Jump to content

Cum se circulă în Galaţi


ultramarine
 Share

Recommended Posts

Nu si visez la ziua in care intersectiile strazile vor fi supravegheate video, amenzile pentru parcare pe trotuar vor fi lipite pe parbriz chiar de catre politia comunitara, masinile abandonate vor fi ridicate si in urma sesiarilor telefonice, spatiile verzi vor fi ingrijite, pietonii vor traversa pe la treceri, vor fi piste de biciclete...

Link to comment
Share on other sites

Şoferii gălăţeni, nevoiţi să încalce legea

Locurile de parcare insuficiente din municipiul Galaţi îi obligă pe şoferi să oprească în mod frecvent maşinile în locuri nepermise. Se întâmplă de cele mai multe ori chiar şi pe una dintre principalele artere de circulaţie din oraş, strada Domnească, unde maşinile sunt parcate pe banda rezervată troleibuzelor, iar şoferii acestora sunt nevoiţi să intre pe contrasens. De la o simplă staţionare însă, până la un eveniment ce ar putea să se soldeze cu victime, este un pas foarte mic, în timp ce autorităţile locale nu reacţionează vizavi de acest pericol.

Datorită numărului mic de locuri de parcare din oraş, şoferii gălăţeni ajung în situaţia neplăcută în care sunt nevoiţi să încalce legea. În lipsa unei alternative, există oricând riscul ca staţionarea unui autoturism pe partea carosabilă să conducă la accidente rutiere cu urmări extrem de grave. O astfel de situaţie se regăseşte chiar în zona centrală a oraşului, pe strada Domnească, unde pe porţiunea destinată mijloacelor de transport în comun sunt parcate maşini la orice oră din zi sau din noapte. Astfel există riscul ca şoferul unui troleibuz să ocolească aceste maşini şi să intre pe contrasens, iar efectele unui moment de neatenţie pot să producă numeroase victime. Un alt exemplu de staţionare interzisă cu acelaşi grad de risc, tot din zona centrală a oraşului, se regăseşte chiar în staţia de la Potcoava de Aur. Toată porţiunea unde autobuzele şi microbuzele ar trebui să oprească este considerată de cei mai mulţi o parcare, aşa că şoferii mijloacelor de transport în comun sunt obligaţi să oprească în mijlocul străzii. Aceasta poate declanşa multe evenimente nedorite, de la accidente în trafic până la accidentarea pietonilor care coboară din autovehiculele destinate transportului în comun datorită şoferilor care vor să iasă din "parcare", care este de fapt staţia unde iniţial ar fi trebuit să oprească autobuzele şi microbuzele. Aceste cazuri nu sunt singulare, iar şoferii s-au obişnuit deja să parcheze în locuri strict interzise, chiar sub indicatorul "Oprirea interzisă" fără teama de a fi trasi la răspundere, deoarece pe o parte, şoferul de rând nu are unde să parcheze, iar pe de altă parte Poliţia e conştientă de acest fapt.

Aceste lucruri ar trebui să dea de gândit în primul rând municipalităţii care neglijează realizarea de noi locuri de parcare ţinând cont de numărul de maşini care se înmulţeşte în fiecare an.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... articol=33

Link to comment
Share on other sites

Trafic infernal

Sufocaţi de motoare

* Străzi şi trotuare blocate în ore de vârf, fum şi zgomot, nervi întinşi la maxim * Este aglomeraţia din trafic, care se accentuează cu fiecare zi, cu fiecare nouă înmatriculare * Românii au înscris în circulaţie anul trecut cu 40 la sută mai multe vehicule decât în 2006 * O maşină la şase gălăţeni * Media europeană: un autovehicul la doi cetăţeni

Dacă până acum întâlneam doar în filmele americane sintagma "blocat în trafic", în ultimii ani simţim din ce în ce mai bine acest lucru, pe propria piele. Şoferi sau pietoni nu mai avem loc nici pe străzi, nici pe trotuare, în special în zonele centrale. Se merge bară la bară, se parchează din bară în bară. În orice colţişor, indiferent că este spaţiu verde sau cale de acces. Dacă nu prinzi măcar trei semafoare, nu simţi că ai trecut prin centru. La fel cum nu scapi decât cu timpanul "franjuri" din marile intersecţii unde nervii şoferilor se întind şi apasă pe claxoane, de parcă asta ar fluidiza traficul. Eşti norocos? Mai trece o zi fără o ciocnire.

Maşinile s‑au înmulţit alarmant pentru circulaţie, confortabil, la prima vedere, pentru posesori. Deocamdată. Pentru că, dacă păstrăm ritmul de "dezvoltare", se prefigurează un blocaj, cu toate implicaţiile ce decurg de aici. Taxa de primă înmatriculare a avut iniţial un scop nobil: acela de a evita introducerea necontrolată în ţară a unui număr mare de maşini, poluante, spuneau guvernanţii. Este însă discutabilă, pentru că îngrădeşte drepturile de cetăţeni europeni ale românilor. Cu alte cuvinte, odată cu creşterea nivelului de trai, creşte şi numărul de maşini şi nici o lege nu poate împiedica acest lucru.

Problema traficului nu este doar a noastră, ci a întregii Europe, şi se poate gestiona doar prin asumarea unor măsuri mai puţin populare, cum ar fi taxele de acces în anumite zone. Dar în momentul în care se impune un bir, trebuie să se şi ofere ceva în schimb. Or, nouă doar o taxă în plus ne lipseşte. Noi avem nevoie de drumuri, avem nevoie de piste pentru biciclişti, avem nevoie de trotuare, avem nevoie de parcări� Pentru toate trebuie bani, dar şi ceva mai multă gândire şi voinţă. Inclusiv politică.

De la an la an

Maşini, tot mai multe maşini...

* Parcul Galaţiului ‑ 100.000 de autovehicule!

Institutul Naţional de Statistică anunţa la începutul acestui an că numărul de înmatriculări noi de vehicule rutiere în 2007 a crescut cu 40 la sută faţă de anul precedent. Cea mai semnificativă creştere s‑a înregistrat pentru autocare, autobuze şi microbuze, numărul acestora fiind cu 76 la sută mai mare faţă de 2006. Astfel, dacă în 2006 România înregistra în circulaţie încă 322.000 de vehicule pentru transportul călătorilor şi 66.000 de maşini de marfă, în 2007, s‑au înscris 450.000 de vehicule de transport persoane şi 93.000 pentru transportul de marfă. Vorbim de maşini noi fabricate în ţară sau în alte ţări, cât şi autovehicule de ocazie importate, inclusiv autovehiculele vândute în leasing.

La Galaţi, potrivit purtătorului de cuvânt al instituţiei Prefectului, Emanuela Turcu, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Prefecturii a efectuat anul trecut 19.441 de operaţiuni de înmatriculare. Au fost editate 11.897 de certificate de înmatriculare noi şi au fost preschimbate, la cerere, alte 7.544 de documente auto. De asemenea, au fost operate numai 2.815 radieri auto din evidenţe, ca urmare a schimbării proprietarilor sau la cererea acestora, ca urmare a dezmembrării sau a schimbării caroseriei. 4.235 de gălăţeni au solicitat anul trecut înmatricularea autovehiculelor cu numere preferenţiale, iar 9.307 persoane au avut nevoie de autorizaţie provizorie de circulaţie.

La sfârşitul anului 2007, parcul auto al judeţului Galaţi număra 98.309 autovehicule, 77.106 dintre acestea fiind autoturisme. Cu alte cuvinte, o maşină la şase locuitori. Mai este loc, ar spune statistica. Media europeană este de un autovehicul la doi locuitori�

Restricţie de centru

Taxa pe aglomeraţie

* Oraşele vest‑europene au reuşit să reducă astfel traficul

Tot mai multe oraşe europene se confruntă cu aglomeraţia, nivelul ridicat de poluare, zgomotul şi accidentele datorate utilizării excesive a maşinilor personale, trei sferturi din deplasările din zonele metropolitane făcându‑se cu autoturismele. Însă, în vreme ce românii nu mai au loc nici pe trotuare, occidentalii nu numai că au reuşit să reducă din trafic, dar au impus un respect mai mare faţă de pietoni şi cei care optează pentru alte mijloace de deplasare, cum ar fi bicicletele sau rolele.

Londra, Oslo şi Stockholm sunt metropolele care au introdus taxe serioase de parcare şi de acces în anumite zone, în special cele centrale aglomerate. Londra a reuşit astfel să reducă traficul cu până la 20 la sută, aglomeraţia cu 30 la sută şi emisiile de dioxid de carbon cu circa 20 la sută. Contribuţiile colectate astfel se ridică la circa 50 de milioane de lire sterline anual, bani care sunt reinvestiţi în transportul public şi îmbunătăţirea infrastructurii.

Taxa pe aglomeraţie este însă controversată din punct de vedere politic, dar şi greu de administrat, pentru gestionarea ei fiind nevoie de un sistem electronic complex. Or, la noi nu s‑a reuşit nici măcar aplicarea sistemului de parcare cu taxare automată.

În intersecţii

Turaţii şi claxoane

Dincolo de lipsa locurilor de parcare sau a aerului curat, nici cu zgomotul nu stăm mai bine. Din totalul de 276 măsurători făcute de Agenţia pentru Protecţia Mediului în 2007 pe străzile oraşului, s‑au înregistrat depăşiri ale nivelului de zgomot maxim admisibil la aproape jumătate. Cele mai zgomotoase sunt intersecţiile străzilor George Coşbuc - Traian, George Coşbuc - Brăilei, Domnească ‑ Brăilei, Prelungirea Brăilei - Centură. Aici s‑au înregistrat peste 80 de decibeli, pe când limita maximă admisibilă este de 70 de decibeli.

Turaţia motoarelor pentru pornirea de la semafor nu este însă singura responsabilă de zgomot. În România, ca nicăieri altundeva în Europa, se claxonează fără măsură şi fără motiv, indiferent de oră sau loc. Pentru unii e o modalitate de a‑şi arăta "muşchii" în trafic. În realitate, este doar o lipsă de bun‑simţ, măsurată în decibeli.

Pe când ca la ei?

Recomandări occidentale, mentalităţi româneşti

* Piste pentru biciclişti, perdele de protecţie şi mijloace de transport în comun ecologice

Urmare a studiilor făcute în trafic în ultimii ani, Agenţia pentru Protecţia Mediului Galaţi a întocmit o listă cu recomandări pe care a înaintat‑o autorităţilor locale care au competenţe în domeniu (cum ar fi Primăria şi Poliţia Rutieră). Aceste recomandări sună pe cât de occidental pe atât de nerealist pentru spaţiul Carpato‑Danubiano‑Pontic:

‑ încurajarea comportamentului compatibil cu dezvoltarea durabilă în general, şi în particular, cu protecţia calităţii aerului, reducerea zgomotului, prin folosirea transportului public ca alternativă a transportului cu maşina personală;

- conştientizarea cetă-ţenilor asupra efectului pe care îl are alegerea modului de transport asupra calităţii mediului;

‑ furnizarea de oportunităţi pentru mersul pe jos, deplasarea cu bicicleta, utilizarea transportului în comun, promovarea altor modalităţi de transport;

‑ amenajarea de piste pentru transportul alternativ (biciclete, role etc.) pe faleza joasă a Dunării în zilele de sâmbătă şi duminică;

‑ reducerea traficului pe străzile din centrul oraşului şi cartierele mai aglomerate prin devierea circulaţiei pe artere rutiere mai puţin circulate pentru obţinerea unei distribuţii uniforme din punct de vedere al emisiei de zgomot şi poluanţi atmosferici;

‑ extinderea parcului auto cu troleibuze, mijloace de transport în comun, cu impact scăzut asupra mediului;

- realizarea hărţilor de zgomot, precum şi a planurilor de acţiune care vor conduce la stabilirea măsurilor ce trebuie luate pentru reducerea zgomotului ambiental.

- protecţia căilor rutiere intravilane cu perdele verzi pentru diminuarea zgomotului ambiental, studiile demonstrând că acestea au capacitatea de a reduce zgomotul cu circa 10 decibeli.

La Galaţi

Spaţiile de parcare ‑ ţinta intereselor

* "Garajele trebuie dărâmate, sunt construcţii provizorii", spune Mihai Turcu

Criza locurilor de parcare nu este azi, de ieri la Galaţi. Ea a apărut o dată cu garajele, când fericiţii posesori au transformat garajul într‑un soi de bucătărie de vară cu mobilier, murături, grătar şi cheflii de rigoare. Asta în condiţiile în care propria maşină a continuat să ocupe încă un loc de parcare în faţa blocului. Mihai Turcu, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului şi fost consilier local, ne‑a declarat că singura soluţie pentru descongestionarea traficului ar fi desfiinţarea garajelor şi construcţia de parcări subterane sau supraetajate: "În fiecare cartier ar fi trebuit construite una‑două parcări supraetajate ori subterane, în loc să se fi făcut atâtea chichineţe. Altfel, nu putem rezolva această problemă şi din această cauză avem o mulţime de maşini parcate pe spaţiul verde şi pe trotuare. Cel puţin zona asta, de pe strada Brăilei, între Poliţie şi Tribunal, este Ťcriminalăť. A, nu avem terenuri? Să se dărâme măcar o parte din garaje. Oricum sunt construcţii provizorii, autorizate provizoriu. Chiar nu are nicio importanţă că nişte indivizi ţin murăturile acolo şi blochează astfel spaţii unde ar putea fi parcate 30 de maşini? În fiecare cartier ar trebui să se procedeze aşa, altfel pur şi simplu ne sufocăm. Acum câţiva ani, am identificat mai multe spaţii unde ar fi putut fi construite astfel de parcări, şi urma să se ţină licitaţiile. Dar imediat au apărut interesele. Domnii consilieri locali mai bine ar fi urmărit interesul gălăţenilor decât pe cel politic".

Ţinând cont de previzibila revoltă a posesorilor de garaje, luarea deciziei de demolare presupune şi riscuri politice. Dar "primarul ar fi trebuit să aibă mai mult curaj în luarea acestei decizii," a ţinut să sublinieze Mihai Turcu.

Atenţie!

Otrava din drum

* Gaze cu efect de seră, acidifianţi şi metale grele lovesc aparatul respirator şi nu numai

La întrecere cu poluarea dată de combinatul siderurgic, otrava din trafic nu este nici ea de lepădat. În funcţie de vechimea maşinii, tipul de motor şi combustibilul folosit, gazele de eşapament conţin poluanţi diferiţi în cantităţi diferite. Maşinile emit în special gaze cu efect de seră - dioxid de carbon, metan, protoxid de azot, acidifianţi - oxizi de azot, dioxid de sulf, metale grele - cadmiu, plumb, hidrocarburi policiclice aromatice, compuşi organici volatili etc.

Deşi a fost eliminat dintr‑o parte din carburanţi, plumbul încă se găseşte în cantităţi semnificative în combustibilii utilizaţi de autovehicule. Eliminat în atmosferă sub formă de vapori care se condensează relativ repede, poate pătrunde în organismul uman pe cale respiratorie - cea mai periculoasă cale pentru că ajunge direct în sânge, determinând apariţia de anemii, iar la nivelul sistemului nervos întârzierea dezvoltării intelectuale la copii. Hidrocarburile policiclice aromatice sunt poluanţi organici ce rezultă din arderea incompletă a combustibililor solizi şi lichizi. Se concentrează în organism în condiţiile unei expuneri prelungite şi au efecte cancerigene.

Oxizi de azot, sulf, carbon produc rinite acute, traheite, astm sau manifestări oculare, în special conjunctivite, sau cutanate (eczeme, urticarii etc.). Potrivit statisticilor, în marile aglomerări urbane, practic două treimi din emisia de dioxid de azot este datorată transportului urban. Autovehiculele sunt responsabile şi pentru 14 la sută din emisiile de dioxid de carbon provenite de la arderea combustibililor fosili la nivel mondial, un singur automobil, la viteză medie, eliminând la fiecare kilometru peste două grame de dioxid de carbon.

Ştiaţi că...

- aproape jumătate din cei 490 de milioane de locuitori ai Europei sunt proprietari ai unui autoturism?

- în Londra, traficul rutier este acum mai lent decât în zilele când se circula cu trăsura?

- se estimează o creştere anuală a costurilor aglomeraţiei rutiere de până la unu la sută din produsul intern brut al UE, în jur de 105 miliarde de euro până în 2010?

- cu fiecare noi 4,3 milioane de autoturisme pe an emisiile de dioxid de carbon produse de transport vor fi mai mari cu circa 40 la sută în 2010 faţă de 1990?

- în fiecare an mor prematur circa 300.000 de europeni ca urmare a bolilor produse de poluarea aerului?

- unul din trei accidente mortale are loc în zona urbană?

Strada Basarabiei ‑ alternativă viabilă

De ani de zile, strada Basarabiei, pe sectorul cuprins între bulevardul George Coşbuc şi Piaţa Energiei este folosită doar de temerari, pentru că arată ca după război. Piatra cubică a fost împrăştiată şi denivelată, gropile se cască ameninţător şi numai cine nu ţine la propria maşină (a se citi buzunar) se încumetă să circule pe această porţiune. Dacă ar fi modernizată, ar descongestiona serios din traficul care sufocă şi Ţiglina şi strada Siderurgiştilor. Se pare însă că mai avem de aşteptat. Că promisiuni am tot auzit�

Mai avem doar trei trolee

Potrivit Anuarului statistic al judeţului Galaţi, în vreme ce numărul de tramvaie şi troleibuze s‑a redus sistematic, între 2000 şi 2006, numărul de autobuze şi microbuze a crescut de cinci ori. În 2006, mai aveam 59 de tramvaie la mâna a doua şi numai trei troleibuze. Cam aşa se vede în cifre de la Galaţi politica unui transport nepoluant.

Fără plumb

Emisiile puternice de gaze de eşapament apar atunci când carburantul este incomplet ars, motorul este defectuos reglat, în momentul în care se porneşte sau se opreşte motorul ori la deplasarea cu viteză redusă. Normele de poluare �euro" impuse producătorilor de automobile în ultimii ani şi benzina fără plumb au fost măsuri care au redus considerabil din cantitatea de noxe. Numai că aceste măsuri au fost "contracarate" de numărul tot mai mare de maşini de pe străzile Europei.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=23084

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca forumul este citit si de vecinii de judet. Astfel, au luat aminte la faptul ca in Galati se poate parca oriunde, atata vreme cat nu respecti regulile de circulatie. Il felicit pe soferul de pe Audi VN-XX-XXX pentru spectaculoasa parcare la trecerea de pietoni. Lucru mare, domnule, integrarea in comunitatea locală!

54_0da13203576e5d13f6a23b8cbcdfa18e_thum

Link to comment
Share on other sites

Pentru cine nu ştie codul rutier:

Art. 142 Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:

a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";

B) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea;

c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;

d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;

e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi înainte de acestea;

f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;

g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;

i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;

j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers";

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

l) pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;

m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E) ;

n) pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor;

o) pe pistele pentru biciclete;

p) în locurile unde este interzisă depăşirea.

Art. 143 Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:

a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

B) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia "Staţionarea interzisă" şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;

c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;

d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;

e) în pante şi în rampe;

f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia "Staţionare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia "Zona de staţionare cu durată limitată" peste durata stabilită.

Bine ar fi dacă cei de la rutieră ar fi pregătiţi să primească asemenea poze on-line ...

Recunosc, o mai comit şi eu ... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ar fi minunat, dar poate pun un link pe site-ul lor:

http://gl.politiaromana.ro/ catre noi, mai ales sa se laude!? cu circulatia

pe strazile "pastorite" de ei.

Si on topic, dupa 4 ore, "galateanul" cu audi de VN-xx-xxx tot acolo e. Is curios: oare sta pana deseara, nu de alta dar sa-i recomand ceva obiective de vizitat in oras.

Asa, mai departe. Nu m-am putut abtine si am dat o raita pe site-ul de mai sus. Nu-mi ajunge un forum sa-l critic pe tot si ma opresc la capitolul Politie Rutiera. Pai daca suntem in 2008, de unde dom'le strategie 2004-2007?54_aa291c72e242f919a754c8d37bd0bc66_thum

Auzi STRATEGIE pe care au planificat-o de cativa ani buni, de care s-au ocupat apoi 3 ani pana in 2007 si a carei rezultate se vad azi in posturile mele din urma. Citind obiectivele strategie ma intreb si imi raspund:

- "cresterea fluentei circulatiei": e mai rau ca acum 4 ani, coada la semafoare e de doua ori mai mare, parcarile s-au mutat pe trotuare si spatii verzi.

- "Euroconformizarea legislatiei rutiere si a sistemului institutional de aplicare a acesteia": pai asa se parcheaza in Europa? Asa se vand masini in Europa, in intersectii, pe trotuare si spatii verzi? Pietonii trebuie sa calce pe capote ca sa mearga pe trotuar?

Si mai imi place faptul ca totul este la modul impersonal: "eliminarea", "cresterea", "infiintarea", "constructia", "dezvoltarea" etc. parca n-ar fi strategia lor ci de pe undeva din alta galaxie. OK, e bine, ca nici rezultatele strategiei nu sunt ale lor. Si atunci poate ca nici salariile n-ar fi trebuit sa fie ale lor, atata vreme cat rezultatele STRATEGIEI sunt catastrofale. Pai ce ati facut domnilor politisti vreme de 4 ani? Macar actualizati site-ul sau dati alta STRATEGIE mai noua, sau poate sa va facem noi, cei de pe forum una? O comunicare cu cetatenii, cu galatenii, cu soferii, ceva transparenta, se poate?

Link to comment
Share on other sites

Şi totuşi, în Galaţi se circulă cât de cât civilizat. Asta o spun din puctul de vedere al unui şofer. La polul opus aş situa Bucureştiul şi Iaşiul ...

Traficul rutier in Bucuresti este groaznic!!! Dar tin sa te contrazic in ceea ce priveste Iasiul. Nu stiu cat de des/mult ai fost in acest oras, dar noi avem ceva experiente pe-acolo si pot sa zic ca se circula muuuult mai civilizat decat in alte parti. Nu exemplific pentru ca nu este cazul si as fi total off-topic.

P.S. Poate ai avut vreun incident cu un sofer care nu era de pe-acolo ci din alte parti.

Link to comment
Share on other sites

Asa, sa continuam: merg la vale din Tiglina spe sunsul giratoriu si admir peisajul pestrit de pe trotuare. Din sumar: una bucata camion care manevra de zor prin statie, pe trotuar printre pietoni, statia de autobuz ocupata 75% de alte masini parcate de nu mai aveau autobuzele si maxi-taxi unde sa faca statie, am numarat in jurul sensului giratoriu nu mai putin de 56 de masini la vanzare parcate pe trotuar, inclusiv cele de la Prisma. Acum daca un turism parcheaza pe trotuar, ce mai conteaza un microbuz? Maine vedem si tiruri, rulote, escavatoare etc.54_64e3f95ebcbfb775106676f03a257c48_thum

Link to comment
Share on other sites

Salut initiativa Brailei de a ridica masinile parcate neregulamentar. Pe cand si la noi asa ceva? Cred ca amenitarea unei amenzi de 450 ron poate mai calmeaza situatia din trafic. De exemplu: masini care se vand pe trecerea de pietoni, masini care-si fac "reclama" in intersectii, pietoni care merg pe carosabil pentru a ocoli masinile parcate pe trotuare si ostentativ, un "MARE" bemeweu isi face siesta linistit pe trecerea de pietoni, ca in parcare "nu e destule" locuri pentru el.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daca ne gandim la papagalii care sunt in strada la Politia Rutiera Galati... nu e de mirare. Ei opresc si dau amenzi aiurea, celor mai fraieri, si-i lasa pe toti nebunii sa mearga cu 200 pe faleza si sa-si lase masinile unde au chef. Nu avem ce sa le cerem. Locurile de parcare vor deveni o si mai mare problema, iar singura solutie viabila ramane amena usturatoare, taxarea la puncte a soferilor si nu in ultimul rand, ridicarea masinii. Dar... pana atunci... vom mai avea multe alegeri..

Link to comment
Share on other sites

Matematica aplicata in circulatia rutiera: stiam ca dubla negatie duce la un lucru pozitiv sau ca la inmultire minus cu minus da plus. In consecinta, dublarea indicatoarelor cu oprirea interzisa, de fapt inseamna parcarea permisa. Asa da, conducatori auto cu temele facute!54_5a4e18fe080fff734b870d8cddf6f4c4_thum

Link to comment
Share on other sites

D-soara din imagine nici nu stiu ce greseste: faptul ca si-a lasat masina neregulamentar in strada (blocand un loc de parcare gol) sau ca traverseaza prin loc nepermis (desi semaforul era la nici 50 metri). Adica: ori nu stie sa conduca, ori nu stie sa mearga.54_67d9202caa3f23963ff4287e2fb764d8_thum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.