Jump to content

Amendă pentru 63 km/h


aly21
 Share

Recommended Posts

Ziceti si voi daca politistii astia sunt sanatosi: cum sa dai amenda pentru 63 la ora in localitate- mai ales ca urmeaza sa se aprobe legea prin care ai voie sa circuli cu 60km/h in localitati?

Zilele trecute, ma opreste altul ca cica circulam pe drum european fara luminile de intalnire aprinse, ziua in amiaza mare... Noroc ca am scapat doar cu avertisment si 2 puncte...

Link to comment
Share on other sites

Da' codu' rutier l-ai citit?

EDIT:

mai ales ca urmeaza sa se aprobe legea prin care ai voie sa circuli cu 60km/h in localitati?

Eroare. Legea respectivă a rămas doar o propunere iar dacă va ajunge la dezbatere va declanşa o campanie asemănătoare cu cea împotriva taxei auto. Infrastructura, pregătirea şi manierele unor şoferi şi aşa lasă de dorit ... să nu uităm că încă se mai dau permise pe şpagă ...

Zilele trecute, ma opreste altul ca cica circulam pe drum european fara luminile de intalnire aprinse, ziua in amiaza mare... Noroc ca am scapat doar cu avertisment si 2 puncte...

Ia vezi ce scrie aici:

Mijloacele de avertizare folosite de conducătorii de vehicule

Art. 44. - (1) În circulaţia pe drumurile publice conducătorii de vehicule pot folosi, în condiţiile prevăzute de regulament, mijloacele de avertizare sonoră şi luminoasă aflate în dotare şi omologate.

(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.

şi

Art. 49. - (1) Limita maximă de viteză în localităţi este de 50 km/h.

(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A şi B, şi limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliţiei rutiere.

şi

Art. 108. - (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:

a) 2 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:

1. folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus;

2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepţia celor prevăzute cu dispozitive de tip "mâini libere";

3. nerespectarea obligaţiei de a purta, în timpul circulaţiei pe drumurile publice, centura de siguranţă ori căştile de protecţie omologate, după caz;

4. depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;

5. circulaţia pe un sector de drum pe care accesul este interzis;

6. nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers;

7. nerespectarea obligaţiei de a folosi luminile de întâlnire şi pe timpul zilei, pe autostrăzi, drumuri expres şi pe drumuri naţionale europene (E);

[...]

Lectură plăcută!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu nu am zis ca ar fi impotriva legii sa ma opreasca din cauza luminilor de intalnire stinse pe drum european. Dar pur si simplu e un exces de zel nejustificat din partea lor. In loc sa opreasca dobitoci care se intrec in curse de masini, fac depasiri de smecheri, si incalca codul rutier cauzand chestii mult mai periculoase decat niste faruri stinse in miezul zilei.

In ceea ce priveste cei 63km/h, ei bine echipajul respectiv era situat strategic la agatat exact in varful unui deal, dupa o curba la intrarea intr-un sat. Pe portiunea respectiva daca urci cu 50 la ora aproape iti moare motorul, e absolut aiurea. De atunci mereu reduc viteza pe acolo si imi pierd tot demarajul. Iar legea cu 60 la ora sigur ca o sa treaca si nu cred ca va cauza mari dezbateri, fii pe pace. Si nu stiu daca iti amintesti ca acum cativa ani legea era cu 60km/h, nu cu 50, ca acum.

Link to comment
Share on other sites

Chestia asta cu luminile aprinse e în avantajul nostru ... gândeşte-te că poţi fi zărit de la 2 - 300 m ... în plus, în ultima vreme, sunt multe maşini vopsite în gri, aproape că se confundă cu asfaltul ...

Pe portiunea respectiva daca urci cu 50 la ora aproape iti moare motorul, e absolut aiurea. De atunci mereu reduc viteza pe acolo si imi pierd tot demarajul.

N-ar fi mai simplu să retrogradezi într-o treaptă inferioară?

Si nu stiu daca iti amintesti ca acum cativa ani legea era cu 60km/h, nu cu 50, ca acum.

Pe vremea aceea dacă erau trei maşini oprite la semafor, cică era trafic aglomerat :lol:

Dacă ai avut ocazia să ieşi prin Europa, cred că ai văzut că acolo, în absolut toate localităţile, limita e de 50 ... am avut ocazia să văd cum se frânează de la 110 la 50 :o

Link to comment
Share on other sites

Ziceti si voi daca politistii astia sunt sanatosi: cum sa dai amenda pentru 63 la ora in localitate- mai ales ca urmeaza sa se aprobe legea prin care ai voie sa circuli cu 60km/h in localitati?

Zilele trecute, ma opreste altul ca cica circulam pe drum european fara luminile de intalnire aprinse, ziua in amiaza mare... Noroc ca am scapat doar cu avertisment si 2 puncte...

fane, eu ti-as fi dat 2 amenzi la viteza aia. In primul rand pt ca esti inconstient si deci pericol public, si in al doi-lea rand pt ca nici nu ti-ai dat seama unde e problema! Cu ce te-a ajutat pe tine sa mergi mai repede cu 13km/h decat viteza legala si fara antiradar?

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca legea este facut sa fie respectata.

Ca noi, romanii (cu toate ca nu-mi place sa fac asa o generalizare) incercam sa o fentam prin orice mijloace, este de-a dreptul rusinos.

Este alarmant si faptul ca, dupa ce ca o "comitem", nu suntem in stare nici macar sa ne asumam greselile ci din contra, incepem sa devenim efervescenti si sa aratam cu dejtu: "Uite, dom'le, tocmai pe mine m-ati gasit??? da' sa moara si capra vecinului, ce naiba!!!"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pe undeva aveti dreptate: cine greseste, plateste, indiferent de situatie. Insa si pe mine ma deranjeaza atitudinea politistilor din Galati, si in special a celor de la Politia Rutiera. Pai mergeam eu frumos pe faleza cu 60, la limita si ma opreste pe mine ca sa ma intrebe de ce nu am centura, iar pe langa mine au trecut in timpul asta 3-4 masini care aveau pe putin 110 la ora si unul sau doi mergea practic si pe contra sens (fiind seara, iesisera la spart in figuri baietii). Fata de o chestie de asta, mi se pare marlanie crasa din partea curcanilor. Dar...desigur ca am contestat iar ei au luat-o in freza, nu le-am platit nici amenda, nici nimic, pentru ca nu pot demonstra ca nu am centura, daca nu filmeaza. Si ca atare, cand stau la "sa iti arat eu tie sofer fraier care nu ai bmw ca nu stii sa conduci" or sa o ia in freza din partea mea, cel putin.

Link to comment
Share on other sites

Daca consideri ca esti nevinovat, poti contesta sanctiunea la judecatoria locala.

De exemplu, daca aparatul (radarul) are o eroare de 5% atunci 63 km/h +/- 5% atinci este posibil ca viteza reala sa fi fost 59,99 km/h.

Totusi avand in vedere ca tot atat de bine viteza putea fi ~63+5% km/h la care se adauga o eroare a vitezometrului masinii care indica un plus de 5-7 km/h, inseamna ca atunci ti se indica o viteza de cel putin 70 km/h, ceea ce arata ca mergeai voit cu o viteze cu mult peste limita legala.

Link to comment
Share on other sites

@salex: e un mod păgubos de a vedea lucrurile, de ce să umblăm la toleranţe şi alte metode, învăţăm oamenii cu nărav ... în Vest, te-a prins cu +1 km/h peste limită, te-a ars!

Recunosc că o mai fur şi eu cu +9 km/h, cât îmi permite legea ... dar sunt conştient că acest plus de viteză se plăteşte cu mărirea distanţei de frânare :!:

Link to comment
Share on other sites

Pagubos? Doar i-am spus ca in momentul masurarii vitezometrul ii indica ~70 km/h si depasirea vitezei a fost cu intentie.

Micsorarea distantei de franare se poate face si prin cresterea atentiei (reducerea timpului de la identificarea pericolului pana cand se apasa pedala de frana), starea tehnica sistemului de franare, anvelope performante ... si altele. Am vazut un Logan taxi caruia i-a trebuit distanta dintre doi stalpi sa opreasca intr-o masina parcata si se vedea clar ca avea frana numai pe o roata.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.