dcp100168 Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 România cere 62 de miliarde de euro de la UE pentru 200 de proiecteRomânia a transmis Comisiei Europene o lista cu peste 200 de proiecte, în valoare totală de 62,5 miliarde de euro, pentru care solicită finanţare de la UE din bugetul alocat planului de investiţii la nivel comunitar. Cel mai mare proiect de interes naţional vizează realizarea unei autostrăzi între graniţa cu Republica Moldova şi cea cu Ungaria.Autostrada Montana, Ungheni - Iasi -Tg. Mures - Turda - Gilau – Bors. 584 de km, din care au fost realizaţi 52 de km şi alţi 37 sunt în construcţie. Studiul de fezabilitate este pregătit pentru încă 495 de km. Cost de 7,5 miliarde de euro.Autostrada Dunăre - Marea Neagră (1209 km), pe ruta Constanta Port - Constanta - Bucuresti – Alexandria -Craiova - Drobeta Tr. Severin - Lugoj - Timisoara – Arad – Nadlac, cu ramuri catre Calafat si Giurgiu. 286 de km realizaţi, 74 km în construcţie, studiu de fezabilitate pregătit pentru încă 310 km, pregătiri pentru încă un studiu pentru încă 539 de km. Valoare proiectului e de 6,3 miliarde de euro.Centura Bucureştiului la rang de autostradă şi conectarea acesteia cu cele 5 autostrăzi care ajung/vor ajunge în Capitală - 101 km. Se pregăteşte realizarea studiului de fezabilitate. 1,5 miliarde de euro.Transport gaze, proiect de 560 de milioane de euro derulat prin Transgaz – investiţiile în următorii doi ani vor fi de 168 de milioane de euro.Irigaţii, MADR, proiect de 982 de milioane de euro, investiţie preconizată a fi realizată în următorii doi ani – fondurile nu sunt asigurateÎndiguiri şi construcţia de noi rezervoare de apă, prin ANAR, diverse proiecte, în valoare de cca. 1,5 miliarde de euro. Fără finanţare.Modernizarea la nivel european a căii ferate, proiectul Euro Transilvania, între EpiscopiaBihor - Oradea – Cluj Napoca - Dej – Vatra Dornei - Suceava - Pascani - Iasi – Ungheni, cu ramură la Vicsani. 655 de km – se pregăteşte studiul de fezabilitate. 4,3 miliarde de euro.Modernizarea la nivel european a căii ferate, proiectul Nord - Sud, pe ruta Vicsani - Suceava - Bacau - Focsani – Buzau - Ploiesti - Bucuresti - Giurgiu. 579 de km, din care 59 de km realizaţi, între Bucureşti şi Ploieşti – se pregăteşte studiul de fezabilitate pentru încă 520 de km. 2,8 miliarde de euro.Linie de metrou Bragadiru – Volunatari, 25 km, 30 de staţii, 3,1 miliarde de euro, fără menţiuni privind data de implementare. Nu este proiect de interes naţional.Pod între Brăila şi Galaţi, de 1.500 de metri, proiect în valoare de 496 de milioane de euro. Studiul de fezabilitate a fost elaborat.Poduri între Turnu Magurele - Nicopole, Calarasi - Silistra, Ungheni, Sighetul Marmatiei, au fost elaborate studiile de prefezbilitate. Valoare proiectului este de 1,5 miliarde de euro.Îmbunătăţirea navigaţiei pe Dunăre de-a lungul graniţei cu Bulgaria. Valoarea proiectului este de 2,07 milioane de euro. Trebuie elaborat studiul de fezabilitate.România are nevoie de circa 6 miliarde de euro pentru proiectele care vizează extinderea/construcţia reţelelor de apă şi canalizare pentru zeci de localităţi din ţară, pentru care nu au existat fonduri europene disponibile.economica.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Pod intre Braila si Galati? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Da' ce are? Daca asa a fost aprobat documentul asta si pe la UE/Comisie, ne-a luat dracu' definitiv si cu cea finantare europeana. Fa-i pe astia, peste ceva vreme, sa creada ca e doar o greseala, ca eterna secretara/dactilografa e de vina etc si ca nu e iar rostul de vreun parandarat. Oricum, destul de penibil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 5, 2015 Author Share Posted January 5, 2015 Licitaţie pentru studiul de fezabilitate al podului peste Dunare în zona Brăila-MăcinCompania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a lansat miercuri procedura de licitatie deschisa pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Constanta-Tulcea- Braila. Constructia acestui drum expres, inclusiv a unui pod la Braila, are o valoare estimata de 1,3 miliarde euro, potrivit datelor din varianta revizuita a raportului privind Master Planul de Transport.CNADNR intentioneaza aducerea la standardul unui drum expres a unei portiuni din actualul DN22 care face legatura intre Constanta-Tulcea-Braila. "Necesitatea si oportunitatea investitiei rezulta din caracteristicile tehnice si de exploatare ale drumului national 22, pe sectorul km 287+400- km 86+356, care nu corespund normelor tehnice in vigoare prevazute pentru un drum national expres. Se va face conexiunea drumului national expres cu varianta de ocolire Constanta A4 in nodul rutier de la Ovidiu si cu podul peste Dunare in zona Braila Macin. Sectorul de drum analizat este parte componenta a drumului national si face legatura intre Constanta-Tulcea-Braila" , se arata in caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate.Deocamdata nu se stie cand va fi gata drumul expres, dar studiul de fezabilitate are ca termen de finalizare de 12 luni de la data atribuirii contractului.Castigatorul procedurii de atribuire va trebui sa ofere si asistenta tehnica pentru pregatirea documentelor necesare obtinerii de fonduri europene pentru finantarea proiectului.Valoarea estimata a contractului este intre 19,04 milioane de lei si 22,5 milioane de lei, fara TVA, echivalentul a 4,3 -6,3 milioane de euro, cu TVA inclus.infobraila.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 13, 2015 Author Share Posted March 13, 2015 Intalnire Braila - Galati la Ministerul Transporturilor. Braila a invins Galatiul: Ramane podul peste Dunare, nu tunelul pe sub fluviuVineri, la sediul Ministerului Transporturilor, a avut loc o intalnire intre presedintele interimar al Consiliului Judetean Braila, Viorel Mortu, si primarul Galatiului, Marius Stan, convocata de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la care a participat si ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.Scopul intrevederii a fost stabilirea proiectului de infrastructura legat de Dunare care va fi finantat pentru zona Dunarii de Jos: podul peste Dunare, proiectul administratiei brailene sau tunelul pe sub Dunare, proiectul administratiei galatene.Invingator a fost proiectul Brailei, ministrul Rus decizand includerea in masterplanul pentru Transporturi a podului peste fluviu, dupa discutii lungi si tensionate.infobraila.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Podul peste Dunăre costă peste 246 milioane de euroMinisterul Transporturilor estimează că execuţia lucrărilor la podul peste Dunăre de la Brăila va începe în primăvara anului 2016, iar valoarea proiectului este estimată la peste 246 de milioane de euro.Potrivit unui comunicat de presă remis astăzi de Ministerul Transporturilor, CNADNR va anunţa, zilele acestea, câştigătorul licitaţiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru construcţia podului, după care va derula procedura legală pentru încheierea contractului de execuţie a lucrărilor.Amintim că ministrul Transporturilor, Ioan Rus, s-a întâlnit săptămâna trecută, la Bucureşti, cu reprezentanţi ai autorităţilor locale din Brăila şi Galaţi, pentru a discuta despre proiectele prioritare de infrastructură rutieră ce urmează a fi implementate în cele două judeţe. “Unul dintre aceste proiecte este construcţia podului peste Dunăre, proiect inclus în Master Planul General de Transport (MPGT). Proiectul, în valoare estimată la peste 246 de milioane de euro, urmează să fie implementat în perioada de programare 2014-2020. Podul peste Dunăre, aşa cum a fost el testat în modelul naţional de transport ce stă la baza MPGT, urmăreşte fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galaţi, Brăila şi Tulcea, având asigurate conexiunile la reţelele de transport existente, precum şi la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă oraşele Galaţi şi Tulcea, de judeţul Constanţa”, se arată în comunicatul Ministerului.În ceea ce priveşte proiectul tunelului pe sub Dunăre, propus de autorităţile locale din Galaţi, urmează să fie “analizată sustenabilitatea economică a acestuia” şi, în funcţie de rezultate, proiectul “ar putea fi inclus la finanţare pe fonduri europene în cadrul MPGT sau iniţiată procedura pentru implementarea proiectului prin concesiune”.presagalatibraila.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 20, 2015 Author Share Posted March 20, 2015 Rus anunta ca se apuca si el de podul peste Dunare, la anulLucrarile la podul peste Dunare din zona Braila-Galati vor incepe in primavara anului viitor, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la lucrarile pe ateliere prilejuite de Consiliul National al Partidului Social Democrat (PSD). "Am avut saptamana trecuta discutii cu autoritatile locale din Galati si Braila. Incepem podul peste Dunare - probabil testam si varianta in care se face si trecere pe sub Dunare in Galati. Probabil ca se canibalizeaza, iar un punct de vedere economic va fi complicat de sustinut, dar noi nu respingem ideea. Podul este licitat, castigat si, in acest an, sa zicem iarna viitoare, va fi dedicata studiilor de fezabilitate, proiect tehnic etc, astfel incat in primavara viitoare va incepe si aceasta lucrare care tot incepe de vreo 20 de ani", a explicat Rus.Seful de la Transporturi a precizat ca a cerut Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ca, impreuna cu autoritatile locale, sa identifice solutiile optime de conectare la pod a tuturor localitatilor din jur, inclusiv orasul Tulcea. "Am dispus ca CNADNR, impreuna cu autoritatile din Braila si Galati, sa gaseasca solutiile optime de conectare a celor doua orase si a localitatilor din jur, inclusiv Tulcea, astfel incat sa nu fie defavorizata una sau alta dintre localitatile deservite de acest pod, pe langa faptul ca acesta deserveste centrul multimodal de acolo", a adaugat ministrul Transporturilor.Ioan Rus s-a intalnit, recent, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentanti ai autoritatilor locale din judetele Galati si Braila pentru a discuta despre proiectele prioritare de infrastructura rutiera ce urmeaza a fi implementate in cele doua judete. Potrivit sursei citate, unul dintre aceste proiecte este constructia podului peste Dunare. Proiectul, inclus in Master Planul General de Transport, se ridica la valoarea de peste 246 milioane de euro, si va fi implementat in perioada de programare 2014-2020. "Podul peste Dunare, asa cum a fost testat in modelul national de transport ce sta la baza Master Planului General de Transport, urmareste fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galati, Braila si Tulcea, avand asigurate conexiunile la retelele de transport existente, precum si la viitorul drum expres, cuprins in Master Planul General de Transport, ce leaga orasele Galati si Tulcea, de judetul Constanta", mentiona Ministerul Transporturilor.In privinta proiectului podului peste Dunare de la Braila, CNADNR va anunta in perioada imediat urmatoare castigatorul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru constructia obiectivului, iar in etapa urmatoare institutia va derula procedura legala pentru incheierea contractului de executie a lucrarilor.ziare.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 21, 2015 Author Share Posted March 21, 2015 Master Planul de Transport, respins la Bruxelles* În vreme ce primarul Marius Stan vede în respingerea Master Planului de Transport o şansă pentru tunel, deputatul Mircea Toader susţine în continuare podul de la Brăila, dar pledează pentru un aeroport la VădeniDupă ce Ministerul Transporturilor anunţat că va analiza sustenabilitatea economică a tunelului pe sub Dunăre, o altă veste îi dă speranţe primarului Marius Stan. Potrivit deputatului PNL Mircea Toader, Master Planul General de Transport, care prevedea podul peste Dunăre la Brăila, a fost retrimis autorităţilor române.„La Bruxelles a fost respins Master Planul că era normal să-l respingă, i-am şi spus «tovarăşului» ministru Rus. Master Planul are o mare hibă: priorităţile! Cu ce începi? Şi dacă tot s-a întors, putem să mai umblăm în el”, a declarat Mircea Toader, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.Toader nu crede în tunelDupă ce primarul Marius Stan l-a acuzat public, la începutul acestei săptămâni, că nu a susţinut tunelul pe sub Dunăre, Mircea Toader a ţinut să-şi explice poziţia. „Am avut o dezbatere pe Master Plan şi am fost categoric împotriva lui, pentru că n-are obiective, priorităţi, dovadă că, şi Bruxelles-ul a spus: «Luaţi-l înapoi!». Am ridicat problema Galaţiului, că e uitat de tot! Şi a rămas că acel pod de la Brăila este, din punct de vedere comercial, al costurilor, cea mai bună soluţie agreată de Comisia Europeană. Tunelul nu este agreat de principiu. Întrebarea a fost care sunt conexiunile la tunel. Pe de altă parte la pod este prevăzut drumul expres Brăila - Tulcea - Constanţa, ca legătură. Şi acum spun fără patriotism local prost înţeles: cât e dom’le, zece kilometri până la pod?”, a declarat Toader.Parlamentarul are deja o propunere de modificare a Master Planului de Transport: „Dacă tot a venit înapoi Master Planul, îl vom modifica să prindă şi aeroportul din zona Vădeni. Şi îi transmit lui Marius Stan propunerea discutată cu toţi parlamentarii gălăţeni şi brăileni, să facem zonă metropolitană sau zonă de dezvoltare administrativă între Galaţi şi Brăila”, a promis Toader. Deputatul a admis că, atâta vreme cât zona metropolitană Galaţi-Brăila ar trebui reglementată printr-o lege specială, nu are vreo garanţie că aeroportul de la Vădeni va fi cuprins în Master Plan.„Suntem din nou în joc”„Faptul că Master Planul a fost respins confirmă ceea ce am spus, că documentul a fost făcut pe genunchi, că este un plan neserios. E normal să ni se ceară priorităţile din moment ce tot ce înseamnă Master Planul este de şapte ori bugetul pe care UE ni l-a rezervat special pentru infrastructură, iar noi în exerciţiul financiar 2008-2013 am absorbit doar 37 la sută! Respingerea Master Planului ne repune pe noi în joc. Refacerea lui nu poate să nu mai ţină cont de tunel”, ne-a declarat primarul Marius Stan.Edilul a admis că nu există căi de acces care să facă legătura cu tunelul, dar susţine că aici trebuie să intervină Guvernul, şi să asigure conexiunile: drumul ocolitor al Galaţiului şi drumul expres Tulcea-Constanţa. "Odată cu tunelul obligăm Guvernul să vină cu conexiunile aici", a subliniat Stan.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 24, 2015 Author Share Posted March 24, 2015 Un gălăţean calculează, la cererea Guvernului, costurile podului de la Brăila* În funcţie de aceste date, Executivul va putea evalua preţul poduluiGălăţeanul Marius Mărgărit, subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor, a primit misiunea de a prezenta Guvernului costurile pe care le implică podul peste Dunăre de la Brăila: investiţia în sine, exproprierile şi bretelele care asigură conexiunea la reţelele de transport.În funcţie de aceste date, Executivul va putea evalua preţul podului, care, din declaraţiile pe care primarul Marius Stan le-a făcut ieri în faţa consilierilor locali, pare că se schimbă de la o zi la alta: "Într-o discuţie cu CNADNR s-a spus că acel pod cu 24,5 km de drum expres ar costa 200 milioane de euro, la întâlnirea cu autorităţile de la Brăila ni s-a spus că podul costă 800 milioane de lei, fără drum expres, iar în comunicatul de presă al ministerului scrie că ar costa minim 247 milioane de euro. Asta denotă neseriozitatea proiectului. Nu va fi fezabil niciodată, deoarece este supus unor bănuieli de fapte cu iz penal, ştiind ale cui sunt proprietăţile din jurul picioarelor podului", a subliniat Stan. Din sală, consilierul local PNL Săvel Rotaru a replicat că podul de la Brăila costă 330 milioane de euro plus 80 de milioane care înseamnă drumurile de acces.În ceea ce priveşte tunelul şi şansa lui de a fi prins în Master Plan, Stan este aşteptat, miercuri, la Guvern, la o întâlnire cu ministrul Fondurilor Europene. "Dacă măsori traseul drumurilor de conexiune din Master Plan, constaţi că ele se prelungesc cu cel puţin 20 de kilometri numai în ideea de a ocoli Galaţiul. Modificările pe care ar trebui să le facă sunt infime, ba chiar au costuri mult mai reduse! E vorba doar de voinţă politică!”, a precizat edilul.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Braileanul Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Un gălăţean calculează, la cererea Guvernului, costurile podului de la Brăila* În funcţie de aceste date, Executivul va putea evalua preţul poduluiGălăţeanul Marius Mărgărit, subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor, a primit misiunea de a prezenta Guvernului costurile pe care le implică podul peste Dunăre de la Brăila: investiţia în sine, exproprierile şi bretelele care asigură conexiunea la reţelele de transport.În funcţie de aceste date, Executivul va putea evalua preţul podului, care, din declaraţiile pe care primarul Marius Stan le-a făcut ieri în faţa consilierilor locali, pare că se schimbă de la o zi la alta: "Într-o discuţie cu CNADNR s-a spus că acel pod cu 24,5 km de drum expres ar costa 200 milioane de euro, la întâlnirea cu autorităţile de la Brăila ni s-a spus că podul costă 800 milioane de lei, fără drum expres, iar în comunicatul de presă al ministerului scrie că ar costa minim 247 milioane de euro. Asta denotă neseriozitatea proiectului. Nu va fi fezabil niciodată, deoarece este supus unor bănuieli de fapte cu iz penal, ştiind ale cui sunt proprietăţile din jurul picioarelor podului", a subliniat Stan. Din sală, consilierul local PNL Săvel Rotaru a replicat că podul de la Brăila costă 330 milioane de euro plus 80 de milioane care înseamnă drumurile de acces.În ceea ce priveşte tunelul şi şansa lui de a fi prins în Master Plan, Stan este aşteptat, miercuri, la Guvern, la o întâlnire cu ministrul Fondurilor Europene. "Dacă măsori traseul drumurilor de conexiune din Master Plan, constaţi că ele se prelungesc cu cel puţin 20 de kilometri numai în ideea de a ocoli Galaţiul. Modificările pe care ar trebui să le facă sunt infime, ba chiar au costuri mult mai reduse! E vorba doar de voinţă politică!”, a precizat edilul.viata-libera.roStan devine penibil. A luat tunelu in brate iar la alegeri cand va fi in situatia sa isi justifice mandatul va spune " am vrut sa fac tunel dar nu m-au lasat, bla bla".Sincer investitiile in infrastructura de sute de milioane de euro nu fac obiectul activitatii primariilor, poate doar la Bucuresti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 CNADNR a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru podul peste Dunare de la BrailaCompania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat joi contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru centura orasului Dorohoi si a podului peste Dunare de la Braila.CNADNR a semnat contractul pentru reactualizare studiu de fezabilitate pentru proiectul "Pod suspendat peste Dunare in zona Braila" cu asociera I.S.P.C.F. SA - S.C. E.D.IN SRL- S.C. S.T.E. SRL- SC PEGASO INGEGNERIA SRL, valoarea contractului fiind de 5.635.643,87 lei fara TVA, finantarea fiind in proportie de 85 % din fonduri FEDR si 15 % fonduri de la bugetul de stat.Pe langa importanta sa nationala, proiectul Podul Suspendat peste Dunare la Braila va deservi in conditii optime, traficul de tranzit international, de marfuri si persoane de pe teritoriul Romaniei, spun reprezentantii CNADNR.hotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Cum aruncă statul român milioane de euro pe apa Dunării pentru celebrul pod-fantomă care să unească Brăila şi Galaţiul cu DobrogeaAutorităţile centrale au aprobat recent cheltuirea a 1,6 de milioane de euro pentru un studierea oportunităţii unui pod între Brăila şi Dobrogea, care nu poate fi construit mai devreme de 2030Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADRN) au semnat pe 23 aprilie un contract pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a unui proiect intitulat „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila“. Este vorba despre una dintre cele mai vechi gogoriţe electorale din România. Promis de majoritatea politicienilor locali la scrutinurile de după 1990, podul între Brăila şi Dobrogea apare în planuri încă din timpul epocii ceauşiste, fiind pus în planşele arhitecţilor comunişti în 1975. Ultimul din şirul lung de studii de fezabilitate pentru podul-fantomă presupune cheltuirea a aproximativ 1,6 milioane de euro, bani alocaţi în proporţie de 85% din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar restul de la bugetul de stat.Contractul a fost prins de o asociere între un conglomerat de firme: „Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate“, SC „E.D.IN“ SRL, SC „S.T.E.“ SRL şi „Pegaso Ingegneria“ SRL. Marea problemă este că, în ciuda studiilor, podul nu va putea fi construit nici în următorii 15 ani. Traversarea rutieră este parte a unui proiect intitulat „drumul expres Constanţa-Tulcea-Brăila (ce include Podul Brăila)“, care apare în varianta finală a Master Planului pentru Transporturi, trimisă recent spre aprobare Comisiei Europene de către Guvernul României. Cu toate acestea, este prevăzut la „nivelul 2 de prioritate“, iar oficialii guvernamenali specifică clar: „Proiectul pentru drumul expres Constanţa-Tulcea-Brăila (ce include Podul Brăila) va fi implementat după 2030“. În aceste condiţii, ultimul studiu de fezabilitate nu are utilitate şi va trebui refăcut, în probabilitatea că va fi prins spre finanţare în preajma anului 2030.„Sincer, nu îmi explic de ce se face această reactualizare a studiului de fezabilitate. Probabil o fi vreo speranţă că se va regândi masterplanul. La felul cum s-au schimbat lucrurile până acum, din trei în trei luni, probabil că trebuie reactualizat acest document, ca să fie făcut. Suntem pe o zonă a nisipurilor mişcătoare şi nu ştim ce se poate întâmpla“, a declarat Viorel Mortu, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Brăila.De-a lungul timpului, s-au cheltuit sume exorbitante pentru proiectul la care atât brăilenii, cât şi gălăţenii visează de decenii. În acest moment, traversarea Dunării spre Dobrogea se poate realiza doar cu bacul, cu un trafic zilnic estimat la 1.000 de autovehicule.Ultima cheltuială inutilă a fondurilor publice pentru podul iluzoriu datează din 2011. Atunci, la Brăila a fost contractat un împrumut nerambursabil în valoare de 200.000 de euro, de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), pentru studiu de fezabilitate la pod. Alţi 250.000 euro au mai fost cheltuiţi ulterior pentru studii geodezice şi hidrotehnice. În final, experţii au tras concluzia că ar fi nevoie de 120 de milioane de euro pentru un pod principal de 1.520 de metri şi două viaducte, de câte 600 şi 420 de metri. Ultimul studiu contractat indică că proiectul nu mai este de actualitate.Vecinii din Galaţi au fost însă mult mai ambiţioşi în irosirea banilor publici, pentru studierea oportunităţii realizării unei subtraversări a Dunării între Galaţi şi Brăila. Primăria Galaţi a contractat în 2014 un studiu de fezabilitate în valoare de 12,5 milioane de euro pentru acest proiect gigantesc. Rezultatele cercetării n-au fost făcute publice încă, cert este că varianta traversării pe sub apă a fluviului n-a fost inclusă în ultima schiţă a Master Planului pentru Transporturi.Varianta de pod propusă înainte de RevoluţieÎn 1975, cu ocazia elaborării Studiului de amplasament pentru un nou port maritim la Marea Neagră, s-a luat pentru prima dată în considerare traversarea Insulei Mari a Brăilei, în zona Tichileşti, la sud de Brăila. Regimul comunist lua în calcul foarte serios realizarea unui pod care să lege Brăila, Galaţiul şi Călăraşiul de Dobrogea. Proiectul a fost abandonat, însă, preferându-se o traversare pe la Feteşti.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaurX82 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 (edited) Minciuni ! Nu o sa faca nimeni pod in zona Galatiului, atata timp cat e Navrom BAC la putere, niste hotii, scumpesc biletele mereu fara motiv, jupoaie oamenii ca nu au concurenta si nu ai alta alternativa... Cand o sa moara ala care sustine Navrom Bac si sa dispara aceasta firma, atunci mai putem visa la un viitor pod peste Dunare in zona noastra. Pentru o motoreta, moped, scuter sau motocicleta, biletul e 10 lei, ce fac ei pentru acei bani ? Jumate de pret cat la autoturism, dar se compara un moped cu ditamai masina ? Chiar asa cei de la Navrom Bac fac ce vor ? Si la Braila sunt tot hotii, acolo era 15 lei pentru moto. Poate sa faca biletul si 100 lei auto ca lumea nu zice nimic si trece bac-ul... Traim in Romania Singurul care m-am certat cu ei la bac dar... Edited May 1, 2015 by LaurX82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 24, 2015 Author Share Posted October 24, 2015 Pod peste Dunăre la Brăila, mutare surprinzătoare a CNADNR• compania naţională de drumuri a depus la Agenţia de Mediu Tulcea o solicitare pentru obţinerea acordului de mediu necesar investiţiei • proiectul poate fi consultat de public în această perioadă • după 25 de ani în care doar s-au tocat bani pe studii de fezabilitate, iar subiectul podului s-a banalizat, ajungând la categoria "gogoşi electorale", acesta pare a fi primul pas concret către începerea investiţiei După ani şi ani de promisiuni electorale neonorate, se pare că proiectul podului peste Dunăre la Brăila începe să prindă un contur concret. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a depus o solicitare pentru emiterea acordului de mediu, în vederea implementării proiectului "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila". Potrivit unui anunţ emis de CNADNR, podul este propus a se realiza pe teritoriul judeţelor Tulcea - localităţile Smârdan şi Jijila - şi Brăila - municipiul Brăila şi comuna Vădeni. Autoritatea de mediu care va trebui să emită autorizaţia nu este la Brăila, ci la Tulcea. Astfel, CNADNR anunţă că informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Tulcea, Str. 14 Noiembrie, nr. 5, în zilele de luni până joi, între orele 8.00 - 16.30, iar vinerea între orele 8.00 - 14.00. Totodată, proiectul mai poate fi răsfoit şi la sediul titularului, din Bucureşti, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1. Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Tulcea. În anunţ nu se specifică până la ce dată va fi accesibil publicului proiectul privind podul peste Dunăre şi când anume se preconizează să aibă loc dezbaterea pe această temă şi emiterea efectivă a autorizaţiei.Cert este că solicitarea privind acordul de mediu este primul pas concret făcut de autorităţi spre construirea mult râvnitului pod. Până acum s-au făcut doar studii de fezabilitate, care au expirat şi au fost reînnoite, pe bani mulţi, de mai multe ori în ultimii 25 de ani. Cea mai recentă actualizare a studiului de fezabilitate a costat undeva la 5,63 milioane de lei.Reamintim că în primăvara acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că a semnat contractul pentru revizuirea proiectului cu o asociere având în frunte "Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate" şi, drept asociaţi, mai multe firme având doar iniţiale în denumire gen SC "E.D.IN" SRL şi SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso Ingegneria" SRL. Tot atunci s-a făcut public faptul că valoarea totală a contractului este de 5.635.643,87 lei, fără TVA, finanţarea venind 85% din fonduri FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 15% de la bugetul de stat.În vară, Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat presei centrale că podul peste Dunăre de la Brăila va fi realizat din fonduri europene şi că anul 2016 va fi unul decisiv pentru această investiţie. Oficialul nu a dat mai multe detalii, astfel că declaraţia sa nu prea a fost luată în serios la momentul respectiv, mai ales în contextul în care în Masterplanul General de Transport, proiectul are grad de prioritate II, cu orizont de implementare abia spre 2030.obiectivbr.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Seful de la Drumuri si Autostrazi, despre Podul de la Braila: "Costa circa 500 de milioane de euro. Vom licita in acest an proiectarea, iar la final de 2017 - inceput de 2018, putem licita si executia" Pana in luna mai ar trebui sa termine revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Podul de la Braila, iar daca acesta va fi aprobat, pana la finalul anuluiC NADNR va scoate la licitatie proiectarea, a declarat seful CNADNR, Catalin Homor, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Costul? Circa 500 de milioane de euro pentru 4 kilometri de pod si 20 de kiloemtri de drum modernizat, iar executia ar putea fi licitata la final de 2017, inceput de 2018. Reporter: Podul de la Braila. Acolo avem un SF in derulare care ar trebui sa fie gata in luna mai. Catalin Homor: Podul de la Braila... In mai vom avea Studiul de Fezabilitate care va cuprinde aproximativ 4 km de lucrari de arta unde vom avea un pod si doua vioaducte de capete si modernizarea a 20 de kilometri de drum existent. Se ridica la o valoare de circa 500 milioane de euro, o valoare destul de mare. Va fi prins in Master Plan si vom scoate la licitatie serviciile de proiectare. Daca in mai va fi aprobat SF-ul, in luna octombrie pentru ca va trebui sa aprobam indicatorii tehnico-economici in Guvern. O proiectare serioasa va dura in jur de un an. Reporter: Deci practic am putea vedea undeva in 2017 - spre 2018 licitatia pentru executie? Catalin Homor: Da, publicata in SEAP. hotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Mai traim si mai vedem. Cred ca podul va fi gata in acelasi timp cu tunelul Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted April 18, 2016 Author Share Posted April 18, 2016 Dacian Cioloș, la Tulcea: Proiectul tehnic al podului peste Dunăre de la Măcin poate fi demarat până la sfârșitul anului Premierul Dacian Ciolos a declarat, luni, ca proiectul tehnic al podului peste Dunare de la Macin poate fi demarat pana la finalul acestui an, prim-ministrul precizand totodata ca exista o alocare bugetara de aproximativ 200 de milioane de euro in acest sens. "Am discutat si despre oportunitatea de a lansa cat mai repede proiectul podului de la Macin, care odata realizat ar trebui sa faciliteze legatura dintre Dobrogea si deci, implicit si Delta, de restul lumii si sa stimuleze atat economia, cat si turismul", a spus premierul luni, la Tulcea, dupa o dezbatere privind strategia Deltei Dunarii, potrivit Agerpres. Primul ministru a mai precizat ca pana la sfarsitul anului poate fi demarat proiectul tehnic al acestui pod. "Daca reusim sa respectam calendarul asa cum este acum prevazut la Ministerul Transportulrilor, pana la sfarsitul anului putem da drumul la proiectul tehnic. Alocarile bugetare exista, studiul de fezabilitate este in curs, stim in detaliu alocarile bugetare cel putin pentru partea de pod efectiv, pentru ca in jurul podului mai sunt prevazute si alte tipuri de investitii, pentru a conecta podul la diferite retele de transport. Dar pentru podul ca atare exista alocare bugetara de aproximativ 200 de milioane de euro, care este inclusa in aceasta suma de 1,1 miliarde de euro (alocata in cadrul Strategiei Deltei Dunarii, pana in 2020, n.r.). Deci in masura in care vom respecta acest calendar, si nu prea sunt motive sa nu-l respectam, eu cred ca pe sfarsitul anului putem da drumul la proiectul tehnic si de acolo incolo investitia poate sa se deruleze pentru ca bugetul exista", a mai afirmat Dacian Ciolos. hotnews.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 3, 2016 Author Share Posted June 3, 2016 Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, în 2022-2024 Acest proiect a ajuns motiv de glumă între brăileni, întrucât se vorbeşte despre constuirea sa de mai bine de câteva decenii şi nu se întâmplă nimic. În aprilie anul trecut, Compania de Drumuri a atribuit un contract de 5,6 milioane de lei Asocierii ISPCF SA - Edin SRL - Ste SRL - Pegaso Ingegneria SRL, pentru reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare în zona Brăila. Finanţarea era asigurată în proporţie de 85% din fonduri FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 15% de la bugetul de stat. Deşi în aprilie anul acesta, premierul şi şeful de la Drumuri avansau termene mai apropiate pentru scoaterea la licitaţie a lucrărilor de execuţie, respectiv 2017-2018, reprezentanţii CNADNR au anunţat recent că podul urmează să fie construit în perioada 2022-2024, conform Master Planului de Transport. Unii membri ai forumpeundemerg.ro critică acţiunile autorităţilor din domeniu, întrebând de ce nu a fost suspendat sau anulat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, având în vedere că podul urmează să fie construit abia în 2022. Cel mai probabil, şi acest studiu ar putea să expire şi să fie necesară realizarea unuia nou, având în vedere că durata de valabilitate a unui "SF" este de doi ani. Tot pentru acest proiect, a mai fost elaborat în 2001 un studiu privind construcţia podului, elaborat de JETRO (Japan External Trade Organization), în colaborare cu S.C. IPTANA S.A. Bucureşti, în vederea obţinerii unui împrumut de la statul japonez. Doi ani mai târziu a fost elaborat un nou studiu de fezabilitate pentru construcţia unui Pod Suspendat peste Dunăre, studiu realizat tot de S.C. IPTANA, pentru care s-au obţinut foarte multe acorduri şi avize. Podul dintre Brăila - Galați și malul drept al Dunării face parte din proiectul de drum expres Brăila - Tulcea - Constanța, arteră rapidă ce va conecta Muntenia și Moldova de Dobrogea (portul Constanța și litoralul românesc al Mării Negre). Importanța podului este mare atât la nivelul fluxurilor de trafic regionale, cât mai ales la nivelul coridoarelor de transport naționale cu efect asupra transportului de marfă și pasageri. Costul podului ar fi de circa 202 milioane de euro. economica.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Că tot e an electoral, să facem din nou podul! Proiectul Podului peste Dunăre, Brăila - Măcin, face parte acum din Strategia Deltei Dunării Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării, în cadrul căreia, printre investiţiile de infrastructură pe parte de transport, se numără şi proiectul Podului peste Dunăre Brăila - Măcin. Menţionarea se face în contextul necesităţii reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova. Concret, în strategie se face vorbire despre faptul că zona Deltei nu este bine conectată cu Nordul ţării, context în care ar fi necesar un pod peste Dunăre. "Un sistem eficient de transport ar conecta zona de studiu Delta Dunării cu restul României şi cu ţările vecine. A fost analizată situaţia economică şi socială în judeţele Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea şi Constanţa (Regiunea de dezvoltare Sud - Est). Obiectivul va fi de a conecta întreaga regiune cu reţelele de transport europene. Acest lucru ar asigura o dezvoltare durabilă a Zonei de studiu şi valorizarea potenţialului şi a resurselor acesteia. Zona are multe atracţii: Marea Neagră, Delta Dunării, complexul lagunar Razim şi centre economice regionale, dar şi platforme industriale, şantiere navale, porturi şi entităţi economice majore. Este o prioritate ca regiunea să fie conectată cu coridorul TEN-T Rin-Dunăre prin modernizarea drumului existent Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi, ca parte a unei reţele cuprinzătoare de drumuri. Conectarea regiunii cu reţeaua TEN-T va spori activitatea economică şi va deschide drumul către Europa de Sud şi Asia (Bulgaria, Turcia, Grecia etc.) şi către nord-est (Ucraina, Moldova, Rusia, Belarus etc.). Modernizarea acestei căi rutiere este importantă pentru transportul corespunzător al bunurilor şi persoanelor, dar şi pentru transportul maritim, deoarece ar conferi mai multă importanţă porturilor din Constanţa, Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina. (...) Conexiunea mai bună cu zona Moldovei va îmbunătăţi activitatea economică şi comerţul între Tulcea şi restul ţării", se precizează în strategia celor de la Ministerul Dezvoltării. Reamintim că proiectul podului peste Dunăre Brăila - Măcin este inclus deja în Master Planul General de Transport (MPGT), cu o valoare estimată la peste 246 de milioane de euro, urmând să fie implementat în perioada de programare 2014 - 2020. Podul peste Dunăre, aşa cum a fost el testat în modelul naţional de transport ce stă la baza MPGT, urmăreşte fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galaţi, Brăila şi Tulcea, având asigurate conexiunile la reţelele de transport existente, precum şi la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă oraşele Galaţi şi Tulcea, de judeţul Constanţa. obiectivbr.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 Câţi bani s-au cheltuit pentru podul peste Dunăre (Date oficiale) Proiectarea ar putea începe abia în 2022, iar execuţia va dura doi ani Tunelul pe sub Dunăre, pentru care s-a zbătut fostul primar al Galaţiului, Marius Stan, pare să fie îngropat, din moment ce actualul primar, Ionuţ Pucheanu, nu e convins că are motive să plătească prima parte a documentaţiei realizate de Louis Berger. În schimb, a fost resuscitată centura ocolitoare a Galaţiului, o altă promisiune electorală veche. Despre podul peste Dunăre, de la Brăila, nu se mai aude nimic, deşi, în aprilie, premierul Dacian Cioloş declara că proiectul tehnic poate fi demarat până la sfârşitul anului: "Am discutat şi despre oportunitatea de a lansa cât mai repede proiectul podului de la Măcin. Pentru podul ca atare, există alocare bugetară de aproximativ 200 de milioane de euro. În măsura în care vom respecta calendarul prevăzut la Ministerul Transporturilor - şi nu prea sunt motive să nu-l respectăm - până la sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic, şi de acolo investiţia poate să se deruleze pentru ca bugetul există", declara Dacian Cioloş, la Tulcea. Pentru că ne apropiem de jumătatea lunii septembrie, şi despre pod nu s-a mai auzit nimic, am solicitat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) să ne spună câţi bani s-au cheltuit până acum pentru documentaţia aceste investiţii şi urmează. A fost odată… ca niciodată Prima noastră curiozitate a vizat documentaţiile realizate şi plătite în perioada 1990-2016 pentru investiţia "Pod peste Dunăre la Brăila/Galaţi", în condiţiile în care, aşa cum scrie acum pe toate zidurile „Basarabia e România”, imediat după Revoluţie scria „Vrem pod peste Dunăre!”. Potrivit CNADNR, în data de 23 decembrie 2002 s-a semnat contractul de servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru „Construcţia podului Suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, între Administraţia Naţională a Drumurilor şi SC Iptana SA, în valoare de 11.828.600.000 ROL. Suma plătită a fost de 1.182.860 ROL cu TVA. După 12 ani Guvernanţii şi-au mai amintit de pod abia după… 12 ani! "În data de 26 aprilie 2014, în şedinţa Consiliului de Administraţie al CNADNR SA, s-a aprobat demararea procedurii de achiziţie publică în vederea încheierii contractului de servicii pentru “Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”. În data de 23 aprilie 2015 s-a semnat contractul de servicii având ca obiect Reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru “Podul Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” cu Asocierea SC ISPCF SA - SC EDIN SRL - SC STE SRL - SC PEGASO INGEGNERIA SRL, în valoare de 5.635.643 RON fără TVA. Valoarea contractului cu TVA 20 la sută este de 6.762.772 RON, având ca sursă de finanţare bugetul de stat - alte cheltuieli de Investiţii. Suma plătită este în valoare de: 2.445.869 RON cu TVA. Valoarea totală plătită de CNADNR SA pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru investiţia „Pod peste Dunăre la Brăila/Galaţi” este de 3.628.729,43 lei cu TVA”, ne-a declarat compania. Ce urmează Potrivit CNADNR, în prezent, studiul de fezabilitate (de fapt reactualizarea lui) a fost finalizat şi urmează să fie transmis spre avizare în CTE CNADR SA, după obţinerea Acordului de Mediu. „Menţionăm că proiectul aferent acordului de mediu se află la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, în vederea emiterii acestuia. Studiul de Fezabilitate are ca scop crearea unei căi de comunicaţie moderne cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele pentru zonele tranzitate în prezent”, punctează compania. Când începe proiectarea Pornind de la declaraţiile premierului Dacian Cioloş făcute în luna aprilie, am încercat să aflăm când va începe proiectarea Podului peste Dunăre la Brăila şi ce sumă este alocată în acest scop. "Termenul estimat pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, în conformitate cu Master Planul General de Transport august 2016 (publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor), Anexa cu clauză de reforma structurală, Capitolul VII, proiecte ITI (Investiţii Teritoriale Integrate) Tulcea Delta Dunării - Drumuri Expres, poziţia 1 Constanţa - Tulcea - Brăila (+ Pod peste Dunăre) Faza I - Pod peste Dunăre + reabilitare Ovidiu - Tulcea (109 km), este anul 2022, cu o perioadă de execuţie de doi ani (2024). Prestatorul care va realiza proiectarea Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila va fi desemnat în urma unei proceduri de licitaţie în conformitate cu prevederile legale", ne-a informat CNADNR. Deci e greu de crezut că proiectarea ar putea începe la finele anului! "Având în vedere faptul că Studiul de Fezabilitate nu a fost încă avizat în CTE CNADNR, care cuprinde şi indicatorii tehnico-economici pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor, la momentul prezentei nu putem estima cu exactitate suma necesară pentru proiectarea, respectiv, execuţia lucrărilor. Aceste date vor fi cunoscute după ce indicatorii tehnico-economici vor fi aprobaţi în CTE CNADNR şi CTE MT”, a mai precizat compania. Deci, nimic despre cele 200 milioane de euro avansate de prim-ministrul Cioloş! Şi nu-i exclus ca, până în 2020, când, dacă e să dăm crezare planurilor Ministerului Transporturilor, să fie necesare noi actualizări ale documentaţiei pentru pod. Pe alţi bani, tot ai noştri! viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 Podul peste Dunăre, mai aproape de realizare Podul peste Dunăre care va lega oraşele Brăila şi Galaţi de judeţul Tulcea a primit avizul de mediu. Dacă lucrurile merg bine, anul viitor, în martie, proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor pot fi scoase la licitaţie. Cu peste 1 miliard de euro de la Uniunea Europeană, proiectul are ca obiectiv realizarea podului şi drumului expres care să lege Constanţa şi Tulcea de Brăila şi Galaţi. În cazul în care cererea de finanţare nu va fi aprobată şi semnată anul viitor, când ar trebui să înceapă şi lucrările la pod, banii se pierd. Potrivit indicatorilor tehnico-economici, podul peste Dunăre are o valoare estimată la 300 de milioane de euro, însă aceasta poate fi redusă în urma licitaţiei pentru proiectare şi execuţie lucrări. radioconstanta.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 24, 2016 Author Share Posted November 24, 2016 Schiţa oficială cu locul unde va fi construit podul peste Dunăre. Are deja avizul de mediu şi este mai aproape de Galaţi decât se credea Investiţia a obţinut deja avizul de mediu, iar licitaţia proiectului tehnic va avea loc cel mai probabil în primul trimestru al anului viitor. Licitaţia pentru lucrările efective de construcţia se va desfăşura şi ea până la sfârşitul lui 2017. Suma necesară este de un miliard de euro, va fi solicitată de la UE şi presupune şi modernizarea drumurilor de conexiune. Visurile gălăţenilor de a avea un pod peste Dunăre sau un tunel pe sub fluviu se năruie pe zi ce trece, pe măsură ce proiectul podului de la Brăila devine tot mai mult o realitate, în timp ce autorităţile de la Galaţi se cramponează de un studiu de fezabilitate (pentru tunel) scump şi fără vreun orizont. Ministerul Mediului a confirmat zilele trecute că a avizat favorabil solicitarea Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice privind construirea unei traversări a fluviului la Brăila, ceea ce deschide drumul către licitaţiile pentru proiectul tehnic şi, apoi, pentru desemnarea unui constructor. Şi Ministerul Dezvoltării a confirmat, de asemenea, că proiectul de infrastructură de la Brăila este în linie dreaptă şi că va fi extins la nivel regional, urmând a fi finanţat din bani europeni, în cadrul unui vast demers de modernizare a infrastructurii de transporturi din partea de est a României. Totul depinde de avizul Comisiei Europene pentru proiect, dar este cert că banii există şi că investiţia îndeplineşte criteriile europene privind dezvoltarea infrastructurii, singurul mare impediment fiind acela că timpul este foarte scurt: dacă nu se semnaeză contractul de finanţare până la sfârşitul lui 2017, banii se pierd. Revenind la proiect, trebuie să ştiţi că se va investi un miliard de euro pentru a se construi podul (evaluat la 300 de milioane de euro), dar şi racordurile acestuia cu E87 (Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti), DN25 (Galaţi-Tecuci-E581), DN2B (Buzău-Brăila-Galaţi, varianta lungă), DN22 (Brăila-Râmnicu Sărat-E85), DN22D (Brăila-Măcin-Constanţa), DN22E (Galaţi-Tulcea) şi DN22B (drumul Galaţi-Brăila, pe dig). Mai mult decât atât, suma totală include şi construirea unui drum expres care să lege cele patru mari oraşe din sud-est, respectiv Constanţa-Tulcea-Galaţi şi Brăila. Pe unde va trece podul O veste bună pentru gălăţeni este accea că podul va fi mult mai aproape de Galaţi decât se credea iniţial. Practic, potrivit schiţelor depuse la Ministerul Mediului în vederea avizării, distanţa dintre Galaţi şi conexiunea podului cu DN22B (dig) este de numai opt kilometri. De la capătul vestic al podului se va construi, pe lângă staţia nouă de epurare a Brăilei, un segment de drum cu minimum patru benzi, care va face conexiunea cu E87 şi cu centura oraşului. La capătul estic (pe malul tulcean), conexiunea se va face, printr-o bifurcaţie, atât cu DN22D (spre Măcin şi Constanţa), cât şi cu DN22E (spre Tulcea), undeva între localităţile Jijila şi Garvăn. adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Hârtiile podului peste Dunăre înghit bani de 14 ani. Alocare bugetară pentru un studiu care, oficial, era gata! Doar 1.952.000 de lei, atât este alocarea din bugetul României pentru mult-promisul pod peste Dunăre. Suma, surprinzător de mică în comparaţie cu amploarea investiţiei, ne-a determinat să aflăm cum va fi cheltuită. Potrivit unui raport asupra proiectului Legii bugetului de stat pentru anul 2017, care cuprinde şi amendamentele parlamentarilor, suma de 1.952.000 de lei este alocată pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Precizarea este cuprinsă în motivarea respingerii amendamentului depus de parlamentarii PNL care solicitau alocarea a 900.000.000 de lei „pentru realizarea investiţiei Pod suspendat peste Dunăre Brăila/Galaţi”. Amendamentul lor a fost respins pentru că „în cadrul limitei de cheltuieli au fost cuprinse fonduri în valoare de 1.952.000 lei pentru reactualizarea studiului de fezabilitate”. Alocarea de 1.952.000 de lei ne-a fost confirmată şi de senatorul de Galaţi Daniel Butunoi (PSD), preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Energie a Senatului României. Paradoxul este că studiul de fezabilitate pentru care se dau acum bani era declarat ca finalizat în toamna anului trecut! Ce spunea premierul Dacian Cioloş Pe 18 aprilie 2016, prim-ministrul Dacian Cioloş declara, la Tulcea, că proiectul tehnic al podului poate fi demarat până la sfârşitul acelui an: „Alocările bugetare există, studiul de fezabilitate este în curs, [...] deci, în măsura în care vom respecta calendarul prevăzut la Ministerul Transporturilor - şi nu prea sunt motive să nu-l respectăm - până la sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic, şi de acolo investiţia poate să se deruleze, pentru ca bugetul există”, declara Dacian Cioloş. Ce spunea CNADNR Proiectul tehnic despre care vorbea Cioloş nu putea fi demarat, însă, fără studiul de fezabilitate. De fapt, era vorba despre reactualizarea studiului de fezabilitate, pentru că primul studiu fusese realizat în 2003! Potrivit CNADNR, contractul având ca obiect Reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru “Podul Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” fusese semnat pe 23 aprilie 2015 cu Asocierea SC ISPCF SA - SC EDIN SRL - SCSTE SRL - SC PEGASO INGEGNERIA SRL, având o durată de implementare de 12 luni. Deci ar fi trebuit să fie gata în 2016! Mai mult, în iulie 2016, CNADNR ne comunica faptul că, din valoarea totală a contractului de 6.762.772 de lei cu TVA, suma plătită se ridica la 2.445.869 de lei cu TVA. Iar în septembrie 2016, la întrebarea noastră „Care este stadiul documentaţiei necesare pentru investiţia Pod peste Dunăre în zona Brăila”, CNADNR ne răspundea: „În prezent Studiul de Fezabilitate a fost finalizat şi urmează să fie transmis spre avizare în CTE CNADR SA după obţinerea Acordului de Mediu”. Ce ştiau liberalii Acelaşi lucru îşi ştiau şi liberalii când au propus amendamentul de majorare a sumei pentru pod. „În prezent, investiţia beneficiază de studiu de fezabilitate şi aviz de mediu. Procedurile pentru proiectare şi execuţie trebuie să demareze în anul 2017, având în vedere că această investiţie este inclusă în Master Planul General de Transport, aprobat anul trecut. Amânarea termenului de începere a lucrărilor la acest pod pune în pericol valabilitatea studiilor realizate şi reclamă alocarea unor fonduri suplimentare pentru refacerea lor”, şi-au argumentat parlamentarii solicitarea. Întrebat de ce ar fi nevoie de bani dacă documentaţia este, teoretic, gata, senatorul Daniel Butunoi ne-a declarat: „Se pare că anul trecut nu s-a făcut mare lucru”. Motiv pentru care e nevoie de aceşti bani pentru finalizarea documentaţiei... Pe scurt, bugetul României pe 2017 nu prevede decât bani pentru reactualizarea unui studiu de fezabilitate realizat în 2003, care, potrivit datelor noastre, a mai fost actualizat în 2011, şi care, conform declaraţiilor oficiale, ar fi trebuit să fie reactualizat în 2016. Iar valabilitatea unui studiu este de numai doi ani… viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 24, 2017 Author Share Posted March 24, 2017 Grindeanu: Proiectarea şi execuţia podului dintre Brăila şi Tulcea, scoase la licitaţie în mai-iunie Proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre între judeţele Brăila şi Tulcea vor fi scoase la licitaţie până la sfârşitul acestui semestru, a anunţat vineri, la Tulcea, premierul Sorin Grindeanu. 'Podul Brăila-Tulcea este prins în Masterplan şi în imediata perioadă se va termina studiul de fezabilitate. Ministrul Transporturilor ne-a spus că documentaţia este spre finalizare şi că, undeva în mai-iunie, proiectarea şi execuţia vor fi urcate pe SEAP', a afirmat premierul Grindeanu. Amenajarea podului va costa circa 500 de milioane de euro, potrivit sursei, sumă care va fi suportată din bugetul alocat de Programul Operaţional de Infrastructură Mare mecanismului financiar Investiţii Teritorial Integrate (ITI)-Delta Dunării. Construirea podului peste Dunăre este unul dintre cele mai vechi obiective anunţate de autorităţile din judeţele Brăila, Tulcea şi Galaţi, pentru care până în prezent s-au realizat mai multe studii de prefezabilitate şi fezabilitate. economica.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 28, 2017 Author Share Posted March 28, 2017 Podul peste Dunăre va fi scos la licitaţie. Studiul de fezabilitate, pe ultima sută de metri În luna iunie, cel târziu, podul va fi scos la licitaţie, a anunţat prim-ministrul Sorin Grindeanu. Investiţia, potrivit guvernanţilor, se ridică la 500 de milioane de euro. Studiul de fezabilitate al mult promisului pod peste Dunăre este aproape finalizat, iar proiectarea şi lucrările de execuţie vor fi scoase la licitaţie în perioada mai-iunie, a declarat, la finele săptămânii trecute, premierul Sorin Grindeanu, aflat într-o vizită la Tulcea, alături de Liviu Dragnea, miniştrii Transporturilor, Dezvoltării şi o serie de parlamentari. „Este prins în Master Plan şi, în perioada imediat următoare, se va termina studiul de fezabilitate. Ministrul Transporturilor ne-a spus, astăzi (vineri, 24 martie - n.r.), că documentaţia este spre finalizare şi că, undeva în mai-iunie, proiectarea plus execuţia vor fi ridicate pe SEAP, astfel încât să facem paşi importanţi (…) E în valoare de aproape 500 de milioane de euro. Fiind parte a Master Planului, aşa cum vă spuneam, ritmul acesta sper să fie menţinut şi, oricum, urmărim ca documentaţiile să fie finalizate, cu termene clare, astfel ca acest angajament de mai-iunie, de lansare spre licitaţie, de ridicare pe SEAP, să fie îndeplinit”, a anunţat Grindeanu, conform conferinţei de presă, transcrisă şi postată pe site-ul Guvernului. „Ştiu că se discută de mult timp de această investiţie, diferenţa este că acum avem şi banii necesari. Aşadar, sper din tot sufletul că în curând să înceapă procedurile de licitaţie”, a spus şi Liviu Dragnea, citat de România Liberă. Lucrările, de anul viitor? Parlamentarul de Galaţi Ionel-Daniel Butunoi, preşedintele Comisiei pentru transporturi şi energie a Senatului, ne-a declarat că lucrările ar putea fi demarate anul viitor. Potrivit acestuia, în proiect vor fi prevăzute, pe lângă construcţia podului peste Dunăre, şi conexiunile rutiere cu Dobrogea. Fondurile necesare realizării acestei investiţii vor fi asigurate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, deşi, iniţial, s-a luat în calcul ca acesta să fie finanţat prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară - ITI Delta Dunării, care are la dispoziţie un buget de un miliard de euro, conform datelor făcute publice de ministrul Dezvoltării Regionale, Sevil Shhaideh. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now