Jump to content

50 de gălăţeni, blocaţi într-o vamă din Ungaria


Recommended Posts

Posted

50 de români, blocaţi în vama Redici din Ungaria

50 de români sunt blocaţi de aseară în vama Redici din Ungaria spre Slovenia. Ei se aflau într-un autocar Atlasib care a plecat din Galaţi şi se îndrepta către Italia. Acestora nu li se dă voie să plece din vamă din cauză că doi pasageri au fost prinşi cu mai multe cartuşe de tigări asupra lor, lucru interzis de legislaţia de acolo. Ei trebuie să plătească o sumă de peste 3.000 de euro, iar până nu o plătesc, românii nu pot trece graniţa.

http://www.europafm.ro/stiri/interne/50 ... ia~n31712/

Posted

Gălăţeni opriţi în vama maghiară Redics

* Un autocar Atlassib cu 50 de pasageri - sechestrat la graniţa Ungariei cu Slovenia * Printre ei se aflau şi gălăţeni * Din Italia, un alt autocar a plecat să preia călătorii blocaţi *

Român să fii, ghinion să ai -… şi tocmai în Ungaria! Cei 50 de români blocaţi de joi seara în vama Redics, din Ungaria spre Slovenia, ştiu acum pe pielea lor ce înseamnă o legislaţie necruţătoare. Oamenii se află într-un autocar „Atlassib” care plecase, anunţa presa ieri dimineaţă, din Galaţi cu destinaţia Italia. Am verificat la sediul firmei din oraşul nostru şi ni s-a spus că nici un autocar n-a plecat din Galaţi către Italia săptămâna asta, ci doar microbuze, care au transportat călătorii gălăţeni către Ploieşti, de unde au urcat în autocar. Aşadar, nu toţi călătorii „păţiţi” sunt concitadinii noştri. Oricum, celor 50 de români nu li se dădea voie să plece din vama Redics din cauză că doi pasageri au fost prinşi cu mai multe cartuşe de ţigări asupra lor, lucru interzis de legislaţia din ţara vecină. Cei doi trebuie să plătească o sumă de peste 3.000 de euro şi, până nu o achită, românii nu pot trece graniţa, ni s-a spus chiar de la vama ungară, la telefon. Contactat telefonic, Mihai Ursuţ, şeful secţiei consulare a Ambasadei României în Ungaria spune că totul revine în sarcina firmei „Atlassib”, care cunoştea legislaţia ungară. La ora la care am vorbit, se luase legătura cu firma şi deja era plecat un autocar din Italia să preia călătorii, să îi ducă la destinaţie. „Cei doi călători invocă lipsa banilor şi nici perspective să plătească nu există”, ne-a declarat consulul.

Atlassib îşi avertizează călătorii

Pentru o cât mai corectă informare a cititorilor noştri am luat legătura cu sediul central al firmei Atlassib din Sibiu şi am discutat cu domnul Radu Androne, director vânzări, care ne-a transmis următorul comunicat: „Confirmăm faptul că doi călători au fost găsiţi cu excedent de ţigări asupra lor. Nu ştim dacă aceştia sunt sau nu din Galaţi. Principala grijă a companiei a fost să găsească un autocar care să-i preia urgent pe ceilalţi călători care nu au nici o vină, pentru a-i transporta la destinaţie. Urmare a sistemului pus la punct de ATLASSIB, acest autocar a fost găsit în Italia, astfel că am limitat pe cât a fost posibil timpul de aşteptare”. „Tuturor clienţilor le sunt comunicate, la cumpărarea biletului de călătorie, normele europene privind numărul de ţigări sau cantitatea de alcool permisă la trecerea frontierei. Din nefericire, unii mai cred că se pot ascunde în autocarele pline, profitând de faptul că transportatorul nu le poate controla bagajele. Subliniem şi cu aceasta ocazie că în astfel de cazuri, autorităţile maghiare sunt necruţătoare, iar prezentul incident este o dovada a acestui fapt.”

Indiferent câţi gălăţeni au fost obligaţi să suporte consecinţele faptului că tovarăşii lor de călătorie nu au vrut să respecte legea, incidentul rămâne şi este o lecţie pentru toţi. Unii, şi e vorba despre vecinii noştri unguri, au învăţat bine zicala „unde-i lege, nu-i tocmeală”.

http://www.viata-libera.ro/articol-Gala ... ics_2.html

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.