Jump to content

Maşinile galbene - cele mai puţine accidente


Recommended Posts

Posted

Statistica nu minte

Maşinile, culorile şi ghinioanele

* „Maşinile galbene sunt cele mai puţin implicate în accidente” (comisarul Viorel Cojocaru, Poliţia Rutieră Galaţi) *

Nu este o întâmplare! Dacă v-aţi luat maşină gri, este cel mai probabil – conform datelor statistice – să fiţi implicat (vinovat sau nu) într-un eveniment auto! În schimb, maşinile în culori vesele vă feresc de datul nas în nas cu vreun alt autoturism.

Comisarul Viorel Cojocaru din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi lasă cifrele să vorbească: „Statistica de la începutul lui 2009 demonstrează că în ceea ce priveşte autoturismele, cele colorate în gri sunt preponderente în accidentele produse la Galaţi”. „Astfel, 66 de maşini care au provocat evenimente rutiere sau au fost victime ale acestora sunt gri, adică 19 la sută; pe al doilea loc, este culoarea albastră, cu 65 de maşini accidentate, iar pe locul al treilea se situează autoturismele albe, prezente în proporţie de 16 la sută în accidente auto”. Dacă este vinovată sau nu culoarea, care nu prea distinge maşinile gri, albastre şi albe pe şosele – nu ştim! Dacă parcul auto gălăţean (şi poate chiar românesc) este alcătuit cu preponderenţă din maşini gri – de asemenea, datele lipsesc. Dar cert este că dacă vrem să ne luăm de o grijă – alta în afară de a respecta legea rutieră -, mai bine spunem pas când avem de a face cu o ofertă de maşină în culori reci (toate cele de mai sus înscriindu-se într-un spectru rece) şi ne îndreptăm atenţia către culorile vii şi ceva mai ţipătoare, care ne marchează autoritar prezenţa în trafic. Comisarul Cojocaru confirmă: „Ponderea acestor culori în cadrul accidentelor auto petrecute la Galaţi nu este una de trecut cu vederea. Poate este şi acesta un alt factor de care conducătorii auto pot ţine cont, pentru protejarea cât mai eficientă a lor, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic”.

La cealaltă extremă sunt cele mai puţine maşini căzute victime ale evenimentelor: „Acestea sunt autoturismele galbene”, explică purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi. Deşi în conştiinţa comună maşinile roşii sunt cele care îl deosebesc cel mai bine pe şosele pe un anumit şofer, iată că mitul se face fărâme la Galaţi: roşul se regăseşte abia… pe a treia poziţie! „În cazul maşinilor galbene procentul de implicare în accidente este de 2 la sută, fiind urmate de culoarea verde - cu 5 la sută şi abia pe poziţia a treia de roşu - cu 7 la sută”, demonstrează comisarul Cojocaru. Nu ne-am fi aşteptat ca negrul să nu se regăsească în topul „negativ” al culorilor. Destul de pretenţioasă, culoarea este însă ocolită de proprietarii de maşini. O regăsim abia în topul culorilor făcut pe toate vehiculele accidentate (scutere, motociclete, TIR-uri, camioane, autobuze, autoturisme): „În ceea ce priveşte incidenţa culorilor pe toate vehiculele, cea mai des întâlnită este albul (98 de vehicule accidentate, adică 25 la sută), urmat de albastru (82 de accidente şi un procent de 22 la sută) şi abia apoi de gri (73 de vehicule şi un procent de 21 la sută). Negrul se situează pe poziţia a patra, cu 51 de vehicule lovite şi un procent de 11 la sută, dar acest lucru se întâmplă probabil şi pentru că maşinile negre sunt destul de puţine”.

Cu toate acestea, recunosc: ador Alfa Romeo, pe care nu o concep decât neagră. Din fericire totuşi pentru siguranţa mea, maşina nu m-ar costa decât salariul pe vreo trei vieţi, timp în care nu ar trebui să mai cheltuiesc nici măcar pe pachet…

http://www.viata-libera.ro/articol-Masi ... ele_2.html

Posted

Perfect adevărat. Mi s-a întâmplat și mie să remarc un automobil gri deabia de aproape, cca. 25-30 m. Oare cei ce-și iau mașini de asemenea culoare nu remarcă faptul că diferența dintre culoarea asfaltului și mașină o fac doar liniile de contur?

Posted
Perfect adevărat. Mi s-a întâmplat si mie să remarc un automobil gri deabia de aproape, cca. 25-30 m. Oare cei ce-si iau masini de asemenea culoare nu remarcă faptul că diferenta dintre culoarea asfaltului si masină o fac doar liniile de contur?

...De aceea ar trebui ca toata lumea sa mearga cu farurile aprinse pe TOATE drumurile din afara localitatilor !!!

Posted

Poate e si culoarea o cauza - sa zicem... Dar in articolul mentionat nu se face totusi o precizare: care e ponderea masinilor de culoare gri in total? Asta pentru a putea spune daca sunt mai multe sau mai putine accidente comparativ cu celelalte culori. Daca ponderea auto gri e mai mai mare, e firesc ca si numarul accidentelor sa fie mai mare, nu?

Altfel, total de acord cu toto, utilizarea luminilor e un factor "de protectie" foarte bun.

Posted

@toto: eu vorbeam de circulația în interiorul localităților. În afara lor, da, folosire luminilor e o necesitate.

Puțin off-topic: m-au învățat ăi „mai bătrâni” un lucru: farurile unei mașini devin vizibile de la 800 de metri dar ca un singur punct luminos; pe la 300 de metri, acel punct se desface în două: cele două faruri ale mașinii. Bine, poate fi și un motociclist, dar cred că e bine de reținut amănuntul ăsta.

@Mikka: e suficient să te uiți pe stradă. Cred că numeri mai multe mașini gri, albe, negre, bej sau crem decât galbene, roșii sau verzi sau albastre. Ca o observație personală, foarte mulți dintre cei cu mașini scumpe optează pentru culori sobre: gri sau negru.

Posted

a mea e albastra!si sincer ca as schimba culoarea in rosu,galben mai ales[ca si lamaia din geam! :lol: ]ca degeaba am invatat atatea reguli daca mai sunt si cizme in trafic....nu mai departe ieri cand alergam sa imi repar masina,a plecat una de fitze,neagra de pe loc,fara semnalizare,fara nici un semn de respect fata de restul da-i in tromba si...s-a oprit exact in latarela unei alte masini!

ma bucur ca n-am fost eu...eu urmam imediat celei fara noroc! ;)

Posted
... foarte multi dintre cei cu masini scumpe optează pentru culori sobre: gri sau negru.

Vezi ca nu esti la UpDate-at? Nu esti la curent cu noile preferinte de fitze... :lol:

Acum se prefera masinile ALBE !!! Sa fie vizibile... Albul parca le face si mai mari ;) spre deosebire de negru... care le micsoreaza.

PS

Eu prefer masinile deschise la culoare deoarece se incing la soare mult mai putin... si nu se prea vede praful. :P

Posted
@toto: eu vorbeam de circulația în interiorul localităților. În afara lor, da, folosire luminilor e o necesitate.

.

SI in interiorul localitatilor folosirea luminilor este o necesitate!!

de multe ori am evitat la mm cate un idiot cu masina inchisa la culoare, care mergea noaptea cu farurile stinse....multumindu-se cu lumina de la stalpii de iluminat

Posted

Mda, eu cred ca n-are prea multa treaba culoarea masinii, cred ca de fapt problema este la nivel de conducatori auto. Cum naiba sa nu vezi o masina in trafic?? Trebuie sa fii destul de "distrat" sau...sa fii prea atent la altele si nu la trafic. Si chiar n-are importanta culoarea. Nu intra in discutie cei care merg noaptea cu farurile stinse, ca poate sa fie masina galbena-lamaie si eu sa fiu superprudenta, daca este strada prost luminata tot este greu de ocolit un eveniment neplacut.

P.S. Da, si eu sunt de acord cu farurile aprinse pe orice tip de drum si pe orice timp al zilei, urban sau extraurban.

Noi daca avem culoarea la masina in zona de risc...ce sa facem?? S-o lasam in parcare sau sa-i trag un autocolant...nu chiar galben ca nu e in trend...dar macar un verde si ala fosforescent 8-)

Posted

Legat de lumini și vizibilitate, v-a sfătuit vreodată cineva, ca atunci când întoarceți peste axul drumului sau staționați pentru scurt timp, în condiții de luminozitate redusă, să aprindeți și plafoniera?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.