Jump to content

Stare de alertă pe Dunăre, din cauza cotelor scăzute


dcp100168

Recommended Posts

Stare de alertă pe Dunărea fluvială şi maritimă, din cauza cotelor scăzute

Navigaţia se desfăşoară cu dificultate pe Dunăre, iar activitatea în porturi este îngreunată, din cauza scăderii nivelului şi debitului fluviului, transmite corespondentul NewsIn. Din cauza adâncimilor mici, navigaţia se desfăşoară cu dificultate atât în sectorul fluvial, cât şi în sectorul maritim al Dunării. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos din Galaţi a emis avize către navigatori, avertizându-i cu privire la nivelul şi debitul extrem de scăzut al fluviului. În aceste condiţii, navele tebuie să circule cu viteză redusă şi să respecte instrucţiunile căpităniilor portuare. Cotele scăzute ale Dunării periclitează şi siguranţa operaţiunilor portuare. Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Mihai Ochialbescu, a declarat, joi, că adâncimile în danele de încărcare-descărcare a mărfurilor sunt de două ori şi jumătate mai mici decât în mod normal. Probleme mari din această cauză sunt în toate porturile Dunării maritime de la Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina. În Portul Mineralier din Galaţi, de exemplu, navele mari avansează către mal atât cât le permite adâncimea, după care încărcătura este transbordată pe nave mai mici, care pot intra în port. Pentru a asigura adâncimile optime în dane, APDM va draga aici 30.000 de metri cubi de aluviuni, după ce a dragat 60.000 de metri cubi în Porturile Galaţi şi în Brăila. Costul total al operaţiunilor se ridică la aproximativ 500.000 de euro. Lucrările de dragare executate în Galaţi şi Brăila nu sunt, însă, suficiente. Cu toate acestea, ele nu mai pot continua deoarece se pune în pericol structura de rezistenţă a malurilor şi cheurilor.

Link to comment
Share on other sites

Ce frumos povesteste dl. Ochialbescu...Asa ce-mi place sa-i ascult povestile.....A mai trecut careva pe portiunea de la Palatul Navigatiei in aval sa vedeti ce boscheti,ce paduri au crescut pe mal...Si asta pe malul care de fapt trebuia sa fie fundul Dunarii....:(

Link to comment
Share on other sites

Scadere alarmanta a nivelului si debitului Dunarii, in ultimele zile!

Toti navigatorii au fost avertizati ca risca sa-si distruga ambarcatiunile la intrarea in porturi, din cauza apei care a ajuns la o adancime de numai 2,5 metri. Specialistii avertizeaza ca scaderea nivelului apelor Dunarii trebuie sa ii puna in garda pe toti cei care se deplaseaza pe fluviu. Cea mai mare problema apare, in aceste conditii, in porturi, unde vapoarele risca sa nu mai poata intra pentru a incarca sau a descarca marfa. Autoritatile au transmis, in ultimele zile, avertismente catre toti navigatorii care au intrat in tara pe fluviu. O secunda de neatentie si orice ambarcatiune risca sa se blocheze in bancurile de nisip aparute aproape de senal. Pentru a ajunge la Cernavoda, echipajelor navelor li se recomanda o ruta mai lunga cu aproape 100 de kilometri. Asta pentru ca, in unele zone, adancimea Dunarii este mai mica de 2,5 metri. Si in porturi situatia a devenit alarmanta. Navele stau acum aproape pe uscat. Iar prognozele nu sunt deloc imbucuratoare pentru navigatori: Dunarea va continua sa scada cu 10 - 20 de centimetri pe zi. Administratia Porturilor Dunarii Maritime spune ca a cheltuit deja 300.000 de euro pentru lucrari de dragaj, ca sa faciliteze intrarea navelor in porturi, astfel incat acestea sa poata incarca si descarca marfa. Cum nivelul apei scade in continuare, cei de la administratia porturilor au cerut Ministerului Transporturilor autorizatia pentru a sapa, in dreptul malurilor, sub limita prevazuta in regulamente.

http://stirileprotv.ro/stiri/social/sca ... -zile.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.