Jump to content

Va deveni Galaţiul o vale a plângerii?


dcp100168

Recommended Posts

Galaţiul, o vale a plângerii?

Acest lucru va deveni oraşul dacă se va închide Combinatul, în rândul multor sindicalişti existând la ora actuală temerea că închiderea definitivă a UCC, confirmată miercuri de conducerea ArcelorMittal Galaţi, este primul pas în punerea lacătelor pe colosul siderurgic.

"Închiderea cocseriei înseamnă începutul sfârşitului Combinatului!"

Susţine reprezentantul sindicatului Solidaritatea, Ilinca Diaconu. "Tot ce s-a întâmplat a fost premeditat. Închiderea cocseriei e doar primul pas. Vor urma furnalele, oţelăria, până când se va pune lacăt pe porţile Combinatului şi Galaţiul va deveni o vale a plângerii. Tot ce a zis liderul de sindicat s-a dovedit a fi adevărat şi în ceasul al doisprezecelea liderii de sindicat trebuie să lase orgoliile şi certurile la o parte, să ne unim şi să mai facem ceva pentru a mai putea salva ce se mai poate din acest Combinat în care patronii au făcut ce au vrut şi rezultatele se văd şi asta datorită managementului prost. Fac un apel la toţi siderurgiştii să înţeleagă că sunt în pericol locurile lor de muncă, să nu mai fie nepăsători şi să lupte cât se mai poate şi cât nu e prea târziu. Facem un apel către politicienii care vara trecută ne cereau voturile şi către toate instituţiile statului să se implice şi să facă ceva pentru acest Combinat care, dacă moare, moare tot oraşul", spune Diaconu.

Liderul SSM, Tiber Gheorghe, susţine că restrângerea activităţii combinatului nu se va opri aici şi că după închiderea cocseriei se vor închide alte capacităţi de producţie: "Dacă se aduce gaz de furnal şi cocs din import este posibil să se funcţioneze cu un singur furnal şi cu oţelăria 1 cu un singur convertizor şi cu turnarea continuă. Dacă nu se va aduce cocs din import şi gaz de furnal, atunci se va renunţa la tot fluxul primar, la furnale şi la oţelării şi la o parte din laminoare, iar combinatul va deveni o făbricuţă, în cel mai fericit caz. Din informaţiile pe care le am, totul face parte dintr-un plan prin care se doreşte sacrificarea acestui combinat pentru salvarea altor combinate din vest. În jur de 7.000 de oameni vor fi afectaţi de ce se întâmplă cu Combinatul". Lipsa investiţiilor, oprirea unor capacităţi de producţie care nu erau rentabile, redirecţionarea unor comenzi, acestea sunt doar câteva argumente pe care Tiber susţine că le aduce în sprijinul afirmaţiilor sale.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=2

Link to comment
Share on other sites

Combinatul va deveni parc de distracţii!

Aceasta este opinia directorului Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Galaţi, Mihai Turcu, care confirmă temerile sindicaliştilor din Combinat, şi anume faptul că activitatea colosului siderurgic va fi restânsă drastic în următoarea perioadă, închiderea definitivă a UCC fiind doar primul pas.

Scenariul pesimist referitor la restrângerea drastică a activităţii colosului siderurgic, care circulă de o perioadă doar la nivel de zvon şi e semnalat doar de către sindicaliştii din Combinat, este confirmat de către directorul executiv al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Galaţi. Mihai Turcu ne-a declarat că, din informaţiile pe care le are, la Combinat vor mai funcţiona doar un laminor de tablă groasă şi laminorul de benzi la cald. "Decizia de închidere a cocseriei, măsură în urma căreia poluarea produsă de la Combinat se va reduce la jumătate, face parte dintr-o anumită strategie a grupului. Din punct de vedere al mediului este foarte bună, pentru că nivelul noxelor se reduce la jumătate, şi aici mă refer la pulberile în suspensie, bateriile de cocsificare fiind principala sursă de poluare", ne-a declarat Mihai Turcu.

"Din informaţiile pe care le am, strategia grupului ArcelorMittal este aceea de a transforma Combinatul în centru de excelenţă în tablă groasă. Vor fi închise oţelăriile şi furnalele, urmând să funcţioneze doar un laminor de tablă groasă şi laminorul de benzi la cald. Există o strategie a companiei în ceea ce priveşte funcţionarea combinatelor din Europa, printre care şi cel de la Galaţi. Probabil restul va fi transformat în parc de distracţii sau muzeu", a mai spus Turcu.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=10

Link to comment
Share on other sites

Spuneam cindva catre cineva Galatul v-a ajunge peste citiva ani un portulet la dunare.M-am inselat ,Galatul s-a extin mult .Cimpurile de odinioara sun pline de blocuri, vile ,magazine super etc Oare toate astea cum vor trai fara combinat adevarata industrie a Galatiului?

Link to comment
Share on other sites

Investiţii cu semne de întrebare

Decizia privind închiderea definitivă a UCC, anunţ oficial făcut miercuri de către directorul general al Combinatului, continuă să ridice multe semne de întrebare atât în ceea ce priveşte soarta colosului siderurgic cât şi în ceea ce priveşte situaţia reală de pe platforma siderurgică. Stând de vorbă cu sindicaliştii, care cunosc situaţia de la fiecare loc de muncă de pe platformă, am încercat să aflăm care sunt punctele slabe ale colosului siderurgic şi ce şanse mai are pentru redresare.

În cadrul conferinţei de presă susţinute miercuri, înainte de întâlnirea cu sindicatele, directorul general al Combinatului, Augustine Kochuparampil, a anunţat că s-a decis închiderea definitivă a Uzinei Cocso Chimice (UCC), respectiv a celor trei baterii de cocsificare - 2, 4 şi 6 - fără a preciza o dată concretă când va începe efectiv procedura de oprire din funcţiune a lor. Motivul invocat de directorul general a fost acela că funcţionarea uzinei nu este una rentabilă, urmând să se importe cocs din Polonia pentru funcţionarea furnalelor. Directorul general a subliniat că Uzina Cocso Chimică nu va mai fi repusă în funcţiune niciodată şi a mai afirmat că nu s-a renunţat la construcţia Bateriei de cocsificare 1, obligaţie prevăzută în autorizaţia integrată de mediu a Combinatului, acest lucru urmând să fie luat în calcul după sfârşitul crizei, lucru greu de crezut, însă, ţinând cont de modul în care s-au realizat investiţiile pe platforma siderurgică. Şi asta dacă ţinem cont că nu au realizat până la 31 decembrie 2008 o altă investiţie de mediu pe care se obligaseră să o facă, şi anume o instalaţie de montare a ciururilor tot la UCC, motivând că doresc prelungirea termenului de executare deoarece vor să modifice tehnologia, lucrare însă care va rămâne la stadiu de intenţie în condiţiile în care cocseria se închide definitiv.

"Este clar că luaseră hotărârea mai demult dar nu au spus nimic"

Deşi anunţul de închidere definitivă a cocseriei a fost făcut miercurea trecută, acest lucru fiind comunicat în aceeaşi zi sindicatelor de către oficialii grupului în cadrul şedinţei de la Luxemburg, decizia a fost luată mai înainte şi a fost ţinută în secret, fiind adusă abia miercuri la cunoştinţa sindicatelor şi a presei. "Au spus că au decis miercuri închiderea cocseriei, ceea ce nu este adevărat. Acum două zile am aflat că începuseră, cu câteva zile înainte de a anunţa închiderea definitivă a cocseriei, montarea conductelor de alimentare cu gaz metan a furnalelor, care nu vor mai funcţiona cu gaz de cocs produs de cocserie. Este clar că luaseră hotărârea mai demult dar nu au spus nimic. Nu cred că se va mai construi Bateria de cocsificare 1, aşa cum spun cei din conducere, şi care ar fi trebuit construită până acum în loc să fie refăcute bateriile vechi de cocsificare 2 şi 4. La Bateria 2 s-au folosit materiale de proastă calitate şi ieftine, lucrările au fost făcute prost şi Bateria 2 a funcţionat doar câteva luni cum trebuia, apoi a intrat aproape tot timpul în reparaţii. Instalaţia de desulfurare a gazului de cocs, inugurată în 2003 cu mare pompă în prezenţa fostului prim-ministru Adrian Năstase, a mers şi ea doar câteva luni. Şi alte aşa-zise investiţii au fost făcute de mântuială: instalaţia de desprăfuire de la Bateriile 3 - 4, unele electrofiltre... Dacă se făceau investiţiile care ar fi trebuit sau investiţiile erau executate cum trebuie, Uzina Cocso Chimică nu mai polua şi nu se mai lua decizia de închidere a ei. Aici este şi vina instituţiilor statului care fac verificări pe mediu şi care în urma controalelor pe care le-au făcut trebuia să îi oblige să facă investiţiile de mediu pe care erau obligaţi să le facă, nu să facă lucrări de mântuială", ne-a declarat liderul sindicatului Cocsarilor de la UCC, Nelu Macovei.

Acesta a dat şi exemplul altor investiţii care s-au inaugurat cu mare fast, pentru executarea cărora oficialii Combinatului anunţau declarativ ca s-au cheltuit zeci de milioane de dolari, dar care au funcţionat scurt timp. "Au inaugurat acum vreo doi ani Furnalul 5, în care au zis că au băgat vreo 50 de milioane de dolari, şi l-au prezentat ca o mare realizare. Această mare investiţie, la fel ca şi instalaţia de desulfurare a gazului de cocs, a funcţionat în mod normal şi la capacitate maximă doar câteva luni, apoi s-a stricat şi de atunci perioadele de reparaţii alternează cu cele de funcţionare. Acum Furnalul 5 este oprit. Cum este posibil ca investiţii pentru care s-a spus că s-au cheltuit zeci de milioane de dolari - şi care erau obligaţi să le facă - să funcţioneze doar câteva luni?", ne-a spus liderul sindicatului cocsarilor, Nelu Macovei.

Începerea procedurilor de închidere a cocseriei este programată să înceapă pe 25 iunie, prima baterie care va fi oprită fiind Bateria 6.

Investiţii sărace şi la Uzina de Laminate Plate (ULP)

Semnele serioase legate de modul în care s-au făcut sau nu investiţiile la Combinat se ridică şi în cazul altor uzine, cum sunt Uzina de Laminate Plate (ULP) şi Uzina de Oţelării Refractare (UOR). Sindicaliştii cu care am vorbit la acţiunea de pichetare a Prefecturii organizată vineri de FSS Metarom Galaţi au afirmat că nu s-a făcut mare lucru în ultimii ani.

"La Laminorul de Semifabricate (LSF), care a fost oprit anul trecut, în octombrie, utilajele şi aparatura sunt la nivelul anilor '80. Nici reparaţii nu s-au făcut în ultimii ani, darămite investiţii. Cuptorul numărul unu (CP 1) nu este reparat din octombrie 2006 iar Cuptorul 3 s-a băgat în reparaţii care s-au oprit când s-a oprit laminorul", ne-a spus liderul de sindicat de la LSF, Onea Viorel. Dintre cei 150 de angajaţi care munceau la LSF, o mare parte au fost mutaţi să lucreze la LTG 2, în timp ce 44 de angajaţi au rămas să asigure paza laminorului în patru schimburi. "Părerea mea este că LSF-ul nu va mai porni niciodată. Poate în altă viaţă...", susţine sindicalistul.

Nici la SRCL nu s-a investit aproape nimic în ultimii ani, potrivit liderului sindical Jiglau Cezar. "Noi facem lucrări de intervenţii şi reparaţii la laminoare. În afară de un master pack nu s-a investit în nimic, în utilaje sau scule noi", ne-a mai spus Cezar Jiglau.

Nici la LTG 1 situaţia nu este roz la acest capitol. "Există o singură maşină de marcat în tot laminorul şi o maşină oxigaz de tăiat tabla care se află în probe şi care nu prea funcţionează. Atâta timp cât nu se fac investiţii corespunzătoare, nu se poate obţine tablă groasă de calitate bună şi asta nu este vina salariaţilor", ne a spus liderul de sindicat de la LTG 1, Cristea Enache.

La secţia de ţevi sudate nu s-a mai facut nicio investiţie din anul 1986, de când a fost dată în folosinţă, susţine liderul de sindicat Lungu Ioviţă. "Din i86 nu s-a făcut nicio investiţie în tehnologie. Singura îmbunătăţire este că ni s-au luat în anul 2000, peste noapte, condiţiile deosebite de muncă, deşi nu s-a investit nimic, aşa cum a fi trebuit", ne-a spus, cu o voce amară, Lungu Ioviţă.

La Laminorul de Tablă Groasă 2, potrivit liderului de sindicat Vasile Dediş, s-au mai făcut ceva investiţii, dar multe dintre ele nu funcţionează. "S-au adus îmbunătăţiri la cajele de la maşinile de calibrare, s-au făcut investiţii pentru sablonat tabla, maşini automate de marcat tabla, care sunt foarte binevenite... pentru că nici nu funcţionează", ne a spus liderul de sindicat.

În ceea ce priveşte investiţiile care s-au făcut sau nu la LBC sau LBR, nu am putut afla nimic deoarece liderii de sindicat nu au fost prezenţi la pichetare. Un singur lucru este cert, şi anume că la LBR ar fi fost necesară efectuarea unei investiţii de circa un milion de euro, astfel încât să se producă tablă pentru autoturisme, un produs cu valoare adăugată mare, a cărui vânzare ar fi reprezentat o afacere profitabilă. În schimb, Combinatul gălăţean a fost declarat centru de excelenţă pentru producerea tablei groase, care nu reprezintă un produs cu valoare adăugată mare şi a cărei piaţă de desfacere, cum este industria navală, înregistează un declin puternic în ultimul an.

Despre modul în care s-au făcut investiţiile la Uzina de Oţelării Refractare (UOR), unde o altă investiţie importantă, şi anume instalaţia de desprăfuire de la OLD 1 - estimată la circa 20 milioane de dolari, care ar fi trebuit finalizată la 31 decembrie 2008, potrivit prevederilor din autorizaţia integrată de mediu, ceea ce nu s-a întâmplat, lucrările fiind terminate cu câteva săptămâni mai târziu - vom prezenta detalii în numărul următor al ziarului. Instalaţia de desprăfuire de la OLD 1 care se află de câteva săptămâni bune tot în probe şi care urmează să fie inaugurată cu mare fast în luna mai, când sunt aşteptaţi să vină reprezentanţi de seamă ai Guvernului, funcţionează cu intermitenţe, potrivit liderului sindicatului SLIO, Gheorghe Bezman. Rămâne de văzut cât va funcţiona instalaţia de desprăfuire după ce va fi inaugurată tot cu mare tam-tam şi dacă va avea soarta instalaţiei de desulfurare a gazului de cocs de la UCC, o altă investiţie importantă care a funcţionat câteva luni, adică s-a obţinut sulf din gazul de cocs, produs care ar fi putut vândut cu succes deoarece avea mare căutare.

După UCC urmează furnalele şi oţelăriile?

Sindicaliştii din Combinat susţin că decizia de închidere a cocseriei a fost premeditată şi nejustitificată şi că există pericolul ca în următoarea perioadă să fie închise şi oţelăriile şi furnalele, la Combinat urmând să funcţioneze doar două sau trei laminoare, care să producă doar tablă. Temerile sindicaliştilor ne-au fost confirmate vineri şi de directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Galaţi, Mihai Turcu, care ne-a spus că, potrivit informaţiilor pe care le are, oţelăriile şi furnalele vor fi şi ele închise, urmând să funcţioneze doar două laminoare.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=9

Link to comment
Share on other sites

Scuze daca sunt off-topic dar am o idee. Combinatul ar mai putea scoate niste bani pentru evitarea inchiderii, macar mentinerea pe linie de plutire, daca ar transforma cursele conventie in curse conventie cu plata. Si cu ele sa nu calatoreasca numai muncitorii ci si galatenii de rand si glatenii de rand pe bilet Tranurb special, cu o schema de culoare diferita iar 50% din incasarile pe aceste bilete vor reveni combinatului. Muncitorii automat vor avea abonamente speciale si sa zicem poate un pic reduse ca pret de cele obisnuite.

Pretul unui astfel de bilet special ar putea fi 2,5 lei calatoria.

Link to comment
Share on other sites

George, pe zi ce trece ma uimesti tot mai mult.. unde sunt calculele de altadata? Din fericire, insa, oricare ar fi situatia, n-am de gand sa platesc nici 2 bani pentru nimic legat de combinat. Raspuns la topic: Poate ca da, insa nu ma intereseaza, cata vreme nu i-a durut pe cei care au de suferit cel mai mult de pe urma acestui lucru :d

Link to comment
Share on other sites

Cu ocazia unor plimbari intimplatoare prin Galati si prin combinat, acum cc 15 ani am descoperit doua lucruri ce m-au impresionat la lacrimi .O bucata de zid darapanata situata undeva spatele continentalului intre blocuri.Ma uimit acea darmatura ca a scapat de buldozerul comunist nestiind ce reprezinta.Alta religva,daramatura la vremea aia inconjurata de sapaturile buldozerelor comuniste isi ducea veacul pe insulita ramasa in urma sapaturilor strajuita de un stipl batrin ,inalt de citiva metri.de ce spun ca m-au impresionat pina la lacrimi!?La aflarea ce reprezinta aceste doua lucruri pentru oras m-a c-am pus pe ginduri ritmul demolarilor inepimd cu agricultura,Azi nu mai avem nimic!Suntem patroni oameni de afaceri muncitori someri etc Ce nu aveam ininte de 89 ,nu aveam griza zilei de maine, nu aveam,masini ,nu aveam poluare ,bani putini.Parca totusi nu era atita lume saraca,drumurile erau parca mult mai bune ,Erau drumari care se ocupau in fiecare vara de reparatii si tratament la covorul aasfaltic.Nu mai inteleg nimic cred c-am visat! :oops: :roll:Faceam doua concedii intru-n an,la munte o sptamina la mare restu, azi ioc !!Nu ca, nu mi-as [piermite, nu este timp.Muncesc sa pot tine pasul cu viata cu ce viseaza guvernantii,cum sa mai storca niscava lovele,ori cum sa-i distruga pe cei mici,V-or trece ani,si v-om vedea cum munca noastra de odinioara dusa pe apa, dunarii ,de minti luminate ramanind in urma omneni fara serviciu cu datorii in banci retragunduse care pe unde apuca intr-un catun de unde cu ani in urma s-au ridicat profesori ,doctori ,ingineri ,maistri care au contribuit alaturi de masa muncitoare la ceia ce azi distrugem!Nu va fi o vale a plingerii ,v-a fi dea risu plinsu!ridem si plingem ca totusi se intimpla. :idea: :idea:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.