Jump to content

Vinde Combinatul LBC şi UETU?


Recommended Posts

Posted

Combinatul, vândut la bucată de Mittal

Combinatul a decis să renunţe la noi secţii de producţie şi întreţinere: Laminorul de Benzi la Cald şi secţia de exploatare, întreţinere şi reparaţii auto vor fi vândute unui investitor străin. Aceeaşi soartă a avut-o deja Fabrica de var. În acest mod, ArcelorMittal Galaţi mai scapă de aproximativ o mie cinci sute de angajaţi.

Externalizarea serviciilor se transformă pe platforma siderurgică într-o adevărată vânzare la bucată a celui mai mare combinat siderurgic din sud-estul Europei. După ce a redus în opt ani numărul angajaţilor de la 28.000 la doar 10.000, administraţia pare tot mai hotărâtă să transforme colosul industrial într-o serie de făbricuţe sub patronaj divers. În plus, ar putea să mai scape de aproape 1.500 de angajaţi.

Deocamdată, conducerea a recunoscut doar una dintre tranzacţii: fabrica de var vândută omului de afaceri german Stache Lutz. „ArcelorMittal Galaţi a încheiat un parteneriat cu A.H.G. Simcor Industries pentru fabrica de producere a varului, care are circa 80 de angajaţi. Combinatul va continua să fie beneficiarul principal al varului produs la această unitate. Acordul pe termen lung va creşte sustenabilitate şi calitatea operaţiunilor de producere a oţelului şi a fluxului primar”, a declarat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al combinatului.

Turcii vor un laminor

Administraţia poartă în această perioadă discuţii pentru vânzarea Laminorului de benzi la cald (LBC). 500 de siderurgişti vor avea, foarte curând, un alt patron. „Acum două luni au fost nişte turci în combinat care s-au interesat de LBC, însă pe atunci nu se ştia dacă aceştia vor doar o comandă de tablă groasă sau să-l cumpere. Acum e clar: vor o bucăţică din noi”, susţine Gheorghe Tiber, preşedintele sindicatului Solidaritatea.

Alt serviciu de care administraţia speră să scape este secţia exploatare întreţinere şi reparaţii auto (SEIRA) din cadrul Uzinei Exploatare Transport Uzinal (UETU). Aici muncesc circa 900 de salariaţi, dintre care 350 doar la SEIRA.

“ArcelorMittal Galaţi şi producătorul turc Borusan explorează posibilitatea încheierii unui parteneriat pe termen lung pentru producerea şi livrarea rulourilor de la Laminorul de Benzi la Cald din Galaţi”, confirmă Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi.

S-au răzgândit în doar patru luni

“Nu identificăm niciun segment nou pe care să îl externalizăm!”. Aceasta este declaraţia dată în luna mai de Augustine Kochuparampil, pe atunci directorul general al ArcelorMittal Galaţi, când a fost întrebat dacă va continua externalizarea serviciilor din combinat. “Nu cred că este o idee bună să externalizăm în condiţiile de acum, o activitate sau alta. Dimpotrivă, sunt unele activităţi pe care le făceam cu agenţi externi şi acum vrem să le facem cu oamenii noştri, ca să putem ţine angajaţii ocupaţi”, a spus Kochuparampil.

http://www.adevarul.ro/articole/galati- ... ittal.html

  • 3 weeks later...
Posted

O investiţie cu două feţe la Combinat

Înfiinţarea unei firme la care grupul Borusan şi ArcelorMittal vor fi acţionari şi care ar avea ca "obiect al muncii" Laminorul de Benzi la Cald (LBC) ar putea avea consecinţe nebănuite şi neplăcute asupra activităţii altor secţii, respectiv LBR şi LBZ, susţine liderul Sindicatului Solidaritatea al Metalurgiştilor (SSM), Gheorghe Tiber. "Am informaţii că se doreşte înfiinţarea unei societăţi mixte la care cei de la Borusan vor deţine 45% din acţiuni, investitorii turci intenţionând să facă anumite investiţii în căile de rulare de la LBC. Din informaţiile pe care le am, în urma acestui parteneriat cu ArcelorMittal, celor de la Borusan, care ar urma să deţină 45% din acţiunile noii societăţi, ar urma să li se livreze 80-85% din producţia de rulouri de tablă laminată la cald care va fi produsă de LBC şi care va fi prelucrată de ei în Turcia, ceea ce va avea consecinţe neplăcute asupra activităţii Laminorului de Benzi la Rece şi a Laminorului de Benzi Zincate, care ar urma să prelucreze doar 15% din producţia de rulouri făcută de LBC. Acest lucru ar însemna practic restrângerea drastică a activităţii celor două laminoare, ceea ce ar duce la diminuarea numărului de angajaţi. Cred că acesta este primul pas al înstrăinării unor active ale combinatului, cum ar fi de exemplu şi laminorul de benzi la cald", susţine liderul SSM, Gheorghe Tiber.

Referitor la posibilitatea unui parteneriat între ArcelorMittal şi firma turcă Borusan, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu, ne-a remis recent un punct de vedere al companiei, în care se precizează următoarele: "ArcelorMittal Galaţi şi producătorul turc Borusan exploatează posibilitatea încheierii unui parteneriat pe termen lung pentru producerea şi livrarea rulourilor de la LBC".

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=16

  • 3 weeks later...
Posted

O bucăţică din activitatea Combinatului, pe mâna americanilor

Şefii Combinatului poartă tratative cu o firmă americană pentru externalizarea unei activităţi desfăşurate în cadrul Uzinei Exploatare şi Transport Uzinal (UETU). Acest lucru ne-a fost declarat de viceliderul UTSL, Costică Popa, care mai afirmă că noul contract, potrivit informaţiilor pe care le are, ar urma să intre în vigoare în cursul lunii iunie 2010. Externalizarea unor activităţi pare a fi soluţia găsită de şefii Combinatului pentru a reduce costurile, şi asta după ce au fost deja externalizate o serie de activităţi, respectiv Laminorul de ţeavă sudată, fabricile de var şi fabrica de oxigen, ultimele două fiind date în grija unor investitori străini. "Din informaţiile pe care le am, cei de la Combinat poartă discuţii cu o firmă americană pentru externalizarea unei activităţi de la UETU, şi anume transportul zgurii lichide de la oţelăria 1 la fronturile de transbordare a zgurii de la UETU. Acest lucru înseamnă practic că zgura nu va mai fi transportată cu vagoanele Combinatului pe calea ferată, ci cu maşinile care vor fi aduse de firma americană, transportul fiind rutier. Firma americană îşi va stabili un plan pentru realizarea activităţii. În ceea ce priveşte angajaţii Combinatului care desfăşurau această activitate, aceştia nu îşi vor pierde locul de muncă, ci vor fi redistribuiţi în cadrul uzinei, acolo unde există lipsă de personal", a declarat viceliderul sindicatului UTSL, Costică Popa. Contactat telefonic, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu, a refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=13

Posted

:-O

Sincer, aș fi și eu curios cum va fi transportat un material aflat la peste 1000 grade Celsius, cu un vehicul cu pneuri ....

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.