Jump to content

Brăila face podul peste Dunăre


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre sunt în grafic

Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989, sunt în grafic, după cum au declarat atât constructorul, cât şi conducerea Consiliului Judeţean, miercuri, cu ocazia unei vizite făcute de presă pe şantierul podului.

Potrivit preşedintelui CJ Brăila, Francisk Chiriac, lucrările la pod sunt în grafic, deşi au existat unele întârzieri legate de relocarea utilităţilor, dar că cea mai dificilă problemă întâmpinată pentru realizarea acestui obiectiv a reprezentat-o defrişarea. "Suntem mulţumiţi de stadiul lucrărilor, sper ca în continuare Guvenul, Ministerul Transporturilor, CNAIR să acorde o atenţie exagerată, dacă pot spune aşa, acestui proiect, pentru că este cel mai mare proiect de infrastructură a ţării şi din Europa. Noi ţinem foarte mult la acest proiect şi împreună cu vecinii de la Tulcea îl monitorizăm de fiecare dată. Când apar probleme, facem întâmpinări către ministrul Transporturilor şi către CNAIR să urgenteze demersurile, iar aici mă refer la partea de utilităţi, la relocarea utilităţilor, la defrişare, pentru că mai sunt de defrişat 1,5 hectare pe partea Brăilei, astfel încât constructorul să nu aibă niciun motiv pentru a nu-şi duce la îndeplinire contractul asumat. Pentru că e vorba de România şi de Brăila şi credem foarte mult că acest mare proiect de infrastructură poate aduce pe lângă el dezvoltarea municipiului şi judeţului Brăila şi, de ce nu, şi a municipiului Galaţi", a declarat Chiriac.

Declaraţia preşedintelui CJ a fost completată de Viorel Enaşu, cel care monitorizează lucrările la Podul de la Brăila, care a precizat că defrişările au durat şase luni de zile. "Cea mai dificilă problemă a fost defrişarea, a durat şase luni, pentru că procedura a fost anevoioasă, cu scoaterea din fond forestier. Defrişarea nu s-a încheiat, pentru că trebuie să mai lărgim culoarul din zona de protecţie a podului. După ce podul va fi construit, va fi nevoie de o anumită lăţime, pe care să se poată face mentenanţa. Defrişările s-au făcut 10 metri pe partea stângă şi 10 metri pe partea dreaptă, în total fiind vorba de peste un hectar de pădure. Pe cealaltă parte, la Jijila, a fost mai simplu pentru că zona pe care se va construi podul nu a fost împădurită", a declarat Viorel Enaşu.

Reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Marius Puşcaşu, a declarat că instituţia pe care o reprezintă este, de asemenea, mulţumită de stadiul lucrărilor la Podul peste Dunăre. "Sunt permanent în şantier şi la orice problemă, orice solicitare răspund cu promptitudine. Momentan suntem mulţumiţi de stadiul lucrărilor, antreprenorul s-a descurcat, a efectuat în termen lucrările, mai sunt mici probleme, care se vor rezolva în perioada imediat următoare cu sprijinul Consiliului Judeţean şi al Primăriei Brăila. La exproprieri se lucrează deja, există un antreprenor care lucrează la documentaţiile cadastrale", a Puşcaşu.

În momentul de faţă se lucrează intens la blocul de ancoraj, locul unde vor fi amplasate cablurile de susţinere ale podului, care are o adâncime de 40 de metri. "Scăderea nivelului Dunării ne-a ajutat foarte mult când am excavat. Totul a fost conform studiului geo şi a investigaţiilor preliminare, nu am întâlnit nicio necunoscută. Suntem în grafic, pe măsură ce înaintăm să vedem dacă avem probleme, dar eu cred că nu vor fi. Acum apa a scăzut foarte mult. În momentul în care vorbim, apa este la minus 20 de metri în incintă, cu o diferenţă afară de 10 metri. Acum putem lucra în condiţii de uscat, ca să spun aşa. Incinta este închisă, are pereţii laţi până la minus 40 de metri. Automat fiind închisă, noi tragem apă de cumva de dedesubt", a explicat Viorel Enaşu.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată în ianuarie 2018 de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, respectiv 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

"Având în vedere ritmul lucrărilor până în prezent, noi vrem să felicităm constructorul şi suntem ferm convinşi că dânşii vor menţine acelaşi ritm şi în perioada următoare, deoarece toţi brăilenii aşteaptă cu nerăbdare ca visul unui pod peste Dunăre să se transforme în realitate şi, la finalul contractului, să putem traversa Dunărea fără a aştepta bacul, care are acele întârzieri mari când este ceaţă sau o furtună foarte mare pe Dunăre", a declarat primarul de Brăila, Marian Dragomir.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul. Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 m, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 m pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 m şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 m lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 m fiecare.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Podul peste Dunăre „a intrat la apă”. Bugetul alocat pe 2020 este ridicol de mic

Asociația Pro Infrastructura a transmis, imediat după promulgarea bugetului pe 2020 de către Președintele Klaus Iohannis, un semnal de alarmă legat de subfinanțarea gravă a proiectelor de investiții aflate în curs.

Sunt amintite acolo mai multe segmente de autostradă, dar și podul aflat în construcție pe Dunăre, care să urmează să lege DN2B de malul tulcean (conexiunea cu podul fiind, pe malul drept, undeva între Galați și Brăila).

Deși potrivit graficului de lucrări podul ar fi avut nevoie de între 800 de milioane și un miliard de lei, Guvernul Orban a alocat doar 97 de milioane de lei, adică aproximativ 10% din necesarul de 2020 și numai 5% din valoarea totală.

Termenul de finalizare a investiției de 2,2 miliarde de lei ar fi octombrie 2021, însă în condiții în care în 2019 s-au acordat numai 500 de milioane de lei (față de un necesar de 700-800 de milioane de lei), iar în 2020 finanțarea a fost aproape oprită, situația devine clară: podul nu poate fi gata mai devreme de sfârșitul anului 2022.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

CNAIR a semnat contractul pentru supervizarea proiectării şi execuţiei Podului suspendat peste Dunăre

CNAIR a anunţat că a semnat, marţi, contractul "Supervizarea Proiectării şi Execuţiei Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu asocierea Metroul - Italrom Inginerie Internationala - Sistema Ingegneria - Arex Lider Company, valoarea contractului fiind de 35,16 milioane lei fără TVA.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în 15 ianuarie 2018 între CNAIR şi Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1,995 miliarde lei, fără TVA. Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient". Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km. Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri şi va fi poziţionat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina), arată CNAIR într-un comunicat.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Podul peste Dunăre, construit cu oţel de la Galaţi

Combinatul siderurgic Liberty Galaţi va furniza oţel pentru cel mai important proiect regional de dezvoltare a infrastructurii - podul peste Dunăre de la Brăila. Mai exact, siderurgiştii gălăţeni vor livra pentru Fincantieri Infrastructure tabla groasă care va fi, mai apoi, folosită la confecționarea segmenților tablierului podului, operațiune care se desfășoară la Șantierul Naval Vard din Brăila.

"Suntem mândri să fim furnizori, dar și foarte hotărâți să livrăm clientului nostru soluțiile tehnice, logistice și comerciale așteptate" a declarat Bogdan Grecu, directorul general al Liberty Galați. "Podul are o mare importanță pentru noi și pentru comunitate. Am arătat deschidere și flexibilitate față de cerințele specifice ale clientului nostru. Totodată, am reușit ca pentru primele volume să reducem timpii de laminare, de la şase - opt la două - patru săptămâni, în urma prioritizării proiectului pe întregul circuit de producție", a declarat la rândul ei Cristina Șerbănoiu, şeful echipei Servicii Clienți a Liberty Galați.

Podul peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri și va fi construit de companiile Astaldi și IHI Infrastructure Systems. Valoarea proiectului este estimată la circa 500 de milioane de euro.

Tabla groasă produsă la Galați a fost folosită și la construcția Podului "Osman Gazi", inaugurat în 2016, care traversează Golful Izmit.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lucrările la podul de la Brăila au ajuns la 15%

Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989, sunt în grafic, după cum au declarat atât constructorul, cât şi conducerea Consiliului Judeţean, joi, cu ocazia unei vizite făcute de presă pe şantierul podului. "Lucrările sunt în grafic, ne-a ajutat foarte mult vremea şi colectivul care a muncit şi munceşte într-un ritm alert, zi şi noapte. În momentul de faţă, am realizat 15% din întreaga lucrare. Noi sperăm să ne încadrăm în cele 23 de luni câte mai sunt până la finalizarea proiectului. Nu cred că va fi o problemă acest termen, atâta timp cât finanţarea este la timp şi noi ne facem treaba. Până acum totul este în regulă, nu avem nicio problemă nici cu finanţarea, plăţile sunt la zi. Se aşteaptă autorizaţia de construcţie pentru cea de-a doua etapă a acestei construcţii", a declarat Viorel Eşanu, cel care monitorizează lucrările la Podul de la Brăila.

În momentul de faţă se lucrează intens la blocul de ancoraj, locul unde vor fi amplasate cablurile de susţinere ale podului, care are o adâncime de 40 de metri. "Acest bloc de ancoraj nu s-ar fi putut săpa, având în vedere că pânza freatică este foarte sus, dacă nu se recurgea la un sistem de epuizment, efectiv au fost forate 26 de puţuri, care pompează apa şi o deversează în Dunăre 24 de ore din 24, cu nişte debite impresionante, undeva la 45 litri pe secundă. Acest sistem ne ajută să depresurizăm incinta blocului de ancoraj şi să lucrăm în mediu uscat", a completat Viorel Eşanu.

Sursa citată a explicat şi care este stadiul lucrărilor la piciorul podului, unde numai pentru armarea radierului se foloseşte o cantitate impresionantă de fier, respectiv 1.200 tone. "La piciorul podului de pe malul din Brăila se lucrează la armarea radierului. Armarea este una impresionantă, se foloseşte undeva la 1.200 tone de fier numai pentru partea de radier, cantităţile sunt uriaşe. Furnizorii sunt diverşi, din Galaţi, Bucureşti. Acesta este un fier special, el vine gata fasonat, pregătit, gata de montaj. Se evită pierderea de timp, cum era pe timpuri, când se fasona în şantier. Noi îl avem depozitat pe diferite mărci, ştim exact poziţia fierului când vine şi doar îl montăm", a spus Viorel Eşanu.

Preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, s-a arătat mulţumit atât de stadiul lucrărilor la Podul peste Dunăre, cât şi de profesionalismul şi colaborarea pe care o are cu cei care execută acest proiect. "Sunt plăcut impresionat de profesionalismul acestor oameni, le dăm tot suportul, avem o relaţie excepţională de comunicare şi le stăm în fiecare zi la dispoziţie, astfel încât să rezolvăm cât mai repede problemele care ţin de partea locală", a declarat Francisk Chiriac.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată în ianuarie 2018 de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, respectiv 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 m, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 m pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 m şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 m lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 m fiecare.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Exproprieri de 2,77 milioane lei pentru imobile situate pe amplasamentul suplimentar, parte din proiectul podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor propune exproprieri de 2,77 milioane lei pentru 264 de imobile situate pe amplasamentul suplimentar care fac parte din proiectul podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, arată un proiect de Hotărâre a Guvernului publicat în dezbatere de minister. "Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 2,774 milioane lei, aferentă unui număr de 264 imobile, în suprafaţă totală de 127.882 mp teren", arată documentul consultat de News.ro.

De altfel, pentru exproprierea imobilelor proprietate privată afectate de realizarea acestui obiectiv de investiţii a fost aprobată Hotărârea Guvernului nr. 857/2018. A fost totodată emisă şi Decizia de expropriere nr. 31/08.01.2019. Potrivit documentului aprobat de Guvern în 2018, urmau să fie expropriate 64,2 hectare de teren în judeţele Brăila (localităţile Brăila şi Vădeni) şi Tulcea (Smârdan şi Jijila), iar proprietarii să primească în total, în compensaţie, 10,34 milioane lei, suma fiind stabilită în urma unei evaluări ANEVAR din 2018. Proiectul are statut de lucrare de utilitate publică de interes naţional şi necesită exproprierea unui număr de 400 de proprietăţi.

Indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investiţii "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", judeţele Brăila şi Tulcea, au fost aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 612/2017. Potrivit documentului, valoarea totală a investiţiei este de 2,59 miliarde lei inclusiv TVA. Construcţia sa ar dura patru ani.

"Prin prezentul proiect de act normativ se propun următoarele: aprobarea amplasamentului suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes naţional 'Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila', judeţele Brăila şi Tulcea, conform variantei finale a Proiectului Tehnic, prevăzut în anexa nr. 1, la prezenta hotărâre; aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional 'Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila', judeţele Brăila şi Tulcea, a listei cuprinzând proprietarii sau deţinătorii de imobile proprietate privată supuse exproprierii situate pe raza localităţilor Brăila şi Vădeni, din judeţul Brăila şi localităţile Smărdan şi Jijila, din judeţul Tulcea, aşa cum rezultă din evidenţele unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 2,774 milioane lei, pentru un număr de 264 imobile, în suprafaţă totală de 127.882 mp teren, prevăzute în Anexa nr. 2 la prezentul proiect de hotărâre", mai arat[ documentul. Suma de 2,774 milioane lei aferentă imobilelor, reprezentând terenuri cu sau fără investiţii, pentru localităţile Brăila şi Vădeni, din judeţul Brăila şi a localităţilor Smârdan şi Jijila,  din judeţul Tulcea, rezultă din raportul de evaluare întocmit în luna martie 2020 de către evaluatorul autorizat Ostiadal Valentin membru atestat ANEVAR.

Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, judeţele Brăila şi Tulcea, are ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în zonele în prezent tranzitate. Drumul a fost proiectat, astfel încât obiectivul de investiţie să se execute pe teritorul administrativ al localităţilor Brăila şi Vădeni din judeţul Brăila, precum şi pe teritorul administrativ al localităţilor Smârdan şi Jijila din judeţul Tulcea.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ministrul Transporturilor, despre podul suspendat peste Dunăre

Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din istoria României pentru această zonă, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, aflat în vizită la obiective de infrastructură din judeţele Brăila şi Galaţi.

"Este cea mai mare dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din istoria României pentru această zonă. Avem acest obiectiv în implementare şi 500 de milioane de euro valoarea lui, avem în licitaţie, proiectare şi execuţie cele două obiective, varianta de ocolire Galaţi şi drum expres Brăila-Galaţi, împreună, cu o valoare de aproximativ 300 de milioane de euro şi aşa cum puteţi observa, avem şi conexiunile acestui obiectiv cu principalele centre de dezvoltare din zonă, pentru că acest pod fără conexiunea cu drumul expres, cu Tulcea, cu Galaţiul, cu Constanţa mai departe, nu este valorificat la nivelul investiţiei pe care noi o facem aici. Aşadar, în cele 5 luni din acest an, Guvernul Orban a semnat contractele pentru realizarea SF (studiul de fezabilitate, n.r.) şi întocmirea proiectului tehnic de execuţie pentru următoarele Drumul expres Brăila-Tulcea 75 km", a spus Lucian Bode, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor.

El a menţionat că după finalizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic va fi scoasă la licitaţie execuţia. De asemenea, pentru drumul expres Buzău-Brăila 98 km, în 21 februarie a fost semnat contractul pentru realizarea SF şi întocmirea proiectului tehnic de execuţie. În drumul expres Focşani-Brăila-Galaţi, unde intră şi varianta ocolitoare Galaţi şi drumul expres Brăila-Galaţi, sunt în evaluare obiectivul de proiectare şi execuţie, intră şi secţiunea Focşani-Brăila 76 km. Pe data de 21 mai a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.

"În ceea ce priveşte cele două obiective aflate în procedură de licitaţie estimăm că, fără contestaţii, finalizăm raportul procedurii la sfârşitul lunii iulie, iar în luna august semnăm contractul pentru varianta ocolitoare Galaţi. De asemenea, pentru cei 11 km din drumul expres Brăila-Galaţi finalizăm procedura la sfârşitul acestei luni, publicăm raportul procedurii, anunţăm câştigătorul şi fără contestaţie la începutul lunii iulie vom fi în măsură să semnăm contractul de proiectare şi execuţie pentru drumul expres Brăila-Galaţi. Mai sunt două obiective care au o anumită întârziere, dar pe care le-am dezgropat, pentru că erau uitate de ani de zile. Mă refer la varianta de ocolire Tecuci. În acest an suntem în proces de finalizare a expertizelor şi vom scoate la licitaţie execuţia acestui tronson, cât a mai rămas de executat din cei 7 km, până la sfârşitul acestui an. Şi nu în cele din urmă, credem că cel mai târziu în luna iulie, în funcţie de cum se mişcă antreprenorul, vom fi în măsură să semnăm contractul pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru drumul expres Constanţa-Tulcea, cei 112 km", a precizat Lucian Bode.

În cursul zilei de miercuri, 10 iunie 2020, ministrul Lucian Bode şi premierul Ludovic Orban, alături de reprezentanţi ai autorităţilor locale şi managementul CNAIR au verificat stadiul lucrărilor la o serie de obiective de infrastructură din judeţele Brăila şi Galaţi. În cadrul vizitei, delegaţia guvernamentală a inspectat şi lucrările realizate până în prezent la Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, parte din drumul expres Brăila - Tulcea - etapa 1. Cu această ocazie oficialii guvernamentali au apreciat mobilizarea constructorilor ce sunt angrenaţi în realizarea acestui complex obiectiv de infrastructură. Astfel, stadiul fizic de 17,40% care se înregistrează în prezent este rezultatul ritmului susţinut în realizarea lucrărilor precum şi faptului că în această perioadă s-a lucrat conform graficului de lucru asumat. Lucrările realizate de Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure SystemsCo.Ltd. (Japonia), în baza contractului de proiectare şi execuţie în valoare de 1,995 miliarde de lei, fără TVA, au ca termen estimat de finalizare luna decembrie 2021.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Au apărut întârzieri în proiectul podului peste Dunăre de la Brăila

Prefectura județului Brăila anunță că au apărut întârzieri în proiectul podului peste Dunăre de la Brăila. Principalele probleme au legătură cu relocarea rețelelor de utilități de pe traseul drumului care va lega podul de șoselele existente. De asemenea, exproprierile ar putea provoca alte întârzieri.

În acest sens, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a solicitat sprijinul Instituției Prefectului-Județul Brăila, pentru a se implica în deblocarea etapelor premergătoare începerii lucrărilor la acest tronson de drum, unde au fost semnalate o serie de întârzieri. Este vorba despre relocările utilităților necesare realizării acestui obiectiv, respectiv cea a conductelor de apă-canal, a Companiei de Utilități Publice Dunărea Brăila, un proiect în valoare de 1.801.497,93 lei fără TVA, unde se așteaptă semnarea contractului de execuție.

„Au fost semnalate o serie de întârzieri. Este vorba despre relocările utilităților necesare realizării acestui obiectiv, respectiv cea a conductelor de apă-canal, a Companiei de Utilități Publice Dunărea Brăila, un proiect în valoare de 1.801.497,93 lei fără TVA, unde se așteaptă semnarea contractului de execuție. De asemenea, au fost semnalate întârzieri și la capitolul relocării rețelelor electrice. În acest sens s-a avizat studiul de coexistență cu SDEE Muntenia Nord, este în curs de avizare E-Distribuție Dobrogea și urmează  depunerea studiului de coexistență la Transelectrica (pentru rețele de 220kV și 400Kw), proiectantul întâmpinând dificultăți în obținerea acordului de mediu, având în vedere faptul că aceste relocări se realizează în arii protejate”, a anunțat Prefectura județului Brăila.

Tot pentru realizarea obiectivului Pod suspendat peste Dunăre este necesară și relocarea rețelelor de gaze. Astfel, urmare a anulării procedurii de achiziție de 3 ori din motive de neprezentare a ofertanților, privind proiectarea și relocarea conductelor, CNAIR a demarat o procedură de achiziție prin negociere directă fără publicare, contractul fiind obținut de Distrigaz.

Pentru a începe lucrările la drumul de legătură dintre centura Brăilei și pod, mai este nevoie de asemenea, și de relocarea unor stâlpi de iluminat de pe DN2B, această sarcină revenind Primăriei municipiului Brăila.

O altă situație care necesită o atenție deosebită este și cea legată de exproprieri întrucât, după finalizarea proiectului tehnic au rezultat suprafețe de exproprieri suplimentare. În acest scop a fost întocmit deja un proiect de  Hotărâre de Guvern.

„Urmare a acestei analize, prefectul județului Brăila, Cătălin Boboc a programat săptămâna aceasta mai multe întrevederi cu persoanele direct responsabile pentru deblocarea acestei situații, astfel încât să poată începe lucrările, cât de curând, și pe acest tronson de drum. Prima întâlnire a fost chiar astăzi, 23.06.2020, cu reprezentanții CUP Dunărea și CNAIR”, a anunțat biroul de presă al Prefecturii Brăila.

cetateanul.net

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Valoarea contractului pentru podul peste Dunăre, modificată

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat semnarea unui act adiţional la contractul de finanţare pentru proiectul "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila".

Conform CNAIR, valoarea totală a contractului se modifică la 2.572.885.314,92 lei, cu aproape un milion de lei în plus faţă de suma iniţială. Rămân, însă, neschimbate valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, echivalentă cu 85 la sută şi cofinanţarea - echivalentă cu 15 la sută din valoarea totală eligibilă.

Reamintim că proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, data preconizată a finalizării fiind 31 decembrie 2023.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Podul peste Dunăre ar putea fi gata înaintea drumurilor

Semnalul de alarmă tras de Asociația Pro Infrastructură, potrivit căreia am putea avea pod peste Dunăre, dar nu şi căi de acces către el, este confirmat, cu jumătate de gură, de guvernanţi.

Potrivit Ştirilor Pro Tv, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Ioniţă, admite că este foarte posibil ca podul să fie gata cu o jumătate de an înaintea drumurilor: “Lucrurile au pornit, din nefericire, puţin cu stângul. În anul 2018, în contractul cu antreprenorul nu au fost incluse şi acele lucrări de relocare a utilităţilor. Şi, din punctul meu de vedere, acesta este un lucru total greşit”.

Deşi reprezentanţii CNAIR dau vina pe pandemie, în realitate, arată Ştirile Pro Tv, funcţionarii români întârzie nepermis de mult cu exproprierile şi avizul de mediu.
Conform preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, “Nici în ziua de astăzi banii nu au fost daţi către proprietari, dar cel mai grav este că a doua etapă de exproprieri încă nu s-a făcut, iar lucrările drumurilor de legătură stagnează. Sunt oameni care trebuie să îşi facă datoria”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Anuntul scandalos despre podul peste Dunare intre Galati si Braila: "Va ramane muzeu timp de un an"

Catalin Drula, ministrul Transporturilor, sustine ca podul de peste Dunare de la Braila, "Golden Gate"-ul Romaniei, "va ramane muzeu timp de un an", pentru ca drumurile noi de conexiune "au fost lasate de izbeliste" si nu vor fi gata la timp. "Sunt in rezolvare problemele de la Braila. Va iesi in curand autorizatia de construire pentru un sector de 7 kilometri. Vor iesi apoi si pentru restul. Sunt acele drumuri de legatura care au fost lasate de izbeliste", a declarat Catalin Drula intr-un interviu pentru HotNews.ro.

Lucrarile la podul suspendat de la Braila, cel mai mare proiect de infrastructura din Romania ultimilor trei decenii si al treilea din Europa, se apropie de inaltimea maxima, pilonii trecand de 185, respectiv 160 de metri. La turnul de la Braila, betonarea s-a finalizat in data de 22 decembrie 2020, la cota de 186 de metri, urmand ca in maximum doua saptamani sa fie ridicate grinzile de rigidizare. Pilonii s-au inaltat cu circa 20 de metri in doar doua saptamani, la finalul lunii decembrie, inaltimea acestora fiind de 167 de metri. La turnul de la Jijila, betonarea a ajuns la cota de 162,5 metri, cu un ritm al turnarilor de circa doi metri in 24 de ore, sustine Compania de Drumuri. In ultimele 14 zile s-a inregistrat, totusi, un progres de 10 metri.

Podul suspendat de la Braila are o lungime totala de 1,97 kilometri, iar deschiderea centrala este de 1,12 kilometri. Cele doua turnuri, cate unul pe fiecare mal, vor avea o inaltime de 192,64 metri, devenind, astfel, cele mai inalte constructii din Romania. Anul acesta, japonezii de la IHI vor incepe suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic, anunta Asociatia Pro Infrastructura. Asociatia de constructori, formata din italienii de la Astaldi si japonezii de la IHI Infrastructure System, a ajuns la un stadiu fizic de 27,4%, iar lucrarile ar trebui sa fie gata in decembrie 2022.

Proiectul prevede si constructia a 23,4 kilometri de drum expres pentru a conecta podul si are doua sectiuni: drumul principal Braila - Jijila, cu 19 kilometri si drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, care are 4,3 kilometri. Proiectul valoreaza 1,99 miliarde de lei, fara TVA, fiind cel mai scump proiect de infrastructura din Romania. Ordinul de incepere a lucrarilor s-a emis doar pentru o sectiune din cele cinci, adica pe sectiunea a doua, pe podul suspendat. In septembrie 2020 s-a emis hotararea de guvern pentru expropieri suplimentare, iar in noiembrie s-a emis decizia de expropiere si s-au aprobat proiectele tehnice de executie aferente relocarilor liniilor electrice si telecomunicatiilor.

ziare.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Impas: constructorii nu au început lucrările la drumul care va conecta podul peste Dunăre de la Brăila

S-au finalizat exproprierile din proiectul podului peste Dunăre de la Brăila. Totuși, lucrarea care vizează realizarea drumurilor de legătură nu este în grafic, anunță ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Constructorii nu se pot apuca de treabă deoarece nu au depus încă documentația pentru obținerea autorizației de construire.

Lucrările la podul propriu-zis decurg bine, iar întârzieri sunt doar la drumurile de legătură, anunță reprezentantul Guvernului. „La pod lucrările merg din plin, dar la drumurile expres de legătură care au aprox. 21 km lungime în total (și care sunt necesare pentru folosirea podului) nu au început încă”, a explicat ministrul Cătălin Drulă.

Proiectul prevede realizarea a 23,4 kilometri de drum expres pentru a conecta podul cu infrastructura existentă. Este vorba despre două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, pe o lungime de 19 kilometri și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Macin, care are 4,3 kilometri. În prezent, lucrarea a ajuns la stadiul eliberării autorizației de construire „Am făcut o echipă de lucru dedicată și avem pași înainte făcuți în ultimele săptămâni: au fost finalizate exproprierile suplimentare, iar săptămâna această a fost emisă de Agenția de Mediu și decizia privind acordul de mediu. Tot ce mai rămâne este depunerea de către constructor a documentației pentru autorizația de construire și emiterea acesteia de către minister. Am cerut atât constructorului, cât și companiei naționale de drumuri, să urgenteze la maxim acești pași, pentru ca lucrările la drumurile de legătură să înceapă odată cu vremea bună”, a precizat Drulă.

Podul va fi gata la finalul anului viitor. Totuși, din cauza problemelor apărute la infrastructura adiacentă, podul ar putea fi folosit cu o întârziere de un an.

expressdedunare.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Autorizaţie pentru primii kilometri de drum către Podul de la Brăila

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că a fost emisă autorizația de construire pentru primii şapte kilometri de drum de legătură cu podul peste Dunăre de la Brăila. Este vorba despre lucrările pentru sectoarele de drum principal Brăila - Jijila: km 2+560 - km 4+150 și km 11+980 - km 16+450 la obiectivul Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

„Urmează, în curând, și pentru restul acestor drumuri, fără de care podul nu ar putea fi dat în trafic la finalul anului viitor. În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, Podul terminat ar rămâne «muzeu»”, scrie, într-o postare publică pe Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

În ceea ce priveşte licitaţia pentru drumul expres Brăila-Galaţi, săptămâna viitoare, la Curtea de Apel Bucureşti, este programat un nou termen al procesului intentat de compania Astaldi împotriva CNAIR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ludovic Orban - una caldă, alta rece: Pod peste Dunăre vom avea, aeroport ce ne mai trebuie?

După ce, în 2020, în calitate de premier, a vizitat șantierul podului peste Dunăre ce va lega Galațiul și Brăila de malul din Tulcea, liderul PNL Ludovic Orban s-a întors sâmbătă, 22 mai, de această dată în calitate de președinte al Camerei Deputaților, pentru a discuta cu constructorii despre evoluția celui mai important proiect de infrastructură derulat în România în ultimele trei decenii.

Reprezentanții companiilor Astaldi, din Italia și IHI Infrastructure System, din Japonia – ce și-au adjudecat în 2018 construirea proiectului lansat de CNAIR – i-au prezentat lui Ludovic Orban pașii care s-au făcut până în prezent în derularea proiectului.

După cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, turnurile de susținere a podului suspendat, înalte de 192 de metri, au fost deja finalizate, iar în prezent se lucrează intens la blocurile de ancoraj și la pregătirea platformei cu ajutorul căreia vor fi trase cablurilor de susținere, cu o greutate de peste 6.700 tone. Podul ar urma să aibă o lungime de aproape doi kilometri, iar calea de rulare va fi formată din 80 de segmente de tablier, fiecare cu o lungime de 25 de metri și o greutate de 250 tone.

Dincolo de calitățile tehinice absolut remarcabile ale podului ce cu siguranță va deveni o emblemă a zonei Galaț – Brăila, toată această investiție – de aproape 500 milioane de euro, din fonduri europene, cu tot cu legăturile rutiere – va avea un rol major în revigorarea economică a regiunii. Acesta este, de altfel, și motivul pentru care Ludovic Orban a ținut să facă această vizită de lucru, pentru a se asigura că lucrurile sunt în ordine, iar constructorii nu întâmpină impedimente în derularea proiectului.

”Este o investiție extrem de importantă, prioritară, care nu trebuie privită izolat.  Practic, scopul acestui pod este mult mai amplu și va reprezenta alături de celelalte investiții care se vor realiza în următorii ani o deschidere a Brăilei, Galațiului, a întregului areal către toate arterele importante și coridoarele de transport transeuropene. Mă refer aici la legătura cu portul Constanța, la legătura cu A7 (viitoarea Autostradă Moldova) prin drumul expres Brăila – Buzău și drumul expres Brăila – Focșani, dar mai departe și legătura cu coridorul IV de transport paneuropean.

Adică, să înțeleagă bine brăilenii, gălățenii și tulcenii – se vor putea sui în mașină și să ajungă pe autostradă până la granița de vest, să ajungă pe autostradă sau drum expres până la Constanța sau să ajungă spre nord-estul Europei!”, a subliniat Ludovic Orban.

Liderul liberal a precizat că o infrastructură modernă de transport va fi un catalizator pentru atragerea în zona Galați-Brăila a noi fluxuri de marfă și va fi un suport pentru atragerea de noi investiții și, implicit, pentru dezvoltarea economică a zonei.

Pe de altă parte, dacă podul suspendat peste Dunăre va duce la îndeplinierea dorinței locuitorilor din Galați și Brăila de a avea o legătură directă cu Tulcea, Ludovic Orban pare a fi uitat de promsiunile din noiembrie 2020, din campania electorală, când, în urma discuțiilor cu colegii liberali gălățeni, discuții prezentate pe larg în presă, se părea că PNL sprijină realizarea unui aeroport regional Galați – Brăila. ”Nu pot să vă dau detalii... E o decizie strategică ce trebuie luată de autoritățile locale, împreună cu Ministerul Transporturilor.  Pe de altă parte, odată cu acest pod, este posibil ca aeroportul din Tulcea să fie practic foarte important, pentru că, dacă ajungi să faci mai puțin de o oră pînă la aeroport, aproape că nu are rost să dezvolți o infrastructură aeroportuară suplimentară. Sigur, trebuie analizat... În general, eu am fost prudent în afirmații, pentru că a costrui un aeroport reprezintă o investiție importantă care trebuie să fie luată pe baza unor studii de fezabilitate, a unor studii de trafic, inclusiv a unor analize a unor multor factori, decizia trebuie analizată cu mare atenție de Ministerul Transporturilor”, a declarat Ludovic Orban. În fine, vorba cuiva, ”hai să terminăm întâi podul”! Și poate că, până în 2023 – nu doar în promisiuni electorale – ideea unui aeroport regional va căpăta mai multă consistență. Nu de alta, dar concenatrarea urbană Galați – Brăila este cea mai mare după București.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

S-a emis autorizaţia de construire pentru ultima parte a drumurilor de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Autorizaţia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost emisă vineri, 28 mai 2021, anunţă CNAIR. Astfel, antreprenorul are autorizaţie de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.

Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat este poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Navigaţia pe Dunăre, închisă 10 zile în zona Podului Suspendat de la Brăila

Timp de 10 zile, navigaţia pe Dunăre va fi închisă în zona Podului Suspendat de la Brăila. „În perioada 31 mai - 09 iunie, între orele 08.00 - 11.00 şi 13.00 - 16.00, navigaţia pe Dunăre va fi închisă, în zona podului, deoarece se desfăşoară operaţiuni de trecere a cablurilor“, se arată pe pagina de Facebook dedicată construcţiei Podului peste Dunăre de la Brăila.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Etapele deschiderii podului de la Brăila

Circulaţia pe podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschisă până la sfârşitul anului viitor, însă cu o singură conexiune, urmând ca întregul proiect, care cuprinde şi drumurile de legătură, să fie încheiat la jumătatea anului 2023, conform angajamentelor constructorului, a anunţat, joi, pe şantierul de la Brăila, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Vicepremierul Dan Barna şi Cătălin Drulă, împreună cu E.S. domnul Hiroshi Ueda, ambasadorul Japoniei, au verificat şantierul podului peste Dunăre, în contextul aniversării unui secol de la stabilirea relaţiilor diplomatice între România şi Japonia. În cadrul asocierii de companii care lucrează la pod este şi un constructor nipon, responsabil cu întinderea cablurilor principale, una dintre cele mai dificile etape ale proiectului de 433 milioane de euro.

Cătălin Drulă a subliniat că "Golden Gate de România" a fost prima prioritate de la preluarea mandatului, investiţia fiind la un pas să ajungă "muzeu", exproprierile pentru drumurile de legătură, fără de care podul nu putea fi folosit, fiind aproape blocate. "Când am preluat mandatul, în decembrie,  a fost prima prioritate pentru ca podul să nu ajungă muzeu. Avem acum această promisiune fermă că va fi deschis la sfârşitul anului viitor, inclusiv pentru traficul greu încă din prima zi, urmând ca după şase luni să fie finalizată şi cealaltă ramură, dar podul va putea fi folosit din prima zi".

În cadrul proiectului sunt prevăzute și două şosele de legătură cu profil de drum expres. "Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 kilometri din drumurile de legătură, pe relația Brăila - DN22 (Smârdan - Măcin)", a explicat pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pregătiri pentru drumul expres Brăila - Măcin

E-Distribuţie Dobrogea, operator de distribuţie a energiei electrice din grupul Enel, va începe săptămâna aceasta lucrările de relocare a reţelelor de medie tensiune din zona Smârdan - Măcin, pentru a permite realizarea unui drum naţional proiectat pentru accesul la noul pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

Conform unui comunicat al companiei, remis, miercuri, Agerpres, lucrările vor fi finalizate până în primăvara anului viitor. Traseul pentru reţeaua de medie tensiune a fost reproiectat pentru a facilita construirea noului drum de acces de pe malul dobrogean către noul pod suspendat peste Dunăre, ce va fluidiza traficul dinspre Brăila spre Măcin.

Proiectul constă într-o supratraversare (construirea rețelei peste noul drum naţional) şi două relocări ale liniei de medie tensiune existente, urmând să fie postaţi 19 stâlpi de medie tensiune, doi stâlpi de înaltă tensiune, cu un traseu în lungime de 3,5 kilometri de reţea de medie tensiune.

În plus, tot în Dobrogea, E-Distribuţie are planificate, în 2021, investiţii de 176 milioane de lei, pentru modernizarea şi digitalizarea reţelelor electrice, inclusiv prin instalarea de contoare inteligente.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Podul de la Brăila. „Golden Gate-ul” de peste Dunăre ar trebui să fie gata anul acesta. În ce stadiu sunt drumurile fără de care podul ar rămâne „muzeu”

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila prinde din ce în ce mai mult contur, iar cablurile principale aproape au fost finalizate, urmând ca în curând să putem vedea primele porțiuni din tablier ridicate și montate. Deși lucrările la podul propriu-zis sunt în grafic - și ar urma astfel să fie gata în acest an - execuția drumurilor de acces este cea care dă emoții. Fără drumurile de acces gata, podul finalizat peste Dunăre ar rămâne pentru un timp doar un „muzeu” în aer liber.

În prezent, asocierea italo-niponă Astaldi - IHI Infrastructure System lucrează la cablurile masive care vor susține tablierul podului, mai exact la compactarea toroanelor. Cablurile principale, formate din 16 toroane, au fost formate prin tragerea de la un bloc de ancoraj la altul a câtorva mii de fire din oțel zincat fiecare cu diametru de 5,38 mm. Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, după cum detalia Compania de Drumuri. Cele două cabluri principale astfel formate vor avea o greutate totală de peste 6.700 tone. De cele două cabluri cu diametru de 60 de centimetri, ancorate în blocuri de ancoraj pe fiecare mal, se va prinde tablierul metalic al podului cu ajutorul unor tiranți. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic ce cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri. „La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri. Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene).

Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum nou care să lege podul de infrastructura rutieră din zonă. Realizarea podului propriu-zis este în prezent în grafic și ar urma să fie gata până la finalul anului. Totuși, pentru deschiderea circulației e nevoie și de finalizarea drumurilor de legătură...

În prezent se lucrează intens și la realizarea acestor drumuri, în special la tronsonul de drum care rezolvă relația Brăila - Pod - legătura cu DN22 Smârdan/Măcin, această bretea fiind singura cu șanse de a fi gata în acest an. Această componentă a drumurilor de legătură este cea care a rămas în urmă în cadrul actualului contract și fără de care practic podul, odată finalizat, ar rămâne doar „un muzeu” în aer liber. Deși se știa demult de această problemă și de decalajul creat, abia din primăvara lui 2021 au fost emise autorizațiile de construcție și pentru drumurile de legătură. În august 2021, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunța că Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin). Recent, ministrul Sorin Grindeanu a vizitat și el șantierul și a confirmat că finalizarea podului va avea loc în acest an.

Drumuri de legătură de 23 de kilometri

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunare, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete. Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare. Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Podul peste Dunăre de la Brăila

Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)

Valoare: 1,99 mld lei (fără TVA)

Constructor: Astaldi (Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia)

Contract semnat: 15.01.2018

Lucrări începute: decembrie 2018

Termen finalizare: 2022 (pentru pod), 2023 (pentru drumuri)

Stadiu (ianuarie 2022): 51%

hotnews.ro

image-2017-04-19-21721182-0-plansa1-pod-braila.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A doua majorare a valorii totale a Podului Suspendat peste Dunăre Galaţi-Brăila

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A., în calitate de Beneficiar, şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat, săptămâna trecută, al doilea act adiţional, la Contractul de Finanţare nr. 37/29.05.2019, pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre la Brăila”.

Prin semnarea Actului Adiţional nr. 2 se modifică una dintre clauzele importante, cea privind valoarea contractului de finanţare. Astfel, valoarea totală a Contractului de Finanţare va fi de 2.593.608.633,43 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este în sumă de 1.576.746.062,36 lei, echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă. Valoarea co-finanţării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 278.249.305,07 lei, echivalentă cu 15% din valoarea totală eligibilă. Diferenţa faţă de valoarea totală a contractului reprezintă valoare neeligibilă inclusiv TVA.

Iniţial, valoarea contractului a fost de 2.571.925.790 lei, iar prin primul act adiţional a crescut la 2.572.885.314 lei.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Podul peste Dunăre de la Brăila, un nou pas important: constructorii montează tablierul care susţine şoseaua

O nouă etapă importantă pe şantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Constructorii vor ridica primul segment de tablier metalic din cele 86 care vor forma structura suprafeţei de rulare. În plus, pe şoseaua Galaţi-Brăila, care trece prin zona santierului, vor fi impuse restricţii de circulaţie.

Reprezentanţii Asociaţiei „Pro Infrastructura” anunţă că pe şantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, constructorii se pregătesc să ridice primul segment de tablier metalic din cele 86 care vor forma structura suprafeţei de rulare. „Constructorii se pregătesc să ridice primul segment de tablier metalic din cele 86 care vor forma structura suprafeţei de rulare. Toate au fost executate <peste drum> la şantierul naval VARD Brăila. Antreprenorii au o ţintă ambiţioasă de a ridica şi suda două segmente în fiecare zi dar, chiar dacă nu o vor atinge, toată operaţiunea poate fi gata în două-trei luni. Din acel moment podul intră în linie dreaptă.

Cerem celor de la WeBuild şi oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile necesare deschiderii circulaţiei pe pod, pe varianta de sud (Măcin), până cel târziu în decembrie 2022”, transmit reprezentanţii Pro Infrastructura. 

Trei luni de restricţii de circulaţie pe digul Galaţi-Brăila

Pentru montarea segmentelor de tablier, timp de aproximativ trei luni, pe şoseaua dig Galaţi-Brăila vor fi restricţii de circulaţie. „Începând cu data de 12.02.2022, pe şoseaua dig Brăila-Galaţi, în zona ancorajului pod Brăila-respectiv accesul constructorului către turnul Braila, vor fi impuse restricţii de circulaţie prin limitarea vitezei şi devierea tuturor vehiculelor prin <drumul de serviciu> construit provizoriu. Aceste restricţii vor fi menţinute până la finalizarea montării segmentelor de tablier, aproximativ trei luni de zile”, a anunţat Esanu Viorel, reprezentant constructor. 

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Până la sfârşitul anului se va putea circula pe podul suspendat de la Brăila

Lucrările la podul suspendat de la Brăila au ajuns la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârşitul anului se va putea circula pe el, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. "Încă un segment de tablier a ajuns pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila! Este al patrulea din cele 86 de segmente şi urmează să fie montat în capătul dinspre Jijila al podului (judeţul Tulcea). Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone şi 300 de tone", a notat Grindeanu.

Potrivit acestuia, după ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21.000 de tone. "Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârşitul anului se va putea circula pe pod", a spus şeful de la Transporturi. Constructorii care lucrează la pod au ridicat primul segment de tablier metalic în urmă cu aproape o lună, după ce, pe 15 februarie, acesta - primul din cele 86 de segmente care vor forma structura suprafeţei de rulare a podului - a ieşit pe porţile Şantierului Naval Brăila, unde a fost realizat.

Informaţia a fost făcută publică pe 15 februarie pe contul de Facebook "Pod Suspendat Brăila", pagină dedicată construcţiei acestui obiectiv, care oferă informaţii, fotografii şi filmări. Segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a podului sunt construite la Şantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone. "În total sunt 80 de segmente de tablier, care vor fi sudate între ele şi vor forma calea de rulare a podului", potrivit informaţiilor oferite Agerpres de reprezentantul constructorului, ing. Viorel Eşanu.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A fost montat al treilea segment al calea de rulare a podului peste Dunăre de la Braila. Lucrarea a ajuns la 60%

Cel de-al treilea segment din tablierul care formează calea de rulare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost montat marţi, potrivit informaţiei făcute publice pe contul de Facebook "Pod Suspendat Brăila", dedicat construcţiei acestui important obiectiv de infrastructură din România.

În vederea executării lucrărilor de montare a celor 86 de segmente care vor forma structura căii de rulare a podului, traficul rutier pe DN 22B – şoseaua Dig Brăila – Galaţi este deviat timp de aproximativ trei luni, începând cu data de 12 februarie.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre au ajuns la un stadiu fizic de 60% iar constructorii au dat asigurări că până la sfârşitul anului se va putea circula pe el, potrivit informaţiilor făcute publice de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone şi 300 de tone. După ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21 de mii de tone. Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că, până la sfârşitul anului, se va putea circula pe pod”, a scris Grindeanu pe 18 martie pe pagina sa de Facebook.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ministrul Transporturilor: "Până la sfârșitul acestui an trebuie să se circule pe Podul de la Brăila"

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat vineri într-o vizită la Galați că până la sfârșitul acestui an ar trebui să se circule pe Podul de la Brăila. Pasionații de infrastructură au postat la rândul lor imagini noi cu lucrările la "Golden Gate" - ul peste Dunăre.

„Față de acum câteva luni, lucrurile au înaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca să fiu cât se poate de corect! Până acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere, s-au ridicat mai puțin de jumătate. Deci sunt un pic în întârziere, vor trebui să recupere acest timp”, a transmis șeful Transporturilor.

Acesta a adăugat că vrea ca întârzierile să fie recuperate, iar constructorul să își respecte termenele asumate:
– podul și drumurile de acces, finalizate până la încheierea lui 2022;
– întregul contract finalizat anul viitor!

Tot vineri, Asociația Pro Infrastructură (API) a postat imagini cu podul suspendat de la Brăila, la jumătatea operațiunilor de instalare a tablierului. „Antreprenorii WeBuild – IHI Infrastructure au intrat într-un ritm bun la instalarea celor 86 de segmente de tablier metalic și ar trebui să fie toate sus până la sfârșitul lunii iunie. Apoi vin sudurile finale, asfaltul și finisajele. Și, bineînțeles, tensionarea cablurilor și testele”, spun cei de la API. Potrivit lor, la drumurile de legătură, pe lângă problemele cu mutările de utilități, ar fi apărut o surpriză neplăcută cu subcontractorul Tancrad care a renunțat. WeBuild a găsit înlocuitor și se crește treptat ritmul, adaugă reprezentanții API. Ei anticipează că, singura variantă fezabilă de deschidere a traficului în 2022 este pe nodul cu DN22B Brăila – Galați de la baza podului, sau în cel mai bun caz până la girația cu DJ221B (Calea Galați), respectiv pe conexiunea scurtă spre Smârdan/Măcin de pe malul tulcean. „Capătul de vest (intersecția cu DN2B/Șos. Baldovinești) și drumul de legătură spre Jijila rămân pentru anul viitor”, au conchis reprezentanții API.

Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia. Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul. Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Este gata cea mai importantă etapă din construcţia podului de la Brăila. A fost montat ultimul segment de tablier metalic

Astăzi, 28 iunie 2022 a fost montat ultimul segment de tablier metalic al podului peste Dunăre, de la Brăila, cel care va face legătura dintre sudul Moldovei, nordul Munteniei şi Tulcea. “La începutul lunii iulie va începe operaţiunea de sudare a segmentelor la poziţia finală. În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formează structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la şantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galaţi”, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, Secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

El a spus că a mai fost finalizată instalarea predalelor pe viaductul de acces Brăila şi au fost  amplasate şi grinzile metalice pe viaductul de acces ancoraj Jijila. “Se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila, începând de la pasajul peste calea ferata km 0 plus 389, sensuri giratorii, centru de întreţinere şi coordonare, staţie de taxare, drum de legătură şi drum principal. Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-şi respecte angajamentul”, a spus serectarul de stat.

Acesta este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră şi cel de-al treilea care este amplasat doar pe teritoriul României după cele de la Cernavodă şi Giurgeni-Vadu Oii În afară de acesta, în România mai sunt cele de la Giurgiu şi Calafat care fac legătura cu Bulgaria şi Porţile de Fier I&II care fac legătura cu Serbia.

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare. Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.