Jump to content

"Afaceri la cheie", vândute prin mica publicitate


dcp100168

Recommended Posts

"Afaceri la cheie", vândute prin mica publicitate

Micii întreprinzători încearcă să mai recupereze câte ceva din investiţiile neprofitabile. Loviţi de criză, patronii îşi vând business-ul în speranţa că vor scăpa de faliment Rubricile de mică publicitate, din ziarele locale, sunt pline de anunţuri prin care întreprinzătorii încearcă să-şi vândă „afacerile la cheie". Toţi promit o firmă fără datorii şi cu vad comercial deja format, însă atunci când le ceri detalii vânzătorii recunosc că, de fapt, situaţia este cu totul alta. „Motivul este cel pe care îl cunoaşte toată lumea: economia românească este la pământ. Avem clienţi din ce în ce mai puţini. Trebuie să dau lunar 6.000 de lei pentru utilităţi, chirie, iar încasări nu am decât 4.000-4.500 de lei", a declarat Adriana Tudor, patronul unui coafor din oraşul nostru. „Am făcut reduceri până la limita rentabilităţii. Clientele care vor doar un tuns, pleacă de la noi şi coafate. Şi totul doar la 15 lei, iar dacă sunt pensionare preţul este de 10 lei", mai spune patroana. În 2008, întreprinzătoarea a investit 10.000 de euro, iar acum, când îşi vinde afacerea, se mulţumeşte şi cur jumătate din acestă sumă, în condiţiile în care salonul de coafură rămâne complet utilat. „Coaforul are o suprafaţă de o sută de metri pătraţi, cu o capacitate de şase puncte de lucru pentru patru coafeze, o manichiuristă şi o cosmeticiană", precizează Adriana Tudor.

Muncă în străinătate, în loc de afaceri

Este cazul unei gălăţence, care, de un an şi jumătate, a deschis un centru de recreere pentru copii şi în vinde pentru a pleca să lucreze în străinătatate. „Ca să recuperăm măcar o parte din investiţia de 20.000 de lei, o vindem. Vom negocia. Nu cerem atât de mult. Locul de joacă este complet utilat şi mobilat şi are vadul comercial deja format", a declarat Mirela Elefteriu, patroana centrului de recreere.

„A devenit o practică obişnuită..."

Marian Filimon, preşedintele Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii a apreciat că vânzarea „afacerilor la cheie" a devenit o „practică curentă, care, odată cu criza financiară, a luat amploare", iar cei ajunşi în această situaţie sunt mici întreprinzători cu afaceri în toate domeniile de activitate. „Oamenii nu mai rezistă şi ca să scape de insolvenţă, încearcă să mai salveze ceva. Ei îşi mai recuperează o parte din investiţie şi nici nu lasă o impresie proastă faţă de familie sau cunoscuţi ca urmare a intrării în faliment" a explicat Filimon.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Af ... 83472.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.