Jump to content

Recommended Posts

Posted

Singurele curse publice de pasageri de pe Dunăre, din zona Brăila-Galaţi, reluate

Primăria Municipiului Brăila a anunţat că reia cursele de agrement cu navele de pasageri  Lacu Sărat şi Chira Chiralina. Singurele curse publice de pasageri de pe Dunăre, din zona Brăila-Galaţi, au fost suspendate, în urmă cu o lună, din lipsa personalului autorizat, respectiv timonier şi căpitan fluvial.

În luna iunie, autorităţile din Brăila au anunţat că sunt nevoite să reţină navele la mal, din lipsă de căpitan şi timonier. De la începutul anului, s-au organizat, în fiecare lună, concursuri pentru ocuparea posturilor, însă nu a existat niciun solicitant. „Motivul pentru care suntem nevoiţi să luăm această decizie este lipsa personalului specializat. De la începutul anului şi până în prezent, au fost organizate concursuri pentru ocuparea posturilor de timonier şi căpitan fluvial, însă acestea au rămas neocupate din lipsa de solicitanţi”, a transmis Mihai Ruşinoiu, directorul Serviciului de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară, din cadrul Consiliului Local Brăila. Acesta a menţionat că va continua în regim de urgenţă procedura de organizare a unui nou concurs „în vederea ocupării acestor posturi cu personal specializat care să asigure în condiţii de maximă siguranţă cursele de agrement”.

Abia la al şaptelea concurs organizat s-a ocupat postul de căpitan fluvial şi cele două posturi de timonier scoase la concurs. Astfel că de joi, 28 iulie, vor fi reluate cursele pe Dunăre. 

„Numărul minim de persoane ce pot fi îmbarcate pe nava Lacu Sărat va fi de 30 pasageri, iar numărul maxim permis va fi de 90 pasageri. Cursele se vor desfăşura doar dacă sunt cel puţin 30 pasageri. Numărul minim de persoane ce pot fi îmbarcate pe nava Chira Chiralina va fi de 17 pasageri iar numărul maxim permis va fi de 25 pasageri”, anunţă autorităţile. Inscrierile pentru curse se fac zilnic / de luni până joi între orele 8.30 şi 16.30 şi vineri intre orele 8.30-12.00. Dacă în intervalul stabilit pentru înscrieri nu s-a întrunit numărul minim de persoane, pentru fiecare cursă, aceasta nu se va efectua, urmând ca fiecare persoană înscrisă să fie înştiinţată telefonic, la numărul comunicat la înscriere. Îmbarcarea pasagerilor va începe cu 20 minute înainte de fiecare cursă. Accesul pe navă se va face pe bază biletului de călătorie, la îmbarcarea pentru cursa respectivă. Tariful este 15 lei/persoană pentru o oră de deplasare cu nava Lacu Sărat şi 20 lei/persoana cu nava Chira Chiralina.

adevarul.ro

  • 9 months later...
Posted

De luni, 1 mai, la Brăila se reiau cursele de agrement pe Dunăre

De luni, 1 mai 2023, Primăria Municipiului Brăila reia cursele de agrement pe Dunăre, efectuate cu navele de pasageri „Lacu Sărat” și „Chira Chiralina”.
Numărul minim de persoane ce pot fi îmbarcate pe nava „Lacu Sărat” va fi de 30 pasageri, iar numărul maxim permis va fi de 90 de pasageri. Totodată, numărul minim de persoane ce pot fi îmbarcate pe nava „Chira Chiralina” va fi de 17 pasageri, iar numărul maxim permis va fi de 25 pasageri.

Înscrierile se fac zilnic, de luni până joi, între orele 8.30-16.30 și vineri între orele 8.30-12.00, la tel./fax 0239/613654, mobil 0753.095.046 sau pe email la adresa: stplcap@yahoo.com. Persoană de contact: Bănică Elena. Pentru înscriere se vor comunica, obligatoriu, următoarele date: numele, prenumele și numărul de telefon al persoanei de contact; numărul de persoane și cursa pentru care se face înscrierea.

Dacă în intervalul stabilit pentru înscrieri nu s-a întrunit numărul minim de persoane pentru fiecare cursă, aceasta nu se va efectua, urmând ca fiecare persoană înscrisă să fie înștiințată telefonic, la numărul comunicat la înscriere.

Îmbarcarea pasagerilor va începe cu 20 minute înainte de fiecare cursă. Accesul pe navă se va face pe baza biletului de călătorie, la îmbarcarea pentru cursa respectivă, iar tariful este 20 lei/persoană pentru o oră de deplasare cu nava „Lacu Sărat” și 25 lei/persoană cu nava „Chira Chiralina”.

obiectivbr.ro

  • 2 months later...
Posted

Cât îi costă pe gălățeni o plimbare pe fluviu de Ziua Internațională a Dunării

Pe data de 29 iunie 2023, se sărbătorește Ziua Internațională a Dunării, ocazie cu care putem reflecta asupra importanței fluviului care străbate numeroase orașe și culturi şi care, pentru gălăţeni, înseamnă "acasă". 

Fluviul Dunărea este unul dintre cele mai impresionante cursuri de apă din Europa, al doilea cel mai lung, după Volga. Dunărea a luat naștere în urmă cu aproximativ cinci milioane de ani, pe teritoriul Germaniei, în munții Pădurea Neagră. Străbate acum zece țări europene: Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Serbia, Bulgaria, România, Republica Moldova și Ucraina.

Dunărea este unul dintre cei mai importanți factori economici și turistici din regiunea sa. Numeroase orașe și localități de-a lungul fluviului oferă o gamă variată de activități și atracții turistice. De la croaziere și plimbări pe Dunăre, până la vizitarea cetăților medievale, a peisajelor naturale și a rezervațiilor de animale, există ceva pentru fiecare vizitator interesat să descopere frumusețea și istoria fluviului.

Pe o lungime de aproximativ 2.850 de kilometri, Dunărea trece prin orașe importante și regiuni diverse. Cele mai mari oraşe de pe Dunăre sunt Viena, Budapesta, Belgrad și Bratislava, capitale ale Austriei, Ungariei, Serbiei şi Slovaciei, alte şase capitale de state europene, București (România), Sofia (Bulgaria), Zagreb (Croaţia), Ljubljana (Slovenia), Sarajevo (Bosnia-Herţegovina) și Pristina (Kosovo), fiind situate în bazinul Dunării, cea mai mare parte din acesta, 29,9 la sută, aflându-se pe teritoriul ţării noastre. 

Galaţiul, considerat neofertant din punct de vedere turistic

Portul Galați este cel mai mare port fluvial și maritim de pe Dunăre și al doilea cel mai mare port românesc. Călătorii care trec cu vaporul pe fluviu pot admira panorama orașului, dar, din păcate, nu se opresc, Galaţiul nefiind considerat ofertant din punct de vedere turistic şi neavând infrastructura portuară necesară acomodării navelor de pasageri. Mai mult, aşa cum am scris, un ponton nefuncţional zace de 12 ani în faţa Palatului Navigaţiei, neputând fi folosit din cauza unor erori tehnice (Pontonul „Schengen”, nefolosit de 10 ani, din cauza erorilor tehnice. Un milion de euro pentru o construcţie prost concepută).

O primă problemă care ar trebui rezolvată ar fi reamenajarea portului astfel încât acesta să fie compatibil cu navele de croazieră de pe Dunăre, iar pentru turiştii cu pricina să fie pregătite oferte turistice atractive. O vizită ghidată a Bisericii Precista sau a Mănăstirii Metoc, o călătorie, de ce nu, la Crama "Bratu" pentru o degustare de vinuri şi la "Vatra cu dor", gospodăria tradiţională de la Şiviţa a lui Paul Buţa, ar putea fi doar câteva idei care să funcţioneze. Chiar şi un trenuleţ care să parcurgă faleza de la un capăt la celălalt, cu opriri la sculpturile în metal (care să primească şi ele plăcuţe noi, cu descrieri mai amănunțite şi eventuale coduri QR) ar fi o atracţie. Să mai spunem că Galaţiul nu are nici măcar un punct de informare turistică, de unde să afle ce şi când se poate vizita în urbe, să poată face rost de o hartă şi de o îndrumare etc?

Până la un turism cu oaspeţi străini, care sună ca o poveste îndepărtată, să spunem că, momentan, nu există curse regulate pe Dunăre la Galaţi, cu excepţia trecerilor cu bacul şi acelea în pericol să fie rărite de darea în folosinţă a podului de la Brăila.

Pentru cei interesați să se bucure de o plimbare pe Dunăre, cel puţin două companii oferă excursii pe fluviu: GIV Boats și Barba Yani, la care, evident, plimbarea se face cu rezervare prealabilă.

GIV Boats propune o gamă variată de trasee, cu prețuri adaptate diferitelor durate și destinații. Pentru o scurtă plimbare de o oră, care include prezentarea istorică a portului Galați și panoramă asupra orașului, tariful este de 50 lei/persoană. Pentru trasee mai lungi, cum ar fi cel de 10 ore care include vizitarea portului Tulcea și a Milei 23 din Delta Dunării, tariful este de 460 lei/persoană, masa cu specific pescăresc fiind inclusă.

Compania Barba Yani oferă, de asemenea, o serie de excursii interesante. De exemplu, plimbarea "City View - Panoramă Galați" oferă o vedere de ansamblu asupra orașului Galați și a gurii de vărsare a râului Siret, având o durată de o oră și un preț de 50 lei/persoană. Alte trasee includ excursii către Insula Cailor, portul Brăila sau brațul Măcin, cu prețuri variind între 100 și 250 lei/persoană, în funcție de durată și destinație.

Indiferent de alegerea făcută, o plimbare pe Dunăre este o experiență memorabilă, oferind o perspectivă unică asupra fluviului care leagă orașe și culturi diverse, învăluindu-vă în frumusețea și istoria acestui monument natural remarcabil, care, pentru noi, înseamnă, cu bune, cu rele, "acasă".

viata-libera.ro

Posted

Tradiție dispărută la Galați. Nu se mai fac croaziere pe Dunăre nici măcar de „Ziua Dunării”

Primăria Galați nu a mai alocat niciun leu pentru sărbătorirea „Zilei Dunării”, intrată în tradiția orașului, așa că în acest an n-au mai fost nici concerte, nici „Summer Parade”, nici croaziere pe Dunăre, care mai aveau loc numai de „Ziua Dunării”.

Plimbările cu o navă de pasageri pe Dunăre au fost una din atracțiile zonei Galați – Brăila timp de peste o sută de ani, de la începutul secolului 20, când pe Dunăre circulau nave de pasageri cu zbaturi de la Sulina și Tulcea la Galați, Brăila, Giurgiu, Turnu Severin, până la Viena.

Înainte de 1990 întreprinderea de stat, Navrom Galați, asigura transportul pe Dunăre cu nave de pasageri, dar și cu nave rapide, „Săgeata”, „Racheta”, etc. După 1990, transportul de pasageri pe Dunăre a dispărut, cu excepția curselor din localitățile Deltei.

Și astăzi, majoritatea celor care vizitează Galațiul întreabă cum se poate face o plimbare pe Dunăre. Curse ale unor nave de pasageri nu mai există, dar au apărut variantele unor plimbări cu ambarcațiuni mici, ale unor firme locale, care percep un tarif este de 50 lei/oră/persoană, dar au incovenientul că e necesară o programare prealabilă și nu au același farmec ca cel oferit de plimbarea la bordul unei nave de pasageri.

O tradiție apărută după 1990: plimbări cu nava de pasageri numai de „Ziua Dunării”

Din 2003, când a fost instituită „Ziua Dunării” sărbătorită pe 29 iunie de toate cele 14 state riverane, la Galați a apărut o nouă tradiție, ca de „Ziua Dunării” Primăria Galați să organizeze plimbări cu vaporul pe Dunăre. Primăria Galați are chiar și o navă de pasageri, „Steaua Polară”, aflată în administrarea Liceului de Marină. Așa că o dată pe an, pe 29 iunie, de „Ziua Dunării”, gălățenii aveau posibilitatea să se plimbe cu o navă de pasageri pe Dunăre, amintindu-și de anii 70 și 80, când între Brăila, Galați, Tulcea și Sulina erau mai multe curse în fiecare zi și o astfel de călătorie nici nu costa prea mult.

Din 2003, când „Ziua Dunării” a fost marcată printr-un festival, evenimentul a căpătat amploare. Au apărut în program „Summer Parade”, o paradă în stil american, cu platforme mobile pentru spectacole live și care alegorice cu boxe și dansatori și „Talent Battle Show”, un eveniment de genul „Gălățenii au talent”. Pentru ziua de 29 iunie, „ziua cea mare”, iată cum suna un anunț al Primăriei Galați despre croazierele pe Dunăre cu navele de pasageri „Banat” și „Moldova”: „Vor fi puse la dispoziția publicului croaziere gratuite pe Dunăre începând cu ora 10.00. Cei care doresc un loc pe unul dintre cele două vase pe care le pune organizatorul la dispoziție trebuie să își facă o rezervare nominală, accesând linkul croaziere.galationline.ro”.

După 19 ani, Primăria Galați a oprit finanțarea croazierelor în sistemul „o dată pe an”

A dispărut și linkul „croaziere.galationline.ro”, a dispărut și tradiția croazierelor pe Dunăre pe data de 29 iunie, a dispărut și fiesta în stil american „Summer Parade”. Dacă în ultimii ani actualul primar, Ionuț Pucheanu, a mai alocat ceva bani pentru concerte cu trupe de duzină și alte evenimente, în 2023 „Ziua Dunării” a dispărut de pe agenda evenimentelor organizate de primărie.

În acest an, singurul eveniment organizat la Galați cu prilejul „Zilei Dunării” a fost festivalul „Poezia, port la Dunăre”, organizat de Filiala Uniunii Scriitorilor și la care sunt invitați poeți din țările dunărene, dar acest festival se adresează unui grup mic de gălățeni, pasionați de poezie, nu tuturor gălățenilor, care sunt mândri că întreaga existență și dezvoltare economică a orașului este legată de Dunăre.

Ironia este că în timp ce gălățenii nu prea mai au oportunitatea de a se plimba cu o navă de pasageri pe Dunăre nici măcar o dată pe an, Primăria Timișoara a înființat de câțiva ani transport public de persoane pe Bega cu 7 vaporetto construite de firma Spat SA din Galați.

În fiecare țară riverană s-a întâmplat câte ceva, festivaluri, ateliere de jocuri tematice pentru copii, excursii în zone protejate, numai în România „Ziua Dunării” a fost marcată prin reuniuni bazinale și „comunicate de presă”.

puterea.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.