Jump to content

Tecuciul a primit bani pentru şoseaua de centură


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Investiţii la Tecuci

Deputatul PD-L de Galaţi, Mircea Toader, a anunţat că Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici privind proiectul pentru realizarea şoselei de centură a municipiului Tecuci. Valoarea acestui proiect se ridică la suma de 25 de milioane de euro. Potrivit lui Mircea Toader, odată parcurse toate etapele pentru realizarea acestui proiect, lucrările la şoseaua de centură a Tecuciului ar trebui să demareze la începutul lui 2010 urmând să fie finalizate până la sfârşitul anului.

La Tecuci se mai au în vedere şi alte două proiecte de investiţii, a mai spus Toader. Săptămâna viitoare este aşteptat la Tecuci ministrul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, Vasile Blaga, pentru a semna contractul de finanţare pentru Şcoala Generală nr.1, un proiect în valoare de 2,6 milioane de lei. Cel de-al doilea proiect avut în vedere este cel de reabilitare a Casei de Cultură dinTecuci. Mircea Toader a precizat că valoarea acestuia se ridică la suma de 2,7 milioane de lei.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=6

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu centura Tecuciului: fac pariu cu oricine de pe formul acesta pe un suc, o bere, o scobitoare orice, ca cenura Tecuciului nu va fi gata nu in 2010, ci nici macar in 2012...

De ce?

1. Guvernul a aprobat indicatorii bla-bla, dar nu a dat banii.

2. O licitatie pentru atribuirea unei lucrari de valoarea asta dureaza cam vreo 2-3 luni pe putin, in conditiile in care cineva a facut deja proiectul. Daca acesta nu exista, nasol, mai trebuie cateva luni. Daca la anuntarea rezultatului licitatiei cineva depune contestatie (lucru care se intampla cam in 80-85% din cazurile de asemenea anvergura), termenul de finalizare a licitatiei se poate lungi linistit cu inca vreo 2-3 luni.

3. Cine are idee de constructii stie ce implica o asaemenea lucrare - pregatiri de santier, avize, autorizari de constructie, eventuale probleme legate de terenuri, retele de sub terenuri etc. stie ca lucrurile astea mai iau cam 15-30 zile, minim.

Rezumand, intre 2 si 7 luni dureaza pana ar putea incepe lucrarile, daca sunt bani. Totusi, in lunile ian-martie nu prea se lucreaza in constructii, la fel si nov-dec. Deci ar mai ramane cam intre 0 si 5 luni pentu realizarea centurii.

Dar, Tecuciul are primar PDL, Toader are nevoie de voturi pentru Zeus, asa ca o minciuna in plus nu strica - in mintea lui.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Construcţia variantei de ocolire Tecuci, în lungime de şapte kilometri, va costa aproximativ 70 milioane lei

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va lansa în septembrie licitaţia pentru construcţia centurii Tecuci, judeţul Galaţi, în lungime de 6,94 kilometri, valoarea estimativă a contractului fiind de 69,95 milioane lei, fără TVA. Lucrările vor dura 18 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie şi vor fi finanţate din fonduri europene, prin FEDR - 69,25% şi de la bugetul de stat - 30,75 %, se arată într-un comunicat al CNADNR. Criteriul de atribuire este preţul cel mai mic, iar ofertele vor fi deschise la 12 septembrie.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Vin alegerile!!!

Au trecut aproape doi ani de la ultimul meu post aici... Din pacate am avut dreptate (nu ca ar fi fost mare smecherie).

Daca acum se tine licitati - ma rog, lunile astea - fix de alegerile parlamentare lucrarea ar putea starni praf pe la Tecuci, atat cat e necesar ca sa acopere alte promisiuni neonorate si sa atraga voturile celor de prin zona. :-??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zece oferte pentru construcţia centurii Tecuci, contract estimat la 70 milioane lei

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit zece oferte pentru construcţia centurii Tecuci, judeţul Galaţi, estimată la aproape 70 de milioane de lei, fără TVA.

Ofertanţii sunt consorţiile Grupo Empresarial Magenta - Assignia Infraestructuras (Spania), Max Boegl (Germania) - Tancrad (România), Copisa Constructora Pirenaica (Spania) - Transmir (România), Gecor - Tel Drum (România), Construcciones y Obras Llorente SA (Collosa) - Sevicon Obras e Infrastructuras SL (Sevicon) din Spania, Viales y Obras Publicas - Novafor Construct Bec (Spania), şi companiile CF Iaşi (din grupul francez Colas), Sociedade de Construcoes Soares da Costa (Portugalia), Artera Blue (România) şi Vega 93 SRL (România).

Centura Tecuci va avea 6,94 kilometri, iar proiectul va fi finanţat din fonduri europene, prin FEDR (69,25%) şi de la bugetul de stat (30,75%). Lucrările sunt estimate să dureze 18 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Compania portugheză Soares da Costa va construi centura Tecuci, pentru 50 de milioane de lei

Compania de Drumuri a desemnat firma portugheză Soares da Costa câştigătoare a licitaţiei pentru construcţia şoselei de centură a oraşului Tecuci (judeţul Galaţi), de 7 km, cu o ofertă de 49,01 milioane lei (11,27 milioane euro).

"Durata contractului este de 42 luni, din care 18 luni durează execuţia şi 24 luni perioada de notificare a defecţiunilor. Contractul va fi semnat după finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii", se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Administratorul reţelei de drumuri a anunţat, în septembrie 2011, că a primit zece oferte pentru construcţia centurii Tecuci. Printre ofertanţi s-au numărat, pe lângă compania portugheză, consorţii şi firme din România, Spania şi Germania.

Soares da Costa este una dintre cele mai mari companii din domeniul construcţiilor civile şi lucrărilor publice din Portugalia. Compania are birouri în SUA, România, Angola şi Mozambique. Operaţiunile din afara Portugaliei reprezintă peste jumătate din activităţile constructorului.

În România Soares da Costa a participat şi la licitaţiile pentru construcţia tronsonului de autostradă Cermavodă-Medgidia, a centurii Mihăileşti (judeţul Giurgiu) şi extinderea reţelei de canalizare din Titu, Dâmboviţa.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tecuciul va avea drum de centură după şapte ani de la proiectare

* Proiectul de 12 milioane de euro nu era programat pentru acest an, dar a avut noroc! * Firma câştigătoare - portughezii care au subcontractat ISPA Apă-canal către Vega * Începe proiectarea centurii Galaţiului *

Ministrul Transporturilor Alexandru Nazare a semnat, ieri, la Tecuci, contractul de executare a centurii ocolitoare a municipiului, investiţie de circa 12 milioane de euro (fără TVA), din care 69,25% reprezintă finanţare externă europeană – FEDR - , iar 30,75% reprezintă finanţare de stat. Centura Tecuciului, investiţie proiectată prima oară acum 7 ani (aşa cum a menţionat primarul Eduard Finkelstain), va avea o lungime de 6,945 de km, două pasaje, opt podeţe şi trei intersecţii şi va presupune exproprierea pentru cauză de utilitate publică a 200.000 de mp. Execuţia lucrării va dura un an şi jumătate iar garanţia lucrării este de doi ani.

Societatea care a câştigat licitaţia pentru realizarea lucrării de la Tecuci este SC Soares Da Costa SA, ai cărei reprezentanţi au declarat la Tecuci că există posibilitatea de a subcontracta lucrarea unei firme locale. De altfel, nici ministrul nu a avut nimic de obiectat la ideea subcontractării precizând că obiectivul este finalizarea la timp a lucrării şi în suma licitată şi că tipul contractului permite legal subcontractarea. „Avem o firmă cu care am lucrat împreună şi intenţionăm pe cât posibil să lucrăm cu firme locale. Dar am avut şi o experienţă la Lugoj, unde a trebuit să lucrăm cu mijloace proprii. Deci vom face lucrarea cu subcontractor sau nu”, a precizat unul din cei doi reprezentanţi ai societăţii portugheze. Ciudat sau nu, acesta nu a menţionat numele Vega, deşi denumirea societăţii portugheze se regăseşte în consorţiul care tocmai a finalizat în 2011 reabilitarea şi modernizarea reţelelor de apă şi canalizare din municipiul Galaţi, prin proiectul ISPA, în valoare de circa 42 de milioane de euro. Pe de altă parte, există posibilitatea ca portughezii să nu se fi hotărât în privinţa alegerii firmei locale căreia să îi subcontracteze - un argument ar putea fi prezenţa, ieri, în parcarea primăriei Tecuci a unei maşini a SC Arcada.

Noroc de economiile făcute de Boagiu!

Potrivit ministrului Nazare, finanţarea lucrării pentru centura ocolitoare a Tecuciului, alături de cea a Braşovului nu erau prinse iniţial pe lista investiţiilor din acest an, însă ele au fost incluse ca urmare a economiilor făcute de minister în 2011, la licitaţiile pe FEDR. Potrivit ministrului, economiile făcute, de 150 de milioane de euro, vor face posibile alte două investiţii în acest an: drumuri de centură ocolitoare pentru municipiile Bacău şi Tg. Mureş, ale căror licitaţii ar putea avea loc în luna mai 2012.

Totodată, ministrul a anunţat că a semnat contractele pentru alte două studii de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Galaţiului şi pentru reabilitarea podului de la Cosmeşti, studii care vor fi gata în 7 şi, respectiv, 5 luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Au început lucrările la centura de sud-vest a Tecuciului

Vineri, s-a dat în mod simbolic startul lucrărilor la centura ocolitoare care va face legătura între DN 24 şi DN 25, un tronson de cca. 7 km, cu o valoare de 11.4 mil. euro fără TVA. Compania portugheză Soares da Costa, câştigătoarea licitaţiei, a subcontractat pentru realizarea lucrărilor firma gălăţeană Atlas. Începând de luni va sosi la Tecuci şi restul personalului cu toate echipamentele pentru a lucra la parametrii corespunzători.

Pe tema variantei de ocolire a avut loc o conferinţă în biroul primarului Eduard Finkelştain. Au participat doi reprezentanţi ai firmei Atlas – Ovidiu Cernega, preşedintele consiliului de administraţie, şi şeful de şantier Dan Antimie; un reprezentant al Companiei Naţionale de Drumuri – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi (DRDP) care va superviza lucrările şi deputatul Mircea Toader.

Ovidiu Cernega a făcut o scurtă prezentare a ceea ce va însemna centura şi a menţionat că a avut loc o campanie de angajare şi recrutare de personal din Tecuci (“Până acum două săptămâni personalul recrutat şi cu forme la Atlas era în jur de 30-35 urmând ca odată cu avansarea lucrărilor să suplimentăm până la 60 de persoane”). “Proiectul urmează să se desfăşoare pe o perioadă de 18 luni dar facem eforturi alături de firma portugheză pentru a găsi soluţiile tehnice care să conducă la reducerea termenului la 12 luni”.

Reprezentantul DRDP Iaşi a precizat că decizia de expropriere (200.000 mp teren) a fost emisă la 5 iunie iar ca urmare ordinul de începere a lucrărilor a fost emis către Soares da Costa şi Atlas.

Şeful de şantier a declarat că potrivit normativelor îmbrăcămintea asfaltică trebuie să reziste minimum 7 ani. Participanţii şi reprezentanţii firmei portugheze care nu au reuşit să ajung la timp pentru a lua parte la conferinţă s-au deplasat apoi în partea de sud, spre ieşire unde acţionau două utilaje ale Atlas.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Încep lucrările la şoseaua de centură a Tecuciului

La aproape o lună de zile de la deschiderea şantierului de la centura Tecuciului vor începe efectiv şi lucrările.

Până acum, două firme specializate în măsurători au trasat viitorul drum de centură, urmând ca de luni să înceapă efectiv lucrările de forare. Potrivit constructorului - SC Atlas SA Galaţi - sunt ceva probleme cu exproprierile în interes public, dar că acestea nu vor afecta lucrările. Acestea vor începe din mai multe puncte, două dintre ele fiind stabilite la cele două capete - DN 24 şi DN 25 - acolo unde vor fi realizate şi două pasarele pentru traversarea căii ferate.

Pe lângă faptul că oraşul va scăpa de traficul greu care trece în acest moment prin centrul oraşului, zdruncinând casele istorice, lucrarea la drumul de centură va crea şi ceva locuri noi de muncă. Potrivit lui Lucian Gradea, şeful serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat din Tecuci, Atlas va angaja aproximativ 100 de muncitori pe care-i va folosi la partea de execuţie a drumului de centură. Atlas se pregăteşte să aducă la Tecuci două staţii de preparare a asfaltului şi una pentru betoane.

Întârziate mult din cauza CNANDR, care a pus la dispoziţia muncipalităţii amplasamentul cu aproape şase luni după câştigarea finanţării, lucrările trebuie să fie finalizate în luna decembrie a anului viitor. Drumul va avea aproape şapte kilometri, va fi dispus pe două benzi de circulaţie şi va costa peste 11 milioane de euro.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Luca Way va superviza construcţia centurii Tecuciului

Firma bucureşteană Luca Way SRL va superviza lucrările de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Tecuci, a anunţat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Contractul, semnat luna aceasta în urma unei licitaţii, are o durată de implementare de 45 de luni şi o valoare de 757.116 lei, fără TVA. Banii sunt asiguraţi de Uniunea Europeană, în proporţie de 70 la sută, şi de bugetul de stat.

Varianta de ocolire a Tecuciului, a cărei execuţie va fi supervizată de Luca Way, va fi realizată pe partea de sud-vest a municipiului, pentru preluarea traficului de tranzit între DN24 şi DN25. “Proiectul «Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci» va contribui la reducerea timpului de tranzit prin Tecuci, reducerea numărului de accidente grave prin sporirea siguranţei traficului, reducerea impactului asupra mediului si îmbunătăţirea calităţii vieţii prin devierea traficului de tranzit în afara oraşului”, a explicat CNADNR.

Luca Way este o companie românească specializată în proiectarea şi supervizarea lucrărilor de infrastructură. Apărută în iulie 2012, firma a preluat portofoliul şi echipa companiei Poyry România, după retragerea acesteia de pe piaţa locală.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Centura Tecuciului, din nou la licitaţie. CNADNR a reziliat contractul cu gălăţenii şi portughezii

Lucrările la centura ocolitoare a municipiului Tecuci, sistate în luna iunie a acestui an, vor fi reluate, cel mai probabil, în primăvara anului viitor. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) va licita, din nou, contractul privind construirea Variantei de Ocolire a Tecuciului, după ce a rezilitat contractul cu portughezii de la Soares da Costa şi Atlas Galaţi, pe fondul lentorii cu care au fost executate o serie de lucrări, dar şi a calităţii extrem de proaste a acestora.

„(…) După o perioadă de 15 luni de la data Ordinului de Începere a lucrărilor, a fost înregistrat un progres total de 14,77 la sută. Din luna iunie 2013, Antreprenorul a retras utilajele de pe şantier fără consimţământul Inginerului, a încetat activitatea din motive manageriale şi a înregistrat un progres de 0,00 la sută în perioada 22 iulie-24 septembrie 2013”, au afirmat, printre altele, reprezentanţii ministerului pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, într-un răspuns formulat la solicitarea deputatul Victor Paul Dobre, preşedintele PNL Galaţi.
În cazul în care centura Tecuciului nu va fi finalizată în decembrie 2014, autorităţile riscă să fie obligate de UE să returneze fondurile încasate de la Uniunea Europeană. „L-am rugat pe domnul deputat să ne sprijine în acest sens, solicitând informaţii, deoarece la toate adresele făcute de noi nu am primit răspunsuri convingătoare. Sper că vom avea norocul să dăm peste un constructor serios. Am încredere că CNADNR va organiza la timp licitaţia, iar lucrările vor fi finalizate la termen, până în decembrie 2014”, ne-a declarat Daniel Ţuchel, primarul municipiului Tecuci.
La începutul anului 2012, Compania de Drumuri a desemnat firma portugheză Soares da Costa câştigătoare a licitaţiei pentru construcţia şoselei de centură, de 7 km, cu o ofertă de 49,01 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Centura Tecuciului zace abandonată în promisiuni

* Zona în care ar fi trebuit să se înalţe pasajul de trecere peste calea ferată al centurii ocolitoare a Tecuciului arată dezolant * Lucrările în valoare de 11 milioane de euro au fost sistate şi nimeni nu ştie când vor reîncepe sau dacă măcar au fost scoase la licitaţie

O centură ocolitoare, la standarde europeane, care să facă legătura între DN 24 şi DN 25, reducând timpul de tranzit prin municipiul Tecuci, îmbunătăţind traficul şi reducând numărul accidentelor mortale pe această rută, gata în decembrie 2013. Suna prea frumos ca să fie adevărat. Din păcate, realitatea de la faţa locului o confirmă. Zona în care acum ar fi trebuit să se înalţe, mândru, pasajul de trecere peste calea ferată al centurii arată dezolant. Un drum prost, de pământ duce către câteva schelete de fier - viitorii piloni de susţinere a pasajului - care se înalţă din loc în loc. Doar unul a apucat să fie îmbrăcat în beton, restul sunt doar fierătanii, la baza cărora ploile au format lacuri de acumulare. Nu munceşte nimeni. Doar un nene, într-o gheretă pitită lângă linia ferată, păzeşte „investiţia”.
Pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, însă, totul e frumos. Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci (centura) figurează în secţiunea „proiecte finanţate prin instrumente structurale”, cu o valoare totală eligibilă de 70.648.637 de lei (fără TVA), din care 48.606.351 de lei reprezintă contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională, diferenţa fiind asigurată prin bugetul de stat. Documentul, actualizat pe 3 septembrie 2013, precizează că, pentru construcţia centurii, valoarea contractului semnat pe 12 martie 2012 cu Sociedade de Construcoes Soares de Costa SA este de este de 49.019.254,74 de lei (fără TVA) din care 41.666.366,53 de lei contribuţia UE, iar 7.352.888,21 de lei de la bugetul de stat. Data începerii lucrărilor a fost 18 iunie 2012, iar perioada de execuţie este de cu 540 de zile (18 luni). Pentru supervizare, contractul în valoare de 757.116 de lei (fără TVA), din care contribuţia UE este de 643.548,60 de lei, restul de la bugetul de stat, a fost încheiat cu SC Luca Way SRL.
CNADNR nu suflă însă niciun cuvinţel despre stadiul actual al lucrărilor - sistate!

Ghinion din faşă!

Tecucenii nu uită că despre centură li se vorbeşte de pe vremea Alianţei D.A. PD-PNL. În 2005, centura a pierdut în fata Centrului de Afaceri din Galaţi. Dacă la prima evaluare a proiectelor, făcută la Agenţia de Dezvoltare Regională, centura fusese cap de listă, cel mai important proiect al Regiunii, la o evaluare naţională, Centrul de Afaceri, aflat în coada listei, a devenit eligibil, iar centura a rămas în aşteptare, fără fonduri. Din păcate, nici Centrul de Afaceri (clădirea neterminată din coasta Prefecturii) n-a avut noroc, fiind şi el abandonat.

A doua neşansă

Ghinionul părea să se fi spart în martie 2012, când ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, semna contractul de executare a centurii ocolitoare, care urma să aibă o lungime de 6,945 de km, două pasaje, opt podeţe şi trei intersecţii, implicând exproprierea pentru cauză de utilitate publică a 200.000 de metri pătraţi de teren. Lucrările urmau să dureze 18 luni, adică până în decembrie 2013. Nazare se mai şi lăuda că finanţarea lucrării nu era prinsă iniţial pe lista investiţiilor pe 2012, dar a avut noroc de economiile făcute de Anca Boagiu la licitaţii. Sau poate doar un noroc electoral…
Constructorul ales de CNADNR din zece ofertanţi, Sociedade de Construcoes Soares de Costa SA, a subcontractat lucrarea către SC Atlas SA. Paradoxal, Atlas se laudă şi acum pe site-ul propriu cu execuţia centurii Tecuciului, ba mai şi postează câteva fotografii de pe şantier, în condiţiile în care, după 15 luni de la data începerii a lucrărilor, executase 14,77 la sută din lucrare, iar în iunie 2013 şi-a retras utilajele şi a încetat activitatea.
CNADNR a decis, la finele lunii septembrie 2013, rezilierea contractului de execuţie a lucrărilor, pe motiv că nu au fost respectate clauzele contractuale şi termenele de execuţie, iar întârzierile acumulate nu au fost recuperate. „Pentru finalizarea lucrărilor, CNADNR are în vedere pregătirea documentaţiei de atribuire pentru relicitarea contractului”, aflam, la finele anului trecut, dintr-un răspuns oficial primit de deputatul PNL Victor Paul Dobre, care întrebase Guvernul despre soarta centurii.

Treaba-i bună, dar mai durează

Deşi am încercat să aflăm de la CNADNR dacă a fost lansată licitaţia pentru un nou constructor, nu am primit încă un răspuns. Pe lista licitaţiilor în derulare pe siteul CNDR am găsit un singur contract legat de centura Tecuciului: unul de prestări servicii pentru întocmirea documentaţiei cadastrale în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare executării lucrărilor de construcţie. Nimic despre desemnarea vreunui constructor.
Şi în vreme ce lucrările zac abandonate, tot traficul greu îşi croieşte drum pe străzile Nicoreştilor, Pamfile, Transilvaniei, 1 Decembrie, zgâlţâind din temelii clădiri de patrimoniu, spre disperarea tecucenilor. Ca să nu mai vorbim de speranţele localnicilor că o centură ar putea renaşte economic zona de sud a oraşului aflată în părăsire.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vor fi reluate lucrările la centura Tecuciului. Valoarea contractului a crescut de la 14 la 19 milioane euro

După ce lucrările au fost sistate în noiembrie 2013, ca urmare a rezilierii contractului încheiat de Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) și compania portugheză Sociedad de Construciones Soares da Costa, CNADNR a lansat procedura pentru selectarea firmei care va finaliza lucrările la șoseaua de centură sud-vest a Tecuciului. Valoarea contractului a crescut, de la 11,3 milioane euro fără TVA, adică aproximativ 14 milioane de euro cu taxa pe valoarea adăugată inclusă, la 83,9 milioane lei, adică 19 milioane de euro, cu  TVA-inclus. Gradul de execuţie a lucrărilor începute în 2012 și suspendate în 2013 este de 14%.

Contractul pentru continuarea lucrărilor are o valoare estimată de 67,7 milioane de lei, fără TVA, şi poate fi suplimentat cu 9,78 milioane de lei, fără TVA, în cazul în care CNADNR va opta pentru achiziţionarea unor lucrări suplimentare. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de trei ani de la data atribuirii contractului. Data limită pentru depunerea ofertelor este 9 octombrie.

Valoarea estimată inițial pentru construirea șoselei de centură a Tecuciului era de 49.019.254 de lei fără TVA, adică aproximativ 11.270.000 de euro fără TVA. Durata contractului era de 42 de luni, din care 18 luni au fost alocate efectiv execuţiei lucrărilor, iar 24 de luni perioada de notificare a defecţiunilor. Lungimea variantei de ocolire va fi de 6,94 km. Pentru realizarea drumului a fost necesară expropierea unei suprafeţe totale de 124.870 mp, pentru care statul le-a plătit proprietarilor despăgubirile conform Legii 255/2010, în valoare totală de 1.127.734 de lei.

La licitaţia internaţională organizată în 2012 pentru încredinţarea lucrărilor s-au prezentat zece consorţii şi firme renumite în domeniul construirii infrastructurii rutiere: consorţiile Grupo Empresarial Magenta – Assignia Infraestructuras (Spania), Max Boegl (Germania) – Tancrad (România), Copisa Constructora Pirenaica (Spania) – Transmir (România), Gecor – Tel Drum (România), Construcciones y Obras Llorente SA (Collosa) – Sevicon Obras e Infrastructuras SL (Sevicon) din Spania, Viales y Obras Publicas – Novafor Construct Bec (Spania) şi companiile CF Iaşi (din grupul francez Colas), Sociedad de Construciones Soares da Costa (Portugalia), Artera Blue (România) şi Vega 93 SRL Galaţi. În urma licitaţiei, CNADNR a încredinţat lucrările firmei Sociedad de Construciones Soares da Costa, din Portugalia. Subcontractorul cu care a lucrat compania portugheză a fost Atlas SA Galați.

Șoseaua de centură sud-vest a Tecuciului face legătura între DN 24 Tecuci-Iaşi şi DN 25 Tecuci-Galaţi. Ambele drumuri naţionale sunt importante pentru transportul de mărfuri în zona de est a ţării, făcând legătura cu porturile de la Dunăre şi Marea Neagră, dar asigurând şi legătura cu Republica Moldova. DN 24 face legătura spre nord, spre şi dinspre Bârlad, Vaslui, Iaşi şi Vama Sculeni, de la graniţa cu Republica Moldova, iar DN 25 este traseul care leagă zona de sud-estul ţării, fiind varianta optimă pentru transporturile rutiere de mărfuri către porturile din Galaţi şi Constanţa. Construirea centurii sud-vest este extrem de utilă pentru că în multe situaţii partea de centură existentă, amplasată pe relaţia E 581, are în multe situaţii valori de trafic chiar mai mici decât traficul existent pe relaţia DN 24 şi DN 25.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Când va fi gata Centura Tecuciului?

* Nu mai puţin de zece asocieri de firme şi companii se bat pentru a construi Centura Tecuciului, contract cu finanţare europeană, cu valoarea estimată de 67,7 milioane de lei, fără TVA * Printre subcontractorii care licitează se află şi SC Atlas SA, din cauza căreia centura nu a fost finalizată, aşa cum trebuia, în 2013

Abandonată în iunie 2013, când SC Atlas SA - firma care a subcontractat lucrarea de la portugheza Sociedade de Construcoes Soares de Costa SA - şi-a retras toate utilajele, construcţia centurii ocolitoare a Tecuciului ar trebui, totuşi, finalizată. Mai ales că este finanţată şi din fonduri europene, nu doar de la bugetul statului. În plus, peste 180 de familii care locuiesc pe străzile Nicoreşti, Tudor Pamfile şi Transilvaniei, până la intersecţia cu strada 1 Decembrie 1918, se plâng că traficul greu le afectează zilnic locuinţele. Oficial, execuţia lucrărilor rămase de realizat, în condiţiile în care Atlas s-a oprit la doar 14 la sută din investiţie, este încă în procedura licitaţiei. Primarul Tecuciului, Daniel Gerhardt Ţuchel, susţine, însă, că, potrivit informaţiilor sale neoficiale, şansele cele mai mari de câştigare a licitaţiei le are o asociere româno-italiană.

Istorie zbuciumată

Despre Varianta Ocolitoare a Tecuciului, cum este denumită oficial, se vorbeşte de pe vremea Alianţei D.A. PD-PNL. În 2005, centura a pierdut în faţa Centrului de Afaceri din Galaţi. Dacă, la prima evaluare a proiectelor, făcută la Agenţia de Dezvoltare Regională, centura fusese cap de listă, cel mai important proiect al Regiunii, la o evaluare naţională, Centrul de Afaceri, aflat în coada listei, a devenit eligibil, iar centura a rămas în aşteptare, fără fonduri. Din păcate, nici Centrul de Afaceri (clădirea neterminată din coasta Prefecturii) n-a avut noroc, fiind şi el abandonat.

Norocul a surâs Tecuciului în martie 2012, când a fost semnat contractul de executare a centurii ocolitoare, care urma să aibă o lungime de aproape 7 km, două pasaje, opt podeţe şi trei intersecţii, implicând exproprierea pentru cauză de utilitate publică a 200.000 de metri pătraţi de teren. Lucrările urmau să dureze 18 luni, adică până în decembrie 2013. Constructorul ales de CNADNR din zece ofertanţi, Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA, a subcontractat lucrarea către SC Atlas SA. După 15 luni de la data începerii lucrărilor, firma executase doar 14,77 la sută din lucrare, iar în iunie 2013 şi-a retras utilajele şi a încetat activitatea. CNADNR a decis, la finele lunii septembrie 2013, rezilierea contractului de execuţie a lucrărilor, pe motiv că nu au fost respectate clauzele contractuale şi termenele de execuţie, iar întârzierile acumulate nu au fost recuperate.

Bătălie mare

CNADNR a avut nevoie de aproape un an, pentru ca, la sfârşitul lunii august 2014, să scoată din nou la licitaţie investiţia. Contractul are o valoare estimată de 67,7 milioane lei, fără TVA, sumă poate fi majorată cu 9,78 milioane lei, fără TVA, în cazul în care compania naţională de drumuri va opta pentru achiziţionarea unor lucrări suplimentare. Potrivit informaţiilor noastre, nu mai puţin de zece companii şi asocieri de firme s-au înscris în cursă, ofertele fiind deschise în noiembrie 2014. Am remarcat, cu surprindere, că printre subcontractanţii unei asocieri înscrise în competiţie se află şi SC Atlas SA, firma din cauza căreia lucrarea pe fonduri europene nu s-a finalizat. Paradoxal, nu?!

Ce spune primarul

Primarul Tecuciului, Daniel Gerhardt Ţuchel, afirmă însă că, potrivit informaţiilor neoficiale pe care le deţine, Asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale Alo' SRL este pe cale de a fi declarată câştigătoare. Oferta asocierii româno-italiană este de 51,6 milioane de lei. Edilul tecucean abia aşteaptă să înceapă lucrările şi susţine că a primit asigurări că nu există riscul pierderii finanţării europene „Ni s-a spus că finanţarea centurii Tecuciului a fost negociată pe un multiexerciţiu financiar, iar asta înseamnă că exerciţiul 2014 nu există pericolul pierderii acestor fonduri pentru că sumele pe această axă se reportează în exerciţiul financiar următor. Acest răspuns al CNADNR care mă bucură pentru că nu există riscul să abandonăm o lucrare şi să o mai facem cine ştie când. Centura este vitală pentru Tecuci şi ar putea renaşte economic şi zona de sud a oraşului”, ne-a declarat primarul Tecuciului.

Până când CNADNR va anunţa câştigătorul licitaţiei şi va semna contractul de lucrări ar mai fi de spus doar că termenul pentru finalizarea centurii prevăzut în documentele licitaţiei este de 36 de luni începând de la data atribuirii contractului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

S-a semnat contractul pentru centura orasului Tecuci: 51 milioane de lei plus TVA

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat luni contractul pentru construirea soselei de centura a orasului Tecuci. Contractul, in valoare de 51,6 milioane de lei plus TVA, a fost castigat in urma unei licitatii deschise de asocierea Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale Alo' SRL, potrivit unui comunicat al CNADNR.
Finantarea proiectului este asigurata din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR 85%) si Bugetul de Stat (15%).
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni pentru executia lucrarilor si 24 luni - perioada de garantie.

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Paradox în Master Planul de Transport. Centura Tecuciului este deja realizată!

Paradoxal, în anexa Master Planului General de Transport, la pagina 82, Varianta Ocolitoare a Tecuciului figurează ca realizată în 2015! Asta în ciuda faptului că, recent, CNADNR a atribuit lucrările de construcţie, după ce a organizat o nouă licitaţie, pentru că investiţia fusese abandonată chiar în anul în care trebuia să fie gata - 2013! Conform contractului, asocierea romano-italiană care a câştigat licitaţia trebuie să finalizeze lucrarea în 12 luni. Deci, în cel mai fericit caz, centura ocolitoare va fi gata anul viitor. Şi atunci care este justificarea pentru care artera figurează ca realizată în 2015? O explicaţie ar putea fi aceea că, fiind o investiţie deja începută din fonduri europene alocate în perioada 2007-2013, autorităţile speră că-l vor putea presa pe constructor să o finalizeze anul acesta, astfel încât să o poată deconta integral. Deşi motivaţia nu e foarte realistă, dacă s-au realizat nouă kilometri de autostradă în zece luni. Dar poate că la Tecuci se va reuşi o centură în şase luni...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013 şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. au semnat în data de 7 august 2013 contractul de finanţare aferent proiectului „Construcţia variantei de ocolire Tecuci”.

Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 70.648.637 lei (fără TVA), din care 48.606.351 lei reprezintă contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (85.00% din valoarea totală eligibilă), diferenţa fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Prin implementarea proiectului „Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci” se urmăreşte crearea unei variantei de ocolire pe partea de S-V a Muncipiului Tecuci pentru preluarea traficului de tranzit între DN24 şi DN25. Circulaţia între Galaţi şi nordul Moldovei se face prin DN25, care trece prin municipiul Tecuci, parcurgând străzile 1 Decembrie 1918 şi Tecuciul Nou, urmând apoi traseul DN 24 spre nordul Moldovei. Acest traseu cuprinde circa 2 km în cadrul municipiului Tecuci pe o reţea stradală alcătuită din străzi de categoriile II, III şi IV, de-a lungul cărora de o parte şi de alta se află clădiri vechi, aflate la distanţă mică faţă de carosabilul străzilor.

Circulaţia între Galaţi şi drumul european E85 (DN2) (Mărăşeşti – Râmnicu Sărat – Buzău – Bucureşti sau spre Bacău) se face prin DN25 parcurgând străzile Transilvaniei, Tudor Pamfile şi Nicoreşti din municipiul Tecuci şi apoi urmează traseul drumului DN24 spre drumul european E85(DN2). Construirea arterei ocolitoare DN24 – DN25 constituie o oportunitate viabilă în asigurarea legăturii cartierului Nicolae Balcescu atât cu oraşul Tecuci cât și cu rutele Galați – Tișita și Galați – lași. Aceasta completează un tronson deja existent de 4,715 km între DN24 cu direcţia Tișița și DN 24 (E581) cu direcţia Albița. Cele două tronsoane vor conduce la o degajare a traficului rutier pe latura vestică a Municipiului Tecuci în relaţia Galaţi – Vaslui – Iaşi permițând ocolirea oraşului. Se evită parcurgerea a circa 2 km prin oraş, pe străzi înguste cu clădiri vechi, aflate la mică distanță de carosabilul străzilor.

 Plan-Centura-ocolitoareTecuci-150x150.jp

Varianta de ocolire are km 0+000 la desprinderea din DN24, traversează cu un pasaj superior DN24 și linia CF Mărășești – Tecuci la km 0+385.95, continuă în aliniament până la intersecția la nivel cu DJ 252H la km 2+490.00, traversează cu pasaj superior linia CF Făurei – Tecuci la km 6+416.29, și se sfârșeste la km 6+945.00 (echivalent cu km 6+801.29) la intersectia cu DN25.

Contractul de lucrări inițial semnat în anul 2012 a fost reziliat de către CNADNR SA în data de 3 octombrie 2013. În urma organizării unei noi proceduri de atribuire, în data de 11.05.2015 a fost semnat un nou contract de lucrări. Ordinul de începere a fost dat în luna august 2015, iar recepția la terminarea lucrărilor se estimează că va avea loc în luna august 2016.

tecuceanul.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Centura Tecuciului, bătaie de joc pe bani europeni

  • Construcţia Variantei de Ocolire a Tecuciului, investiţie de peste 70,6 de milioane de lei, ce ar fi trebuit să fie gata în 2013, a ratat şi cel de-al doilea termen de finalizare - 2016! La aproape cinci ani de la începerea lucrărilor, "progresul" înregistrat este de 30 la sută!

Un soi de pasarelă care traversează şoseaua, rămasă suspendată în aer - aşa arăta, pe 15 ianuarie 2017, Varianta Ocolitoare a Tecuciului. Nu lucra nimeni, dar şantierul era păzit cu străşnicie de un agent, care a ieşit din gheretă să strige că n-avem voie să facem fotografii! O fi vreun obiectiv secret!

Tocmai de aceea am cerut Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA - CNAIR (fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale - CNADNR) să ne prezinte situaţia lucrărilor. "Progresul fizic al lucrărilor privind construcţia Variantei de Ocolire Tecuci este de 30 la sută", ne-a răspuns CNAIR, recunoscând că, aşa cum se mai poate citi pe unul dintre panourile jerpelite de lucrări, centura ar fi trebuit să fie gata pe 3 august 2016. "Motivele care au dus la întârzierea lucrărilor ţin de managementul defectuos al antreprenorului, cât şi de mobilizarea insuficientă faţă de complexitatea lucrărilor. CNAIR va aplica sancţiuni conform prevederilor contractuale", ne-a comunicat compania.

Situaţia începe să semene izbitor cu aceea din 2013, când lucrarea a fost abandonată, iar contractul reziliat şi relicitat.

Istorie zbuciumată

Povestea Variantei Ocolitoare, promisă tecucenilor încă din 2005, a început pe 11 martie 2012. Ministrul Transporturilor de atunci, Alexandru Nazare, a descălecat la Tecuci pentru a semna contractul de lucrări, în valoare de 49 de milioane de lei fără TVA, cu firma portugheză Sociedade de Construcoes Soares Da Costa. Aceasta s-a grăbit să subcontracteze lucrările firmei gălăţene Atlas SA, care s-a apucat de treabă. Doar că n-a mai terminat-o.

În septembrie 2013, CNADNR a reziliat contractul de lucrări ca urmare a "slabei mobilizări şi a întârzierii în execuţie", acuzând: „După 15 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor, a fost înregistrat un progres total de 14,77 la sută. Din luna iunie 2013, antreprenorul a retras utilajele de pe şantier şi a încetat activitatea".

S-a organizat o nouă licitaţie pentru lucrări, la care, paradoxal, printre subcontractori s-a înscris şi Atlas! Firmă care se laudă şi acum, pe site-ul propriu, cu execuţia centurii Tecuciului, postând şi fotografii de pe şantierul pe care l-a abandonat.

S-a scumpit Centura

În mai 2015, CNADNR a semnat un nou contract pentru "Construcţia variantei de ocolire Tecuci - Relicitare", cu Asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO’ SRL. Noul contract este mai scump decât cel precedent: 51,6 milioane de lei! Lucrările au reînceput în 3 august 2015 şi ar fi trebuit să fie gata pe 3 august 2016. Doar că n-au fost. Deşi, susţine CNAIR, "au fost înaintate mai multe instrucţiuni în vederea recuperării întârzierilor acumulate, la care antreprenorul nu a dat curs". În schimb, a cerut prelungirea duratei de execuţie şi costuri suplimentare, iar CNAIR a fost de acord cu o extensie până în data de 23 decembrie 2016. Tot degeaba!

Paradoxal, CNAIR rămâne optimist şi ne spune: "Data estimativă pentru finalizarea lucrărilor este luna iunie 2017". Adică în cinci luni se va realiza ce nu s-a făcut în 17!

Capcana "etapizării" proiectelor

Din păcate, preţul plătit pentru nefinalizarea la timp a construcţiei Variantei de Ocolire a Tecuciului este unul foarte scump, în bani europeni! Bani cu care puteau fi demarate alte investiţii!

Proiectul Variantei Ocolitoare a Tecuciului s-a născut sub zodia ghinionului. În 2005, a pierdut finanţarea europeană în faţa unui alt proiect, care, din păcate, a avut aceeaşi soartă: Centrul de Afaceri. La prima evaluare a proiectelor, făcută la Agenţia de Dezvoltare Regională, centura fusese cap de listă, dar, la o evaluare naţională, Centrul de Afaceri, deşi era în coada listei, a devenit eligibil, iar centura a rămas fără fonduri.

Pe 11 martie 2012, când ministrul de atunci al Transporturilor, Alexandru Nazare, semna primul contract de lucrări pentru execuţia centurii, declara că finanţarea lucrării nu era prinsă iniţial pe lista investiţiilor pe 2012, dar că a avut noroc de economiile făcute de fostul ministru, Anca Boagiu, la licitaţii.

Cert este că şi primul contract de lucrări şi cel de-al doilea beneficiau de 85 la sută finanţare nerambursabilă europeană, restul sumei fiind asigurat de la bugetul de stat. Numai că, pentru a beneficia de aceşti bani, centura Tecuciului trebuia finalizată, dacă nu la termenul iniţial - 2013, măcar până la finele anului 2015! Ce s-a întâmplat?

"Pentru a nu pierde finanţarea europeană pentru acest obiectiv, CNADNR a fazat proiectul. Faza I: lucrări executate până la data de 31.12.2015, care vor fi decontate prin POST 2007-2013; Faza II: lucrări executate ulterior datei de 31.12.2015, care vor fi decontate din POIM 2014-2020”, ne-a comunicat CNADNR.

Potrivit datelor oficiale, din prima etapă s-au alocat doar 3.699.596 de lei! Asta înseamnă că grosul finanţării va fi asigurat de POIM 2014-2020, cu care ar fi trebuit demarate alte investiţii.

„Fazarea este, de fapt, pedeapsa pentru ceea ce nu s-a realizat. Există proiecte pentru 2007-2014 care ar fi trebuit să fie făcute, dar care nu s-au finalizat, dar nu putem extinde finanţarea. Logica este: «Băieţi, nu aşa merg lucrurile, nu puteţi spune simplu că aţi construit ceva, dar fără a fi realizat, de fapt, nimic acolo». Le dăm posibilitatea să o facă, într-o nouă perioadă financiară. La final, tot ceea ce contează este ceea ce s-a făcut în realitate”, explica în primăvara anului trecut Jakub Adamowicz, purtător de cuvânt pe politici regionale în cadrul Comisiei Europene.

În câţi ani se fac 7 kilometri de drum

Potrivit documentelor CNAIR, Varianta Ocolitoare a Tecuciului trebuie să aibă 6,945 de km, două pasaje, opt podeţe şi trei intersecţii. Pornind de la realitatea că, în primele 15 luni de lucrări, s-a realizat 14,77 la sută din investiţie, iar în alte 18 luni, restul de până la 30 la sută, am fost curioşi să aflăm, păstrând ritmul în care s-a muncit până acum, în cât timp va fi gata Centura Tecuciului. Rezultatul? 110 de luni, adică mai bine de nouă ani!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Soluţie disperată a autorităţilor tecucene: Traficul greu ar putea fi interzis prin oraş

Pentru că varianta ocolitoare a Tecuciului se tot lasă aşteptată, iar maşinile de mare tonaj zgâlţâie din temelii locuinţele cetăţenilor, autorităţile tecucene se gândesc serios să interzică traficul greu prin oraş. "Traficul greu ne termină cartierele. Avem cartierul CFR cu mari-mari probleme, iar de Nicolae Bălcescu nu mai spun! Degeaba sunt şoselele betonate sau asfaltate, dacă distanţa de la axul drumului la blocuri sau case este foarte mică, iar toată structura de rezistenţă a caselor, veche şi de o sută de ani, este afectată! Chiar dacă ele sunt renovate la exterior. Nu vă ascund: e posibil ca luna viitoare să închidem traficul greu, iar acesta să fie redirecţionat pe drumuri comunale", ne-a declarat primarul municipiului Tecuci, Cătălin Constantin Hurdubae. Edilul susţine că a făcut demersuri în acest sens la autorităţile judeţene şi la Poliţia Rutieră, şi că nu mai lipseşte decât hotărârea de Consiliu Local care să stipuleze acest lucru.

Cătălin Constantin Hurdubae îi acuză pe transportatori că nu respectă limitele de viteză impuse în oraş şi că nu le pasă decât de încărcătura cu care trebuie să ajungă cât mai repede la destinaţie. Mai mult, primarul spune că le-a atras atenţia în repetate rânduri asupra acestei situaţii dificile, dar că transportatorii au făcut urechea toacă. "Păi, gândiţi-vă ce înseamnă 60 de tone într-un cartier de case, când încep trepidaţiile. La ultimul cutremur, oamenii nici nu s-au sinchisit, au zis că mai trece o maşină! Dacă mâne sau poimâine se vor dărâma trei sau patru locuinţe, ce facem? Le refacem oamenilor casele? Şi dacă mai au şi vârste înaintate, îi ţinem în module? Eu am obligaţii faţă de cetăţenii Tecuciului!", a subliniat primarul.

Bani cheltuiţi

Autorităţile tecucene se plâng că, din cauza gropilor provocate de traficul greu, sunt nevoite să plombeze străzi lăturalnice, în detrimentul zonei centrale: "Peticim străzi care vor fi asfaltate la anul! Şi le peticim pe strat de zece centimetri, cam atâta ia freza din el. Sunt gropi, nu gropiţe! Lăsăm zona centrală descoperită, cu gropi, ca să băgăm o sumă importantă de bani în străzile care sunt afectate serios de traficul greu. Eu vreau să am o relaţie frumoasă cu toată lumea, firmele din Tecuci să beneficieze de aportul transportatorilor, dar dacă nu se va putea altfel… este posibil să luăm decizia luna asta. Este o decizie importantă, ne-o asumăm", a conchis primarul.

La Centură se lucrează şi nu prea

Tecucenii şi-ar dori cu ardoare ca, de Ziua Naţională a României, Varianta ocolitoare, aflată în construcţie, să fie funcţională. Mai ales că, pentru această investiţie, a fost alocată o suprafaţă de teren pentru decantorul de ape pluviale. Din păcate, pe 19 aprilie, la prânz, când am vizitat şantierul de lucrări, nu am găsit pe nimeni spetindu-se. Iar pe portalul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Investiţi, investiţia figurează ca având termen de finalizare în august 2016.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.