Jump to content

UPC România este acuzată de "practici comerciale incorecte"


Recommended Posts

Posted

UPC România este acuzată de „practici comerciale incorecte”

Comisariatul Regional pentru Protecţia Drepturilor Consumatorilor Galaţi susţine că furnizorul de servicii şi-a condiţionat clienţii să aleagă între renunţarea la 12 programe de televiziune şi încheierea de noi contracte, în condiţiile impuse de firmă, după trecerea sistemul digital. Furnizorul de televiziune prin cablu UPC România a solicitat Tribunalului Galaţi să suspende aplicarea unei decizii emise de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC,fostul OJPC), prin care era obligat să înceteze „practicile comerciale incorecte”. Firma a încasat şi o amendă usturătoare de 15.000 de lei întrucât, din data de 30.03.2009, abonaţii UPC din Galaţi nu au mai putut recepţiona programele din pachetul Extra Basic şi HBO analogic. În total, este vorba de 12 programe din grilă, care în prezent nu mai pot fi recepţionate decât cu UPC Digital, în condiţiile în care gălăţenii au încheiate contracte ce stipulează difuzarea acestora în format analogic. CRPC Galaţi şi-a motivat decizia de sancţionare a furnizorului de servicii considerând că UPC şi-a condiţionat practic clienţii fie să renunţe la 12 programe, fie să încheie noi contracte, valabile doi ani, în condiţiile impuse de firmă.

De la analogic la digital, fără bani în plus ?

Reprezentanţii UPC au susţinut în faţa instanţei de judecată că pachetele de programe HBO şi Discovery (în afara celor de bază cu aceeaşi titulatură) sunt suplimentare, acesta fiind motivul pentru care nu au mai fost furnizate în sistem analogic. Cât despre furnizarea serviciilor de cablu în sistem digital, compania consideră că reprezintă un progres tehnic întrucât permite furnizarea unui număr mai mare de programe decât sistemul analogic şi împiedică piratarea. „Trecerea la sistemul digital nu reprezintă o condiţionare a clientului, deoarece nu înseamnă costuri suplimentare pentru acesta. Aducerea la îndeplinire a deciziei Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor presupune pierderi financiare substanţiale pentru UPC”, susţin în cererea de chemare în judecată reprezentanţii UPC România. De cealaltă parte, Protecţia Consumatorilor consideră că, prin această afirmaţie, UPC se culpabilizează şi mai tare întrucât „rezultă în mod clar scopul urmărit de prestatorul de servicii şi anume câştigurile financiare şi lipsa totală de respect faţă de consumatori şi drepturile acestora”. Conducerea instituţiei aşteaptă finalizarea procesului pentru a putea dispune anularea noile contracte încheiate cu abonaţii care au dorit să-şi păstreze cele 12 programe prin cablu.

http://www.adevarul.ro/rss/articol/gala ... recte.html

Posted

Numa ce mi-am facut contractul la ei..

Am cautat sa aiba clauza ca, in cazul in care nu sint de acord cu modificarile de grila, sa pot termina contractul.

Din pacate, cred ca asta e situatia si la ceilalti provideri, am patit asa la RTlecom care mi-a scos netam-nesam 9 canale opentru ca au rearanjat grila si trebuia apoi sa platesc 1 EUR in plus sa le am din nou.

Asa ca o bila neagra pentru ei.

Iaca na, am dat telefon, m-am prezentat frumos si am zis ca vreau sa termin contractul inainte de termen pe acest motiv. In 10 min erau reactivate fara nici un ban in plus.

Asa ca o bila alba pentru ei... :lol:

Posted

Eu am avut probleme si cu RDS. Au cele mai nesimtite clauze. Le-am facut o plata online, au zis ca n-au primit si am fost nevoit sa o mai fac inca o data. :(

Posted

Da. Ei mizeaza pe faptul ca la plata on-line nu iti da nimeni nici o chitanta sau veo dovada ca ai platit. Incearca sa isi acoppere pierderile pe spatele unorape care ii ia drept fraieri. Nu trebuia sa platesti inca o data ci sa le pui OPC-ul pe cap. Aia stiu cum sa dezlege enigma daca banii sau primit sau nu. Daca RDS-ul te-a vazut o data ca le-ai picat in plasa vor incerca de cate ori au ocazia.

  • 1 month later...
Posted

George,

din pacate nu eram in momentul acela in oras, la parinti (acolo avusesem contractul). Chiar crezi ca am fi rezolvat ceva? Am platit si am reziliat contractul. M-am jurat sa nu mai apelez la RDS.

Posted

stati linistiti, ca nici upc-ul nu e departe.

mi-a venit o scrisorica de la o firma de recuparatori, cum ca as avea de platit la upc aproape 100 lei, cica facturi vechi neachitate.

rahat cu perje. x(

cum fac sa le trimit opc-ul pe cap?

Posted

Te duci la OPC :P Am si eu o plangere facuta deja impotriva Upeceului.. oricum nu o sa se rezolve nimic.. dar chestiunea e ca daca se strang multe plangeri, atunci chiar sunt sanse sa o mai ia si astia in mana! Macar putin pentru ca oricum sunt prea mari ca sa le mai pese!

Posted
mi-a venit o scrisorica de la o firma de recuparatori, cum ca as avea de platit la upc aproape 100 lei, cica facturi vechi neachitate.

Si eu am patit-o... Ideea este ca nici nu mai vaeam contract cu ei de vre-un an... Am fost la ei de nu stiu cate ori si mereu spuneau ca s-a rezolvat... In final o fatuca a sunat la Bucuresti de fata cu mine si abia atunci a fost ok !!!

Posted

tot asa "stati linistiti, ca nu-s probleme" primeste si mike raspuns de la casieria de galati.

merci de hint, sa incercam si asa.

dau o bere?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.