dcp100168 Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Noile valori ale taxei autoMinisterul Economiei si Finantelor a pus miercuri in dezbatere publica proiectul de Ordonanta de Urgenta privind noua taxa de prima inmatriculare. Astfel, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 va plati o taxa de 632 de euro. Pentru Euro 3, cu 4 ani vechime si 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge insa la 1608 euro. Noua taxa auto va intra in vigoare la inceputul lunii iulie.Noile valori ale taxei:* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrica mai mica de 1.600 centimetri cubi cmc, noul nivel al taxei va fi de 465 euro pentru o vechime de o circa luna si pana la 24 euro pentru unul cu o vechime de peste 15 ani.* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va fi cuprinsa intre 776 euro, pentru un autoturism cu o vechime de o luna si 40 euro pentru unul cu o vechime mai mare de 15 ani.* Pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va fi de 1.697 euro pentru o vechime de o luna, respectiv de 85 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani.* Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei este de 2.422 euro pentru o vechime de pana la o luna, respectiv 127 euro pentru unul mai vechi de 15 ani.* Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, noua taxa a fi de 2.784 euro, iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi de 142 euro.* Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va fi de 1.520 euro, pentru o vechime de pana la o luna, respectiv de 80 euro pentru cele mai vechi de 15 ani.* Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani si la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani.* Pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc, nivelul maxim al taxei va fi de 6.555 euro, pentru o vechime de 5-6 ani si de 805 euro pentru 14-15 ani, iar pentru o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc va ajunge la 9.576 euro pentru o vechime de 5-6 ani si la 1.176 euro pentru 14-15 ani.* Pentru masinile cu norma de poluare Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 10.602 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.302 euro pentru 14 -15 ani.* La masinile Euro 1 taxa ajunge la 3.009 pentru o vechime de 5-6 ani si la 369 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, la maxim 5.586 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 686 euro pentru vechime de 14-15 ani.* Pentru cele cu o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 cmc, la 9.832 pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.207 pentru cele cu o vechime de 14-15 ani pentru o capacitate cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc si la 14.364 euro pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.764 euro pentru o vechime de 14-15 ani si o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc.* La masinile cu peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 16.074 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.974 pentru 14-15 ani.* La masinile non euro taxa pleaca de la circa 7.296 euro pentru autoturismele cu o vechime de 5-6 ani si ajunge la 640 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.600 cmc si depaseste 39.330 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 5-6 ani si 3.450 pentru cele mai vechi de 15 ani.
dcp100168 Posted January 26, 2008 Author Posted January 26, 2008 Pentru o documentare completă asupra subiectuluiDezamăgiţi de UE sau amăgiţi de Guvern?TAXA AUTO RĂMÂNE!* Interesele de grup mai presus de regulile comunitare * Penibilul trasului de timp până la finele guvernării * Liber pentru rable, stop automobilelor aproape noiCadou de premier europeanLa începutul anului trecut Guvernul Tăriceanu ne‑a făcut cadou încă o taxă, una aşa zdravănă ca să motiveze inevitabila consemnare istorică a guvernării sale, respectiv deja celebra taxă de primă înmatriculare. Aceasta a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2007, şi la vremea aceea, Ministerul Finanţelor a estimat că până la finele anului, taxa urma să aducă la bugetul statului peste 220 de milioane de euro. La trei luni de la aplicarea taxei auto, Comisia Europeană a deschis, în primăvara anului trecut, procedura de infringement (încălcarea Tratatului UE) împotriva României, pe motiv că respectiva taxă este neconformă cu prevederile Tratatului UE. În noiembrie, executivul CE a declanşat a doua etapă a procedurii de infringement şi ţara noastră ajunsese în situaţia de a risca sancţionarea cu o amendă extrem de mare. Până să ajungă în acest punct, premierul Tăriceanu, din postura de exponent al oamenilor de afaceri care fac avere vânzând automobile noi (el însuşi fiind unic importator şi distribuitor al mărcii Citroen) şi nu al românilor de rând deveniţi cetăţeni comunitari beneficiari inclusiv ai dreptului de a‑şi cumpăra o maşină la mâna a doua din spaţiul UE, a refuzat cu obstinaţie eliminarea taxei.Scopurile "ţigănelii" cu CEO taxă cu care împuşcă şi în prezent doi iepuri: protejează "pe faţă" interesele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (de altfel premierul nici nu a catadixit să contrazică nenumăratele articole din presă care afirmă acest lucru) şi face rost de banii necesari pentru a ieşi din încurcătura majorării fără acoperire a pensiilor unui electorat "de înlocuire". Cu motivaţia acestor două mari interese, a tras de timp dincolo de limita penibilului, simulând în faţa Comisiei Europene intenţia unei aşa-zise armonizări a taxei cu legislaţia comunitară, cu toate că i se cerea în mod explicit eliminarea ei şi restituirea banilor încasaţi ilegal de la cetăţenii care au plătit‑o deja. În atare situaţie, răbdătoarea Comisie Europeană, sătulă de mimarea bunelor intenţii, a declanşat în noiembrie a doua etapă a procedurii de infringement. Şi mai strâns cu uşa, Tăriceanu a propus extinderea nivelului aferent vârstei unui autovehicul până la 20 de ani, astfel încât să poată fi stabilite cote de reducere a taxei de primă înmatriculare de până la 90 la sută şi majorarea (modică a) nivelului taxei pentru automobilele noi. Adică tot o soluţie prin care să fie eliminate în continuare de pe piaţa auto românească maşinile rulate cu o vechime între doi şi şase ani, cu normă de poluare Euro 3, cele care fac concurenţă businessului membrilor APIA. De exemplu, pentru un automobil modern, cu vechimea de trei ani şi capacitatea cilindrică de 1700 de centimetri cubi, Euro 3 (cu poluare redusă), taxa este de 1708 de euro!"Cedarea" premierului Tăriceanu se referă la maşinile mai vechi de şase ani pentru care s‑a arătat dispus să scadă taxa demonstrând că nu l‑a interesat niciun moment cât sunt de poluante şi că (potrivit propriei sale afirmaţii) ar "transforma România în groapa de gunoi a Europei".Aşadar după atâta "temporizare", în această lună Guvernul a decis să modifice taxa, extinzând nivelul aferent vârstei unui autovehicul până la 20 de ani, în cazul căruia reducerea taxei ajunge până la 90 la sută. Şi deoarece nu are de ce să se grăbească, noua taxă se va aplica dincolo de jumătatea anului, timp în care rămâne în vigoare nivelul aberant de mare (chiar mai mare pentru maşinile aproape noi) al birului care asigură bani grei la buget şi în conturile vânzătorilor de automobile noi.Ajutor pentru recuperarea sumelorACR acordă consultanţă juridică gratuităAutomobil Clubul Român (asociaţia automobiliştilor din România) a anunţat că juriştii săi vor sprijini demersul persoanelor care au achitat taxa auto şi doresc să o recupereze. După cum ne‑a declarat dl Iulian Sorin Borş, directorul filialei gălăţene a ACR: �Organizaţia automobiliştilor din România consideră ilegală această taxă. Le sugerăm automobiliştilor (indiferent dacă sunt sau nu membri ACR) să ne investească personal pentru a începe demersurile colective în justiţie pentru o acţiune comună de restituire a taxelor achitate. În acest scop, organizăm la sediul nostru (de lângă fostul magazin Stirex) întâlniri săptămânale, în zilele de luni, miercuri şi vineri, cu toţi automobiliştii care se consideră discriminaţi de această taxă. Vor fi întocmite dosare şi se vor programa întâlniri cu juriştii ACR care vor veni de la Bucureşti pentru a prelua dosarele pe care le vor susţine în instanţă.Automobil Clubul Român a protestat în repetate rânduri faţă de atitudinea Guvernului României de a menţine taxa auto, cu toate avertizările venite din partea Comisiei Europene vizând încălcarea legislaţiei comunitare.La data de 15 ianuarie 2007, ACR s‑a adresat Comisiei Europene solicitând ca aşa-zisa taxă auto de mediu să fie retrasă de către Guvernul României, deoarece încalcă libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană.Puteţi contacta ACR Galaţi la numerele de telefon 413255 sau 461025 sau la adresa pe e‑mail: acr‑gl@acr.ro.Recuperarea banilor în instanţăTot mai multe procese câştigateRenumele căpătat în urma primului proces câştigat de către avocatul Cosmin Costaş, care a convins un complet al Tribunalului Arad că taxa este discriminatorie şi încalcă articolul 90 din Tratatul CE, a determinat şi alţi avocaţi sau case de avocatură să‑şi ofere serviciile în cauze similare. La ora actuală există câteva zeci de sentinţe (nedefinitive) favorabile celor care au acţionat statul în instanţă pentru restituirea taxei auto şi a penalităţilor aferente perioadei în care banii lor s‑au aflat în vistieria acestuia.La rubrica de mică publicitate a ziarelor din tot mai multe judeţe, Arad, Timiş, Bacău, Prahova, Botoşani, se pot citi anunţuri precum acesta: �Cabinet de avocatură oferă serviciile pentru câştigarea în instanţă a dreptului de restituire a taxei de primă înmatriculare". Unul dintre cele mai cunoscute cabinete de avocatură din Bucureşti, Urban şi asociaţii, s‑a implicat şi el în această acţiune (poate fi contactat la telefonul 0722760845).Un alt caz care a făcut vâlvă este cel al avocatului Daniel Sălcudean din Târgu Mureş, care a reuşit să obţină din partea Tribunalului Mureş o decizie provizorie de înmatriculare temporară a maşinii sale, fără a plăti deocamdată taxa de primă înmatriculare. Avocatul a declarat că şi‑a adus maşina din Germania în luna august şi, după efectuarea tuturor procedurilor pentru înscrierea automobilului în circulaţie, i s‑a cerut să prezinte chitanţa care atestă plata taxei de primă înmatriculare. Drept urmare, Sălcudean a deschis acţiune în instanţă împotriva statului şi în acelaşi timp a solicitat Comisiei Europene lămuriri asupra legalităţii acestei taxe. (n.a. Răspunsul primit se regăseşte în această pagină).Până şi şeful Direcţiei Finanţelor Publice Timiş a anunţat că va da în judecată tocmai instituţia pe care o conduce, ca să îşi ia banii înapoi!La noi în judeţ însă, deocamdată, niciun gălăţean nu s‑a adresat instanţei pentru recuperarea sutelor, chiar miilor de euro cu care ar putea realiza ceva important pentru el, familia lui, firma lui. De ce oare?Pretextul protecţiei mediuluiAceeaşi Mărie cu pălărie mai mare* Taxa creşte pentru maşinile noi şi aproape noi * Scade însă pentru "rable" * Deşi chipurile se taxează gradul de poluare * Comisarul european pentru taxe nu a confirmat aprobarea ultimei variante propuse de GuvernMinisterul Economiei şi Finanţelor a pus miercuri în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind noua taxă de mediu pentru autovehicule (taxa de primă înmatriculare). N‑a precizat cum se realizează concret consultarea publică! Astfel, conform noii grile de calcul a taxei auto, cine doreşte să îşi aducă din afară o maşină veche de 2‑3 ani, cu o capacitate cilindrică de 1.600 de centimetri cubi şi catalizator Euro 4, va plăti o taxă de 632 de euro. Pentru un automobil Euro 3, vechi de 4 ani, cu 1.600 de centimetri cubi, taxa este de 1608 euro şi ajunge la 2.550 de euro în cazul unei capacităţi cilindrice de 3.000 de centimetri cubi. Cele mai mari creşteri ale taxei vizează maşinile cu vechime de 2‑3‑4 ani, în special cele Euro 3. De exemplu, în cazul unui automobil cu vechime între trei şi patru ani, cu 1.700 de centimetri cubi, Euro 3, taxa a fost majorată de la 1.600 la 1.708 euro. În schimb, scade chiar şi de zece ori, pentru maşinile mai vechi de 15 ani.Taxa se calculează după formula:Suma de plată = A x B x ((100 ‑ C)/100)A reprezintă cilindreea (capacitatea cilindrică); B ‑ taxa specifică pe cilindree; C ‑ cota de reducere a taxei (stabilită în funcţie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnică şi nivelul de dotare).Noua formulă a taxei ar putea intra în vigoare numai dacă va primi acordul Bruxelles‑ului şi Parlamentului României. Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, s‑a grăbit să anunţe că, în urma discuţiilor avute cu oficialii europeni, Bruxelles‑ul a acceptat noua grilă de taxare.În schimb, purtătoarea de cuvânt a comisarului european pentru Taxe şi Uniune Vamală, Maria Assimakopoulou, a declarat că nu poate confirma faptul că Executivul european ar fi ajuns la un acord cu oficialii români în privinţa taxei auto: �Că discuţiile pot duce la un acord este un lucru diferit faţă de a avea deja un acord cu Comisia. Noi nu putem face niciun comentariu în astfel de cazuri în care sunt demarate proceduri de infringement împotriva unui stat membru", a spus Assimakopoulou.Să nu ne grăbim cu dezamăgirea!Dacă n‑am fi familiarizaţi cu stilul dezinformativ al oficialilor guvernamentali (care, începând de la primul avertisment al Comisiei Europene privind sancţionarea României în cazul neeliminării taxei, au susţinut că se poartă negocieri favorabile menţinerii acesteia), l‑am crede pe dl Vosganian că "a fost felicitat de Bruxelles" pentru ultima variantă a taxei. Preferăm să aşteptăm oficializarea acordului CE. Care, culmea, ar permite României ceea ce a interzis altor ţări comunitare. Situaţie în care imaginea cetăţeanului român despre Uniune şi despre drepturile sale de "comunitar" ar cunoaşte o importantă depreciere. Cel puţin pentru cei direct afectaţi de taxa cu pricina.Creştere a vânzărilor de automobile noiEfectele protecţionismului prin taxăConform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, importurile de autoturisme noi au crescut anul trecut cu 49,2 la sută, cu 204.719 unităţi. Creşterea la un asemenea nivel fără precedent a fost posibilă şi graţie protecţionismului instituit prin taxa de primă înmatriculare.În total, pe piaţa auto românească au fost comercializate 248.909 autovehicule noi (inclusiv utilitare) provenite din import, cu 49,8 la sută mai multe decât în 2006 când s‑au comercializat 166.127.Taxa pentru "renaturare"Cai verzi (ecologici) pe pereţiPremierul a afirmat că sumele colectate din taxa auto vor fi folosite pentru programe de protecţie a mediului. Între acestea se numără programele de casare a maşinilor vechi, cu o primă majorată de la 3.000 lei la 4.000 lei (evident şi în avantajul vânzătorilor de maşini noi), împădurirea terenurilor degradate, realizarea de spaţii verzi, renaturarea zonelor din Delta şi Lunca Dunării, amenajarea de piste pentru biciclişti, cumpărarea de panouri solare sau instalaţii eoliene de către persoane care doresc să schimbe sistemele energetice clasice. Pentru toate acestea ar fi trebuit alocate din taxa de primă înmatriculare fonduri aprobate prin bugetul pe 2008�Idei salvatoareCum "fentăm" statul românRomânii dornici să schimbe antica Dacie 1300 cu o maşină "civilizată" au fost întotdeauna inventivi în materie de "fentat" statul care, fiscal, profita din plin de dorinţa lor. De vama pentru automobile au scăpat nenumăraţi români înmatriculându‑le pe fundaţii (ONG‑urile fiind scutite cândva). A mai funcţionat şi metoda contractului de comodat, în care automobilul rămânea în acte al proprietarului străin, dar îl folosea românul scăpat de vamă. Statul însă nu s‑a lăsat păcălit şi chiar şi cu inerţia‑i caracteristică a găsit antidoturi pentru fiecare dintre aceste "fente".Filiera de estCum era de aşteptat şi pentru taxa de primă înmatriculare s‑au găsit "soluţii alternative". Prima, înmatricularea maşinii în Bulgaria sau Republica Moldova, pe numele unui cetăţean străin. Condiţia este ca la fiecare trei luni maşina să treacă graniţa în Bulgaria sau Moldova, iar riscul, acela ca proprietarul din acte să încerce "recuperarea" automobilului din curtea românului.Filiera de vestPentru românii din vestul ţării mai există o soluţie oarecum asemănătoare, cumpărarea unei maşini din Ungaria. Pentru a înmatricula un autoturism în ţara vecină, posesorul trebuie să aibă domiciliul acolo. Sunt însă mulţi români care în ultimii ani s‑au mutat în localităţile maghiare din apropierea graniţei, tentaţi de preţurile mult mai mici ale caselor şi terenurilor. Pe numele lor pot fi înmatriculate automobilele la mâna a doua cumpărate în târgurile de maşini. La Bekescsaba, un oraş situat la doar 13 kilometri de frontiera cu România, vânzările au început să crească vertiginos pe seama clienţilor români.Şi soluţia gălăţeanăNu numai locuitorii din vestul ţării au început să recurgă la această portiţă.Blaga V., gălăţean, ne‑a spus: "Mi‑am dorit un Audi A5 pe care l‑am cumpărat de la un salon de maşini second‑hand din Szeged cu 10.000 de euro. Sunt împrumutat până în dinţi şi taxa m‑ar mai fi costat aproape 2.000 de euro. Nu mi‑aş fi permis, aşa că maşina este înmatriculată în Ungaria pe numele altcuiva. Acolo am întocmit un act notarial din care rezultă că eu sunt adevăratul proprietar, ca să nu fie probleme. Şi e O.K.".Nu, nu este O.K. că suntem nevoiţi ca cetăţeni ai UE să ne înmatriculăm maşinile pe numele altor cetăţeni comunitari cu care teoretic, doar teoretic, avem aceleaşi drepturi!Cum să renunţe Guvernul la o sursă de venit?Potrivit Ministerului Economiei şi Finanţelor, veniturile realizate anul trecut din taxa de primă înmatriculare s‑au cifrat la 245,42 milioane de euro. Unde s‑a dus atâta bănet?Şi "stranierii" sunt împotriva taxeiŞi ce dacă?Asociaţia Românilor din Italia (ARI) solicită Guvernului ca cetăţenii ţării noastre rezidenţi în străinătate, care deţin autovehicule, să nu plătească taxa de primă înmatriculare dacă preferă să înregistreze maşinile în România. Asociaţia susţine că varianta propusă ar însemna pentru România �o infuzie de capital continuă, foarte mare", întrucât mulţi români din străinătate vor opta pentru înmatricularea maşinilor pe teritoriul României.Ca să puteţi face comparaţieTaxa, în alte ţăriDupă ce a fost supusă procedurii de infringement, Polonia percepe pentru prima înmatriculare a autoturismelor o taxă care reprezintă doi la sută din valoarea reală (nu cea de achiziţie) a autovehiculului. În Austria, taxa este de 16 la sută din preţul de pe factură al maşinii, iar în Finlanda de 28 la sută din preţul maşinii. Germania şi Spania percep o taxă fixă de 25,6 euro, respectiv, 66,6 euro.Franţa aplică o taxă pentru poluare bazată pe emisia de dioxid de carbon determinată în cadrul inspecţiilor tehnice periodice. http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=21656
dcp100168 Posted January 27, 2008 Author Posted January 27, 2008 Nu ştiu ce mă face să cred că taxa asta este un fel de "taxă pe lux", respectiv un impozit mascat pentru cei cu venituri peste medie (un om cu un salariul mediu de 1.000 de lei nu-şi permite o maşină).
Relu Posted January 27, 2008 Posted January 27, 2008 Am urmărit în seara asta declaraţia ministrului mediului. Eu cred că cineva gândeşte cu posteriorul. Cum adică, o maşină nouă, de ultimă generaţie e mai poluantă decât o rablă de 20 de ani, când nu prea se pune preţ pe emisia de noxe? Mai era unu' ... Viorel Cataramă, parcă-l chema ...
dcp100168 Posted January 27, 2008 Author Posted January 27, 2008 De-aia am şi zis că sub numele "de mediu" se ascunde cu totul altceva.
dcp100168 Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 Zeci de soferi galateni dau statul in judecataPeste 40 de conducatori auto din judetul Galati, nemultumiti de valoarea mare a taxei de prima inmatriculare pe care au platit-o, s-au hotarat sa dea statul in judecata. Ei au apelat la Automobil Clubul Roman (ACR), care le acorda consultanta juridica gratuita, si spun ca nu se lasa pana nu-si primesc banii inapoi.Directorul ACR Galati, Sorin Bors, a declarat ca zecile de galateni nemultumiti de valoarea taxei au depus dosare complete, iar numarul lor va creste in perioada urmatoare, dupa ce ACR a dat anunturi in presa locala ca ofera asistenta gratuita celor care vor sa dea statul in judecata. Reprezentantii ACR vor sa inainteze Comisiei Europene o petitie impotriva acestei taxe. Ei spera sa obtina cat mai multe semnaturi de la romanii nemultumiti de sumele mari de bani pe care trebuie sa le plateasca statului atunci cand isi cumpara o masina.(Rompres)
Relu Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Foarte bine fac. Şi-ar fi bine să fie cât mai multe procese dintr-astea. Nu mor caii când vor câinii!
Relu Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 A mai fost câştigat un proces la Cluj.În campania de strângere de semnături iniţiată de Realitatea s-au strâns peste 27.000 de semnături.
dcp100168 Posted February 8, 2008 Author Posted February 8, 2008 Campania "Realitatea" va ajunge la Galaţi pe 15 februarie.
Relu Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Oare dacă am semnat petiţia on-line, mai pot semna şi pe hârtie? Nu m-a afectat cu nimic taxa asta şi nici nu mă va afecta în următorii doi-trei ani, da' nu vreau să-i las să "inventeze" tot felul de taxe numai pentru că ei sunt cine sunt iar noi trebuie să zicem ca ei.
Relu Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Compania Dacia Renault ameninţă că va da statul român în judecată la Curtea Europeană de Justiţie, dacă taxa de primă înmatriculare va rămâne în forma actuală. Vicepreşedintele companiei, Constantin Stroe, a atras atenţia că menţinerea taxei ar putea avea efecte nedorite, printre care scăderea cifrei de afaceri a uzinei piteştene şi implicit disponibilizări. Stroe a mai precizat că nu cere eliminarea definitivă a taxei, ci doar recalcularea modului în care aceasta este stabilită pentru fiecare autoturism.Vicepreşedintele Dacia Renault crede că o soluţie bună ar fi creşterea taxei pentru autoturismele non-euro, Euro 1 şi Euro 2. În formula promovată de Guvern, taxa auto va creşte de trei ori la maşinile noi şi va scădea de 10 ori la cele vechi, cu motorizări până în Euro 2.Sursa: Antena 3
dcp100168 Posted February 11, 2008 Author Posted February 11, 2008 Liderul deputatilor PD-L, Cristian Radulescu, a anuntat, luni, in plenul Camerei Deputatilor, depunerea motiunii simple pe tema taxei auto "Anulati taxa de prima inmatriculare". Textul se refera la modul in care Guvernul Tariceanu II abordeaza politica fiscala, departe de interesul general si de nivelul de trai al cetatenilor. Prin aceasta motiune PD-L solicita anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea banilor catre cetatenii "pagubiti". Moţiunea va fi prezentată şi dezbătută în plenul Camerei Deputaţilor în data de 18 februarie.
dcp100168 Posted February 13, 2008 Author Posted February 13, 2008 Numărul şoferilor gălăţeni care cer să li se restituie taxa de primă înmatriculare creşte. La ACR Galaţi s-au înregistrat deja o sută de solicitări de returnare a banilor, iar 20 de dosare au luat calea instanţei. În 2007, în Galaţi s-a plătit taxă de primă înmatriculare pentru 5.974 de vehicule, încasându-se în total 13,2 milioane de lei.
dcp100168 Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Hopa, i-auzi ce zice domnu' premier Călin :shock: "Dezbaterile din media pe tema taxei auto au depasit limitele unei dezbateri firesti si s-au transformat intr-o campanie violenta de instigare la nesupunere civica", a afirmat, joi, premierul Calin Popescu Tariceanu, in fata reprezentantilor organizatiilor civice, in cadrul dezbaterii de la Palatul Victoria, pe tema taxei auto. "Mi se pare mai grav lucrul pe care l-am vazut, pentru ca dincolo de o dezbatere fireasca, in care multele critici pot fi exprimate oricând... cred ca acesta este rolul media… cred ca s-a trecut cu mult peste aceasta atitudine si a fost chiar o campanie violenta de instigare la nesupunere civica, ceea ce mi se pare ca depaseste limitele rationalului", a declarat Tariceanu. Premierul a mai spus ca, in opinia sa, subiectul taxei auto a fost dezbatut intr-un mod "ingust", in conditiile in care s-a afirmat ca taxa auto ar fi doar o modalitate de a aduce bani la buget si nu taxa de mediu, asa cum sustine Guvernul.Şi un mic atac la Realitatea TVPremierul Tăriceanu a declarat că este surprins de "apetitul unor suporturi media" de a favoriza importul de vechituri în România şi, implicit, pe "samsarii" care vând maşini second-hand în târgul de autovehicule, arătând că, personal, preferă să sprijine investiţii care garantează locuri de muncă. "Constat cu mare stupefacţie un apetit al unor ziarişti şi al unor suporturi media pentru ca România să continue cu nişte lucruri care pe mulţi români i-au deranjat la vremea respectivă. După ce România a importat pneuri vechi, televizoare vechi, iar unii au făcut chiar un negoţ de haine şi de lenjerie intimă de ocazie văd un mare apetit pentru a aduce în România toate vechiturile posibile. Dacă unii ziarişti vor să transforme România într-un talcioc tip Vitan, atunci este dreptul lor, dar nu cred că românii aşteaptă aşa ceva de la România europeană", a spus Tăriceanu la postul public de televiziune. El a arătat că preferă să sprijine investiţii în România, precum cele ale Nokia, Renault şi Ford, şi nu pe "samsarii" care vând maşini second-hand.
dcp100168 Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Noutăţi, noutăţi...Proiectul ordonanţei privind taxa de poluare auto va fi modificat prin introducerea unor reguli care să permită corelarea taxei cu nivelul emisiilor poluante, începând cu luna iulie şi prin consultare cu Comisia Europeană, a declarat, joi seara, premierul Călin Popescu Tăriceanu. El a arătat că varianta unei noi modificări a rezultat în urma discuţiilor avute, joi, cu reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale de mediu. "Din aceste discuţii a rezultat o propunere care mi se pare acceptabilă şi la care sunt receptiv. Propunerea care s-a degajat este de a face o taxă care să se reflecte într-o formulă simplă, legată de nivelul taxei şi de nivelul de emisii de CO2, după principiul poluatorul plăteşte. Cu cât poluează mai mult, cu atât plăteşte mai mult", a spus Tăriceanu. Întrebat dacă proiectul taxei de poluare auto va fi modificat, premierul a răspuns afirmativ. "Este foarte posibil să facem aceste modificări, să luăm în considerare propunerile de care am vorbit. Există în acest domeniu o legislaţie în domeniu, în Franţa şi Austria. Astăzi am văzut câteva elemente în acest sens pe care le putem include într-o viitoare propunere", a spus Tăriceanu.Taxa de poluare auto se calculează, în varianta propusă în luna ianuarie, printr-o formulă care include coeficienţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrică a propulsorului şi vechimea maşinii. Suma rezultată este ajustată cu o cotă de reducere în raport direct proporţional cu vechimea maşinii, rulajul mediu anual, starea tehnică şi nivelul de dotare al autovehiculului.
dcp100168 Posted February 19, 2008 Author Posted February 19, 2008 Peste o mie de gălăţeni au semnat petiţia pentru abolirea "taxei de primă înmatriculare" (rebotezată "taxă de mediu") la caravana postului de televiziune "Realitatea TV". În afara lor, alte 600 de persoane au semnat petiţia la sediul filialei locale a Automobil Clubului Român. Mai mult, în contextul seriei de procese intentate statului român de către plătitorii taxei, sprijiniţi juridic de către organizaţia automobiliştilor, 50 de persoane din judeţ au depus dosare în vederea recuperării în instanţă a miilor de euro "date statului" pentru înmatricularea automobilelor noi şi "second-hand".Conform datelor DGFPG, până în luna decembrie a anului trecut, în judeţul Galaţi, au fost înmatriculate aproape 6.000 de autoturisme, pentru care s‑a achitat taxa de primă înmatriculare în valoare totală de 13,2 milioane de lei.
Relu Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Moţiunea simplă privind taxa de primă înmatriculare a fost adoptată de deputaţi cu 158 de voturi "pentru", 89 voturi "împotrivă" şi 7 abţineri din 265 de voturi exprimate. Din cei 265 de deputaţi prezenţi, 11 nu şi-au exprimat votul. Prin acest document se urmăreşte anularea taxei şi restituirea banilor către cetăţeni. Moţiunea a fost depusă după ce, cu o săptămână în urmă, documentul fusese respins de preşedintele Camerei Deputaţilor, Bogdan Olteanu, întrucât reprezentanţii PDL nu au respectat procedura parlamentară prevăzută de Regulament pentru depunerea unei moţiuni simple.Conform semnatarilor moţiunii, aceasta este un rezultat al impactului social pe care aceasta l-a generat. Ea este de asemenea determinată şi de riscul ca România să piardă în faţa Curţii Europene de Justiţie din cauza caracterului ilegal, discriminatoriu şi neeuropean al respectivei taxe.Replica Guvernului a venit din partea ministrului de Finanţe, Varujan Vosganian. Acesta a acuzat PD-L de un demers cu electoral şi a precizat că anularea taxei ar transforma România într-o piaţă a maşinilor de mâna a doua. Vosganian a mai precizat că Executivul va prezenta oricum Parlamentului, cel mai probabil până la sfârşitul acestei luni, o ordonanţă de urgenţă care va modifica modul în care se calculează taxa de primă înmatriculare.Din declaraţiile preşedintelui Camerei Deputaţilor, Bogdan Olteanu, reiese însă că prevederile moţiunii nu sunt obligatorii pentru Guvern, acesta având libertatea de a prelua doar ceea ce consideră necesar din textul moţiunii. „Conform Regulamentului, voi trimite Guvernului o hotărâre a Parlamentului privind adoptarea moţiunii, textul moţiunii şi stenograma dezbaterilor. Urmează ca Guvernul, conform Regulamentului, să ţină cont de ce s-a prezentat în moţiune. Sigur, a ţine cont înseamnă să iei şi să-ţi asumi ce consideri oportun din întreg conţinutul moţiunii”, a spus Olteanu.Sursa: Antena3
dcp100168 Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 Se schimbă iar. Şi nu în bine. Taxa va creşte Noua varianta a taxei auto va lua in calcul emisiile de dioxid de carbon pe kilometru numai pentru autoturismele euro 3 si euro 4, a declarat ministrul mediului, Attila Korodi. Acesta a afirmat ca noul criteriu va putea fi aplicat doar in cazul autoturismelor care au inscrise emisiile de dioxid de carbon in cartea tehnica. Ministrul a precizat ca doar unele masini euro 3 si cele euro 4 au astfel de date in cartea tehnica. Celelalte autoturisme vor fi taxate dupa vechea formula, a mai aratat Korodi. "Formula de calcul se modifica pentru masinile euro 4 si euro 3, dar numai daca au trecute in cartea tehnica emisiile de dioxid de carbon, care pot fi date numai de producator si nu stabilite de Registrul Auto sau institutii similare. Pentru celelalte autoturisme, formula se va baza pe aceleasi variabile ca in prezent (capacitate cilindrica, vechime si catalizator euro). Taxa ar putea creste sensibil, dar ramane de vazut in functie de discutiile pe care le vom avea cu cei de la Comisia Europeana", a declarat Korodi. Guvernul a anuntat ca va modifica taxa auto prin introducerea unui nou criteriu in grila de taxare, respectiv cantitatea de emisii de dioxid de carbon pe kilometru. Producatorii au inceput sa inscrie in cartea tehnica nivelul de emisii odata cu dotarea autoturismelor cu norma de poluare euro 3 si euro 4. Norma euro 3 a fost introdusa din 2000, iar cea euro 4 din 2004. Noua varianta a taxei a fost discutata miercuri, de principiu, in guvern, urmand sa fie stabilita si aprobata in urmatoarele saptamani, dupa ce va exista si un acord al Comisiei Europene. Romania se afla din martie anul trecut in procedura de infringement a Comisiei Europene din cauza taxei de prima inmatriculare. In noiembrie, Comisia a decis sa inainteze cu procedura, trecand la a doua etapa a acesteia. In ianuarie, guvernul a facut publica o noua varianta a taxei, pe care a obtinut si acordul informal al Comisiei. Ulterior, UDMR, partenerul de guvernare al PNL, a cerut noi discutii asupra taxei considerand ca aceasta ar trebui sa fie reformulata. Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007 si este prevazuta de Codul Fiscal. In varianta din ianuarie 2008, guvernul a propus eliminarea taxei din Codul Fiscal, redenumirea acesteia ca taxa pe poluarea autovehicule si incasarea ei la Fondul de Mediu. In schimb, nivelul taxei pentru masinile noi a fost majorat de pana la trei ori, prin aceasta varianta.
marqq Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 e prost ca lumea judeca taxa asta prin prisma bugetului personal, desi imaginea de ansamblu e mult mai complexa. Taxa aduce pe langa bani statului (care se marterializeaza in diverse chesti mai mult sau mai putin tangibile), si anumite avantaje marilor constructori de masini care vor sa se implementeze in tara noastra deci implicit mai putin somaj si o crestere economica pentru Romania. Deja renault afirma ca isi va modifica politica de investitii daca taxa se ridica, iar Ford se orienteaza spre alte tari. Nici una nici alta nu avantajeaza romania pe plan global.Romanul trebuie sa invete ca NU isi permite o masina de 10.000€ din germania daca el abia are in cont acesti bani, decat daca o considera ca pe o investitie care se va amortiza relativ repede.teoretic isi permite o masina la vreo 3000€, iar la banii asta nu are posibilitatea sa isi cumpere masina noua. Faptul ca anumiti concesionari ofera ca bonus plata taxei de mediu trebuie vazut ca un bonus pt masinile noi si nu ca pe o regula care trebuie implementata si la masinile SH din import. Sunt de acord ca pretul unei masini noi devine foarte mare pentru patura de mijloc, dar pe de alta parte ar trebui sa strambam mai putin din nas la solutiile alternative (bicicleta, transport in comun, etc).
dcp100168 Posted March 11, 2008 Author Posted March 11, 2008 Băsescu îi cere lui Tăriceanu să anuleze taxa auto Preşedintele Traian Băsescu i-a trimis, marţi, o scrisoare premierul Călin Popescu Tăriceanu, în care îi cere să anuleze prin ordonanţă de urgenţă taxa auto, acuzându-l pe şeful Guvernului că prin aplicarea unor astfel de măsuri îi desconsideră pe români. "Stimate domnule prim-ministru, având în vedere calitatea preşedintelui României de garant privind aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării, impusă prin art. 148 alin. (4) din Constituţia României, vă solicit să dispuneţi iniţierea şi adoptarea unei Ordonanţe de urgenţă pentru abrogarea art. 214¹ - 214³ din Codul fiscal", se arată în scrisoarea trimisă de preşedinte premierului. Băsescu precizează că este obligat să îi atragă atenţia că, în conformitate cu articolul 90 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, între statele membre "sunt interzise taxele vamale la import şi la export sau taxele cu efect similar, în cazul de faţă, taxa de primă înmatriculare a autoturismelor şi autovehiculelor". Preşedintele menţionează, de asemenea, că aceste prevederi au fost deja analizate de instanţele judecătoreşti competente de pe teritoriul României, care au evidenţiat că atât art. 214¹-214³ din Codul fiscal, cât şi pct. 31¹ şi 31² din Normele Metodologice de aplicare a Codului fiscal, intră în contradicţie cu legislaţia europeană, motiv pentru care au stabilit obligaţia statului român, prin direcţiile subordonate Ministerului Finanţelor, să restituie sumele încasate cu titlu de taxă pentru primă înmatriculare pentru autoturisme şi autovehicule, cu dobânda legală aferentă. "Vă solicit să luaţi în considerare şi precedentul creat prin hotărârile instanţelor judecătoreşti, prin care instituţiile şi organismele competente au fost obligate să înmatriculeze autovehicule fără plata taxei de primă înmatriculare impusă prin art. 214¹ – 214³ din Codul fiscal, stabilindu-se astfel încălcarea legislaţiei comunitare", îi scrie şeful statului premierului Tăriceanu. "Apreciez absolut necesar să limitaţi prejudiciile cauzate României prin neaplicarea întocmai a Tratatului de aderare la Uniunea Europeană, dar şi să dispuneţi în acelaşi timp restituirea sumelor încasate nelegal, pentru că dincolo de probabilitatea unui val de astfel de hotărâri care ar impune acest lucru, există posibilitatea, după cum deja am văzut în hotărârile judecătoreşti, de a plăti dobânzi şi cheltuieli de judecată aferente proceselor desfăşurate în instanţele naţionale, care vor diminua şi mai mult veniturile bugetare", adaugă Traian Băsescu. El precizează că scrisoarea sa se poate sintetiza în două idei şi anume: "Guvernul României trebuie să respecte angajamentele asumate prin Tratatul de aderare, drept pentru care vă solicit abrogarea de îndată a art. 214¹ – 214³ din Codul fiscal; încetaţi să-i mai desconsideraţi pe români, pentru că odată intraţi în Uniunea Europeană românii sunt apăraţi şi de instituţiile europene împotriva oricărui act ilegal şi abuziv al Guvernului României". "Sper într-o acţiune a dumneavoastră responsabilă şi imediată, pentru respectarea drepturilor românilor care, din păcate, sunt cei ce suportă şi vor suporta consecinţele unor astfel de măsuri care încalcă legislaţia, jurisprudenţa comunitară şi practica instanţelor judecătoreşti din România. Cu stimă, Traian Băsescu, Preşedintele României", se arată în finalul scrisorii. Preşedintele Traian Băsescu a plecat, marţi dimineaţă, la Stockholm, pentru o vizită de stat de două zile în Regatul Suediei. Am impresia că a început campania electorală
dcp100168 Posted March 11, 2008 Author Posted March 11, 2008 Preşedintele Traian Băsescu este în căutare de voturi ieftine şi nu a înţeles importanţa taxei auto, a declarat, marţi, la Giurgiu, premierul Călin Popescu Tăriceanu, arătând că îi va solicita şefului statului să nu îi mai trimită scrisori, pe care oricum le vede la televizor. "În curând nu va mai trebui să primesc nicio scrisoare. Am să-i scriu preşedintelui să nu mai trimită scrisori, că văd că le primesc pe la televizor şi atunci nu mai are rost să strice atâta hârtie, stăm să ne uităm la televizor. Mi-aş dori, cum este peste tot în Europa, ca România să aibă un preşedinte responsabil, pătruns de probleme reale ale ţării şi nu permanent în alergare după voturi ieftine", a spus Tăriceanu. El a arătat că taxa auto vizează o serie de probleme esenţiale pentru viaţa oamenilor, precum protecţia mediului, siguranţa rutieră, evitarea situaţiei în care România să fie transformată în cimitirul de maşini vechi al Europei şi atragerea investiţiilor în domeniul auto, precum cea realizată de Ford la Craiova, şi "un şir întreg de lucruri de acest gen pe care preşedintele ar fi trebuit să le ştie". Tăriceanu a afirmat că regretă că preşedintele adoptă o asemenea poziţie, care face doar "să întărească convingerea" că şeful statului urmăreşte să câştige capital electoral din orice în loc să fie preocupat de soarta românilor şi de probleme cu adevărat importante.
dcp100168 Posted March 12, 2008 Author Posted March 12, 2008 În instanţă, pentru returnarea taxei de primă înmatriculareAproximativ 50 de dosare vor fi trimise în instanţă până la sfârşitul acestei săptămâni de către filiala gălăţeană ACR pentru returnarea banilor cu titlu de taxă de primă înmatriculare. Sute de alti gălăţeni au apelat la serviciile ACR, beneficiind de consultanţă în legatură cu demersurile înaintării în judecată a statului pentru recuperarea banilor. Tot mai multi oameni sunt revoltaţi de încăpăţânarea Guvernului de a menţine această taxa în forma prezentă. Filiala gălăţeana ACR va depune până la sfârsitul acestei săptămâni peste 50 de dosare în instanţă pentru returnarea banilor plătiţi cu titlul de taxă de primă înmatriculare. Peste 100 de gălăţeni şi-au pus bază în soluţionarea problemei la asociaţia Automobil Clubul Român, potrivit declaratiilor lui Sorin Borş, director ACR filiala Galaţi. De asemenea, au fost foarte multi gălăţeni care nu sunt membri ACR dar totuşi au beneficiat de consultanţă gratuită din partea aceleiaşi instituţii cu privire la procedurile juridice pe care trebuie să le urmeze pentru recuperarea banilor. Valoarea plăţilor pe anul 2007 încasate din taxa de primă înmatriculare se ridică la 13,2 milioane lei, aproape 7.000 de autoturisme fiind supuse acestui regim de impozitare. Cele mai multe autoturisme pentru care s-a platit această taxă sunt la mâna a doua si provin din statele vest-europene, peste 90% dintre acestea fiind importate din Germania. De la începutul lui 2008 s-au primit 40 de petitii la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Galaţi scrise de contribuabilii care au solicitat returnarea sumelor plătite. George Marinescu, purtatorul de cuvânt al acestei instituţii, a declarat că o parte din ele au fost deja soluţionate primind acelaşi răspuns conform caruia se arată că nu există niciun cadru legal pentru returnarea acestei taxe. Peste 120 de mii de români au semnat o petiţie pentru eliminarea acestei taxe, tot mai mulţi fiind nemultumiţi de încapatânarea Guvernului de a menţine această taxă în forma prezentă.http://www.impartial.ro/index.php?func= ... articol=33
dcp100168 Posted March 12, 2008 Author Posted March 12, 2008 Guvernul a transmis, miercuri, Comisiei Europene ultimele modificări propuse la taxa auto, prin care criteriul de calcul al taxei în funcţie de emisiile de dioxid de carbon este introdus şi pentru maşinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4, cum a fost propus iniţial. "Modificările au fost transmise miercuri Comisiei Europene şi se aşteaptă un răspuns rapid din partea CE, pentru ca ordonanţa care intdouce taxa de poluare auto să fie aprobată", au declarat surse guvernamentale.
dcp100168 Posted March 23, 2008 Author Posted March 23, 2008 Comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat sambata ca noua varianta de modificare a normelor privind taxa de prima inmatriculare pe care Bucurestiul a transmis-o saptamana trecuta Comisiei Europene este compatibila, la o prima evaluare, cu aquis-ul comunitar. Orban a afirmat ca in cazul in care nu ar fi fost transmisa noua varianta, Romania putea fi adusa in fata Curtii Europene de Justitie. Ministrul european pentru multilingism a tinut sa sublinieze ca aceste afirmatii sunt strict personale si nu reprezinta punctul de vedere al Comisiei Europene.Noua forma a grilei de calcul a taxei trimisa la Bruxelles ia in calcul poluarea la autovehiculele non-euro pana la euro 2, iar la euro 3 la euro 4 se tine cont atat de poluare, cat si de emisiile de CO2. Pentru fiecare tip de masina, intervine apoi un al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei si care vizeaza deprecierea masinii.
dcp100168 Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 Comisia Europeană a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusă de Guvern, în care emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea maşinilor Euro 4 şi Euro 3, iar pentru autovehicule noi, cu o durată lungă de folosire, sunt plătite sume mai mari decât pentru maşinile vechi, criteriul principal de calcul fiind însă emisiile poluante, iar taxele fiind reduse comparativ cu propunerea avansată în luna ianuarie. "Este păstrat principiul conform căruia pentru o maşină nouă care poluează mai mult în timp trebuie achitată o taxă mai mare, aceasta contând însă mai puţin deoarece criteriul principal de calcul sunt emisiile poluante, iar valorile sunt în scădere comparativ cu cifrele avansate în luna ianuarie. Răspunsul Comisiei Europene la noua taxă auto este favorabil în cea mai mare parte, iar în prezent se lucrează la adaptări de ultim moment ale procentelor de creştere a taxei de la o treaptă la alta", au declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX surse ministeriale. Noua variantă privind taxa auto va fi prezentată, probabil, pentru o primă lectură, în şedinţa de săptămâna viitoare a Guvernului, care va avea loc luni.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now