dcp100168 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 Strada ucide!* În anul 2007, la nivelul judeţului Galaţi au fost înregistrate 239 accidente rutiere grave, în urma cărora 63 persoane au decedat şi 199 au fost grav rănite.Că suntem pietoni sau şoferi, nu există participant la trafic (aşa cum pretenţios suntem băgaţi toţi în aceeaşi oală) care să nu aibă propriile lui nemulţumiri. "Toţi şoferii sunt demenţi cu viteza", cârtim de pe marginea drumului. Sau: "Cum să nu‑ţi fie frică cu nebunii care sar în faţa maşinii", răspunde exasperată cealaltă parte.Ca de obicei, în trafic, dreptatea o împarte tot Poliţia. De data aceasta, fără avertismente, sancţiuni, puncte sau amenzi. Dar cu bunul‑simţ şi răceala specifică datelor statistice�Pietoni indisciplinaţi, viteză excesivăPrincipalele cauze ale producerii accidentelor rutiere grave în anul 2007 au fost: nerespectarea regulilor de circulaţie de către pietoni (35,6 la sută), viteza excesivă sau neadaptată condiţiilor de drum şi trafic (14,2 la sută), neacordarea de prioritate pietonilor (11,3 la sută), neacordarea de prioritate vehiculelor (10 la sută).Pietonii au fost victime ale propriei neatenţii atât în mediul urban, cât şi în rural, în proporţii relativ apropiate, dar se poate observa o diferenţiere în funcţie de vârsta victimelor.Astfel, 65 la sută dintre pietonii accidentaţi fac parte din grupele de vârstă cu risc sporit de a deveni victime (minori şi persoane vârstnice).Accidentele grave produse pe fondul vitezei excesive sau neadaptate condiţiilor de drum prezintă o pondere mai ridicată în mediul rural (61,7 la sută din totalul evenimentelor rutiere care au această cauză).Ianuarie şi februarie ‑ ferite de accidenteLunile în care s‑au înregistrat cele mai multe accidente rutiere grave au fost octombrie (31 de cazuri) şi septembrie (27 de cazuri), urmate de martie şi noiembrie (cu câte 23 de cazuri). De altfel, acestea sunt lunile în care numărul persoanelor decedate este cel mai mare (octombrie � nouă persoane, septembrie � opt persoane). La polul opus, cele mai puţine evenimente rutiere grave în 2007 au fost în ianuarie (un caz) şi în februarie (două cazuri).Accidentele au avut loc, cu o frecvenţă mai ridicată, în zilele de vineri şi sâmbătă.Intervalul orar în care se petrec cele mai multe accidente rutiere cu consecinţe grave este 12,00 � 18,00 (aproape 38 la sută).Mai multe victime la ţarăAccidentele de la sate au fost mai grave: peste două treimi dintre persoanele care au decedat ca urmare a implicării în evenimente rutiere grave au fost accidentate în mediul rural.Analiza datelor statistice arată că mortalitatea prin accidente rutiere este mult mai ridicată în mediul rural decât în urban, după cum urmează: în urma celor 106 accidente rutiere grave produse în localităţile rurale, 42 persoane şi‑au pierdut viaţa (39,63 la sută); în urma celor 133 accidente rutiere grave produse în mediul urban, 21 persoane şi‑au pierdut viaţa (15,79 la sută).În municipiul reşedinţă de judeţ, principalele artere rutiere sunt şi cele pe care s‑au produs cele mai multe accidente grave de circulaţie: strada Brăilei � 14, bulevardul G. Coşbuc � 13, strada Domnească � 11, Drumul Viilor � 10, Bulevardul Marii Uniri � 10.Pe lângă municipiul Galaţi, unde s‑au produs 49,8 la sută din accidente, 90 la sută din total accidente au loc în mediul urban; alte zone expuse riscului de apariţie a evenimentelor rutiere grave sunt DN 25, DJ 251, dar şi drumurile comunale. Localităţile rurale pe raza cărora s‑au înregistrat cele mai multe accidente rutiere grave sunt: Umbrăreşti (şapte cazuri), Braniştea (şase cazuri), precum şi Matca şi Tudor Vladimirescu (câte cinci cazuri).Victimele şi autoriiPeste 93 la sută dintre autorii accidentelor rutiere grave produse în 2007 pe raza judeţului Galaţi sunt bărbaţi; distribuţia pe categorii de vârstă evidenţiază faptul că 28 la sută dintre autori au între 16‑25 ani (este vorba şi de conducători de mopede implicaţi în evenimente rutiere grave), în timp ce aproximativ 10 la sută au peste 55 ani.Experienţa la volan contează, iar cifrele sunt foarte clare: 44 la sută dintre autorii implicaţi în accidentele rutiere grave din 2007 au o vechime a permisului de conducere cuprinsă între 1 şi 5 ani; Un aspect demn de menţionat este acela că 15 dintre şoferii implicaţi în accidente în anul 2007 au obţinut permisul de conducere în acelaşi an (consecinţele ‑ două persoane decedate şi 27 rănite grav).Cele mai multe victime sunt bărbaţi, distribuţia pe grupe de vârstă fiind relativ echilibrată; ponderea victimelor de sex masculin este influenţată şi de faptul că cei mai mulţi dintre autori sunt bărbaţi, unii dintre aceştia fiind ei înşişi victime ale evenimentelor rutiere grave.În anul 2007, la nivelul judeţului Galaţi, cel mai tânăr autor implicat într‑un accident rutier a fost un băiat în vârstă de 16 ani, care conducea un motoscuter, iar cel mai în vârstă conducător auto implicat într‑un accident rutier a fost un bărbat în vârstă de 75 de ani.În privinţa victimelor, cea mai tânără a fost o fetiţă de doi ani, iar cea mai în vârstă a fost o femeie de 87 de ani.(Datele au fost furnizate de Comparti-mentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi)http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=22391
carpediemcipi Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Iar ne miram de lucruri evidente... cine a luat carnetul in ultimii cativa ani dintre voi fara spaga? va numar pe degete? va numar. Unu la mana, nu dau politistii fara acest mic serviciu. Doi la mana unii chiar nu-s in stare sa porneasca masina fara sa zgarie pe cea parcata de langa ei. Si nu UNELE. Unii. De bine de rau UNELE conduc prudent. Incurca cateodata circulatia da nu omori pe nimeni cu 50 la ora. Da uite recunoc. Tinerii carora li se cumpara bmv ultimu tip de catre parintii iubitori fac accidente. De ce sunt imprudenti? Ca fac liniute pe Brailei cu o seara inainte ca sa aiba "lipici la fete" sau la baieti. Depinde. Si lasati-ma si cu partea aialalta. Cei mai in varsta care sufera. Cei mai in varsta uita cateodata pana si ei sa traverseze pe trecerea de pietoni, uita ca exista semafoare si ca masinile nu sunt carute sa intarzie mult pana sa-i loveasca si uita ca daca vorbesti cu un vecin nu trebuie neaparat sa stai in mijlocul strazii sa-i comunici ceea ce vrei. Vina e de ambele parti si responsabilitatea o purtam fiecare dintre noi. Fie pietoni, fie soferi. Daca nu cascam ochii... era o vorba din popor. Dar ma abtin ca-s elegant astazi.
Recommended Posts