dcp100168 Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Drumuri pentru mai târziu* Galaţi‑Brăila, un drum expres cu tentă personală * "Îl împing înainte cât pot" ‑ declară ministrul Ludovic Orban * La Siret, se va împiedica şoseaua de cartier? * Centura nici măcar nu este în calcul * Dar cum se demarează procedurile, cum o să fie...După campaniile electorale anterioare, în care se aruncau în "luptă" poduri, aeroporturi şi alte asemenea proiecte de adormit atenţia electoratului, iată că 2008 se anunţă un an modest, cu pretenţii limitate. Trecerea prin Galaţi a staff‑ului liberal (guvernamental şi de partid) n‑a oferit practic nicio surpriză. Aşa că nu am cerut nici noi relaţii despre pod sau aeroport, ci ne‑am restrâns aria pretenţiilor la nişte� biete drumuri. Nici la acest capitol Galaţiul nu stă prea grozav� Fiind aşadar ministrul de resort în zonă, l‑am atacat pe două "căi" concrete: drumul dintre Galaţi şi Brăila şi eterna problemă a şoselei de centură.Din expres la... personalÎncă din septembrie 2003, deputatul Sandu Florentin (PSD) prezenta în Parlament nevoia gălăţenilor şi brăilenilor de a fi legaţi cu un drum expres. Acesta ar fi continuat autostrada cu patru benzi care ajungea până la intrarea în ţară, la Giurgiuleşti, şi era un proiect susţinut de toţi parlamentarii gălăţeni şi brăileni. Atunci s‑a aprobat studiul de prefezabilitate. Timp de câţiva ani situaţia nu s‑a modificat deloc. Anul trecut, ministrul Lucrărilor publice, Transporturilor şi Locuinţei, Ludovic Orban, declara pe 12 mai, tot cu ocazia unei vizite prin oraşul nostru, că făcuse încă un pas: era în licitaţie pentru efectuarea studiului de fezabilitate, urmând ca licitaţia pentru darea în execuţie a drumului să demareze la 1 iulie 2008. Este vorba despre o şosea cu patru benzi, paralelă cu Drumul Naţional 22 B, adică cu digul dintre cele două oraşe. Licitaţia pentru studiu a fost câştigată de Consitrans S.A. Bucureşti şi valoarea s‑a ridicat la 100.000 de euro. Cu studiul făcut, treaba e ca şi pornită la�.drum, ne‑am gândit noi, bucuroşi că‑l putem ajuta pe domnul Orban să ne spună când vom avea drum expres către Carefour.Deocamdată... S.F.Vineri la Galaţi, la Liga Aleşilor Locali PNL, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, ne‑a lămurit aşadar care este stadiul în care se află drumul expres Galaţi - Brăila. "Suntem în fază de S.F. ‑ Studiu de Fezabilitate", a răspuns ministrul. "Eu oricum îl împing înainte cât pot." N‑am reuşit să ne lămurim nici asupra datei la care ar putea începe lucrările. Poate începe construcţia în acest mandat?, am întrebat. "Cred că ar putea începe� Depinde dacă câştig primăria [capitalei* sau nu. Dar indiferent cine va rămâne din partea PNL la Ministerul Transporturilor, aceasta rămâne ca obiectiv", ne‑a liniştit ministrul. Adică, dacă va câştiga Primăria, va trebui să părăsească ministerul, dar nu‑i bai, că� lasă vorbă. Personal.Nu merge cu cartierul, va merge cu drumul?Paralel cu digul, drumul va trece însă tocmai prin zona care a ajuns un măr al discordiei între autorităţile din Galaţi şi Brăila. Aflat la Galaţi, premierul nu a putut promite decât sprijin politic în rezolvarea crizei, pentru că, a explicat el, Guvernul nu poate interveni. Ce se va întâmpla deci cu drumul expres, împins atât de personal de Orban către execuţie? Va mai prinde o legislatură?Ni se face loc pe listă!Ei, dacă un drum l‑am aranjat, să vedem cum stăm cu celălalt. Are ministrul veşti mai bune măcar în privinţa aşteptatului drum de centură a Galaţiului? "Încă n‑am demarat procedurile, ne‑am gândit şi la [drumul de* centură", a răspuns ministrul Orban. "Galaţiul n‑are centură şi putem să‑l includem, pentru că nu avem fixată lista centurilor pe care să le finanţăm prin programul operaţional sectorial pe Transporturi." Bucuroşi de faptul că e loc, chiar dacă ar fi trebuit ocupat de ceva vreme, am intrat ştiinţific în "problemă". Ministerul are în vedere construcţia unui drum de centură "clasic", pe pământ, sau, după noile modele, aplicate la Piteşti sau Craiova, va fi centura gălăţeană suspendată pe piloni? "Soluţiile nu le pot da decât studiile de fezabilitate, care ţin de condiţiile geo, condiţiile topo, hidro� Nu pot să anticipez." L‑am întrebat pe ministru dacă tipul lucrării va fi condiţionat de economia la fondurile investite şi ne‑a liniştit: "Nu, nu, nu. Dacă proiectul va fi declarat eligibil pe finanţare - aceştia sunt bani nerambursabili, pe care îi primim prin programul operaţional sectorial pe Transporturi de la Uniunea Europeană. Dacă proiectul este declarat eligibil, nu e nicio problemă cu fondurile." Liniştitor. Numai că proiectul e şi el� pe drum. Aşa că până ajunge la noi, mai vedem, mai discutăm� http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=22336
patricia Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 sf-uri.am inceput sa ma satur de vorbele politicienilor.partea urata a tuturor povestilor frumoase consta in faptul ca proiectele facute de specialisti trebuie avizate politic, adica de persoane care ocupa functii in guvern pe criterii politice. persoane care periodic se schimba, promit cate in luna si in stele, reiau proiecte vechi si apoi termina mandatu.pa si pusi!, nimic mai mult.ramane doar presa care are arhiva.si subiecte, cat cuprinde.din pacate, nu e vorba de sb demne de jurnalu de la ora 17.00.
Recommended Posts