dcp100168 Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 ArcelorMittal Galaţi e acuzată că a deturnat traficul de materie primă din România către Bulgaria şi Canalul Bâstroe* Compania „Comvex” şi Administraţia Canalelor Navigabile Dunăre - Marea Neagră cer autorităţilor statului să investigheze cazulMarele absent al reuniunii de criză, organizată ieri, în portul Constanţa, a fost ministrul Radu Ber-ceanu. Chiar şi în lipsa lui, dialogul dintre liderii sindicatelor, patroni şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor a fost incendiar. Discuţiile s-au centrat pe găsirea soluţiilor la două probleme dureroase, cu care se confruntă portul Constanţa şi Canalul Dunăre – Marea Neagră: criza economică şi practicile comerciale ale concernului Arcelor Mittal.Viorel Panait, preşedintele Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar”, a adus în atenţia conducerii Ministerului Transporturilor şi a autorităţilor portuare situaţia critică generată de politica dusă de cel mai mare concern siderurgic al lumii, ArcelorMittal. Conform informaţiilor de care acesta dispune, importul de materie primă pentru combinatul din Galaţi se face prin… Bulgaria. Marfa este descărcată în portul Burgas, de unde este preluată cu nave mai mici, care tranzitează Marea Neagră şi Canalul Bâstroe, pentru a ajunge la Galaţi. Astfel este ocolită ruta ce trece prin terminalul Comvex, din portul Constanţa, şi pe Canalul Dunăre – Marea Neagră.Terminalul Convex ocupă locul IV în Europa în ceea ce priveşte capacitatea, asigură ritmuri de lucru mai înalte decât în portul Rotterdam, dar percepe tarife de operare a navelor la nivelul portului olandez. Cu toate acestea, ArcelorMittal preferă traseul bulgaro – ucrainean, care este cu 66% mai scump decât cel românesc, a declarat Panait. Panait a apreciat că avem de a face cu o practică anticoncurenţială şi a solicitat autorităţilor să ia măsuri, cu atât mai mult cu cât ArcelorMittal a beneficiat de ajutoare din partea statului român.Secretarul de stat Marin Anton a afirmat că a solicitat informaţii de la ArcelorMittal referitor la transportul de materie primă prin Bulgaria şi a primit răspunsul că ar fi vorba de lichidarea unui stoc de marfă, care ar fi fost adusă pentru o unitate din acea ţară.Tema ArcelorMittal a fost preluată, apoi, de Valentin Zeicu, directorul general al Administraţiei Canalelor Navigabile Dunăre - Marea Neagră,: „Canalul şi terminalul din portul Constanţa au fost construite pentru combinatele de la Călăraşi şi Galaţi. Cel din urmă a fost vândut unui investitor strategic. Iar acesta a deturnat traficul de mărfuri de pe canal pe altă rută. Canalul Dunăre Marea – Neagră a pierdut 50% din trafic. Preţurile cele mai mici de tranzit pe canal au fost oferite lui Mittal. Trebuie ca statul român să analizeze relaţia cu acest concern. Nu este normal ca statul să facă investiţii în port, pe canal, pentru a servi traficul de mărfuri al combinatului de la Galaţi, iar Mittal să lovească pe la spate într-un moment de criză.”http://www.cugetliber.ro/1247605200/art ... din-roman/
Gabbiano Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 cand va spuneam ca baragladina asta nenorocita ne ia in ras dupa ce a primit cadou combinatul de la bombonel ,au fost cativa pe aici care s-au imflamat ca sunt rasist si ca cioara asta are nu stiu ce scoli si se parfumeaza cu multe tone de parfum....nu am nici o simpatie pentru moscova dar trebuie sa recunosc ca putin nu a "ridicat fustita" precum bombonel.adica ala cam are cojones si cand este cazul si le arata.putin i-a comunicat boraturii ca daca are glumite in program pe meleaguri rusesti se trezeste cu investitia nationalizata.si asta dupa ce cioara a platit ceva mai mult de un miliard de dolari pe un combinat mai mic decat cel de aici. multumim din inima partidului ca papa sfanta spaga si se kk pe demnitatea nationala si sanatatea galatenilor...si ne mai cer sa-i votam si data viitoare...nu mai cred demult in mitul "fara combinat galati=valea jiului" din punctul meu de vedere cu cat il inchid dracului mai repede cu atat mai bine.
dcp100168 Posted July 16, 2009 Author Posted July 16, 2009 Consiliul Concurenţei s-a autosesizat în cazul ArcelorMittal GalaţiCriza apărută în relaţia dintre ArcelorMittal Galaţi şi companiile din transporturile pe apă a ajuns în atenţia autorităţilor statului. Consiliul Concurenţei s-a autosesizat şi a început investigaţiile, a declarat Ioan Bădică, şeful Inspectoratului de Concurenţă Constanţa. Fiind vorba de o anchetă în curs, instituţia nu poate oferi alte informaţii, decât că vor fi audiate toate părţile implicate: Arcelor Mittal Galaţi, „Comvex”, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile.http://www.cugetliber.ro/1247778000/art ... al-galati/
dcp100168 Posted July 21, 2009 Author Posted July 21, 2009 Portul Constanţa a investit de pomană în traficul de minereuDe la începutul anului 2009 şi până pe data de 20 iulie, la bugetul consolidat al judeţului Constanţa au intrat cu 43% mai puţine taxe vamale, decât în aceeaşi perioadă a anului 2008. Pierderea de venituri nu se datorează doar crizei economice mondiale, care a afectat comerţul exterior al României. Ea este şi consecinţa noii politici de aprovizionare practicată de ArcelorMittal Galaţi.Combinatul siderurgic nu mai importă materia primă prin portul Constanţa şi pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, ci prin portul bulgăresc Burgas şi pe Canalul Bâstroe. De aceea sunt mai puţine încasări la Vama Constanţa.Potrivit datelor furnizate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, în primele 6 luni ale anului 2009, prin portul Constanţa au fost operate 674.858 de tone de minereu de fier, cu 79,75% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. În cazul cărbunilor şi derivaţilor, cantitatea operată a fost de 788.066 tone, cu 72,06% mai puţin decât în 2008. Scăderea dramatică de trafic se datorează în mare măsură jocului practicat de ArcelorMittal Galaţi, care a ales o cale de transport mai scumpă cu 71% pentru materia primă de care are nevoie, susţin specialiştii în transporturi. Schimbarea rutei de aprovizionare a combinatului siderurgic din Galaţi aduce grave prejudicii portului Constanţa. Statul român a făcut investiţii extrem de costisitoare în port, care sunt destinate să servească în special interesele combinatului. Molul Comvex, ocupat în cea mai mare parte de terminalul de minereu, a fost construit prin recuperarea uscatului din mare, relatează Ioan Bălan, directorul general al CNAPMC. A fost o lucrare de mare complexitate, în valoare de sute de milioane de dolari la acea vreme. Terminalul de barje, cu o factură de aproximativ 21 milioane euro, a fost construit în special pentru a servi transportul de materii prime şi produse finite ale lui ArcelorMittal Galaţi. Pentru a asigura energia electrică necesară în special în terminalul de minereu, este în curs de realizare un obiectiv de 5 milioane euro. Este vorba de trecerea postului de transformare 3, de la 20 KV la 110 KV. Toate aceste investiţii, în totalitate sau în parte, au devenit inutile, pentru că minereul de fier şi cărbunele au migrat spre Burgas şi Bâstroe.Statul Român n-ar trebui să mai facă, de acum înainte, nicio investiţie legată de interesele lui ArcelorMittal. Este extrem de riscant să cheltuiască banii pentru a sprijini afacerile acestei companii cu comportament imprevizibil şi arogant, care ba îşi închide cocseria, fără a ţine cont de solicitările guvernanţilor români, ba îşi schimbă rutele de transport, lăsând portuari cu ochii în soare.http://www.cugetliber.ro/1248210000/art ... e-minereu/Nu c-aş ţine cu Mittal, dar dacă e vorba de Comvex situaţia cu transportul prin Bîstroe se schimbă fundamental. Nu cumva acţionarii Comvex au respins (anulat) recent o ofertă publică de preluare de zeci de milioane de euro făcută de Mittal, în aşteptarea unui preţ mai bun din partea Voestalpine? Caz în care reacţia indienilor mi se pare justificată economic (ceva de genul "nu vreţi să împărţim profitul, rămâneţi cu pierderea voastră până vin austriecii!").
dcp100168 Posted July 23, 2009 Author Posted July 23, 2009 Deja e campanie naţională împotriva lui Mittal!ArcelorMittal, acuzat de subminarea economiei naţionaleCompaniile româneşti de stat şi private a căror activitate depinde de Grupul ArcelorMittal acuză concernul indian de „acţiuni anticoncurenţiale, anticomerciale şi de subminarea economiei româneşti”, după ce, acum două săptămâni, a decis să suspende importul de materii prime prin portul Constanţa şi Canalul Dunăre Marea Neagră spre Galaţi. Această hotărâre „fără nici bază economică, împotriva legilor concurenţei şi a intereselor unor agenţi economici dependenţi de el” face ca activitatea în porturile maritime şi fluviale din România a fost redusă, în această perioadă de criză, cu 58%. În plus, din această cauză, traficulde minereu prin Portul Constanţa s-a redus cu 71,9%.„Ne costă pe toţi”„Grupul indian îşi descarcă minereul la Burgas în Bulgaria, îl transportă pe mare cu nave mici, turceşti şi, în semn de prietenie faţă de România, foloseşte fără probleme Canalul Bîstroe pentru a ajunge cu marfa la Galaţi”, declară Viorel Panait, directorul general al SC Comvex SA, cel mai mare terminal de minereuri din bazinul Mării Negre. Surse portuare spun că grupul indian doreşte să pună mâna pe toate companiile româneşti de pe traseul transportului de minereuri, forţând în acest fel mâna statului român. „Ne costă pe toţi, prin reducerea activităţii porturilor, a activităţii terminalelor, a traficului pe Canalul Dunăre Marea Neagră”, precizează Panait. Sute de salariaţi au fost deja trimişi în şomaj, iar celor rămaşi li s-au redus salariile cu 20%”, spune şi directorul Administraţia Canalelor Navigabile, Valentin Zeicu.„Dacă îşi permite să plătească mai mult, nu mai are nevoie de ajutorul de stat”Mai mult, liderul Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, aduce în discuţie ajutoarele de peste un miliard de dolari oferite de stat grupului ArcelorMittal, dar şi de „facilităţile dăruite cu largă inimă” - gaze, electricitate, facilităţi la importuri de piese de schimb, ajutoare sociale. Sindicalistul a propus deja companiilor româneşti afectate ca, împreună cu sindicatele să facă un demers comun către Comisia Europeană, în speţă către comisarul european pentru concurenţă, Nelly Cross, care trebuie să fie sesizată despre abuzurile grupului ArcelorMittal.Între timp, potrivit senatorului PDL, Mircea Banias, ministerele economiei şi transporturilor au fost deja informate în legătură cu aceste nereguli. „Atâta vreme cât ArcelorMittal îşi permite să plătească mai mult pe minereu, şi am auzit că şi la cocs procedează la fel, înseamnă că nu mai are nevoie de ajutor de la statul român şi putem face demersuri în acest sens”, a declarat acesta.Plângeri depuse la Consiliul ConcurenţeiCompaniile afectate au făcut deja plângeri la parchet şi la Consiliul Concurenţei. „Conform legii concurenţei, dacă un agent economic sau mai mulţi sunt dependenţi de un altul, acela nu poate întrerupe relaţiile economice fără să existe o bază economică justificată”, spune directorul general al Comvex SA, Viorel Panait. „Mai concret, dacă transportul de la Burgas ar fi fost cu un cent mai ieftin decât la noi, am fi spus «e perfect». Totuşi, importurile de minereuri prin Bulgaria ajung la preţuri de două ori mai mari, din moment ce ruta de la Constanţa la Galaţi costă 5,77 euro/tonă, iar ruta de la Burgas, 10 - 12 euro/tonă.Dacă, în urma plângerii depusă la Consiliului Concurenţei, se constată încălcarea practicilor concurenţiale, cel vinovat este obligat să plătească 10% din cifra de afaceri. „În cazul ArcelorMittal , 10% înseamnă vreo 450 milioane de euro, sumă tocmai bună să construieşti nişte autostrăzi în Romania”, concluzionează amar Viorel Panait. Reprezentanţii Consiliului Concurenţei nu au putut fi contactaţi pentru a confirma recepţionarea acestei plângeri.REACŢIEDivergenţe juridice pentru operaţiunile portuarePurtătorul de cuvânt al ArcelorMittal România, Dorian Dumitrescu, a precizat că, „pentru moment, nu poate comenta” acţiunea întreptată împotriva gigantului oţelului. Deşi strategia de comunicare a ArcelorMittal este riguros controlată, surse de încredere au dezvăluit faptul că încercările companiei de a evita portul maritim românesc vin în urma unor divergenţe juridice în care este implicat ArcelorMittal, divergenţe legate de unele operaţiuni portuare din Portul Maritim Constanţa. De altfel, de la începutul anului, ArcelorMittal se luptă în instanţă cu firma bucureşteană Solidmet privind controlul operatorului constănţean Comvex.http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... nationale/Mittal da o lovitura puternica Comvex, deviind importurile prin BulgariaArcelorMital Galati, cel mai mare combinat siderurgic din tara si totodata cel mai mare exportator al Romaniei, a renuntat sa mai aduca materie prima prin portul Constanta si a ales alta ruta prin portul Burgas din Bulgaria, potrivit conducerii operatorului portuar Comvex Constanta (CMVX). Decizia ArcelorMittal de a devia transportul prin Bulgaria afecteaza serios operatorul portuar autohton, in conditiile in care producatorul de otel contribuia anual cu peste 50% la afacerile Comvex Constanta. Potrivit conducerii Comvex, circa 58% din traficul Canalului Dunare-Marea Neagra este realizat de combinatul de la Galati, decizia Mittal afectand si companiile de stat care administreaza portul Contanta si canalele navigabile. Reprezentantii Comvex mai spun ca transportul prin portul din Bulgaria este mult mai scump, de circa 10 euro/tona, in timp ce costul scade la circa 6 euro/tona pe ruta portului Constanta.ArcelorMittal detine o participatie de control la Comvex prin intermediul firmei Expert Placement Services, care a achizitionat anul trecut un pachet de 36% din actiuni, fapt ce a tensionat relatia dintre grupul detinut de miliardarul Mittal si Comvex, care este controlata de firma romaneasca Solidmet. Anterior anuntului facut de Comvex cu privire la devierea traficului prin Bulgaria de catre ArcelorMittal, cele doua parti au purtat negocieri intense in conditiile in care conducerea Comvex le-a cerut celor de la ArcelorMittal sa plateasca o suma fixa lunara de transport, cu toate ca necesarul de import al combinatului a scazut substantial anul acesta din cauza reducerii productiei cu pana la 60%. "In luna februarie a acestui an Arcelor ne-a cerut sa practicam un pret cu 60% mai mic fata de cel de anul trecut, in conditiile in care costurile de transport prin Bulgaria sunt duble fata de cele de transport prin Constanta. In iulie am mers la Galati si am propus un pret cu 7% mai mic, in ciuda cantitatii mici care ar fi trebuit transportata, insa combinatul nu a acceptat propunerea", spune Viorel Panait, presedintele Comvex Constanta. El a precizat ca in februarie discutiile cu ArcelorMittal vizau transportul unei cantitati de 4 mil. de tone de minereu pentru 2009, pentru ca in luna mai cantitatea sa scada pana la cel mult 2,2 mil. tone. Desi Comvex spune ca nu a majorat tarifele, afacerile operatorului s-au dublat anul trecut, la 151,7 mil. lei (41,3 mil. euro) si in primul trimestru din acest an au cunoscut o noua dublare, la 47,4 mil. lei (11,2 mil. euro), compania raportand totodata profituri spectaculoase.Dumitru Costin, presedintele Blocului National Sindical, spune ca ArcelorMittal a primit pentru combinatul siderurgic de la Galati ajutoare de stat in valoare de circa 1,3 mld. dolari, pentru sustinerea activitatii de productie, iar conducerea Comvex sustine ca in aceste conditii decizia Mittal este impotriva legilor concurentei si a intereselor agentilor economici romani dependenti de grup. "Amenda pentru practici anticoncurentiale poate ajunge la 10% din cifra de afaceri realizata anul precedent", spune Panait.Reprezentantii ArcelorMittal nu au putut fi contactati pentru comentarii.http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/ ... a-4685875/
dcp100168 Posted July 23, 2009 Author Posted July 23, 2009 ArcelorMittal Galaţi acuză operatorii portuari de “poziţie monopolistă”ArcelorMittal Galaţi acuză, la rândul său, operatorul portuar de “poziţie monopolistă” şi susţine că vrea să lucreze cu unii contractori români, precum Comvex, în condiţiile în care acesta acceptă un contract pe termen lung şi care să respecte preţurile internaţionale în domeniu. Thierry le Gall, CEO-ul ArcelorMittal Galaţi, spune că politica societăţii sale este să aibă costuri competitive. “Cu Comvex nu putem să ajungem nici măcar la nivelul preţurilor internaţionale. Într-un an, ei au crescut preţurile de trei-patru ori. Noi încercăm să găsim o soluţie convenabilă şi pentru noi, şi pentru Comvex. Dacă nu vom găsi această soluţie, vom căuta alternative. Burgas este una dintre alternative, dar la fel de bine poate fi şi România”, a declarat ieri pentru Business Standard Thierry le Gall.http://standard.money.ro/articol_103706 ... utere.html
dcp100168 Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Din cauza tarifelor mari, compania ArcelorMittal este nevoită să evite portul mineralier Comvex ConstanţaCompania ArcelorMittal respinge acuzaţiile conform cărora nu ar respecta regulile şi reglementările concurenţiale, după ce mai mulţi operatori portuari au învinovăţit-o de acţiuni împotriva intereselor economice autohtone, pe motiv că importă materii prime prin Bulgaria şi nu prin Canalul Dunăre Marea Neagră spre Galaţi, transmite corespondentul Informatia.ro (AMOS News). Referitor la colaborarea companiei Arcelor Mittal cu operatorii portuari, purtătorul de cuvânt al combinatului gălăţean, Dorian Dumitrescu, a transmis astăzi următoarele: "ArcelorMittal Galaţi respinge categoric supoziţiile conform cărora nu ar respecta regulile şi reglementările concurenţiale. Compania crede în colaborarea cu furnizorii locali, în toate domeniile sale de activitate. Cu toate acestea, ArcelorMittal Galaţi este hotărâtă să ia toate măsurile necesare pentru asigurarea viabilităţii combinatului şi pentru binele angajaţilor săi, în condiţiile actualei crize economice", a spus Dorian Dumitrescu. Acesta a mai comunicat necesitatea unui contract pe termen lung cu un operator portuar la Marea Neagră, fără însă a avea creşteri de tarife de la un an la altul. "Vrem ca acest operator portuar sa fie o companie românească, dar suntem obligaţi să analizăm toate opţiunile pentru a avea tarife competitive şi pentru a putea continua implementarea strategiei noastre de dezvoltare pe termen lung în România", a declarat purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu.ArcelorMittal susţine că a găsit o ofertă mai bună decât a ComvexConducerea ArcelorMittal Galaţi respinge acuzaţiile reprezentanţilor Comvex Constanţa, potrivit cărora compania siderurgică ar folosi portul Burgas din Bulgaria pentru importarea materiei prime, în locul portului Constanţa, nerespectând astfel regulile şi reglementările concurenţiale. Reprezentanţii companiei siderurgice susţin că decizia a fost luată exclusiv pe considerente economice şi că au nevoie de un angajament ferm, sigur şi ieftin pentru transportul naval al materiei prime către ArcelorMittal Galaţi.Potrivit lui Thierry Le Gall, CEO al Diviziei de sud-est a ArcelorMittal, compania pe care o reprezintă a decis să folosească un nou flux deschis prin portul Burgas pentru că aici s-a putut încheia un contract ferm şi sigur, spre deosebire de ce putea oferi Comvex Constanţa. Le Gall a respins speculaţiile referitoare la o eventuală răzbunare a celor de la ArcelorMittal după ce preluarea de către această companie a pachetului majoritar de acţiuni a eşuat anul trecut. "Nu există absolut nici o legătură între chestiunile legate de preluarea acţiunilor de la Comvex şi acest nou flux deschis pe la Burgas. Problema este foarte simplă: noi vrem să găsim preţuri competitive, preţuri bune pentru a descărca vasele, pentru a încărca barjele. Şi facem asta în interesul combinatului şi al oamenilor care lucrează aici”. „Astăzi vă pot spune că cei de la Comvex au crescut tarifele de patru ori în cinci ani. Aşadar noi vrem preţuri competitive, vrem să lucrăm cu companii româneşti, nici o problemă, dar dorim şi un contract pe termen lung. Nu pe un an. Ce se poate întâmpla dacă în acest an preţul creşte cu 15 la sută? Trebuie un angajament corect cu cei de la Comvex."Întrebat dacă ArcelorMittal Galaţi face economii utilizând această rută, reprezentantul companiei a răspuns că problema pe care o au cu Comvex este siguranţa, dar şi faptul că astăzi, preţul de la Comvex este mai mare decât cele de pe piaţa internaţională a porturilor. „Nu putem să cerem guvernului gaz mai ieftin, energie mai ieftină şi în acelaşi timp să punem în pericol acest ajutor cumpărând serviciile scumpe de la Comvex. Toată lumea încearcă azi să ajute industria, dar acest lucru nu ar ajuta industria noastră", ne-a declarat Thierry Le Gall.http://www.viata-libera.ro/articol-Arce ... nta_2.html
dcp100168 Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 O lectie de la Arcelor Mittal Proprietarul Combinatului siderurgic Galati, Lakshmi Mittal, e acuzat de romani de subminarea economiei nationale. Ca sa intelegi cat de serioasa e afirmatia, ultima persoana acuzata de subminarea economiei nationale a fost Nicolae Ceausescu, cetatean roman, impuscat pe 25 decembrie 1989, la Targoviste, fost sef de stat. In ce consta subminarea? Mittal refuza sa mai descarce minereu in Portul Constanta. Descarca la Burgas. Mittal refuza sa mai foloseasca capodopera inginereasca si tortionara a Republicii Socialiste Romania, respectiv Canalul Dunare-Marea Neagra. Deci, cum aduce Mittal minereul la Galati? Il descarca la Burgas, il incarca pe niste nave mai mici, turcesti, apoi il transporta pe noul si revolutionarul Canal Bastroe, pana la Galati. Ce evita Mittal in felul asta? De ce e Mittal atat de nebun, incat sa refuze facilitatile oferite de statul roman, adica marele port Constanta, marele Canal romanesc? CORUPTIA! Si, desi ceea ce face Mittal pare mai scump cu 450 de milioane de dolari, probabil e mai ieftin cu 500 de milioane. Iar romanii il acuza ca submineaza si ca incalca legile concurentii. Hai, ciocu' mic, papagalilor! http://www.times.ro/national/o-lectie-d ... lor-mittal
dcp100168 Posted July 25, 2009 Author Posted July 25, 2009 Consiliul Concurentei va audia ArcelorMittalConsiliul Concurenţei s-a autosesizat şi a început investigaţiile în cazul Comvex, urmând a audia părţile implicate: ArcelorMittal Galaţi, Comvex SA, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile. Informaţiile de pe piaţă au scos la iveală, recent, că Arcelor-Mittal Galaţi a instituit de fapt un embargo împotriva Comvex SA, având practic poziţie dominantă de piaţă, în acest domeniu, sancţionabil chiar de legea românească a Concurenţei. Astfel, s-a dovedit, cu acte în regulă, că pentru a falimenta terminalul Comvex, ArcelorMittal Galaţi a încheiat contracte pentru aprovizionarea cu minereu de fier din Brazilia, via Portul Burgas. De acolo, marfa este transbordată în vase mici de 3.000 - 5.000 tdw şi transportată la Galaţi, pe Marea Neagră şi pe Canalul Bâstroe. Acest lucru se întâmplă în condiţiile în care, prin operarea unei rute alternative de aprovizionare a combinatului de la Galaţi, Portul Constanţa a înregistrat o scădere de 71 la sută a traficului de minereuri, iar Canalul Dunăre - Marea Neagră, de 52 la sută din volumul total de mărfuri operate.http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/eve ... 30512.html
Mikka Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Inclin sa dau dreptate celui de la times.ro.Si da, admin, MSG a facut o oferta de preluare a Comvex, refuzata. Se pare ca acum cei de la Comvex realizeaza uriasa prostie facuta si, in loc sa incerce o negociere cu cei care ii tineau in viata, incearca sa faca valuri cu "subminarea economiei". Oricum, curios caz: noi (Comvex) suntem boi gramada, indianul ne arata ce-aia capitalism, si tot noi ne suparam ca vacarul pe sat... Mai mult, dam bani ucrainenilor folosind nenorocirea de Bastroe...
dcp100168 Posted July 27, 2009 Author Posted July 27, 2009 ArcelorMittal îşi transportă materiile prime prin portul Burgas, mai scump decât ConstanţaTransportul materiilor prime prin portul bulgar Burgas este mai scump de patru ori decât prin portul Constanţa, şi mai lent, iar ArcelorMittal dă "o lovitură clar incorectă" afacerilor româneşti, renunţând la serviciile Comvex, susţin firma şi administraţiile porturilor şi canalelor navigabile. "ArcelorMittal Galaţi nu are niciun argument economic pentru aprovizionarea cu materie primă pe ruta Burgas-Canalul Bâstroe, în dauna rutei Constanţa-Canalul Dunăre-Marea Neagră. Realitatea contrazice absolut toate argumentele domnului Thierry Le Gall (CEO al Diviziei de sud-est a ArcelorMittal - n.r.)", se arată într-un comunicat comun al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM), Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CNACN) şi Comvex (CMVX), toate din Constanţa. Costul integral al transportului prin Constanţa este de 5,77 euro/tonă, inclusiv comisioane şi asigurarea mărfurilor, în timp ce costul tranzitului prin Burgas este cuprins între 16,13 şi 19,13 euro/tonă, potrivit sursei citate. Cele trei companii au replicat, astfel, afirmaţiilor făcute, săptămâna trecută, de Le Gall, prin care acesta a respins acuzaţiile reprezentanţilor Comvex, potrivit cărora compania siderurgică ar folosi portul Burgas pentru importarea materiei prime, în locul portului Constanţa, nerespectând astfel regulile şi reglementările concurenţiale. Le Gall a afirmat că decizia a fost luată exclusiv pe considerente economice, din cauză că ArcelorMittal nu a putut încheia un contract ferm şi sigur cu Comvex, deoarece operatorul porturar din Constanţa a crescut tarifele de patru ori în cinci ani.De asemenea, terminalul Comvex s-a angajat prin contract să ofere ArcelorMittal, cel mai mare grup siderurgic din lume, o viteză de descărcare a mărfii de 45.000 tone/zi, în situaţia în care condiţiile tehnice de la terminalele din Burgas nu permit viteze de descărcare mai mari de 20.000 tone/zi. Cele trei companii susţin că în portul Burgas au acces doar navele de capacitate redusă, de 80.000 tone, fapt care scumpeşte cu 6-9 euro fiecare tonă de minereu, în timp ce în portul Constanţa pot fi acostate nave de capacitate mare, de până la 220.000 tone. În plus, viteza de descărcare a transporturilor ArcelorMittal în portul Constanţa este mai mare decât în portul Rotterdam, respectiv 45.000 tone/zi, faţă de 40.000 tone/zi, iar preţurile sunt "perfect echivalente şi reflectă eficienţa celor două porturi pe piaţa internaţională a porturilor", conform comunicatului.În comunicat se menţionează că Arcelor Mittal Galaţi are garanţii multiple de siguranţă pentru relaţiile de afaceri din portul Constanţa. Prima este furnizată de contractul de asociere pe 30 de ani încheiat în 1996 între SIDEX Galaţi (redenumit ulterior ArcelorMittal Galaţi) şi Comvex, prin care combinatul siderurgic şi operatorul portuar au instalat, prin contribuţia ambelor părţi, echipamente de descărcare de peste 21 milioane de dolari, şi care estte utilizat obligatoriu pentru aprovizionarea cu prioritate cu materii prime a ArcelorMittal. În al doilea rând, chiar şi pentru operaţiunile portuare ale Comvex desfăşurate pentru alţi clienţi sunt utilizate echipamente comune cu ale ArcelorMittal.Comvex este controlată în proporţie de 53,94% de firma Solidmet Bucureşti, societate la care două persoane fizice, Liviu-Marin Muntean şi Corneliu Idu, au 55% din capital. În acţionariat se mai regăseşte Expert Placement Services, subsidiară a ArcelorMittal, care deţine aproape 36% din acţiuni.Presupunând că este aşa cum spun cei de la Comvex, tot nu înţeleg unde este problema. Indianul face ce vrea cu banii lui! Poate să descarce şi în Honolulu dacă aşa are chef...
dcp100168 Posted July 27, 2009 Author Posted July 27, 2009 Consiliul Concurenţei verifică ArcelorMittalCazul grupului ArcelorMittal, acuzat de autorităţile portuare constănţene de „subminarea economiei naţionale”, este deja în cercetarea Consiliului Concurenţei. Mihaela Gegea, consilier în cadrul instituţiei, a confirmat ieri că sesizarea făcută de operatorul portuar Comvex, împreună cu Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Admininstraţia Canalelor Navigabile, a fost deja înregistrată la Consiliul Concurenţei şi este în analiza specialiştilor. „Conform legii, Consiliul Concurenţei se va pronunţa în cel mult 30 de zile şi, dacă este cazul, reprezentanţii noştri se vor deplasa şi la Galaţi pentru verificarea situaţiei la faţa locului”, a declarat Gegea.http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... lorMittal/
dcp100168 Posted August 9, 2009 Author Posted August 9, 2009 Se caută soluţii pentru diminuarea taxelor portuareMinistrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, duminică, în portul Constanţa, că taxele portuare percepute în România sunt mai mari decât cele din ţările vecine şi că se caută soluţii pentru diminuarea acestora, transmite corespondentul NewsIn. “S-a făcut şi o prezentare a taxelor din porturile turceşti, din Croaţia, şi altele similare şi s-a constatat că taxele de la noi sunt semnificativ mai mari şi s-a propus găsirea unor modalităţi pentru reducerea lor”, a declarat ministrul Transporturilor la finalul şedinţei de lucru. Un alt subiect al discuţiilor a vizat conflictul dintre ArcelorMittal Galaţi şi operatorul portuar Comvex. Acesta din urmă acuză conducerea combinatului că importă minereul necesar prin Bulgaria, nu prin portul Constanţa, la preţuri mai mari. Berceanu a precizat că Traian Băsescu este la curent cu această problemă şi că luna viitoare se va realiza o analiză amănunţită a acestui subiect. La discuţii va participa şi conducerea AcelorMittal.
dcp100168 Posted August 20, 2009 Author Posted August 20, 2009 Consiliul Concurenţei a demarat o investigaţie la ArcelorMittal GalaţiConsiliul Concurenţei (CC) a declanşat o investigaţie la ArcelorMittal Galaţi având ca obiect posibila încălcare a obligaţiilor agenţilor economici în domeniul concentrărilor economice instituite de Legea concurenţei nr.21/1996 (art. 15), a comunicat, joi, autoritatea. “Din analiza unei plângeri formulate de Comvex, operator portuar din Portul Constanţa, autoritatea de concurenţă a reţinut posibila exercitare a unei influenţe determinante asupra Comvex de către societăţi din grupul ArcelorMittal, implicit în contextul unor relaţii comerciale de lungă durată între cei doi şi a unei posibile dependenţe economice. În cazul în care, în urma investigaţiei, nu se constată existenţa unui control al lui ArcelorMittal asupra Comvex, Consiliul Concurenţei îşi rezervă dreptul de a se autosesiza cu privire la alte posibile încălcări ale legii în speţă în cauză”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.Societatea Comvex a reclamat CC, în luna iulie, mai multe posibile încălcări ale legii. Printre acestea se numără exercitarea controlului asupra Comvex de către ArcelorMittal, în baza unui procent de 36%, achiziţionat în cursul anului 2008, şi a unor relaţii de dependenţă economică, precum şi o înţelegere între ArcelorMittal Galaţi, societatea mamă ArcelorMittal Holding SA şi o altă societate a grupului, Expert Placement Services Ltd. prin care s-a încercat eliminarea de pe piaţă a lui Comvex, prin refuzul de a mai continua colaborarea cu acesta. De asemenea, Comvex acuză un abuz de poziţie dominantă al lui ArcelorMittal Galaţi, împreună cu societăţi din grupul său, abuz manifestat, atât prin exploatarea stării de dependenţă economică în care se află Comvex faţă de el, dar şi prin refuzul de a mai trata cu acesta. "În situaţia existenţei unui control al lui ArcelorMittal asupra Comvex, celelalte aspecte sesizate rămân fără obiect. Dacă se va constata că ArcelorMittal Galati a realizat o operaţiune de concentrarea economică pe care nu a notificat-o Consiliului Concurenţei, acesta este pasibil de sancţiune pentru omisiunea notificării (amenda poate ajunge la până la 1% din cifra de afaceri) şi pentru punerea în practica a unei operaţiuni înainte de emiterea unei decizii de către autoritatea de concurenţă (în această situaţie amenda poate ajunge la până la 10% din cifra de afaceri)", conchide CC.
dcp100168 Posted August 28, 2009 Author Posted August 28, 2009 Oficial ucrainean: SIDEX aduce minereu de fier de la bulgari prin canalul BastroeCombinatul metalurgic roman SIDEX al companiei internationale siderurgice Arcelor Mittal "si-a aranjat" sa transporte minereu de fier din Burgas (Bulgaria) la Galati pe canalul de mare adancime "Dunarea-Marea Neagra" (denumirea ucraineana a canalului Bastroe), se mentioneaza intr-un comunicat emis joi de intreprinderea de stat Delta-Lotman, compania ucraineana care gestioneaza aceasta artera navigabila, relateaza publicatia online Portnews, citata de Agerpres.Potrivit comunicatului, incepand cu luna iulie 2009, cand pe acest traseu a trecut primul transport de minereu, din Burgas spre Galati pe canalul Bastroe au fost realizate 28 de transporturi de minereu de fier. "In prezent, pe traseul mentionat activeaza cinci nave. Intreaga cursa din Burgas spre Galati nu dureaza mai mult de cinci zile", mentioneaza Delta-Lotman. "Se poate vorbi astazi de o linie sigura pentru transportarea minereului de fier din Burgas la Galati si anume prin canalul Dunarea-Marea Neagra", a subliniat directorul general al intreprinderii de stat ucrainene Aleksandr Golodnitki. Delta-Lotman reprezinta intreprinderea de profil a Ministerului Transporturilor si Comunicatiilor din Ucraina, dispunand de o flotila de 20 de vase.http://www.ziua.net/news.php?data=2009- ... ord=Galati
dcp100168 Posted August 28, 2009 Author Posted August 28, 2009 Războiul dintre ArcelorMittal şi Comvex continuă în forţă "Este posibil ca într-un viitor apropiat să mergem pe o variantă mixtă în ceea ce priveşte rutele de transport a materiei prime", a declarat, vineri, Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al administraţiei ArcelorMittal Galaţi, care a reiterat faptul că este "cruciala" să existe un contract pe termen lung cu un operator portuar la Marea Neagră, a'a'fără însă a avea creşteri de tarife de la un an la altula". "Vrem ca acest operator portuar să fie o companie românească, dar suntem obligaţi să analizăm toate opţiunile pentru a avea tarife competitive şi pentru a putea continua implementarea strategiei noastre de dezvoltare pe termen lung în România", a declarat în luna iulie Dorian Dumitrescu.Potrivit preţurilor standard, costul integral al transportului prin Constanţa este de 5,77 euro/tonă (inclusiv comisioane şi asigurarea mărfurilor), în timp ce costul tranzitului prin Burgas, aşa cum reiese şi din contractul cu operatorul bulgar, este de 10,13 euro/tonă. În acelaşi timp, terminalul constănţean Comvex SA s-a angajat prin contract să ofere Arcelor Mittal o viteză de descărcare a mărfii de 45.000 tone/zi, în situaţia în care condiţiile tehnice ale terminalelor din Burgas nu permit viteze de descărcare mai mari de 20.000 tone /zi, iar fiecare oră de staţionare a unei nave în port aduce costuri suplimentare la valoarea mărfii."Atunci când cineva transportă marfă cu preţ aproape triplu şi obţine un randament de 20% din volumul mărfii transportată pe ruta obişnuită, care era de trei ori mai ieftină, aprecierea unei rute alternative sigure este falsă. În decursul a 40 de zile de activitate prin Portul Burgas, ArcelorMittal a reuşit să transporte doar 130.000 de tone de minereu, până la Galaţi, via Canalul Bâstroe, adică echivalentul unei barje pe zi (3.000 tone). Dar mai trebuie avut în vedere că din Portul Constanţa barjele pleacă în convoi, pe Canal, de câte şase unităţi, şi zilnic porneau spre Galaţi mai multe convoaie. Noi, prin contract, aveam impus un ritm minim de operare zilnic de 15.000 de tone de minereu, iar în 2008 am realizat un ritm mediu de 25. 000 tone, pe zi", a afirmat Panait. Acesta menţionează că nu există rută de transport "mai sigură şi mai ieftină" pentru ArceloMittal Galaţi, decât prin Portul Constanţa. "Pot să vă spun că nouă, celor de la COMVEX, ne-ar fi fost ruşine cu o asemenea performanţă managerială, care este dată drept alternativă, pentru combinatul din Galaţi", a spus Viorel Panait.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=2
dcp100168 Posted September 4, 2009 Author Posted September 4, 2009 Comvex resimte lipsa ArcelorMittal: afacerile cad cu 90%Afacerile operatorului portuar Comvex Constanta (CMVX) s-au prabusit de peste 10 ori in intervalul aprilie-iunie din 2009 comparativ cu perioada similara a anului precedent, de la 46,5 mil. lei (12,7 mil. euro) acestea ajungand la doar 4,3 mil. lei (un mil. euro) in al doilea trimestru din acest an. In acelasi interval, profitul companiei s-a redus de 30 de ori, la circa 430.000 lei (102.000 de euro). Scaderea afacerilor Comvex vine in contextul in care conducerea ArcelorMittal Galati, care contribuia cu jumatate din afacerile operatorului, a decis sa devieze transportul de materii prime prin portul din Bulgaria.http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/ ... 0-4848631/
dcp100168 Posted October 21, 2009 Author Posted October 21, 2009 Negocieri cu ComvexÎn ceea ce priveşte conflictul cu operatorul portuar Comvex, Thierry Le Gall, directorul general al ArceloMittal Galaţi, a precizat că, în prezent, cele două companii sunt în negocieri. „Sperăm să încheiem un contract pe termen lung. Altfel trebuie să ne gândim la alternative pentru descărcarea minereului de fier, precum un alt port în România“, a spus Le Gall. Întrebat dacă este interesat să-şi realizeze propriul terminal maritim, oficialul ArcelorMital a replicat: „Nu vreau să răspund la această întrebare. Vrem să continuăm să operăm în Galaţi şi în Constanţa. Suntem în discuţii cu Comvex, iar prioritatea este să găsim cea mai bună ofertă pe termen lung“. El a adăugat că are în vedere şi măsuri prin care ArcelorMittal Galaţi să devină factor de decizie în Comvex, unde deţine 36%, precum majorarea capitalului social.http://www.adevarul.ro/rss/articol/arce ... serie.htmlArcelorMittal Galaţi vrea un contract pe termen lung cu COMVEX sau caută alt operator portuarCompania siderurgică ArcelorMittal Galaţi are nevoie de un contract pe termen lung cu operatorul portuar COMVEX Constanţa, astfel încât să fie protejată de măriri neaşteptate de preţuri, iar, dacă acest lucru nu este posibil, va căuta un alt port prin care să se alimenteze cu materie primă. Thierry Le Gall, CEO ArcelorMittal Galaţi, a declarat, miercuri, că operatorul portuar COMVEX Constanţa obişnuia să majoreze frecvent preţurile practicate, fapt care încurca planurile pe termen mediu şi lung ale combinatului. "În cinci ani, tarifele au crescut de patru ori. Avem nevoie de alternative în contextul în care tarifele cresc şi nu avem un contract pe termen lung", a spus Le Gall. În aceste condiţii, compania siderurgică are nevoie de un contract pe termen lung cu operatorul portuar COMVEX sau de un contract nou cu un alt port prin care să-şi manevreze mărfurile. "Pentru mine, prioritară este competitivitatea şi viitorul combinatului de la Galaţi. Avem nevoie de minereu de fier din întreaga lume, deci avem nevoie de porturi. Trebuie să avem un contract pe termen lung sau să găsim alternative. Acea alternativă ar putea fi un port românesc, am prefera să fie aşa. Ar putea fi chiar un alt port din Constanţa", a declarat Thierry Le Gall. Întrebat dacă ArcelorMittal Galaţi este interesat să cumpere un pachet de acţiuni la COMVEX Constanţa pentru a putea decide în interes propriu, directorul general a spus: "Asta este o posibilitate".http://www.money.ro/siderurgie-si-metal ... rtuar.html
dcp100168 Posted January 20, 2010 Author Posted January 20, 2010 "Comvex" riscă să rămână fără cel mai mare client în 2010* Viorel Panait, preşedinte-director general: Cei de la "ArcelorMittal" se joacă cu noiNeînţelegerile de mai bine de jumătate de an dintre indienii de la "ArcelorMittal", proprietarii combinatului siderurgic de la Galaţi, şi "Comvex" Constanţa (simbol CMVX) privind tarifele percepute de operatorul portuar ar putea să se prelungească şi în 2010, cu consecinţe negative asupra companiei constanţene, dependentă de contractele cu indienii. "Dacă în 2008, peste 60% din activitatea noastră s-a derulat cu ArcelorMittal, anul trecut am descărcat doar două vapoare pentru ei", a spus, pentru ziarul BURSA, Viorel Panait, preşedintele-director general al companiei, adăugând: "Nu ştim care va fi situaţia în 2010, avem negocieri cu ei, dar suntem cu talpa pe gât".Neînţelegerile dintre Comvex şi Arcelor au izbucnit în toamna anului trecut, proprietarul Sidex reclamând că operatorul portuar a majorat semnificativ tarifele în ultimii cinci ani. Cele două companii nu au reuşit să ajungă la un acord, iar administraţia ArcelorMittal a schimbat ruta tradiţională - cu operarea minereului în portul Constanţa şi transportul pe Canalul Dunăre - Marea Neagră - , prin portul bulgar Burgas şi pe canalul Bâstroe. "ArcelorMittal are o poziţie dominantă asupra noastră, pentru că România a construit terminalul de la Constanţa ca să susţină industria siderurgică autohtonă. Noi nu putem descărca cereale, ci doar minereuri. Utilizarea altei rute de către ArcelorMittal este de trei ori mai scumpă, însă aceştia îşi permit pentru că au o poziţie dominantă", a subliniat preşedintele "Comvex".În august, anul trecut, Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind acţiunile neconcurenţiale pe care le-ar fi întreprins ArcelorMittal împotriva operatorului portuar, ca urmare a unei sesizări depuse de "Comvex". Operatorul portuar a făcut obiectul unei oferte publice de preluare obligatorie de către Expert Placement Services, un interpus al Mittal care controlează 35,995 din acţiunile CMVX. Oferta de preluare, lansată în noiembrie 2008, a fost suspendată după aproape o lună, când Comvex a contestat validitatea ofertei.Preşedintele "Comvex" a mai spus, pentru ziarul BURSA, că societatea a încheiat anul cu un profit de 5,5 milioane de euro: "În prima parte a anului trecut, am avut o activitate cvasinormală şi de-abia din a doua jumătate am fost afectaţi de lipsa comenzilor de la Arcelor. Am reuşit să obţinem profit în condiţiile în care am am micşorat costurile, am disponibilizat aproximativ 30% din personal (peste 100 de angajaţi), dar şi datorită investiţiilor pe care le-am făcut până acum"."Comvex" are o capitalizare bursieră de 165,78 milioane de lei, potrivit preţului de 37,5 lei/titlu, înregis-trat în şedinţa de ieri. Societatea cu răspundere limitată "Solidmet" Bucureşti are o participaţie de 53,9% din companie.http://www.bursa.ro/on-line/s=print&sr=articol&id_articol=73174.html
dcp100168 Posted March 29, 2010 Author Posted March 29, 2010 ArcelorMittal Galati, investigat de Consiliul Concurentei pentru posibil abuz de pozitie dominantaConsiliul Concurentei a declansat o investigatie avand ca obiect un posibil abuz de pozitie dominanta al ArcelorMittal Galati asupra operatorului portuar Comvex, anunta institutia. Investigatia a fost initiata ca urmare a unei plangeri depuse de Comvex la autoritatea de concurenta. Plangerea vizeaza refuzul ArcelorMittal Galati de a contracta servicii portuare de la Comvex, in contextul unei posibile dependente economice a operatorului portuar fata de compania din Galati. Parte a acestei investigatii, inspectorii autoritatii de concurenta au efectuat deja o inspectie inopinata la sediul ArcelorMittal Galati cu scopul de a obtine informatii si documente referitoare la posibila practica anticoncurentiala. Consiliul Concurentei a anuntat de asemenea ca asteapta inclusiv observatii si puncte de vedere de la agentii economici terti (inclusiv concurenti si clienti ai partilor implicate) si asociatii ale agentilor economici cu privire la practica anticoncurentiala investigata.http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-7078839-arcellor-mittal-galati-investigat-consiliul-concurentei-pentru-posibil-abuz-pozitie-dominanta.htm
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now