Jump to content

Samsarii de maşini au rămas fără clienţi


Recommended Posts

Posted

Paza bună trece primejdia rea:

Raid în lumea maşinilor SH

Verificări de rutină în trafic, controale în târgurile de maşini sau ”la pont”. Sunt principalele modalităţi prin care vehiculele furate pot fi depistate de oamenii legii. Talciocul din Galaţi este, bunăoară, un loc cu potenţial crescut pentru traficarea maşinilor sustrase din ţară sau străinătate, în fiecare sfârşit de săptămână sute de vehicule fiind scoase la vânzare atât de proprietari cât şi de cei care fac afaceri din vânzarea maşinilor la mâna a doua. 16 vehicule, de la motociclete la limuzine, au fost recuperate de la începutul acestui an, de lucrătorii IPJ Galaţi. Cea mai recentă razie la Talcioc a fost făcută ieri.

Galaţiul este un punct atractiv pentru hoţii de maşini, constituind în acelaţi timp sursă, destinaţie sau zonă de tranzit, de cele mai multe ori spre Republica Moldova. Având de la numere false la serii şi documente falsificate, maşini obţinute prin căi ilegale, de cele mai multe ori din state membre ale Uniunii Europene, se găsesc mai pe toate drumurile, dacă ar fi să luăm în considerare cazuistica poliţiştilor de la Furturi Auto. De la motoscutere la limuzine de zeci de mii de euro, apoape orice fel de tip de maşină care ia, mai mult sau mai puţin ochii în trafic, poate prezenta acest ”risc”. Riscul existenţei uneia sau mai multor maşini furate se regăseşte mai ales în aglomeraţiile mari, respectiv târgurile de maşini. La Galaţi, Talciocul, unde sute de autoturisme sunt în fiecare sfârşit de săptămână scoase la vânzare atât de proprietari cât şi de negustorii de maşini. Cum verificarea maşinilor din târg este una dintre căile care pot scoate la iveală neregulile, poliţiştilor nu le rămâne de făcut altceva decât să ia la verificat oferta prezentată amatorilor de vehicule la mâna a doua. Aşa s-a întâmplat şi ieri, zeci de poliţişti de la Furturi Auto, Circulaţie şi Investigaţii Criminale descinzând în Talcioc şi luând la verificat maşinile scoase la vânzare, indiferent dacă erau sau nu înmatriculate, aveau numere de Galaţi sau provincie ori numere străine. Concluzia: majoritatea vehiculelor controlate erau vândute de proprietari dar din peisaj nu au lipsit nici cei care se ocupă cu traficul de maşini. ”Au fost controlate 51 de autoturisme şi microbuze şi am constatat că majoritatea celor care ieşiseră cu ele la vânzare erau chiar proprietarii. Am depistat totuşi şi 10 persoane care se ocupă cu traficul de maşini şi care au fost luate în baza de date pentru a fi monitorizat modul prin are aceştia procură maşinile şi le scot din nou pe piaţă. Printre maşinile verificate am depistat un singur Volkswagen, despre care bănuim că care seria la şasiu modificată şi în privinţa căruia urmează să facem verificări” a precizat Florin Huian, din cadrul Compartimentului Furturi Auto al IPJ Galaţi.

Furate din vest, de fiţe la Galaţi

Maşinile care ”iau ochii” pe stradă nu sunt întotdeauna tocmai în regulă, cel puţin în ceea ce priveşte provenienţa acestora. De la începutul acestui an, opt limuzine au fost identificate, în baza unor informaţii, de poliţiştii de la Furturi Auto, şi asta după ce fuseseră deja cumpărate de persoane de bună-credinţă. Este vorba de cinci autoturisme BMW furate din Germania, Italia, Constanţa respectiv Bucureşti, un Seat Leon din Ungaria, un Mercedes clasa E din Italia şi un Audi A4 cu seria şasiului modificată. Nici furturile ”autohtone” nu au rămas mai prejos, nouă dosare cu autori neidentificaţi fiind deja înregistrate. La acestea se adaugă două infracţiuni de fals şi uz de fals în documentele auto. Din cele nouă maşini despre care nu se ştie prin ”măiestria” cui au dispărut, trei nu au fost găsite nici în ziua de azi, aşa cum s-a întâmplat,spre exemplu, cu două motociclete furate din Galaţi şi scoase la vânzare în Talcioc, chiar de către hoţi.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=1

Posted

Acţiune pentru prevenirea şi combaterea traficului şi furturilor de auto

În dimineaţa zilei de 26.04.2009, poliţişti din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul I.P.J. Galaţi au organizat în Talciocul din Galaţi, o acţiune pentru prevenirea şi combaterea traficului şi furturilor de autoturisme. În cadrul acestei activităţi au fost verificate 58 de autoturisme, marea lor majoritate fiind prezentate spre vânzare de către proprietari. Au fost identificate însă şi 10 persoane care se ocupă cu traficul de maşini, acestea fiind în continuare monitorizate de poliţişti cu privire la activităţile lor. În urma verificării efectuate poliţiştii nu au identificat autoturisme care să fie urmărie în bazele de date ale Poliţiei, dar au identificat un autoturism de lux care prezintă suspiciuni că are seria de şasiu falsificată şi urmează ca acesta să fie verificat cu ajutorul firmei constructoare şi a specialiştilor din cadrul Registrului Auto Român. Cu ocazia acestei acţiuni poliţiştii au obţinut şi date despre două autoturisme de lux furate din Italia, care au tranzitat municipiul Galaţi şi urmează ca aceste informaţii să fie verificate şi exploatate împreună cu omologii din judeţele limitrofe în vederea identificării şi recuperării acestor autoturisme.

De la începutul anului 2009, la compartimentul Furturi de auto din cadrul IPJ Galaţi au fost înregistrate 9 furturi de autovehicule ( 2 motociclete şi 7 autoturisme), din care 6 au fost recuperate ( ambele motociclete şi 4 autoturisme). În aceeaşi perioadă de timp, poliţiştii gălăţeni au recuperat 2 autoturisme de lux furate din Constanţa şi Bucureşti şi 5 autoturisme furate din Italia, Germania şi Ungaria.

http://gl.politiaromana.ro/index.php?ac ... iu&id=2092

  • 4 months later...
Posted

Samsarii de maşini au rămas fără clienţi

Altă dată o afacere înfloritoare, importul de autoturisme din vestul Europei a ajuns acum, pe timp de criză, piatră de moară pentru micii „afacerişti”. Chilipiruri de tot felul şi, nu în ultimul rând, maşini. Toate mărcile, de toate culorile, pentru toate buzunarele. Se găsesc la fiecare sfârşit de săptămână în talciocul din Micro 39. Altă dată, acesta era o piaţă de desfacere perfectă pentru cei care aduceau maşini din Germania, Olanda sau Belgia pentru a le revinde la preţ aproape dublu. În urmă cu un an, gălăţenii se înghesuiau să cumpere maşini cu mărci sonore şi kilometraje înjumătăţite. Acum, în plină criză, situaţia s-a schimbat dramatic. Un samsar de maşini, cuprins de nostalgia profiturilor de altă dată, a acceptat să ne povestească, dar numai sub protecţia anonimatului, cum stau lucrurile acum. „Dădeam la un moment dat şi trei maşini pe săptămână. Acum ne chinuim să scăpăm de ce avem pe stoc şi ne e teamă că rămânem cu maşinile în care am investit tot profitul dinainte”, a spus acesta.

Criza, bat-o vina

„Micul importator” recunoaşte că, la această oră, maşinile second hand şi mai ales cele scumpe, nu mai au deloc căutare printre gălăţeni. Evident că principala vinovată pentru această situaţie este criza economică. Mai mult, negustorul de maşini se plânge că a ajuns să vândă chiar şi în pierdere, în încercarea de a-şi recupera investiţiile. Ieri, scosese la vânzare un autoturism Opel Vectra, fabricat în 2002. „Eu, ca să scap de maşina asta trebuie să o dau cu 4.000 de euro. Ies în pierdere. În mod normal, la preţul de achiziţie se adaugă aproximativ 1.500 de euro. Spre exemplu, maşina asta a fost adusă anul trecut, în vară, din Olanda. Am dat pe ea 4.700 de euro, asta fără să iau în considerare nicio taxă”, a mai declarat sursa noastră.

În talcioc, ieri, erau foarte multe autoturisme de lux, dar potenţialii cumpărători nu făceau altceva decât să le admire ca într-o expoziţie şi să treacă mai departe. Nu de alta, dar, la ora aceasta este aproape o nebunie să plăteşti între 12.000 şi 20.000 de euro pentru un autoturism de lux, cu al cărui consum pe suta de kilometri poţi hrăni, lejer, o familie timp de o săptămână.

Cât despre oamenii cu bani, pentru care găleata de benzină la suta de kilometri nu contează, nu-şi cumpără maşini rulate. Tot ce pot să spere samsarii de cai putere care au rămas cu limuzinele pe stoc este ca finalul crizei economice să vină înainte ca bijuteriile pe patru roţi să ruginească.

http://www.adevarul.ro/articole/galati- ... ienti.html

  • 7 months later...
Posted

Criza a pus la pământ preţurile maşinilor “second-hand”

După ce au stat câteva luni cu limuzinele "pe stoc", vânzătorii lasă din preţ chiar şi 1000 de euro ca să scape de ele. Deoarece în Germania s-a cam terminat criza şi preţurile au revenit la normal, samsarii cumpără maşini mai ieftine din România. Nu există zi de week-end în care Talciocul să nu fie plin de maşini scoase la vânzare. Ieri, aglomeraţia a fost de nedescris, încă de la prima oră a dimineţii. Samsari sau proprietari de maşini, gură-cască veniţi să piardă vremea sau persoane aflate în căutarea unei maşini cât mai bune şi mai ieftine, şi mulţi, prea mulţi vânzători de seminţe făceau neîncăpător târgul din cartierul Micro 13.

Nu există iubitor de maşini care odată ajuns în talcioc, în această perioadă, să nu freamăte. Tensiunea îi creşte considerabil deoarece preţurile sunt mai mici ca oricând, inclusiv pentru maşini altădată accesibile doar oamenilor cu bani. Sunt şi „Dacii" vechi „de pe vremea bunicii", dar şi modele din 2009 ale granzilor Audi, Mercedes sau BMW. „Cele mai multe maşini pe care le-am vândut sunt din clasa celor ieftine şi cu multe dotări. Se caută Loganurile cu preţuri între 3.000 şi 3.500 de euro, full-option, dar să ştiţi că am vândut şi Golf-uri sau Opeluri Astra destule până acum", spune Cristi, un vânzător care pare să-şi câştige existenţa din negoţul cu maşini la mâna a doua.

Nu se mai aduc din Germania

Omul ne spune că nu a mai fost demult în Germania după maşini pentru că acolo sunt mult mai scumpe. „Am început să iau pulsul pieţei din ziare, reviste sau din anunţurile de pe Internet şi merg la proprietari, în ţară. De multe ori obţin un preţ destul de bun, cu mult sub preţul pieţei şi mai câştig şi eu ceva", ne-a dezvăluit Cristi. Nu ne ascunde însă faptul că are mult de furcă atunci când vine vorba despre maşinile scumpe, de peste 10.000 de euro. „Stau cu ele chiar şi câte trei-patru luni de zile. De multe ori, prefer să ies în gaură faţă de preţul de achiziţie numai ca să scap de unele maşini care-mi ţin banii blocaţi", mai spune vânzătorul de maşini.

Firmele de leasing, o altă sursă

Un alt vânzător, Sergiu, ne spune că se aprovizionează de la firmele de leasing care au parcurile pline de maşini recuperate de la rău-platnici. „Eu vând bine toate maşinile, care au un preţ cu 1.000 de euro sub cel al pieţei. Mai mult, ca am rulaj de marfă, mai las chiar şi 2-300 de euro sub ultimul preţ", mai spune Sergiu. Totuşi, într-o zi de obişnuită, de talcioc nu se vand mai mult de şapte-opt maşini, dintre care două sau trei sunt Dacia Logan.

Schimburi în natură

Cât priveşte maşinile scumpe sau foarte scumpe (vorbim aici de maşinile cu preţuri de peste 20.000 de euro), în ultimul timp, acestea au ajuns obiectul unor schimburi în natură. „Vine şmecherul cutare, care are nu ştiu ce Passat model vechi, pe care nu-l mai vrea şi îşi caută o maşină tare, poate cea mai tare din talcioc. Dă pasatul, mai dă ceva bani şi este a lui aia tare", mai spune Cristi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Criza_a_pus_la_pamant_preturile_masinilor_-second-hand_0_250774981.html

  • 3 years later...
Posted

"Şmenuri" cu maşini de Germania din bucăţi

* Un gălăţean care aduce marfă din Germania a acceptat să ne povestească despre cum se fac afacerile cu maşinile făcute din bucăţi şi cu kilometrajul dat peste cap

80 la sută dintre maşinile care se vând în Talciocul din Galaţi nu au fost aduse pe propriile roţi din Germania, ci au fost asamblate din bucăţi în parcurile auto din vestul ţării, în special la Sălaj, Bistriţa şi Arad. Este dezvăluirea pe care o face un cunoscător al fenomenului, un samsar gălăţean care a acceptat să relateze pentru "Viaţa liberă", sub protecţia anonimatului, din dedesubturile vânzărilor de maşini second-hand de la noi.

Munchen, pseudonimul asupra căruia am convenit cu interlocutorul nostru, povesteşte despre o adevărată industrie a păcălelii, pe care aşa-zişii "băieţi de Germania" o practică în ultimii ani: maşini "puzzle" sau "lego", adică făcute din bucăţi, kilometri daţi înapoi într-o veselie, polish-uri care să ia faţa cumpărătorului şi poveşti de adormit clienţii cu bătrânele care îşi vând maşinile ţinute ani buni în garaj.
"Unii băieţi din Talcioc nici nu ştiu unde e Germania pe hartă"
"Cei mai mulţi dintre vânzătorii de maşini second-hand din Talcioc aduc marfa de la Sălaj, Arad, Bistriţa, unde e patria maşinilor lovite. Lovite puternic, nu doar atinse. Acolo e o întreagă industrie de îndreptat tabla, de combinat maşini din bucăţi. Ce fac băieţii de la Sălaj? Aduc două maşini la fel, pe care le iau cu 600 de euro bucata, una lovită în faţă şi una lovită în spate şi le lipesc. Şi aşa se face o maşină nouă, dar e maşina «puzzle» sau «lego», cum îi spunem noi. Şi le lucrează atât de bine, că arată ca nouă. Îi bagă un polish ca să îţi ia ochii, lucrează la kilometrii din bord, se mai înlocuieşte câte ceva prin interior, se bagă lacuri ca să strălucească şi maşina arată foarte bine. Măruntaiele nici nu mai contează, că oricum cumpărătorul pune botul la cum arată maşina", povesteşte Munchen.

După care, ne mai relatează interlocutorul nostru, se construieşte o poveste cu "am luat-o direct din Germania de la o bătrânică, de la un medic, de la un avocat, care a ţinut-o mai mult în garaj". Aşa justifică mulţi vânzători de "lego" faptul că maşina nu are nicio zgârietură, are numai 90.000 de km în bord, dar e din 2003. "Ţi-o mai bagă şi pe aia cu am luat-o eu direct din Germania, tocmai ce-am adus-o. Iar el habar nu are unde e Germania pe hartă, darămite să mai fi fost vreodată pe acolo", mai spune Munchen.
"Maşini de zece ani sub o sută de mii de km? Minciuni!"
Acesta consideră că "bişniţarii de Sălaj" au stricat piaţa maşinilor de import din Germania, dar îi învinovăţeşte pentru asta şi pe clienţii creduli, care încă mai cumpără poveşti de adormit copiii. "Sincer să fiu, eu nu îi învinovăţesc pe cei care dau kilometrajul înapoi. Uite, am avut o maşină pe care am luat-o cu kilometrajul lucrat. Şi, boul de mine, m-am apucat să fiu cinstit faţă de client. Voia să o cumpere şi i-am zis: «vezi că are 200.000 de km, nu 100.000, cât arată în bord», că au lucrat-o băieţii acolo. S-a sucit deodată, că nu o mai cumpără. Maşina era perfectă în rest, îi făcuse toate testele, îl mai ţinea 300.000 de kilometri. Nu a mai vrut, că are prea mulţi kilometri. Unii mai cred că există maşini vechi de zece ani sub o sută de mii în bord. Or mai fi, nu zic, dar majoritatea celor care susţin că vând o aşa maşină să ştiţi că mint", spune samsarul.
"Dacă nu are niciun defect, atunci sigur e o problemă"
Munchen face Germania de aproape zece ani şi spune că e unul dintre puţinii samsari care încă se încăpăţânează să aducă maşini direct "de la sursă". "Eu nu mă duc la Sălaj, merg direct în Germania şi vin cu maşina pe roţi până la Galaţi. Dacă trece testul ăsta e bună. Da, mai au câte o bucşă, un pivot de schimbat, câte o zgârietură, mă rog, de la caz la caz, dar asta e, până la urmă de aia e maşină second-hand. Dacă luceşte, dacă e prea curată, dacă nu are niciun defect aparent, atunci sigur e adusă de la Sălaj şi are mari şanse să fie maşină «lego». Sigur, mai sunt şi excepţii, dar astea sunt rare de tot. Şi, din păcate, omul se încântă când vede cât de bine arată şi crede povestea cu bătrânica şi cu maşina ţinută mai mult în garaj", spune Munchen.
"Înainte de criză am dat şi două maşini într-o zi"
În toţi aceşti ani în care a adus maşini din Germania, au fost şi vremuri mai bune, şi vremuri mai proaste. Au contribuit la suişurile şi coborâşurile afacerii atât criza economică, cât şi repetatele modificări ale taxei auto. "Cel mai bine a mers acum cinci, şase ani, când lua lumea credite. Atunci le dădeam bine, câte trei pe lună. Am dat chiar şi două în aceeaşi zi, mergea treaba.

Acum, de când cu criza, vând cam una pe lună, hai poate două, dar ce să zic, că am ţinut o maşină chiar patru luni", spune Munchen. Şi, dacă pe vremuri aducea maşini mai scumpe, acum s-a reorientat către maşinile mici, cu consum mic, pentru care clienţii trebuie să plătească taxe mici de înmatriculare. "Bondari", cum le spune Munchen. "Acum aduc mai mult «bondari». Maşini accesibile unei familii cu venituri modeste, cam la 2.000 de euro. După ce îmi acopăr toate cheltuielile, rămân şi eu cu 200, 300 de euro maxim, partea mea. Ce să-i faci? Oricât ai vrea, la maşini de 2.000 de euro nu poţi să câştigi o mie de euro", spune interlocutorul nostru.
Aduce şi pe cont propriu, dar merge şi împreună cu clientul
De cele mai multe ori se duce singur şi aduce o maşină, pe roţi, până la Galaţi. O conduce până aici ca să se asigure că e în regulă. Nu are un oraş preferat, un parc auto anume din care le cumpără. Se duce peste tot, în funcţie şi de biletele de avion. "Uneori mă duc până la Frankfurt, alteori la Munchen, depinde şi pentru ce localitate găsesc bilete bune la preţ. Apoi, acolo caut în târguri, în parcuri auto şi mai am eu nişte metode pe care nu le spun ca să nu dau idei şi altora. Mă orientez să fie o maşină ieftină şi bună şi, foarte important, să aibă o taxă de înmatriculare mică. Vin cu ea până la Galaţi, drumul e lung şi obositor, dar mie îmi place să şofez, e un amestec de pasiune şi plăcere cu nevoia de bani", explică samsarul. Aduce şi la comandă, însă cel mai fericit e când merge cu clientul până în Germania ca să îşi cumpere singur maşina. "Când am client care merge cu mine e o fericire. Pentru mine e ca şi cum m-aş duce în vacanţă. Îi arăt care sunt mersurile, îl consiliez, îl ajut, îmi iau comisionul şi nu am nicio grijă", spune Munchen.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.