Jump to content

Tren deraiat la Berheci


dcp100168

Recommended Posts

Un vagon de tren a deraiat în judeţul Galaţi

Din nou incidente pe calea ferată. Un vagon dintr-un tren rapid, care circula pe ruta Bucureşti a sărit de pe şine în zona localităţii Berheci, judeţul Galaţi. Incidentul s-a petrecut la ora 16.26, la aproximativ patru ore şi jumătate de la plecarea din Bucureşti. Vagonul deraiat era al treilea în garnitură. Se pare că de vină a fost o roată defectă. Unul din pasagerii din tren a declarat că, în urma incidentului, trei femei au fost rănite uşor. La faţa locului s-au deplasat două echipaje SMURD pentru a oferi primul ajutor. El povesteşte că una din roţile vagonului care a deraiat este spartă în două.

http://radioiasi.ro/index.php?option=co ... &Itemid=28

Un vagon al rapidului Bucureşti-Iaşi a deraiat în dreptul localităţii gălăţene Berheci

Un vagon al trenului rapid 661, care face legătura între Bucureşti şi Iaşi, a deraiat, duminică după-amiaza, în dreptul localităţii gălăţene Berheci, mai multe persoane fiind rănite în urma incidentului, transmite corespondentul NewsIn. Potrivit primelor informaţii, mai multe persoane au suferit rănit minore. Două ambulanţe SMURD s-au deplasat la locul accidentului. Directorul CFR Călători, Răzvan Stoica, a declarat la postul Realitatea TV că pagubele sunt minore, având în vedere că trenul se afla în frânare şi nu avea viteză mare.

Link to comment
Share on other sites

Vagonul rapidului Bucureşti-Iaşi a deraiat în timp ce trenul făcea o manevră de mers înapoi

Vagonul trenului rapid 661 Bucuresti-Iaşi a deraiat în timp ce garnitura făcea o manevră în dreptul localităţii Berheci, viteza trenului fiind foarte redusă, transmite corespondentul NewsIn. "Trenul rapid 661 Bucureşti-Iaşi a depăşit un semnal şi, la o manevră de dat înapoi, a deraiat al treilea vagon. Practic, unul dintre cele două boghiuri a căzut de pe şină", a declarat, duminică, corespondentului NewsIn, directorul regionalei feroviare ieşene de infrastructură, Sorin Flutur. Conform aceleiaşi surse, în vagonul care a sărit de pe şine - al treilea al garniturii- se aflau călători, însă niciunul dintre aceştia nu a fost rănit. Sorin Flutur nu a putut preciza ce se va întâmpla cu pasagerii până la repunerea pe şine a vagonului deraiat, spunând că ei sunt responsabilitatea companiei CFR Călători. Pentru a repune vagonul pe şine, la Berheci sunt aşteptate mai multe utilaje de translaţie, a spus Sorin Flutur. Până la ora difuzării acestei ştiri, Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă din Galaţi nu fusese solicitat să intervină la incidentul de la Berheci. Directorul CFR Călători, Răzvan Stoica, a declarat la postul Realitatea TV că pagubele sunt minore, având în vedere că trenul se afla în frânare şi nu avea viteză mare.

Link to comment
Share on other sites

O eroare umană a stat la baza deraierii trenului Rapid de pe ruta Bucureşti-Iaşi

Liderul de sindicat al regionalelor CFR din judeţul Galaţi, Viorel Istrate, ne-a declarat că accidentul de la Berheci s-a produs din cauza faptului că trenul nu a oprit la semnalul “roşu” de oprire, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). „În astfel de cazuri, când se depăşeste semnalul roşu, trenul intră într-un sistem de frânare automat, motoarele se opresc automat şi se frânează. Este posibil ca de la această frână bruscă să se fi produs accidentul”, ne-a explicat Viorel Istrate.

Un vagon al trenului Rapid 661, care plecase din Bucureşti la ora 12.00 şi avea destinaţia Iaşi a deraiat în această după amiază, în jurul 17.1, în zona localităţii Berheci din judeţul Galaţi. În urma incidentului câteva persoane au fost rănite uşor. În tren sunt aproximativ 437 de călători. Traficul ferofiar va fi oprit în jur de două ore, iar trenul va avea o întârziere de cel mult trei ore.

Până în acest moment nici Inspectoratul pentru Situaţii de Urgentă Galaţi şi nici medicii de la Smurd nu au fost solicitaţi să intervină în acest caz. “Nu am fost solicitaţi să intervenim. Ştiu că nu au fost victime şi nici răniţi. Ultimul vagon a deraiat din ce am înteles, cauza nu o ştiu, pentru că în cazul CFR procedura e mai grea. Trebuie ei să facă o ancheta proprie", ne-a declarat Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgentă Galaţi. “Nici o ambulanţă de la SMURD sau de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă nu a fost solicitată să intervină la acest accident", ne-a declarat şi Angel Trifan, medic coordonator UPU-SMURD Galaţi.

Din fericire, pasagerii sunt în afara oricărui pericol. Mecanicul care a produs acest incident riscă să fie sancţionat disciplinar până la desfacerea contractului de muncă.

Link to comment
Share on other sites

O parte din pasagerii rapidului 661 care a deraiat îşi vor continua călătoria în circa 10 de minute

O parte din cei 437 de pasageri care se aflau în trenul rapid 661 Bucureşti-Iaşi, care a deraiat duminică în jurul orei 17.00 în dreptul localităţii gălăţene Berheci, îşi vor continua călătoria cu aceeaşi garnitură, fără vagonul care a deraiat, în aproximativ 10 de minute, a declarat Răzvan Stoica. "În prezent, o echipă de anchetă din cadrul Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii se află la faţa locului şi va analiza posibilele cauze ale accidentului. Deocamdată este prea devreme pentru a ne putea pronunţa, aşteptăm rezultatele preliminare din partea comisiei. În circa 10 de minute vom reuşi să recompunem garnitura de tren, iar o parte din călători vor ajunge la Iaşi cu acelaşi tren, care va avea cinci vagoane, fără vagonul care a deraiat", a declarat pentru NewsIn directorul general al CFR Călători, Răzvan Stoica.

Circulaţia a fost reluată la ora 18.37, în prezent trei trenuri având întârzieri, şi anume rapidul 662 Iaşi-Bucureşti Nord, acceleratul 1966 Galaţi-Iaşi şi personalul 6.315 de la Tecuci la Iaşi.

Link to comment
Share on other sites

Poliţia Transporturi Feroviare Galaţi a demarat o anchetă în cazul incidentului de la Berheci

Poliţia Transporturi Feroviare de la Galaţi a declanşat o anchetă pentru a stabili circumstanţele în care s-a petrecut incidentul feroviar de la Berheci şi cine este vinovat de producerea lui, transmite corespondentul NewsIn. "Trenul Rapid 661 Bucureşti-Iaşi trecea prin Staţia Berheci, când vagonul numărul 3, boghiul numărul 1, a căzut de pe şine din cauza schimbării macazului sub tren. Macazul se schimbă doar de către împiegatul de mişcare sau din cauza unei defecţiuni tehnice. Am demarat o anchetă pentru a afla cu exactitate ce s-a întâmplat", a declarat, dunminică, corespondentului NewsIn, şeful Poliţiei TF Galaţi, Petrică Hahui.

Prefectul judeţului Galaţi, Claudiu Brânzan, a declarat la rândul lui că se fac demersuri pentru preluarea călătorilor şi transportul lor către destinaţie. "Călătorii din apropiere de Berheci au preferat să coboare din tren şi să plece acasă cu microbuzele. Pentru ceilalţi călători - suntem în organizare", a declarat prefectul de Galaţi. Întrebat dacă lor li se vor pune la dispoziţie microbuze până la destinaţie, oficialul a răspuns că este posibil. Incidentul feroviar a avut loc în satul Berheci, comuna Gohor, din judeţul Galaţi. Perimetrul respectiv se află în subordinea Regionale CFR Iaşi.

Link to comment
Share on other sites

Trei vagoane ale trenului deraiat la Berheci au plecat spre Iaşi

Trei dintre cele şase vagoane ale trenului rapid deraiat în satul Berheci din judeţul Galaţi îşi vor continua călătoria către Iaşi la 19.30, celelalte trei vagoane urmând să fie tractate la Depoul CFR din Tecuci, transmite corespondentul NewsIn. "Locomotiva trenului rapid 661 Bucureşti-Iaşi a făcut manevre şi a legat trei vagoane, cu care va pleca spre Iaşi la 19.30. Celelalte trei vagoane ale trenului vor fi tractate înapoi, până la Depoul CFR Tecuci. După 19.30, trenurile care trebuia să tranziteze zona Berheci şi se află acum în aşteptare îşi vor relua călătoria", a declarat, duminică seară, şeful Poliţiei Transporturi Feroviare din Galaţi, Petrică Hahui.

Cinci trenuri vor avea întârzieri de circa 60 de minute din cauza incidentului de la Berheci

CFR Călători a comunicat duminică că cinci trenuri vor avea întârzieri din cauza incidentului de la Berheci, şi anume Rapid 661 Bucureşti Nord–Iaşi, Rapid 662 Iaşi-Bucureşti, Personal 6314 Iaşi-Tecuci, Personal 6315 Tecuci-Iaşi şi Accelerat 1966 Galaţi–Iaşi. Directorul general al CFR Călători, Răzvan Stoica, a declarat pentru NewsIn că întârzierile vor fi de circa 60 de minute. Acesta a precizat, de asemenea, că o echipă de anchetă din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii va analiza posibilele cauze ale accidentului.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul rapidului deraiat la Berheci susţine că a fost orbit de lumina soarelui

Conductorul trenului care în această după-amiază a sărit de pe şine la nici un kilometru de la ieşirea din gara Berheci este cercetat penal pentru neglijenţă în serviciu. Din primele declaraţii pe care Florin Mustaţă, mecanicul Rapidului 661care circula pe ruta Bucureşti – Iaşi, le-a dat în faţa anchetatorilor, reiese că acesta nu ar fi observat la timp culoarea roşie care semnala schimbarea macazului. A mai mers încă circa 40 de metri până când i s-a comunicat că depăşise limita şi că sistemul automat care acţionează macazul urma să intre în funcţiune. „Mecanicul a declarat că a fost orbit de lumina soarelui şi că nu a observat indicatorul cu lumina roşie. I s-a transmis că la circa 350 de metri de trenul rapid se afla trenul personal 6314 de pe ruta Iaşi-Tecuci. Pentru a-şi disimula greşeala, a încercat să dea cu spatele, dar între timp macazul s-a schimbat automat iar boghiul al doilea de la vagonul cu numărul trei s-a desprins. Astfel a rezultat deplasarea vagonului de pe şine. Este clar o eroare umană, o neglijenţă” a declarat subsecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia.

http://www.adevarul.ro/rss/articol/gala ... relui.html

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul trenului rapid Bucureşti-Iaşi, care a deraiat duminică, va fi concediat

Subsecretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Constantin Axinia, a declarat luni pentru NewsIn că mecanicul trenului rapid Bucureşti-Iaşi, care a deraiat duminică, va fi concediat deoarece nu a respectat culoarea roşie a semaforului. "Mecanicul a recunoscut că nu a respectat culoarea roşie a semaforului, prin urmare va fi dat afară pentru neglijenţă în serviciu şi pentru punerea în pericol a siguranţei călătorilor", a precizat subsecretarul de stat din cadrul MTI.

Oficiali ai Poliţiei Transporturi au declarat luni pentru NewsIn că deraierea rapidului Bucureşti-Iaşi a fost cauzată cel mai probabil de o manevră greşită a mecanicului de la CFR Galaţi, care este cercetat penal pentru neglijenţă în serviciu. Potrivit oficialilor, mecanicul Florin Mustăţea ar fi schimbat un macaz fără să aştepte semnalele luminoase ale dispeceratului. Astfel, trenul a intrat pe o linie greşită şi a deraiat. Mecanicul a fost audiat, luni dimineaţă, iar, în prezent, procurorii au deschis dosar de urmărire penală, după preluarea cazului.

Constantin Axinia a precizat că MTI va elabora în perioada următoare un ordin pentru verificarea angajaţilor CFR şi a căilor ferate. De asemenea, acesta a spus că indisciplina angajaţilor CFR şi lipsa investiţiilor în infrastructură sunt principalele cauze ale ultimelor incidente feroviare. "Vom face în următoarea perioadă o analiză a acestor fenomene care s-au întâmplat în ultima perioadă pe calea ferată. Trebuie să spunem că indisciplina personalului feroviar, faptul că nu s-au făcut investiţii în infrastructura căii ferate şi că nu a fost o strategie în ultimii ani privind acest sector reprezintă principalele cauze ale incidentelor petrecute în ultima perioadă", a spus subsecretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul trenului deraiat riscă o pedeapsă de până la trei ani de închisoare

Mecanicul trenului care a deraiat, duminică, riscă o pedeapsă cu închisoarea de până la trei ani dacă procurorii vor stabili că se face vinovat de producerea incidentului, prin îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu, a declarat şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Galaţi, Petrică Hahui. Şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Galaţi a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că mecanicul trenului rapid 661 care circula pe direcţia Bucureşti-Iaşi şi care a deraiat duminică în apropierea staţiei Berheci riscă o pedeapsă cu închisoarea de la şase luni la trei ani, dacă va fi găsit vinovat pentru producerea accidentului. "Deocamdată, încadrarea juridică a faptei comise de către mecanicul de locomotivă este îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu, dar aceasta se poate schimba dacă în urma analizei tehnice se va constata că linia ferată a fost afectată. Mecanicul este acum cercetat în stare de libertate, iar cazul este instrumentat de către un procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Tecuci", a spus Hahui. Potrivit acestuia, mecanicul ar fi declarat în timpul cercetărilor că nu a observat semnalul roşu la ieşirea din staţia Berheci din cauza soarelui puternic şi şi-a continuat drumul până când a văzut că din sens opus se apropie un alt tren. În acel moment, mecanicul a oprit şi a încercat să întoarcă trenul în staţie. Hahui a mai spus că dacă mecanicul s-ar fi limitat la acea oprire şi nu ar fi încercat să meargă înapoi deraierea nu s-ar fi produs. "A fost o decizie pe care a luat-o singur, fără să consulte impegatul de mişcare. Dacă nu ar fi făcut acest lucru deraierea nu se mai producea", a adăugat şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Galaţi. El a precizat că mecanicul, Florin Mustaţă (42 de ani), din Iaşi, are o vechime în muncă de 22 de ani, nefiind implicat până acum în incidente similare celui produs duminică.

În ceea ce priveşte vagonul deraiat, şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Galaţi a spus că acesta a fost repus pe linie, în noaptea de duminică spre luni, şi transportat la Mărăşeşti, unde va fi făcută o expertiză tehnică. Astfel, linia secundară de cale ferată pe care a deraiat trenul a fost degajată.

Directorul CFR Călători: Până la finalizarea anchetei nu se pune problema concedierii mecanicului

Directorul CFR Călători, Răzvan Stoica, a declarat că nu se poate pune problema desfacerii contractului de muncă al mecanicului trenului deraiat la Galaţi, până la concluziile finale ale anchetei, acesta contrazicându-l astfel pe subsecretarul de stat Constantin Axinia. "În momentul în care raportul va fi finalizat şi vor exista concluzii clare ale acestuia vom vedea ce măsuri se impun. Nu vom lua nicio măsură până când acest raport nu va fi finalizat", a declarat Răzvan Stoica.

Declaraţia acestuia vine după ce, luni, subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Axinia declara că mecanicului îi va fi desfăcut contractul de muncă pentru neglijenţă în serviciu şi pentru nerespectarea instrucţiunilor de serviciu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mecanicul trenului deraiat la Galaţi a fost concediat

* Florin Mustaţă (42 de ani), mecanicul de locomotivă al trenului rapid Bucureşti-Iaşi, care a deraiat pe 27 septembrie la Berheci (judeţul Galaţi), a rămas fără serviciu

Şefii Regionalei CFR Călători Iaşi i-au desfăcut contractul de muncă lui Florin Mustaţă. În cazul în care procurorii vor stabili că se face vinovat de producerea incidentului prin îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu şi va fi trimis în judecată, bărbatul riscă o pedeapsă de până la trei ani. În cei 22 de ani de când lucra ca mecanic de locomotivă, Mustaţă nu a mai fost implicat în incidente similare ca cel de pe 27 septembrie din judeţul Galaţi. În schimb el a mai fost cercetat administrativ pentru surplusul de motorină consumat pe durata unei călătorii. Potrivit anchetatorilor, pe 27 septembrie la intrarea în Gara Berheci mecanicul ar fi ignorat semnalul luminos de culoare roşie, iar trenul a înaintat până când sistemul automat de siguranţă a iniţiat frânarea de urgenţă. Atunci Mustaţă a încercat să dea trenul înapoi, dar al treilea vagon a sărit de pe şină. Nicio persoană nu a fost rănită.

http://www.adevarul.ro/articole/iasi-me ... ediat.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dosar penal pentru mecanicul trenului deraiat la Berheci

* Expertiza feroviară l-a găsit vinovat de producerea accidentului pe mecanic

Parchetul de pe lângă Judecătoria Tecuci a început oficial urmărirea penală împotriva mecanicului de locomotivă Florin Mustaţă pentru neglijenţă în serviciu. "Mecanicul este cercetat pentru îndeplinirea defectuoasă a atribuţiilor de serviciu. Nu pot spune mai multe decât după finalizarea cercetărilor", ne-a declarat procurorul Nicu Stegărescu, care se ocupă de instrumentarea cazului.

Reamintim că pe 27 septembrie 2009 un tren cu 437 de călători a deraiat în vecinătatea gării din comuna Berheci. Mecanicul de locomotivă a ignorat semnalul roşu al unui dispozitiv de semnalizare şi a intrat pe linia de unde venea un alt tren pe relaţia Iaşi-Tecuci. Când a realizat ce a făcut, mecanicul a încercat să dea trenul cu spatele pentru a-şi repara greşeala, dar unul dintre vagoane a deraiat.

Ancheta penală în cazul accidentului de la Berheci a depins de rezultatul expertizei feroviare, care a fost finalizată acum câteva zile. Verificările au scos la iveală faptul că mecanicul nu a fost orbit de soare, cum declarase iniţial. Deraierea s-a produs ca urmare a gestului său de a da trenul cu spatele, manevră care nu se practică în transportul feroviar. Acum procurorii îl pot în sfârşit audia pe mecanicul Florin Mustaţă, care a avut la dispoziţie peste patru luni pentru a-şi pregăti apărarea.

Incidentul de la Berheci a fost la un pas de a se transforma într-o tragedie. Norocul celor 437 de călători din trenul care a deraiat a fost dispozitivul de siguranţă. Acesta a oprit trenul cu doar 50 de metri înainte să se ciocnească frontal de un alt tren care se întorcea de la Iaşi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Mecanicul_locomotivei_este_cercetat_penal_pentru_accidentul_de_la_Berheci_0_200379995.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Un an cu suspendare şi despăgubiri de peste 44.000 de lei, după incidentul de la Berheci

Tribunalul a păstrat decizia magistraţilor Judecătoriei prin care Petru Manea a fost condamnat la un an cu suspendare şi la plata unor despăgubiri de 44.170 de lei.

Este vorba despre incidentul de la Berheci, când un tren a sărit de pe şine, soldat cu trimiterea în judecată a lui Petru Manea, mecanicul locomotivei. Acesta a fost acuzat de distrugere şi semnalizare falsă. În septembrie 2009, Rapidul 661 Bucureşti – Iaşi a deraiat în judeţul Galaţi, la Berheci. Al treilea vagon a sărit de pe linie în momentul în care locomotiva a frânat brusc la trecerea peste macaz, neînregistrându-se victime. Ulterior, omul a spus că nu a văzut semnalul roşu la ieşirea din staţie. La 300 de metri distanţă, pe aceeaşi linie, la semnal aştepta un alt tren.

Prima instanţă l-a condamnat pe mecanic la un an de închisoare cu suspendare, dar şi la plata a 22.608 lei către Căile Ferate Române şi 21.562 de lei către Servtrans Invest SA Bucureşti.

Manea a atacat soluţia, iar zilele trecute, Tribunalul i-a respins apelul ca nefondat, omul având acum calea recursului.

http://www.viata-libera.ro/articol-Un_an_cu_suspendare_si_despagubiri_de_peste_44000_de_lei_dupa_incidentul_de_la_Berheci_2.html

Ceva nu-i în regulă cu numele... :-?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.