Jump to content

Ajutor pentru a renunţa la fumat


dcp100168
 Share

Recommended Posts

23.500 de români au cerut ajutor pentru a renunţa la fumat

În perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2009, 24.431 fumători s-au adresat medicilor specialişti din cabinetele de consiliere deschise în cadrul Programului "Stop Fumat" iniţiat de Ministerul Sănătăţii, informează biroul de presă al instituţiei. În aceeaşi informare se arată că numărul fumătorilor care au primit tratament a fost de 23.500. La sfârşitul acestui tratament, 39,1% au reuşit să devină nefumători.

De ce nu renunţăm la fumat?

Motivele sunt multiple, spun specialiştii Ministerului Sănătăţii. În primul rând pentru că este greu să deprindem alte obiceiuri, pentru că ne îngrijorăm de tot felul de cauze dar, mai ales, pentru că la început ne putem simţi rău. Ca în fiecare an, Ministerul Sănătăţii derulează Programul naţional dedicat renunţării la fumat - "Stop Fumat". Bugetul alocat pentru anul acesta este de 3.860.000 lei. În cadrul programului au fost implicaţi în consiliere 70 de medici şi 30 de psihologi, iar în 36 de judeţe există câte un medic specialist în terapia tabagismului, care oferă gratuit consultaţii pentru cei care intenţionează să renunţe la acest viciu. Conform Studiului de evaluare a cunoştinţelor, atitudinilor şi practicilor legate de fumat realizat de Institutul de Pneumoftiziologie "Marius Nasta", în cadrul Programului "Stop Fumat" al Ministerului Sănătăţii, reiese că prevalenţa fumatului zilnic la persoanele cu vârsta peste 15 ani este în scădere cu 3% faţă de valoarea înregistrată în anul 2008. Totodată, a scăzut şi prevalenţa celor care fumează ocazional, de la 5,2% în anul 2008 la 4,5% în 2009.

Bărbaţii fumează mai mult

Bărbaţii continuă să fumeze mult: aproximativ 34,5% dintre aceştia fumează zilnic, cei mai mulţi fiind cei din grupa de vârstă 25 - 44 de ani. În ce le priveşte pe femei, cel mai mult fumează cele din grupa de vârstă 15 - 24 de ani (27,9% comparativ cu media de 21,9%). Cei mai mulţi fumători consumă într-o zi între 10 şi 20 de ţigări (47,1%), astfel încât cei mai mulţi români (32,6%) cheltuiau în luna august pentru procurarea ţigărilor mai mult de 200 lei - ceea ce reprezintă mai mult de o treime din venitul minim lunar. În ultimul an, 51,1% dintre fumătorii zilnici au încercat să abandoneze ţigara, jumătate dintre ei încercând doar o dată. Important este faptul că 77,1% dintre ei au rezistat cel puţin o săptămână, ajungând chiar până la mai multe luni. Motivul principal pentru care oamenii reiau fumatul este încrederea că se pot limita la "doar o ţigară" în momente de stres sau de bucurie, neglijând faptul că fumatul înseamnă consum de drog - nicotina - iar o doză cât de mică după o perioadă de abstinenţă expune la reluarea consumului. 47,6% dintre fumători afirmă că doresc să renunţe la fumat în următoarele 6 luni, iar 20,1% sunt nehotărâţi - potenţiali clienţi. Pe de altă parte, aproape trei sferturi dintre fumători (72,9%) afirmă că simt nevoia să fumeze imediat după trezire, ceea ce denotă o dependenţă medie şi mare de nicotină, deci pot fi ajutaţi de tratamentul farmacologic pentru a depăşi perioada de sevraj nicotinic.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=13

Link to comment
Share on other sites

E simplu sa te lasi de fumat.

Eu am fumat 16 ani. Acum 5 ani am mai avut o perioada cand m-am lasat pentru proape un an... Nu stiu de ce m-am reapucat?!?!!! Poate din placerea de a socializa cu ceilalti fumatori...

Ideea este sa-ti gasesti altceva de facut. Pentru mine era un gest reflex. Cum ajungeam la o terasa sau un bar ... sau la munca... imediat imi aprindeam o tzigara. Nu fumam mult (1 pachet pe zi). Cand se ivea o ocazie, la o bauta, o intalnire cu prietenii depaseam "norma".

Dar stiti cum se spune: Suma viciilor e constanta! :YMDEVIL:

M-am apucat de un alt "hobby"... bautura. =))

Acum fara gluma, se poate renunta usor. Trebuie numai sa nu te gandesti. Si sa ai o motivatie puternica sau un cumul de motive de genul: miros hainele, gust nashpa (alimentele - au gustul alterat), miros alterat, dimineata aveam o tuse tabagica, iritarea gatului, oboseam foarte repede cand facem sport, dantura se strica mult mai repede, dinti ingalbeniti, etc, etc, etc... In plus banii pe tigari pot sa-i folosesc cu lat scop.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Cum ne lasam de fumat?...

Faci sport? Excelent! Daca esti fumator ai putea lua in considerare sfaturilede mai jos. Sportul cu tigarile nu se impaca bine, din contra, sportul (spreexemplu pedalatul) ar trebui sa fie acel hobby care te ajuta sa renunti lafumat.

Relatia dintre fumatori si nefumatori e foarte interesanta. Primii ii felicita pe cei din urma, cu o maimare sau mai mica urma de invidie. E ca si cum nefumatorii, ar beneficia degratia divina, ei sunt acei norocosi carora tigara nu le conduce viata, ei suntcei pe care tutunul nu-i scoate in vant si ploaie, cei care nu trebuie saiasa in miezul noptii sau pe cine stie ce viscol napraznic dupa un pic denicotina, gudron, benzen, azbest…dar hai sa ne oprim aici.

A cam curs ceva cerneala pe tema aceasta, s-au scris carti siarticole si se discuta foarte mult. Putini sunt cei care-si accepta acest viciusi nu isi mai dau speranta de scapare. Cei mai multi fumatori isi promit, saule promit celor dragi, ca vor renunta la fumat, de luni, de luna viitoare, saula anu’. Subiectul da bine, una din cartile publicate recent pe tema fumatului,s-a lasat cu vanzari mari si garanteaza ca renunti la fumat. Asa simplu sa fieoare? Citesti o carte si brusc, iti dai seama ca tigara e pentru altii? Caresunt motivele reale pentru care trebuie sa ne lasam de fumat si mai ales cumputem face asta?

Despre efectele nocive ale tutunului am aflat, aflam intr-una. Pachetele detigari au fost insciptionate cu binecunoscutele “urari de bine” , dar asta afacut prea putina lume sa renunte la acest obicei.

Cum ma las de fumat?

Ce-ar fi sa incepem cu o lista a motivelor pentru caren-ar fi bine sa fumezi, una personala, una numai a ta?!

Aici s-ar putea incadra problemele de santate pe care le-aiputea avea, sau pe care le ai deja si pe care poate nici macar nu le pui peseama fumatului. Faptul ca energia ta nu e la cote maxime, caobosesti atuncicand urci trepte, sau ca dintii tai nu sunt destul de albi. Ca e criza, ne-amcam saturat sa ni se spuna, dar ce-ar fi sa taiem exact de acolo de undetrebuie, sa intoarcem criza in favoarea noastra? Motivele tale pot fi de totsoiul, important e sa le gasesti pe cele care conteaza pentru tine. Citestemotivele de fiecare data cand ai nevoie de o remontare. Vizualizeaza binele pecare ti-l vei face lasandu-te de fumat.

Al doilea pas, cel concret, ar fi chiar renuntarea la fumat.E de preferat sa fie total si nu treptat,dar chiar si treptat, e un pas inainte. Daca alegi cea de-a doua cale, amanatigara de ora 15 pentru ora 17 si tot asa pana ajungi sa fumezi din ce in cemai putin.

Incearca apoi sa eviti o vreme obiceiurile si locurile care iti sugereaza: “ce ar merge otigara acum”. Dorinta stringenta de a fuma nu va tine o vesnicie. La un momentdat vei ajunge sa te intrebi de ce ai fumat vreodata. Ascunde scrumierele,brichetele sau alte accesorii de care depinde viciul tau.

Inlocuieste golul lasat cu altceva si aici nu ma refer la a rontai prajiturele si seminte, ci la a-tigasi un nou hobby, o noua indeletnicire spre care sa-ti canalizezi energia sigandurile. Alege sa faci plimbari lungi cu bicicleta, rolelesau sa practici un sport. Daca simti nevoia sa ciugulesti, alege varianta sanatoasa:seminte, nuci, alune crude, fructe, legume, etc. Incearca un stil de viata mai sanatos,unul care sa nu te duca deloc cu gandul la tutun. Multora le e frica de faptulca vor castiga in greutate duparenuntarea la fumat, tocmai de aceea e de preferat un regim deviata fara atat de multe grasimi, zaharuri rafinate, produse de patiserie, etc

Pune deoparte banii destinati pachetului de tigari zilnic si nu te atinge de ei.Propune-ti sa economisesti banii pentru sase luni sau un an si sa-ti oferi tiesau cuiva drag o bucurie. Socoteste cate pachete de tigari costa o excursie deexemplu.

Roaga-ti prietenii sa fie alaturi de tine inaceasta perioada, eventual fa pasul acesta impreuna cu partenera de viata,prietenul sau colegul de serviciul, in felul acesta va veti putea sustinereciproc. Gandeste-te chiar la o persoana pe care o admiri si care a facutacest pas cu succes. Inspira-te.

Nu face compromisuri. Nu te lasa ademenit de gandul ca o tigara in plus sau in minusnu conteaza, ca esti nervos si asta te va calma, sau ca pur si simplu cafeauade dimineata “tipa” dupa una. Ei bine, chiar conteaza! Tine nivelul vointei sus!

Nu trebuie sa te minti. Nu te vei simti minunat imediat dupa ce renunti la fumat, ciabia dupa o perioada. Primele zile s-ar putea chiar sa-ti fie rau, sa ai staride ameteala. Constientizeaza ca trebuie sa treci prin putin rau pentru a-ti fibine mai tarziu.

Alte cateva motive pentru care sa te lasi defumat:

- nimeni n-are nevoie sa fumeze; dependenta de tutunnu a aparut ca un raspuns catre o nevoie umana; nici un pusti de liceu nu s-aapucat de fumat pentru ca simtea e nevoie, ci pentru ca era cool, voia sa parainteresant in gasca si era la moda. Tigara nu place nimanui din prima, e nevoiede “exercitiu”

- nicotina este folosita la prepararea insecticidelor

- tigara electronica este folosita ca o alternativa maibuna pentru tigara clasica, contine nicotina, dar nu si ceilalti compusicancerigeni; totusi ea ramane un viciu toxic pentru organism chiar in aceastanoua forma si e pe cale sa fie interzisa in S.U.A

- fumul emanat in aer de la capatul care arde al tigarii,este mai toxic decit cel inspirat de fumator; el contine de doua ori mai multgudron si nicotina, de cinci ori mai mult monoxid de carbon si de cincizeci deori mai mult amoniac

- cei mai afectati defumatul pasiv sunt copiii

- ureea, un compus chimic pe care il regasim inurina, este folosita pentru a da aroma tigarilor

- desi tigarile se afla pe lista drogurlor, ele nusunt interzise, fiind de altfel cel mai comercializat produs din lume

Nu inultimul rand, SUCCES!

http://www.freerider...umat-10717.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.