Jump to content

Examene orale versus examene scrise


dcp100168

Recommended Posts

Examene orale versus examene scrise

Studenţii se tem de examenele orale şi le preferă pe cele scrise. Aceasta este una dintre concluziile dezbaterii organizate miercuri, la sediul „Vieţii libere”, de către Casa de Cultură a Studenţilor, la care au participat studenţi ai „Dunării de Jos”, alături de rectorul Viorel Mînzu. Mulţi dintre aceştia au ridicat problema examinării orale, pe care conducerea universităţii a recomandat-o recent cadrelor didactice. Studenţii s-au plâns că, în acest fel, subiectivismul la examen va creşte şi, în plus, studenţii nu vor mai putea să conteste nota. „M-am consultat cu mulţi dintre studenţi. Mulţi au fost împotriva examenului oral din simplul motiv că acesta nu poate fi contestat. Iar studenţii se tem şi de subiectivismul cadrelor didactice. Chiar dacă studentul va şti subiectele la perfecţie, cadrul didactic poate oricând să vină cu o întrebare încuietoare care să îi facă să primească o notă mai mică sau chiar să pice un examen”, a spus Dorin Coteţ, preşedintele Ligii Studenţilor.

De cealaltă parte, rectorul Viorel Mînzu a precizat că nu este vorba despre o renunţare la examinările scrise, ci despre o repunere în drepturi a examenelor orale. „Nu există nicio decizie a Senatului în această privinţă, examenele se dau conform planurilor de învăţământ. Dintotdeauna, de când a existat învăţământ superior în România, formele de examinare au fost de trei feluri: scris, oral sau şi scris, şi oral. Aici trebuie să fim oneşti. S-a ajuns să se dea numai examene scrise pentru că a crescut foarte mult numărul studenţilor în universităţi din cauza finanţării pe cap de student, instituţiile de învăţământ superior fiind nevoite să atragă cât mai mulţi pentru a supravieţui. Astfel s-a ajuns în situaţia în care e mai comod pentru cadrul didactic să dea examen scris. A durat trei ore, după care nu îl mai vede nimeni cât timp stă în faţa lucrării. Credeţi că stă jumătate de oră să o analizeze, să o cântărească? Întâmplător, examenul scris a fost şi pe placul studenţilor şi ştim foarte bine de ce. Pentru că nu necesită înţelegere. Am avut lucrare de nota zece şi când am întrebat studentul ceva se vedea că nu avea nicio legătură. Studentul mergea foarte mult pe memorare, un lucru dezastruos”, a explicat rectorul Viorel Mînzu în cadrul dezbaterii.

Acesta a mai spus că un alt motiv pentru care examenul oral revine la „Dunărea de Jos” este cel legat de copiat. „De ce să nu o spunem, au apărut şi metodele acestea de fraudă, cu hands-free şi aşa mai departe. Şi dacă îmi cereţi mie părerea, pentru cineva care să se numească absolvent al unei facultăţi, care să câştige experienţă prin care să se poată prezenta apoi în faţa unei comisii, mi se pare că un număr de examene orale ar trebui să existe. Studentul trebuie învăţat să poarte un dialog. Oricât ar fi profesorul de slab sau de bun, te poate aprecia mult mai bine dacă porţi o discuţie. Acolo se vede ce ştii”, a spus Viorel Mînzu. Cel mai probabil, în viitoarea sesiune, în multe cazuri examinările orale vor lua locul celor scrise, care erau preferate până acum de aproape toate cadrele didactice.

http://www.viata-libera.ro/articol-Nemu ... %9D_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Poate mult mai greu decat la cele scrise. Ca la cele orale nu au timp decat un sfrt de ora de scris pe ciorna. Dupa care citesti ce ai scris.

La cele scrise ai timp 2 ore sa copii.

Apropo de copiat. La facultate si eu am copiat la niste examene :))

Am aplicat metodele: ciorna schimbata si copiatul dupa colega din fata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Examenele orale se impun cu greu

* După ce s-a lovit de reticenţa studenţilor, impunerea examenelor orale se face treptat *

Examenele orale se impun greu la Universitatea „Dunărea de Jos”. Deşi Senatul a luat în discuţie folosirea într-o măsură cât mai mare a acestei modalităţi de examinare, deocamdată, în pragul sesiunii de iarnă, se pare că tot lucrările scrise vor fi preferate. Şi asta în principal pentru că studenţii s-au opus cât au putut în consiliile profesorale modificării modalităţii de examinare.

„Studentul trebuie învăţat să poarte un dialog”

Există două curente în acest moment în universitate, iar fiecare dintre acestea are argumente. Pe de o parte, conducerea instituţiei susţine că, prin examenele orale, se limitează posibilităţile de fraudă şi, în plus, studenţii sunt învăţaţi să devină buni oratori, una dintre competenţele importate cerute de piaţa muncii în ultimii ani.

„Întâmplător, examenul scris a fost şi pe placul studenţilor şi ştim foarte bine de ce. Pentru că nu necesită înţelegere. Am avut lucrare de nota 10 şi când am întrebat studentul ceva se vedea că nu avea nicio legătură. Studentul mergea foarte mult pe memorare, un lucru dezastruos”. „Şi, de ce să nu o spunem, au apărut şi metodele acestea de fraudă, cu hands-free şi aşa mai departe. Şi dacă îmi cereţi mie părerea, pentru cineva care vrea să se numească absolvent al unei facultăţi, care să câştige experienţă prin care să se poată prezenta apoi în faţa unei comisii, mi se pare că un număr de examene orale ar trebui să existe. Studentul trebuie învăţat să poarte un dialog”. „Oricât ar fi profesorul de slab sau de bun, te poate aprecia mult mai bine dacă porţi o discuţie. Acolo se vede ce ştii”, a spus recent rectorul Universităţii „Dunărea de Jos”, prof. dr. Viorel Mînzu, în cadrul unei dezbateri desfăşurate la sediul „Vieţii libere”.

„Un examen oral nu poate fi contestat”

Pe de altă parte, studenţii spun că, în acest fel, creşte doza de subiectivism în examinare şi, în plus, un examen oral nu poate fi contestat. „M-am consultat cu mulţi dintre studenţi. Mulţi au fost împotriva examenului oral din simplul motiv că acesta nu poate fi contestat. Iar studenţii se tem şi de subiectivismul cadrelor didactice. Chiar dacă studentul va şti subiectele la perfecţie, cadrul didactic poate oricând să vină cu o întrebare încuietoare care să îi facă să primească o notă mai mică sau chiar să pice un examen”, a explicat Dorin Coteţ, preşedintele Ligii Studenţilor.

„Trebuie să îi pregătim ca buni oratori”

Pentru a afla care e situaţia programării examenelor orale în prag de sesiune, am luat legătura cu conducerea Facultăţii de Drept, acolo unde examinarea orală ar trebui să fie foarte des întâlnită datorită specificului meseriilor pentru care se pregătesc studenţii de aici. „La noi în Consiliul Profesoral studenţii au fost reticenţi în a aplica recomandarea conducerii universităţii, astfel că nu am aplicat o modificare radicală. Unde s-a putut, dăm examen oral, însă e şi în funcţie de programarea analitică a examenelor pe discipline. Sunt unele discipline care se pretează, sunt altele care nu se pretează”. „Oricum, noi încercăm să trecem treptat la această modalitate de examen, pentru că una dintre obligaţiile noastre este să îi pregătim ca buni oratori. Studentul trebuie să înveţe să argumenteze un punct de vedere, să fie spontan, să fie convingător”. „De asemenea, încercăm să îi convingem pe studenţi că e o chestiune care ţine de formarea lor. Pe de altă parte, nu le putem impune anumite lucruri pentru că în relaţia noastră este vorba despre un parteneriat. În acest moment, avem un număr destul de mic de examinări orale, dar sperăm să fie mai multe în viitor”, a explicat conf. dr. Oprea Răducan, de la Facultatea de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice.

http://www.viata-libera.ro/articol-Exam ... reu_2.html

Link to comment
Share on other sites

90 la sută dintre studenţi - împotriva examenelor orale

90 la sută dintre studenţii de la Universitatea „Dunărea de Jos” nu doresc examene orale obligatorii. Cel puţin aşa reiese dintr-un sondaj lansat de Liga Studenţilor Gălăţeni (LSG) pe site-ul propriu, www.lsgalati.ro, pe această temă. „În urma discuţiilor purtate în Senatul Universităţii, LSG s-a opus ferm introducerii examenelor orale obligatorii. În urma polemicilor stârnite de această propunere venită din partea unui grup de profesori, întrebam studenţii dacă sunt sau nu de acord cu introducerea examenelor orale obligatorii”. „În cazul în care studenţii se vor exprima împotriva acestui lucru, LSG va demara toate procedurile necesare pentru a le apăra punctul de vedere. Nu trebuie să uitam că studenţii sunt parteneri cu drepturi egale în procesul academic şi drept urmare opinia lor trebuie ascultată”, se arată pe site-ul LSG. Până miercuri votaseră pe site peste 800 de vizitatori, iar rezultatele arată că studenţii sunt în mare parte împotriva examinării orale. Astfel, 89 la sută dintre cei chestionaţi s-au declarat împotriva acestui tip de examinare, în timp ce doar 11 la sută sunt de acord cu testul oral.

http://www.viata-libera.ro/articol-90_l ... ale_2.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.