Jump to content

AFDJ îşi face sediu de două milioane de euro la Giurgiu


dcp100168

Recommended Posts

AFDJ Galaţi va toca două milioane de euro pe un sediu al sucursalei din Giurgiu

Actuala criză economică şi financiară nu a reuşit încă să schimbe vechile năravuri ale celor care mânuiesc banul public, în pofida apelurilor repetate la austeritate făcute de Guvern. Un astfel de nărav este legat de construirea de sedii somptuoase, demne de vremurile fostei guvernări liberale, recent plecate de la putere, în care nimeni nu dădea socoteala pentru investirea banului public în termopane, sticlă şi oţel. Agenţia Reporteri.ro a descoperit exemplul edificator al unei societăţi cu capital de stat, care se confruntă cu grave probleme financiare, dar care îşi permite luxul de a construi un sediu ale căror costuri se ridică la multe milioane de lei noi. Este vorba de Regia Autonomă – Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi (AFDJ Galaţi).

Regia îndeplineşte funcţia de Autoritate de căi navigabile pe sectorul românesc al Dunării, de la intrarea în ţară la km 1075, la Baziaş şi până la Sulina, la ieşirea Dunării în Marea Neagră, inclusiv pe braţele secundare navigabile (în total 1560 km de cale navigabilă). AFDJ Galaţi a fost înfiinţată în baza Convenţiei despre regimul navigaţiei pe Dunăre, semnată la Belgrad în anul 1948. Din anul 1957, AFDJ Galaţi funcţionează ca Administraţie pur românească, după ce, în perioada 1953 - iulie 1957 a funcţionat ca Administraţie mixtă româno - sovietică, cu sediul central la Galaţi. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi are ca obiect principal de activitate asigurarea adâncimilor minime pentru navigaţie, semnalizarea costieră şi plutitoare, efectuarea de măsurători topo-hidrografice şi efectuarea de lucrări de construcţii şi reparaţii construcţii hidrotehnice pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie. Pentru îndeplinirea obiectului de activitate AFDJ Galaţi şi-a înfiinţat agenţii şi secţii în Drobeta Turnu Severin, Giurgiu, Călăraşi, Brăila şi Sulina.

Resursele financiare necesare funcţionării AFDJ Galaţi se constituie din venituri proprii şi, în completare, din transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, in conformitate cu prevederile legale în vigoare. Veniturile proprii ale AFDJ Galaţi se constituie din tarife de navigaţie şi de pilotaj, pentru punerea la dispoziţie utilizatorilor a infrastructurii de transport naval, pentru eliberarea de avize pentru lucrări hidrotehnice şi alte lucrări pe Dunăre şi braţele secundare, închirieri sau altele asemenea, prestaţii editoriale ori tipografice, valorificarea produselor de balastieră din dragajele de întreţinere, remorcaje, asistenţă la nave, măsurători topo-hidrografice, dragaje şi alte activităţi specifice domeniului de activitate.

Acesta ar fi pe scurt profilul activităţii pe care o desfăşoară AFDJ Galaţi. Această regie autonomă a statului român a fost condusă, pînă la începutul acestui an, de un liberal, Teodor Iulian Gheorghe, directorul adjunct al Administraţiei, care l-a înlocuit în funcţie pe un alt liberal, Ionel Malenda, demis la sfârşitul lunii decembrie 2008 din funcţia de director general la ordinul ministrului Transporturilor, democrat-liberalul Radu Berceanu. De la mijlocul lui februarie 2009, AFDJ Galaţi este condusă de Dorin Otrocol, preşedintele executiv al PSD Galaţi. Din informaţiile noastre, fosta conducere liberală a Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi a fost cea care a şi pus la cale afacerea la care ne referim în continuare. Este vorba de construirea unui sediu administrativ în Giurgiu pentru sucursala AFDJ si anume Sectorul Căi Navigabile(SCN) Giurgiu, structură ce are ca obiect de activitate întreţinerea şenalului navigabil al Dunării, intre Km 375 şi Km 845,5. Proiectul este estimat la 8.611.957 RON (fără TVA), adică peste două milioane de EURO. Dacă AFDJ ar fi o instituţie aflată într-o situaţie economică de invidiat sau care ar dispune de resurse financiare considerabile, poate că am închide ochii la astfel de aşa-zis „investiţii”. Din păcate, potrivit datelor existente la Ministerul Transporturilor, AFDJ Galaţi a raportat în 2007 venituri totale de 54.829.839 lei şi cheltuieli de 69.126.335 lei. Prin urmare, pierderile anunţate în 2007 au fost de 14.296.496 lei, adică peste 4 milioane de euro. În plus, nici alte investiţii făcute de fosta conducere liberală a AFDJ nu au dat roade. Cel mai cunoscut este exemplul terminalului de containere de la Galaţi, o investiţie de 10 milioane de euro, prin care se dorea atragerea navelor cu containere din Portul Constanţa în Portul Galaţi. Din nevoia de a revitaliza traficul, AFDJ Galaţi a redus chiar şi cu 50 la sută taxele percepute navelor ce transportă containere. La un an de când a fost inaugurat respectivul terminal de containere de la Galaţi, nicio navă nu tranzitase încă această staţie.

În concluzie, investirea puţinelor resurse financiare în sedii luxoase ar fi ultima soluţie la care ar trebui să se gândească actuala conducere a AFDJ Galaţi. Dacă nu vrea ca actuala criză economică să golească complet conturile, şi-aşa destul de găurite, ale Administraţiei Fluviale ale Dunării de Jos.

http://www.amosnews.ro/Romania_in_criza ... giu-274342

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.