Jump to content

Brăila face podul peste Dunăre


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Începe modernizarea DN 22E, Galați - Tulcea. Ministerul Transporturilor a alocat 15 milioane euro

Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul modernizării drumului naţional 22E, care leagă Galațiul de Tulcea, lucrările urmând să înceapă în acest an pe un prim sector de 14,2 kilometri, de la IC Brătianu până la Garvăn. Autoritățile din Tulcea, care au obținut avizarea și bugetarea proiectului de către Ministerul Transporturilor, așteaptă aprobarea unei Hotărâri de Guvern care să garanteze realizarea investiţiei, în valoare de aproximativ 65 de milioane de lei, adică 14,5 milioane de euro.

Potrivit unui comunicat al Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea, reabilitarea DN22E, care face legătura între judeţele Tulcea şi Galaţi va începe în cursul acestui an, iar investiţia va fi realizată de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după discuţiile purtate de preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu şi reprezentanţi din conducerea Ministerului Transporturilor. „Am discutat cu factorii de decizie de la Bucureşti şi le-am explicat cât de importantă este o investiţie în drumul care duce spre Galaţi. Acest proiect a fost unul < <de sertar>> timp de doi ani, dar acum am primit asigurări că în cel mai scurt timp va fi emisă Hotărârea de Guvern care asigură bugetul necesar“, a declarat Horia Teodorescu.

Reabilitarea DN 22E a fost avizată în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, a fost bugetată din bugetul pe anul 2017.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Începe construcţia celui mai mare pod modern din România. Va avea 2 kilometri şi va fi suspendat peste Dunăre

CNAIR SA a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, Documentaţia de Atribuire pentu execuţia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila. După obţinerea validării, CNAIR SA urmează să publice Anunţul de Participare pentru lansarea licitaţiei publice, anunta economica.net.

Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătura cu DN22 Smardan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 2 miliarde de lei, fără TVA.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”.

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

stireazilei.com

Link to comment
Share on other sites

Podul peste Dunăre, gata de licitaţie. Cum va arăta şi cât va costa investiţia

  • Podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie
  • Investiţia depăşeşte două miliarde de lei

Proiectarea şi construcţia podului peste Dunăre vor fi scoase, în curând, la licitaţie, a anunţat Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Instituţia a precizat că a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire, iar după ce ANAP va valida documentele, licitaţia va fi lansată oficial pe SEAP.

Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR.

"Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a informat CNAIR.

"De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Drumul principal Brăila - Jijila va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. "Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri fiecare. Traseul include o ramificaţie în direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22)", a mai comunicat CNAIR. Drumul de legătură cu DN22 va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens şi va porni de la km 7+940 al drumului Brăila - Jijila.

viata-libera.ro

1.jpg

2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podul peste Dunăre va fi scos mâine la licitaţie. Ce spune premierul Sorin Grindeanu

Proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre vor fi scoase, vineri, la licitaţie, a anunţat, joi, în deschiderea şedinţei de Guvern, premierul Sorin Grindeanu.

„În următoarele 24 de ore, o să se încarce pe SEAP documentaţia privind podul Brăila-Tulcea, cu (...) adiacenţă şi la Galaţi. Este o investiţie de 1,4 miliarde de lei, fără TVA, proiectare plus execuţie. Este un lucru extrem de important, vorbim de aproximativ 500 de milioane de euro. E o investiţie pe care nu doar cei din Brăila, Galaţi sau Tulcea o aşteaptă (...) Iată că se fac paşi concret din acest punct de vedere”, a afirmat şeful Executivului.

Reamintim că podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale. Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

În cât timp va fi construit podul peste Dunăre. Când se va înheia licitaţia

Gălăţenii şi brăilenii vor putea circula pe podul peste Dunăre în anul 2022. Cel puţin asta reiese din documentaţia lansată oficial, sâmbătă, la licitaţie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila are termen-limită pentru primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16,00, şi urmează să coste 2.025.494.965 de lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), potrivit Adevărul. Contractul va fi atribuit, conform CNAIR, în baza celui mai bun raport calitate-preţ şi va avea o durată de 114 luni: 18 luni (un an şi jumătate) sunt alocate proiectării, 36 de luni (trei ani) - execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minimum 60 de luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Podul peste Dunăre de la Brăila s-a împotmolit

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila ar putea fi suspendată, după ce un operator economic a contestat o serie de prevederi contractuale pe care le consideră abuzive şi ilegale.

Societatea a transmis, săptămâna trecută, o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), prin care solicită autorităţii să oblige Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să modifice o serie de clauze din documentaţia de atribuire. Operatorul economic cere totodată CNSC să suspende procedura de atribuire "până la soluţionarea fondului cauzei".

Reprezentanţii firmei reclamă, printre altele, că şefului echipei de proiectare i se cere experienţă într-o poziţie similară în cadrul unui proiect tehnic pentru construcţia unui pod rutier suspendat/ hobanat cu o deschidere de cel puţin 300 de metri şi cu un profil transversal de minimum patru benzi de circulaţie. "Apreciem ca fiind extrem de restrictiv factorul de evaluare, nu raportat la caracteristicile geometrice specifice ale lucrărilor de artă ce urmează a fi proiectate şi executate, ci raportat la proiectele similare care s-au realizat în România în ultimii 50 de ani, respectiv niciunul (…) Or, atâta vreme cât în România nu a fost proiectată şi executată nicio lucrare de artă care ar permite întrunirea cerinţei minime privind deschiderea de minimum 300 de metri este cu atât mai evidentă exacerbarea factorului de evaluare ce prevede ca pentru obţinerea unui punctaj maxim deschiderea podului suspendat/ hobanat să fi fost de 650 de metri sau mai mult". Aceleaşi nereguli sunt reclamate şi în cazul experienţei solicitate inginerului proiectant de poduri şi managerului de proiect. În cuprinsul contestaţiei, care se întinde pe nu mai puţin de 17 pagini, operatorul economic mai semnalează numeroase probleme în "Acordul contractual", de la încălcarea unor acte normative în vigoare şi până la o serie de clauze, care, "dincolo de caracterul abuziv, sunt de natură să cauzeze blocaje majore în derularea contractului".

Reamintim că podul peste Dunăre, scos la licitaţie la finele lunii aprilie, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie. Proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

S-a impotmolit pe dracu'. O firma a depus o contestatie. Oricine isi sustine punctul sau de vedere - subiectiv. Io am facut numai drumuri comunale si mi se pare de porc sa-mi ceri experienta in autostrazi atunci cand trebuie sa particip la o licitatie de autostrazi :)) Asa ca, pac , una bucata contestatie. Mai nasol e ca cel/cea care a scris articolul considera deja "nereguli" chestii care nu sunt probate de nimic.

PS In ultimii 50 de ani nu stiu, ca nu-s atat de vechi... Dar stiu ca-n Lisabona s-a construit un pod de 17,5 km (!!!)  peste Tejo in DOI ani. Cel mai mare din Europa. Asa ca mai usor ca nu exista oameni cu experienta...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Studiul de fezabilitate al podului pste Dunăre, în atenția DNA. Ce suspectează procurorii anticorupție

Studiul de fezabilitate al podului peste Dunăre de la Brăila, elaborat în anul 2003 și actualizat în 2011 și 2015-2016, în schimbul unor sume halucinante, a ajuns în atenția procurorilor anticorupție, potrivit Digi 24, care citează surse din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Direcția Națională Anticorupție (DNA) a demarat o anchetă și privind studiul de fezabilitate al autostrăzii Tg. Mureș - Ditrău.

Conform Digi 24, Direcția juridică a CNAIR a primit o solicitare în acest sens de la DNA. ”(...) Ne veți preciza cu privire la cele 4 contracte care a fost sursa finanțării și ne veți înainta documentele din care să rezulte necesitatea refacerii integrale a studiilor de fezabilitate inițiale, respectiv documente din care să rezulte necesitatea achiziției unor servicii de reactualizare a studiilor de fezabilitate inițiale la costuri de aproximativ șapte ori mai mari, respectiv cinci ori mai mari”, cer procurorii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Afacerile ce vor fi scufundate de podul de la Brăila

Afacerile mai multor firme din zona Brăila Galați vor fi puternic afectate după realizarea importantului proiect de infrastructură. Marți Ministerul Transporturilor a dat publicității propunerea de indicatori tehnico- economici ai proiectului, în vederea aprobării acestora de către Guvern.

Afacerile unor firme importante de transport pe Dunăre din zona Brăila-Galați, cum ar fi Navrom Bac, parte a grupului Navrom, sau Romnav, vor suferi o puternică lovitură după ce trecerea Dunării se va face cu ajutorul podului ce urmează a fi construit în zonă. Aproximativ șapte bacuri cu tonaje de până la câteva sute de tone vor fi trase la mal după ce podul va fi realizat, iar câteva zeci de angajați vor trebui relocați. Un document de fundamentare al Ministerului Transporturilor privind acest proiect, prezentat public marți, descrie situația:

”În prezent trecerea de pe un mal pe altul al Dunării în zona Brăila/Galaţi se realizează numai pe apă cu bacul.

Romnav (companie desprinsă în anii 90 din Navrom), asigură traversarea Dunării cu bacul în zona Brăila – Smârdan. Are în Brăila dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul a maşinilor mari, camioane de 30 tone marfă, a autoturismelor şi persoanelor: platforme, rampe de ambarcare/debarcare, pontoane cu pasarele grele şi uşoare, două bacuri de câte 300 tone şi două bacuri de 25 tone.

Navrom Bac S.R.L. asigură traversarea Dunării cu bacul pentru vehicule, maşini de mare tonaj, pasageri între Galaţi şi localitatea IC Brătianu din Judeţul Tulcea. Are dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul: pontoane de acostare, dane de acostare, platforme de ambarcare/debarcare, două bacuri de câte 300 tone şi un bac de 25 tone.

Pe timp de iarnă în situaţia când Dunărea îngheaţă, primăvara când curg sloiuri şi ori de câte ori este ceaţă sau furtună, traversarea practic se întrerupe, legătura cu Dobrogea atât a zonei Brăila, Galaţi cât şi a întregii Moldove trebuie să se facă pe la podul Giurgeni – Vadul Oii cu un spor de distanţă de parcurs de 133 km pentru relaţia Tulcea şi de 56 km pentru relaţia Constanţa.

O afacere de 20 de milioane de lei

Cele două firme câștigă din traversarea Dunării de către pasageri, automobile și traficul de camioane și utilaje agricole circa 20 milioane lei la profituri cifrate la milioane de lei. Prima firmă Navrom Bac a obținut în 2016 o cifră de afaceri de 14,5 milioane lei și un profit net de 6,6 milioane lei cu 82 de angajați.

Romnav este o firmă brăileană care are o cifră de afaceri de 30,64 milioane lei, din care aproximativ un sfert vine din traversarea Dunării cu bacuri, potrivit cifrelor prezentate de firmă Bursei de Valori București în vedera listării. Romnav are 125 de angajați din care o bună parte deservesc bacurile.

Trecerea Dunării pe pod se va dovedi mult mai confortabilă. În prezent bacurile circulă doar în cursul zilei, iar traversarea Dunării se face după un program aleatoriu. Pasagerii și autoturismele sunt nevoite să aștepte venirea unui bac și 1-2 ore căci bacurile părăsesc țărmul de abia după ce sunt pline.

digi24.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Construcţia podului de la Brăila începe cu o modificare

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va modifica documentaţia licitaţiei pentru construirea podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila-Galati. Măsura a fost dispusă de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Licitaţia a fost deja postată pe S.E.A.P., iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor este data de 11 august.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins parţial contestaţiile depuse de către companiile Straco Grup SRL şi Astaldi S.p.a la licitaţia organizată de CNAIR pentru atribuirea contractului de construcţie a podului suspendat peste Dunăre în zona zona oraşelor Brăila și Galați. Conform deciziei motivate, CNSC a respins contestaţiile italienilor de la Astaldi, dar a admis în parte pe cea a firmei Straco şi a dispus modificarea documentaţiei de atribuire. În general, modificările vor viza o serie de aspecte referitoare la stabilirea şi perceperea unor penalităţi.

Investiţia este estimată la suma de 2,025 miliarde de lei, fără TVA. Podul ar urma să aibă o lungime totală de 23,413 km şi va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani realizată în România. Proiectarea lui este programată să dureze un an şi jumătate, iar construcţia efectivă, trei ani. Odată construit, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1.120 metri).

jurnalul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Bătălie între giganți. Două consorții străine vor să construiască podul peste Dunăre

Chinezii, spaniolii, japonezii și italienii și-au manifestat intenția de a construi mult promisul pod peste Dunăre, care va lega Brăila de Tulcea. Două consorții străine au depus oferte pentru proiectarea și execuția podului, a anunțat economica.net.

Este vorba despre Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) - Euro Construct Trading '98 SRL (România) - CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China). De remarcat este că din cel de-al doilea consorțiu face parte și o firmă românească - Euro Construct Trading '98 SRL.

Reamintim că podul peste Dunăre, investiție estimată la peste două miliarde de lei (fără TVA), va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale. Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR. "Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a comunicat, în în urmă cu câteva luni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). "De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".

Pe 21 august a fost termenul-limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția podului, licitație lansată, pe data de 29 aprilie, de către CNAIR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Astaldi şi japonezii de la IHI vor construi podul peste Dunăre de la Brăila

Câştigătorul licitaţiei pentru Podul suspendat de la Brăila este Asocierea Astaldi S.p.A. + IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1,995 miliarde de lei fără TVA, au spus pentru ECONOMICA.NET surse avizate.

Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de aproape 500 de milioane de euro, acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit în ultimii 27 de ani, conform unui comunicat al Companiei de Drumuri din luna aprilie. De asemenea, Podul suspendat de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, iar după ce va fi construit, se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1,12 kilometri).

Contractul prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a următoarelor: - două viaducte de acces cu o lungime de 110 metri lungime fiecare. - podul suspendat cu o lungime totală de 1,97 kilometri, o deschidere centrala de 1.120,00 m si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 m, care reprezintă structura principală a proiectului. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundatii maxim, îndeplinind criteriile de navigaţie pe Dunăre. - un drum principal cu o lungime de 19,095 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan - Macin) în lungime de 4,328 km.

Contractul va fi semnat după expirarea perioadei de depunere a contestaţiilor. Durata contractului este de 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 luni execuţie) iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 luni.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 29 aprilie licitaţia pentu execuţia proiectului ce cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila. Pentru acest contract a mai depus ofertă şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) - Euro Construct Trading '98 SRL (Romania) - CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)  - CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

economica.net

Link to comment
Share on other sites

Proiectul podului peste Dunăre, blocat de o contestaţie

Ministerul Transporturilor a făcut o gafă de zile mari atunci când a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru proiectul podului peste Dunăre de la Brăila, în condiţiile în care consorţiul care s-a clasat pe locul doi, format din mai multe firme chineze, o firmă românească şi una spaniolă, au depus contestaţie. Autoritățile române nu au așteptat să se încheie procedura de atribuire și s-au făcut de râs peste doar câteva zile.

Deşi au fost declaraţi câştigători, italienii de la Astaldi S.p.A şi japonezii de la IHI Infrastructure Systems Co.Ltd mai au de aşteptat până când vor semna contractul cu autorităţile române pentru proiectarea şi construcţia podului suspendat peste Dunăre. Asta pentru că firmele chineze de construcţii China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu, respectiv Euroconstruct Trading 98, şi cu firma spaniolă Eptisa, au contestat licitaţia. Informaţia a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor, care s-a mărginit, vineri, să anunţe câştigarea licitaţiei de către consorţiul italiano-japonez, fără a informa de existenţa unei contestaţii.

Potrivit Digi 24, asocierea de firme care s-a clasat pe locul al doilea contestă lipsa de transparență a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi susţine că, la cât de bună era oferta lor, nu avea cum să fie clasată pe locul al doilea. Procedura licitaţiei a presupus că firma câştigătoare este desemnată pe baza unui punctaj alcătuit în proporţie de 40 la sută din preţ şi 60 la sută dintr-un cumul de indicatori referitori la experienţa inginerilor prezenţi în proiect, perioada de proiectare, garanţia lucrărilor. Chinezii zic că preţul lot a fost mai mic, că experţii lor trebuiau să ia punctaj maxim şi că, prin urmare, nu puteau ajunge pe locul al doilea.
Reamintim că Asocierea Astaldi S.p.A - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd a adjudecat contractul cu 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Japonezii şi italienii vor avea 48 de luni la dispoziţie, de la semnarea contractului, pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre (12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Contestaţia chinezilor a fost respinsă

Contestaţia consorţiului chinezo-româno-spaniol la podul peste Dunăre de la Brăila a fost respinsă de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), ca fiind prematur formulată, în condiţiile în care asocierea de firme care s-a clasat pe locul doi a formulat contestaţie înainte de anunţarea oficială a câştigătorului. Contestaţia a fost formulată pe 19 octombrie, iar comunicatul oficial al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind anunţarea ofertei câştigătoare a fost emis pe 20 octombrie. În astfel de situaţii, ofertanţii nemulţumiţi nu mai pot sesiza CNSC pentru o judecată pe fond a cauzei. Singura cale de atac rămâne Curtea de Apel Bucureşti. Licitaţia pentru construirea podului peste Dunăre a fost câştigată de Astaldi S.p.A. (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podul peste Dunăre de la Brăila se zbate între contestaţii

Cele două consorţii care au concurat pentru podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani, se războiesc acum în contestaţii. Asocierea de companii chineze, care s-a clasat pe locul al doilea, a contestat din nou rezultatul licitaţiei. Noul dosar a fost înregistrat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) în data de 13 noiembrie, iar completul de judecată căruia i-a fost repartizat aşteaptă dosarul complet al achiziţiei, pentru a verifica în ce măsură se confirmă. Asta nu este tot, însă. Şi câştigătorul licitaţiei, asocierea Astaldi S.p.A - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd, a contestat, la rândul său, admisibilitatea ofertei companiilor din China.

Reamintim că proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila a fost câştigată de consorţiul italiano-japonez, cu o ofertă de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Consorţiul chinez a mai depus o contestaţie pe 19 octombrie, însă aceasta a fost respinsă pe 26 octombrie, ca fiind prematur introdusă. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestaţiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 120 de luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Chinezii au pierdut încă o bătălie pentru podul peste Dunăre

Consorţiul chinezo-româno-spaniol, care s-a clasat pe locul al doilea la licitaţia pentru proiectarea şi construcţia podului peste Dunăre de la Brăila, a pierdut încă o bătălie cu Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). CNSC a respins, pentru a doua oară, contestaţia formulată de China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania), de data aceasta ca inadmisibilă. De asemenea, Consiliul a respins şi plângerea câştigătorilor licitaţiei - Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia).

Bătălia pentru podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani, se poate muta în instanţă, la Curtea de Apel Bucureşti, în cazul în care consorţiul chinezo-româno-spaniol nu va abandona lupta.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Statul pregăteşte exproprierile pentru podul peste Dunăre. Peste 450 de imobile, vizate

Statul român, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pregăteşte exproprieri de terenuri în judeţele Brăila şi Tulcea pentru construcţia podului peste Dunăre, anunţă jurnaliştii din oraşul vecin.

Potrivit "Obiectiv - Vocea Brăilei", CNAIR a publicat, zilele trecute, în SEAP anunţul de licitaţie pentru atribuirea unui contract cu o valoare maximă evaluată la 622.000 euro, fără TVA, privind asigurarea serviciilor juridice, cadastrale şi de asistenţă aferente procedurii de expropriere. Mai precis, CNAIR vrea să contracteze servicii de “Întocmire documentaţii cadastrale, rapoarte de evaluare şi asigurare servicii juridice de asistenţă şi reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării şi execuţiei obiectivului de investiţie «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila», pe raza localităţilor Brăila şi Vădeni, judeţul Brăila, şi localităţilor Smârdan şi Jijila, judeţul Tulcea”.

Estimarea în ceea ce priveşte numărul total de imobile ce ar urma să fie expropriate sau să constituie obiectul unui transfer este de 464 de unităţi pe raza ambelor judeţe vizate în cadrul investiţiei, informează jurnaliștii din orașul vecin.

viata-libera.ro

• numai serviciile juridice, cadastrale şi de asistenţă sunt evaluate la peste 622.000 euro, fără TVA • exproprierile, care înseamnă alţi bani, ar urma să se facă pe raza a 4 localităţi: Brăila, Vădeni (judeţul Brăila), Smârdan şi Jijila (judeţul Tulcea) • în total, ar fi vorba despre circa 500 de imobile însemnând terenuri şi construcţii aflate pe amplasamentul Podului peste Dunăre • pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de exproprieri şi transferuri de teren în suprafaţă de circa 1.122.195 mp, pe raza ambelor judeţe • finanţarea va fi asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 şi de la bugetul de stat

Statul român, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pregăteşte exproprierile de terenuri pentru a face loc celei mai mari investiţii în infrastructură din ultimii ani, Podul suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea. Compania a publicat zilele acestea în SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) anunţul de licitaţie pentru atribuirea unui contract generos, cu o valoare maximă evaluată undeva la 6220.000 euro, fără TVA, privind asigurarea serviciilor juridice, cadastrale şi de asistenţă aferente procedurii de expropriere. Mai precis, CNAIR vrea să contracteze servicii de “Întocmire documentaţii cadastrale, rapoarte de evaluare şi asigurare servicii juridice de asistenţă şi reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării şi execuţiei obiectivului de investiţie «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila», pe raza localităţilor Brăila şi Vădeni, judeţul Brăila, şi localităţile Smârdan şi Jijila, judeţul Tulcea”. Estimarea în ce priveşte numărul total de imobile ce ar urma să fie expropriate sau să constituie obiectul unui transfer este de 464 de unităţi pe raza ambelor judeţe vizate încadrul mega-investiţiei.

Valoarea minimă estimată este de 1.920.960 lei, fără TVA, autoritatea contractantă optând totodată şi pentru achiziţia ulterioară de noi servicii similare de la ofertantul câştigător al prezentei licitaţii în cuantum de 960.480 lei, fără TVA, (reprezentând 50% din valoarea estimată a contractului), context în care valoarea maximă estimată se ridică la 2.881.440 lei fără TVA (echivalentul a circa 622.600 euro şi va acoperi o perioadă de 18 luni de la data atribuirii).

Firmelor sau specialiştilor interesaţi de acest contract li se solicită să constituie o garanţie de participare în cuantum de 36.400 lei, precum şi să facă dovada, printre altele, că în ultimii 3 ani, au realizat documentaţii cadastrale aferente procesului de expropriere derulat în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010, pentru infrastructură de transport, pentru un număr minim de 200 imobile.

După cum precizam mai devreme, tipul procedurii în cadrulprezentei achiziţii publice este “licitaţia publică” având criteriu de atribuire “Cel mai bun raport calitate-preţ” în cadrul căruia 40% vine din preţul ofertei, câte 6 procente din experienţa deţinută de Managerul de contract, a celor doi experţi autorizaţi în domeniul cadastral, a expertului evaluator, precum şi a celor doi avocaţi implicaţi în prestarea serviciului solicitat de CNAIR. Mai departe, alţi 15% din punctaj vor veni pe partea de fundamentare a planului general de abordare a strategiei de expropriere şi, în fine, 10% din responsabilităţile personalului propus în implementarea activităţilor contractului.

Potrivit anunţului publicat în SEAP, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare expiră joi, 25 ianuarie 2018, ora 16.00, iar data limită de evaluare a ofertelor a fost stabilită pentru jumătate lunii februarie, anul viitor.

Mai trebuie precizat că finanţarea acestui contract are două surse: Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 şi Bugetul de Stat.

obiectivbr.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

S-a semnat contractul pentru podul de la Brăila

Proiectul Podului de la Brăila are o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 27 de ani lansate în România şi va fi construit de o asociere de firme din Europa şi din Asia, ceea ce oferă un plus de simbolistică importanţei acestui proiect, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, într-o conferinţă de presă. "Semnăm astăzi contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 27 de ani lansate în România. Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, ce va fi construit de o asociere de firme din Europa şi din Asia, ceea ce oferă un plus de simbolistică importanţei acestui proiect. După ce va fi realizat, Podul de la Brăila va fi al treilea proiect de acest fel din Europa", a spus Stroe.

La rândul său, directorul general interimar al CNAIR, Ştefan Ioniţă, a subliniat că implementarea acestui proiect va duce la o dublare a PIB-ului în regiune. "Mă bucur pentru semnarea acestui contract. Este unul dintre primele proiecte pe care le-am promovat în calitate de director general al CNAIR. Totul a debutat în aprilie 2017. Vreau să vă spun că m-am ocupat şi în faza de realizare a proiectului, a documentaţiei. Este unul dintre cele mai complexe proiecte pe care România le-a realizat după Revoluţie. Este un obiectiv care, odată cu implementarea lui, va aduce un plus economic în zonă, estimez o creştere a PIB - se va dubla - consider eu din analizele cost - beneficiu pe care le-a realizat proiectantul. Deschiderea centrală a acestui obiectiv se face printr-o singură trecere peste Dunăre, undeva la 1120 de metri, cu 2 viaducte, plus infrastructura de racordare la căile de comunicaţii. Bineînţeles că s-a avut în vedere şi racordarea la drumurile de mare viteză Focşani - Galaţi-Brăila şi Brăila - Tulcea, astfel încât acest pod să fie pus în valoare", a precizat acesta.

Potrivit sursei citate, durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare şi 36 de luni execuţia. "Acest obiectiv are în vedere legăturile cu aceste provincii istorice şi creează o dezvoltare economică foarte bună pentru această regiune. Durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni - 12 luni este proiectarea şi 36 de luni execuţia. Valoarea contractului este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar acest obiectiv se va implementa într-un mod mult mai sănătos, astfel încât vom avea două ordine de începere - unul pentru proiectare şi unul pentru execuţie. De ce? Pentru că antreprenorul va realiza toate elementele necesare, astfel încât să obţină autorizaţie de construcţie într-un timp rezonabil, să nu mai stea în acele blocaje legate de exproprieri, de posibile relocări de utilităţi pe care nu le facem aşa cum se cuvine", a explicat Ioniţă. El a adăugat că în cazul acest proiect de investiţii termenul de garanţie este de 10 ani.

Valoarea contractului pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar antreprenorul este Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi racordat de Galaţi

La Ministerul Transporturilor a fost semnat ieri, 15 ianuarie, în prezenţa premierului Mihai Tudose, contractul dintre Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia), privind realizarea podului peste Dunăre de la Brăila, în valoare de aproape 500 milioane de euro. Mai mult, reprezentanţii CNAIR au precizat că podul va fi racordat printr-un drum de mare viteză şi de Galaţi.

Pe lângă faptul că este cel mai important proiect de infrastructură din ultimele decenii, premierul Mihai Tudose a precizat că realizarea podului peste Dunăre reprezintă "o intrare în normalitate", pentru că "trebuie să fim o ţară normală, în care fluviul nu se mai traversează cu bacul". "Din momentul acesta, s-a intrat în linie dreaptă, este un obiectiv major şi din punct de vedere al infrastructurii rutiere, de legătură între provinciile istorice, este şi un element de siguranţă naţională", a declarat premierul, care a precizat că despre proiectului unui pod peste Dunăre se vorbeşte încă din anii ’80.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a precizat că, după ce va fi realizat, podul peste Dunăre va fi al treilea proiect de acest gen ca mărime din Europa.

Potrivit conducerii CNAIR, durata de derulare a proiectului va fi de 48 de luni - 12 luni proiectarea, 36 de luni execuţia efectivă.

"Deschiderea centrală a acestui obiectiv se va face printr-o singură trecere peste Dunăre, undeva la 1.210 metri, cu două viaducte, plus infrastructura de racordare la căile de comunicaţii. Bineînţeles că s-a avut în vedere şi racordarea la drumurile de mare viteză, aici vorbesc de drumurile Focşani - Galaţi - Brăila şi Brăila - Tulcea, astfel încât acest pod să fie pus în valoare. Acest obiectiv are în vedere legăturile dintre aceste zone şi să genereze dezvoltare economică în regiune", a explicat directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă.

Semnarea contractului de realizare a podului peste Dunăre vine după ce asocierea italo-japoneză a trecut printr-un război al contestaţiilor cu unul dintre competitorii pe acest proiect, un consorţiu ce avea drept lider China Communication Construction Company Ltd.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Începe proiectarea podului peste Dunăre de la Brăila

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis, luni, ordinul de începere a lucrărilor pentru cel mai important proiect de infrastructură de după Revoluţie. Consorţiul italiano-japonez, care a câştigat contractul de 1,99 de miliarde de lei pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila, are la dispoziţie, începând din această săptămână, un an pentru proiectare. Asta înseamnă că lucrările pentru construcţia podului vor demara efectiv în primăvara anului viitor. Conform contractului încheiat între statul român şi asocierea Astaldi SpA - IHI Infrastructure Systems CO.Ltd , cei doi constructori de talie mondială au la dispoziţie 12 luni pentru proiectare şi 36 luni pentru execuţie, iar garanţia lucrărilor va fi de 120 de luni. Conform anunţului de anul trecut al guvernanţilor, după ce va fi construit, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1,12 kilometri). Reamintim că podul suspendat va avea lungimea de aproape doi kilometri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Proiectarea podului peste Dunăre, blocată din neglijenţa autorităţilor

Deşi, la acest moment, consorţiul italiano-japonez ar fi trebuit să lucreze deja la proiectarea podului peste Dunăre de la Brăila, proiectul se amână pe o perioadă nedeterminată, din cauza unor gafe ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Mai mult, constructorii cer mai mulţi bani statului, din cauza neglijenţei autorităţilor.

Pentru că statul român, prin CNAIR, nu a avut grijă să rezolve problema reţelelor de utilităţi, care se află în zona în care urmează să fie construit podul peste Dunăre, constructorii italieni şi japonezi reclamă că nu pot demara lucrările de proiectare şi au transmis CNAIR o listă cu pretenţii care s-ar putea transforma în mai mulţi bani în buzunarul constructorilor şi mai puţini bani la bugetul de stat, relatează Digi 24. "În cadrul contractului de proiectare şi execuţie "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", nu au fost formulate revendicări. Antreprenorul, asocierea Astaldi S.p.A. - IHI Infrastructure Systems CO. LTD, a emis un număr de 10 notificări, prin care şi-a manifestat intenţia de a revendica costuri suplimentare şi extensie de timp, fără să specifice sumele şi extensia de timp la care se consideră îndreptăţit", au informat reprezentanţii CNAIR, într-un răspuns formulat la solicitarea televiziunii de ştiri. Notificările reprezintă atenţionări ale companiei privind neîndeplinirea unor obligaţii de către CNAIR. Dacă aceasta nu soluţionează nemulţumirile, atunci Astaldi va formula revendicări constând în creşteri de preţuri şi extensii de timp.

Ce ţine blocată proiectarea podului

Italienii de la Astaldi S.p.A au atenţionat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că ei nu pot face proiectul podului fără a şti care sunt şi unde vor fi relocate reţelele de utilităţi, potrivit Digi 24. Este vorba despre reţelele de apă, canal, irigaţii, telefonie şi electrice. În loc să treacă în sarcina constructorului şi aceste activităţi, pe lângă cele de proiectare şi construire a podului, CNAIR şi-a luat, în mod inexplicabil, angajamentul că va demara ea aceste activităţi. Compania are în derulare o serie de licitaţii pentru relocarea reţelelor, însă acestea se află în diverse stadii, departe de a fi încheiate. Mai mult, relocarea efectivă a reţelelor necesită, de asemenea, timp.

Digi 24 informează că firma italiană are o istorie lungă a revendicărilor emise faţă de statul român, în numeroase contracte de infrastructură. Cererile s-au finalizat cu succes. Spre exemplu, acum câţiva ani, compania a cerut de la CFR 71 de milioane de euro în cazul unui contract de modernizare a căii ferate. În cazul lotului 4 de autostradă, Sibiu - Orăştie, italienii au cerut plăţi suplimentare de 78 milioane lei. Firma italiană a formulat pretenţii şi în alte cazuri, precum cele privind Magistrala 5 de metrou din Bucureşti, Centura Piteşti sau lotul de autostradă Feteşti - Cernavodă. Toate, din cauza greşelilor făcute de autorităţile române.

Reamintim că, la finele lunii februarie, CNAIR a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru cel mai important proiect de infrastructură de după Revoluţie. Consorţiul italiano-japonez, care a câştigat contractul de 1,99 de miliarde de lei pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila, are la dispoziţie un an pentru proiectare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cum eşuează proiectul podului peste Dunăre de la Brăila într-un morman de hârtii, „incompetenţă şi dezinteres“

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ratat licitaţile pentru relocarea reţelelor de apă, electricitate şi gaze, dar dă asigurări că problemele vor fi rezolvate în timp util. Totuşi, calendarul stabilit pentru aceste proceduri a fost depăşit deja cu o jumătate de an, iar în alte şase luni concernul italo-japonez Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd ar trebui să se apuce efectiv de construit.

Podul peste Dunăre de la Brăila s-a împotmolit din nou în procedurile preliminare legate de mutarea reţelelor de utilităţi publice ce trec prin zonele unde urmează să se conecteze reţeaua rutieră la cele două capete ale acestuia. Este important de ştiut că aceste lucrări nu intră în sarcina companiei care a fost angajată de statul român să construiască podul (asocierea italo-japoneză Astaldi S.p.A. - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd), ci sunt coordonate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Din motive tehnice, CNAIR a împărţit lucrările pe trei loturi. Lotul 1 se referă la mutarea reţelelor electrice şi de telecomunicaţii, lotul 2 este pentru relocarea reţelor de apă şi irigaţii şi, în fine, lotul 3 are ca obiect reţelele de gaz.

Deşi se ştia de aceste lucruri încă de la început (ba chiar caietele de sarcini au fost gata în august 2017), statul român a întârziat aproape o jumătate de an cu începerea licitaţiilor, care au fost puse „pe tapet” de-abia la începutul lui 2018. Au fost organizate licitaţii pentru fiecare lot în parte, însă demersurile au eşuat în serie din lipsa de firme interesate, iar situaţie tinde să devină critică. Nu de alta dar la sfârşitul acestui an ar trebui, conform contractului semnat între statul român şi  Astaldi S.p.A. - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd, ca proiectarea să fie finalizată şi să înceapă procedurile preliminare contruirii, iar drumurile de acces (extrem de importante) trec prin zona reţelor ce trebuie neapărat relocate. Practic, dacă reţelele de utilităţi nu vor fi mutate în acest interval, lucrările la pod vor fi afectate, posibil chiar blocate. Rezultă acest lucru chiar din stufoasa corespondenţă purtată în ultimele luni între contractorul italo-japonez şi CNAIR, din care rezultă că în vreme ce constructorul îşi exprimă temerile că proiectul se va bloca, partea română susţine în continuare că lucrurile sunt în grafic. Deşi nu sunt, dat fiind că toate termenele stabilite prin protocolul iniţial au fost depăşite deja cu 3-6 luni.

Despre incompetenţa CNAIR

Într-un material postat pe internet, Asociaţia Pro Infrastructura din România atrage atenţia asupra faptului că la CNAIR este un haos cumplit şi că proiectul podului de la Brăila este pus în pericol de birocraţie şi de incompetenţă. Iată în continuare, integral, punctul de vedere al amintitei asociaţii neguvernamentate. „După ce la începutul acestui an licitaţia pentru relocarea reţelelor electrice de pe traseul podului peste Dunăre de la Brăila a fost anulată, a venit rândul celei pentru relocarea reţelelor de apă, canal şi irigaţii să aibă aceeaşi soartă. Cauza este clară: incompetenţa CNAIR în a realiza o documentaţie de licitaţie profesionistă. Teoretic, strategia CNAIR de a reloca utilităţile în cadrul unui contract separat de cel de construcţie poate fi considerată o idee bună pentru o investiţie de infrastructură rutieră. Motivul? Aceste operaţiuni durează ani de zile, conform experienţei cu proiectele aflate în derulare. Însă punerea în practică a acestei idei are în cazul de faţă rezultate dezastruoase. Această strategie ar avea avantaje nete faţă de situaţia curentă doar dacă utilităţile ar fi relocate ÎNAINTE de semnarea contractului de lucrări, pentru a oferi constructorului terenul liber de sarcini. CNAIR pare că a ignorat acest aspect, lansând licitaţiile pentru relocări DUPĂ semnarea contractului de lucrări cu antreprenorul italiano-japonez. În plus, având în vedere că aceste licitaţii sunt anulate şi nu au fost relansate până în prezent, constructorul podului este în imposibilitatea de a începe munca în teren, fiind îndreptăţit astfel la compensaţii financiare suplimentare (vestitele claim-uri), 100% din vina CNAIR. Într-un scenariu realist, dacă licitaţiile pentru relocarea utilităţilor vor fi relansate în viitorul foarte apropiat şi nu se vor anula şi de această dată, lucrările la acest obiectiv extrem de important pentru zona Brăila-Galaţi vor începe cu o întârziere de minim un an de zile, adică în 2020. Această întârziere este imputabilă în totalitate decidenţilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a căror lipsă de strategie, viziune şi planificare proactivă a marilor proiecte de infrastructură rutieră denotă multă incompetenţă, lipsă de profesionalism şi dezinteres faţă de problemele presante ale acestui domeniu”, se afirmă în document.

Nici exproprierile nu-s gata

Trebuie spus că n-au fost rezolvate nici problemele legate de exproprierea terenurilor necesare pentru drumurile de legătură cu podul, deşi unele dintre etape sunt relative simple, soluţionarea lor fiind, de fapt, o chestiune de câteva zile.  Spre exemplu, nu s-a făcut încă documentaţiile cadastrale pentru terenurile ce urmează să fie expropriate. Mai exact, este vorba de 460 de terenuri, cu o suprafaţă totală de peste 122 ha, aflate pe teritoriile judeţelor Brăila şi Tulcea. Procedura a fost demarată la începutul lunii decembrie, când CNAIR a lansat pe SEAP procedura de selectare a firmei căreia să îi fie atribuit contractul pentru serviciile de „întocmire documentaţii cadastrale, rapoarte de evaluare şi asigurare servicii juridice de asistenţă şi reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării şi execuţiei obiectivului de investiţie Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila, pe raza localităţilor Brăila şi Vădeni, judeţul Brăila, şi localităţile Smârdan şi Jijila, judeţul Tulcea”, dar totul s-a înţepenit pe parcurs. Totul pleacă de la documentele de licitaţie făcute prost, ceea ce a făcut ca trei dintre firmele care au cumpărat caietul de sarcini să depună contestaţii, invocând mai multe neclarităţi în acesta. Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis două din aceste contestaţii şi a obligat CNAIR  ca în 15 zile de la această decizie să refacă documentaţia prin modificarea procedurilor, ceea ce înseamnă, însă, o amânare de câteva luni a licitaţiei.

Despre podul de la Brăila

Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat la începutul lunii martie că a emis ordinul de începere a proiectării podului, etapă pentru care concernul italo-japonez care a câştigat licitaţia are la dispoziţie exact 12 luni, în conformitate cu contractul semnat pe 15 ianuarie 2018, chiar la finalul mandatului premierului Mihai Tudose.

Conform contractului, asocierea dintre Astaldi SpA (Italia) şi  IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia) ar trebui să treacă la construirea efectivă a podului în martie 2019, iar în martie 2022 este prevăzut să se facă recepţia finală. Există, cum era de aşteptat, şi un scenariu pesimist, potrivit căruia, pentru situaţii de forţă majoră, finalizarea contrucţiei s-ar putea amâna cu 12 luni, respectiv până în martie 2023. Garanţia lucrărilor va fi de 120 de luni (10 ani), răstimp în care orice problemă va fi corectată pe cheltuiala constructorului.

Valoarea totală a investiţiei se va ridica la 2,35 miliarde de lei, cu tot cu taxele aferente (adică undeva la peste 510 de milioane de euro) şi include nu doar construirea podului suspendat peste fluviu, ci şi a drumurilor de conexiune ce vor fi făcute de la zero pe malul tulcean. Ele sunt în lungime totală de 23,4 kilometri, cu două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

Unul dintre capetele podului (cel dinspre vest) va fi amplasat între Galaţi şi Brăila, în amonte de confluenţa Dunării cu Siretul, la circa un kilometru de Brăila şi aproximativ şase kilometri de Galaţi. După cum este stipulat în caietul de sarcini, se va asigura conexiunea rutieră cu drumul european E87 (care merge spre Galaţi şi Vama Giurgiuleşti, precum şi cu drumurile naţionale 2A, 21, 22, 22B şi 23. Capătul de pe malul dobrogean al fluviului se va lega cu infrastructura rutieră în apropiere de oraşul Măcin şi va asigura continuarea E87 către Tulcea şi va face jocţiunea şi cu cel mai scurt drum dintre Moldova şi Litoral: DN 22D.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuita din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lătime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zona mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de câte 2,8 m  lăţime fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătura între tablier şi cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor de apărare. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Cu toate că ordinul de începere a proiectării a fost deja dat, rămâne nebuloasă problema finanţării. Pentru anul 2018, Ministerul Transporturilor a bugetat doar 23,8 milioane de lei, adică doar 1%  din valoarea proiectului. Nu este clar deocamdată dacă această sumă va fi de-ajuns pentru a acoperi proiectarea, exproprierile de terenuri şi alte cheltuieli ce ar trebui realizate încă din acest an (avize, organizare de şantier, aprovizionarea primară),  astfel încât să nu se tergiverseze derularea proiectului încă din debutul său.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Proiectul podului peste Dunăre de la Brăila s-a încurcat în licitații și exproprieri

Greu cu podul peste Dunăre de la Brăila. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să găsească o firmă dispusă să proiecteze și să execute lucrările de relocare a rețelelor electrice și de telefonie din zona în care va fi construit obiectivul. La prima licitație organizată în iarnă nu s-a prezentat nici un ofertant iar acum Compania de Drumuri mai face o încercare. Firmele interesate se pot înscrie până pe 8 august iar contractul are o valoare de 12 milioane de lei și trebuie dus la bun sfârșit în trei ani de la semnarea documentului.

Probleme sunt și cu exproprierile de terenuri care cad tot în sarcina statului român. Este vorba despre 460 de terenuri din județele Brăila și Tulcea, în suprafață totală de peste 122 de hectare. Procedura de expropriere este de durată, având în vedere că legea prevede parcurgerea unor pași obligatorii, pornind de la documentațiile cadastrale și terminând cu despăgubirea persoanelor expropriate.

Construcția podului considerat cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani din România a fost atribuită unui consorțiu format din două companii din Italia și Japonia, pentru circa 433 de milioane de euro fără TVA. Lucrarea conține podul dar și execuția pe 23 de km a drumului principal Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin.

Contractul a fost semnat în luna ianuarie. Chiar dacă a fost anunțată ca o mare investiție de infrastructură, Guvernul a alocat anul acesta doar 1% din fondurile necesare proiectării și execuției podului de la Brăila, în condițiile în care suma minimă se cifra la 15% din valoarea totală a investiției. Oricum, reprezentanții proiectantului și ai constructorului au anunțat că, la toamnă, companiile din Italia și Japonia vor deschide un sediu în orașul Brăila.

expressdedunare.ro

Link to comment
Share on other sites

😂

Lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila se vor deschide în această toamnă

Lucrările la podul peste Dunăre, considerat unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură din România, se vor deschide în această toamnă, având în vedere că, în această perioadă, nivelul fluviului este mai scăzut, deşi în mod normal şantierul ar fi trebuit deschis în primăvara anului viitor, a declarat, joi, reşedintele CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, citat de Agerpres.  "Şantierul se deschide din toamnă. Am luat această hotărâre pentru că fluviul Dunărea va fi mai scăzut şi în toamnă se poate lucra mai mult. Se va începe puţin mai devreme. Normal ar fi trebuit să înceapă lucrarea după predarea proiectului tehnic, adică în primăvara anului viitor. Promisiunea este că din toamnă se va organiza şantierul şi va începe prima etapă a acestui mare proiect, efectiv podul peste Dunăre. Celelalte viaducte vor fi construite în etapa a doua", a precizat Chiriac, într-o conferinţă de presă. 

El a afirmat că, săptămâna trecută, a participat la o şedinţa tehnică, alături de proiectanţi şi reprezentanţii constructorului şi cei ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa din cadrul CNADNR SA. "Au venit în primul rând să îmi prezinte proiectul şi tot ce înseamnă detalii tehnice, cu rugămintea de a-i ajuta din punct de vedere legal la organizarea de şantier şi la obţinerea de documente, pentru a elimina acea birocraţie covârşitoare. Ei au vrut să ne prezinte partea lor de experienţă, sunt 14 poduri construite de ei. Acum sunt trei grupuri de lucru care lucrează la partea tehnică, unul în Bucureşti, unul în Japonia şi unul în Italia. Tot ceea ce înseamnă partea de proiectare a podului este aproape gata. Pe partea stângă a digului cum mergem spre Galaţi se fac deja studii geo", a spus Chiriac.

dcnews.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.