dcp100168 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Autobuze care au făcut înconjurul lumii de 40 de oriDeşi greu de imaginat, două mijloace de transport din parcul SC Transurb au depăşit un milion de kilometri parcurşi iar alt opt vor atinge acest prag în maxim o lună. În spatele sutelor de mii de kilometri parcurşi de autobuzele societăţii publice de transport local stă o adevărată istorie, cum ar fi transportul jandarmilor în Valea Jiului pentru stoparea minerilor care veneau spre capitală.Lipsa de bani necesari pentru cumpărarea de noi autobuze a forţat conducerea societăţii de transport public din Galaţi să folosească mijloacele de transport aproximativ 15 ani, ceea ce înseamnă o durată dublă faţă de cea prevăzută în fişa tehnică pentru casare. „Sunt nouă autobuze, care au depăşit fiecare 800.000 de kilometri parcurşi, dar criteriul care se ia în considerare este durata de funcţionare a acestora. Ele trebuiau scoase de pe trasee după opt ani, dar au fost menţinute în trafic între 10 ani şi trei luni şi 14 ani şi 11 luni", ne-a declarat şefa serviciului tehnic din cadrul SC Transurb, Mihaela Potop.Recordmenele în materie sunt două Rocaruri, unul dintre ele fiind folosit pentru a transporta gălăţeni şi în prezent. Autobuzul cu numărul GL-02-BZF are la bord 1.071.185 de kilometri şi se afla ieri pe traseu. Fratele său „geamăn", GL-02-BZE, a fost casat recent după ce a parcurs 1.038.124 de kilometri. Practic, mijloacele de transport sunt folosite până când se dezmembrează la propriu şi chiar şi aşa, există o procedură, ce implică scoaterea lor la vânzare prin licitaţie şi abia apoi se poate trece la casare.„Am plâns când mi-au luat autobuzul"Fiecare din autobuzele care a atins pragul aproape de necrezut de un milion de kilometri parcurşi are în spate o poveste. Cea mai interesantă este cea a Rocarului cu numărul GL-02-BZE, care a fost folosit de autorităţi pentru a transporta plutoanele de jandarmi gălăţeni spre Valea Jiului în 1991, când minerii ameninţau să vină spre capitală. Cel mai longeviv şofer pe un autobuz de la Transurb este Marinică Lupu. A condus neîntrerupt un autobuz vreme de 16 ani. „Am lucrat aproape toată viaţa pe maşina aia. Am plâns când mi-au luat autobuzul. Nu lăsam pe nimeni să se apropie de el. Am dus cu ea poeţi din Republica Moldova, am mers la castelul Bran, la Constanţa, la Braşov pentru că pe atunci se puteau închiria maşinile. Atât de mult am ţinut la ea, încât i-am luat numărul şi l-am pus la maşina mea personală", îşi aminteşte cu nostalgie Marinică Lupu, şofer cu state vechi la societatea publică de transport local. Singurul regret al şoferului este că nu a fost lăsat să ducă autobuzul la casat după ce îl scosese nou, nouţ pe poarta fabricii.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Au ... 84034.html
dcp100168 Posted November 15, 2014 Author Posted November 15, 2014 Azilul de autobuze. Un milion de kilometri pe străzile Galaţiului* 37 de autobuze care circulă pe traseele din oraş au, fiecare, aproape un milion de kilometri parcurşiDacă cineva ar avea ideea de a înfiinţa la Galaţi un muzeu al transportului public, goana după exponate nu ar fi deloc o bătaie prea mare de cap. Şi asta pentru că multe dintre maşinile aflate acum în curtea Autobazei Transurb ar putea deveni fără probleme piese de muzeu.Milionar în kilometriVedeta din curtea Transurb este un autobuz marca "Rocar de Simon", produs şi adus la Galaţi în anul 1997, atunci când în oraşul nostru încă mai puteai avea privilegiul de a merge în autobuze noi. Deşi kilometrajul maşinii nu mai indică de mult numărul real de kilometri, ultima inspecţie tehnică a arătat 1.050.000 de kilometri parcurşi, toţi pe Traseul 11, între Piaţa Centrală şi Micro 39B.Chiar dacă "veteranul" nu mai este scos pe traseu de o perioadă de timp, el este încă de mare ajutor angajaţilor Transurb, fiind folosit pentru depanarea autobuzelor stricate pe traseu. Şeful Autobazei Transurb, ing. Ghiţă Paraschiv, spune că, în toţi aceşti ani de funcţionare, maşina nu a necesitat nici măcar o reparaţie la cutia de viteze.Fabricate în '99, aduse în 2010Modelul Rocar de Simon nu este însă singurul "milionar" din parcul auto al Transurb. Alte 37 de autobuze, modele DAF B-96, circulă încă pe toate traseele din oraş. Fabricate în anul 1999, în Olanda, DAF-urile au fost aduse la Galaţi în anul 2010, atunci când aveau deja între 600.000 şi 700.000 de kilometri la bord. Acum, după patru ani de funcţionare, toate se apropie vertiginos sau chiar au atins pragul de un milion de kilometri parcurşi.Vechi şi suprasolicitate sunt şi autobuzele Cobra (cele care arată ca nişte Isuzu mai mari - n.r.) care au în jur de 900.000 de kilometri parcurşi."Când iese de pe uşa fabricii, un autobuz este garantat pentru o durată de funcţionare de aproximativ opt ani. Dacă ne raportăm la acest standard, reiese că cele 37 de autobuze DAF, din 1999, şi-au trăit deja de două ori viaţa", ne spune ing. Ghiţă Paraschiv.Noi, dar deja cu şase ani vechimeDupă anul de fabricaţie, cele mai noi maşini din curtea Transurb sunt 30 de autobuze şi zece troleibuze marca Maz, ieşite de pe uşa fabricii în anul 2008. Acestea au cam în jur de 400.000 de kilometri la bord, fiind "aproape noi", atunci când le comparăm cu maşinile mai sus amintite.Dacă parcul auto al societăţii gălăţene de transport public număra 150 de autobuze în 2010, numărul lor a scăzut la 108 în prezent. Potrivit directoarei instituţiei, Genica Totolici, dacă nu ar exista transportatorii privaţi, ar fi nevoie de un parc auto care să numere 220 de mijloace de transport, pentru a se putea baza, zilnic, pe 160-170 de maşini.viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now