi cifra de afaceri a crescut in ultimii doi ani, nivelul costurilor este totusi mai scazut decat in Vest, cu aproximativ 20-25% in cazul nostru, ceea ce ne permite sa avem un avantaj concurential legat de pret, comparativ cu ceilalti concurenti europeni”, a mai spus Van Ameijden. Daca strategia la nivel de grup va presupune extinderea pe noi piete, reprezentantul Damen a declarat ca, in cazul Romaniei, intentioneaza sa creasca nivelul eficientei companiei. “In Romania vom investi cele mai mari sume de bani, fiind si cea mai mare divizie pe care o avem. In acest moment, vrem sa repozitionam Santierul de la Galati, sa construim vase mai sofisticate, cu un grad mai mare de complexitate, si sa crestem nivelul calitatii vaselor”, a explicat acesta. Compania a anuntat deja, la inceputul acestui an, o investitie de aproape 20 milioane de euro, in vederea amenajarii unei hale de productie in care sa se construiasca nave speciale militare, dar si ambarcatiuni de lux. Damen Galati a raportat pentru 2008 o cifra de afaceri de 82 mil. euro, in timp ce veniturile grupului s-au ridicat la 1,6 mld. euro.

http://www.standard.ro/articol_88564/sa ... damen.html

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca chiar asa... Daca Damen Galati produce un sfert din navele intregului grup, cum de are o contributie de doar 5% la cifra de afaceri?? O fi mai ieftina forta de munca pe aici si o mai fi avand Damen si alte activitati din care scoate bani, dar nici chiar asa... Iar Damen Galati a raportat pierderi zdravene in ultimii ani!!

Sau imi scapa ceva? :?:

Link to comment
Share on other sites

Navele militare scot Şantierul Naval Damen Galaţi din criză

* Şantierul are lucrări contractate până în 2012

Şantierul Naval Damen Galaţi, parte a grupului olandez Damen, operează la capacitate maximă, având lucrări contractate pentru următorii trei ani. Şantierul a încheiat anul 2008 cu o cifră de afaceri de 82 milioane euro şi o producţie de 25% din totalul grupului. „În ultimii zece ani am progresat constant. La început realizam părţi şi subansambluri pentru diferite proiecte, pe care le livram apoi în Olanda. Acum ne ocupăm de construcţia completă a navelor. Acum avem un contract pentru patru nave de patrulă, destinate marinei olandeze, un proiect mare, care ne va ţine ocupaţi până la finele lui 2010", spune Rene H. Berkvens, oficialul grupului Da-men.

Prezent la expoziţia navală de la Constanţa, Berkvens a spus că din 2010 va începe construcţia unei nave joint-support, tot pentru marina olandeză, „cea mai mare navă realizată la Galaţi, de 25.000 tone”, proiect care se va întinde pe durata a cel puţin doi ani. „Şantierul de la Galaţi are o capacitate anuală de producţie de circa 20 de nave, însă depinde mult de mărimea şi complexitatea proiectelor”, spune Berkvens.

Damen Galaţi pregăteşte şi o investiţie de 20 milioane euro, mai exact o hală de producţie pentru nave militare şi ambarcaţiuni de lux. În aceste condiţii, oficialul Damen nu se teme de criza economică, comenzile curente fiind suficiente pentru evitarea problemelor de ordin financiar. „Situaţia este diferită pentru noi. Am livrat nave marinei din Maroc, Indonezia, Suedia şi Olanda. Gu-vernele nu duc lipsă de fonduri, în comparaţie cu firmele private”, ex-plică reprezentantul Damen.

Problemele şantierului sunt cauzate nu de criză, ci de creşterea economică puternică din ultimii doi – trei ani. Mulţi muncitori au plecat în şantiere occidentale, pe fondul deschiderii a numeroase unităţi noi de producţie. „Perspectivele în industria navală nu sunt foarte optimiste, pentru următorii cinci ani. Până acum ne-am confruntat cu supra-producţie. S-au construit şi cumpărat prea multe nave, în special pe segmentul cargo şi de tancuri chimice/petroliere. Acum, cererea a scăzut, stocul de nave este încă mare, preţurile au scăzut. Sunt probleme pentru multe şantiere, care ar putea da faliment”, consi-deră Rene H. Berkvens.

Dificultăţile sunt mai pregnante în Orientul îndepărtat, în timp ce în Europa se pune accentul pe nave specializate, de dimensiuni mai mici, potrivite şi pentru apele interioare. „Poate de aceea ne vom descur-ca mai bine pe timp de criză. Până acum am avut doar două proiecte anulate de clienţi, însă e vorba de proiecte mici, fără un impact semnificativ. În prezent, costurile de producţie a navelor în România sunt mai competitive decât în Olanda, cu până la 25%. Situaţia se echilibrează însă încet-încet”, mai spune Berkvens.

http://www.cugetliber.ro/1239397200/art ... din-criza/

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.