Jump to content

Criza loveşte şi în rent-a-car


dcp100168
 Share

Recommended Posts

În criză, plimbări pe jos

* Firmele specializate în închirieri de maşini resimt din plin efectele crizei financiare. Tot mai mulţi gălăţeni preferă plimbările în aer liber din cauza preţurilor piperate practicate de firmele tip RENT-A-CAR. Oamenii spun însă că nu doar banii sunt cauza pentru care nu prea trec pe la astfel de firme, ci şi riscul de accidentare.

Fie că sunt firme româneşti sau străine de autoturisme, toate sunt disponibile pe un timp limitat începând cu aproximativ 85 de lei pe zi. "Depinde mult şi de ce maşină este. Preţul începe cu 20 de euro pe zi şi ajunge până la 35 de euro. Contează şi perioada de închiriere. Spre exemplu, un autoturism Dacia Logan costă 35 de euro pentru chirie de o zi, şi pentru fiecare zi în plus se aplică o reducere de cinci euro, dar nu mai puţin de 20 de euro", a declarat Marius Onose, directorul unei astfel de firme din Galaţi. De când cu criza financiară însă, afacerea nu mai este atât de profitabilă. Deşi în Galaţi nu sunt foarte multe astfel de firme, administratorii spun că se gândesc serios să se axeze pe altceva. "O dată cu aşa-zisa criză financiară ne-au scăzut într-adevăr şi încasările. Ne bazăm însă pe faptul că suntem companie naţională şi putem oferi şi altfel de servicii faţă de cele locale, ceea ce ne salvează", a declarat Elena Păltinuş, directorul unei agenţii gălăţene tip RENT-A-CAR. Reprezentanţii unor astfel de firme spun că majoritatea clienţilor sunt din Galaţ, iar singurele zile profitabile au rămas doar sărbătorile. "Acum avem 1-2 clienţi pe săptămână, pe când anul trecut aveam 4-5. Numărul clienţilor a ajuns la jumătate", a continuat Marius Onose. O dată cu scăderea comenzilor, şi numărul maşinilor s-a înjumătăţit. Oamenii spun însă că nu chiria este cea care îi sperie, ci riscurile de plată în cazul unor accidente. În plus, la ridicarea maşinii, chiriaşul trebuie să lase o garanţie cuprinsă între 150 şi 500 de euro, în caz de zgârieturi sau alte stricăciuni. "În primul rând, cer prea multe acte şi nu mă tentează. În al doilea rând, prefer să apelez la o cunoştinţă. Responsabilităţile sunt mari. Dacă accidentez maşina, un prieten te mai poate păsui", ne-a declarat un bărbat de 46 de ani. Administratorii unor astfel de firme spun încă că doar sărbătoarea Pascală de luna viitoare ar putea să îi ajute să îşi mai acopere cheltuielile, după pierderile înregistrate în ultimele luni.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=2

Link to comment
Share on other sites

De multe ori mi-am pus problema inchirierii unui automobil pentru o zi sau doua, insa preturile mi se par nesimtite de-a dreptul. Cu 35 euro/zi, imi permit sa platesc o persoana care sa ma foiasca o zi intreaga prin oras (indiferent ca e Galati, Bucuresti, Braila), fara sa-mi mai pun problema benzinei, a actelor care trebuiesc completate, sau a consumului de alcool :d

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Afacerile "Rent-a-car", tamponate de criză

* "Indienii şi olandezii, clienţii de bază, au devenit brusc zgârciţi"

Cele mai multe firme care mai închiriază maşini au fost nevoite să reducă tarifele pentru a mai prinde clienţi. Multe dintre ele au returnat firmelor de leasing o parte din maşinile deoarece nu mai aveau bani să plătească ratele. Perioada înfloritoare a firmelor care se ocupă de închirierea maşinilor a cam apus, multe dintre ele fiind serios afectate de criza economică. Deşi, în Galaţi, nu erau multe astfel de firme (noi am identificat cinci), concurenţa pe piaţa locală fiind deci rezonabilă, administratorii acestora se gândesc serios să se reprofileze.

Administratorul firmei "Just Prof 1" SRL Galaţi, Mariana Ungureanu, este complet dezamagit de evoluţia pieţei închirierilor auto şi se gândeşte chiar să renuţe la afacere şi să se orinteze către alt domeniu. "Anul 2009, a fost mort din punctul acesta de vedere. Am dat tarifele în jos chiar şi cu 30%, dar degeaba. Nu prea mai sunt clienţi. Au plecat şi cei care făceau parte din firmele care lucrau cu Mittal Steel, au plecat şi colaboratorii străini din Damen, iar turismul este aproape inexistent în Galaţi", afirmă administratorul firmei, Mariana Ungureanu.

Şi la „Automaxim" srl, criza şi-a făcut simţită prezenţa. Administratorul acesteia, Sandu Irimia, a fost nevoit să returneze firmei de leasing patru din cele 26 de maşini pe care le avea. A redus şi tarifele cu 25%, dar clienţii tot nu s-au înghesuit la uşa firmei. Sandu Irimia pune şi el această scădere a numărului solicitărilor în seama plecării multor angajaţi olandezi din Şantierul Naval Damen, dar şi pe seama gălăţenilor care muncesc în străinătate şi care veniţi în vacanţa de iarnă, din cauza crizei n-au mai închiriat maşini. "În prezent, am un grad de solicitare mai mare, deoarece numărul maşinilor este mai mic", constată nemulţumit patronul firmei Automaxim. Acesta încearcă să rămână optimist şi mai spune că totuşi anul 2010 a început ceva mai bine şi că încasările din ianuarie nu au fost la fel de slabe ca ianuarie 2009.

La Autonom ni s-a spus că efectele recesiunii economice nu au fost la fel de severe deoarece firma are o reţea naţională de „rent-a-car". "Piaţa închirierilor auto este în strânsă legatură cu industria de turism, care, în 2009, a scăzut foarte mult (în jur de 25% din estimările noastre). În ciuda acestui fapt, anul trecut, compania noastră a înregistrat o uşoară creştere de 15%, comparativ cu 2008, în principal datorită contractelor încheiate cu clienţi persoane juridice din ţară sau locale. În ceea ce priveşte preţurile, acestea au rămas neschimbate în 2009. Mai mult, am continuat achiziţionarea de maşini, adăugând peste 100 de autoturisme noi flotei existente", spune Elena Păltinuş, directorul agenţiei Galaţi a Autonom.

În continuare, cele mai căutate maşini sunt Matiz şi Logan, ale căror preţuri se încadrează între 16 şi respectiv 25 euro pe zi, cu toate taxele incluse. Asta nu înseamnă firmele nu pot pune la dispoziţia clienţilor şi maşini din clase superioare. Un Fiat Linea sau o Skoda Octavia costă 35 de euro pe zi, iar un Fiat Bravo, Renault Megane sau pel Astra Caravan poate ajunge chiar şi la 45 de euro. Doritorii pot opta şi pentru maşini cu opt locuri, contra unei sume de cel puţin 70 de euro pe zi.

Taxă de garanţie e obligatorie

La toate firmele care închiriază maşini, taxa de garanţie este obligatorie. Garanţia va fi utilizată pentru penalizare, în cazuri de distrugeri, furturi sau pierderi ale documentelor ori ale cheilor autoturismelor. La "Automaxim" de exemplu, această taxă variază între 200 - 400 euro, iar la Autonom, între 150 şi 500 de euro. Garanţia solicitată va fi returnată la recuperarea autoturismului în deplină integritate şi bună stare de funcţionare cu toate documentele, accesoriile şi echipamentele din dotare, asa cum a fost predata. Alte firme solicită „asigurare de responsabilitate zero", care variază între trei şi 20 de euro pe zi, în funcţie de model. In acest caz, nu mai este nevoie de garanţie", spun cei de la firmă.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Rent-a-car-_a_fost_tamponat_frontal_de_criza_0_200979987.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.