Jump to content

"Pânzarul Moldovenesc"


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Cu "Pânzarul Moldovenesc" nu se plimbă nimeni

Copia vasului lui Ştefan cel Mare nu atrage turişti în croazieră pe Dunăre, în special din cauza costurilor ridicate: 100 de euro de persoană. Scos în urmă cu doi ani de către Centrul Cultural „Dunărea de Jos“ în oferta turistică a Galaţ iului în vederea realizării unor croaziere pe Dunăre, Pânzarul Moldovenesc nu a primit nicio solicitare în acest sens. Costul unei croaziere de zece ore pe fluviu se ridică la 1.000 de euro. În acest preţ pot urca pe vasul ce se doreşte o reproducere istorică a navelor lui Ştefan cel Mare în jur de zece pasageri, plus echipajul. „Încă din 2006, Consiliul de Administraţie al Centrului Cultural «Dună rea de Jos» a luat decizia ca acest vas să poată fi închiriat de toţi cei care vor să facă croaziere pe Dunăre. Chiar dacă instituţia gălăţeană a fost contactată de mai multe agenţii de turism, care au postat pe site-ul lor această ofertă, până acum nimeni nu s-a arătat interesat de o plimbare cu Pânzarul lui Ştefan cel Mare“, ne-a declarat Aurelia Bogatu, responsabil relaţii publice în cadrul Centrului Cultural „Dunărea de Jos“, instituţia care administrează vasul istoric.

Explicaţiile dezinteresului

Faptul că de la lansarea la apă, vara lui 2004, şi până acum, vasul a fost mai mereu în revizii şi reparaţii, dar şi lipsa de mediatizare a croazierilor cu Pânzarul par să fie principalele explicaţii ale lipsei de cereri pentru croaziere. „Eu m-am gândit să fac o croazieră cu Pânzarul, dar sincer nu ştiam cât costă, unde trebuie să plătesc. Nu este foarte ieftin la 1.000 de euro, dar dacă suma merge împărţită la zece, e mai acceptabil“, ne-a declarat Silviu Stancu, 25 de ani, inginer. „Sperăm ca în acest an, dacă bugetul ne va permite, să îl dăm la apă la sfârşitul lunii mai, începutul lui iunie. Pentru a trece la această acţiune, Pânzarul va intra însă într-o revizie capitală“, ne-a explicat Aurelia Bogatu. Mai trebuie precizat că, în acest moment, portul Galaţi nu beneficiază decât de un singur vas activ pentru croaziere, este vorba despre un catamaran al unei firme de turism. Pânzarul şi Steaua Polară, vas ce aparţine municipalităţii, se află în reparaţii. În ceea ce priveşte flota de croazieră care a aparţinut până în 1990 de Navrom Galaţi, aceasta a trecut după privatizare în patrimoniul Navrom Tulcea.

Construirea vasului a costat 400.000 de euro

Construit ca o posibilă atracţie turistică şi culturală pentru Galaţi, Pânzarul Moldovenesc a fost pus pe apă în anul 2004, în preajma alegerilor locale, fiind un proiect al fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Galaţi, Dan Lilion Gogoncea (PSD). Costul realizării vasului, ce nu a fost autentificat până acum ca o reproducere reală a vaselor ştefaniene, s-a ridicat la aproape 400.000 de euro, lucrarea fiind realizată de firma gălăţeană Spat SA.

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... ldovenesc/

2_c15264d39236418f2d48202310f2da7c_thumb

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pânzarul zace pe Faleza Dunării

* Vasul-replică a unei ambarcaţiuni de pe vremea lui Ştefan cel Mare se deteriorează pe uscat, lovit de ploi şi de maşini.

Pânzarul Moldovenesc, nava care se doreşte a fi o replică a vaselor de pe vremea lui Ştefan cel Mare, se deteriorează pe uscat pentru că instituţia care îl are în administrare - Centrul Cultural „Dunărea de Jos“ (CCDJ) - nu are bani de reparaţii. „Pânzarul Moldovenesc nu poate fi dat la apă ca atare, pentru că va avea, probabil, mici infiltraţii“, este de părere Răzvan Avram, directorul centrului cultural. Suma necesară pentru o revizie şi reparaţiile minime ale navei se ridică la peste 50.000 de lei.

Tamponat de maşini

În urmă cu două ierni, vasul a fost urcat pe uscat pe de o parte pentru că iarna nu rezistă pe apă, pe de altă parte pentru că nu există interes prea mare pentru croaziere cu el. O plimbare de zece ore pe fluviu, cu Pânzarul Moldovenesc, costă în jur de 1.000 de euro pentru zece pasageri, dar au fost prea puţini turişti interesaţi de aşa ceva. În acest timp, Pânzarul Moldovenesc s-a stricat foarte mult. Există numeroase crăpături între scânduri, iar vopseaua şi lacurile care au fost adăugate pe scheletul din lemn al vasului au fost deteriorate de maşinile care trec pe faleză şi se freacă de vas. „O navă de lemn se deteriorează dacă stă pe mal. Ploile, vântul puternic, maşinile care trec pe lângă vas, toate acestea pot produce crăpăturile dintre scânduri“, ne-a explicat Mihai Hanţă, fost marinar. Răzvan Avram a precizat că va face tot posibilul ca Pânzarul Moldovenesc să plutească pe Dunăre până pe data de 15 august, când e Ziua Marinei. În martie, reprezentanţii Centrului declarau că Pânzarul va fi reparat până în iunie.

Povestea Pânzarului

Nava a fost prezentată prima dată în vara lui 2004, cu ocazia comemorării a 500 de ani de la moartea lui Ştefan cel Mare. Din acel moment, vasul a fost pe apă, pentru perioade relativ scurte, în anii 2005 şi 2006. În ultimii doi ani, nava a fost urcată pe mal. În anul în care a fost lansat la apă, Pânzarul valora 1,2 milioane de lei. Mai precis, aceasta a fost suma plătită de Consiliul Judeţean Galaţi firmei care l-a construit. Este vorba de SPAT Galaţi, firma desemnată, fără organizarea vreunei licitaţii, să construiască nava. Mihai Mihail, directorul SPAT, a declarat în dese rânduri că Pânzarul a fost un proiect realizat corect atât din punct de vedere al cheltuielilor, cât şi din punctul de vedere al calităţii vasului. Muzeul Navigaţiei de la Constanţa a refuzat însă să ateste vasul ca fiind o reproducere exactă a ambarcaţiunilor ştefaniene. Unul dintre cei care au sprijinit acest proiect al construirii Pânzarului a fost Răzvan Teodorescu, fost ministru al culturii în guvernul Adrian Năstase.

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... a-Dunarii/

Link to comment
Share on other sites

Şi Constanţa vrea un... Pânzar Moldovenesc ;)

Muzeul Marinei Romane constituie un muzeu singular in Romania. Colectiile muzeului constantean cuprind numeroase machete de nave, instrumente de navigatie, obiecte de arta, piese originale, reprezentari tridimensionale a unor cetati medievale, obiecte arheologice descoperite cu ocazia unor sapaturi subacvatice. Planurile de inoire a expozitiei permanente includ construirea la scara naturala a unei nave de tip panzar moldovenesc, precum si transformarea unei nave care a servit in flota militara in muzeu pe apa. Putini sunt cei care cunosc faptul ca, in perioada Evului Mediu, Moldova detinea o flota maritima. Mandria acelei flote o constituia Panzarul. Panzarul este o nava cu vele care indeplinea un rol dublu, militar si comercial. A fost conceputa si construita pe santierele navale de la Chilia si Cetatea Alba, in vremea lui Stefan cel Mare. Acest tip de nava a intrat in istoria navigatiei in Marea Neagra deoarece este singura nava maritima pentru care nu exista nici o atestare documentara legata de vreun naufragiu sau scufundare, panzarul navigand atat in Marea Neagra cat si in Marea Mediterana. In anul 2004 a mai existat o incercare de reconstituire a acestui tip de nava, la Galati, in scopuri turistice. La expozitia mondiala de la Geneva, din 1992, dedicata implinirii a 500 de ani de la descoperirea americii de catre Columb, macheta Panzarului alaturi de timona crucisatorului Elisabeta au adus Romaniei un onorant loc 6, din 56 de participanti. Muzeografii din cadrul Muzeului Marinei spera ca in curand o asemenea nava, in marime naturala, sa fie atractia principala a muzeului.

http://www.infoportal.ro/articol~din-so ... risti.html

Link to comment
Share on other sites

o curiozitate: cat a fost parandaratul? cu suma asta cred ( de fapt sunt sigur) ca reusesc sa fac cel putin vreo 5 vase identice. o casa de 210 mp la cheie realizata din lemn a costat 37000 euro.am realizat-o eu cu o echipa de muncitori din subordine anul acesta.da ce importanta are cat costa cand este vorba de bani publici? are ce trece la realizari psd-ul local

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dacă "Titanicul" s-a lovit de un aisberg�

Pânzarul a fost izbit de... maşina de gunoi!

* "Navigând" pe asfalt! * Încă pe uscat, emblema Galaţiului ar lua apă, odată pus iar în Dunăre... * Un simbol lăsat la second hand

Hai să ne bucurăm de Ziua Marinei... Iată însă că, în continuare, un vas, practic o bijuterie în lemn, o reproducere a vechilor vase ştefaniene, care putea fi emblema Galaţiului (oraş care deja are o corabie stilizată pe blazon), zace ca un invalid pe Faleza de jos. Deşi are motor, deşi a plutit o vreme... Stă în drum atunci când te plimbi pe Faleză şi îmbătrâneşte uşor în soare. Şi nici măcar nu poate fi vizitat, căci nu există scară de acces. Aici ar putea fi organizat de pildă un mini-muzeu al Marinei. Umblă chiar vorba, printre marinari, că vasul nici măcar n-ar mai putea pluti fără să fie călăfătuit, că, odată pus pe apă, ar fi ca o strecurătoare.Dacă marinari i cu care am vorbit se pricep la vasele moderne, din metal, l-am întrebat şi pe un specialist chiar în vase cu chilă de lemn, cum stă treaba. Este vorba chiar de constructorul Pânzarului Moldovenesc, dl Mihai Mihail. L-am întrebat: s-a uscat prea mult vaporul, aşa cum se aude? "El poate fi readus în forma iniţială, dar cu oarece bănuţi băgaţi în el şi oarece muncă", ne-a răspuns cu amabilitate specialistul, fără să poată preciza cam cât ar putea costa. Însă, bănuim că, la miliardele de lei băgate până acum în construcţia vasului şi a motorului, o lucrare de întreţinere nu poate costa prea mult. "Trebuie schimbat tot masticul de pe el, trebuie călăfătuit, revopsit, relăcuit. Şi de îndreptat ce-a mai apărut. L-a mai lovit şi maşina de gunoi şi alte alea...", a adăugat constructorul. Dl Mihail ne-a mai spus că ar trebui schimbate şi saulele, adică frânghiile care susţin catargul şi vergile. "Reţineţi că din momentul în care a fost construit, acum patru ani, nu s-a făcut nimic! I-am mai dat eu o mână de lac, aşa, pentru că îmi mai rămăsese prin nişte bidoane şi n-aveam ce face cu el, că lacul acela e de un anumit soi. Nu l-am folosit la altceva şi l-am mai dat o dată [pe pânzar]. Dar parcă a trecut cam mult timp de atunci�" Pe apă, se ştie, lemnul se umflă. Pe uscat, vasele mai mari, ca şi bărcile, se usucă, prin spaţiile libere create poate trece apa şi trebuie deci tratate înainte de a fi din nou folosite la rostul lor. Constructorul gălăţean ne-a confirmat, că, fără a fi întreţinută, nava ar lua apă dacă ar fi pusă în fluviu aşa cum e acum, pe post de monument. "Da, sigur ia apă şi se distrug toate instalaţiile. Inclusiv motorul, cred, se umple cu apă."

Pânzarul Moldovenesc este în prezent ca o rachetă spaţială care, deşi este pregătită să zboare, stă în hangar. Ce-i drept, cu uşile deschise... Nici nu stă pe un piedestal înalt, să se vadă bine de departe, chiar şi de pe navele care trec pe fluviu, nici nu pluteşte, pentru că s-a uscat şi pentru că nu are echipaj, nici vizitabil nu e... De Ziua Marinei, va putea să ridice pavoazul mare şi cam atât!

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=26157

Link to comment
Share on other sites

Am vazut in urma cu vreo doua saptamani, la o emisiune de televiziune, cum membrii echipei de televiziune ne prezentau frumusetile Galatiului din "Panzarul Moldovenesc", intr-o plimbare de la Galati la Braila si apoi la Cotul Pisicii. M-a durut inima ca marea majoritate a galatenilor nu au acces la acest traseu turistic.

Link to comment
Share on other sites

Păcat că nu mai are şi alţi "fraţi"...

S-ar putea organiza expediţii de agrement pe Dunăre, sub îndrumarea unui marinar profesionist... Închipuiţi-vă, un grup de forumişti, sub comanda lui ultramarine să încerce să ajungă la Brăila, folosind doar văslele şi velele 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da, sa stii ca am navigat cu panze, cu bricul Mircea si cu iola pe Siutghiol, iar pe Dunare am batut mii de kilometri, dar cu motoare. Oricum, este ceva fenomenal sa mergi numai cu vantul, pur si simplu te intoarce in timp. Scarţâitul parâmelor, al catargelor, mirosul de mare, leganatul valurilor , aerul sarat al marii sunt intiparite adânc in memoria de lungă durată.Si in timpul liber, zau ca m-as baga la Pânzar. Ca să îl ţii apt de navigat este o munca de zi cu zi, chiar şi iarna. Acum, dacă a fost facut cu lemn verde sau de esenţe slabe, e bun de lemn de foc. Pânzarele şi ulterior corăbiile se făceau din lemn de stejar, uscat 25 de ani la soare şi apoi fiert in ulei. Eu zic că-s bani aruncaţi şi e bun de muzeu. Mai bine facem un muzeu în aer liber al navigaţiei pe Dunare. Mai ştiu eu ceva exponate.

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-e greu sa cred ca e facut ca sa stea pe apa. Dar ca sa rectific ce a zis Gabbiano, panzarul asta a fost marca "Durbaca", desigur, sustinut de PSD in Consiliu. Dar el s-a batut in piept ca va da drumu pe Dunarea si ca galatenii vor avea parte de croaziere pe Dunare...

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-e greu sa cred ca e facut ca sa stea pe apa. Dar ca sa rectific ce a zis Gabbiano, panzarul asta a fost marca "Durbaca", desigur, sustinut de PSD in Consiliu. Dar el s-a batut in piept ca va da drumu pe Dunarea si ca galatenii vor avea parte de croaziere pe Dunare...

Scuze pentru greseala gramaticala si repetitie, cel mai probabil de la oboseala. Ideea era ca galatenii ar fi avut parte de croaziere pe Dunare odata ce va fi gata Panzarul. Ei, nu au avut si cel mai probabil nici nu vor avea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Răzvan Avram a precizat că va face tot posibilul ca Pânzarul Moldovenesc să plutească pe Dunăre până pe data de 15 august, când e Ziua Marinei. În martie, reprezentanţii Centrului declarau că Pânzarul va fi reparat până în iunie.

Si a trecut si 15 august... In acesta seara era tot pe uscat, unde probabil ca va fi si maine, si in zilele ce vor urma...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Parerea mea e ca nu aveau pe ce arunca banii si in loc sa arunce banii cu folos de ex repararea drumurilor ori constructie de pasaje, au aruncat pe un luycru nefolositor. Am impresia ca alesii nostri pe langa ca dorm pe la sedinte, daca nu isi baga banii publici in conturile lor, arunca banii publici pe geam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ca sa aflati si voi adevarul despre acest Panzar sa vi-l spun eu asa in mare fara sa dau prea multe detalii.La construirea acestei ambarcatiuni a contribuit si sotul meu si vreau sa va zic ca s-a muncit la el enorm de mult zi si noapte dar cu mult drag.La terminarea acestui vas unul din asociatii firmei SPAT,ca aceasta l-a construit,le-a spus celor de la Consiliul judetean ca acesta ca sa ramana frumos si sa reziste trebuie sa i se faca o cosmetizare in fiecare an,sa fie lacuit si alte treburi.Dar nu s-a mai intamplat acest lucru....atata delasare din partea lor m-a uimit,pentru ca costul acestei intretineri nu este atat de ridicat.S-au facut la inceput cateva mici croaziere cu el cu smecherii din Consiliu si cam atat.Pacat...va spun ...in ciuda faptului ca este mic,este foarte modern si bine utilat.Eu m-am plimbat cu el si va spun ca e super,dar intradevar costurile sunt prea mari.Decat sa stea sa se usuce sub razele solare mai bine ar mai lasa la pret sa isi mai scoata si ei din bani,sa il mai intretina.Daca vroiau sa puna un bibelou,puteau sa faca o carcasa pur si simplu nu sa investeasca atatia bani in motoare si aparaturi de mii de euro...care pana la urma sunt banii nostrii daca stau sa ma gandesc bine.Foame de bani.... :(

Link to comment
Share on other sites

”Pânzarul Moldovenesc” ”putrezeşte” şi în acest an pe faleză?

Ceea ce se dorea a fi o adevărată atracţie turistică, dar şi o mândrie pentru Galaţi, zace de mai bine de doi ani pe faleza inferioară a Dunării, bătut de vânt, ploi şi ninsori. Pânzarul Moldovenesc, căci despre el este vorba, în care s-a investit o sumă exorbitantă, aproximativ nouă miliarde lei vechi, va petrece şi acest an pe uscat. Lipsa banilor, dar şi interesul scăzut al gălăţenilor pentru o croazieră cu vestita corabie, un vas-replică a unei ambarcaţiuni de pe vremea lui Ştefan cel Mare, sunt ”ingredientele” care an de an contribuie la deteriorarea pânzarului.

Pânzarul Moldovenesc va zăcea abandonat şi în acest an pe uscat, cu vopseaua scorojită, lacul sărit, într-o deteriorare continuă. Vasul, în care Consiliul Judeţului Galaţi a investit cu mândrie mai bine de 8 miliarde de lei vechi şi care se dorea a fi o adevărată atracţie turistică, nu va putea fi lansat nici în acest an la apă din cauza lipsei banilor şi interesului. Va fi al treilea an consecutiv când vasul-replică al unei ambarcaţiuni de pe vremea lui Ştefan cel Mare nu se va aventura în apele Dunării. ”Din păcate, anul acesta bugetul nu este de criză, ci de super-criză. Stăm foarte prost la capitolul cheltuieli materiale. Bugetul de anul ăsta este la jumate, faţă de cel de anul trecut. De la Consiliul Judeţului ni s-a sugerat să facem un parteneriat public-privat. Să îl reparăm, după care să dăm Pânzarul în administrare ca să nu mai avem cheltuieli cu el pentru că noi trebuie să îl păzim şi ne costă foarte mult gardianul. Aproximativ 40 milioane pe lună. Noi avem postată pe internet oferta pânzarului, preţul a rămas acelaşi de trei ani de zile, dar până în acest moment nu a existat nicio cerere”, ne-a declarat Răzvan Avram, directorul Centrului Cultural ”Dunărea de Jos”, instituţie în a cărei administrare se află Pânzarul Moldovenesc.

În urmă cu trei ierni, vasul a fost urcat pe uscat pentru că iarna nu rezistă pe apă, dar şi pentru că nu există interes prea mare pentru croaziere cu el. Tarifele pentru închirierea Pânzarului Moldovenesc de către persoane fizice sau juridice sunt destul de piperate, deşi oferta a rămas neschimbată încă de acum trei ani de zile. O plimbare de zece ore pe fluviu costă în jur de 1.000 de euro, însă nu au fost prea mulţi turişti interesaţi. În acest timp, Pânzarul Moldovenesc s-a deteriorat continuu. Există numeroase crăpături între scânduri, iar vopseaua şi lacurile care au fost adăugate pe scheletul din lemn al vasului au fost deteriorate de maşinile care trec pe faleză. Potrivit conducerii Centrului Cultural ”Dunărea de Jos”, singura şansă pentru ca vasul să fie dat la apă îl constituie atragerea de fonduri europene, în condiţiile în care nicio societate din Galaţi nu s-a arătat interesată să ia în administrare corabia. ”Noi vom încerca printr-un proiect de finanţare europeană să îl reparăm, să îl punem în funcţiune pentru că bugetul de care dispunem este foarte mic. Încercăm să îl valorificăm pe un proiect european. Pe cheltuieli materiale dispunem anul ăsta de 8, 8 miliarde lei. Vom încerca să mărim veniturile proprii cumva. Pânzarul nu a mai fost dat la apă din 2006. Noi avem un proiect european. Vrem să facem o croazieră de ziua Dunării şi în fiecare port să organizăm câte un spectacol cu ansamblul folcloric pentru a promova Galaţiul şi nu în ultimul rând, România, cu pliante, steguleţe, dansuri româneşti. Avem în vizor acest proiect de doi ani de zile, dar nu am găsit măsură pe care să îl aplicăm. Încercăm anul acesta să obţinem acest proiect. Are 8 cuşete, pot dormi oameni pe el, încap aproximativ 25 oameni. Dacă nu reuşim accesarea vreunui program european, nu vom reuşi nici în acest an să îl dăm la apă. Sunt mult mai multe priorităţi decât Pânzarul. Pânzarul nu reprezintă o prioritate. Slabe şanse să reuşim acum ceva, în perioada aceasta de criză. Am solicitat Consiliului Judeţului să treacă în administrarea muzeului de istorie acest pânzar, pentru că este o reproducere istorică şi probabil şi-ar găsi mai uşor utilitatea la Muzeul de Istorie, însă nu îl vrea nimeni. Probabil este ca un fel de gaură neagră care înghite bani şi nu produce. Noi ne-am trezit cu el pe cap şi a rămas al nostru. Noi am primit pânzarul, dar nu şi bugetul pentru a îl exploata. De patru ani încerc să fac ceva cu pânzarul şi nu am reuşit. Nu este nimeni interesat pentru un parteneriat public-privat”, a mai spus Răzvan Avram.

Corabia, construită în 2004 la Galaţi, are lungimea de 17,6 metri şi lăţimea de 5 metri, pescajul fiind de 1,5 metri. Deplasamentul navei este de 25 tone deadweight. Chila şi coastele corăbiei sunt construite din stejar stratificat, bordajul este construit din lemn de larice, puntea din lemn de mahon şi tec, placările fiind executate cu placaj de luan, esenţă de lemn care este foarte rezistentă la apă. Corabia este propulsată cu ajutorul celor trei pânze, "focul" de 30 metri pătraţi, "randa" de 40 metri pătrati şi "balonul" (vela dreptunghiulară), de 45 mp. Pentru a primi aviz de navigaţie în condiţiile din zilele noastre, la bordul navei au fost instalate echipamente şi instalaţii moderne. Corabia este propulsată şi de un motor diesel de 70 CP, cei 1.200 litri de carburant care pot fi stocaţi la bord asigurându-i navei o autonomie de 1.200 mile marine, adică peste 2.000 kilometri. În cele două careuri ale navei sunt 8 cuşete şi două grupuri sanitare. Prima croazieră cu turişti la bord a fost efectuată în luna iunie 2006, când un grup de profesori de la o universitate din Paris a efectuat o deplasare pe Prut pentru vizitarea Zonei Protejate Prutul Inferior. Firma care a construit corabia, Spat SA Galati, fără organizarea vreunei licitaţii, a testat-o în probele de mare efectuate în octombrie 2005, la o furtună de gradul 5. Mihai Mihail, directorul SPAT, a declarat în dese rânduri că Pânzarul a fost un proiect realizat corect atât din punct de vedere al cheltuielilor, cât şi din punctul de vedere al calităţii vasului. Muzeul Navigaţiei de la Constanţa a refuzat însă să ateste vasul ca fiind o reproducere exactă a ambarcaţiunilor ştefaniene.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... articol=15

Link to comment
Share on other sites

D-le Relu,Panzarul Moldovenesc a fost facut dupa niste planuri din Rusia de la Odesa.Originalele am inteles ca nu mai sunt dar a fost facut dupa ceva asemanator.In Tehnium in nici un caz nu gasesti asa ceva.Eu am copiile dupa planurile lui acasa,sotul meu vrea sa faca un panzar in miniatura dar la timpul lui liber....

Link to comment
Share on other sites

Mulţam de info :)

Înseamnă că la Odessa, în Ucraina, sunt oameni mai bine informaţi ca la noi. Dar să ştii unele informaţii şi planuri apar în almanahul Ştiinţă şi tehnică 1981 iar în almanahul Tehnium din 1983 se găsesc, de asemenea, planurile unui micromodel al pânzarului. Din păcate nu-l mai am pe ultimul, mi-a dispărut din colecţie, de ...când dai, n-ai!

EDIT: cine caută, uite ce găseşte: http://www.panzar.home.ro/ ;)

Link to comment
Share on other sites

Ma rog...cum e cum nu e pe mine mai putin ma intereseaza subiectul numai ca de cate ori ma plimb pe faleza cu sotul meu,ma ia mila de el cand il vad suspinand si privind la munca lui care a ajuns o paragina din cauza nepasarii unora.Doar atat.Si apropo de reviste chiar am sa-i comunic,are si el cateva dar nu asa de vechi si mai mult cu electronica.

Link to comment
Share on other sites

Si de fapt, care a fost scopul construirii lui?

Sa aduca profit? Cui? Cine a facut calculele de amortizare a investitiei? Unde e acum ca sa raspunda?

Daca nu pentru profit si doar de dragul reproducerii, atunci de ce nu scot echipamentele electronice, le vind si se chinuie sa intretina doar carcasa dupa aia? Cit costa sa dai cu lac si sa astupi eventualele gauri?

Daca nu s-a plimbat nimeni cu el pina acum, putine sanse sa o faca de acum incolo...

şi ne costă foarte mult gardianul. Aproximativ 40 milioane pe lună.

Cum de naiba poate costa un gardian 40 de milioane pe luna??????? Ca nu am vazut sa stea garda permanenta acolo sa zici ca e salariul la 3 oameni... Cu banii astia instalau o camera de luat vederi si scuteau restul...

Link to comment
Share on other sites

Scopul nu stiu care a fost dar ideea cica ar fi fost a Centrului Cultural Dunarea de Jos cu construirea lui.Ca ar mai scoate si niste bani de pe urma lui...asta e altceva.La chestia cu gardianul ai mare dreptate nici eu nu am vazut nici unul..poate sta pitit prin vreun bar de pe acolo sau lucreaza sub acoperire cine stie? :) .Ideea e ca atunci cand l-au pus pe uscat initial a fost acoperit de o prelata ca sa nu se strice,dar cei din consiliu a zis ca nu da bine de sus ,se vede aiurea cu prelata pe el..mai bine sa se strice.Ce mai..delasare totala.Sunt curioasa sa vad daca mai fac ceva in vara asta cu el oricum cred ca costa mult acum sa-l repare,alti bani alta distractie,si ne vedem peste 2 ani cu aceeasi prbl.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pânzarul a intrat în reparaţii

* Consiliul Judeţului îşi ia pânzarul înapoi * De Ziua Marinei, îi va sta bine Dunării cu el pe valuri * CJ caută parteneriat * Reparaţii de 6.000 de lei *

Se munceşte cu îndârjire la călăfătuirea bordajului Pânzarului moldovenesc! Vasul – replică a unei nave de negoţ din epoca ştefaniană - ameninţa să se distrugă singur pe loc. După ce s-au băgat în el (all inclusive) vreo 9 miliarde de lei vechi, unii l-ar fi îngropat pur şi simplu, alţii l-ar fi abandonat să se prăjească sub soare. Deşi a fost lansat la apă şi a plutit o vreme, în anii de când a devenit… monument s-a scorojit de nu mai poate naviga! „Îl ia Consiliul Judeţului înapoi. E o mare uşurare”, ne-a mărturisit ieri directorul Centrului Cultural, Răzvan Avram. Preşedintele Consiliului Judeţului, Eugen Chebac, care a confirmat că în şedinţa de azi a CJ se va face trecerea pânzarului (din nou) în proprietatea şi administrarea directă a Consiliului. „Pânzarul va fi lansat la apă, de Ziua Marinei îl vom vedea în Dunăre – a anunţat preşedintele. Vom căuta să facem un pateneriat public – privat pentru a putea fi folosit cât mai bine”. Reparaţiile au început deja de săptămâna trecută, înainte deci ca, în şedinţa de azi, consilierii să voteze „rocada”. Reparaţiile vor costa încă 600.000 lei.

http://www.viata-libera.ro/articol-Panz ... ratii.html

Link to comment
Share on other sites

Pe banii cui se fac aceste reparatii????Si normal ca si-au permis sa il lase pe uscat atata timp pana a ajuns in ultimul hal ca doar nu au dat cei de la Consiliu bani de la ei din buzunar cand l-au construit.Cel putin nu au pus un gardian ceva sa aiba grija de el in acest timp,au urcat toti boschetarii si si-au facut nevoile fiziologice in el.Cand a fost campanie zeci de gardiani au pazit panourile electorale ca pe aur...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.