Jump to content

Brăila face podul peste Dunăre


dcp100168
 Share

Recommended Posts

La comuna care apartin, a incetat asfaltarea drumurilor, a asfaltat-o o parte vai de ea (aka buleala) si asa a lasat-o.

Mare lucru si cu podul la fel, sa inceapa o parte din el si sa ramana asa... lipsa fonduri :(

Dar daca chiar face acest pod, cat dureaza, cred ca mai bine de 10 ani :)):)) Era ceausescu.. (sau alta tara) il facea intr-un an maxim...

Edited by LaurX82
Link to comment
Share on other sites

- eu am auzit că se va despica dunărea pe lățimea a două benzi de circulație și se vor face patru culoare: două pentru biciclete, două pentru role, dar numai câte două ore pe zi, că în rest trebuie să mai curgă apa, că așa e geografic, spun specialiștii;

- am mai auzit că primăriile gl-br au încheiat un contract pentru achiziția câtorva mii de hidroglisoare, sau cum le-o spune, dar încă nu le-au adus că se aglomerează traficul pe fluviu, plus că mai trebuiește achiziționată vopsea pentru sensuri giratorii, că vor circula perpendicular cu vapoarele;

- dintr-o sursă sigură știu că aeroportul va fi amenajat în locul în care era amenajată parcarea pentru ambarcațiuni... acum, că tot a luat-o valul, se lucrează la caietul de sarcini pentru viitoarea licitație;

- se zvonește că vom avea cel mai modern sediu de primărie din u.e.: va fi subacvatic și va fi amplasat în apropierea locului în care se scurg dejecțiile orașului în fluviu.

eu am mai auzit multe... dacă le vreți și materializate, votați-mă ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Victor Ponta: Între priorităţile guvernării USL este podul peste Dunăre între Brăila şi Galaţi

Premierul Victor Ponta, copreşedinte al Uniunii Social Liberale, a declarat joi, la un miting electoral organizat la Brăila, că între cele zece priorităţi ale guvernării USL în proiecte de infrastructură se află şi mult discutatul pod peste Dunăre, între Brăila şi Galaţi.

'Am venit să vă spun că între cele zece priorităţi ale guvernării USL în proiecte de infrastructură este, în sfârşit, podul peste Dunăre, pe care însă trebuie să-l faceţi între Brăila şi Galaţi. Ca să fie toată lumea de acord, să folosească tuturor şi să dea posibilitatea, în primul rând judeţului Tulcea, un judeţ izolat, şi judeţelor Brăila şi Galaţi să se dezvolte, să creeze locuri de muncă, să putem să avem cu adevărat un viitor pentru oamenii tineri din aceste judeţe', a spus Victor Ponta.

Liderii USL Victor Ponta, Crin Antonescu şi Daniel Constantin s-au aflat joi, la Brăila, unde au participat la un miting electoral organizat la Sala Polivalentă din municipiu. Cei trei lideri ai USL au fost însoţiţi de Liviu Dragnea - secretar general al PSD, Radu Stroe - ministru delegat pentru Administraţie, şi Marian Oprişan - vicepreşedinte al PSD.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

Proiectul privind construirea podului peste Dunăre este susţinut de cinci judeţe

Cinci judeţe din regiunea de sud-est a României, Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea şi Constanţa, susţin construirea podului peste Dunăre în localitatea tulceană Măcin şi solicită Ministerului Transporturilor realizarea unui drum expres Focşani-Tulcea-Constanţa.

Având în vedere obiectivele turistice din regiune, Delta Dunării, litoralul Mării Negre, Carpaţii de Curbură, dar şi obiectivele economice din zonă, realizarea drumului expres Focşani-Tulcea-Constanţa va asigura conectarea regiunii la două coridoare de transport rutier, Coridorul 9 Pan-European şi Autostrada A2, dar şi dezvoltarea economică a judeţului Tulcea. "Realizarea acestei rute de transport rutier este importantă pentru traficul de mărfuri şi de persoane, dar şi pentru transportul maritim, deoarece ar conferi o mai mare importanţă porturilor din Constanţa, Brăila, Galaţi şi Tulcea, precum şi noului punct de trecere vamală dintre Isaccea şi Orlovka (Ucraina, n.r.) care va fi realizat în perioada următoare. Am încredere că acest pod peste Dunăre va fi realizat în parteneriat public-privat în următorii ani", a declarat miercuri preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.

Acesta a mai spus că cele cinci judeţe au transmis Ministerului Transporturilor un document de intenţie prin care-şi exprimă disponibilitatea de a susţine orice demers pentru realizarea obiectivului. Realizarea podului peste Dunăre este un obiectiv anunţat de foarte mulţi ani, autorităţile brăilene şi cele tulcene demarând acţiunile pregătitoare realizării proiectului de mai mulţi ani. Acestea au fost îngreunate din cauza statutului juridic al terenului unde se va afla un cap de pod, potrivit oficialităţilor tulcene.

În urmă cu aproape o lună, Guvernul a aprobat un memorandum pentru realizarea trecerii Ro-Ro, cu nave care transportă autovehicule, dintre localităţile Isaccea şi Orlovka, acesta urmând să fie avizat şi de către Guvernul Ucrainei. Realizarea trecerii Ro-Ro între cele două localităţi din România şi Ucraina este unul din obiectivele anunţate încă din 1998 de autorităţile tulcene, Consiliul local al oraşului Isaccea aprobând încă din anul 2010 planul urbanistic zonal pentru înfiinţarea obiectivului.

administratie.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Construirea podului peste Dunăre va începe pe 29 februarie

Nici că se putea ceva mai ironic decât data stabilirii următoarei întâlniri a grupului de lucru format din politicienii din Brăila, Galaţi şi Tulcea în vederea dezbaterii proiectelor comune din această zonă: 29 februarie. Aceasta a fost ziua propusă iniţial de preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, înainte de a i se atrage atenţia că o astfel de dată nu există. Cel puţin nu în acest an şi nici în următorii doi.

Întâlnirea dintre factorii responsabili ai celor trei judeţe este, dincolo de scăparea de mai sus, una binevenită. Un prim pas salutar de colaborare concretă între oficialii din Brăila, Galaţi şi Tulcea, pe proiecte comune, de interes zonal, cum ar fi podul peste Dunăre, aeroportul ori şosele care să lege principalele oraşe din regiune.

Nu este însă pentru prima dată când o astfel de întâlnire are loc. Ba chiar prin toamna anului 2007, atât CJ Brăila, cât şi CJ Tulcea, anunţau că vor începe exproprierile pentru construirea podului peste Dunăre. Consiliul Judeţean Brăila formase chiar şi o comisie de negociere, care să cumpere vreo 52.000 de metri pătraţi de teren. La rândul său, CJ Tulcea vorbea despre exproprierea unor terenuri deţinute de 330 de familii. De atunci, însă, nu s-a mai întâmplat nimic şi n-au trecut "decât" 5 ani şi jumătate.
De data aceasta, întâlnirea a adunat vreo 30 de oficiali - primari, prefecţi, şefi de CJ, parlamentari, ba chiar şi pe Episcopul Dunării de Jos. "Comitetul", ca să-i spun aşa, a dezbătut inclusiv ideea realizării unui drum nou (probabil expres) care să lege Tulcea de Brăila, Galaţi şi să continue până la Focşani şi chiar mai departe, până la Târgu Secuiesc, precum şi a unui drum care să facă legătura între Galaţi/Brăila şi Drajna (Autostrada Soarelui), prin Slobozia. Două proiecte care implică, automat, şi autorităţile din Vrancea, Ialomiţa, ba chiar şi pe cele din Covasna, fără a fi consultate.
Ceea ce nu pot sau nu vor să înţeleagă autorităţile locale implicate este următorul aspect: toate aceste proiecte nu se pot finanţa de la bugetul central - care niciodată nu va avea resurse pentru aşa ceva, ori de la bugetele locale - prea mici şi prea populiste ca să poată susţine asemenea investiţii, ci doar prin investiţii private ori prin fonduri UE. Însă în privinţa ultimelor două variante de finanţare nu au făcut nimic până acum, deşi ar fi avut la dispoziţie cel puţin 6 ani pentru asta, de la intrarea României în UE şi până acum.
Nu am intenţia de a minimaliza importanţa acestei întâlniri (aproape istorice), dar concluzia acesteia nu poate trece neobservată: cei prezenţi au făcut schimb de contacte, au decis să menţină legătura între ei şi să vină cu nişte proiecte în scris, pe care parlamentarii să le prezinte la Bucureşti, iar următoarea întâlnire să aibă loc la Galaţi, în ultima zi de vineri a acestei luni, dacă pe 29 nu s-a putut. Mai realist pare chiar ca data de start a lucrărilor, la oricare dintre proiectele de mai sus, să fie fixată pentru 29 februarie. Pare ceva mai concret decât Paştele Cailor sau Sfântu' Aşteaptă.

obiectivbr.ro

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Podul peste Dunăre, o „legendă“ de câteva decenii, ar putea deveni realitate!
Se scrie un nou episod din istoria celebrului pod peste Dunăre (de la Brăila - Galaţi). Astăzi, la sala Dobrogea a Consiliului Judeţean Tulcea, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Bunea Stancu, a declarat că acest proiect este „bancabil“ şi că ar putea deveni realitate.
Problema de până acum, spune Bunea Stancu, s-a rezolvat. Vestea bună este că până acum nicio firmă interesată să realizeze această investiţie nu putea contracta un împrumut, pentru că nimeni nu garanta posibilitatea recuperării investiţiei. Vestea bună este că Guvernul a stabilit că acesta este unul dintre cele mai importante opt proiecte din ţară (cu finanţare din afara bugetului de stat) şi că va asigura sumele necesare în cazul în care se nu poate recupera investiţia. Vestea proastă este că la momentul de faţă această garanţie este numai la nivel declarativ. „Important este că acum proiectul acesta este bancabil, adică în cazul în care investitorul nu reuşeşte să recupereze banii, statul oferă asigurări. Momentan această garanţie este la nivel declarativ. Un lucru bun este că deja a fost refăcut studiul de trafic şi că specialiştii au stabilit că profitul ar fi, la momentul acesta, de 7%. Se ia în calcul traficul de acum, că nu există pod, dar acesta garantat va creşte în momentul în care va exista acest pod“, a explicat Bunea Stancu.
Despre acelaşi celebru pod a vorbit şi primarul din Brăila, Aurel Simionescu: „De obicei legenda apare după ce s-a întâmplat ceva şi pe seama acelui fapt se construieşte o poveste, o legendă. Acest pod are o legendă deşi el nu a existat niciodată“, a spus Simionescu.
Pentru realizarea acestui pod, factorii de decizie din judeţele Tulcea, Galaţi, Brăila, cărora li se vor alătura şi parlamentarii din cele trei judeţe (peste 30 la număr) se vor duce, în mai, la Guvern şi la Ministerul Marilor Proiecte, pentru a obţine susţinere guvernamentală. Pe lista de priorităţi se numără şi drumul expres care face legătura între Focşani şi Constanţa, dar şi revitalizarea porturilor din Tulcea, Galaţi, Brăila.
Declaraţiile au fost făcute vineri după amiază, într-o conferinţă de presă organizată după a treia întâlnire trilaterală (istorică, aşa cum au numit-o oficialităţile din Galaţi) între şefii administraţiilor din Galaţi, Brăila, Tulcea.
Vineri dimineaţă, la a treia întâlnire de acest tip, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, al Consiliului Judeţean Brăila, Bunea Stancu şi primarii din Galaţi (Marius Stan) şi Brăila (Aurel Simionescu) au decis ca cele trei judeţe se se uneacă pentru promovarea anumitor proiecte de interes regional într-o Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară (cu numele Dunărea de Jos). „Suntem cu un pas înaintea vremurilor, înaintea anunţatei regionalizări“, este de părere primarul din Galaţi, Marius Stan.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi ca la Braila sa fie un pod, la Galati un tunel si la Tulcea un pod cu tunel. Sau un tunel cu pod... Sau orice combinatie intre variantele dinainte. Sau un tunel  intre orasele Tulcea si Galati si pod la Braila. Sau un tunel intre orasele Braila si Tulcea si pod la Galati... :-W

Link to comment
Share on other sites

Sau... cel mai bine ceva puncte de teleportare, e mult mai ok asa :-)

 

Sau il chemam pe Moise sa desparta Dunarea, sau sa ii faca pasarela la apa sa treaca pedeasupra sau in fine cum o fi..

Edited by LaurX82
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ponta: "O să dăm garanţie pentru acest proiect realmente strategic"

Premierul Victor Ponta a declarat marţi, la Brăila, că Guvernul va da garanţie de stat pentru realizarea mult discutatului pod peste Dunăre situat între Brăila şi Galaţi, care va face legătura cu judeţul Tulcea. 'Am discutat şi cu Ministerul de Finanţe să includem acest proiect în programul de garantare, cu garanţii suverane. Aceasta înseamnă că se realizează podul, inclusiv cu finanţare. În momentul în care ai garanţie de stat, finanţarea se găseşte foarte uşor. În acest moment, România este o ţară care găseşte şi accesează foarte uşor împrumuturi. Toată lumea vrea să ne împrumute, la dobânzi foarte bune. Nu putem să accesăm toţi banii care ne sunt puşi la dispoziţie, pentru că trebuie să rămânem în ţintele acelea de deficit. Da, o să dăm garanţie pentru acest proiect realmente strategic, cum este podul', a spus Ponta.

Primul ministru i-a felicitat pe reprezentanţii autorităţilor locale din judeţele Brăila, Galaţi şi Tulcea, pentru că au lăsat orgoliile deoparte şi căzut de acord în ceea ce priveşte locaţia unde va fi amplasat podul. 'Vreau să îi felicit pe reprezentanţii autorităţilor locale din Brăila, Galaţi, Tulcea, care au fost săptămâna trecută la mine, pentru faptul că s-au înţeles între ei. Până acum, fiecare voia să îşi facă podul lui. Acum toată lumea face un singur pod, iar acesta este un lucru foarte bun', a mai spus Ponta.

capital.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Podul de la Brăila, al treilea pe lista proiectelor prioritare ale Guvernului Ponta

Proiectul tunelului pe sub Dunăre are foarte puţine şanse de a deveni măcar un subiect de discuţie cu eventuali investitori, pentru că cealaltă variantă pentru traversarea fluviului, podul de la Brăila - Galaţi, este deja pe locul al treilea pe lista proiectelor prioritare ale guvernului.

Premierul Victor Ponta a anunţat că printre priorităţile sesiunii parlamentare se află revotarea a trei legi, printre care şi Legea privind Parteneriatul Public - Privat, iar în acest context a precizat că proiectul construirii  podului peste Dunăre de la Brăila – Galaţi este al treilea pe lista priorităţilor guvernului, după autostrăzile Comarnic - Braşov şi Piteşti - Craiova: „Pregătim şi sesiunea parlamentară în care revotăm toate legile bune pentru România pe care, din păcate, preşedintele le blochează. Mă gândeam, ca să fim siguri că ne promulgă legile, să le autentificăm la notariatul Ioanei Băsescu, ca să nu le mai blocheze. Dar, dacă nu avem această posibilitate, le revotaţi în Parlament şi important e să intre în vigoare, pentru că e vorba de legi importante. Legea cu condiţiile pentru cumpărarea de terenuri cred că e o lege extrem de importantă şi un lucru foarte important pe care toţi românii îl aşteaptă. Legea cu energia, pentru ca preţul la energie să nu crească. Legea parteriatelor publice-private, pentru că după Comarnic-Braşov - pe care sper să-l semnăm în aprilie - vreau să continuăm cu proiectul Piteşti-Craiova şi podul peste Dunăre de la Brăila-Galaţi şi celelate proiecte pe care le avem şi pentru care avem nevoie de lege”, a spus premierul Ponta.

Această declaraţie a primului-ministru şi faptul că în urmă cu câteva luni premierul anunţa şi acordarea unei garanţii guvernamentale în valoare de 140 milioane euro pentru proiectul construirii podului peste Dunăre la Brăila, demonstrează că proiectul construirii podului are prima şansă, diminuând şi mai mult şansele construirii a tunelului la Galaţi.

Este evident că niciun investitor nu ar aloca cel puţin 400 de milioane de euro pentru construirea subtraversării de la Galaţi, în primul rând pentru că proiectul tunelului nu ar putea beneficia de garanţie guvernamentală după ce guvernul a hotărât acordarea unei astfel de garanţii pentru proiectul podului.

În altă ordine de idei, orice investitor ar accepta să discute despre proiectul tunelului numai în condiţiile în care ar avea certitudinea că nu va fi construit podul la Brăila, pentru că altfel nu ar avea nicio şansă să îşi amortizeze investiţia. Iar noua declaraţie a premierului Victor Ponta spulberă până şi ipoteza că vreun investitor s-ar putea gândi la ideea cu tunelul.

În aceste condiţii, alocarea de către consilierii municipali a celor 10 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate a proiectului tunelului este o pagubă sigură, legală, dar inoportună.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ponta: De data asta, am siguranţa că se va face podul peste Dunăre

Premierul Victor Ponta a declarat, luni, la Brăila, că are siguranţa că, de această dată, se va face podul peste Dunăre în zona Brăila-Galaţi-Tulcea, mai precis între Brăila şi Măcin, pentru că finanţarea proiectului este asigurată. "Ştiu că nu mai e voie să vorbeşti la Brăila şi la Galaţi despre pod, că nu mai crede nimeni în povestea cu podul. Eu nu m-am vindecat să nu mai vorbesc, deoarece toţi banii pe care i-am avut şi îi avem alocaţi pe 2014-2020 pe "Connecting Europe Facility" sunt pentru acest proiect complex, care cuprinde autostrada Buzău-Brăila-Galaţi, podul, iar mai departe spre Tulcea un terminal intermodal de containere. De data asta, am siguranţa că se va face podul peste Dunăre. Dacă reuşim să facem proiectul, nu mai trebuie să plângem că n-avem banii şi asta înseamnă mai mult decât vă doreaţi dintotdeauna, faimosul pod, înseamnă şi autostradă şi, mai departe, deschiderea spre Tulcea", a precizat primul-ministru.

În ceea ce priveşte paşii care trebuie făcuţi pentru realizarea acestui proiect, Victor Ponta a precizat că "marea problemă a fost în România, pentru că, pe bună dreptate, foarte multe dintre judeţele care ar fi putut să beneficieze de bani din "Connecting Europe Facility", ar fi vrut să împărţim banii şi nu prea rămâneam cu nimic din asta". "Am decis să folosim toţi banii, aproape 1,2 miliarde de euro din programul special de infrastructură "Connecting Europe Facility", pentru conectarea feroviară şi rutieră a celor două maluri ale Dunării, respectiv legarea Dobrogei de porturile Galaţi şi Brăila. Am trimis la Bruxelles propunerea României şi, în mod normal, până în luna septembrie se aprobă acest lucru şi atunci trebuie făcute licitaţiile. Sunt licitaţii pentru autostradă, pentru pod, şoseaua spre Tulcea, aeroport şi intermodalul de containere. Trebuie făcute licitaţiile din momentul în care Comisia Europeană ne aprobă proiectul", a afirmat Victor Ponta.

Podul peste Dunăre între oraşul tulcean Măcin şi municipiul Brăila este catalogat drept o investiţie complexă, primul studiu de fezabilitate pentru realizarea acesteia fiind întocmit în anul 2001. Proiectul are drept obiectiv asigurarea unei legături rutiere directe între judeţele din Moldova şi cele din Dobrogea, implicit dezvoltarea mediului economic din cele două comunităţi urbane.

romaniatv.net

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Podul “strategic” de la Brăila a fost scos “de la naftalină” de compania de drumuri

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie reactualizarea studiului de fezabilitate pentru podul suspendat de la Brăila, un proiect de anvergură pentru judeţele Brăila, Galaţi şi Tulcea, a cărui construcţie a fost aprobată de aproape 20 de ani.

Reactualizarea studiului de fezabilitate este estimată de CNADNR să coste între 10,6 şi 12,6 milioane de lei (2,4-2,8 milioane de euro) şi va fi finanţată din bani europeni şi de la bugetul de stat.

Podul de la Brăila, o construcţie considerată strategică, a mai avut un studiu de fezabilitate în urmă cu trei ani, acesta expirând însă între timp.

Podul principal va avea 1.520 de metri şi 2 viaducte la Brăila şi Tulcea de 600 m şi respectiv 420 m, potrivit unor informaţii anterioare transmise de Ministerul Transporturilor.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

Iote cum zboara milioanele de euro pe studii de fezabilitate.. inca vreo 2 de astea si chiar ca faceam aeroport, pod, tunel si metrou intre Braila si Galati de banii papati.

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.