Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sensurile giratorii şi fluidizarea traficului

* „În apropierea giratoriului, viteza maşinilor scade, deci se reduce şi numărul accidentelor” (comisarul Viorel Cojocaru, Poliţia Rutieră Galaţi) *

„Încercăm să aplicăm la Galaţi modelul foarte des întâlnit în întreaga Uniune Europeană, al cât mai multor sensuri giratorii”, declară comisarul Viorel Cojocaru, din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi. Tendinţa nu este una lipsită de argumente. Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere confirmă: „Giratoriile ajută foarte mult la fluidizarea traficului. Ele nu pot apărea din senin, ci doar în locurile în care ele se impun, prin studierea traficului în respectiva intersecţie”. „Este mai simplu dacă exemplificăm”, răspunde comisarul Cojocaru: „Dacă într-o intersecţie în cruce, traficul pe ambele braţe este sensibil egal, atunci poate apărea un sens giratoriu. Dacă traficul este însă dezechilibrat, adică pe un braţ maşinile circulă mult mai mult decât pe celălalt, se poate menţine soluţia preexistentă, a intersecţiei dirijate prin semafor sau prin semne.

„De asemenea este extrem de importantă presemnalizarea sensurilor giratorii, care, dacă lipseşte, poate provoca reale probleme participanţilor la trafic. În general, dacă ştii că urmează un sens giratoriu, reduci viteza şi, dacă se reduce viteza, atunci se reduce numărul victimelor şi al accidentelor cu victime (N.R. viteza fiind unul dintre factorii principali pentru producerea accidentelor grave).

Un al treilea argument în favoarea sensurilor giratorii este reprezentat de faptul că, dacă într-o intersecţie semaforizată se produc ambuteiaje în timpul în care un număr mare de maşini opreşte la culoarea roşie a semaforului, deşi pe sensul prioritar nu trece nimic, această situaţie dispare în momentul care există un giratoriu – maşinile intră fluent.

Dispar şi miturile conform cărora Galaţiul ar abunda de giratorii: „Nici la Inelul de Rocadă, nici la General nu există sensuri giratorii”, taie nodul gordian comisarul Cojocaru. Şi cum ar fi putut să fie, de vreme de în respectivele situaţii maşinile pierd prioritatea deşi, aparent, circulă „în sens”?!

Un al treilea sens giratoriu ar putea apărea – şi ar putea fi cea mai bună soluţie rutieră pentru zona respectivă! – la intersecţia străzii Brăilei cu centura oraşului, la ieşirea din Galaţi, spune comisarul Cojocaru. Rămâne însă de văzut dacă proiectul acestui nou sens, menit să fluidizeze european traficul şi să scadă numărul accidentelor, va deveni realitate. Între timp, Galaţiul are nevoie să reînveţe să se mişte, după ce într-o vreme ne vedeam din ce în ce mai ameninţaţi de perspectiva de a deveni - după modelul bucureştean - un oraş blocat.

http://www.viata-libera.ro/articol-Sens ... lui_2.html

S-a mai discutat despre sensurile giratorii, dar cred că subiectul merită un topic separat.

Ah... nu sunt şofer, dar mi se pare că dom' comisar spune câteva chestii cel puţin ciudate...

Posted
Un al treilea sens giratoriu ar putea apărea – şi ar putea fi cea mai bună soluţie rutieră pentru zona respectivă! – la intersecţia străzii Brăilei cu centura oraşului, la ieşirea din Galaţi

M-as cam indoi, aici sint si treceri de pietoni pe 3 din cele 4 bucati ale intersectiei. oamenii cum mai trec strada daca nu mai este semafor ci giratoriu?

Doar in cazul in care se desfiinteaza aceste treceri sau, Doamne apara si pazeste, se fac pasaje. Chestie care iarasi este foarte raspindita, nu numai in Occident, dar si in destule orase din Romania.

În general, dacă ştii că urmează un sens giratoriu, reduci viteza şi, dacă se reduce viteza, atunci se reduce numărul victimelor şi al accidentelor cu victime

In general, daca mergi cu 20km/h sint intr-adevar mult mai putine sanse sa faci accident, iar daca stai pe loc, sansele tind chiar catre zero. Caz in care mai bine lasi masina acasa si o iei entuziast pe jos.

Daca luam ca ex. Bdul Cosbuc pe care acum il parcurgi intr-un timp triplu fata de acum un an, sau Faleza Superioara, ne dam cu usurinta seama de grija politiei pentru siguranta noastra.

Sa interzica blocarea primei benzi de circulatie si sa largeasca locurile ingustate (de ex gituirea Falezei Superioare in punctul de intersectie cu Trecere bac, unde s-ar putea rade coltul acela si largi strada cu cel putin o banda pentru cei care urca spre Tiglina) e prea greu, probabil...

Oricum, pina una alta... e bine ca fac macar si sensurile astea giratorii... Altfel ziceam ca au adormit de tot...

Posted

interesant la sensul giratoriu de la Ivas:

- soferii tolomaci, inca ocolesc sensul giratoriu, pe contrasens:

- la jumate de metru de cauciucul giratoriului, au instalat dopuri (pe dunga alba) sa nu deterioram giratoriul :twisted:

Posted
interesant la sensul giratoriu de la Ivas:

- soferii tolomaci, inca ocolesc sensul giratoriu, pe contrasens:

- la jumate de metru de cauciucul giratoriului, au instalat dopuri (pe dunga alba) sa nu deterioram giratoriul :twisted:

Pai asta-i foarte grav ! Eu am intalnit situatii in care stateau la intrarea in sens si nu stiau ce sa faca ! Mai ales ca sensul era liber, nici o masina nu trecea... (A)Normal ca a trebuit sa-i trezesc cu cateva claxoane. :twisted: Chiar nu intelegeam faza :!: :?:

Si astfel stai si te intrebi ca si ganditorul de la Hamagia... cum xxx au luat astia permisul ?!? Sau unde? La Pitesti, Constanta... poate Galati...

Posted
interesant la sensul giratoriu de la Ivas:

- soferii tolomaci, inca ocolesc sensul giratoriu, pe contrasens:

- la jumate de metru de cauciucul giratoriului, au instalat dopuri (pe dunga alba) sa nu deterioram giratoriul :twisted:

Pai asta-i foarte grav ! Eu am intalnit situatii in care stateau la intrarea in sens si nu stiau ce sa faca ! Mai ales ca sensul era liber, nici o masina nu trecea... (A)Normal ca a trebuit sa-i trezesc cu cateva claxoane. :twisted: Chiar nu intelegeam faza :!: :?:

Si astfel stai si te intrebi ca si ganditorul de la Hamagia... cum xxx au luat astia permisul ?!? Sau unde? La Pitesti, Constanta... poate Galati...

problema este ca respectivul conducator auto nu are/nu foloseste privire periferica: indicatoare de "cedeaza trecerea", indicatoare de ocolire dreapta/stanga....si: a) intra in intersectie ca tartanul (desi are 2 indicatoare "cedeaza trecerea" in fata) ori sta ca vitelul la poarta 9, asteptand sa treaca cei care nu au prioritate :twisted:

Posted
Sincer, prefer sa stea sa se uite ca boul, decat sa intre in intersectie cand nu trebuie :)

Da, dar genul asta de oameni nu trec cand trebuie si trec cand nu trebuie ! :lol: :oops: :twisted: :!:

  • 4 years later...
Posted

Dispare giratoriul din beton de la intrarea dinspre Tecuci?

Monstruozitatea din beton, botezată sens giratoriu, care te întâmpină la intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, are toate şansele să dispară în curând. Având o înălţime mult prea mare pentru scopul pentru care a fost construit, inelul respectiv de beton împiedică practic orice dram de vizibilitate pentru şoferi şi a produs până acum câteva evenimente rutiere care se puteau transforma în tragedii. Chiar şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere au dezaprobat modul în care a fost construit acest giratoriu, „făcut, clar, de cineva neprofesionist”.

Conform primarului Marius Stan, intrarea în oraş dinspre Tecuci şi-ar putea schimba faţa în curând, una din variantele discutate fiind înlocuirea actualului giratoriu cu un altul, construit în jurul benzinăriei din zonă.

„Zilele acestea se va întruni comisia de circulaţie, vom înlătura acel beton din mijlocul drumului. Să vedem în ce măsură ajungem la o înţelegere cu specialiştii, ne gândim să folosim Rompetrolul care e acolo ca pe un sens giratoriu, făcând o bretea cum vii dinspre Brăilei spre centură şi încă una la ieşirea din centură spre Tecuci. Sperăm să reuşim să facem ceva, pentru că actualul giratoriu este oribil şi ineficient”, a declarat primarul Marius Stan.

presagalati.ro

Posted

tinand cont de urmele negre de pe beton - semn de incalcare de catre tiruri - cred ca sta foarte bine acolo! tinand cont ca oricum nu se vede cand semnalizeaza audiul schimbarea directiei de deplasare...pot face si groapa cu apa, in locul betoanelor.

Posted

tinand cont de urmele negre de pe beton - semn de incalcare de catre tiruri - cred ca sta foarte bine acolo! tinand cont ca oricum nu se vede cand semnalizeaza audiul schimbarea directiei de deplasare...pot face si groapa cu apa, in locul betoanelor.

Pai nu se vede semnalizarea pentru ca la masini ca audiuri, mertzane sau beemweuri,  - (bine-nteles in functie si de tipul proprietarului sa nu generalizam ca mai sunt si cateva exceptii) -  sistemul de semnalizare este trecut la "OPTIONALE", si cum "optionalele" costa chiar si pentru sh-uri e de inteles lipsa acestuia din dotare.  Exista o explicatie, cum zicea si Leana lu' Costel.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.