dcp100168 Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Rovinieta nu va fi desfiinţată Rovinieta nu va fi desfiinţată, fiind principala sursă de venit pentru menţinerea infrastructurii drumurilor, a declarat azi, la Galaţi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Ministrul a precizat că informaţia conform căreia se va renunţa la rovinietă nu reprezintă altceva decât părerea unui reprezentant al transportatorilor, care a spus că secretarul de stat Doina Dascălu ar fi agreat această idee. Ministrul Transporturilor a explicat că nu s-a luat nicio decizie oficială cu privire la desfiinţarea rovinietei şi că nici nu se va lua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 ... mama lor, cu "robineta" lor cu tot ... nu poate omu' să iasă cu maşina din oraş, să-şi rupă planetarele după voia lui pe şoselele patriei, că riscă să le îngraşe burţile altora cu o amendă cât salariul minim pe economie Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreiM Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Veşti nu prea îmbucurătoare pentru conducătorii auto. Cei care nu s-au înghesuit să-şi cumpere roviniete vor fi nevoiţi să o facă. În primul trimestru al acestui an guvernul intenţionează să pună în aplicare rovinieta electronică, sistem de plată şi verificare a existenţei plăţii taxei de drum prin intermediul unui cip înregistrat într-un sistem electronic de urmărire. Mai mult, sistemul prevede şi amplasarea unor cititoare ale cipurilor rovinietelor pe principalele drumuri.De altfel, primul pas spre implementarea acestei măsuri a fost făcut deja. Comisia juridică a Senatului a aprobat, luni, la dezbaterea legii de abilitare a Guvernului de a emite ordonanţe în vacanţa parlamentară, ca Executivul să poată decide prin ordonanţă în ceea ce priveşte introducerea rovinietei electronice.Prin legea de abilitare, guvernul poate emite, până la 1 februarie, când începe sesiunea parlamentară, ordonanţă de reglementare a sistemului electronic de plată a rovinietei. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Marin Anton a declarat, după ce Comisia juridică a adoptat proiectul de lege, că introducerea sistemului electronic de plată şi verificare a rovinietei ar putea avea loc, efectiv, în primul trimestru al anului 2010.Sistemul prevede aplicarea unui cip pe suportul care atestă plata taxei de drum, cip înregistrat într-un sistem electronic de urmărire a plăţii acestei taxe.Anton a menţionat că sistemul prevede şi amplasarea unor cititoare ale cipurilor rovinietelor pe principalele drumuri. Totuşi, Guvernul nu intenţionează să modifice valoarea taxei de drum, ci doar sistemul de achiziţie şi verificare a plăţii taxei, a explicat secretarul de stat.Anton nu a putut oferi o dată exactă la care ar putea intra în vigoare acest sistem computerizat, el limitându-se să precizeze că Guvernul va pregăti cadrul legislativ necesar până la începerea sesiunii parlamentare din februarie.http://www.antena3.ro/stiri/romania/guv ... 88606.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 17, 2012 Author Share Posted May 17, 2012 Legislaţia privind rovinieta este neconstituţionalăNumeroşi români, nemulţumiţi de prevederile ordonanţei guvernamentale care reglementează taxa de rovinietă, au depus plângeri în instanţă prin care contestă sistemul de aplicare al sancţiunilor pentru neplata acestei taxe. Instituţia Avocatului Poporului a luat şi ea atitudine împotriva acestei ordonanţe, prin două documente depuse către cele două camere ale Parlamentului şi către Guvern. Motivele invocate pentru neconstituţionalitatea ordonanţei au fost acelea că ea este neclară şi greu de prevăzut, fapt ce generează confuzii. “Instituţia Avocatul Poporului a fost sesizată de mai mulţi petenţi care au contestat sancţiunile contravenţionale aplicate pentru neachitarea rovinietei”, se arată în cuprinsul raportului special.Potrivit legii, pe lângă amendă, contravenientul este obligat să plătească şi o sumă de 28 de euro, echivalentă cu rovinieta pe un an de zile. Până în acest moment, lucrurile se încadrează în limita bunului simţ. Problema intervine însă în momentul în care proprietarul maşinii a fost depistat de mai multe ori circulând fără a avea achitată rovinieta. În acest caz, pe lângă amenzile date pentru fiecare abatere în parte, proprietarul este nevoit să plătească şi tariful de despăgubire de 28 de euro. Astfel, dacă ai fost înregistrat de patru sau cinci ori, rovinieta pe anul respectiv te va costa tot de atâtea ori mai mult decât în mod normal. Tocmai pe această situaţie a mizat Avocatul Poporului, atunci când a trimis raportul special către Parlament. Situaţia se înrăutăţeşte şi mai mult în contextul în care procesele verbale aferente amenzilor sunt livrate prin poştă, ele putând ajunge şi după câteva luni de la înregistrarea contravenţiei.Alte motive de nemulţumire au fost legate de lipsa semnăturii olografe a agentului constatator în condiţiile în care legea prevede că lipsa semnăturii atrage după sine nulitatea procesului-verbal, de întârzierea cu care sunt livrate procesele verbale sau de lipsa posibilităţii de a achita rovinieta pentru durata de o zi. În prezent, legea prevede că rovinieta poate fi achitată pentru şapte zile, pentru 30 de zile, pentru 3 luni sau pentru 12 luni.„Suma achitată de contravenient, care trebuie să plătească tot atâtea amenzi şi tarife de despăgubire câte contravenţii a săvârşit, este excesivă şi nu este proporţională cu gradul de pericol social al faptei”, mai menţionează raportul special, având în vedere reclamanţii care s-au plâns de primirea mai multor amenzi pe durata aceleiaşi zile. Pentru a ne putea da seama de absurdul acestei situaţii, este de ajuns să ne gândim la faptul că Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (instituţia care aplică aceste amenzi) ar pune camere de supraveghere pe fiecare metru de şosea. Astfel, în condiţiile actuale prevăzute de lege, şoferul ar fi obligat să plătească tot atâtea amenzi şi tarife de despăgubire de câte ori a fost înregistrat de aceste camere.Gălăţenii care se află într-o asemenea situaţie sau care au primit procesul verbal de constatare a contravenţiei cu doar două sau trei zile înainte de data limită de achitare a amenzii, pot merge în instanţă ca să sesizeze aceste nereguli, ei având mari şanse de a câştiga procesul intentat, pe motiv că legea este neconstituţională.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 27, 2018 Author Share Posted February 27, 2018 Primăria va monta un sistem de rovinietă la intrarea în Galaţi Taxa pentru eliberarea Permisului de liberă trecere pentru autovehiculele cu masa totală autorizată mai mare de 3,5 tone percepută de Primăria municipiului Galaţi nu va mai fi plătită la casieriile municipalităţii deoarece Primăria Galaţi şi-a propus să instaleze la intrarea în municipiul Galaţi un sistem de rovinietă. În bugetul municipiului Galaţi pe anul 2018, în Lista privind ”dotări şi plăţi privind proiecte pe anul 2018” este prevăzut şi achiziţionarea unui ”sistem rovinietă intrare în Galaţi”. Prin montarea acestui sistem municipalitatea consideră că va uşura viaţa şoferilor acestui tip de autovehicule care, în prezent, sunt nevoiţi să lase maşinile cu tonaj mare în afara oraşului, să vină la primărie să plătească taxa pentru eliberarea Permisului de liberă trecere şi apoi să revină la autovehicule pentru a-şi continua drumul. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 22 Author Share Posted February 22 Amenzi mari pentru șoferii prinși fără rovinietă Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede amenzi mari pentru șoferii prinși care circulă fără roviniete pe drumurile publice. Astfel, potrivit noii legi promulgate, amenzile pot să depășească 11.000 de lei, în funcție de categoria autoturismului. Vechile amenzi erau cuprinse între 250 și 500 de lei, dar noile amenzi încep de la 275 de lei și cresc în funcție de categoria autoturismului. Totodată, cuantumul amenzii contravenţionale pentru autoturisme este acum de minimum 275 de lei, în timp ce pentru vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone suprataxa este de minimum 950 de lei şi de maximum 1.900 de lei. În cazul vehiculelor de marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, dar mai mică sau egală cu 7,5 tone, amenda este minimum 1.550 de lei şi de maximum 3.100 de lei. Pentru camioanele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, dar de cel mult 12 tone, amenda va fi de acum de minimum 2.750 de lei şi de maximum 5.500 de lei, în timp ce pentru vehiculele de categoria următoare (masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe) suprataxa pentru neplata rovinietei este de minimum 3.550 de lei şi de maximum 7.100 de lei. Cea mai mare amendă se înregistrează, aşa cum era şi normal, la categoria TIR, cota minimă fiind de 5.950 de lei, iar cea maxima atingând 11.900 de lei. Nici autocarele nu scapă la neplata rovinietei, suprataxa fiind de minimum 2.750 de lei şi de maximum 5.500 de lei. reperul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now