dcp100168 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Cele mai de încredere branduri pentru internauţiCoca-Cola şi Nokia au fost desemnate de internauţii români drept cele mai de încredere şi mai populare branduri online, în timp ce Dacia este lider în rândul brandurilor româneşti, potrivit studiului "Leading Brands by Romanian Internet Users", realizat de Gemius, în colaborare cu Evensys. Conform studiului, Coca-Cola şi Nokia sunt cele mai apreciate branduri în rândul utilizatorilor români de internet cu vârste de 18-45 de ani, cele două branduri fiind percepute drept populare şi de încredere. În rândul brandurilor Româneşti, Dacia este pe prima poziţie din punct de vedere a popularităţii, încrederii pe care o inspiră consumatorilor şi prezenţei online.În clasamentul general al brandurilor, realizat pe baza răspunsurilor spontane ale internauţilor, primele zece poziţii sunt ocupate de Coca-Cola, Nokia, adidas, Nike, Dacia, McDonald's, Pepsi, Google, Microsoft şi Yahoo. Atunci când este vorba de clasificarea brandurilor în funcţie de încrederea pe care le-o inspiră, configuraţia topului este următoarea: Nokia, Coca-Cola, Mercedes, Nike, adidas, Sony, Pepsi, BMW, Microsoft şi Audi. În opinia internauţilor români, brandurile cu cea mai mare prezenţă online în general sunt Google, Yahoo, Coca-Cola, Microsoft, Nokia, Vodafone, Orange, Nike, adidas şi Sony.Atunci când este vorba de brandurile româneşti, cele mai populare 10 sunt, în opinia utilizatorilor, Dacia, Arctic, Ursus, BCR, Unirea, Murfatlar, Bergenbier, Petrom, Eugenia şi Dorna. Brandurile Dacia şi Arctic se menţin pe primele locuri şi în clasamentul celor mai de încredere branduri româneşti, ele fiind urmate de BCR, Dorna, Ursus, Borsec, Petrom, Murfatlar, Napolact şi Poiana. Cele mai prezente mărci româneşti online au fost desemnate Dacia, BCR, Domo, Neogen, Altex, Bergenbier, Petrom, Romtelecom, Ursus şi Arctic.Atunci când este vorba de brandurile româneşti şi străine care există exclusiv online, clasamentul realizat spontan de internauţii din România a fost dominat de Google şi Yahoo, urmate de eMag.ro, eBay, Neogen, eJobs, BestJobs.ro, YouTube, Amazon şi HotNews.ro. Pe de altă parte, atunci când li s-a cerut să aleagă dintr-o serie de branduri online, internauţii români au plasat pe primele locuri tot portalurile Google şi Yahoo, urmate de YouTube, eJobs.ro, BestJobs.ro, Hi5, Kappa.ro, Ocazii.ro, Acasă.ro, ROL.ro, Trilulilu.ro, HotNews.ro, eMag.ro, Eva.ro şi Wall-Street.ro.În ceea ce priveşte băncile şi societăţile de asigurări, topul 10 este format din ING (menţionată de 46% dintre respondenţi), BCR (43%), BRD (41%), Allianz-Ţiriac (16%), Banca Transilvania (15%), Raiffeisen (14%), Omniasig şi AIG (9%), Ţiriac şi Aviva (9%). Cele mai populare branduri online din cadrul acestei categorii au fost desemnate Raiffeisen şi BRD (95%), Allianz Ţiriac (94%), BCR şi ING (93%), CECşi Banca Transilvania (92%), bancpost (90%), Unicredit-Ţiriac (84%), ABN AMRO (83%), Aviva (82%) şi Millenium Bank (70%).La categoria cosmetice şi produse de îngrijire personală, topul celor mai cunoscute branduri realizat de către internauţii români are pe primele locuri Nivea şi Avon, urmate de L'Oreal, Oriflame, Dove, Garnier, Vichy, Gillette, Maybellin şi Elmiplant. Atunci când este vorba de prezenţa online, clasamentul este următorul: Avon, Nivea, L'Oreal, Oriflame, Garnier, Dove, Vichy, Colgate, Maybelline, Max Factor, Wella, Blend-a-med şi Head & Shoulders.Utilizatorii de internet din România nu puteau trece cu vederea brandurile din sectorul IT, clasamentul brandurilor menţionate spontan având pe primul loc Microsoft, urmat de Apple, HP, Dell, IBM, Asus, Bit Defender, Windows, Intel şi Acer. Dacă se ia în calcul notorietatea, atunci topul brandurilor din sectorul IT este format din Microsoft, IBM, Toshiba, Intel, Apple, HP, Fujitsu, Benq, Dell, AMD, Acer şi Asus. În ceea ce priveşte prezenţa online, Microsoft este lider clar în domeniu, fiind urmat de IBM, HP, Intel, Apple, Toshiba, Fujitsu, Dell, Benq, AMD, Asus şi Acer.Persoanele care navighează pe internet sunt interesate şi de maşini, clasamentul brandurilor menţionate spontan având în frunte BMW (menţionat de 40% dintre respondenţi), urmat de Mercedes-Benz (38%), urmate de Audi (23%), Dacia (21%) şi Opel (18%), dar şi de Volkswagen, Renault, Ford, Toyota şi Skoda. Atunci când este de prezenţa online, Mercedes-Benz este pe primul loc în top, urmat de BMW, Volkswagen, Audi, Dacia, Renault, Ford, Opel, Peugeot, Toyota, Citroen, Nissan şi Kia.Telecomunicaţiile reprezintă şi ele un punct de interes pentru internauţi, în topul brandurilor menţionate spontan de aceştia aflându-se Orange (menţionat de 60% dintre respondenţi), Vodafone (55%), Romtelecom (34%), Cosmote (25%), RDS (12%), UPC şi Zapp (4%), Connex (3%) şi Astral (1%). Dintre acestea, brandurile Connex şi Astral au rămas în mintea internauţilor, deşi au ieşit de pe piaţă, fiind înlocuite de Vodafone şi, respectiv, UPC. Orange este brandul cu cea mai mare notorietate din rândul brandurilor de telecomunicaţii, urmat de Vodafone, Romtelecom, Cosmote, RDS, Zapp şi UPC, potrivit răspunsurilor date de internauţi în cadrul studiului.La categoria "produse electronice", cele mai cunoscute branduri pentru internauţii români au fost Sony şi Philips, urmate de Panasonic, Samsung, LG, Nokia, Canon, Electrolux, Bosch şi Arctic.Atunci când este vorba însă de rezenţa online, prima poziţie în clasament este ocupată de Nokia, urmată de Sony, Panasonic, Philips, LG, Samsung, Siemens, Braun, Daewoo, Arctic şi Beko.Potrivit respondenţilor, un brand trebuie să fie de calitate (85%), încredere (51%), să se diferenţieze de celelalte branduri (46%), să aibă prestigiu (38%), să fie popular (26%) şi să fie modern (14%).Categoriile de branduri analizate în cadrul studiului au fost branduri în general, branduri româneşti în general, branduri prezente numai online şi categorii de produse (bănci şi asigurări, cosmetice şi produse de îngrijire personală, IT, maşini, telecomunicaţii, produse electronice).Studiul a fost realizat pentru a se identifica principalele branduri din cadrul mai multor categorii, aşa cum sunt percepute ele de către internauţii români cu vârste de 18-45 de ani, şi pentru a se obţine o imagine de insight asupra influenţei prezenţei online a brandurilor din şase categorii de produse. Studiul, deulat în perioada 7-13 februarie, a fost efectuat pe un eşantion de 2.092 respondenţi, dintre care 52% bărbaţi şi 48% femei, aparţinând, în număr egal, grupelor de vârstă 18-24 de ani, 25-34 de ani şi 35-45 de ani. Respondenţii au fost în principal persoane angajate cu studii superioare sau studenţi, locuind în oraşe cu peste 500.000 de locuitori şi având venituri între 1.001-2.000 de lei şi care accesează internetul zilnic.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now