dcp100168 Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Experiment de mediu: Un sfert de oră de trafic oprit şi poluarea scadeSpecialiştii de la Agenţia de Mediu au realizat ieri un experiment care poate să demonstreze clar în ce măsură traficul rutier contribuie la poluarea atmosferică şi fonică din oraş. Timp de o oră, între orele 13 şi 14, pe Blv. Brăilei, în tronsonul dintre str. Frunzei şi Oţelarilor, traficul a fost oprit. La doar un sfert de oră după acest blocaj al circulaţiei, pe ecranele staţiei de monitorizare a poluarii din Micro 19 concentraţia principalelor substanţe poluante era în scădere faţă de ora 12.40% din emisiile de dioxid de carbon din sectorul de transport provin, în oraşe, din utilizarea autoturismelor proprietate personală. Cel puţin asta arată un studiu european. Pornind de la acest aspect, în cadrul acţiunilor organizate în "Săptămâna europeană a mobilităţii" de către Agenţia de Mediu Galaţi, s-a făcut şi un experiment în urma căruia se va demonstra cam cât de poluante sunt mijloacele de transport şi cât s-ar reduce poluarea dacă măcar când se poate gălăţenii ar alege să îşi lase maşinile acasă. "Am ales strada Brăilei, tronsonul dintre str. Frunzei şi Oţelarilor, deoarece aici avem şi amplasată o staţie de monitorizare. De pe 9 până pe 15 septembrie am înregistrat valorile emisiilor de gaze şi pulberilor din zonă dar şi poluarea fonică, iar astăzi vom face aceeaşi înregistrare, dar de data asta cu traficul oprit", a precizat Ingrid Miron, director Agenţia de Mediu Galaţi.Vizualizând datele apărute pe monitoare în jurul orei 13.15 şi comparându-le cu acelea înregistrate la ora 12, când era trafic, a fost mai mult decât evident în ce măsură maşinile participă la poluarea atmosferică şi fonică a oraşului. De exemplu, dacă la ora 12 se înregistrau la pulberile din aer 30 micrograme/mc, la ora 13.15, deci la un sfert de oră de la oprirea circulaţiei, se ajunsese la 22 micrograme/mc. La fel, în cazul emisiilor de monoxid de carbon, între orele 12 şi 13.15 valoarea acestora a scăzut de la 0,11 la 0,08. Dioxidul de azot din atmosferă a scăzut în aceeaşi perioadă de la 53 micrograme/mc la 26 micrograme/mc. În ceea ce priveşte poluarea fonică, aceasta a scăzut de la 92,22, când era trafic, la 68-69, când traficul era oprit. Datele rezultate după o oră de întrerupere a circulaţiei vor fi calculate peste câteva zile.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=3
George Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Eu credeam ca a fost vorba de o lucrare. Da daca a fost un experiment doar, cu troleibuzele ce-au avut? ca alea nu polueaza si nu incurcau experimentul in vreun fel.
toto Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Mi se pare ca a fost si o manifestare sportiva... alergare, role...
katman Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Eu nu inteleg un lucru:Daca voiau sa vada diferenta de poluare data de autovehicule, de ce nu au facut pur si simplu masuratoarea in timpul noptii, pe la 3? De ce a fost necesar sa intrerupa una din cele mai aglomerate strazi din oras in toiul zilei?Daca argumenteaza cineva ca noaptea e alt grad de poluare din cauza combinatului... E sigur ca in timpul zilei ceilalti factori poluanti sint la nivel constant? ca eu n-as crede...
George Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Daca sar inchide circulatia in tot orasul pe vreo saptamana cand ar face masuratorile ar iesi doar poluarea de la combinat.
Recommended Posts