dcp100168 Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Sectorul public gălăţean trebuie să renunţe la cel puţin 3.000 de oameniDacă în ultimele zece luni sistemul privat a disponibilizat peste 9.000 de oameni, sistemul public se poate lăuda doar cu aproape 30 de pensionari îndepărtaţi din Primăria Municipiului Galaţi. Măsurile luate de Guvernul României pentru a reduce personalul şi cheltuielile din sectorul public vor atinge şi multe dintre instituţiile publice gălăţene. Cu toate acestea, instituţiile care au realizat angajări masive în ultimii cinci ani, ca Primăria Galaţi şi Consiliul Judeţului, nu par dispuse să renunţe la proprii oameni.Cum se ajunge la cifra de 3.000 de disponibilizăriConform statisticilor de la Direcţia judeţeană de specialitate, la nivelul judeţului Galaţi se găsesc aproape 170.000 de salariaţi, dintre aceştia aproape 120.000 activând în sectorul privat. Sistemul public numără restul de 50.000 de oameni. Rezultă un raport de 2,4 la nivelul judeţului Galaţi în favoarea sectorul privat faţă de sistemul public. Pe baza acestui raport şi mai ales pentru a face faţă scăderii încasărilor din mediul privat, la un nivel de 9.000 de disponibilizări din mediul privat, este nevoie de aproape 3.000 de şomeri din mediul public până la sfârşitul anului.Odată cu reducerea celor 520 de catedre din învăţământul preuniversitar gălăţean, ceea ce ar însemnă peste 250 de profesori ce nu îşi vor mai găsi loc de muncă în educaţie, se face primul pas spre atingerea cifrei de 3.000. Mai sunt anunţaţi alţi 300 de şomeri dinspre Transurb şi ADP, iar în viitorul îndepărtat poate şi dinspre Apă-Canal. Alte 200 de disponibilizări vor mai veni până la sfrâşitul anului şi de la Protecţia Copilului."Pilele" rămân, oamenii muncii... pe făraşCu toate aceste, disponibilizările preconizate se fac tot din rândul oamenilor muncii - municipalitatea a cerut deja reducerea numărului de angajaţi de la Transurb, Apă-Canal şi ADP. Însă, până acum, nu s-a anunţat nicio disponibilizare din rândul funcţionarilor Primăriei. Aceeaşi situaţie este şi la CJ Galaţi. Unele dintre cele mai risipitoare instituţii bugetare sunt chiar Primăria Municipiului Galaţi şi Consiliul Judeţului Galaţi. În acest moment, cele două instituţii au peste 1.200 de angajaţi: 700 la Primărie şi 500 la CJ. Asta în condiţiile în care în anul 2003 aceste cifre erau mai mici cu 200 de oameni pentru fiecare instituţie.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=15
dcp100168 Posted August 13, 2009 Author Posted August 13, 2009 Posturi mai puţine, după buget…De miercuri seară, de când primul ministru Emil Boc a anunţat „marea restructurare”, lucrătorii din sistemul bugetar nu mai au linişte. Oamenii se tem pentru locurile de muncă mai ales că nimeni nu a detaliat informaţiile prezentate de premier şi miniştri „la cald”, după şedinţa de guvern. Nimeni nu ştie care este „raţia” de posturi tăiate ce va reveni Galaţiului şi nici în ce condiţii vor fi daţi funcţionarii afară, dacă într-adevăr vorbim de disponibilizări, pentru că unii miniştri au anunţat doar desfiinţarea unor posturi, care s-au dovedit, ulterior, că oricum sunt libere. Disponibilizarea angajaţilor din sistemul public nu bucură pe nimeni din mai multe motive. În primul rând, este vorba despre îngroşarea rândurilor şomerilor, care se reflectă negativ în economia ţării – prin pierderea locului de muncă, scad veniturile, scade puterea de cumpărare etc…Nu că n-ar fi de unde…La o scurtă privire pe organigrama Primăriei, se poate remarca faptul că există diverse servicii sau birouri care au cam acelaşi obiect de activitate. La Direcţia Tehnică există două compartimente care se referă la acelaşi lucru – transportul urban, respectiv, Compartimentul Dispecerat Transport Urban şi Compartimentul Siguranţa Circulaţiei şi Transport Urban. La Direcţia de Patrimoniu există un serviciu de cadastru şi un compartiment comunitar pentru cadastru şi agricultură. Alt exemplu: în Primărie există un Serviciu de Audit Intern – care se ocupă de verificarea activităţii structurilor interne ale Primăriei, dar în cadrul Direcţiei Tehnice mai există un serviciu de coordonare urmărire şi control al serviciilor publice! Mai sunt şi alte „curiozităţi”: primăria are un compartiment veterinar şi unul de inspecţie ecologică, în condiţiile în care are în subordine serviciul public de salubritate Ecosal, care se ocupă şi de curăţenia în localitate, dar şi gestionează serviciul de ecarisaj. Din ciclul „Ştiaţi că?…”Sunt şi alte exemple, din altă zone. De pildă, în subordinea Consiliului Judeţean există un Serviciu Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor Galaţi, serviciu înfiinţat prin Hotărâre a CJ în ianuarie 2005, de fostul preşedinte al consiliului, Eugen Durbacă. În acelaşi timp, în subordonarea Primăriei există Serviciul Public Local de Evidenţă a Persoanelor Galaţi – cu sediul pe Domnească 102, adică lângă Catedrală, locul în care toţi gălăţenii vin să îşi facă buletinele! Alte exemple: avem, la nivel local, instituţii întregi cam cu acelaşi obiect de activitate; de pildă, avem o Gardă judeţeană de mediu şi una regională, la fel, o agenţie judeţeană de protecţia mediului şi una regională! În plus, sunt o serie de instituţii despre care „gurile rele” spun acum că nu mai au ce face, precum Direcţia Agricolă, care pur şi simplu nu face altceva decât să supravegheze legislaţia în domeniu, căci terenuri agricole de stat nu mai sunt, reţeaua de irigaţii s-a furat, etc etc. Sunt şi alte agenţii despre care lumea a auzit extrem de rar, dovadă, poate şi a activităţilor reduse desfăşurate. Câţi din gălăţeni ştiu că în plan local funcţionează Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale – filiala Galaţi, Agenţia Română pentru Conservarea Energiei, Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipienţilor sub Presiune şi Instalaţii de Ridicat, sau Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor, Biroul Judeţean de Rentă Viageră Agricolă (ADS), Oficiul de Mobilizare a Economiei şi Pregătirea Teritoriului pentru Apărare… Dispar angajaţii cu jumătate de normăNeoficial, în anumite instituiţii subordonate CJ se vorbeşte deja despre trimiterea oamenilor acasă, la toamnă, în concedii neplătite de câte o lună! Preşedintele CJ Galaţi, ne-a răspuns: „La Centrul Cultural este o situaţie deosebită. Este vorba despre angajaţii cu jumătate sau cu un sfert de normă la care se va renunţa, adică vom gândi o reorganizare. Acest lucru se va stabili probabil în septembrie, când se va aproba în şedinţă de CJ organigrama Centrului”. Învăţământul: „Noi am făcut deja restructurări”În ceea ce priveşte Învăţământul, se pare că noua restructurare nu va afecta foarte mult Galaţiul. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Judeţean Galaţi, inspector Nicoleta Crânganu, la Galaţi deja s-au redus aproximativ 250 de posturi prin comasări de şcoli şi prin blocarea unor posturi pentru suplinitori.Restructurarea bugetarilor, salutată de IMM-iştiReducerea numărului de salariaţi bugetari este apreciată de câtre reprezentanţii întreprinzătorilor mici şi mijlocii drept o măsură necesară şi care se impune cu maximă urgenţă. Sătui de faptul că, timp de atâţia ani, au „contribuit” la „zestrea” agenţiilor de şomaj, IMM-iştii vorbesc acum, în contextul restructurării sectorului bugetar, de „solidarizare şi o povară echitabilă a efectelor crizei, care trebuie suportată de către toate categoriile sociale, nu numai de întreprinzători”. Acesta este punctul de vedere al preşedintelui Patronatului IMM-urilor (PIMM) Galaţi, Marian Filimon, care afirmă că, în numai patru ani, numărul salariaţilor bugetari „a crescut ca Făt-Frumos”: „În anul 2004, în administraţia publică erau angajate 154.400 de persoane, în învăţământ – 381.300, iar în sănătate – 306.100. Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, la jumătatea anului 2008 se ajunsese ca numărul celor din administraţia publică să crească până la 212.800 de persoane. În învăţământ, numărul salariaţilor a ajuns la 400.600 de persoane, iar în sănătate, la 367.900 de angajaţi”, declară preşedintele PIMM Galaţi.http://www.viata-libera.ro/articol-Buge ... rii_2.html
dcp100168 Posted August 17, 2009 Author Posted August 17, 2009 Primăria Galaţi ar putea concedia câteva zeci de funcţionari din aparatul propriuPrimarul municipiului Galaţi, Dumitru Nicolae, a convocat, luni după-amiază, o şedinţă-fulger cu toţi directorii din Primărie pe tema anunţatelor concedieri din administraţia publică locală, concluzia discuţiilor fiind aceea că instituţia s-ar putea dispensa de cel mult 50 de funcţionari.La şedinţa de luni au participat primarul municipiului Galaţi, Dumitru Nicolae, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco şi directorii din aparatul Primăriei. Principalul punct din agenda discuţiilor a fost setul de măsuri ati-criză propus de Guvern, în premieră, pentru sectorul administraţiei publice locale. Este vorba de reducerea schemelor de personal ale primăriilor şi ale consiliilor judeţene şi trimiterea în concediu fără plată, pentru zece zile, a funcţionarilor rămaşi.În privinţa concedierilor, oficialii Primăriei Galaţi au apreciat că numărul funcţionarilor, care a coborât sub 500 anul acesta, nu va scădea cu mai mult de 50, în condiţiile în care municipiul are circa 300.000 de locuitori. "Cred că ar fi destul de dificil să coboare sub 450 ori sub 400, în cel mai rău caz. Din estimările noastre, dacă se va ajunge la disponibilizări, va fi vorba de circa 50 de persoane”, a declarat, luni, la finalul şedinţei, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco. Oficialul a precizat că, dacă vor fi operate concedieri la Primărie, acestea vor fi precedate de o evaluare riguroasă a activităţii funcţionarilor. "Bineînţeles că se va face o evaluare şi se va discuta şi cu sindicatele din primărie. Cred că principalul criteriu va fi activitatea fiecăruia. Nu poţi să pierzi un om care este bun şi îşi face treaba. Competitivitatea trebuie să fie principalul criteriu”, a spus viceprimarul Galaţiului. Conform aceleiaşi surse, eventualele concedieri şi trimiterea în concediu fără plată a personalului din administraţia publică locală vor fi operate numai după apariţia unui act normativ care să reglementeze acest proces. Ciumacenco a avansat şi un termen pentru punerea în practică a măsurilor anunţate de Executiv: luna octombrie.
dcp100168 Posted August 17, 2009 Author Posted August 17, 2009 Cinci administraţii financiare rurale îşi vor închide porţileValul restructurării activităţii şi implicit a personalului Ministerului Finanţelor Publice va atinge şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului (DGFPJ) Galaţi, şi anume administraţiile finanţelor publice (AFP) care nu au trezorerie şi care funcţionează la nivelul localităţilor din mediul rural. Potrivit directorului coordonator adjunct al Direcţiei de Finanţe Galaţi, Clavinia Petrescu, pe "lista neagră" pot fi incluse cinci astfel de unităţi fiscale care funcţionează pe raza judeţului Galaţi şi care nu au trezorerii. "Este vorba de administraţiile finanţelor publice din localităţile Barcea, Lieşti, Munteni, Corod şi Cudalbi, care nu au trezorerie şi unde lucrează în total 37 de persoane. În ceea ce-i priveşte pe cei 37 de angajaţi, nu s-a stabilit încă nimic şi există posibilitatea să fie redistribuiţi la alte unităţi", ne-a mai precizat Clavinia Petrescu. La ora actuală, la nivelul Direcţiei de Finanţe Galaţi figurează circa 639 de posturi, fiind vacante 39.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=19Vremuri grele pentru primarii din judeţPotrivit agenţiei NewsIn, redimensionarea personalului din administraţia publică locală ar urma să se facă luându-se în calcul numărul de locuitori din localităţile respective, în timp în ceea ce priveşte consiliile judeţene, acestea ar urma să aibă între 120 şi 180 de angajaţi, în funcţie de mărimea judeţului. Potrivit proiectului de propuneri, în primăriile din localităţile cu maxim 1.500 de locuitori vor exista 12 funcţionari publici în aparatul propriu, iar primăriile din localităţile care au între 10.000 şi 20.000 de locuitori ar urma să aibă 24 de funcţionari. Primarul comunei Şendreni, Paul Cristea, ne-a declarat că la Şendreni sunt 55 de persoane plătite din bugetul Primăriei. Dacă ţinem cont de faptul că localitatea are 3.352 de locuitori, potrivit declaraţiei primarului Cristea, pe statele de plată ale Primăriei ar urma să figureze doar 16 persoane.Comuna Scânteieşti are, potrivit primarului Gheorghe Bute, 3.000 de locuitori, iar la Primărie lucrează 30 de persoane. Dacă proiectul ar fi definitiv, pe statele de plată ale primăriei ar rămâne doar 14 angajaţi.În Primăria Galaţi lucrează circa 600 de angajaţi, iar la Consiliul Judeţului personalul se cifrează la aproximativ 450.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=12
dcp100168 Posted October 6, 2009 Author Posted October 6, 2009 Primarul Galaţiului se opune propunerii Guvernului privind redimensionarea aparatului primăriilorPrimarul municipiului Galaţi, Dumitru Nicolae, nu este de acord cu propunerea Guvernului privind numărul de salariaţi care ar trebui să rămână în primăriile oraşelor de talia Galaţiului, cu 200.000 până la 400.000 de locuitori, adică 362 de salariaţi, spunând că 400 ar fi un număr rezonabil. "La oraşele cu 200.000 până la 400.000 de locuitori - şi de-astea sunt nouă oraşe în România - numărul mediu de salariaţi este 362. Asta e problema care mă preocupă cel mai mult. Noi ar trebui să ne zbatem ca acest 362 să fie urcat spre 400, că aşa este normal", a declarat primarul Dumitru Nicolae, marţi, după ce a analizat propunerile Guvernului referitoare la redimensionarea aparatului administraţiei publice locale.Primăria are o schemă de personal ce înglobează 572 de posturi, dintre care 460 sunt ocupate în momentul de faţă. "Deci noi avem cu 98 de salariaţi mai mult decât propune Guvernul", a precizat edilul-şef. Oficialul a spus că numărul de angajaţi la care ar trebui să renunţe este foarte mare, în condiţiile în care volumul de muncă este uriaş, iar personalul nu beneficiază de suportul unui sistem informatic performant.Acum, cheltuielile lunare cu salarizarea celor 460 de salariaţi se ridică la 1.367.000 de lei, din care 1.086.000 de lei reprezintă salariile brute, iar 281.000 de lei sunt contribuţiile virate de angajator către bugetele de asigurări sociale. Primăria poate acoperi aceste cheltuieli până la sfârşitul anului, exceptând însă de la plată cele zece zile în care funcţionarii se vor afla în concediu fără salariu.
dcp100168 Posted October 19, 2009 Author Posted October 19, 2009 Una se zice la Bucureşti, alta este în teritoriuBugetarii n-au fost disponibilizaţiCum deja ne aflăm deja în plină campanie electorală – deşi oficial ea începe peste câteva zile – informaţiile care vin „de sus în jos” (adică de la Preşedinţie, Guvern şi Parlament către judeţe) încep să fie privite cu circumspecţie, mai ales când subiectul de bază este criza economică. Unii lideri se vaită, la Bucureşti, de criză şi susţin că în sistemul bugetar se fac reduceri la sânge, iar alţii, din contră, spun că nici măcar criza nu este atât de serioasă pe cât încearcă anumiţi politicieni să ne arate. Ca întotdeauna, adevărul este undeva la mijloc. Nu putem spune că nu există criză în România – asta ar însemna să facem abstracţie de miile de oameni care lucrau în sistemul privat şi care acum nu mai au un loc de muncă. Pe de altă parte, nici nu trebuie să picăm în pericolul de a considera că a venit apocalipsa economică în România şi că totul va fi deblocat doar prin reducerile de personal din sistemul bugetar… Mai ales că în sistemul bugetar disponibilizările sunt ca şi inexistente… Una dintre deciziile în baza căreia mii de bugetari ar putea fi sacrificaţi pe altarul economiei în perioadă de criză este legea privind restructurarea agenţiilor guvernamentale. Pentru această lege, Guvernul (la acea dată PDL+PSD) şi-a asumat răspunderea pe 15 septembrie, iar opoziţia de atunci, PNL+UDMR, a atacat-o la Curtea Constituţională. Potrivit acestei legi, şefii instituţiilor publice trebuiau să reducă, în perioada octombrie - decembrie 2009, cheltuielile de personal cu 15,5 la sută. Reducere ce putea fi făcută fie prin acordarea a 10 zile libere lucrătoare, dar neplătite angajaţilor, fie prin reducerea programului de lucru, fie aplicând ambele variante. Aceeaşi lege prevedea şi restructurări, astfel încât în cele 112 agenţii guvernamentale (reduse de la 223) urmau să rămână circa 33.900 de posturi din cele 43.268 (existente la 1 august 2009). Alte 7.800 de persoane din agenţiile guvernamentale urmau să fie disponibilizate până la sfârşitul anului. Legea, atacată la Curtea Constituţională pe 23 septembrie, va fi discutată de magistraţi abia mâine, miercuri (adică la o lună de la sesizare)… Una ni se spune, alta se realizeazăPoliticienii – indiferent de culoarea politică – au un defect: una promit şi alta se întâmplă în realitate. În luna august a acestui an, când încă guvernul PD-L+PSD funcţiona, miniştrii se întreceau în a promite reduceri de personal, rezultatul fiind milioane şi milioane de lei. În realitate însă, situaţia stă cu totul altfel. „Până luna trecută, eu nu am auzit de niciun bugetar care să fi rămas pe drumuri, din cauza economiilor efectuate la nivelul instituţiei. Singurul caz, anunţat la AJOFM, este cel al reducerii de posturi de la Direcţia pentru Protecţia Copilului”, ne-a spus liderul judeţean Cartel Alfa, Romică Gârneaţă. Ministrul Radu Berceanu anunţa, în vară, că la nivelul ministerului vor fi desfiinţate 627 de posturi plus cele rezultate în urma dispariţiei a trei structuri CFR. Lucru care pentru Galaţi ar fi însemnat, într-adevăr, disponibilizarea a 130 din cei 155 de angajaţi de la CFR Infrastructură. Negocierile sindicale însă au condus la situaţia în care, la Galaţi, „pentru anul 2009 nu există nici un plan privind disponibilizarea angajaţilor CFR”, ne-a spus liderul sindical Mişcare Comercial, Viorel Istrate. Este drept, a adăugat liderul, sunt 1.800 de salariaţi (de la CFR Marfă) care, de pe data de 12 octombrie, au intrat în şomaj tehnic, câte 21 de zile, însă „nu înseamnă că îşi pierd locurile de muncă, ci fac acelaşi lucru pe care l-au făcut şi în iulie şi septembrie – atunci au stat mai mult acasă, 26 de zile”. Faţă de cei 5.000 de disponibilizaţi din CFR, despre care vorbea Radu Berceanu, Viorel Istrate spune că „în realitate sunt 4.200 la nivel naţional, dar au plecat pentru că au îndeplinit condiţiile de pensionare – vârstă sau vechime”.Fără disponibilizări la finanţe sau primăriiAlt exemplu: fostul ministru MAI Dan Nica, anunţa, în august, intenţia de a desfiinţa 1.225 de posturi (ceea ce ar însemna 75 de milioane de lei pe an). Tot atunci, Gheorghe Pogea spunea că la Ministerul Finanţelor vor fi reduse 477 de posturi, realizându-se o economie lunară de 500.000 de lei, iar Adrian Videanu spunea că la Ministerul Economiei peste 1.000 de bugetari vor fi disponibilizaţi, prin restructurarea a 30 de societăţi naţionale şi companii.În plan local însă, Dan Mihalache, liderul sindicatului Sed Lex, spune că „La Direcţia Judeţeană de Finanţe [unde lucrează] nu a fost nicio disponibilizare, în afară de cazurile de pensionari. Am vorbit şi cu cei de la primăria din Tecuci şi cu cei de la Vamă şi este aceeaşi situaţie şi acolo”. Cât priveşte situaţia din Primăria municipiului Galaţi, din totalul celor 450 de angajaţi, 22 şi-au părăsit locurile de muncă, fiind vorba, în majoritatea cazurilor, tot de pensionari, ne-a spus viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.… nici în sănătate sau învăţământUltimele, dar în nici un caz cele din urmă exemple – sănătatea şi învăţământul. Ionuţ Bazac spunea în august că se vor reduce „sute de posturi” prin reorganizarea diverselor direcţii, în timp ce ministra Educaţiei vorbea de 401 posturi reduse, cu o economie de 12 milioane de lei pe an. „La Galaţi, nu a avut loc nicio disponibilizare în sistemul de sănătate şi sperăm nici să nu aibă loc, pentru că oricum suntem în deficit de personal; noi avem posturi vacante!”, ne-a declarat liderul Sanitas, Paraschiv Sălăvăstru.În învăţământ, liderul SIP Valeriu Diculescu ne-a spus că „s-au redus 520 de posturi, din care 320 erau pentru cadre didactice şi restul, pentru personalul auxiliar. Dar reducerea de posturi nu este tot una cu disponibilizarea oamenilor. Posturile s-au redus ca urmare a comasării de unităţi şcolare, însă pentru titularii de catedră s-a reuşit asigurarea de posturi. Suplinitorii nu se poate spune că au fost disponibilizaţi, deoarece „oricum aveau contract de muncă pe un an”. Să nu înţeleagă cineva greşit. Nu avem nimic cu bugetarii şi ne bucurăm că şi-au păstrat posturile. Vrem numai să vedeţi şi dumneavoastră ce se tot spune la televizor nu are nici o acoperire în realitate.http://www.viata-libera.ro/articol-Buge ... ati_2.html
dcp100168 Posted October 19, 2009 Author Posted October 19, 2009 Jobul la stat e mult mai sigur* Singurii 137 de bugetari gălăţeni disponibilizaţi colectiv sunt cei de la Direcţia de Protecţia Copilului * Diferenţa de 5.826 de persoane o reprezintă cei rămaşi fără slujbă în mediul privat! *La Galaţi, sectorul bugetar a fost, în mod evident, mult mai puţin afectat de disponibilizările colective decât cel privat. Astfel, de la începutul anului, în judeţ numărul şomerilor a crescut cu 5.963 de persoane, de la 16.521, în luna ianuarie, la 22.484, la începutul lui octombrie. Încă de la începutul lui 2009, în sectorul privat, cifra de şomaj s-a majorat cu până la o mie de persoane lunar, deşi ritmul se mai domolise în lunile aprilie şi mai.În schimb, sectorul bugetar a fost afectat de disponibilizări colective abia la începutul toamnei, când 137 de angajaţi ai Direcţiei Judeţene pentru Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Galaţi şi-au pierdut locurile de muncă. „Nici o altă instituţie bugetară nu ne-a informat, în cursul acestui an, cu privire la disponibilizări colective sau individuale pe care ar avea de gând să le facă”, a precizat pentru „Viaţa liberă”, purtătorul de cuvânt al AJOFM Galaţi, Nicoleta Harţegan.http://www.viata-libera.ro/articol-Job- ... ur__2.htmlRaport statisticCâţi la stat, câţi la privat?* Puţin peste un sfert dintre angajaţi sunt bugetari *Am încercat să aflăm câte persoane lucrează în sistemul privat şi câte în sistemul bugetar, în judeţul Galaţi. Socotelile le-am făcut în baza datelor puse la dispoziţie de către directorul adjunct al Direcţiei Judeţene de Statistică Galaţi, Constantin Macoviciuc. Cifrele sunt valabile pentru 2008, deoarece, pentru a afla situaţia din anul în curs, trebuie ca 2009 să se încheie. Însă, cum, oficial, schemele de personal – în sistemul de stat – sunt blocate în acest an, iar societăţile private mai mult au disponibilizat decât au angajat, situaţia de la finalul lui 2008 nu poate fi departe de adevăr faţă de cea din prezent.Astfel, în total, la nivelul întregului judeţ, la sfârşitul lui 2008, erau înregistraţi 133.115 salariaţi. Din aceştia, 25.863 lucrau la diverse instituţii şi unităţi publice, de stat. Alţi 10.655 de angajaţi munceau la societăţi cu capital social integral de stat. În total, vorbim de 36.518 bugetari.În schimb, la privat lucrau la finele anului trecut 92.434 de persoane, din care 86.265, la unităţi cu capital integral privat, 4.738 – la societăţi cu capital integral străin, 1.219 – la unităţi cu proprietate cooperatistă şi 212 la unităţi cu tipul de proprietate obştească.Mai erau încă 4.163 de angajaţi la societăţi cu capital mixt, pe care, din cauza naturii capitalului, nu îi vom include nici la „privat” şi nici la „bugetari”, deoarece nu ştim proporţia acţiunilor. Ceea ce înseamnă că, raportat la numărul total al salariaţilor (fără cei din societăţile cu capital mixt!), 71,68 la sută sunt persoane care lucrează în mediu privat, iar 28,32 la sută sunt „bugetari”. Adică, bugetarii reprezintă peste un sfert din totalul salariaţilor.http://www.viata-libera.ro/articol-Cati ... t___2.html
dcp100168 Posted January 6, 2010 Author Posted January 6, 2010 Încep disponibilizările printre bugetarii gălăţeni* 17 salariaţi ai ITM Galaţi sunt în preavizCriza face victime şi în instituţiile statului. 17 salariaţi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă Galaţi sunt în preaviz de concediere în urma reorganizării instituţiei. Potrivit liderilor de sindicat, nu vor putea fi concediaţi bugetarii aflaţi în concedii de odihnă, femeile gravide, persoanele divorţate sau salariaţii cu copiiDupă ce mii de salariaţi care muncesc în domeniul privat şi-au pierdut locul de muncă ca urmare a faptului că firmele la care lucrau au căzut în ghearele crizei economice, a venit şi rândul personalului bugetar. Conform notificării făcute de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Galaţi ( AJOFM), luna aceasta Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) va renunţa la 17 posturi. Decizia vine în urma reorganizării şi restructurării agenţiilor guvernamentale. „Numărul de posturi s-a redus cu 25, dar am decis ca în ianuarie să plece doar 17 persoane”, ne-a explicat Ionel Petrea, şeful ITM Galaţi.Şi Agenţia Judeţeană pentru Prestaţii Sociale a anunţat că va concedia opt angajaţi luna aceasta. „S-a ţinut cont de familiile monoparentale sau cele cu copii. Spre exemplu, au plecat două persoane care îndeplineau condiţiile de pensionare anticipată”, ne-a spus Niculina Olimpia Ralea, directorul AJPS Galaţi.Deocamdată, nu se ştie dacă Direcţia Judeţeană de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DJASPC), instituţia cu cele mai multe concedieri colective în 2009, va recurge şi în 2010 la această metodă. „Anul trecut au plecat în jur de 300 de persoane. Anul acesta nu ştim ce măsuri vom lua. Aşteptăm bugetul”, ne-a spus Manon Cristoloveanu, directorul DJASPC.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Po ... 81620.html
dcp100168 Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 Secretomanie în privinţa disponibilizărilor din administraţieDeşi la nivelul Guvernului se fac declaraţii aproape fără încetare despre câte posturi trebuie reduse şi câţi bugetari trebuie disponibilizaţi, pentru a se face economii la visteria naţională, în plan local e mare secretomanie. Asta, în cazul în care cei care ar trebui să taie posturile pur şi simplu nu cunosc exact ce şi cât trebuie „să taie” şi aşteaptă, în continuarea programului, precizări… „La ora actuală se face o analiză la nivel de personal, dar per ansamblu ar trebui o reducere de 103 posturi. Nu s-a stabilit de unde anume vor pleca oameni. Potrivit legislaţiei avem 30 de zile la dispoziţie pentru evaluare şi 60 de zile pentru restructurare”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, Eugen Chebac.Şi la nivelul Primăriei municipiului Galaţi se lucrează la o nouă organigramă, însă studiul nu este finalizat, el urmând să aibă o primă formă undeva la începutul săptămânii viitoare.În acelaşi timp, la nivelul Prefecturii, prefectul Cosmin Păun a declarat că „deocamdată nu ştim decât că din cei 53 de angajaţi trebuie să rămânem cu 43. Noi avem în organigramă 62 de posturi, dar am doar 53 de angajaţi”. „Cum se vor reduce, de unde, sau care dintre cei doi subprefecţi va pleca, încă nu ştim, se vor primi precizări de la minister probabil. Desigur că în acest ultim caz – al subprefecţilor – va fi şi o decizie politică, pentru că şi numirile au fost politice”, a încheiat Păun.http://www.viata-libera.ro/articol-Ssst_se_dau_afara_bugetarii%E2%80%A6__2.html
dcp100168 Posted July 9, 2010 Author Posted July 9, 2010 Primăria pregăteşte concedieri masivePentru 1.500 de bugetari gălăţeni urmează zile negre, aceştia urmând să rămână fără locuri de muncă, în următoarele 30 de zile. Cele mai multe concedieri se vor face la Poliţia Comunitară, instituţie de la care vor fi trimişi în şomaj în jur de 400 de angajaţi.Ministerul Finanţelor Publice a informat faptul că Primăria municipiului Galaţi, împreună cu alte şapte servicii, societăţi şi instituţii din aparatul propriu, are de trei ori mai mulţi angajaţi decât ar trebui.După cum afirmă Marcel Gurzu, liderul Sindicatul Funcţionarilor Publici din Aparatul Propriu de Specialitate al Primăriei, pentru reducerea cheltuielilor administrative, din cei 2.500 de angajaţi bugetari trebuie să ramână, până la sfârşitul acestei luni, cel mult 1.000. „În cinci zile, prefectul Galaţiului, Cosmin Păun, va decide numărul exact. Apoi, în termen de 30 de zile se va face o nouă organigramă care va fi votată în Consiliul Local”, a declarat Marcel Gurzu.De unde surplusul?Foarte simplu! Clientela politică şi Legea 188/1999 sunt, potrivit lui Marcel Gurzu, principalele vinovate pentru situaţia în care s-a ajuns: „Probabil că s-au făcut angajări din rândurile clientelei politice, s-au creat o mulţime de funcţii de conducere doar pentru a se promova obedienţa, care a ajutat în campaniile electorale”. O primă analiză făcută de autorităţi, arată că, cel mai mare surplus de personal, există la Teatrul Muzical, Poliţia Comunitară şi în Instituţia Primarului. „Este un excedent foarte mare, având în vedere câţi bani se cheltuiesc la Teatrul Muzical şi ce profit are. Poliţia Comunitară are 712 de angajaţi şi trebuie să rămână un salariat la 1000 de locuitori, adică 290 de persoane. La Primărie vor fi desfiinţate 36 de funcţii de conducere”, a explicat liderul de sindicat.Cristian Gâscă, directorul Poliţiei Comunitare, spune că desfiinţarea a 60% dintre posturi va duce la un haos în oraş: „Nu vom mai putea asigura ordinea publică deoarece va trebui să trimitem 400 de oameni în şomaj. Este o mare eroare această Ordonanţă”.În ciuda numărului mare de angajaţi, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco spune că, în anumite instituţii subordonate este deficit de personal: „La ADP şi Ecosal nu am oameni suficienţi. La Poliţia Comunitară am înţeles că, prin ordonanţă, va fi făcut un calcul foarte strict. Locuim într-un oraş în care florile şi locurile de joacă se păzesc cu Poliţia Comunitară”.În momentul în care s-a stabilit numărul angajaţilor care intră pe ordonanţă, la Galaţi s-a luat în calcul Primăria, societatea de cadastru a Primăriei – Geotopocad, Serviciul Public Administrarea Domeniului Public, Serviciul Public Ecosal, Teatrul Dramatic „Fani Tardini”, Teatrul Muzical „Nae Leonard”, Teatrul de Păpuşi „Gulliver”, Cantina de Ajutor Social şi Poliţia Comunitară. Concedierile se vor face după anumite criterii stabilite în OUG 273/2006. Obligatoriu ele vor trebui consultate cu sindicatele, iar apoi organigrama va fi votată în Consiliul Local. Primăria Galaţi are la dispoziţie 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei (trei zile de la publicarea în Monitorul Oficial) să-şi convingă consiliile locale să voteze noile organigrame.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Primaria_pregateste_concedieri_masive-_1-500_de_bugetari_sunt_pe_lista_neagra_0_295170573.html
dcp100168 Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Restructurare 3 în 1 în teatrele gălăţeneReducerea cheltuielilor din sistemul bugetar local poate duce şi la decizia reorganizării teatrelor gălăţene. Primarul Dumitru Nicolae analizează posibilitatea de a reuni cele trei unităţi teatrale din muncipiu sub cupola unei singure instituţii. Primarul a declarat că proiectul este încă în stadiul de studiu şi până în acest moment nu s-a luat nici o decizie definitivă în acest sens. "Nu ştiu dacă va fi pusă în practică, dar este o variantă. Am mari probleme cu restructurarea personalului din teatre şi poate că aceasta este o soluţie", a explicat Dumitru Nicolae. Cu toate acestea, niciun teatru nu va fi închis, doar că din punct de vedere administrativ vor depinde de o singură conducere managerială. Şi spectacolele celor trei teatre vor continua să se desfăşoare normal, în caz că ideea restructurării va fi pusă în aplicare. În cele trei instituţii teatrale gălăţene lucrează aproximativ 600 de oameni.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Restructurare_3_in_1_in_teatrele_galatene_0_297570671.htmlReduceri de personal la teatrele din GalaţiReducerile de personal din cadrul Primăriei Galaţi vor afecta şi teatrele aflate în subordine, astfel că se aşteaptă câteva zeci de concedieri în următoarea perioadă. Deocamdată însă, Primăria nu face altceva decât să tatoneze, informând doar verbal instituţiile implicate în legătură cu restrângerea organigramelor. În hora concedierilor vor intra probabil toate cele trei teatre din Galaţi. Este vorba despre Teatru Dramatic „Fani Tardini”, Teatrul Muzical „Nae Leonard” şi Teatrul Guilliver, care, din câte se pare, vor pune pe liber, împreună, peste 70 de persoane.„Nu am primit nimic scris, doar am fost informaţi verbal că va trebui să reducem schema cu 15 la sută. Pentru noi asta înseamnă să încheiem colaborarea cu 12 oameni din colectiv. Nu ştim însă care vor fi criteriile pentru că nu am primit nicio informare oficială, aşa că, deocamdată, nu putem spune cine şi cum va pleca. Eu sper totuşi că nu se va ajunge aici”, a declarat directorul Teatrului Dramatic, Vlad Vasiliu. „Lista reducerilor e mare: minus 25 la sută la salarii, minus 15 la sută angajaţi, minus 20 la sută cheltuieli. În plus, ceea ce e foarte trist, ni s-a transmis că anul acesta nu vom mai face Festivalul de Comedie şi nici nu vom mai primi autocarul promis. Eu sper totuşi să nu fie aşa, să mai negociem. Festivalul l-am pregătit deja, am făcut invitaţii către teatre, nu ştiu ce va fi”, a mai spus directorul Vlad Vasiliu.Şi la Teatrul Gulliver situaţia este destul de neclară. Directorul Stelian Stancu spune că nici el nu a primit vreo informare scrisă, dar a fost înştiinţat verbal că vor urma reduceri de personal. „Da, am fost informaţi, însă nu ni s-a oferit nicio altă precizare. Nu ni s-a spus câţi şi cum vor fi concediaţi oamenii. Oricum, eu spun că teatrul nostru se află la limită în ce priveşte activitatea. E o instituţie care mai rentabilizată de atât nu se poate. Avem 33 de oameni şi cu mai puţini nu văd cum am putea funcţiona”, a declarat directorul Stelian Stancu.Doar la Teatru Muzical „Nae Leonard” lucrurile par a fi ceva mai limpezi. Cel puţin aşa susţine directorul Florin Melinte, care ne-a declarat că nu a fost informat cu privire la o eventuală reducere a schemei. „Deocamdată nu am fost informaţi nici măcar verbal, însă dacă se aplică organigrama pe care am propus-o eu, cu scăderea de la 248 de angajaţi la 184, practic am avea un procent de peste 20 la sută de concedieri. Oricum, noi am încercat să rentabilizăm activitatea încă dinainte de aceste discuţii, aşa că nu vor fi probleme”, a explicat directorul Florin Melinte.http://www.viata-libera.ro/articol-Concedieri_artistice_2.html
dcp100168 Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Numărul maxim de angajaţi din instituţiile publice din judeţul Galaţi în urma aplicării Ordonanţie de Guvern 63, ce vizează eficientizarea aparatului administrativ.
dcp100168 Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Prefectul a stabilit normativele de personalLa miezul nopţii a expirat termenul până la care prefecţii trebuia să transmită Ministerului Administraţiei numărul maxim de posturi pentru fiecare unitate administrativ teritorială conform OUG nr. 63/2010. Ieri după-amiază, prefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun, a bătut în cuie lista salariaţilor din primării, evidenţa persoanei, poliţie şi implementare proiecte europene. Datele au fost transmise şi primarilor care, până pe 16 august la ora 24,00, au misiunea să le transpună în realitate. Sec, la un număr de 609.398 de locuitori, judeţul Galaţi va avea, în total, 3.889 de posturi în administraţie: primării, evidenţa persoanei, poliţie comunitară, implementare fonduri UE.Ce rămâne la judeţ?Concret, OUG 63/2010 corelează numărul de locuitori al fiecărei unităţi administrativ teritoriale cu numărul maxim de posturi. Preşedintele Consiliului Judeţului, Eugen Chebac, ştia deja că reducerea de personal pe care va trebui să o facă e de aproximativ 103 persoane. CJ va trebui să se plieze pe un personal de 613 suflete: 562 aparat propriu, 41 la evidenţa populaţiei şi 10 pentru implementarea de proiecte europene. Poliţia Comunitară, decimată la GalaţiPrimarul Dumitru Nicolae ne-a declarat că are în subordine 1.487 de oameni: 490 în Primărie, 285 la ADP, 342 în teatre, 345 la Ecosal, 25 la geo-topo. Personalul cu care va rămâne l-a aflat, cu surprindere de la noi: 768 la Primărie, 45 la evidenţa persoanei, 290 la Poliţia Comunitară şi zece la proiecte europene, total – 1.113. Edilul urbei se gândeşte la contestarea normativelor stabilite de prefect. Măcel va fi la Poliţia Comunitară unde, din 712, rămân 290 de caschete!Nedumeriri la TecuciPrimarul municipiului Tecuci, democrat-liberalul Eduard Finkelstain, aşteaptă cu nerăbdare răspuns la adresele trimise la Prefectură şi Finanţe cu privire la aspecte ale OUG 63. „Ordonanţa este evazivă, în loc să rezolve creează dileme”, ne-a declarat primarul. Edilul ar fi preferat să aibă libertatea de a-şi stabili personalul în interiorul unei organigrame maxim decât să i se impună nişte posturi. Problema cea mare nu e la Primărie, unde are în prezent 203 salariaţi şi normativul îi permite 270! Durerea este că din 71 de poliţişti comunitari va rămâne cu 42, iar la Evidenţa Populaţiei, din 15, îi rămân şapte salariaţi. O altă problemă este aceea a salariaţilor din serviciul comunitar de apă şi canalizare care, nefiind angajaţi la o societate cum se întâmplă la Galaţi, sunt loviţi de două ori: de restructurare/concedieri şi reducerea salarială! Primăria Bereşti va rămâne cu 41 de salariaţi din care trei poliţişti comunitari, Tg.Bujor cu 73, dar fără poliţişti! În mediul rural, de siguranţa celor 265.642 de cetăţeni se vor ocupa 31 de poliţişti comunitari! Oamenii din mediul rural pot răsufla, însă, uşuraţi: 59 de persoane se vor ocupa de implementarea proiectelor europene. Primăria din Pechea, cea mai mare comună a judeţului, va avea 54 de salariaţi. La polul opus, Poiana, Jorăşti şi Ghidigeni vor avea 16. Cei mai mulţi poliţişti comunitari vor fi în Brăhăşeşti – nouă şi Ghidigeni – şapte.http://www.viata-libera.ro/articol-Macel_in_administratie_2.html
dcp100168 Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Au fost decise reducerile din administraţie La nivelul întregului judeţ Galaţi, care are o populaţie de 609.398 de persoane, vor exista în structurile administrativ-teritoriale 3.889 de posturi. Dintre acestea 3.359 reprezintă funcţionarii, 105 posturi aparţin serviciilor publice comunitare de evidenţă a populaţiei, 336 posturi ale poliţiei comunitare şi pazei, iar 89 de posturi au fost adăugate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile. Pentru municipiul Galaţi totalul celor rămaşi va fi de 1.113 persoane. Aceştia se împart astfel: 45 la seviciul de evidenţă a populaţiei (care deserveşte populaţia municipiului Galaţi şi a încă 20 de localităţi limitrofe), 290 de posturi rămân la poliţia comunitară, 10 pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile şi 768 la Primărie.Conform unor declaraţii anterioare, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco dădea un număr de circa 2.600 de angajaţi aflaţi în subordinea municipalităţii, care includea şi serviciile din subordinea acesteia. Primarul Dumitru Nicolae a refuzat să prezinte cifra existentă a personalului din subordinea sa, comentând că aşteaptă informarea Prefecturii, pentru că nici măcar „Nu vreau să mă gândesc!” la situaţie. Dacă luăm în considerare cifra avansată de viceprimar, atunci municipalitatea va reduce mai mult de jumătate din personalul pe care îl are în prezent.http://www.monitoruldegalati.ro/politica/au-fost-decise-reducerile-din-administratie.html
dcp100168 Posted July 14, 2010 Author Posted July 14, 2010 Primarii din judeţ s-au luat cu mâinile de capTârgu BujorLa Primăria Târgu Bujor, din 115 salariaţi primăria va trebui să rămână cu 65. Primarul PSD Ştefan Arfire se declară total nemulţumit şi deja a trimis contestaţia la Prefectură: „Cu ce să mai menţin căminele culturale, Casa de Cultură, Biblioteca Orăşenească? După ce le-am redus salariile de la 800 la 600 de lei, acum o să adun colectivul să le spun să propună reduceri de personal! Spuneţi-mi şi mie dacă din 32 de oameni rămân la Gospodărie Comunală cu patru-cinci, ce pot să fac cu ei?”, se întreba disperat primarul.BereştiLa Bereşti, primarul PC Octavian Dică era uluit. Nu putea înţelege cum de normativul de personal i-a fost calculat pentru o populaţie mai mică decât cea pe care ştia că o are. De concedieri, oricum, nu scapă: „Oraşul Bereşti are 3.764 de locuitori, a fost luată în calcul o populaţie de 3.200. Nu înţeleg cum e posibil să dispară 500 de oameni? Am făcut deja adresă la Prefectură şi la Statistică. După ce că am deficit de personal, va trebui să dau afară şapte oameni! La Bereşti nu au nicio posibilitate să se angajeze!”, spune primarul PC Octavian Dică.OanceaDin lipsă de bani, Primăria din Oancea a fost nevoită să reducă la sânge personalul. Din 23 de salariaţi trebuie să rămână 21. Viceprimarul Pericle Avădanei este supărat foc: „La noi fiecare salariat face deja munca a trei persoane. De exemplu, asistenta socială este şi agent agricol – muncă pe care nici dacă ar sta zi lumină în Primărie n-ar reuşi să o termine - şi centralistă, şi de toate. Viceprimarul e şi moaşă comunală”, spune Pericle Avădanei.PecheaLa Pechea, primarul liberal Iancu Boldea are măcar conştiinţa împăcată că nu trebuie să dea pe nimeni afară. Schema de personal este la jumătate din cea impusă de lege. „Am 24 de salariaţi, iar OUG 63 îmi permite 54. Tot fac adrese către ministere ca să aflu dacă mi se permite sau nu să fac angajări pentru că primăria este mult subdimensionată faţă de nevoile pe care le am”, ne-a declarat primarul.Valea MăruluiPrimarul din Valea Mărului, social-democratul Virgil Doca părea resemnat: „Vom lucra la limită şi va fi foarte greu!”. Va da afară oameni de la starea civilă, contabilitate şi asistenţă socială. „Ştiţi că am oameni care fac serviciu de permanenţă o sută de zile pe an, fără bani? Dacă le dau libere, eu cu cine mai lucrez? De ce mai vorbim oare despre autonomia locală când alta facem?”, se întreabă retoric Virgil Doca.ŢepuLa Ţepu, primarul liberal Daniel Ţuchel e foc şi pară pe Guvern, chiar dacă, din fericire, nu va trebui să treacă la concedieri: „Este cea mai nesimţită implicare în autonomia locală. După ce că s-a tăiat 15 la sută din salarii, se impun normative de personal şi nici nu avem voie să facem angajări. Stau cu o maşină de salubritate nu pot da drumul la activitate pentru că nu mi se dă voie să angajez şofer profesionist”, ne-a declarat Ţuchel.FrumuşiţaPrimarul PSD Ioan Nelu Munteanu din Frumuşiţa e relaxat: „Mă încadrez în normativ. Sincer, sunt mulţumit. Eu am mers cu o organigramă strictă, nu am angajaţi care să taie frunză la câini”.MatcaMulţumit este şi primarul PDL din Matca, Nelu Costea. Normativul îi permite 57 de salariaţi, dar nu are decât 36: „Eu nu am oameni care să ţină umbră! Alţi primari sunt supăraţi pentru că au făcut încadrări exagerate de personal! Diminuând personalul, creştem calitatea serviciilor oferite cetăţenilor”.http://www.viata-libera.ro/articol-Autonomie_locala_cu_ordin_de_la_centru_2.html
dcp100168 Posted July 14, 2010 Author Posted July 14, 2010 Reorganizarea întregii structuri a Consiliului Judeţului GalaţiPreşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, Eugen Chebac, lucrează la norma de personal la aparatul propriu şi la toate instituţiile din subordinea Consiliului, unde se impune o restructurare. „Păi, o să rămân cu portarul, până la urmă! Norma mi-o dă pe tot personalul din subordinea ordonatorului principal de credite, adică şi a instituţiilor din subordine şi este dificil. Am început o gândire de reorganizare a întregii structuri”, a spus preşedintele CJ, care a cerut fiecărei direcţii să vină cu propuneri de reducere cu 15 la sută a personalului.În prezent, aparatul propriu al CJ numără 189 de oameni. La Biblioteca „V.A. Urechia" sunt o sută de salariaţi, la Centrul Cultural „Dunărea de Jos” – 122, la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii – 109, la Muzeul de Arte Vizuale – 38, iar la Muzeul de Istorie – 48. La acestea se mai adaugă Camera Agricolă – 16, Evidenţa persoanei – 23 şi Serviciul pentru Administrarea Domeniului Public şi Privat al Consiliului Judeţului Galaţi cu 69 de salariaţi. Din totalul de 714 trebuie să rămână 613.http://www.viata-libera.ro/articol-Reorganizarea_intregii_structuri_a_Consiliului_Judetului_Galati_2.html
dcp100168 Posted July 16, 2010 Author Posted July 16, 2010 Şefii administraţiei gălăţene fac "tumbe" pentru a nu concedia oameniPrimăria Galaţi a găsit deja soluţia pentru a fenta concedierile: descentralizează o parte din serviciile publice. Dacă la Galaţi se caută soluţii pentru evitarea concedierilor, în alte localităţi mai trebuie angajaţi oameni, pentru sunt prea puţini salariaţi.Aproape 1.300 de angajaţi din cadrul instituţiilor publice din judeţul Galaţi ar trebui să fie concediaţi până la data de 16 august. Potrivit noilor norme, la stat vor rămâne în total 3.926 de angajaţi. Cele mai multe disponibilizări se vor face din cadrul Poliţiei Comunitare unde vor rămâne 367 de oameni.„Fente" de GalaţiPentru a nu se da afară aproape 850 de oameni din cadrul Primăriei Galaţi şi din serviciile din subordinea sa, edilii oraşului va pune în aplicare o „şmecherie" prin care să se evite disponibilizările.Primul pas va fi desfiinţarea Administraţiei Domeniului Public, iar personalul va trece jumătate la Ecosal - serviciul de salubritate, jumătate la Administraţia Pieţelor Agroalimentare. Al doilea pas, care va bate în cuie această „şmecherie" este o şedinţă de îndată a Consiliului Local Galaţi, prin care să se aprobe externalizarea Ecosalului. Al treilea pas: transformarea serviciului public Ecosal în societate comercială, astfel nu va mai fi nevoie să se realizeze concedieri, pentru că Ordonanţa de Guvern se aplică doar personalului propriu din primării şi din serviciile din subordine. „Marţi avem pregătită o astfel de şedinţă de Consiliul Local. Nu ştiu exact ce măsură vom adopta, dar e sigur că trebuie să avem grijă de oameni şi de salariilor lor. Nu putem să dăm oameni afară fără să încercăm să găsim o soluţie prin care să-i protejăm", ne-a declarat Picu Roman, consilier local.La Tecuci situaţia nu este aşa de tragică. Singurele concedieri care ar trebui să fie realizate în cel de-al doilea municipiu din judeţ, vor fi cele de la Poliţia Comunitară. „30 de oameni ar trebui să fie concediaţi. Avem acum 230 de angajaţi, deci suntem sub limita impusă de Guvern. Nu vom face nici angajări", ne-a declarat Eduard Finkelstein, primarul din Tecuci.Şi la Consiliul Judeţului se vor face disponibilizări. „La 103 oameni trebuie să renunţăm", ne-a declarat Eugen Chebac. 716 de angajaţi numără în acest moment întreg aparatul adnministrativ al Consiliului judeţului, iar 613 este limita maximă impusă de guvern.Şefii nu pleacăMarcel Gurzu, liderul de sindicat al personalului din Primăria Galaţi, ne-a declarat că toate concedierile care se vor pune în aplicare vor fi doar pe posturi de execuţie şi că pe posturile de conducere nu vor exista modificări.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Smecherii_la_primarii_0_299370141.html
dcp100168 Posted July 16, 2010 Author Posted July 16, 2010 Primăria Galaţi pierde 834 de posturiPotrivit situaţiei centralizate până acum la Prefectură nu mai puţin de 834 de posturi din Primăria Galaţi, 156 de la Primăria Tecuci, 101 de la Consiliul Judeţului şi 84 de la Primăria Târgu Bujor sunt în plus faţă de normativul stabilit de OUG 63. Şi la Primăria oraşului Bereşti sunt şase salariaţi mai mult decât ar trebui să prevadă organigrama.În ceea ce priveşte Primăria Galaţi, trebuie spus că din totalul de 1.947 de posturi ocupate, vor trebui să rămână 1.113. După cum am mai spus, Poliţia Comunitară va trebui redusă de la 712 posturi la 290. Singurul capitol care este deficitar faţă de normativ este Evidenţa Persoanei, unde sunt 35 de posturi ocupate şi ar trebui să fie 45. O parte din salariaţii municipalităţii ar putea fi transferaţi aici.Potrivit datelor centralizate de Prefectura Galaţi, în judeţ, marea majoritate a Primăriilor au exact numărul de salariaţi prevăzut de lege, ba chiar funcţionează cu mai puţini. Iată, de exemplu, Primăria Matca are 33 de salariaţi dar pe lege ar putea avea 57. La fel şi la Cudalbi, sunt 23 de salariaţi, dar normativul permite 43. Totuşi există primării comunale care vor fi silite să dea oameni afară. În mediul rural cele mai mari disponibilizări va trebui să le opereze comuna Vânători – 17, urmată de Bereşti-Meria - 11. Salariaţi în plus sunt şi la Bălăbăneşti – 8, Cerţeşti – 6, Cuca – 4, Jorăşti – 2, Nămoloasa – 4, Negrileşti - 1, Oancea – 2, Rădeşti – 6, Şendreni – 6 şi Vlădeşti - 3.Conform cifrelor Prefecturii Galaţi, în Primăria municipiului Galaţi sunt în plus 834 de oameni. Cum de la Poliţia Comunitară se ştie deja că trebuie disponibilizaţi, până la jumătatea lunii august, 422 de angajaţi, rezultă că mai rămân în plus 412 oameni. Însă excedentul de personal nu este neapărat sinonim cu disponibilizarea. Se pot face transferuri de personal, din servicii (supuse disponibilizărilor), la societăţi locale, iar socoteala finală ar fi conform normelor guvernamentale. De pildă, dacă SADP s-ar transforma în societate, din excedentul de 412 oameni ar „zbura” 291, căci angajaţii ADP ar ajunge la o societate, iar organigrama primăriei s-ar reduce cu un număr similar de posturi. Dacă şi Ecosal s-ar transforma în societate comercială, având în vedere că aici lucrează 420 de oameni, deja numărul de posturi desfiinţate ar putea fi chiar mai mare (711!) decât cel prevăzut de Guvern! Rămâne însă de văzut ce se va stabili; totul depinde de votul aleşilor locali, de marţi, din CL.http://www.viata-libera.ro/articol-Primaria_Galati_pierde_834_de_posturi_2.html
dcp100168 Posted July 16, 2010 Author Posted July 16, 2010 Soluţii pentru evitarea disponibilizărilor la SADP şi EcosalReducerile din administraţia publică locală nu se aplică în cazul angajaţilor societăţilor de interes local, ci doar a serviciilor aflate în subordinea CL. Cu alte cuvinte, se pot da oameni afară de la Serviciul Administrarea Domeniului Public sau de la Serviciul Ecosal, însă nu şi de la societăţile Apă Canal, Apaterm, Administraţia Pieţelor Agroalimentare şi Transurb.Cum mâna lungă a Guvernului ajunge în doar cele două servicii – Ecosal şi SADP, este şi firească preocuparea directorilor respectivi de a găsi soluţii. Numai că, în timp ce Eduard Grosu, directorul SADP vrea să transforme serviciul în societate (şi să îşi pună, astfel oamenii la adăpost), Ion Ionescu, şeful Ecosal, din contră, vrea să rămână tot director de serviciu, cu speranţa însă ca Ministerul de Finanţe să facă o excepţie în cazul său şi să îl scutească de reducerile de personal…Care sunt mizele pentru care se luptă cei doi directori, dar şi ce şanse au aceştia să îşi vadă planurile îndeplinite, citiţi mai jos.http://www.viata-libera.ro/articol-Solutii_pentru_transformare_nu_disponibilizare_2.htmlSADP se vrea societate, deşi CL propune desfiinţareaÎn ciuda faptului că pe ordinea de zi a şedinţei CL de marţi este prevăzut ca SADP să se împartă între Administraţia Pieţelor şi Ecosal, adică, din totalul de 291 de angajaţi, 120 să meargă la directorul Ionescu, iar 171, să lucreze la directorul Zaharia, şeful Eduard Grosu încă mai speră să convingă aleşii locali să transforme serviciul în societate. „Aşa păstrăm toţi oamenii la un loc, în cadrul serviciului pentru care primăria se chinuie din 2001. Dacă oamenii pleacă la Piaţă şi Ecosal, cine le garantează că de acolo nu vor fi daţi afară peste vreo lună? Eu cred că soluţia este ca SADP să fie transformată în societate comercială”, spune şeful SADP, care pregăteşte un proiect de afaceri pentru şedinţa CL de marţi.Gurile rele spun însă că printr-o astfel de transformare, Grosu şi-ar conserva funcţia de director, iar societatea ar falimenta în maxim doi ani, după modelul SC Construcţii şi Reparaţii... „Eu nu mă agăţ de nicio funcţie, vreau să fac ceva bun pentru oraşul acesta. Este drept, am la SADP şi pietre de moară, care nu aduc bani, precum bazele sportive – stadionul Dunărea, Patinoarul sau bazele de agrement – însă sunt şi altele care aduc profit. La sfârşitul anului trecut chiar am ieşit cu un plus vizibil... Se pot gândi strategii noi, precum parteneriate cu diverse cluburi, pentru bazele sportive”, răspunde Eduard Grosu.http://www.viata-libera.ro/articol-SADP_se_vrea_societate_desi_CL_propune_desfiintarea__2.htmlEcosal - serviciu pentru UE, societate pentru Guvern?La Ecosal, directorul Ion Ionescu, din contră, nu vede ca pe o protecţie a angajaţilor transformarea serviciului de salubrizare, în societate. Motivul? Ca societate, Ecosal nu va mai avea şansa (unică acum) de a ridica şi transporta gunoiul, la viitoarea groapă ecologică de gunoi, în curs de amenajare acum, prin proiectul Ispa. „Nici nu vă închipuiţi câţi au răsuflat uşuraţi când Bruxelles-ul ne-a permis nouă, ca serviciul să ne ocupăm în continuare de gunoi şi în cadrul proiectului Ispa! Dacă eram societate, primăria ar fi trebuit să facă parteneriat public privat, fapt care s-a încheiat cu anchete DNA peste tot în ţară, unde s-a făcut aşa ceva!”. „Dacă Ecosal ar fi fost societate comercială, în contextul proiectului Ispa, ar fi trebuit organizată o licitaţie pentru gestionarea gunoiului. Iar dacă nu am avea şansa să ne ocupăm noi de gunoi, Galaţiul ar putea păţi ca Ploieştiul care a rămas cu gunoiul în stradă la o lună după ce firma lui Prigoană a câştigat salubrizarea acolo, pentru că firma a cerut majorarea tarifelor!”, a explicat directorul serviciului Ecosal (transformat în 2007, din societate), Ion Ionescu.Adică, mai importanţi sunt banii europeni, decât posturile oamenilor de acolo? Nu!, asigură Ion Ionescu, sperând ca în cazul Ecosal, Guvernul să facă o excepţie: „Am trimis, în urmă cu trei zile, o scrisoare către Ministerul Finanţelor, în care solicit ca reducerile să nu se aplice în cazul serviciului nostru, având în vedere că noi, practic, ne autofinanţăm, deci, funcţionăm ca o societate comercială”...Adică, un fel de „şi în căruţă şi în teleguţă”... Rămâne de văzut dacă Guvernul va fi de acord cu un astfel de proverb, lăsându-i în funcţie pe toţi cei 420 de angajaţi Ecosal. http://www.viata-libera.ro/articol-Ecosal_serviciu_pentru_UE_societate_pentru_Guvern___________________2.htmlCimitirele ajung la Piaţă?„Bună ziua, Administraţia Pieţelor Agroalimentare? Pot să concesionez locul de veci al lui bunicu’, să-mi plătesc chiria la barcă şi să închiriez o pereche de patine ? Apropo, cât mai e intrarea la Plaja Dunărea?”. Nu e deloc o glumă! O asemenea conversaţie ar putea avea loc începând din 1 august. Pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Local de marţi figurează şi un proiect de hotărâre privind reorganizarea Serviciului Administrarea Domeniului Public Galaţi (ADP).Concret, aleşii vor decide asupra desfiinţării ADP şi adoptării unor măsuri privind patrimoniul şi personalul acestui serviciu. De ce? Din cauza OUG 63 privind restructurarea administraţiei, care obligă Primăria să reducă numărul de posturi.ADP, reorganizatÎnfiinţat în 2000, ADP are ca obiect de activitate: administrarea, întreţinerea şi exploatarea zonelor verzi şi a zonelor de agrement şi a bazelor sportive de pe raza municipiului Galaţi. Pe lângă Plajă, Lacul Vânători, Patinoar, Stadionul Dunărea, Patinoarul artificial şi Portul de Ambarcaţiuni, ADP se ocupă şi de administrarea cimitirelor, concesionarea locurilor de veci şi întreţinerea şi exploatarea spaţiilor de parcare de pe domeniului public.ADP va fi însă sacrificat pe altarul Ordonanţei de Urgenţă nr. 63/2010 care obligă Primăria la un număr maxim de posturi de 1113. Analizând situaţia serviciilor publice din subordine, municipalitatea a luat în calcul desfiinţarea ADP, serviciile aflate în gestiunea directa a acestuia urmând să fie redirecţionate prin delegare de gestiune către Administrarea Pieţelor Agroalimentare şi Serviciul Public Ecosal.Personalul, rupt în douăPropunerea pe care o vor analiza aleşii are în vedere ca Administraţia Pieţelor să gestioneze prin contract de concesiune parte din serviciile de administrare a domeniului public şi privat, preluând personalul aferent acestor activităţi de la SADP. Ecosal ar urma să preia personalul aferent activităţilor date în administrare.Aleşii vor decide dacă Ecosal va administra sera de flori şi staţia de pompare şi reţeaua de irigaţii aferentă. Administraţiei Pieţelor i-ar putea fi concesionate Plaja Dunărea, Lacul Vânători, Patinoarul artificial, cimitirele „Eternitatea”, „Sf. Lazăr” şi „Ştefan cel Mare”, parcările, Stadionul Dunărea, Talciocul cu extindere şi Portul de Ambarcaţiuni. Toate aceste sunt însă doar propuneri. Vor decide consilierii la şedinţa de marţi. http://www.viata-libera.ro/articol-Cimitirele_ajung_la_Piata_2.html
dcp100168 Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 Serviciul Administrarea Domeniului Public a devenit SCPrin ghilotina restructurării impuse de Guvern, Serviciul Administrarea Domeniului Public (ADP) risca să fie „tranşat” între Ecosal şi Administraţia Pieţelor. Ieri după-amiază, ADP a primit şansa de a se descurca singur, autofinanţându-se ca societate comercială. Cu 17 voturi „pentru” şi cinci „împotrivă” aleşii au decis reorganizarea ADP, dar fără un proiect de hotărâre cu expunere de motive şi raport de specialitate.ADP şi directorul Eduard Grosu (PC) au primit un cec în alb, un cec de încredere, care poate însemna supravieţuirea a 291 de oameni, cu tot atâtea familii, sau o boală lungă cu şomaj sigur.Directorul ADP Eduard Grosu era de-a dreptul emoţionat: „Activitatea ADP implică şi activităţi aducătoare de venituri, şi activităţi fără venituri. Putem acoperi cheltuielile din activităţile care aduc profit. Din calcule, suntem mai mult decât optimişti în ceea ce priveşte rentabilitatea societăţii comerciale. Personalul, deşi insuficient, va face faţă cu brio. Zece ani de zile ne-am chinuit pentru înfiinţarea şi punerea pe picioare a acestui serviciu. E prima oară când susţin o cauză şi mă bucur că fac acest lucru ştiind că în spate am 291 de angajaţi care îşi doresc mult să-şi continue activitatea. E cea mai bună soluţie. Ne-am luat treaba în serios şi vom duce societatea acolo unde vom vrea cu toţii”.Primarul Dumitru Nicolae e optimist în privinţa nou-înfiinţatei societăţi având în vedere că o măsură similară au luat până acum alte şapte oraşe: „Era nevoie de mai demult ca ADP să devină societate comercială. Dacă nu se descurcă, se restrânge până se desfiinţează! Impactul, pentru noi, este însă mare pentru că eu trebuia să dau afară 700 şi ceva de oameni. Fiţi siguri că nu vor fi probleme ca societatea să funcţioneze, poate chiar va fi mai bine”.http://www.viata-libera.ro/articol-291_de_oameni_au_fost_salvati.htmlS-a înfiinţat şi SC Pieţe–Zona Verde SA TecuciOrdonanţa 63 a Guvernului dă mari bătăi de cap primarilor. Pentru aplicarea ei, la Tecuci a avut loc o şedinţă extraordinară a Consiliului Local, cu trei puncte la ordinea de zi: rectificarea bugetară, măsuri de reorganizare a serviciilor de interes public într-o societate comercială şi alegerea conducerii acesteia. După aprobarea rectificării bugerare s-a discutat înfiinţarea Societăţii Comerciale Pieţe – Zona Verde S.A. Tecuci, cu acţionar unic Primăria Tecuci.Noua societate comercială va cuprinde administraţiile pieţelor, oborului, băii comunale, parcărilor, zonelor verzi şi cimitirului, servicii care sunt subordonate primăriei şi se autofinanţează. Scopul acestei reorganizări este scoaterea personalului din organigrama primăriei.La ultimul punct al ordinei de zi s-a propus ca directorul general să fie Marcel Cazacu, actualul administrator al pieţii. Propunerea a fost adoptată în unanimitate.http://www.viata-libera.ro/articol-Ordonanta_63_naseste_o_societate_comerciala_2.html
riaji Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 (edited) Chiar sunt curios pana unde vor mai putea tine in brate clientela politica liderii locali. Masurile de la centru sunt in mod clar deficitare prin viziune si mijloace, dar idiotii din varful administratiei locale arata ca nu se lasa cu nimic mai prejos prin tiganii de genul. Edited July 21, 2010 by riaji
dcp100168 Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 Doar 36 de concedieri la PrimărieRestructurările care trebuie făcute în administraţia publică locală dau mari bătăi de cap la Primăria Galaţi. Potrivit primarului Dumitru Nicolae, din aparatul propriu al Primăriei se reduc 165 de posturi, iar 36 de angajaţi ar urma să fie daţi afară. ”La începutul restructurării în Primărie aveam 606 oameni în evidenţe, înţeleg tot ce în aparatul propriu, intră şi personalul de la evidenţa populaţiei. Noi propunem o organigramă cu 441 de posturi, deci o reducere de 165. Vom da afară zicem noi 36 de oameni, cifre orientative. Vom desfiinţa şi 17 funcţii de conducere”, a spus Nicolae.Legat de Poliţia Comunitară, primarul consideră că reducerile dorite prin ordonaţa Guvernului sunt greu de aplicat. Dumitru Nicolae a spus că va informa instituţia Prefectului cu privire la faptul că paza la cele 40 de şcoli, care implică 120 de oameni, nu se va mai putea face. La Poliţia Comunitară ar urma să rămână doar 290 de angajaţi din cei 712.În ceea ce priveşte serviciul ”Ecosal” unde lucrează aproximativ 420 de persoane, primarul susţine că reducerile de persoanal sunt şi mai greu de aplicat întrucât ”Ecosal” derulează lucrări din cadrul programului ISPA.Legat de Serviciul de Administraţia Domeniului Public, consilierii locali au decis marţi să îl transforme în societate, astfel încât cei 291 de oameni care urmau să fie daţi afară au scăpat. Nicolae a spus că întreaga organigramă a Primăriei Galaţi va fi gata, după consultările cu sindicatele, până pe 10 august, când va fi prezentată Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Administratie&articol=9
dcp100168 Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 Reduceri de personal şi la Primăria Tecuci40 de posturi din aparatul de specialitate al primarului se vor reduce la Tecuci. Potrivit primarului municipiului Tecuci, Eduard Finkelstain, vizaţi sunt angajaţii cu calificative slabe sau care cumulează salariile cu pensiile. Primarul Tecuciului a mai spus că va externaliza Serviciul Apă–Canal, unde muncesc circa 123 de angajaţi. Aceştia vor lucra în cadrul asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, unde SC Apă Canal Galaţi este operator regional.Finkelstain este de părere că va avea mai puţini angajaţi faţă de norma impusă prin OUG 63/2010. Actul normativ prevede că Primăria Tecuci trebuie să aibă 324 posturi, dintre care 270 în aparatul de specialitate a primarului, şapte la evidenţa persoanelor, 42 de poliţişti comunitari şi cinci posturi pentru implementare proiecte europene. În prezent, în cadrul Primăriei Tecuci sunt în plată 393 de angajaţi, dintre care 204 în aparatul propriu al primarului, instituţiile de cultură, lucrătorii ISU, iar 189 sunt angajaţii serviciilor locale. Practic, prin reducerea celor aproximativ 40 de posturi din cadrul aparatului de specialitate al primarului şi externalizarea celor 123 de angajaţi de la Apă-Canal, administraţia municipiului Tecuci va rămâne cu aproximativ 220 de salariaţi.http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=6
dcp100168 Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 Teatrul Dramatic gălăţean scapă de disponibilizăriUn număr de 37 de instituţii de spectacole, din Bucureşti şi din ţară, care au un total de peste 4.000 de posturi ocupate, nu cad sub incidenţa OUG nr. 63/2010, ce prevede reducerea numărului de angajaţi din administraţia locală, informează Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN). Printre instituţiile de spectacole din ţară este şi Teatrul Dramatic "Fani Tardini" din Galaţi.Ministrul Culturii Kelemen Hunor a declarat că aceste 37 de instituţii de spectacole din ţară care nu au fost înfiinţate de autorităţile locale, ci de Guvern, nu cad sub incidenţa OUG nr. 63/2010, ce prevede reducerea numărului de angajaţi din administraţia locală. Kelemen a mai declarat că se urmăreşte astfel stoparea unor "abuzuri care s-au amplificat la nivelul autorităţilor locale", ce alegeau să facă reducerea de personal prin reducerea numărului de angajaţi din instituţii culturale cu 50%-60%.http://www.viata-libera.ro/articol-Teatrul_Dramatic_galatean_scapa_de_disponibilizari_2.html
dcp100168 Posted August 6, 2010 Author Posted August 6, 2010 Restructurările de la municipalitate - permutări şi puţine concedieriAngajaţii de la nivelul municipalităţii gălăţene depăşesc media înregistrată la nivel naţional. Dacă Braşovul, similar ca număr de locuitori cu Galaţiul, trebuie să disponibilizeze circa 400 de persoane, Primăria noastră are un execedent de 850. Soluţiile găsite la noi reprezintă nişte permutări, din anumite locuri în altele, cărora li se adaugă desfiinţarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public şi transformarea acestuia în societate comercială.Mutarea de persoanelor de la nivelul Primăriei constă în: 11 persoane mutate la Evidenţa populaţiei, unde personalul creşte de la 35 la 46; 24 de şoferi şi muncitori de la Primărie ajung în organigrama ECOSAL, pentru ca ulterior Ecosal să trimită la Pieţe 121 de persoane, astfel încât organigrama la Pieţe va include 381 de angajaţi; la Geotopocad va mai apărea o persoană. SADP-ul devine societate comercială de „gospodărire urbană”.Reducerile de personal vor afecta cel mai mult Poliţia Comunitară. De la 710, numărul de angajaţi va ajunge la 290.Muzicalul a fost cumva scos de sub incidenţa OUG 63, întrucât se pare că acesta ar fi fost înfiinţat de către Ministerul Culturii. În aceste condiţii, a picat propunerea unificării teatrelor. A existat la nivelul consilierilor propunerea mutării Teatrului de Păpuşi la Dramatic, însă conducerea de acolo a refuzat cu hotărâre, motivând că sala de spectacole ar fi distrusă de copiii care formează publicul.http://www.monitoruldegalati.ro/politica/restructurarile-de-la-municipalitate-permutari-si-putine-concedieri.html
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now