Jump to content

Trabant decapotabil de Galaţi


dcp100168

Recommended Posts

Marin Dobre şi limuzinele lui

Un Trabant decapotabil

* Din industria militară, la plăcerea inovaţiei civile * Gălăţeanul pasionat de maşinile vechi * O lume în care tradiţia contează *

Multe maşini bengoase am mai văzut prin Galaţi, dar un Trabant (parcă) nou-nouţ, nu! Când s-a prăbuşit Zidul Berlinului, o mare de est-germani în Trabanturi a invadat Vestul german. Era un simbol al căderii comunismului, după ce ani la rând a fost imaginea cumpătării traiului egalitarist şi prilej de bancuri. A fost produs în RDG, din 1957 şi până în ´91, când, în aprilie, s-a închis fabrica... Rezistent, uşor de parcat (un domn în vârstă, care nu prea ştia să şofeze, cobora şi o muta puţin, cu mâna, în parcare) – o „broască” de carton presat, cu motoraş simplu, cu consum popular! Bancurile spuneau, adăugând şi un vers licenţios, că „Trabantul nu-i maşină”, însă exemplarele păstrate până azi sunt romantice, au ajuns de colecţie.

Patru locuri şi doar cerul deasupra…

Un astfel de exemplar, strălucind, roşu, am descoperit şi la Galaţi. Deşi are număr de Sibiu, „bolidul” are un proprietar local – mai mult, un re/constructor al său. L-a cumpărat cu şapte milioane lei vechi, ne-a relatat inginerul Marin Dobre. Şi nu l-a „cârpit”: a cumpărat proiectul decapotabilei din poză, după care a recondiţionat hoaşca bătrână, de la o firmă germană, Ostermann, care face numai Trabanturi decapotabile. „Am mai luat ieri de la Tecuci două Trabanturi, cu cinci milioane de lei. Unul complet şi unul incomplet, să facem o limuzină mare. Din trei o să facem una lungă, cum au ăştia prin Braşov”, spune inginerul. Se uită cu drag la maşina sa: „Aici nu înţelege lumea: să descoperi plăcerea de a te plimba la 60 de kilometri pe oră pe o vreme ca asta…” Oricum, în oraş se merge cu viteza… bară la bară. Dl Dobre mă asigură însă că prinde o sută pe oră, cu un motor Volkswagen de ultimă oră, de 1.100 cmc. „Matizul este minciună pe lângă acesta! Uitaţi-vă cum o mai priveşte lumea! Asta-i maşină din ´87! Dar, nefiind din tablă, a rezistat foarte bine.”

Motor din Ungaria, aprindere electronică din Cehia

Pentru că i s-a zgâriat un geam, va căuta să-l schimbe: „Ungaria e plină de Trabanturi. La ei e o tradiţie… Noi omorâm tradiţia. Am o casă veche, o maşină, o dărâm, o dezmembrez! Lasă, domnule, măcar un pietroi din ea, ceva, o amintire. E o maşină care ne-a plimbat copiii, nevestele, amantele…” A cumpărat, de la un alt pasionat de Trabanturi, tocmai din Cehia, o aprindere electronică pentru motor. „A trebuit să-i dau 110 euro aceluia, dar mi-a dat un lucru bun: o aprindere pe care o încarc de pe laptop, ca la curse. E o lume de pasionaţi!” Inginerul mai spune şi că „boala Trabantului” a fost la carburator şi la aprindere. Acum, aprinderea l-a costat aproape cât caroseria, dar merită! Motorul e nou, cumpărat din Ungaria. I-a adus mici îmbunătăţiri maşinii: „Am tot felul de inovaţii – cu asta mă ocup, altceva nu ştiu să fac!” Firma sa de la Galaţi, Agenţia Economică D, se ocupă de caroserii. A deschis-o, ca un făcut, exact în `91, cam pe când se închidea fabrica de maşini est-germană. Firma pe care o conduce este agrementată R.A.R. în domeniul caroseriilor. „Ştim şi carte, avem şi posibilităţi, şi scule…” Trabantul a aşteptat recondiţionarea vreo doi ani. Odată cu criza, când au mai scăzut comenzile la firmă, dl Dobre a găsit în sfârşit timp să-şi transforme visul în realitate.

De la TAB-uri la maşini frigorifice

Inginerul este specializat chiar în „Tehnologia construcţiilor de maşini” şi a lucrat înainte de Revoluţie într-o fabrică militară. „Şi sunt sătul de desenat, de noutăţi... Am lucrat la Sibiu, la Mârşa, dar prin 2005, uzina militară, care fabrica produse pentru industria de apărare şi autovehicule speciale, s-a relansat pe industria civilă de caroserii". Asta face şi inginerul Dobre la Galaţi: caroserii, carcase de maşini frigorifice… şi decapotabile, în timpul liber. „Mai am acasă un Chevrolet Tamaru, tot decapotabil, de curse”, ne mai spune proprietarul Trabantului. Dar îl las, căci trebuie să prind autobuzul. Nedecapotabil…

http://www.viata-libera.ro/articol-Un_T ... bil_2.html

Link to comment
Share on other sites

:d:d:d

Măi, am văzut şi eu maşinuţa asta în oraş şi am rămas cu ochii după ea, de era să dau într-o groapă :lol:

Acu' serios, nu cred să fie automobilist care să nu fi fost pus la respect, măcar o dată, de Trabant.

Mie, nu mi-au plăcut doar două lucruri la ea:

1. că pârâie motorul.

2. are doar două uşi.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Omul care a inventat Trabantul electric!

Preţurile carburanţilor i-au inspirat părintelui lui „Trabi Cabrio" ideea unui Trabant electric. A investit peste 5.000 de euro în originalul automobil şi speră să ajungă să fabrice maşini electrice.

După ce a uimit Galaţiul cu excentrica limuzină Trabant, dar şi cu primul Trabant decapotabil, cel mai mare iubitor al istoricelor automobile germane, gălăţeanul Marin Dobre, vrea să dea o nouă lovitură pe piaţa auto: primul Trabant electric! Îl motivează nu numai pasiunea pentru celebra maşină germană, ci şi scumpirile repetate ale carburanţilor.

A aflat de pe Internet despre un kit de conversie a maşinilor clasice în automobile electrice şi a scos fără să clipească din buzunar 2.400 de euro, o sumă substanţială chiar şi pentru un patron de firmă care confecţionează caroserii auto. „L-am comandat şi l-am primit tocmai din China. Acest kit este compus dintr-un motor electric de tracţiune şi un controler electronic dotat cu tehnologia MOS-FET, care reglează viteza.Tot în pachetul primit din China se afla şi o pedală de acceleraţie", spune „invetatorul" Trabantului electric.

Odată rezolvată problema motorului, Marin Dobre şi-a pus problema bateriilor. A găsit, tot pe Internet, 8 baterii litiu-ion, de 12 volţi, pentru care a plătit 2.600 de euro. „Un ciclu de încărcare va dura aproximativ şase ore şi asta deoarece încărcătorul pe care l-am cumpărat este de înaltă frecvenţă şi are un microprocesor care analizează timpul de încărcare", ne-a mai spus Marin Dobre.

În bord, noul Trabant electric va avea un aparat de măsură, digital sau analogic, care îi arată şoferului starea bateriilor, precum şi distanţa pe care o mai poate parcurge maşina. Cât priveşte autonomia, Trabantul pe baterii poate parcurge între 120 şi 150 de km, cu o viteză de 40-50 km/h (în regim de croazieră). Super Trabi electric poate ajunge însă chiar şi la 80 de km/h.

Avantajele lui? „Păi, în primul rând este un vehicul nepoluant şi extrem de silenţios. În plus, atunci când stai la semafor, nu consumi curent absolut deloc. Este un autovehicul construit şi gândit pentru oraş. Mai mult, pentru că nu-i scoatem cutia de viteze, autovehiculul va beneficia de ceva putere în plus, în special în pante", explică părintele Trabantului electric.

Noul Trabant electric este de fapt construit pe „osatura" unui vechi Trabant 600, cu un motor în doi timpi foarte poluant. Marin Dobre se laudă că Trabantul electric este o premieră pentru România în materie de automobile electrice. Este primul automobil electric din România, cu care eu voi merge probabil, în două săptămâni, la RAR Bucureşti, pentru omologare. S-a mai încercat ceva, în urmă cu câţiva ani, la un institut de cercetări electrotehnice, dar nu a ieşit nimic pe piaţă", spune Marin Dobre.

Inventatorul intenţionează să încerce să doteze cu un motor electric şi un autovehicul utilitar. Dacă totul va merge bine, Marin Dobre se gândeşte chiar să producă maşini electrice de la zero.

Colecţia lui Marin Dobre nu este una impresionantă. Are toate modelele fabricate până acum: Trabant 601, cu motor în doi timpi (pe care l-a transformat în Cabrio) şi Trabant 1,1 cu motor de VW Polo în patru timpi (de asemenea, transformat în Cabrio). Piesa de rezistenţă este însă, fără îndoială, Limuzina Trabant, pe care colecţionarul a finalizat-o anul trecut, în noiembrie. "Maşina este lungă de şase metri şi a fost construită din trei maşini Trabant. Limuzina are două punţi şi este decapotabilă", spune Marin Dobre. Acum, colecţia lui se va înnoi cu ultimul model de Trabi electric.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Premiera-nationala-inventat-Trabant-ul-electric_0_223777818.html

Link to comment
Share on other sites

Limuzina Trabant am văzut-o și eu, prin toamna trecută, în intersecția de la tribunal, avea număr de probe... Într-adevăr, merita să-ți sucești un pic gâtul după ea, ... imita limuzinele alea de fitze :YMAPPLAUSE:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş

La 51 de ani, inginerul mecanic piteştean Dan Marinescu şi-a împlinit un vis pe care îl avea încă din liceu. El face furori în oraş circulînd cu Oltcitul său, pe care scrie „vehicul electric“. După cum ne-a arătat şi nouă, maşina e dotată, într-adevăr, cu un sistem cu tracţiune electrică, pe care şi l-a creat singur şi pe care, în premieră în România, l-a omologat, în urmă cu o lună, astfel că a avut satisfacţia de a fi primul şofer admis cu o astfel de maşină pe şosele - între timp i-a apărut totuşi „concurenţa“ proprietarului unui Trabant electric, înmatriculat la Galaţi.

Se încarcă la priză

Iniţial, cînd au auzit de originala solicitare a inginerului, toţi de la RAR au făcut ochii mari. Ei au fost convinşi însă imediat de discursul bine pus la punct, care începe întotdeauna cu citate din directivele europene. Experţii de la RAR Piteşti au acceptat deci ideea că şi o maşină de acest gen poate circula alături de celelalte, dacă trece testele obişnuite. După ce s-au plimbat de curiozitate cu ea, l-au trimis totuşi pe Marinescu la singurul stand de încercări din ţară unde se poate testa un astfel de vehicul, cel de la Bucureşti - Voluntari. „Cel mai greu a fost testul de noxe“, glumeşte proprietarul, care, după ce s-a convins că se poate obţine omologarea, face încercări cu gîndul la îmbunătăţiri viitoare. Unul din primele aspecte pe care le vrea îmbunătăţite este cel al duratei mari de alimentare - 10-12 ore, la priză de 220 V, cu un cablu de calculator (cu trei picioare). Motorul folosit este unul de electrocar, luat de la REMAT. Are o putere de 8 kW, conform descrierii proprietarului, sau de 13 kW, conform descrierii RAR. Un motor mai bun ar costa încă 1.000 de euro.

Baterii de 250 kg

Autonomia maşinii este acum de 50 km, cît să ajungă de „navetă la serviciu pentru două zile“. Dezvoltă însă un cuplu motor mare: 230 Nm, cît un motor diesel de 2.000 cmc, iar proprietarul asigură că timpul în care ajunge la viteza maximă (75 km/h) poate fi programat de la 12 secunde la chiar 3 secunde. Desigur, maşina nu are nevoie şi de pedală de ambreiaj. Doi din cei şase acumulatori Caranda sînt în faţă, sub capotă, iar ceilalţi patru în interior, în locul banchetei din spate. Deşi ar mai fi loc, montarea altora în plus nu e convenabilă, fiindcă aceştia cîntăresc deja 250 kg, fiind pe bază de plumb şi gel. Dacă s-ar folosi acumulatori pe Litiu, „de două ori mai scumpi şi de cinci ori mai buni“, ei ar cîntări totuşi doar 50-60 kg, ne-a mai spus Dan Marinescu. Ca să creeze această maşină, pasionatul inginer a lucrat timp de doi ani, folosindu-se mult de informaţii găsite pe Internet, iar dotările puse pe maşină l-au costat 100 de milioane. Poate monta însă acum, în doar săptămîni, un sistem cel puţin la fel de bun, pe maşina oricui, contra unui preţ minim de 120 milioane (cei care sînt interesaţi i se pot adresa prin mail: garajelectric@yahoo.com.Această adresă e-mail este protejată împotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina. Şi-a montat sistemul pe Oltcit, „fiindcă asta a avut“. Maşina se cheamă deci... ELTCIT XP. XP se citeşte „ICSP“, adică „Iată Că Se Poate!“, ne mai explică inginerul Marinescu.

http://www.curier.ro/index2.php?option=com_content&task=view&id=15644&pop=1&page=0&Itemid=375

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Inventatorul gălăţean al Trabantului electric recidivează cu Trabi 002, net superior celui vechi

* Noua maşină a „căpătat" şi o superbă culoare „roşu Ferrari" şi este lăcuită cu perle.

Enervat la culme de creşterile constante ale preţului la carburanţi, părintele Trabantului electric - omul de afaceri gălăţean Marin Dobre - a pregătit un nou model de vehicul electric, pe care l-a denumit simbolic „Trabant 002".

„Noul model are parametri superiori celui vechi. În primul rând, cutia de viteze este modificată şi poate asigura autoturismului o viteză net superioară modelului «001». Cutia de viteze a fost scoasă de la un model din 1998, de 1,1 litri. În al doilea rând rând, acumulatorii pot să ţină chiar şi până la 200 de kilometri, spre deosebire de alte modele de oraş care nu ţin mai mult de 100", spune Marin Dobre.

Cum în oraş cea mai mare limită de viteză este de 70 km/h, Marin Dobre va putea cu greu să-i dea „blană" până la 80-90 km/h cât poate duce noul model. Odată îmbunătăţit, „Trabant 002" nu putea să nu capete şi un aspect fizic pe măsură. Părintele Trabantului electric i-a aplicat o vopsea „roşu Ferrari" peste care a aplicat un strat cu perle, ceea ce-i conferă o strălucire inedită.

Omul nostru a cheltuit pentru acest model mai bine de 6.000 de euro, bani cu care putea să-şi cumpere un automobil electric puţin rulat, dar el s-a încăpăţânat să-i investească într-un Trabant.

Odată terminat, modelul este acum pregătit pentru a satisface visul de câţiva ani al lui Marin Dobre.

Raliu Galaţi-Brăila!

„Vreau să facem o cursă cu automobile electrice, între Galaţi şi Brăila pe varianta lungă, pe la Vădeni, dar fără implicarea autorităţilor din cele două oraşe nu putem face nimic. În ţară sunt mulţi posesori de autovehicule electrice cu care am discutat şi ar vrea să participe la această cursă", povesteşte părintele Trabantului electric.

Colecţia lui Marin Dobre numără acum şase autovehicule Trabant. Printre ele, un „Trabi" decapotabil, o limuzină lungă de peste şase metri şi două autovehicule electrice.

Colecţionarul gălăţean nu vrea să se oprească aici. El pregăteşte acum un nou model - „revoluţionar", zice el - cu motoare care vor acţiona direct roţile din spate. „De data aceasta, voi face experimentul pe un autoturism Opel. Cred că va ieşi foarte interesant, pentru că practic dispar planetarele şi cutia de viteze", mai spune Marin Dobre.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Inventatorul-Trabantului-recidiveaza-Trabi-superior_0_427157330.html

Link to comment
Share on other sites

Poate ar putea investi in mai multe astfel de masinute domnul si sa faca un traseu turistic Galati-Braila cu Trabi cu curse din ora in ora de la ora 8.00 pana la ora 23.00 doar in weekend si zilnic in sezonul estival. Astfel mi-ar putea rezolva si mie problema cu transportul dupa ora 19.30.

Stie cineva datele de contact sa ii sugerez aceasta idee?

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Trabantul lui Mario Dobre, vedetă la Sibiu

Trabantiştii din toată ţara s-au întâlnit ieri la Sibiu. 24 de bijuterii pe patru roţi au putut fi admirate de mii de oameni. Cele mai multe priviri a atras un trabant electric. Proprietarul său, Mario Dobre, din Galaţi, spune că s-a îndrăgostit de micuţul Trabant în anii '80, iar acum are acasă patru astfel de autoturisme. Pe unul dintre ele l-a transformat, anul trecut în maşină electrică. Îşi aminteşte că l-a cumpărat în 1981, cu 200 de lei. Anul trecut, atunci când a făcut conversia, a investit aproximativ 6.000 de euro în componentele electrice. „Am omologat-o la RAR, fiind o maşină unicat în România, primul Trabant electric funcţional", spune Mario Dobre cu mândrie. În fiecare zi merge cu micuţul Trabant la serviciu şi-şi plimbă soţia şi prietenii. După aproximativ 150 de kilometri parcurşi, maşina este încărcată în şase ore, la o priză de 220 de volţi.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Un gălăţean a inventat automobilul cu motoare electrice în roţi, care fuge cu 160 km/h!

"Invenţia" aparţine gălăţeanului Marin Dobre, părintele Trabantului electric. De data aceasta a ales un Opel Corsa pe care l-a dotat cu două motoare cu autonomie de până la 300 de kilometri.

Supranumit şi "Părintele Trabantului electric", gălăţeanul Marin Dobre dă o nouă lovitură pe piaţa maşinilor electrice şi brevetează primul autovehicul din oraş care are motorul electric amplasat chiar în roţi. Totul, spune acesta, din cauza preţurilor mari la combustibili, dar şi din dorinţa de a arăta lumii că nu trebuie să fii mare producător auto pentru a scoate un model interesant

Pentru ultimul proiect omul nostru a schimbat puţin tradiţia şi a echipat cu motor electric un Opel Corsa, asta după ce transformase în autovehicule electrice două Trabanturi: "Trabi 001" şi "Trabi 002".

"Celelalte modele aveau legătură cu cutia de viteze, depindeau de ea. La modelul al doilea, cel puţin, am folosit o cutie de viteze de la un Trabant din 1998. Acum scoatem cutia de viteze şi montăm două calculatoare de proces care transmit curentul electric în cele două roţi din spate", spune Marin Dobre.

A fost nevoit să facă şi o modificare la sistemul de frânare: a scos tamburii cu care era dotată maşina din fabrică şi a montat discuri, folosite de regulă la maşinile cu motoare electrice.

"O noutate este şi faptul că scoţând cutia de viteze (n.r. - maşina nu va fi un hibrid!) funcţia de diferenţial trebuie preluată de partea electronică a autovehiculului aşa că am conceput un soft care se va «ocupa» de tot!", ne-a mai spus Marin Dobre.

Viteza maximă? 160 km/h!

Maşina va fi alimentată de la opt baterii litiu-ion de 12 volţi, a căror încărcare durează între şase şi opt ore. L-au costat pe împătimitul colecţioanr aproape 10.000 de lei noi.

"Faptul că motoarele sunt cu magneţi neodinaţi, conferă autovehiculului o autonomie mult mai mare. Eu cred că maşina va putea circula lejer 300 de kilometri. În funcţie de sectorul de drum pe care va circula, avem garanţia că autovehiculul poate atinge chiar şi 160 de kilometri pe oră", explică părintele Trabantului electric. Tehnic vorbind, câmpul magnetic este este dezvoltat de aceşti magneţi neodinaţi, iar rotorul nu mai consumă curent, aşa cum se întâmplă la cele două Trabi - 001 şi 002.

Marin Dobre a muncit la această maşină mai bine de trei luni. La el în atelier şi totul făcut deocamdată din pasiune, pentru că abia de acum urmează greul.

"Maşina va intra în probe şi apoi ne vom lupta să o omologăm RAR. Abia după-aceea putem spune că am realizat ceva", ne-a mai precizat Marin Dobre.

Omul a cheltuit şi pentru acest proiect o grămadă de bani, dar spune că merită toţi banii.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.