Jump to content

Iarna nu-i ca vara


Legumix

Recommended Posts

Turația optimă a motoruluil e cuprinsă între 2200 și 2800 rot/min (în nici un caz nu vorbim de supraturare la 2500 ).

sa nu uitam ca sunt masini la care turatia optima este peste 3500-4000 rot/min (alea bengoase de viteza) si exista masini care la 2500 rot/min deja sunt turate binisor ( autovehiculele mai maricele si in special dieselurile clasice).

cu cât e mai scăzută turația, cu atât mașina tinde „să dea în nas”, să se oprească.

sa nu-mi spui ca asta e frana de motor.

si cand "da in nas" daca mai calci si frana, se opreste motorul (asta cand e alunecus pe jos), lucru deloc indicat pentru cei cu servo. mai degraba mergi cu ea turata si cand eliberezi pedala de acceleratie o faci treptat, nu brusc, ca sa nu apara inertia.

dehhh.... soferia asta...

__________________________________________________________________________________________________________

user fara drept de semnatura

Link to comment
Share on other sites

nu, aia nu e frână de motor, e doar o metodă de mai reduce din inerție, când eliberezi accelerația (corect, ridici încet/lent piciorul de pe accelerație) ... bineînțeles, vorbim despre situațiile limită, când te prinde zăpada sau ghețușul la drum lung și mersul cu automobilul propriu nu mai e un moft, altfel mai bine lași mașina acasă.

oricum, experiența mersului pe zăpadă o capătă fiecare, în timp.

oare ar trebui să fie probă pentru obținerea permisului? :d

Link to comment
Share on other sites

Restricţia de circulaţie în judeţul Galaţi a fost ridicată doar pentru maşinile sub 3,5 tone

Comandamentul de iarnă de la Galaţi a ridicat, joi dimineaţă, după 34 de ore, restricţia de circulaţie pentru autoturisme şi microbuze, însă autovehiculelor mai mari de 3,5 tone le este interzis în continuare să circule pe drumurile din judeţ, transmite corespondentul NewsIn. "Restricţia de circulaţie impusă de ninsorile abundente şi viscolul din ultimele zile a fost ridicată în această dimineaţă (joi dimineaţă, n.r.), la ora 8.00, excepţie făcând autovehiculele cu o capacitate de peste 7,5 tone", a declarat, joi, purtătorul de cuvânt al Prefecturii judeţului Galaţi, Petrica Paţilea Crângan.

La ora difuzării acestei ştiri, pe şoselele din judeţ se circulă cu dificultate. Pe DN 25 Galaţi-Tecuci, unde sute de oameni au rămas blocaţi în maşini de marţi seară până miercuri după-amiază, în zona satului Vameş, traficul a fost deblocat, dar deplasarea este extrem de dificilă.

Pe DN 26 Galaţi-Oancea, circulaţia este, de asemenea, îngreunată. Restul drumurilor naţionale şi judeţene sunt blocate pe diverse segmente, de aceea autorităţile le recomandă gălăţenilor să evite pe cât posibil deplasările în afara localităţilor.

Potrivit comandamentului de iarnă, până acum nu au fost semnalate întreruperi ale furnizării de energie electrică în nicio localitate din judeţ.

Link to comment
Share on other sites

Sapte drumuri nationale din cinci judete sunt in continuare blocate

Sapte drumuri nationale sunt in continuare blocate, joi dimineata, din cauza zapezii, in judetele Buzau, Vrancea, Tulcea, Galati si Braila, informeaza Centrul Infotrafic al Politiei Romane. In judetul Buzau, este blocata circulatia pe DN 2C si pe DN 22. In Vrancea, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, nu se poate circula pe DN 23A si DN 23B. In judetul Tulcea, DN 22D este inchis in continuare in zona localitatii Macin, iar in judetul Galati nu se poate circula pe DN 25 Galati - Tecuci, drumul fiind blocat in zona localitatii Piscu. In judetul Braila, circulatia este blocata pe DN 22 Braila - Ramnicu Sarat, in zona localitatii Movila. Pe DN 23 Braila - Focsani se circula pe multe portiuni alternativ, in ambele sensuri. Traficul rutier pe Autostrada A2 Bucuresti - Constanta a fost reluat, joi dimineata, in conditii de iarna, pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mica de 7,5 tone.

http://www.ziua.ro/news.php?id=47485&data=2009-12-17

Dacă ne raportăm la Galaţi, situaţia este depăşită...

Link to comment
Share on other sites

Trenuri anulate, navigaţie oprită pe Dunăre

* Circulaţia rutieră în judeţul Galaţi a fost reluată dimineaţă.

7 trenuri au fost anulate şi unele au întârzieri din cauza temperaturilor scăzute care au fisurat o şină de cale ferată, potrivit Poliţiei Transporturi CFR Galaţi. Între localităţile Făurei şi Buzău toate trenurile sunt nevoite să meargă pe un singur fir.

Circulaţia rutieră în judeţul Galaţi a fost reluată dimineaţă. Prefectul Cosmin Păun a decis să ridice restricţia pe care o impusese de marţi seară. Pe DN 25 Galaţi-Tecuci se circulă, însă, cu dificultate, mai ales în zona Tudor Vladimirescu-Vameş. Șoferii sunt avertizaţi să nu plece la drum fără a avea maşinile echipate de iarnă.

Potrivit Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, se menţine restricţia de circulaţie pe Dunăre la Bara şi pe canalul Sulina. Autoritățile așteaptă să poată interveni la salvarea echipajului, format din opt oameni, a navei Jupiter, sub pavilion georgian, care a eşuat, ieri, în apropierea Canalului Sulina, fiind purtată de vânt, către mal. Cei opt au provizii şi nu au cerut asistenţă medicală.

http://www.europafm.ro/stiri/interne/ga ... re~n35944/

Link to comment
Share on other sites

Trenul cu care s-au întors campioanele de la CSU Metal a avut nouă ore întârziere

* Trenul IC 575 trebuia să ajungă în Galaţi la 19.40, dar a sosit la 4 dimineaţă

Voleibalistele de la CSU Metal Galaţi au ajuns abia joi, la 4 dimineaţă, în Galaţi, de la Buzău, după o călătorie care a durat 11 ore pentru numai 120 de kilometri. Conducătorii echipei gălăţene au renunţat la întoarcerea cu autocarul, preferând un drum cu trenul, variantă pe care au considerat-o mai sigură şi de mai scurtă durată. Însă, nici traficul feroviar nu a fost ferit de problemele cauzate de viscol, astfel că în loc de 2 ore şi 7 minute, cât ar fi trebuit să facă trenul până la Galaţi, au stat în vagone de marţi, ora 17.30, până miercuri la 4.15. Metal se întoarcea de la meciul jucat marţi seară la Buzău în Liga Campionilor, contra celor de la Oditnsovo (Rusia), câştigat cu 3-2.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Me ... 82920.html

Link to comment
Share on other sites

Circulaţie permisă tuturor categoriilor de autovehicule

Potrivit datelor centralizate astăzi, 17 decembrie 2009, la ora 12.00, circulaţia pe DN 25 Galaţi-Tecuci este îngreunată în zona Vameş, iar DN24D Bălăbăneşti-Cuca este înzăpezit, aici urmând să ajungă două autofreze pentru deblocare.

Restricţia de circulaţie pentru autovehiculele cu capacitatea de peste 7,5 tone a fost ridicată astăzi la ora 10.30, traficul fiind permis acum pentru toate categoriile de vehicule.

La ora 12.00 a expirat atenţionarea meteo Cod galben, iar pentru următoarele trei zile este prognozată vreme deosebit de rece, geroasă noaptea şi dimineaţa. Va continua să ningă, iar vântul se va intensifica spulberând zăpada.

Prefectura Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Situaţie drumuri judeţene GALAŢI

DJ 204N Limita Jud. Vrancea – Nămoloasa – Nămoloasa Sat – Hanu Conachi(DN 25) Circulabil in cond. iarna

DJ 240 DN 24 (Ţigăneşti) – Ungureni – Slobozia Blăneasa – Negrileşti – Slobozia Corni –Tălpigi – DN24(Ghidigeni) Actioneaza greder+wola circulabil

DJ 240A Tăplău – Gărbovăţ – Cerţeşti Greder+freza Blocat

DJ 241 Gara Berheci – Limita Jud. Vrancea (Gohor) greder circulabil

DJ 241A Gohor –Limita Jud. Vrancea greder circulabil

DJ 241F Limita Jud. Vrancea – Huştiu – Ciorăşti – DN 24 Circulabil

DJ 241G DJ 241A – Brăhăşeşti – Ţepu de Sus – Ţepu (DC 76) circulabil

DJ 242 Limita Jud. Vaslui (Bălăbăneşti) – Bălăbăneşti –Zimbru – Bursucani – Vârlezi – Târgu Bujor –Umbrăreşti – Viile – Fârţăneşti – Folteşti(DN26) Circulabil

DJ 242A DJ 242 (Bălăbăneşti) – Cruceanu – Bereşti Meria – Slivna – Găneşti (DN 26) freza Blocat

DJ 242B Limita Jud. Vaslui – Bereşti Meria – Balinteşti – Băneasa – Moscu – Târgu Bujor (DJ 242) Circulabil

DJ 242C Bălăşeşti (DJ242 km 12+200) – Lungeşti – Limita Jud. Vaslui (km 14+000) – Aldeşti (DC5 km 7+000) greder Circulabil

DJ 242D Băneasa (DJ 242B) – Suceveni – Rogojeni freza Blocat

DJ 242E Băneasa – Roşcani – Oancea freza Blocat

DJ 242H Târgu Bujor (DJ 242) – Lunca – Jorăşti – Zărneşti – DJ 242A greder circulabil

DJ 242J Târgu Bujor (DJ 242B) – Roşcani (DC 22) circulabil

DJ 243A Limita Jud. Vaslui – Cotoroaia Circulabil

DJ 251 Tecuci (DN 25) – Limita Jud. Tulcea (Galaţi) Greder+freza Blocat pe sectoare

DJ 251A Matca (DJ 251) – Corod – Blânzi – Brătuleşti – Nicopole – DJ242 (Drăguşeni) Greder+freza Circulabil

DJ 251B Blânzi (DJ 251A) – Cerţeşti – Cotoroaia – Ciureşti – Ciureştii Noi – Bălăşeşti – Bălăbăneşti (DJ 242) Freza+greder Circulabil cond. iarna

DJ 251C DJ 251 (Valea Mărului) – Mândreşti – Smulţi – Crăieşti – Jorăşti – Balinteşti (DJ 242B) freza Circulabil pe sectoare

DJ 251D DJ 251 (km 30+000) – Mănăstirea Gologan Circulabil

DJ 251E DN 2B (km 146+700) – Zătun Circulabil

DJ 251F Drăguşeni (DJ 251A) – Smulţi – Urleşti – Băleni(DJ 253) freza Circulabil cond. Iarna

DJ 251G Vârlezi (DJ 261) – Corni – Măcişeni – Valea Mărului (DJ 251C) freza Blocat

DJ 251H Corod (DJ 251A) – Valea Mărului (DJ251C) Se circula Corod-Matca-Valea Marului Blocat

DJ 251J Cotoroaia (DJ 251B) – Fundeanu (DJ 251A) Blocat

DJ 251K INDEPENDENŢA (DN 25) – SCHELA drum pamant Blocat

DJ 251L DN 25 – Braniştea – Schela (DC 42) (DJ 251K) Drum pamant Blocat

DJ 252 Barcea (DN 25) – Podoleni – Movileni – Furcenii Noi – Furcenii Vechi – Băltăreţi – Dobrineşti – Limita Jud. Vrancea (Buciumeni) greder Circulabil pe sectoare

DJ 252G Braniştea (DJ 252) – Vizureşti – Tecucelul Sec – Ţepu – DN 24 Se circula Tepu- Teuci; Tecucleul Sec-Tecuci Blocat

DJ 252H Tecuci (DN 25) – Furcenii Noi (DJ 252) autogreder Blocat

DJ 253 Umbrăreşti –Cudalbi – Băleni – Viile (DJ 242) Drum balast Blocat

DJ 254 Iveşti (DN 25) – Călmăţui – Griviţa – Costache Negri (DJ 251) Wola_greder Blocat

DJ 254A Tudor Vladimirescu (DN 25 km 39+100) – Mănăstirea Vladimireşti circulabil

DJ 254B Griviţa (DJ 254 km 13+000) – DJ 253 (km 11+000) wola Blocat

DJ 255 DN 25 (Independenţa) – Izvoarele – Slobozia Conachi – Cuza Vodă – Rediu – Cuca – Fârţăneşti – Chiraftei – Măstăcani (DN 26) Blocat pe sectoare

DJ 255A DJ 261 – Odaia Manolache – Cişmele – Limita Jud. Brăila (DN 65) Drum de pamant- nu exista trafic Blocat

DJ 255B DJ 255A – Pădurea Gârboavele circulabil

DJ 255C Smârdan (DJ 251) – Mihail Kogălniceanu – Cişmele (DJ 255A) circulabil

DJ 260 DN 26 (Vlădeşti) – Roşcani (DJ 242E) circulabil

DJ 261A DJ 261 – Scânteieşti - Frumuşiţa Se circula Cotoroaia –Tecuci ; Fundeanu-Tecuci Blocat

Prefectura Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Ninsorile şi viscolul revin

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o nouă atenţionare meteorologică – Cod galben pentru intervalul 18 decembrie 2009, ora 4.00 – 18 decembrie 2009, ora 23.00, pentru 15 judeţe. În intervalul menţionat, va ninge şi se va depune un nou strat de zăpadă în sudul şi estul ţării. În Dobrogea, Muntenia şi sudul Moldovei, cantităţile de precipitaţii vor depăşi local 10-15 l/mp, iar vântul se va intensifica, viscolind şi troienind zăpada. Vântul va fi mai intens în judeţele Constanţa, Tulcea, Călăraşi, Ialomiţa, Brăila, Buzău şi Galaţi.

Link to comment
Share on other sites

Canalul şi Bara Sulina au fost redeschise navigaţiei

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a redeschis, joi după-amiază, Canalul şi Bara Sulina, după ameliorarea condiţiilor meteo-hidrologice, transmite corespondentul NewsIn. "Astăzi (joi, n.r.), la ora 15.00, Bara Sulina a fost deschisă. Forţa vântului a coborât la 5, iar marea la gradul 3-4, deci condiţiile sunt bune pentru navigaţie la Bara Sulina şi pe Canalul Sulina", a declarat, joi, şeful Serviciului Căi Navigabile din cadrul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, Dorian Dumitru.

Link to comment
Share on other sites

Cine deszăpezeşte (teoretic) şi unde?

* Vă prezentăm lista cu străzile şi cu societăţile care ar trebui, conform graficului primăriei, să cureţe zăpada *

Pentru ca fiecare gălăţean să ştie clar ce firmă ar fi trebuit să îi cureţe strada, vă prezentăm, astăzi, lista pe care ne-a pus-o la dispoziţie viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco. Aşa, veţi şti clar pe cine să înjuraţi şi, după caz, pe cine să felicitaţi pentru modul în care arată strada dumneavoastră.

Acţiunea de deszăpezire se realizează în două etape: prima etapă este cea cuprinsă în intervalul orar 6.00-18.00 şi etapa a doua – de la ora 18.00 până la ora 3.00 dimineaţa. Împărţirea pe etape este legată de traficul din oraş; ziua sunt mai multe maşini în trafic, deci se acţionează cu utilaje mai mici, bune să se strecoare printre autovehicule. Noaptea însă ies mamuţii… Repetăm, acestea sunt informaţiile oficiale.

În prima fază, adică în intervalul orar 6.00-18.00, numai serviciul public Ecosal acţionează, cu utilajele sale – zece tractoare cu lamă, patru autosărăriţe şi două autobasculante frontale.

Prima echipă a Ecosal are în responsabilitate deszăpezirea următoarelor străzi:

· Brăilei (de la Inelul de Rocadă la ieşirea din oraş, lângă Rompetrol, dar şi în porţiunea cuprinsă între Rompetrol şi „Borcan”),

· Drumul de Centură,

· drumul de acces către gara Barboşi,

· bulevardele Dunărea, Galaţi,

· drumul către Uzina de Apă,

· drumul către Trecere Bac, Oţelarilor, Stadionului, Cloşca Prelungirea Brăilei, Oltului, Asachi, Siderurgiştilor, Gh. Doja, Constructorilor, Crizantemelor, Sadoveanu, Levaditi, Fagului, Lebedei şi Brânduşei.

A doua echipă Ecosal are în responsabilitate:

· Brăilei (între Rondou şi Hotel Galaţi),

· Saturn, Regiment 11 Siret, Coşbuc, Prelungirea Coşbuc, Movilei, Tecuci, Eroilor, Magistrala Sidex, 1 Decembrie 1918, H. Coandă, T. Vuia, Gr. Ventura, Armata Poporului, Roşiori, Ovidiu, Melodiei, Prelungirea Traian, Sf. Spiridon, Serei, Română, A. Cernat, Brâncoveanu.

Echipa nr. 3 a Ecosal trebuie să acţioneze pe:

· Prundului, Domnească, Navelor, Gării, N. Bălcescu, Basarabiei, (între Domnească şi Coşbuc), Tunelului, Traian (între Metrou şi Brăilei), Marea Unire, Portului, Gara nr. 8, Moruzzi, Marinei, Calea Prutului, Centura Est, T. Vladimirescu, Radu Negru, Cezar, Bolintineanu, Rizer, Anul Revoluţiei 1848, Bucovinei, Stelei şi Unirii.

Ultima echipă are în grijă străzile:

· Vlaicu, Milcov, „bretelele” de legătură cu cartierul Fileşti, şoseaua Smârdan (garaj Atlas-sat Fileşti-Drum Centura), Drumul de Centură (între Coşbuc şi Viaduct), Ştefan Cel Mare, Arcaşilor, Zimbrului, Logofăt Tăutu, Universităţii, Fraternităţii, Brogadierilor, Dogăriei, Sindicatelor, Al. I. Cuza, Maramureş, M. Bravu, Egalităţii, A. Saligny, N. Leonard, Alba Iulia, Foscşani, Crinului, Petrini, I. Fernic, Feroviarilor şi 9 Mai.

Cine ce cartier are în grijă?

De dimineaţă şi până la ora 18.00, teoretic, şi cartierele se curăţă de zăpadă, după un grafic bine stabilit. Treaba o fac muncitorii de la Ecosal şi RER.

Astfel, Ecosal are în grijă şi deszăpezirea următoarelor cartiere:

· Mazepa I şi II, Ţiglina I, II şi III, fondul vechi de locuinţe (delimitat de Navelor-Egalităţii-Cuza-M.Bravu-Basarabiei-Siderurgiştilor-Cloşca-Faleza Superioară),

· Micro 16,17, 18, Siderurgiştilor Vest (delimitare Magistrala Sidex-Siderurgiştilor-Brăilei, între Inelul de Rocadă şi ieşirea spre Tecuci),

· cartierul Aurel Vlaicu,

· Aviaţie-Micro 38,Micro 39A, B şi C, Micro 40, Micro 13B, Micro 14 şi Fileşti (delimitare – de la magistrala Sidex-Basarabiei-Coşbuc-Ştefan cel Mare-drumul de acces către Lacul Vânători),

· fondul vechi de locuinţe cuprins între Drumul de Centură-Tunelului-Malul Brateş-Prundului-Coşbuc-Basarabiei-Calea Prutului,

· Valea Oraşului şi Bădălan (cu delimitare Navelor-Egalităţii-Al.I.Cuza-Mihai Bravu-Basarabiei-Calea Prutului-Drumul de Centură Est-Lacul Brateş).

Deszăpezirea realizată de echipele de la RER este realizată în:

· cartierele Traian Nord (delimitare- drumul de acces către Lacul Vânători-Ştefan cel Mare-Coşbuc-Prundului-Malul Brateş-Tunelului-lac Brateş)

· cartierul Dunărea – Micro 9, 20, 21 Barboşi şi Dimitrie Cantemir (de la Strada Brăilei la Inelul de Rocadă şi la ieşirea spre Tecuci –strd. Cloşca).

Faza a doua, societăţi private

În a doua fază, adică începând cu ora 18.00, deszăpezirea se realizează şi cu utilajele de deszăpezire ale societăţilor private Vega şi Atlas (în afară de cele ale Ecosal şi RER). În total, se acţionează cu 11 tractoare cu lamă şi perie, patru autosărăriţe, patru autogredere (Vega), trei wolla (Vega), patru wolla (Atlas) şi o autobasculantă cu lamă a RER.

SC Vega 93 SRL are de deszăpezit pe drumul de Centură, către gara Barboşi, pe bulevardele Dunărea, Galaţi, Marea Unire pe Brăilei, Portului, Gara 8, Moruzzi, Marinei, Calea Prutului, Traian, Tunelului, 1 Decembrie 1918, H. Coandă, Traian Vuia, Gr. Ventura, 9 Mai, Feroviarilor, I. Fernic, Petrini, Crinului, Arcaşilor, Zimbrului, Ştefan Cel Mare, Smârdan, drumul de acces către Fileşti, Milcov, Vlaicu, Focşani, N. Leonard, Alba Iulia, A. Saligny.

SC Atlas are de acţionat pe Costructorilor, Crizantemelor, Gh. Doja, Branduşei, Lebedei, Fagului, Levaditti, M. Sadoveanu, Cezar, Radu Negru, T. Vladimirescu, Bolintineanu, Rizer, Bucovinei, Stelei, Unirii, Anul Revoluţiei 1848, Armata Poporului, Roşiori, Cernat, Română, Tecuci, Movilei, Eroilor, Ovidiu, Brâncoveanu, Melodiei, Sf. Spiridon şi Serei.

Ecosal are de lucrat pe străzile:

· Brăilei (între Inelul de Rocadă şi ieşirea din Galaţi, spre Rompetrol),

· Oţelarilor, Stadionului,

· drumul către Uzina de Apă,

· drumul spre Trecere Bac,

· strada Cloşca,

· Prelungirea Brăilei,

· Oltului, Gh. Asachi, Siderurgiştilor, Brăilei (între Rondou şi Hotel Galaţi), Saturn, Regiment 11 Siret, Prelungirea Coşbuc, Prelungirea Traian, bulevardul Coşbuc, Prundului, Domnească, Navelor, Gării, N. Bălcescu, Basarabiei (între Domnească şi Coşbuc),

· M. Bravu, Maramureş, Al. I. Cuza, Sindicatelor, Egalităţii, Dogăriei, Logofăt Tăutu, Universităţii, Fraternităţii şi Brigadierilor.

RER acţionează pe străzile:

· Armata Poporului, Roşiori, Cernat, Română, Tecuci, Movilei, Eroilor, Ovidiu, Brâncoveanu, Melodiei, Sf. Spiridon şi Serei.

SC Atlas şi serviciul Ecosal lucrează şi seara în cartiere.

Atlas are de deszăpezit în cartierele:

· zona I - Mazepa I, II, Ţiglina I, II, Centru şi fondul vechi de locuinţe (delimitare Navelor – Egalităţii – Cuza - M.Bravu – Basarabiei – Siderurgiştilor – Cloşca - Faleza Superioară);

· zona II – Ţiglina III, Micro 16, 17, 18, Siderurgiştilor Vest (delimitare magistrala Sidex-Siderurgiştilor-Brăilei, între Inelul de Rocadă şi ieşirea spre Tecuci);

· zona III – Aurel Vlaicu, Aviaţiei, Micro 38, Micro 39 A, B, C, Micro 40, Micro 13 B, Micro 14 şi Fileşti (delimitare magistrala Sidex-Basarabiei-Coşbuc-Ştefan cel Mare-drumul de acces către Lacul Vânători);

· zona IV – fondul vechi de locuinţe (delimitare Drumul de Centură-Tunelului-Malul Brateş-Prundului-Coşbuc-Basarabiei-Calea Prutului).

Ecosal acţionează în alte trei zone:

· Valea Oraşului şi Bădălan (zona I, delimitare Navelor-Egalităţii-Al.I.Cuza-Mihai Bravu-Basarabiei-Calea Prutului-Drumul de Centură Est-Lacul Brateş),

· Traian Nord (zona a II-a, delimitare Drum acces Lac Vânători-Ştefan cel Mare-Coşbuc-Prundului-Malul Brateş-Tunelului-Lacul Brateş)

· şi cartierul Dunărea-Micro 19, 20, 21, Barboşi, Dimitrie Cantemir (de la Strada Brăilei la Inelul de Rocadă şi la ieşirea spre Tecuci –strd. Cloşca).

După cum probabil că aţi remarcat, cartierele pe care ziua le curăţă de zăpadă Ecosal sunt curăţate seara de SC Atals, ier cele curăţate ziua de RER sunt curăţate seara de Ecosal. La fel, trebuie remarcat faptul că aceleaşi străzi sunt curăţate ziua de o societate, iar seara, de o altă societate. O idee genială astfel încât să nu se mai ştie, în final, care şi-a făcut treaba şi care nu…

http://www.viata-libera.ro/articol-Pe_c ... am__2.html

Link to comment
Share on other sites

Starea drumurilor publice din judeţ

Drumul naţional 24D Galaţi-Cuca-Bârlad este blocat datorită căderilor masive de zăpadă şi a viscolului care a depus pe carosabil un strat ce îngreunează intervenţia utilajelor de deszăpezire. Pe acest segment, se intervine cu o autofreză dinspre Galaţi şi una dinspre Bârlad.

Sunt blocate de zăpadă următoarele segmente de drumuri judeţene:

-DJ 252 H – Tecuci-Furceni

-DJ240A – Cerţeşti-Ghidigeni

-DJ241A - Gohor-Cosiţeni

-DJ 251G – Vârlezi-Corni

-DJ 251L – Braniştea-Schela

-DJ 255 – Rediu-Cuca

-DJ 261 – Scânteieşti-Cuca

-DJ242D – Băneasa-Suceveni-Rogojeni

-DJ242E – Roşcani-Oancea

-DJ242 – Târgu-Bujor-Vârlezi

-DJ 242J – Târgu-Bujor-Roşcani

-DJ242C – Bereşti-Aldeşti

-DJ255A – Şendreni-Vânători

-DJ251K – Independenţa-Schela

-DJ255C – Smârdan-Vânători

-DJ254 – Iveşti-Călmăţui-Griviţa

-DJ253 – Viile-Băleni-Cudalbi

-DJ254A – Tudor Vladimirescu-Mănăstire

-DJ204N – Nămoloasa-Hanu-Conachi

-DJ252G – Ţepu-Tecucelu-Sec

-DJ251C – Crăieşti-Smulţi-Valea Mărului

Se circulă cu dificultate, în condiţii de iarnă, pe următoarele drumuri:

-DN25 - Şendreni-Tecuci (pe un singur fir în zona Vameş)

-DN26 - Galaţi-Folteşti-Oancea-Cavadineşti

-DN24 - Cosmeşti-Tecuci-Ghidigeni

-DN2B - Şendreni-Galaţi-PCTF Galaţi Rutier

-DN25A - Hanu Conachi - Lungoci

-DJ251 - Galaţi-Slobozia Conachi-Matca-Tecuci

-DJ252 – de la DN24 până la limita cu judeţul Vrancea

-DJ252I – Nicoreşti-Poiana

-DJ240 – de la DN24 – Negrileşti-Ghidigeni

-DJ251A – Matca-Corod-Drăguşeni

-DJ251F – Smulţi-Drăguşeni

-DJ242H – Tg. Bujor-Jorăşti (pe un singur fir)

-DJ242B - Tg. Bujor-Bereşti

-DJ251J – Cerţeşti-Cotoroaia-Nicopole

-DJ254B – Griviţa – DJ253

-DJ242A – Găneşti-Slivna-Bereşti Meria

-DJ241 – Berheci-Cosiţeni

-DJ241F – Priponeşti-Ciorăşti-Huştiu

-DJ241G – Ţepu de Sus-Brăhăşeşti

-DJ243A – Sălcieni – DJ251J

Prefectura Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Incident la trecerea cu calea ferată

În această dimineaţă, la ora 6.40, la trecerea cu calea ferată din comuna Independenţa, un autotren înmatriculat în judeţul Bihor a rămas blocat pe linia ferată, moment în care s-au declanşat barierele luminoase şi acustice. La scurt timp, trenul de persoane de pe ruta Galaţi-Iaşi, cu circa 80 de călători, a lovit autotrenul, împingându-l circa 15 metri. În urma impactului, au fost avariate autotrenul şi locomotiva, fără a se înregistra victime. În acest moment, se lucrează la deblocarea traficului feroviar şi rutier.

Un tir a fost spulberat de tren

Accident feroviar grav în această dimineaţă la ieşirea din comuna gălăţeană Independenţa spre Tecuci. Acceleratul Galaţi-Iaşi s-a ciocnit cu un camion rămas înţepenit pe şine, din cauza nămeţilor. Şoferul unui tir înmatriculat în Bihor s-a aventurat pe un drum secundar, a rămas blocat pe calea ferată, iar la ora 6.40 trenul accelerat 1962, care circula pe ruta Galaţi - Iaşi, a intrat în remorca autovehiculului. Din fericire, nu s-au înregistrat victime, deşi şoferul se afla la volan în momentul impactului, încercând până în ultima secundă să evite coliziunea. Locomotiva a fost serios avariată, astfel că garnitura de tren nu a mai putut continua drumul spre Iaşi. La locul accidentului a ajuns o altă locomotivă care a tras trenul avariat 50 de metri, pentru a putea fi îndepărtat tirul de pe linii de cale ferată. Tirul aparţinea unei firme din Luduş, judeţul Bihor. Şoferul, Asztalos Zsolt Ferenc, a declarat că tocmai terminase de descărcat marfa la silozul din Independenţa şi a fost obligat să meargă pe drumul secundar, ce traversa calea ferată. „Bariera era ridicată, nu se vedea nimic pe linie. Am încercat să trec, am cuplat tracţiunea integrală, dar tot am rămas blocat pe linie, derapa maşina. Încercam să plec, era încă întuneric beznă, ninsoare, nici nu am văzut că între timp s-au lăsat barierele. Brusc, am văzut la câţiva zeci de metri farurile locomotivei. Logica îmi spunea să sar, dar m-am speriat atât de tare încât m-am blocat. Am înţepenit pe scaun, în cabină. Mulţumesc lui Dumnezeu că după aşa ceva sunt în viaţă", a povestit Zsolt Ferenc, şoferul implicat în accident. Conducătorul locomotivei, Blându Constantin, a declarat că a făcut tot ce s-a putut să evite ciocnirea, dar a reuşit doar să limiteze forţa impactului: „Am văzut din timp tirul pe şine, am încetinit cât am putut de mult, dar nu am avut ce face, să evit ciconirea". Pasagerii s-au speriat în momentul în care au auzit bubuitura. Iuliana Ciobotaru a spus că s-a temut ca trenul să nu fi sărit de pe şine: „Doar în filme am văzut aşa ceva. Era întuneric beznă afară şi iniţial nu am putut să ne dăm seama ce s-a întâmplat. Bine că nu a sărit de pe şine". Un alt tren vine de la Iaşi, care îşi va debarca călătorii la Independenţa, şi se va întoarce cu cei care se aflau în trenul implicat în accident. O altă garnitură, plecată din Galaţi, îi va prelua pe cei veniţi cu trenul de pe ruta Iaşi - Galaţi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/ti ... 82781.html

Link to comment
Share on other sites

Circulaţia feroviară a fost reluată în comuna Independenţa-Galaţi, unde un tren a lovit un TIR

Lucrătorii CFR şi cei ai Poliţiei TF au scos de pe şine TIR-ul lovit de tren în comuna gălăţeană Independenţa, iar circulaţia feroviară va fi reluată în scurt timp, fiind anunţate deja soluţiile de preluare a călătorilor, transmite corespondentul NewsIn. "TIR-ul a fost scos de pe calea ferată, circulaţia feroviară se reia pe acel fir. Cei 80 de călători din trenul avariat, acceleratul 1962 Galaţi-Iaşi, se urcă în acceleratul Iaşi-Galaţi, care trebuia să ajungă la ora 11.00 în Galaţi, dar care va face cale întoarsă către Iaşi din zona incidentului. Călătorii care veneau de la Iaşi cu această garnitură se urcă în trenul personal Mărăşeşti-Galaţi, care trebuia să sosească la peron la ora 9.30, dar care a întârziat tocmai din cauza accidentului de la Independenţa", a declarat, vineri, directorul Regionalei Galaţi a CFR Infrastructură, Ionel Filimon. Iniţial, autorităţile feroviare pregătiseră o locomotivă diesel cu două vagoane de călători, care să preia pasagerii trenului avariat şi să-i ducă la Iaşi, dar s-a renunţat la această variantă.

Trei trenuri care circulau pe linia blocată de incidentul feroviar au fost nevoite să rămână la peron ori să staţioneze în câmp mai bine de trei ore: personalul Galaţi-Mărăşeşti, care trebuia să plece din Gara CFR Galaţi la 7.32 şi care abia îşi începe cursa, trenul accelerat Iaşi-Galaţi, care trebuia să ajungă la Galaţi la 11.00 şi care pleacă înapoi la Iaşi cu pasagerii trenului avariat, şi personalul Mărăşeşti-Galaţi, care era aşteptat la peron la 9.30 şi care îi aduce la Galaţi şi pe călătorii care veneau de la Iaşi cu trenul menţionat anterior.

Incidentul feroviar din comuna gălăţeană Independenţa s-a produs la ora 6.40, la o trecere la nivel cu calea ferată. Un TIR înmatriculat în judeţul Bihor a rămas blocat pe şine exact atunci când s-au declanşat barierele luminoase şi acustice care avertizau apropierea unui tren. La scurt timp, TIR-ul a fost lovit de trenul accelerat 1962, care plecase din Galaţi cu destinaţia Iaşi, având circa 80 de călători. Trenul a împins TIR-ul circa 15 metri pe calea ferată, însă nici şoferul autovehiculului, nici mecanicul de locomotivă sau pasagerii din tren nu au fost răniţi. Totuşi, în urma impactului au fost avariate TIR-ul şi vagonul de înaintare al trenului, tip Săgeata Albastră, care a trebuit să fie înlocuit.

Link to comment
Share on other sites

Tren anulat din cauza condiţiilor meteorologice

CFR Călători a anunţat vineri că, din cauza ninsorii abundente şi a viscolului, circulaţia feroviară se realizează cu dificultate şi a fost anulat trenul accelerat 1675 Bucureşti Nord – Buzău – Galaţi (călătorii sunt preluaţi de trenul Accelerat 1673).

Link to comment
Share on other sites

Plângere penală pentru prefectul din Galaţi, pentru că nu a ajutat oamenii blocaţi pe DN25

O avocată din Galaţi, care a stat o noapte şi o zi în maşină în blocajul rutier format pe DN 25 Galaţi-Tecuci, după prima ninsoare, i-a făcut plângere penală prefectului Cosmin Păun, pe care îl acuză de neglijenţă în serviciu cu consecinţe deosebit de grave, transmite corespondentul NewsIn. "Prefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun, nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi reveneau în calitate de şef al comandamentului de iarnă în ce priveşte blocajul format la Vameş, în noaptea de marţi spre miercuri, şi sute de oameni au petrecut ore întregi în maşini, fără să primească ajutor. Ca atare, am formulat o plângere penală pentru neglijenţă în serviciu cu consecinţe deosebit de grave împotriva lui Cosmin Păun. Nu cer daune materiale, ci doar să se constate culpa prefectului", a declarat, vineri, avocata Isabela Ţigănucă din Baroul Galaţi.

Plângerea penală a fost depusă, vineri, la Pachetul de pe lângă Judecătoria Galaţi. Pedeapsa prevăzută pentru neglijenţă în serviciu cu consecinţe deosebit de grave este închisoarea de la doi la zece ani.

Isabela Ţigănucă a spus că acţiunea este în nume personal, dar va acorda asistenţă juridică gratuită tuturor celor care, ca şi ea, au petrecut peste 20 de ore în blocajul de pe DN 25.

Marţi, 15 decembrie, la ora 22.00, prefectul Cosmin Păun a dispus închiderea tuturor drumurilor din judeţul Galaţi, din cauza ninsorii abundente şi a incidentelor rutiere provocate de maşinile neechipate pentru iarnă. Prin aceeaşi dispoziţie, trebuia ca Poliţia să instituie simultan filtre la toate ieşirile din localităţi şi să nu le permită şoferilor să pornească la drum. Avocata Isabela Ţigănucă venea atunci de la Tecuci către Galaţi, pe DN 25. Ea a declarat că un singur poliţist a tras-o pe dreapta, la ieşirea din Tecuci, a întrebat-o dacă are cauciucuri de iarnă şi, la răspunsul ei afirmativ, i-a urat "Drum bun", fără a o avertiza că drumul e închis şi sunt deja blocaje de maşini.

La câţiva kilometri de Galaţi, în satul Vameş din comuna Piscu, avocata a intrat într-o coloană de maşini de circa cinci kilometri, care nu putea avansa din cauza că mai multe TIR-uri neechipate pentru iarnă au derapat, blocând drumul naţional. Ea şi cele câteva sute de oameni din coloană au stat acolo toată noaptea de marţi spre miercuri cu motorul pornit, ca să nu îngheţe, şi au epuizat rezervele de combustibil. Disperaţi, mulţi dintre ei şi-au abandonat autoturismele la ivirea zorilor şi s-au dus pe jos către halta din satul Vameş, pentru a lua un tren până acasă. Abia după 20 de ore, în cursul după-amiezii de miercuri, 16 decembrie, sinistraţii au fost preluaţi de o garnitură feroviară special pusă la dispoziţie de autorităţi. Aproape 250 de oameni s-au urcat în acel tren, care i-a adus la Galaţi. Joi, 17 decembrie, oamenii s-au întors la Vameş pentru a-şi recupera maşinile abandonate, plătind un utilaj de deszăpezire.

Prefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun, care în tot acest timp a susţinut că de vină pentru drama de pe DN 25 au fost şoferii care nu au ţinut cont de sfatul autorităţilor şi au pornit la drum, nu a comentat acţiunea penală demarată împotriva sa.

Link to comment
Share on other sites

Avertizarea cod galben se prelungeşte până sâmbătă

ANM a prelungit avertizarea cod galben pentru judeţele Galaţi, Brăila, Ialomiţa, Călăraşi, Constanţa şi Tulcea până sămbătă la ora 3:00. Va ninge în continuare şi se va depune un strat nou de zăpadă, îndeosebi în sudul şi în estul României. În Dobrogea, Muntenia şi sudul Moldovei cantităţile de precipitaţii vor depăşi local 10-15 l/mp, iar vântul va prezenta intensificări, viscolind şi troienind zăpada. Mâine, temperaturile maxime vor fi cuprinse în general între - 10 şi 0 grade, iar cele minime între - 15 şi - 5 grade, mai coborâte în depresiuni. Vor fi condiţii de ceaţă, asociată cu depunere de chiciură.

http://www.europafm.ro/stiri/interne/av ... ta~n35987/

Link to comment
Share on other sites

La câţiva kilometri de Galaţi, în satul Vameş

Nu sunt chiar "cativa"... Sunt chiar cateva zeci :(

Si? ti se pare normal ca nu unul nu doi nu trei ci 250 de oameni sa petreaca atatea ore pe un drum national,aproape de o localitate ,in conditii groaznice?

Apreciez gestul Izabelei Tiganuca si ma intreb daca nu era avocata mai depunea plangere penala impotriva prefectului neputincios? m/

Link to comment
Share on other sites

Prefectul de Galaţi spune că ISU trebuia să ajute oamenii blocaţi pe DN 25

Prefectul de Galaţi, Cosmin Păun, a declarat, vineri, că responsabilitatea pentru salvarea oamenilor blocaţi pe DN 25 nu îi revenea lui, ci ISU, oficialul făcând această afirmaţie după ce o persoană blocată pe drum i-a întocmit plângere penală, iar premierul i-a făcut reproşuri în videoconferinţă.

Iniţial prefectul Cosmin Păun nu a vrut să discute cu presa pe tema plângerii penale ce i-a fost intentată, vineri, de unul dintre sinistraţii care au petrecut, marţi şi miercuri, aproape 20 de ore pe DN 25, fără a primi niciun sprijin din partea autorităţilor. După videoconferinţa în care premierul Emil Boc i-a criticat reacţia la prima ninsoare din acest an, prefectul a făcut o declaraţie de presă în care s-a disculpat, pasând responabilitatea către Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. "Comandamentul de iarnă a decis instituirea restricţiei de circulaţiei pe toate drumurile naţionale şi judeţene, mai puţin segmentul de drum european. Din acel moment, conducerea operaţiunilor în ce priveşte asigurarea respectării ordinului de restricţie a circulaţiei era executată de ISU, ei trebuia să ia măsuri şi să-i coordoneze. (...) Ceea ce este grav este că ISU nu a pus în aplicare planul de evacuare, care era necesar în acel moment", a afirmat, vineri, Cosmin Păun.

În ultimele zile, prefectul Cosmin Păun a susţinut că de vină pentru drama de pe DN 25 au fost şoferii care nu au ţinut cont de sfatul autorităţilor şi au pornit la drum.

Link to comment
Share on other sites

A doua navă a eşuat la Bara Sulina

O navă sub pavilion georgian, care staţiona la Bara Sulina de câteva zile, a confirmat vineri că a eşuat pe o limbă de nisip, fiind al doilea vas care a atins uscatul de la începerea ninsorii, transmite corespondentul NewsIn. Nava "Turgut S", sub pavilion Georgia, staţionează de câteva zile la nord de Bara Sulina. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi avea informaţii încă de miercuri că vasul ar fi eşuat pe o limbă de nisip, însă atunci echipajul a infirmat acest lucru, spunând că stă la dăpost, la ancoră. Vineri, însă, oamenii de la bordul navei au anunţat autorităţile că se află pe uscat. "Echipajul de la bordul navei 'Turgut S' a confirmat astăzi (vineri, n.r.) că a eşuat. Armatorul este de negăsit. Din fericire, echipajul are rezerve de apă şi alimente", a declarat, vineri, şeful Serviciului Căi Navigabile din cadrul AFDJ, Dorian Dumitru. Nava "Turgut S" are 88,7 metri lungime, 12,8 metri lăţime, deplasament de 3.025 tdw şi pescaj de 2,2 metri. Ea se îndrepta către portul ucrainean Ilicevsk.

Link to comment
Share on other sites

DN 25 Galaţi-Tecuci a fost închis din nou din cauza zăpezii şi a viscolului

Poliţia judeţului Galaţi a închis, vineri seară, Drumul Naţional 25 Galaţi-Tecuci, care a devenit impracticabil pentru toate categoriile de autovehicule, transmite corespondentul NewsIn. "Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Galaţi aduce la cunoştinţă participanţilor la trafic faptul că DN 25 Galaţi-Tecuci a fost închis circulaţiei tuturor categoriilor de autovehicule, din cauza căderilor masive de zăpadă şi viscolului", a declarat, vineri seară, purtătorul de cuvânt al IPJ Galaţi, subcomisarul Cristina Tatulici.

În restul judeţului încă se circulă, dar cu mare greutate, din cauza ninsorii abundente şi a vântului puternic, care viscoleşte zăpada. Deplasarea este dificilă în est, pe DN 26 Galaţi-Oancea, şi în nord, în zona localităţilor Bereşti, Drăguşeni, Ghidigeni, Vârlezi, Smulţi, Ţepu, Gohor şi Priponeşti.

Pe toate categoriile de drumuri din judeţ este interzisă în continuare circulaţia autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, iar pe drumurile naţionale este interzisă deplasarea autovehiculelor cu masa mai mare de 7,5 tone, cu excepţia celor care transportă alimente perisabile, combustibil sau persoane şi care sunt echipate pentru iarnă.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.