dcp100168 Posted July 20, 2009 Posted July 20, 2009 Festivalul de CrizăCriza economică e pe cale să afecteze unul dintre cele mai aşteptate evenimente culturale ale anului, Festivalul Naţional de Comedie. Anul acesta ar trebui să se desfăşoare cea de-a XXI-a ediţie, însă lipsurile financiare pun sub semnul întrebării desfăşurarea tradiţionalului festival. Zvonurile privind anularea ediţiei de acest an a Festivalului de Comedie au căpătat substanţă săptămâna trecută, când pe pagina oficială a Teatrului Dramatic „Fani Tardini” a apărut un anunţ prin care se preciza că evenimentul nu se mai ţine din cauza lipsei banilor. Ulterior, informaţia a fost ştearsă de pe site-ul instituţiei, iar directorul „Dramaticului”, Vlad Vasiliu, a încercat un discurs optimist. „Căutăm soluţii pentru a organiza Festivalul. Încercăm să găsim bani, însă este foarte greu din cauza crizei financiare”, a explicat directorul Vlad Vasiliu.În urmă cu câteva luni, conducerea instituţiei îşi anunţa intenţia de a transforma Festivalul Naţional de Comedie într-unul internaţional. „Nu am renunţat la idee, încă mai căutăm resurse financiare pentru a aduce două teatre, din Slovacia şi Austria. Intenţia noastră este de a face un Festival al Teatrelor Dunărene”, a mai precizat Vlad Vasiliu. Potrivit conducerii „Dramaticului”, ar fi nevoie de aproximativ 180.000 de lei pentru a face un festival la nivelul ediţiei de anul trecut.În funcţie de bugetul care se va strânge, conducerea spune că are trei variante de a face anul acesta Festivalul de Comedie: 1.Festivalul de Criză Mare - trei zile a câte două spectacole; 2.Festivalul de Criză Mică - cinci zile a câte două spectacole; 3.Festivalul Fără Criză (obişnuit) - opt zile a câte două spectacole.Fără întrerupere de 9 aniFestivalul Naţional de Comedie se desfăşoară, la Galaţi, sub o formă sau alta, din anul 1976. Au existat, în această perioadă câteva „pauze”, însă, din anul 2000 şi până anul acesta, festivalul s-a desfăşurat fără întrerupere. Precedentul an în care festivalul nu s-a ţinut a fost 1999. Din ’76 şi până în ’80 au avut loc trei ediţii, în anii ’80 au avut loc doar patru ediţii, iar în anii ’90 alte patru. La acestea se adaugă cele nouă ediţii din anul 2000 încoace.http://www.viata-libera.ro/articol-Fest ... iza_2.html
DeLuxe Posted July 21, 2009 Posted July 21, 2009 Daca si lucrurile de calitate dispar,nu mai avem posibilitate de a ne resuscita ....Non -valoarea ne ineaca ... AJUTOR!!!!!!!
Nicoletaleta Posted July 23, 2009 Posted July 23, 2009 Salut la toata lumea!S-a lansat un site/blog cu si despre tetaru. Se numeste Teatru Acum si gasim acolo informatii despre toate nebuniile. Stiri, linkuri catre teatre, articole, revolte, comenatrii etc. Unu din articole este despre TEATRUL FANI TARDINI GALATI si despre situatia din orasul nostru (am uitat sa spun ca sunt galateanca). Va invit sa-l cititi, astepta pareri pe acolo si daca va place site-ul, sa va inscrieti ca mambrii.LINK: http://teatruacum.blogspot.com/2009/07/ ... alati.html
Mikka Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 Cu parere de rau, dar calitatea festivalului este din ce in ce mai slaba. La acest fapt au contribuit si deciziile unor manageri de la teatre importante din tara de a nu mai veni la Galati din cauza unor neintelegeri (sa le spun asa) cu organizatorii.
dcp100168 Posted July 28, 2009 Author Posted July 28, 2009 Festivalul Naţional de Comedie, afectat de crizăCea de-a 21-a ediţie a Festivalului Naţional de Comedie organizat de Teatrul Dramatic 'Fani Tardini' din Galaţi este în pericol de a nu se desfăşura din cauza crizei economice, a anunţat, astăzi, directorul instituţiei, Vlad Vasiliu. El a mai spus că este îngrijorătoare şi situaţia salariaţilor, în condiţiile în care din luna octombrie primăria nu va mai putea plăti indemnizaţiile angajaţilor din teatru. Potrivit conducerii instituţiei ar fi nevoie de aproximativ 180.000 lei pentru a organiza un festival la nivelul ediţiei de anul trecut.Viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco, s-a arătat rezervat în ceea ce priveşte desfăşurarea festivalului, ba mai mult a anunţat că nu sunt bani pentru organizarea manifestării.http://radioiasi.ro/index.php?option=co ... &Itemid=28
dcp100168 Posted September 8, 2009 Author Posted September 8, 2009 Bani pentru Festivalul de ComediePericolul ca Teatrul Dramatic "Fani Tardini" să nu mai oganizeze în această toamnă, din lipsă de fonduri, festivalul naţional de comedie, una dintre manifestările culturale prin care Galaţiul a ajuns cunoscut în întreaga ţară, a fost înlăturat ieri de primarul Dumitru Nicolae. În cadrul conferinţei de presă, edilul şef al urbei a precizat că municipalitatea va aloca, prin hotărâre de Consiliul Local, o sumă de maxim un miliard de lei vechi pentru ca manifestarea să aibă loc. În condiţii de austeritate, am putea spune noi, ţinând cont de mărimea sumei care va fi alocată pentru organizarea festivalului, dar este totuşi un lucru lăudabil că festivalul va avea loc.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=12
dcp100168 Posted September 10, 2009 Author Posted September 10, 2009 Festivalul de Comedie, varianta prescurtatăÎn ceea ce priveşte Festivalul de Comedie, anul acesta se va organiza o ediţie aparte prin faptul că vor lipsi premiile şi jurizarea. În plus, ediţia va fi mai scurtă decât în anii precedenţi. Motivul care a dus la aceste date este criza financiară şi lipsa alocărilor de la bugetul municipalităţii. "Eu vreau să le mulţumesc celor din Primărie că au făcut eforturi şi ne-au dat totuşi niste bani ca să putem organiza şi anul acesta festivalul. Din păcate nu avem foarte multe fonduri şi ediţia va fi mai scurtă şi va lipsi partea de jurizare. Cu toate acestea, cred că vom reuşi să organizăm un eveniment deosebit", a declarat directorul de la Teatrul Dramatic. Punctul de atracţie al festivalului din acest an este dat de faptul că piesa lui Eugen Ionesco - "Lecţia" va fi pusă în scenă în patru montări diferite de către patru teatre. Este vorba de Teatrul Naţional din Bucureşti, un teatru din Chişinău, un teatru din Viena şi de Teatrul Dramatic din Galaţi. "Cred că este o premieră pentru ţara noastră ceea ce se va întâmpla cu "Lecţia" la Galaţi. Printre instituţiile de teatru participante la eveniment vor mai fi prezente şi Teatrul din Buzău cu două spectacole, Teatrul din Botoşani, dar şi Teatrul Mic din Bucureşti. Programul dar şi lista finală a teatrelor care vor participa la festivalul din octombrie vor fi stabilite până la sfârşitul lunii.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=4
dcp100168 Posted September 21, 2009 Author Posted September 21, 2009 Festivalul National de Comedie Galati 2009Sâmbătă, 3 octombrieOra 19.00, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Deschiderea oficiala a Festivalului National de ComedieOra 19.30, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul Dramatic "Fani Tardini" Galati - AFACEREA PROTAR (ULTIMA ORĂ) de Mihail Sebastian. Regia: George MotoiDuminică, 4 octombrieOra 11.00, Foaier: Lansare de carte: "Cu Ion Caramitru de la Hamlet la Hamlet şi mai departe". Moderatori: Florica Ichim si Mircea Morariu. Invitat: Ion CaramitruOra 19.00, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul National "I.L.Caragiale" Bucuresti - LECŢIA de Eugene Ionesco. Regia: Horaţiu MălăeleLuni, 5 octombrieOra 17.00, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul "George Ciprian" Buzau - INIMĂ DE BOXER de Lutz Hubner. Regia: Mara PasiciOra 18.30, Foaier: Lansare de carte: "O viata de actor" de Constantin CodrescuOra 19.30, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul "George Ciprian" Buzau - "SIRENA ŞI VICTORIA"de Alexandr Galin. Regia: Diana LupescuMarti, 6 octombrieOra 15.00, Foaier: Eveniment: 40 de ani de teatru. Lansare CD "Ferma de struti" - Volum aniversar. Participa: Vlad Vasiliu, Cezara Dafinescu, Mihai Mălaimare, Misu Dinvale, Olga Delia Mateescu, etc.Ora 17.00, Sala Studio - Teatrul Dramatic "Fani Tardini": Teatrul Dramatic "Fani Tardini" Galati - LECŢIA de Eugene Ionesco. Regia: Tino GeirunOra 19.30, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul "Mihai Eminescu" Botosani - ULTIMUL SUTTO de Dumitru Crudu. Regia: Sandu VasilacheMiercuri, 7 octombrieOra 17.00, Sala Studio - Teatrul Dramatic "Fani Tardini": Teatrul Pygmalion Viena - LECŢIA de Eugene Ionesco. Regia: Tino GeirunOra 19.30, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul "Eugene Ionesco" Chisinău - LECŢIA de Eugene Ionesco. Regia: Vitalie DrucecJoi, 8 octombrieOra 11.00, Foaier: Colocviu Eugene IonescoOra 19.00, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Festivitatea de Inchidere a Festivalului National de ComedieOra 19.30, Sala Teatrului Dramatic "Fani Tardini": Teatrul Mic Bucuresti - HOTELUL DINTRE LUMI de E.E.Schmitt. Regia: Alice Barb
dcp100168 Posted September 29, 2009 Author Posted September 29, 2009 Spectatorii devin juriu la Festivalul de Comedie* Pentru că nu au fost bani de premii şi de un juriu de specialitate, festivalul de la Galaţi va fi „arbitrat” de spectatori traşi la sorţi *Publicul va ţine loc de juriu la ediţia de anul acesta a Festivalului de Comedie de la Galaţi, care va debuta sâmbătă, 3 octombrie. Conducerea Teatrului Dramatic „Fani Tardini” a anunţat că anul acesta bugetul de criză nu a mai permis aducerea unui juriu profesionist şi că, în acest fel, festivalul va fi unul de gală, în care toate piesele vor fi câştigătoare. „Neavând bani, am renunţat la un juriu de specialitate. Va fi un festival de gală, în care toţi sunt premiaţi. Dar totuşi, la sugestia domnului director al festivalului (Marius Zarafescu, n.r.), încercăm o jurizare a publicului”. „Plătitorii de bilete vor primi un cupon care va fi depus într-o urnă, de unde vom extrage un juriu al publicului. Acest juriu ne va propune la sfârşit piesa care a avut cel mai mare impact asupra publicului, precum şi cei mai îndrăgiţi actori. Nu este inovaţia noastră, aşa ceva s-a mai făcut”, a explicat directorul Teatrului Dramatic, Vlad Vasiliu.http://www.viata-libera.ro/articol-Spec ... die_2.htmlJuriul va fi format din spectatoriÎn ceea ce priveşte juriul, acesta va fi unul al publicului. "În prima zi a manifestărilor teatrale, sâmbătă, din rândul spectatorilor plătitori de bilete se va alege un juriu care va decide, pe toată perioada festivalului, cea mai bună piesă şi cei mai buni actori. Nu este o formulă pe care o folosim pentru prima dată, dar vrem să dăm o senzaţie de festival concurs", a declarat Vlad Vasiliu.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=3
Mikka Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Pai mai bine lua si vreo 20-30 din restul spectatorilor si-i puneau sa faca/joace ceva si era totul "mokka"... De ce sa mai toti un miliard de la buget? Doar pe cazari si protocol?Prea tare organizatorii... Stiam totusi ca la Seiko era mai multa organizare :?:
dcp100168 Posted September 30, 2009 Author Posted September 30, 2009 230 de lei – biletele pentru tot Festivalul de ComedieAnul acesta nu vor mai fi puse în vânzare abonamente pentru întreg Festivalul de Comedie de la Galaţi. Spectatorii îşi vor putea achiziţiona bilete pentru fiecare spectacol în parte, preţurile variind de la 10,5 lei la 31,5 lei. Un împătimit de teatru va trebui să scoată din buzunar 229 de lei şi 95 de bani pentru a vedea absolut toate reprezentaţiile cuprinse în programul festivalului. Cele mai ieftine bilete sunt, în general, pentru reprezentaţiile de la Sala Studio, în timp ce teatrele din Bucureşti şi cel din Buzău practică cele mai ridicate tarife. Biletele pentru Festival s-au pus deja în vânzare la casieria Teatrului Dramatic „Fani Tardini”.Programul şi preţul biletului pentru fiecare reprezentaţie· 3.10, ora:19.30 - Ultima oră – 18,9 lei· 4.10, ora 11.00 – Cântăreaţa cheală – 10,5 lei· 4.10 ora 19.00 - Lecţia - 31,5 lei· 5.10, ora 17.00 - Inimă de boxer – 31,5 lei· 5.10, ora 19.30 - Victoria şi sirena – 31,5 lei· 6.10, ora 17.00 - Lecţia – 10,5 lei· 6.10, ora: 19.30 - Ultimul Sutto – 26,25 lei· 7.10, ora: 17.00 - Lecţia – 18,9 lei· 7.10, ora: 19.30 - Lecţia – 18,9 lei· 8.10, ora 19.30 - Hotelul dintre lumi – 31,5 leihttp://www.viata-libera.ro/articol-230_ ... die_2.html
dcp100168 Posted October 4, 2009 Author Posted October 4, 2009 Prima zi de festival nu a “rupt gura târgului”Deşi se aşteptau la o sală plină, la deschiderea Festivalului de Comedie, organizatorii au fost nevoiţi să-şi spună impresiile în faţa unei săli pe jumătate goală. Directorul Teatrului Dramatic Fani Tardini din Galaţi, Vlad Vasiliu a pus absenteismul de la festivitate pe seama faptului că massmedia a anunţat doar ora de începere a primului spectacol din festival. În plus, spectacolul care s-a jucat aseară – Afacerea Protar (Ultima oră), de Mihail Sebastian, în regia lui George Motoi – a fost difuzat integral de cel puţin cinci ori pe un post local de televiziune, ceea ce a mai redus din interesul publicului. Revenind la deschiderea festivalului, organizatorii s-au chinuit aproape jumătate de oră până când au reuşit să încropească un juriu din reprezentanţi ai publicului, întrucât foarte multe locuri nu erau ocupate. Printre fericiţii câştigători ai unui loc în juriu s-a numărat şi europarlamentarul Adriana Ţicău, care a declinat însă invitaţia şi a desemnat un student să-i ţină locul. Până la urmă, totul a ieşit bine, iar festivalul a pornit cu motoarele turate la maxim. În această seară, de la ora 19.00, publicul gălăţean este aşteptat la prima reprezentaţie “Lecţia”, de Eugen Ionescu, jucată de trupa Teatrului Naţional din Bucureşti, din distribuţie făcând parte şi Horaţiu Mălăiele.http://www.adevarul.ro/articole/galati- ... gului.html
dcp100168 Posted October 5, 2009 Author Posted October 5, 2009 Sute de gălăţeni au asistat la “Lecţia” predată de MălăeleDuminică seara, scena Teatrului Dramatic “Fani Tardini”, s-a transformat într-o Sală Atelier unde s-a jucat povestea unei eleve dornice să înveţe şi care în final a devenit victima profesorului său şi a servitoarei acestuia. Sute de gălăţeni au umplut sala Teatrului Dramatic pentru a fi prezenţi la “Lecţia” predată de profesorul Horaţiu Mălăele. Piesa lui Eugene Ionescu i-a ţinut cu sufletul la gură pe spectatorii veniţi să-i vadă pe actorii de la Teatrul Naţional "I. L Caragiale" din Bucureşti, deznodământul spectacolului fiind inedit. Cei patru actori, Horaţiu Mălăele (atât regizorul cât şi interpretul din propriul spectacol), Victoria Dicu (gălăţeancă), Aylin Cadâr, Diana Stancu au pus în scenă povestea unei eleve care din dorinţa de a respecta voinţa părinţilor de a da “doctoratul total”, intră în casa unui profesor cunoscut, iar viaţa ei capată nuanţe dramatice. Lecţia, care la început părea firească, se transformă într-un coşmar. Eleva devine victimă. Finalul este tragic. Profesorul o omoară, iar servitoarea, care apare pe scenă doar atunci când este chemată, acoperă crima. Eleva devine astfel a patruzecea victimă a profesorului psihopat. Piesa, cu un final neaşteptat, a reuşit să smulgă aplauzele frenetice ale sutelor de spectatori. Timp de zece minute gălăţenii i-au ovaţionat pe cei patru actori veniţi din Bucureşti pentru a susţine cel de-al doilea spectacol din cadrul Festivalului de Comedie.http://www.adevarul.ro/articole/galati- ... laele.html
dcp100168 Posted October 6, 2009 Author Posted October 6, 2009 Dan Bordeianu în era post-telenovelăPiesa „Inimă de boxer” - între tinereţe şi înţelepciuneA doua piesă prezentată în Festival de Teatrul „George Ciprian” din Buzău (prima în ordine cronologică) ne-a prilejuit o reîntâlnire cu inegalabilul Constantin Codrescu. Alături de tânărul Dan Bordeianu, maestrul a oferit o reprezentaţie de care ar fi trebuit să se bucure mai mulţi spectatori decât cei prezenţi luni la sala „Dramaticului”.„Inimă de boxer”, un text de Lutz Hübner, pus în scenă de Mara şi Mihai Manolescu, e o piesă despre relaţia aproape imposibilă dintre tineri şi vârstnici, dintre lipsa de experienţă şi maturitate, dintre pornirile nebune ale adolescenţei şi înţelepciune. Leo (Constantin Codrescu) e un fost boxer, vedetă la vremea lui, actualmente condamnat la o viaţă insipidă într-un azil care-i îngrădeşte tinereţea din suflet, iar Jojo (Dan Bordeianu) e un adolescent tipic, neexperimentat, iute la mânie, condamnat să efectueze ore în folosul comunităţii pentru o infracţiune pe care nu a comis-o, dar pe care şi-a asumat-o pentru a impresiona. Cei doi se împrietenesc oarecum neverosimil, legătura dintre personaje avansează puţin prea repede şi fiecare ajunge să înveţe de la celălalt.Comedia e săracă, dar piesa compensează cu câteva mesaje pozitive, cuprinse în „decalogul învingătorului”: „Stăpâneşte-ţi sentimentele!”, „Ascultă-ţi raţiunea!”, „Iubeşte-ţi libertatea!”, „Nu acţiona la supărare!”, „Fii cumpătat!”, „Alege-ţi sfătuitori înţelepţi!”, „Visează la un viitor paşnic!”, „Gândeşte-te la urmările faptelor tale!”, „Primeşte ajutorul dezinteresat!”, „Dăruieşte iubire!”.http://www.viata-libera.ro/articol-Pies ... une_2.html
dcp100168 Posted October 6, 2009 Author Posted October 6, 2009 Buzăul comediei cinstite - „Victoria şi Sirena”Comedie adevărată. Asta au oferit luni seară actorii Teatrului „George Ciprian” din Buzău spectatorilor gălăţeni prezenţi la cea de-a treia zi a Festivalului de Comedie. „Victoria şi Sirena”, de Aleksandr Galin, în regia Dianei Lupescu, prezentă, de altfel, şi pe scenă, alături de Valeria şi Virgil Ogăşanu, e genul de piesă pentru care s-au inventat festivalurile de comedie. Spectatorii, din nou destul de puţini în comparaţie cu calitatea actului artistic, au râs cu poftă la aproape fiecare replică rostită sau nerostită. Comicul de situaţie se împleteşte perfect cu comicul de limbaj, cu mimica actorilor şi mai ales cu fineţea ironiei textului, excelent tradus de Tudor Steriade.Victoria (Valeria Ogăşanu) e o femeie părăsită de soţ, cu o mulţime de frustrări, pe care le realizează, dar pe care încearcă din răsputeri să le controleze cu demnitate. E profesor universitar doctor inadaptat la economia de piaţă post-sovietică. Sirena (Diana Lupescu) e opusul. Trecută şi ea de prima tinereţe, cu aceleaşi frustrări, dar pe care şi le îneacă în vodcă, Sirena este creaţia-tip a capitalismului. E patroană de agenţie imobiliară, are bani şi îşi permite să angajeze un profesor universitar să o înveţe engleză. Prima parte a piesei defineşte relaţia dintre cele două personaje, între care se leagă o prietenie ciudată, bazată tocmai pe neîmpliniri. Konstantin (Virgil Ogăşanu) completează imaginea unei societăţi moscovite în care valorile sunt răsturnate. Profesor universitar doctor şi el, ajunge să tundă fox-terrieri pentru un ban în plus. Aşa şi ajunge să le cunoască pe Victoria şi Sirena. Din cauză că Sirena încurcă numerele de telefon de la mica publicitate, îl cheamă pe Konstantin acasă, crezând că a apelat la un gigolo. Aici apare comicul de situaţii, excelent speculat în piesă.Trei actori mari, care au oferit publicului gălăţean o prestaţie generoasă, plus un text de o subtilitate rară fac din piesa „Victoria şi Sirena” o reprezentaţie de calitate, una dintre cele mai bune din actuala ediţie a Festivalului de Comedie.http://www.viata-libera.ro/articol-Buza ... 9D__2.html
dcp100168 Posted October 6, 2009 Author Posted October 6, 2009 La UNATCCântăreaţa cheală are laptopDacă Eugen Ionescu ar fi scris „Cântăreaţa cheală” în anul 2009, cu siguranţă ar fi făcut personajele ca nişte prelungiri ale laptopurilor. Această inspiraţie a avut-o tânărul regizor Ciprian Nichita care a ştiut să aducă cu foarte mult firesc în actualitate o piesă scrisă în urmă cu 50 de ani. Nimic forţat, laptopul din braţele domnului Smith pare consecinţa firească a tot ceea ce se întâmplă în piesă. Soţul conectat la internet nu mai prezintă niciun interes să comunice cu lumea din jur, e tot timpul plictisit de realitatea care-l înconjoară, iar discuţiile cu consoarta se bazează doar pe nişte clişee. Nici doamna Smith, coborâtoare parcă din serialul „Neveste disperate”, nu mai stăpâneşte un limbaj normal, din dorinţa disperată de a se face auzită de soţ. Mai rău decât atât, soţii Martin vin în vizită fiecare conectat la lumea sa internaută. Stau la uşă cu laptopul în braţe şi scriu continuu, iar în ureche au căşti. Deşi sunt la câţiva centimetri distanţă unul de celălalt nu reuşesc să comunice firesc între ei, decât prin intermediul computerului portabil.Spectacolul jucat la Sala Studio a adus hohote de râs în rândul spectatorilor care i-au răsplătit generos cu aplauze pe proaspeţii absolvenţi de UNATC care au jucat cu prospeţime şi dăruire: Letiţia Bădescu – doamna Martin, Marius Ursu – domnul Martin, Mădălina Anea – doamna Smith, Costin Cambir - domnul Smith şi gălăţeanca Dana Stângă – remarcabilă în rolul servitoarei.http://www.viata-libera.ro/articol-Cant ... top_2.html
dcp100168 Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoşani - imn slugărnicieiActorii Teatrului „Mihai Eminescu” din Botoşani au adus la Festivalul de Comedie din Galaţi un spectacol după o variantă a piesei „Ultimul Sutto”, de Dumitru Crudu, în regia lui Sandu Vasilache. În 2002, varianta iniţială a luat premiul UNITER pentru cea mai bună piesă a anului. Subiectul, inspirat dintr-un fapt real (domnitorul Alexandru Sutto a existat), este tratat în manieră absurdă şi grotescă. Sutto, crud şi asupritor, moare subit şi grotesc, la closet. Slugile palatului se hotărăsc să întreţină cu orice preţ aparenţa că el trăieşte în continuare, altfel şi-ar pierde toate privilegiile. Ei manipulează cu ajutorul imaginilor din timpul vieţii domnitorului, regizate de fiecare dată în funcţie de noile realităţi socio-politice, reuşind chiar să-l realeagă în funcţie de două ori. Iniţial, în faţa cadavrului, paharnicii, spălătoresele, bucătarii au câteva puseuri de curaj, la care nici nu ar fi fost în stare să se gândească dacă stăpânul ar fi fost în viaţă. În cele din urmă, revin la comportamentul călduţ, obişnuit faţă de domnitorul care „e mort, dar nu e mort”. Dezumanizarea lor este totală, asumată fiind, de bună voie. De aici şi cele mai groteşti momente ale spectacolului, care mizează şi pe un fir paralel, cel al iubirii dintre doamna Sutto şi una dinte slugi. În acest spectacol cu ritm rapid, comicul, unul tragic, se manifestă în special la nivelul situaţiilor în care sunt puse personajele – de exemplu, imnul cântat în cimitir, în faţa mormântului lui Sutto, după ce e ales din nou, sau imaginile cu Sutto, proiectate şi reasamblate pe un miniecran. De remarcat coregrafia prin care slugile par simple marionete, dar şi decorul minimal sau costumele-uniformă asortate la jobenuri „a la politicieni”. Gălăţenii, prezenţi în număr ceva mai mare la acest spectacol, au apreciat reprezentaţia de marţi seara pe care au asociat-o, cu siguranţă, realităţilor de astăzi.http://www.viata-libera.ro/articol-Teat ... ei__2.html
dcp100168 Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 „Lecţia” Chişinăului„Lecţia” celor de la Chişinău e cu siguranţă una dintre cele mai fidele puneri în scenă a textului lui Eugène Ionesco. Prezentată miercuri seară în cadrul Festivalului de Comedie de la Galaţi, reprezentaţia Teatrului „Eugène Ionesco” din Chişinău a impresionat prin forţa şi energia jocului actoricesc şi mai ales prin felul în care regizorul Vitalie Drucec reuşeşte să redea tensiunea crescândă din piesă. Profesorul, interpretat mai mult decât energic de Gheorghe Pietraru, îi conferă personajului lui Ionesco acea doză de realism violent pe care probabil dramaturgul a imaginat-o. Gheorghe Pietraru îl scoate pe Profesor din zona caricaturii, conferindu-i o anumită doză de veridicitate. Iniţial blând şi timid, cu metode didactice idioate dar inofensive, personajul evoluează pe fondul lipsei de reacţie a Elevei (Maia Grosu). Teoriile sale din ce în ce mai absurde, necontrazise, duc la o transformare treptată foarte bine ilustrată de regizor şi de personajul principal. Violenţa începe cu limbajul, cu tonul vocii, apoi cu gesturi care intimidează, pentru ca, în cele din urmă, să degenereze în violenţă fizică. Până la crimă mai e doar un pas. Iar ceea ce impresionează în reprezentaţia artiştilor de la Chişinău este tocmai naturaleţea evoluţiei personajului. Elementele vizuale şi auditive folosite de Vitalie Drucec sporesc tensiunea piesei, în timp ce prestaţiile Maiei Grosu în rolul Elevei şi a Mariei Madan în rolul Menajerei contribuie la naturaleţea reprezentaţiei. Un spectacol fidel textului lui Eugène Ionesco, dar în acelaşi timp original prin realism şi duritate.http://www.viata-libera.ro/articol-%E2% ... lui_2.html
dcp100168 Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Gata cu comedia!* Înainte de ultima piesă din festival, organizatorii au acordat premiul pentru cea mai bună actriță, pentru cel mai bun actor, dar și pentru cea mai bună piesă. Câștigătorii acestora sunt Diana Lupescu, Horațiu Mălăele și “Afacerea Protar”, jucată de Teatrul Fani Tardini din Galați.Dacă a XXI-a ediție a Festivalului de comedie a debutat în faţa unui număr mic de spectatori, ultimul gong de aseară a răsunat în fața unei săli aproape pline. Dovadă că gălățenii nu au devenit indiferenţi faţă de actul cultural. Chiar dacă organizatorii s-au temut că programarea unui singur spectacol – Lecția, lui Eugen Ionescu – de patru ori, dar jucat de fiecare dată de altă trupă, ar putea să nu-i atragă pe spectatori, iată că după cele patru reprezentații marca Eugen Ionescu, bilanțul a fost dacă nu bun, cel puțin mulțumitor.Horațiu Mălăele, actorul FestivaluluiDeși puține și mai degrabă simbolice, premiile au fost împărțite cu drag câștigătorilor. Este vorba despre câteva pachete cu cărți, venite de la Uniunea Scriitorilor, filiala Galați și câte un tablou semnat de pictorul gălățean Gheorghe Andreescu. Și pentru că am vorbit de premii, juriul a ales în acest an trei câștigători. Premiul pentru cea mai bună actriță a revenit Dianei Lupescu pentru rolul sirenei din „Victoria și sirena”, iar câștigătorul secțiunii “cel mai bun actor” a fost – așa cum era de așteptat - Horațiu Mălăele, pentru rolul din “Lecția”. La capitolul cea mai bună piesă, juriul a fost puțin subiectiv nominalizând pentru acest premiu “Afacerea Protar”, jucată de Teatrul Fani Tardini din Galați, gazda festivalului. Decernat pentru a doua oară, premiul “Sandu Pârvu” a plecat la Viena, la Alexandra Benold, de la Teatrul Pygmalion.http://www.adevarul.ro/rss/articol/gala ... media.html
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now