toto Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 @ CorbuAi mare dreptate cand afirmi ca autoritatile sa-si faca treaba. Ai dreptate cand spui ca sunt unii soferi mai neindemanatici.Dar ninge in continuu si mereu va fi zapada pe jos ori cat ar curata-o cineva. O masina care nu-i in stare sa plece de pe loc plat cu un strat subtire de zapada cum crezi ca se va comporta la deal? iti dai seama ca e indeajuns ca UNA din masini sa se impotmoleasca si gata s-a format dopul de circulatie?! Aici nu vorbim de zapezi de juma' de metru.Serios, e diferenta mare intre anvelopele de vara si cele de iarna.Dar nu-i vorba numai de asta, de a ramane impotmolit in trafic in oras, e vorba si de siguranta, sa poti controla masina, sa nu aluneci, sa poti frana, sa poti evita un accident etc... Eu nu-i inteleg pe aia care au bani de masini scumpe si nu sunt in stare sa-si puna niste cauciucuri de iarna. O fi criza de vina, indolenta, increderea prea mare in masina... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Şoferii blocaţi pe DN 25 Galaţi-Tecuci au început să-şi abandoneze maşinile şi să ia trenulPrefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun, a declarat, miercuri, că a trimis combustibil, mâncare şi apă către şoferii blocaţi în trafic pe DN 25, însă la aceştia nu a ajuns nimic şi mulţi dintre ei, rămaşi fără combustibil, au început să-şi abandoneze maşinile şi să se urce în trenuri. "Se iau toate măsurile. Judeţul ăsta are 600.000 de locuitori, nu numai 100 de şoferi care n-au putut rămâne într-o comună. Pe DN 25 e trimis combustibil, mâncare, apă", a afirmat prefectul Cosmin Păun. Întrebat la ce oră au fost trimise aceste ajutoare către şoferii blocaţi pe DN 25, prefectul a închis telefonul, transmite corespondentul NewsIn.Jurnalistul gălăţean Cezar Amariei, el însuşi prins în dopul de trafic care s-a format din cursul nopţii pe DN 25, în dreptul satului Vameş, din comuna Piscu, a spus că, până acum, nici el şi nici ceilalţi oameni blocaţi acolo nu au primit nimic din ajutoarele promise de Prefectură. Situaţia este cu atât mai dificilă cu cât multe autoturisme din coloană au epuizat rezervele de combustibil, iar şoferii au plecat către cea mai apropiată gară. "Suntem blocaţi de azi-noapte şi mai avem foarte puţin combustibil în rezervor. Mulţi l-au epuizat deja, şi-au luat bagajele din maşini şi au pornit pe jos către halta din satul Vameş, pentru a ajunge acasă cu trenul", a spus Amariei.Cu puţin timp în urmă, o lamă i-a făcut cale, pe câmp, unei ambulanţe şi mulţi şoferi au început să iasă din coloană şi să urmeze acel drum. "Drumul de pe câmp ne întoarce către Vameş. Sunt mulţi şoferi care şi-au întors deja maşinile. Vom sta acolo, probabil, până la deblocarea drumului naţional", a afirmat Cezar Amariei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Circulaţia autovehiculelor cu masa maximă mai mare de 7,5 t,interzisă pe unele drumuri judeţeneMT a anunţat ,miercuri, că, din cauza viscolului puternic , începând din data de 16 decembrie, ora 11 comandamentul central de iarnă interzice circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone pe drumurile judeţene din Ialomiţa, Buzău, Vrancea, Galaţi şi Brăila. "Ca urmare a viscolului puternic din ultimele două zile, drumurile naţionale au fost blocate de autovehiculele de mare tonaj. În acest context, începând cu data de 16.12.2009, ora 11:00, comandamentul central de iarnă interzice circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone pe drumurile din următoarele judeţe: Ialomiţa, Buzău, Vrancea, Galaţi şi Brăila. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. roagă participanţii la trafic să respecte restricţiile în zonele respective şi să colaboreze cu autorităţile pentru a evita blocajele în trafic", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor (MT). Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul comandamentului central de iarnă, la numerele de telefon 021/9360; 021/318.66.09; 021/318.66.31 sau de pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A Situaţia Drumurilor Naţionale). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Toate drumurile din judeţul Galaţi rămân închise până la ora 18.00Comandamentul de iarnă a prelungit, miercuri, cu încă şase ore, restricţia de circulaţie pe toate drumurile din judeţul Galaţi - naţionale, judeţene şi comunale -, restricţie aplicată de marţi, de la ora 22.00, transmite corespondentul NewsIn. "Având în vedere condiţiile meteorologice nefavorabile de pe raza judeţului, din ordinul prefectului, măsura de restricţionare a traficului rutier pe raza judeţului se prelungeşte până la ora 18.00. În acest interval de timp, va fi permis doar accesul echipelor de intervenţie pe drumurile naţionale, judeţene şi comunale. Toate persoanele aflate deja în trafic vor primi sprijin pentru a ajunge în localităţile de domiciliu", a declarat, miercuri, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie, subcomisarul Cristina Tatulici.Drumurile naţionale, judeţene şi comunale din judeţul Galaţi au fost închise marţi seară, la ora 22.00, la ordinul Comandamentului de iarnă de la Galaţi. Iniţial, restricţia de circulaţie a fost valabilă până miercuri dimineaţă, la ora 06.00, după care a fost prelungită cu şase ore, până la ora 12.00.La ieşirile din municipiile Galaţi şi Tecuci, din oraşele Bereşti şi Târgu Bujor şi din cele 60 de comune ale judeţului se află echipaje de Poliţie, care îndrumă şoferii să nu părăsească localităţile pentru a nu rămâne blocaţi pe drum şi pentru a permite efectuarea lucrărilor de deszăpezire.În cursul nopţii de marţi spre miercuri, sute de şoferi au rămas blocaţi în trafic în mai multe puncte ale judeţului. Cea mai gravă situaţie este semnalată pe DN 25 Galaţi - Tecuci, în dreptul satului Vameş, din comuna Piscu, unde s-au format coloane de maşini pe ambele sensuri de mers după ce mai multe TIR-uri neechipate pentru iarnă au derapat. Oamenii au stat toată noaptea cu motorul pornit, ca să nu îngheţe, şi au epuizat rezervele de combustibil. Prefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun, a declarat, miercuri dimineaţă, că le-a trimis motorină, mâncare şi apă, însă cei blocaţi spun că nu au primit nimic. Disperaţi, mulţi dintre ei şi-au abandonat autoturismele şi s-au dus, pe jos, în halta din satul Vameş, pentru a lua trenul până acasă. Alţii au făcut cale întoarsă cu tot cu maşinile, pe câmp, până în comuna Tudor Vladimirescu, unde se urcă în tren.Blocaje sunt, însă, pe toate drumurile naţionale şi judeţene din Galaţi, din cauza zăpezii de pe carosabil şi a incidentelor rutiere provocate de autovehiculele de mare tonaj neechipate pentru iarnă. Potrivit Prefecturii, Administraţia Drumurilor Naţionale acţionează cu 15 utilaje de deszăpezire, iar Serviciul Drumuri Judeţene acţionează cu alte 14 utilaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 E bine să ai cauciucuri de iarnă, dar nu e suficient. Avantajul lor e că materialul are proprietăți aderente bune în condiții de temperatură scăzută ... și atât. Asta nu va împiedica mașina să se transforme într-o sanie. Pun o întrebare: cine sunt cei mai periculoși șoferi? Cei cu mașinile perfect echipate de iarnă, care gonesc bazându-se exclusiv pe dotarea tehnică sau cei echipați all-season, care merg cu viteză redusă și anticipează pericolele? Nu, nu fac apologia „cazanelor”... În condiții de gheață, zăpadă sau polei plecarea de pe loc se face cu viteza a doua. Daca masina patineaza, slabiti acceleratia si va prinde aderenta pierduta. Dacă la executarea unui viraj, mașina derapează, îndreptați volanul spre direcția opusă. În marș, se recomandă mersul ușor subturat, pentru a spori eficacitatea frânei de motor. Solicită ambreiajul, e drept, dar e mai preferabil decât să ajungi să vezi cum îți alunecă mașina și tu n-o mai poți opri. În fine, lucrurile astea le mai găsiți și în alte părți Nu uitați totuși de nisip, lanțuri, lopată ... și vreo două pături Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Iad pe DN 25, oamenii stau izolaţi între nămeţi de 14 oreSute de maşini sunt blocate, începând de aseară, pe DN 25, de la Tudor Vladimirescu spre Vameş. Autorităţile nu au acordat ajutor celor rămaşi izolaţi în nămeţi, deşi stau în maşini de mai bine de 14 ore şi au rămas fără combustibil să se încălzească, fără măncare, apă sau medicamente. Calvar pe care nu-l vor uita toată viaţa pentru şoferii care au fost blocaţi marţi seară în trafic pe DN 25, de la Tecuci spre Galaţi. Reporterul „Adevărul de Seară", Cezar Amariei, s-a aflat printre nefericiţii pe care poiliţia nu i-a avertizat că drumul este impracticabil. „14 ore printre nămeţi şi nu ştim când plecăm de aici. Dacă mai plecăm vreodată, că aici e iadul", ne-a relatat Cezar Amariei astăzi ora 10.45. „Am ieşit din Tecuci aseară la ora 20.00. Un poliţist ne-a oprit, a văzut că avem maşina echipată pentru condiţii de iarnă şi ne-a urat drum bun. Nicio vorbă despre imposibilitatea de a ajunge la Galaţi, despre riscul de a rămâne blocaţi. Până la Hanu Conachi s-a mers acceptabil, într-o oră eram acolo. A început calvarul. Am ajuns totuşi foarte de greu până la 3 kilometri de Vameş şi acolo am rămas. Absolut nimeni care să vină până acum să ne întrebe dacă mai trăim. Sunt copii în maşini, mulţi şoferi au rămas fără carburant, topim zăpada că nici apă nu mai avem. Este o minciună că primarii din sate ar fi venit să ne aducă combustibil sau mâncare şi cu atât mai mult să ne ofere cazare. Astă noapte, pe la miezul nopţii, a trecut un singur utilaj de dezăpezire. Dimineaţă pe la 9, abia al doilea şi atât. Peste 15 maşini mari, de la microbuze la tiruri, sunt în şanţ. Aud de la oficialităţi că nu trebuia să pornim la drum. Întrebarea este de ce nu a fost nimeni care să ne avertizeze, să ne oprească?", a spus Cezar Amariei.Cristian Borş, un alt şofer blocat în acea zonă, spune că venea de la Roman: „Am făcut peste 250 de kilometri până aici, un sfert de ţară şi pănă la miezul nopţii nu am văzut absolut niciun utilaj de dezapăzire. A apărut unul la mijlocul nopţi pe la Hanu Conachi şi doar atât. Pentru ce le plătim atâtea taxe, ca să ne lase să murim aici?"http://www.adevarul.ro/locale/galati/Ia ... 82974.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Trenurile din Galaţi circulă cu întârziere de aproximativ 50 de minuteToate cele 25 de trenuri care au circulat astăzi au avut întârzieri cuprinse între 25 şi 47 de minute. „Pentru vremea de afară, întârzierile sunt acceptabile şi nu avem niciun tren anulat", a declarat Ionel Filimon, şeful Regionalei de Infrastructură CFR.Bacul circulă fără problemeCele două bacuri care cu plecări între orele 6.00 şi 22.00 au trecut Dunărea şi astăzi fără probleme. "Situaţia este mai dificilă pe drumurile rutiere, însă până acum am avut călători, chiar şi maşini, atât de la Galaţi cât şi dinspre Tulcea", a declarat Mihaela Mardare, angajat Navrom.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Tr ... 83019.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Persoanele blocate în trafic pe DN 25, în judeţul Galaţi, sunt duse la Galaţi cu un tren specialAutorităţile gălăţene au constituit, miercuri la prânz, o garnitură cu două vagoane care a pornit către satul Vameş, de pe DN 25, pentru a prelua sutele de persoane blocate în trafic, din cauza zăpezii, din cursul nopţii de marţi spre miercuri, transmite corespondentul NewsIn. "Am constituit o garnitură din două vagoane care a plecat acum către Vameş pentru a prelua din gările aflate în imediata vecinătate şi a aduce la Galaţi călătorii care se află în maşini, respectiv femei, copii, bătrâni. Transportul de la maşinile blocate către gări este asigurat de autovehiculele de intervenţie al Jandarmeriei. Vor rămâne pe loc doar şoferii, ca să scoată maşinile în vederea deblocării drumului", a declarat, miercuri, şeful Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, colonelul Mircea Olaru. Potrivit aceleiaşi surse, persoanele care au petrecut o noapte în nămeţi primesc alimente, ceai şi, acolo unde este nevoie, combustibil, ajutoarele fiind puse la dispoziţie de Prefectură şi de primarii comunelor din zonă.Forţele Ministerului de Interne încearcă să desfacă nodul rutier de la Vameş, doar Jandarmeria mobilizând acolo 80 de angajaţiu. Alţi 70 de jandarmi sunt în alte puncte fierbinţi din judeţ: Tecuci, Târgu Bujor, Pechea, Bereşti şi Galaţi. La Tecuci, Unitatea Militară de Jandarmi din municipiu a pregătit spaţii de cazare pentru 100 de persoane. "Celor care nu sunt din zonă şi au nevoie de cazare le asigurăm un minim de confort - căldură, ceai", a spus colonelul Mircea Olaru. Spaţii de cazare similare au fost pregătite şi în municipiul Galaţi, în căminele şcolare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katman Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Uite-asa o sa rezolve incalzirea globala toate problemele:- autoritatile nu vor mai fi surprinse ca ninge iarna- va creste nivelul marii si Galati va deveni statiune turistica pe litoral- Scapam de problema podului peste Dunare pentru ca n-o sa mai fie Dunare (la Galati).- Apaterm isi mai recupereaza din datorii ca poate inchide apa calda pe termen nelimitat- mai vine o tornada si ne scapa si de cladirile monumente istorice aflate in stare jalnica de degradare- Basescu poate veni cu vaporul sa faca baie la Galati (de multime) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 45 de gălăţeni şi-au rupt mâinile sau picioarele pe gheaţăÎn primele ore ale dimineţii, Spitalul Judeţean a fost luat cu asalt de zeci de gălăţeni care au alunecat pe gheaţă sau pe zăpada bătătorită şi s-au ales cu mâini şi picioare rupte. Iarna a debutat brutal, nu doar cu ger şi viscol, ci şi cu oase rupte. Nici nu s-a aşezat bine prima zăpadă, că au şi apărut fracturile, din cauza căzăturilor pe gheaţă. Astăzi dimineaţă, la Spitalul de Urgenţă, erau 45 de persoane, care prezentau fracturi sau luxaţii, 15 dintre acestea au avut nevoie de internare. Restul de 30 au plecat acasă, dar în ghips.„Eram acasă, în curte şi am alunecat pe gheaţă. Am căzut pe o piatră şi mi-am rupt piciorul”, a spus Gheorghe Constandache, în vârstă de 60 ani.Raluca Baidacu, în vârstă de 24 ani, a ajuns şi ea la spital după ce a alunecat pe gheaţă, pe stradă. A căzut cu toată greutatea pe picior şi s-a ales cu două fracturi.Nici Gheorghe Trandafir, de 63 ani, nu a scăpat mai ieftin: „M-am dus la o farmacie să-mi iau reţeta pentru diabet. Am alunecat pe gheaţă. Era un tânăr acolo care m-a ajutat şi a sunat la salvare, care a venit într-o jumătate de oră”, a spus acesta.Secţia Ortopedie a Spitalului Judeţean este aglomerată de pacienţii care prezenatu diferite fracturi, după ce au căzut pe gheaţă. Medicii încearcă, pe cât posibil, să scurteze timpul de spitalizare al pacienţilor pentru a face loc noilor valuri de ghinionişti cu fracturi .„După dansul de pe gheaţa subţire a vieţii publice, a venit gheaţa adevărată, cu victime vizibile. La Galaţi, 30 fracturaţi, băgaţi în ghips şi 15 sunt internaţi. Creşte nevoia de feşe ghipsate. Sperăm că nu se va epuiza tot stocul. Se pare că tendinţa va continua. Bătrânii ar face bine să nu iasă din casă, pentru că osul bătrânului este rarefiat şi nu ţine la impact. Noi căutăm să operăm cât mai repede să eliberăm paturile şi sperăm că sărbătorile vor fi cu zăpadă, fără viscol şi fără fracturaţi”, a declarat Nicolae Bacalbaşa, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic de Urgenţă Galaţi.http://www.adevarul.ro/locale/galati/45 ... 83016.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
daisy Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 În marș, se recomandă mersul ușor subturat, pentru a spori eficacitatea frânei de motor. nu inteleg logica. daca e subturata de unde frana de motor? frana de motor se bazeaza pe turatia motorului. in cazul tau turatia e mica. adica la 35 km/h daca sunt in viteza a 3-a am 1500 rot/min. La aceeasi viteza daca sunt in a 2-a am cca. 2500 rot/min, deci motorul e supraturat. in care din cele 2 cazuri frana de motor e mai eficienta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Situaţie dramatică în comun gălăţeană CucaÎn comuna gălăţeană Cuca, o tânără de 17 ani a sângerat mai bine de 12 ore până când snowmobilul din dotarea serviciului judeţean de Ambulanţă a reuşit să ajungă la ea.De asemenea, în la acelaşi transport a fost dus către Galaţi şi un bolnav cronic, care rămăsese blocat în maşina personală. "În acest moment se poate intra şi ieşi din Cuca doar cu tractorul. Cei care au rămas în comună pot dormi fie la Primărie fie în sala de sport a şcolii. Le vom oferi tuturor pături , mâncare şi băutură caldă ", a declarat Gheorghe Negre, primarul din Cuca.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Si ... 83106.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
corbu Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 @toto: Degeaba au masini scumpe, dotate si echipate. Ex.:BMW - berlina, cu mama cauciucurilor de iarna nu se putea urni din loc, din cauza tractiunii pe spate si a soferului care vroia sa demareze ca la F1 si chiar era contrariat ca era depasit de autobuze si ,,cazane'', cum le zice Relu. Anvelopele nu sunt totul, conteaza mai mult, asa cum ai spus si tu mai sus, sa ajuti la deblocarea drumului, cu un sfat, cu o lopata sau cu umarul daca e nevoie, decat sa stai in masina si sa-l claxonezi pe cel in dificultate. Trebuie sa ne depasim orgoliile si sa ajutam, chiar daca avem dreptate, masina mai puternica, mai dotata si experienta mai multa Sarbatori la fel de fericite ca si ale soferilor de pe soselele galatene le urez prefectului, primarului si...sa nu-i uit pe subprefect si viceprimar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 CFR Călători anulează miercuri şi joi 13 trenuri din cauza condiţiilor meteo nefavorabileCFR Călători anulează miercuri şi joi 13 trenuri din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, iar circulaţia feroviară se realizează în continuare în condiţii tehnice specifice de iarnă, a anunţat miercuri compania.Astfel, miercuri sunt anulate: Rapidul 686, pe relaţia Constanţa – Bucureşti Nord, Personalul 7368 / 7367, pe relaţia Galaţi – Buzău şi retur, Personalul 6103 / 6104, pe relaţia Făurei – Tecuci şi retur, Personalul 7575, pe relaţia Mărăşeşti – Galaţi, Personalul 7365 / 7366, pe relaţia Galaţi – Buzău şi retur, Personalul 8205, pe relaţia Buzău – Constanţa, Personalul 8214, pe relaţia Galaţi – Constanţa, şi Personalul 6421/ 6422, pe relaţia Bârlad – Fălciu şi retur.Joi, în 17 decembrie, sunt anulate alte cinci trenuri Personale - 7572, pe relaţia Galaţi – Mărăşeşti, 8213, pe relaţia Constanţa – Galaţi, 8202, pe relaţia Constanţa – Buzău, 7052, pe relaţia Făurei – Urziceni şi 7051, pe relaţia Urziceni – Făurei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Trenuri cu întârzieri mariTrei trenuri vor pleca din staţia Bucureşti Nord cu întârzieri de până la 65 de minute, iar alte şase trenuri vor ajunge în aceeaşi staţie cu întârzieri de până la 240 de minute, au declarat miercuri reprezentanţii CFR. Trenurile care vor pleca cu întârzieri din staţia Bucureşti Nord sunt: Acc 1673 Bucureşti - Galaţi (55 min.), R 681 Bucureşti - Constanţa (65 min.) şi P 7033 Bucureşti – Urziceni (20 min.).Şase trenuri aflate în grafic vor ajunge cu întârzieri de până la 240 de minute în staţia Bucureşti Nord. Acestea sunt: R 684 Constanţa - Bucureşti (întârziere de 240 min.), Acc 1982 Tulcea - Bucureşti (240 min.), Acc 1672 Galaţi - Bucureşti (155 min.), R 347-2 Viena - Bucureşti (80 min.), R 592 Timişoara - Bucureşti (45 min.) şi R 652 Suceava – Bucureşti (10 min.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Restricţia de circulaţie a fost prelungităPrin ordin de prefect, în această seară s-a decis prelungirea restricţiilor de circulaţie, până mâine, 17 decembrie 2009, la ora 6.00. Se lucrează în continuare la deblocarea tronsonului cuprins între Vameş şi Tudor Vladimirescu. Toate persoanele aflate în autovehiculele blocate aici au fost evacuate, cu sprijinul jandarmilor şi militarilor, şi au ajuns în municipiul Galaţi pe calea ferată. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Peste 200 de oameni blocaţi pe DN 25 au fost aduşi la Galaţi cu un tren specialPeste 200 de oameni dintre cei care au petrecut aproape 24 de ore blocaţi pe Drumul Naţional 25 au ajuns, miercuri seară, la Galaţi, cu un tren special pus la dispoziţie de CFR, transmite corespondentul NewsIn. "Garnitura cu două vagoane a plecat din Galaţi la ora 12:45 şi a oprit în fiecare haltă, de la Vameş până la Lieşti, unde a schimbat locomotiva, şi înapoi. Au fost recuperate 241 de persoane. Dintre acestea, 50 au coborât din tren la Lieşti, spunând că se întorc la Tecuci, iar celelalte 191 au sosit acum la Galaţi", a declarat, miercuri seară, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, lt. Costin Barbu.Doar şoferii au mai rămas la maşinile blocate pe DN 25 Galaţi-Tecuci, în dreptul satului Vameş din comuna Piscu. Acolo s-au format coloane de maşini de aproape cinci kilometri lungime pe ambele sensuri de mers din noaptea de marţi spre miercuri, după ce mai multe TIR-uri neechipate pentru iarnă au derapat. Oamenii au stat toată noaptea cu motorul pornit, ca să nu îngheţe, şi au epuizat rezervele de combustibil. Disperaţi, mulţi dintre ei şi-au abandonat autoturismele la ivirea zorilor şi s-au dus pe jos către halta din satul Vameş, pentru a lua un tren până acasă.La ora difuzării acestei ştiri, drumarii, ajutaţi de poliţişti, jandarmi şi lucrători ISU, au reuşit să desfacă dopul rutier de la Vameş şi au creat un culoar printre TIR-urile oprite pe marginea drumului naţional, culoar care le permite maşinilor mici să se deplaseze spre Galaţi. În apropiere de Vameş, la Piscu, autorităţile au amplasat o cisternă cu combustibil, de la care să alimenteze şoferii care au stat ore în şir cu motoarele pornite şi au rămas fără motorină sau benzină.În afară de maşinile deblocate, cărora li se permite să parcurgă cei câţiva kilometri rămaşi până la Galaţi, alte autovehicule nu au voie să circule pe raza judeţului. Comandamentul de iarnă a prelungit până joi dimineaţă, la ora 6.00, restricţia de circulaţie impusă marţi, la ora 22.00. De atunci, toate drumurile naţionale, judeţene şi comunale din judeţul Galaţi sunt închise din cauza ninsorii abundente şi a blocajelor apărute în urma incidentelor rutiere provocate de autovehiculele neechipate pentru iarnă. La ieşirile din municipiile Galaţi şi Tecuci, din oraşele Bereşti şi Târgu Bujor şi din cele 60 de comune ale judeţului se află echipaje de Poliţie, care îndrumă şoferii să nu părăsească localităţile pentru a nu rămâne blocaţi în nămeţi şi, în acelaşi timp, pentru a permite efectuarea lucrărilor de deszăpezire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaurX82 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Bataie de joc din partea autoritatilor, politiei. Cum poate sa gandeasca asa ceva sa intoarca oameni din drum, oameni veniti de la munca care se duc acasa, politia ii intoarce inapoi sa doarma in strada pe gerul asta. Ce ordine de kk primesc asa zici politai de kk. DN 26 nici nu se lucreaza la el, merg plugurile cu lama ridicata se plimba aiurea, dar se poate merge cat de cat, nu inteleg de ce politia blocheaza drumul. Unde sa doarma oameni, nu ii intereseaza ca poate si ei o sa ajunga la fel ? A anulat transportul care duce spre tg. bujor, dar nu a bagat barim un autobuz echipat sa duca oameni acasa, nu ii intereseaza, bine ca iam votat si sunt la putere, acum oameni pot sa moara. Sa ii ia dracu pe toti politaii Nici in oras galati nu prea am vazut sa se lucreze la drumuri, e dezastru peste tot. In oras cica sunt 3 tractoare cu lama, numai 3 in tot orasul.... Degeaba platim impozite si tot felu de taxe si asigurarile auto foarte mari, degeaba.... Oameni sunt prea slabi, nu mai sunt oameni de acum 20 de ani. Asta e romania. tara de tot kk-ul Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 DN 25 a fost deblocat de şeniletele ArmateiCriza de pe drumul dintre Galaţi şi Tecuci a fost rezolvată după aproape 24 de ore în care sute de oameni au îndurat frigul în maşinile blocate în nămeţi. În sfârşit, după aproape 24 de ore de la blocarea DN 25, Galaţi-Tecuci, s-a reuşit rezolvarea problemelor. Însă nu firmele specializate au izbutit să spargă nămeţii şi să scoată de pe carosabil TIR-urile derapate, ci Armata. Militarii au intervenit cu şeniletele şi, în nici două ore au deblocat circulaţia. La ora 19.15 pe DN 25 se circula, e adevărat cu greutate, dar se circula. Pe marginea celor 75 de kilometri de şosea se mai află circa 200 de maşini, care au fost abandonate de proprietarii preluaţi de trenul special pus la dispoziţie de CFR (DN 25 este paralel cu calea ferată). Nu vă recomandăm, însă, să plecaţi în noaptea aceasta pe amintitul drum. Autorităţile ne-au informat că de-abia joi dimineaţă drumul va fi deszăpezit în totalitate şi va putea fi tranzitat în condiţii civilizate. Din păcate, starea restului drumurilor din judeţ este în continuară dezastruoasă. Nămeţii au pus stăpânire pe ele şi sunt blocate.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Ga ... 83311.htmlAu luat parte la operaţiuni 16 militari din Brigada 282 Infanterie Mecanizată de la Focşani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Monitorul de Galaţi şi ziarele centrale, doar onlineDin motive obiective, legate de situaţia creată pe drumurile judeţene şi naţionale care fac legătura dintre judeţul nostru şi restul ţării, ediţia tipărită a ziarului Monitorul de Galaţi nu a mai putut ajunge la cititori. Precizăm că ziarul se tipăreşte la o tipografie din Iaşi. Căderile masive de zăpadă au determinat închiderea, în noaptea de marţi spre miercuri, a tuturor drumurilor, aşa încât nimeni nu a putut intra sau ieşi din judeţ. Şoferii ziarului au reuşit cu greu să parcurgă o mică parte din drum şi au fost nevoiţi să se întoarcă în Galaţi. În această situaţie s-a aflat şi "Obiectiv" din Brăila, care de asemenea tipăreşte la Iaşi, dar şi ziarele centrale, care n-au mai ajuns de la Bucureşti.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariav10 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Pe strada mea chiar s-a lucrat cu mult sarg...Acum in acest moment se da cu o solutie...Haideti ca se face treaba totusi...Masina mea e trienita de lamele care au impins zapada catre trotuare... Maine am muuulta treaba-sa dau zapada inapoi in strada! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Viscolul a crescut numărul tamponărilor cu 60-70%Mulţi gălăţeni, de voie, de nevoie sau pur şi simplu din comoditate au vrut morţiş să îşi scoată maşinile în trafic. Unele nedotate cu cauciucuri de iarnă sau lanţuri. Dacă mai adăugăm la asta viscolul şi lipsa de îndemânare a unor şoferi, atunci e clar că s-a circulat bară la bară pe multe artere din Galaţi, asta deoarece au avut loc şi foarte multe tamponări care au contribuit şi ele la blocarea circulaţiei. "Faţă de o zi obişnuită, numărul tamponărilor sesizate la Poliţie a crescut cu 60% dacă nu şi mai mult şi asta doar în primele 24 de ore de la pornirea viscolului", a precizat comisarul Viorel Cojocaru din cadrul Serviciului Judeţean al Poliţiei Rutiere Galaţi. Şi trebuie să luăm în calcul că la Poliţie nu sunt raportate acum decât acele tamponări unde părţile nu se înţeleg între ele, restul înregistrându-se la asiguratori. Asta înseamnă că numărul tamponărilor e şi mai mare.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Furnizarea energiei electrice, fără problemeViscolul şi ninsorile abundente care s-au abătut în ultimele două zile asupra judeţului nostru, fapt care a condus la restricţionarea circulaţiei fluviale pe Dunăre şi a circulaţiei rutiere, nu au condus la apariţia unor hibe în furnizarea energiei electrice în localităţile şi municipiile din judeţ. "Nu au existat la nivelul judeţului Galaţi probleme în furnizarea energiei electrice cauzate de vremea nefavorabilă. Toate localităţile din judeţ au primit energie electrică", ne-a declarat directorul general al Electrica Galaţi, Iulian Aramă.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 În marș, se recomandă mersul ușor subturat, pentru a spori eficacitatea frânei de motor. nu inteleg logica. daca e subturata de unde frana de motor? frana de motor se bazeaza pe turatia motorului. in cazul tau turatia e mica. adica la 35 km/h daca sunt in viteza a 3-a am 1500 rot/min. La aceeasi viteza daca sunt in a 2-a am cca. 2500 rot/min, deci motorul e supraturat. in care din cele 2 cazuri frana de motor e mai eficienta? Nu e un topic tehnic dar am să încerc pe scurt o explicație. Ce înseamnă frână de motor? Atunci când ridici piciorul de pe accelerație, turația motorului scade spre turația de ralanti, deci implicit o micșorarea a vitezei automobilului. Turația optimă a motoruluil e cuprinsă între 2200 și 2800 rot/min (în nici un caz nu vorbim de supraturare la 2500 ). Dacă o ții sub intervalul ăsta, cu cât e mai scăzută turația, cu atât mașina tinde „să dea în nas”, să se oprească. Deci avem posibilitatea de a o controla mai ușor din frâna de serviciu (fără bruscări). Pe la 1900 - 2200 rot/min e ok, merge și 1500 dar e prea puțin ... e o soluție care te poate scoate la liman, de la Galați pân' la Brăila, ...dar o cursă Galați - București și retur în mod sigur va avea urmări pentru ambreiaj ... A, să nu uit ... și din frâna de motor puteți intra în patinare ... inerția mașinii, bat-o vina Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Infernul de la Vameş - indolenţă şi omătBlocajul rutier de la Vameş, provocat de o cădere de zăpadă obişnuită a demonstrat cum nu se putea mai bine, cât de pregătite au fost autorităţile locale să intervină în astfel de situaţii: Deloc! Sute de oameni au simţit asta pe pielea lor, după ce au degerat câte 20 de ore cel puţin, timp în care situaţia era oficios analizată în comisii şi comitete, la căldurică. Un infern despre care putem spune fără teama de a greşi absolut deloc, că nu a venit de Sus, ci de la centru. Zecile de telefoane primite de la unii dintre cei prinşi în nămeţi, dar şi gândul că e imposibil ca un astfel de blocaj să nu fie eliminat în câteva ore (asta dacă se intervine eficient) ne-au determinat să ne îndreptăm în zona respectivă... Cu toate riscurile.IadulIeri, aproape de ora 11, am pornit către Vameş, echipaţi de iarnă şi pregătiţi pentru orice fel de situaţie. Am fost întâmpinaţi de trei filtre de poliţie, însă le-am explicat care e intenţia noastră şi am circulat fără probleme spre localitatea ţintă. Un sigur lucru ar putea fi remarcat. Un transportor militar pe şenile se oprise din cauza unei defecţiuni la ieşirea din Piscu, iar aproximativ zece militari, cu mâinile goale, plecaseră pe jos spre locul în care se făcuse blocajul. Cei care aveau nevoie de ajutor, plecaseră să ajute... Până la Vameş am parcurs un drum pe care se circula foarte bine.Apropierea de gara din localitate ne-a dezvăluit în toată splendoarea proporţiile crizei provocate mai degrabă de adormirea autorităţilor decât de vreme. Un camion şi un autoturism blocaseră ambele sensuri de mers şi nimeni nu încerca remedierea situaţiei. Ajutaţi de alţi şoferi ieşiţi în viscol pentru a-şi pune sângele în mişcare am reuşit după mai bine de zece minute să eliberăm parţial un sens de mers.La câteva minute au apărut trei tractoare care acţionau pentru degajarea zonei, trăgând după ele camioane sau autoturisme. Singurele utilaje din zonă! Unul dintre cei aflaţi la volanul unui tractor a coborât şi am putut schimba câteva vorbe cu el. Am aflat de la acesta că utilajele nu sunt de la Drumuri, ci aparţin unui fermier din Piscu. „Nu e, domnule, nici o autoritate. Aceste tractoare aparţin fermei fratelui meu, iar eu încerc să fac ceva. E destul de dificil”, ne-a spus bărbatul respectiv. Am aflat că acesta este chiar primarul comunei Piscu, Ştefan Vlad, un om de toată isprava, care venise acolo din proprie iniţiativă.În momentul în care tractoarele s-au îndepărtat de zona blocată trăgând un TIR, o femeie aflată într-un autoturism a ieşit şi s-a agăţat de noi întrebându-ne disperată: eu cui trebuie să mă adresez? Ne-a fost greu să îi dăm un răspuns. În mod normal ar fi trebuit să o îndrumăm către autorităţi. Ştiam însă acum foarte clar că aceştia reclamau public faptul că se acţionează în zonă şi că situaţia este sub control. Am dat din umeri şi am sfătuit-o să se îndrepte către gară şi să aştepte un tren (erau câteva sute de metri până la Halta Vameş).Gara – locul de evadareHalta Vameş. O clădire de cărămidă roşie fără ferestre, dar cu uşi ferecate, pe lângă care viforul fluiera siberian. Adăpostiţi sub câţiva copaci - pentru că sala de aşteptare de lângă gara veche putea fi descrisă ca fiind patru pereţi şi o pardoseala transformată în latrină -, peste 50 de pensionari care îşi petrecuseră noaptea într-un autobuz blocat în coloana de peste 100 de maşini, aşteptau venirea unui tren. Se întorceau dintr-o excursie în Moldova şi povesteau că până aici au circulat fără probleme. Aici au crezut că îşi vor găsi sfârşitul. „Mai întâi am aşteptat. Pe urmă, când am văzut că nu se întâmplă nimic am intrat în panică. Nu ne-a ajutat nimeni. A venit primarul de la Piscu şi ne-a dat motorină să facem cald în maşină”. „Acum ne-a tras autocarul cu tractorul şi ne-a lăsat la gară. Poate vine trenul...”, ne-a spus unul dintre pensionari.„Fugiţi de acolo!”În acest timp am luat legătura la telefon cu prefectul judeţului, Cosmin Păun. A încercat, sfătos, să ne spună să facem cale întoarsă cât mai repede pentru că suntem în pericol şi ne-a spus că se acţionează pentru ca oamenii să ajungă la un tren special. Situaţia dramatică în care se aflau cei din preajmă ne-a oprit să nu izbucnim în râs. Se acţionează... Impersonal... „Cine acţionează? Noi suntem aici - de nu vedem nici o acţiune?” este replica noastră. Prefectul are încă o ultimă încercare de a ne lămuri că lucrurile pe care le vedem nu-s adevărate: „Se acţionează din direcţia cealaltă, dinspre Tudor Vladimirescu spre Vameş. Nu aveţi cum să vedeţi”, a încheiat prefectul.Câteva minute mai târziu, după ce oamenii petrecuseră zeci de ore în maşinile blocate, terminaseră combustibilul, rămăseseră fără baterii, erau înfometaţi şi însetaţi a apărut un zvon că vine un tren cu două vagoane de la Galaţi care îi va duce acasă. Imediat, un grup de jandarmi i-au condus pe oameni către gară sau pe marginea liniei ferate. Sosirea trenului a produs un murmur de uşurare, iar oamenii ninşi de pe peron s-au îngrămădit în cele două vagoane. Din spate, un tânăr cu pantofii în mână şi cu nişte încălţări improvizate probabil dintr-o maletă s-a îndreptat spre mine şi mi-a spus ca şi când ar fi fost ultimul lucru pe care îl spune: „Mi-am abandonat maşina!”. L-am îndrumat spre tren, iar chipul i s-a luminat brusc. Alergând spre peron m-a întrebat dacă trenul ăsta îl va duce sigur acasă...Cu doar o zi mai târziuVăzusem suficient, şi mai mult decât ajutasem deja nu am fi putut să o facem, aşa că ne-am îndreptat către Galaţi. La ora 15:12 minute, în timp ce ne aflam în Şendreni, pe lângă noi a trecut autoturismul de teren al Ministerului Administraţiei şi Internelor în care se afla prefectul Păun. Nu, nu aţi citit greşit! Prefectul se îndrepta spre locul cu pricina abia ieri, după prânz. Adică exact atunci când se împlineau 15 ore de când data blocajul din Vameş şi de când nu intervenise nimeni care să poată fi văzut pentru a ajuta mai bine de 200 de suflete.Compunere de finalE iarnă. Primii fulgi de nea au pus la pământ un judeţ întreg. Autorităţile fac totul pentru rezolvarea problemei. Maleficul omăt se aşterne peste maşini cu parbrizul îngheţat, pe care călătorii au scris cu degetul AJUTOR!http://www.viata-libera.ro/articol-Indo ... mat_2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now