dcp100168 Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Profilul utilizatorului roman de internet: Barbat tanar, consumator de ciocolata, mezeluri si bereConform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe aproape 2.000 de site-uri din Romania si un esantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenti, profilul utilizatorului roman de internet devine din ce in ce mai matur. Cea mai activa categorie de varsta ramane cea a utilizatorilor intre 20 si 24 de ani - 21, 96% - insa castiga teren si categoriile mai varstnice: 30 - 34 ani - 11,71%; 34 - 39 ani - 10,24%; 40 - 49 ani - 12,51%; 50 - 59 ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se pastreaza suprematia utilizatorilor de sex masculin: peste jumatate dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone sunt barbati (53,24%), fata de 46,76% femei care folosesc Internetul.Desi a scazut usor numarul utilizatorilor fara niciun venit: 21,57%, un procent important il detin cei cu venituri lunare sub 500 de RON - 15 %. In ciuda crizei generalizate, insa, se inregistreaza o tendinta usor ascendenta la cei cu venituri peste 70 000 RON lunar - de la 1,47% dintre utilizatori in iunie 2009 la 1, 69% in decembrie.Tot surprinzatoare este si intentia a aproape un sfert - 24,92% - dintre respondenti de a-si cumpara o locuinta in 2010, in timp ce alti 38,36% au declarat ca-si vor achizitiona o masina anul viitor. Aceasta in conditiile in care 20,94% dintre participantii la studiu au deja un credit sau rate la comercianti.Desi femeile sunt mai educate: doar 5,76% cu 10 clase sau scoala profesionala, fata de un procent dublu la barbati - 10,13%; si 50,17% femei cu studii superioare si post-universitare, fata de numai 43,2% barbati cu aceeasi pregatire, reprezentantele sexului frumos sunt incadrate in munca pe pozitii de excutie si nu de management. Astfel, 46,15% dintre femei declara ca sunt profesionisti angajati fara functie de conducere fata de doar 30,86% dintre barbati aflati in aceeasi situatie. Mai mult, procentul de actionari sau patroni barbati este dublu fata de femei: 13,32%, respectiv 7,5%. Ca un amanunt picant, un procent nesemnificativ dintre barbatii participanti la studiu declara ca se afla in concediul de ingrijire a copilului: 0,35%.Cum era de asteptat in aceste conditii, femeile cu venituri ce depasesc 1000 de Euro sunt de doua ori mai putine fata de barbatii care castiga atat: 3,05% fata de 6,5%. Dintre acestia, 2.04% castiga peste 7000 Ron, comparativ cu doar 0,7% dintre femei cu acelasi venit. Totodata, numarul femeilor fara niciun fel de venit este sensibil mai mare fata de cel al barbatilor: 22,65%, respectiv 18,38%.Pe internet, atentia reprezentantilor celor doua sexe se indreapta preponderent catre stiri, email si social media, respectiv bloguri si forumuri. Diferente procentuale apar la comertul electronic si tranzactii financiare - 19,63% barbati fata de doar 10,96% femei, urmarit clipuri/ filmulete - 31,76% barbati, 22,05% femei, si jocuri online - 21,14% barbati, respectiv 15,66% femei.In ceea ce priveste categoria de site-uri accesate preponderent, deosebirile majore se remarca la site-urile auto: un procent de 41,11% dintre barbati le viziteaza, fata de numai 8,85% dintre femei si cele de comert electronic: 28,95 % barbati si de doua ori ami putine femei (14,67%).Cat priveste obiceiurile de consum in offline, Studiile trafic.ro darama mitul femeilor ca principale consumatoare de ciocolata. Procentele sunt apropiate in ceea ce priveste acest produs pentru ambele sexe - 37,98% dintre femei si 32,58 % barbati consuma frecvent tablete de ciocolata, 14,45% femei si 16,40 % barbati batoane de ciocolata. Procentele mai difera si in cazul consumului de mezeluri: 40,64% barbati vs 28,51% femei si bauturi racoritoare acidulate - 39,32% barbati fata de doar 26,99% femei.Cat priveste bauturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, fata de 57% dintre barbati, iar diferenta se reduce la consumul de vin: 30,08% femei si 45,21% barbati. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent injumatatit in cazul barbatilor: 21,90%.Cat priveste mersul la cumparaturi, aceasta activitate este un hobby pentru 39,08% dintre femei, de doua ori mai multe decat barbatii care fac shopping (20,98%). In schimb, barbatii sunt mai activi: 24,27% practica un sport fata de nici 10 procente femei (9,53%), insa citesc mai putin: 21,47% fata de 41,28% femei pasionate de lectura.Uitatul la televizor este o activitate practicata in aceeasi masura de reprezentantii ambelor sexe - stirile, filmele si emisiunile de divertisment ocupa primele trei pozitii in preferinte. Diferentele apar la emisiunile sportive, urmarite de 46,2% dintre barbati si de numai 9,06% dintre femei. Surprinzator, procentul celor care prefera emisiunile culturale si educative este identic atat in cazul femeilor, cat si al barbatilor: 26,1%.Studiile demografice trafic.ro s-au desfasurat online pe plan national in perioada 17 noiembrie - 7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127699 de respondenti, cu o marja de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinata identificarii profilului utilizatorilor romani de Internet realizata de trafic.ro anul acesta si contine atat indicatori atat demografici (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii), cat si referitori la valori, interese, stil de viata si comportament de consum al utilizatorilor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now