Jump to content

Multe blocuri, puţine parcări


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Multe blocuri, putine parcari

60.000 de masini si 92.000 de locuinte la bloc, acestea sunt cifrele care situeaza Galatiul pe unul dintre locurile fruntase in topul oraselor mari din tara la aceste capitole. Din pacate orasul nu sta la fel de bine in privinta numarului locurilor de parcare si a constructiei de locuinte noi.

Potrivit viceprimarului Mircea Razvan Cristea, Galatiul ocupa unul dintre primele locuri in clasamentul municipiilor, estimarile aratand ca aproximativ 70% dintre cei 360.000 de locuitori locuiesc la bloc. Potrivit aceleiasi surse, in oras sunt 92.000 de apartamente, dintre care 82.000 sunt racordate la reteaua centralizata. "Exista cartiere cu o densitate foarte mare de populatie, cum este cartierul «Dunarea», unde locuiesc aproximativ 100.000 de persoane. Din pacate specificul terenului din Galati nu ofera prea multe posibilitati pentru constructia de locuinte, existand foarte putine locatii unde se poate construi", ne-a declarat Mircea Razvan Cristea. Pentru a rezolva intr-o oarecare masura problema locuintelor, in conditiile in care la Primarie sunt inregistrate aproximativ 5.000 de astfel de cereri, autoritatile locale au decis sa construiasca blocuri si sa dea loturi de teren pentru constructia de locuinte in cartierul "Dimitrie Cantemir". Din pacate nici pana la ora actuala loturile de teren nu au fost reparatizate celor care au depus de luni bune cerere, desi primarul Dumitru Nicolae anunta ca acestea vor fi acordate pana la sfarsitul anului trecut.

15.000 de masini parcate pe strazi

Mircea Razvan Cristea ne-a mai declarat ca, potrivit datelor Directiei Locale de Taxe si Impozite, in Galati sunt 60.000 de masini, luand in calcul numarul celor care platesc impozit anual pentru autoturismele proprietate personala. "Potrivit estimarilor facute, una din doua familii are o masina. Orasul este mic ca suprafata, nu exista spatiu suficient intre blocuri pentru construirea de noi locuri de parcare. Dupa parerea mea, 15.000 de masini sunt parcate pe strazi din cauza lipsei locurilor de parcare", ne-a mai declarat Mircea Razvan Cristea.

La sfarsitul anului trecut Serviciul de Administrare a Domeniului Public (SADP) avea in administrare aproximativ 3.500 de locuri de parcare, la care se mai adauga locurile de parcare din vecinatatea blocurilor. Nu mai reprezinta o noutate pentru nimeni faptul ca, in anumite zone din oras, cum e cea a bancilor de pe strada Brailei sau a complexelor comerciale, se gaseste cu greu un loc de parcare. Ramane de vazut daca edilul sef isi va tine promisiunea facuta recent, aceea de a construi in acest an 5.000 de locuri de parcare, in conditiile in care, in ultimii ani, numarul locurilor de parcare construite a fost foarte mic.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=7

Avem aşadar vreo 250.000 de "blocatari" :shock: Mulţi mai suntem...

Link to comment
Share on other sites

... din 360 000. Dacă mai trăia împuşcatul, ne mutam cu toţi la bloc.

in Galati sunt 60.000 de masini, luand in calcul numarul celor care platesc impozit anual pentru autoturismele proprietate personala.

Asta, teoretic. În realitate sunt mulţi navetişti sau care locuiesc fără a avea mutaţie. Numai în parcarea de la blocul meu sunt câteva înmatriculate în alte judeţe. Seara, când vin de schimbul doi, nu odată am căutat locuri de parcare ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Caz concret: am in fata o 8 garaje construite (cu autorizatie sau fara, nu discutam asta). Din o privire imi dau seama ca daca nu ar fi, s-ar putea parca 12 autoturisme in locul lor. Punand la socoteala faptul ca 4 din ele stau goale iar masinile ocupa alte locuri de parcare (ale celor care nu au garaje) putem sa facem un calcul daca s-ar ridica peste noapte aceste infame si inestetice garaje: 12 locuri + inca 4 libere=> 16 locuri de parcare in loc de 8. Cred ca proportional ar veni o crestere cu 200% a locurilor de parcare. Face o petitie catre autoritatile locale? Cred ca mai important decat veniturile la buget de pe urma garajelor ar fi rezolvarea locurilor de parcare.

Link to comment
Share on other sites

Păi, parcă a fost o discuţie, ceva, pe tema asta, anul trecut. Au sărit garajiştii ca arşi.

Garaje s-au construit şi în anii '80 iar o adevărată nebunie a fost la începutul anilor '90, se dădea şpagă grasă pentru o autorizaţie de construire. Nu prea cred că se poate rezolva problema de pe o zi pe alta, se vor pune multe rotiţe în mişcare ... trebuie răbdare. Oamenii ar trebui lămuriţi că dacă vor garaj trebuie să-şi ia casă cu curte.

Link to comment
Share on other sites

Maşini cât vezi cu ochii

VIAŢA LA GARAJ

A crescut numărul de maşini pe cap de gălăţean. Nici statisticile nu le mai ţin piept, aglomerarea vehiculelor pe patru roţi e atât de rapidă încât devansează cifrele. Ultimele date de care dispunem (finele lui 2007) arătau că în judeţul Galaţi ar fi aproximativ o sută de mii de autovehicule, dintre care 77.106 autoturisme. Evident, Galaţiul este fruncea! Greu de crezut că locurile de parcare, din faţa, spatele, lateralele blocurilor pot cuprinde, chiar parcate civilizat şi milimetric una lângă cealaltă, toate maşinile astea. Cu atât mai mult cu cât nici trecătorii cu treburi prin oraşul de la Dunăre nu vin pe jos. Şi nici firmele nu se lasă, din motive lesne de înţeles, fără transport propriu. Despre taxiuri sau transport cu maxi-taxi şi unde sunt parcate aceste maşini folosite zilnic de mii de gălăţeni nu mai vorbim. E o aglomeraţie stradală cu cântec, o goană permanentă după un loc de parcare, o adevărată victorie să deţii un garaj şi o afacere în toată regula să‑l foloseşti eficient.

Chermeză cu grătar

Garajul, visul postrevoluţionar al gălăţenilor, a devenit proprietate în toată regula, anexă gospodărească multifuncţională, adăpost pentru suflete rătăcite. Vă amintiţi de familia de­spre care am scris că trăia într‑un garaj? Aţi participat, suntem siguri, la vreo chermeză desfăşurată lângă grătarul de la garaj. Ştiţi sau aţi trecut pe lângă un garaj unde se reparau maşini (mică afacere de familie) sau se depozitau materiale de construcţie. Viaţa la garaj are farmecul ei, regulile ei stricte. Se socializează zilnic la garaj, se bea un pahar din vinul personal, se schimbă o bârfă cu trimitere la noutăţile din cartier, se amenajează interiorul, cu tot ce nu mai trebuie prin casă, şi exteriorul cu mână de gospodar care ştie să întreţină o viţă agăţătoare sau să hrănească un căţel neînvăţat cu drumul către etajele superioare. Cineva trebuie să apere linia defensivă a garajelor din spatele blocului de orice intervenţie duşmănoasă�

Ia terenul, neamule!

Din ce sunt făcute garajele? Din tablă, că e materialul nostru tradiţional, din cărămidă, că tot sunt construcţii provizorii, pe care teoretic primăria le poate dărâma oricând, din plasă când stau frumuşel pe spaţiul verde adică exact acolo unde nu ar trebui să se afle. Unele sunt stas, adică numără exact atâţia metri pătraţi câţi sunt scrişi pe contract, altele însă s‑au extins în faţă, împrejmuind atent zona considerată personală. În destule familii gălăţene o singură maşină nu mai ajunge, aşa că nici în garajul, pe care tot omul gospodar îl are în spatele blocului, nu mai încape� prosperitatea proprietarilor. Aşa că adaugă un spaţiu de parcare suplimentar pentru maşina folosită zilnic, iar în interiorul ferit de intemperiile vremii stă autoturismul de lux, scos la vedere doar la deplasările �externe�.

Nevoia te învaţă

Dacă intri în profunzime în situaţia legală a garajelor din Galaţi, te iei cu mâinile de cap. Şi nimeni nu prea are curaj să facă asta, în condiţiile în care oamenii chiar se simt stăpâni pe terenul care nu le aparţine, dar pe care îl folosesc de două decenii. Au dispărut locurile de joacă pentru copii, grădiniţele şi şcolile sunt asaltate de garaje, drumurile de acces către garajele vechi sunt obturate de garaje noi. Nimeni nu pare să aibă o situaţie exactă a spaţiilor astfel ocupate, gunoiul asaltează locurile nimănui dintre aceste construcţii, activităţi de tot soiul sunt marginalizate la garaj. Şi nu se poate spune că garajele nu sunt necesare. Pentru că undeva trebuie adăpostite autovehiculele. Însă faptul că, la Galaţi, de ani buni, nimeni nu a gândit un mod de parcare mai civilizat şi nu a reuşit să demonstreze că domeniul public poate fi sistematizat în aşa fel încât cutiile oribile care ne înconjoară, ne asaltează de peste tot să nu fie indispensabile gălăţenilor, este o problemă.

Fiecare, cum îl taie capul

Garajele se vând la preţuri exorbitante, cu toate că vânzătorul primeşte doar contravaloarea unei cutii pe un pământ care nu‑i aparţine, multe sunt inestetice şi neîngrijite, altele nu au acte, ci doar beneficiază de �tradiţia� aşezării pe un anumit loc. Sunt garaje care obturează intrarea în curtea unor întreprinderi, cutii de metal aşezate peste maşinile din parcare, de parcă locul respectiv ar aparţine pe vecie proprietarului maşinii. Lumea de la garaj e o lume în care ruralul şi urbanul se amestecă bizar, cu efecte neaşteptate. Căţei, găini, cerşetori, murături şi butoaie cu vin, grătare şi afaceri mărunte, magazii cu vechituri şi ateliere de întreţinere, totul încape în cutiile cenuşii care ne înconjoară, de care avem neapărată nevoie, dar pe care le‑am pus alandala în spaţiul nostru comun. Ce‑ar spune oare vecinul meu dacă aş afirma că locul său de garaj îmi aparţine, de drept, şi mie? Ca să nu ne bazăm pe legea primului venit şi să nu stricăm relaţiile, la această întrebare ar fi de dorit să răspundă mai întâi primăria.

Sursa: Viaţa Liberă, autor Katia Nanu

Cel mai bine ar fi să se caute un teren impropriu pentru agricultură dar şi pentru construcţii de locuit şi să se mute acolo garajele.

Link to comment
Share on other sites

Nu m-am plimbat prea mult prin orase europene, dar mai exista vreunul cu garaje pe langa blocuri, prin spatii verzi, prin parcari ca noi? Sa vedem ce se poate face dintr-un garaj, o evolutie Darwiniana:

1. In primul rand imi trag curent electric - de la balcon, de la vecin, de la stalpul Electrica

2. Fac si o groapa in pamant ca sa pot intra sub masina

3. Daca pot imi trag si apa, sa ma pot spala pe maini

4. Cum stau si pierd vremea pe acolo cat e sa-mi trag o derivatie la cablu TV

5. Pun ceva bancute si un TV, un radio, un dividiu, etc.

6. Largesc groapa, intaresc peretii si-i pun faianta si gresie ca se curata mai usor

7. Aduc ceva butoaie ca e necesar pentru: un vinisor, motorina de rezerva. Varianta: amenajez subsolul pentru a creste ceva gaini, rate

8. Hm, daca sunt indemanatec fac un banc de lucru cu menghina, strung, aparat sudura, redresor si mai pun ceva rafturi, dulapuri pentru piese sau pentru ce mai am de aruncat de prin casa.

9. Vine vara, aduc in garaj si frigiderul vechi, ca mai merge sa tin o berica la rece, pentru o tabla sau un sah cu vecinii

10. Ma descurc deci spre toamna aduc ceva legume, fructe sa le tin peste iarna, daca nu cumva incep sa vand, asa ca la marginea drumului.

11. Sudez si un gratar in fata garajului ca trebuie mai ales in weekend, pun o vita-de-vie sa tina umbra

12. Cimentez vreo 10 mp in fata garajului, sa nu intru cu noroi pe cizme/pantofi ca murdaresc gresia si mai pun o bancuta, ceva asortat cu gratarul.

13. Daca nu il transform in magazin, atelier, atunci garajul este sigur: pivnita, magazie, cuibar, depozit, loc de recreere de unde imi privesc masina parcata frumos afara, pe locurile celor care nu au garaje si strig: mai, copii, plecati dracu' cu mingea de langa masina mea ca o loviti, ce, nu aveti unde sa va jucati?

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca ai nostri edili , mai cu seama edilul "sef" ar trebui sa faca si altceva in orasul asta decat sa astepte "pensia"......amenajarea si intretinerea orasului lasa de dorit, parcarea e ceva abstract in orasul nostru(asta ca sa nu folosesc termeni mai duri!....)si ar fi multe de spus aici dar devin off topic.

am fost foarte des in ultima parte a anului 2007 in Piatra Neamt;sa mearga si domunl primar acolo ca sa se inspire, sa faca un schimb de experienta acolo: in Piatra Neamt nu parchezi aiurea decat daca esti tampit!parcari publice gratuite, parcari publice cu taxator, parcari publice cu aparate automate de taxat.deci se poate .........daca se vrea.dar cu cum chestiunea cu raspunderea e departe inca in tara asta nu ne ramane decat sa mai induram........

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

) Ridicarea tuturor garajelor din parcarea publica aflata langa blocul turn R5 spre Mazepa 2 (ideal ar fi sa se construiasca in loc o parcare supraetajata cu taxa ridicata de catre municipalitate eventual in partereniat public-privat);

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fratilor, va inteleg supararea pe garajisti, dar la o adica... eu, proprietar de garaj, de ce sa fiu de acord, cata vreme vad ca treaba nu sta asa cum spuneti voi? Eu am garaj in spatele blocului meu- imi tin masina in el, dar si daca nu as tine-o, ar fi si alta problema ?(in afara de cea de ordin moral :d) - si exista o parcare langa bloc de vreo 30 de masini, ca sa nu exagerez. Dar ce credeti, ca isi lasa vreunu` din cei 10-15 proprietari de masini autovehiculul in parcare? Nu, toti isi trag masina pe trotuar, la umbra, pe spatiul verde, pe oriunde, mai putin in parcare. Asa ca...mai lasati-ma cu ideile astea ca nu sunt locuri, pentru ca singurii vinovati sunt soferii. Si nu vad de ce nu as putea sa am un garaj cata vreme imi platesc taxele la primarie pentru asta. Mai degraba mi-as indrepta atentia catre chioscarii neautorizati si catre soferii nedisciplinati din punctul asta de vedere. Cand va fi Galatiul atat de urbanizat si toate solutiile viabile si logice ar fi fost terminate, iar parcarea ar fi o problema, eu singur imi daram garajul si propun primariei sa faca si din 7 metri patrati aia o parcare supraetajata pe (macar) 10 nivele..

Link to comment
Share on other sites

Mai degraba mi-as indrepta atentia catre chioscarii neautorizati si catre soferii nedisciplinati din punctul asta de vedere. Cand va fi Galatiul atat de urbanizat si toate solutiile viabile si logice ar fi fost terminate, iar parcarea ar fi o problema, eu singur imi daram garajul si propun primariei sa faca si din 7 metri patrati aia o parcare supraetajata pe (macar) 10 nivele..

Un fel de "hotul striga: hotuuul!" Aia cu chioscurile striga "sa se darame garajurile" si uite-asa intram intr-un cerc vicios, din pacate.

Eu sustin ideea prin care aprobarea oricarui plan urbanistic, atat pe verticala cat si pe orizontala, sa fie prevazut si cu locuri de parcare.

Hai sa dau un exemplu de tot rasul!!!

Pe strada Lahovary, s-a construit ditamai "Home Center" cu pretentii de mall, frumoooos, ochiooos, cu preturi pe masura, ca doar e in centru. Dar eu, ca si client, daca vreau sa-l "vizitez" n-am loc de parcare! Aceasta cladire a avut aprobari pt constructie, in buricul targului, dar fara sa fie prevazut cu spatii pt masini. In concluzie, straduta cu sens unic, care intersecteaza str. Balcescu este gazda dumbaraielor minunatei firme "Home Center". Circulatia este paralizata iar traficul pietonal se desfasoara cu greu pentru ca n-ai pe unde sa te strecori. Ba mai mult, masinile cu firma respectiva pe ele, stationeaza fix pe trecerea de pietoni, ca n-au unde, si ele sunt folosite pt aprovizionare, deci trebuiau sa aiba un spatiu destinat lor! De-a rasul-plansul!

Link to comment
Share on other sites

Stiu, dar nu poti sa ma faci hot, pentru ca eu, spre deosebire de chioscari, am facut la vremea aia toate proiectele si toate cacaturile pe care mi le-a cerit primaria pentru garajul ala. Si imi platesc taxele.

Ala e cel mai elocvent exemplu din Galati. Daca faceau o parcare subterana era primu exemplu de dat si un inceput; cum nu au facut, vor pierde din start

jumate din clientii care veneau acolo cu masinile la cumparaturi, numa de figuri.

Link to comment
Share on other sites

Aha.. si ce ai vrea vicentiu, sa ma pun sa-mi daram garajul acum (apropos, e singurul in zona respectiva, cu parcari goale cam peste tot pe acolo), ca sa dau un exemplu. Mi se pare o stupizenie, mai ales ca acolo se sparg si fura masini la greu. Imi pare rau pentru voi, nu stiu daca sunteti soferi si daca aveti masini pe care le conduceti, dar e o senzatie aiurea pentru mine sa conduci masina fara muzica sau sa nu mai conduci nimic, cum au patit niste vecini de-ai mei. Si...inca ceva: pentru fraza ta "lasa, măi, sa vadem ca fac ei ceva si dup'aia facem si noi." iti recomand si sectiunea de de pe forumul asta, ca sa vezi ca numai un prost s-ar apuca sa faca ceva in tara lui Papura Voda, pentru ca ultimele care te-ar sustine ar fi autoritatile, iar eu nu vreau sa fiu fraierul care fac exemplul pe buzunarul meu.

Link to comment
Share on other sites

Nu m-am plimbat prea mult prin orase europene, dar mai exista vreunul cu garaje pe langa blocuri, prin spatii verzi, prin parcari ca noi? Sa vedem ce se poate face dintr-un garaj, o evolutie Darwiniana:

1. In primul rand imi trag curent electric - de la balcon, de la vecin, de la stalpul Electrica

2. Fac si o groapa in pamant ca sa pot intra sub masina

3. Daca pot imi trag si apa, sa ma pot spala pe maini

4. Cum stau si pierd vremea pe acolo cat e sa-mi trag o derivatie la cablu TV

5. Pun ceva bancute si un TV, un radio, un dividiu, etc.

6. Largesc groapa, intaresc peretii si-i pun faianta si gresie ca se curata mai usor

7. Aduc ceva butoaie ca e necesar pentru: un vinisor, motorina de rezerva. Varianta: amenajez subsolul pentru a creste ceva gaini, rate

8. Hm, daca sunt indemanatec fac un banc de lucru cu menghina, strung, aparat sudura, redresor si mai pun ceva rafturi, dulapuri pentru piese sau pentru ce mai am de aruncat de prin casa.

9. Vine vara, aduc in garaj si frigiderul vechi, ca mai merge sa tin o berica la rece, pentru o tabla sau un sah cu vecinii

10. Ma descurc deci spre toamna aduc ceva legume, fructe sa le tin peste iarna, daca nu cumva incep sa vand, asa ca la marginea drumului.

11. Sudez si un gratar in fata garajului ca trebuie mai ales in weekend, pun o vita-de-vie sa tina umbra

12. Cimentez vreo 10 mp in fata garajului, sa nu intru cu noroi pe cizme/pantofi ca murdaresc gresia si mai pun o bancuta, ceva asortat cu gratarul.

13. Daca nu il transform in magazin, atelier, atunci garajul este sigur: pivnita, magazie, cuibar, depozit, loc de recreere de unde imi privesc masina parcata frumos afara, pe locurile celor care nu au garaje si strig: mai, copii, plecati dracu' cu mingea de langa masina mea ca o loviti, ce, nu aveti unde sa va jucati?

aplauze... super tare... incredibil, dar am ras cand am citit aceste randuri de o realitate orbitoare... felicitari... insa stau si ma gandesc cu spaima ca nu putem face nimic ca sa stopam acesti "gospodari" . Mereu stau cu prietenii si ne uitam cu dispret la garajele ridicate pe ditamai parcarea si pe ditamai parculetul din spatele blocurilor noastre, parculet in care ne-am petrecut copilaria... si inca o data ma gandesc cu spaima ca sunt nevoit sa-mi duc copilul in alte cartiere in alte parcuri pline de alti copii care vin din alte cartiere... dezastru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La Ancora, Primaria ar trebui sa ridice toate garajele din parcarea publica de langa blocul R5 spre intersecta str. Ovidiu cu Armata Poporului, si astfel s-ar crea locuri de parcare mai multe, mai ales ca cine locuieste in zona stie cat este de dificil sa gasesti un loc de parcare dupa ora 16.00 sau la blocurile din jurul Bisericii Trei Ierarhi, sambata si duminica cand sunt organizate nunti, botezuri,etc.

Nu mai spun ca s-ar putea construi in acel loc actualmente impanzit cu garaje, o parcare supraetajata, in parteneriat public-privat, si s-ar crea si mai multe locuri de parcare.

De altfel, cartier de garaje se afla si in spatele Complexului alimentar de la Ancora spre Scoala 28. In acel loc s-ar putea construi o Piata moderna, care sa deserveasca cartierele Mazepa1 si 2, si astfel s-ar elibera si "tigania" cu tarabele de pe trotuarul din fata Complexului.

Link to comment
Share on other sites

Un primar modern cu o viziune urbanistica adaptata necesitatilor moderne trebuie sa inteleaga urgenta adoptarii unor astfel de solutii ca cea mentionata anterior. O astfel de solutie a fost pusa in practica de primarul sectorului 3 din Bucuresti, si a fost coroborata cu alte politici de imbunatatire a calitatii mediului. Drept dovada rezultatul de aproape 80% la alegeri dovedeste si felul cum au fost percepute de catre cetatenii sectorului respectiv aceste solutii care au dus la imbunatatirea calitatii si confortului urbanistic.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

E adevarat ca trebuie parcari, dar chestia cu:``la banci sau tribunal gasesti greu un loc de parcare``e o mare vrajeala. Toti soferii cu ceafa de porc s-au obisnuit sa parcheze daca se poate direct la ghiseul bancii sau in sala de judecata. Chiar e greu sa mergi 100 de metri pe jos? Alerg si eu pe la banci destul de des si pot spune ca e loc la umbra, sub copaci pe strazile din zona. Doar ca mersul pe jos un pic e greu pentru unii soferi. Nu mai vorbesc de zona politiei municipale, unde ``organul`` mai are putin si nu mai are pe unde intra in curtea institutiei de masini parcate pe strada, in fata catedralei, unde e interzis de indicatoare. Daca la ei acasa nu-si fac treaba, ce sa le mai cerem in alte zone? Mai avem putin si nu mai putem intra in REAL si SELGROS din cauza ``studentilor`` care nu mai merg pe jos nici macar din parcarea SELGROS unde nu se iau bani de parcare. Tribunalul a fost proiect comunist, fara parcare subterana, dar nu mai pot judecatorii nostri sa traverseze strada de la Casa de Cultura unde parcarea e mereu libera? Daca ei parcheaza aiurea si nu sunt amendati, ce exemplu sa aiba omul de rand? Decat sa monteze 22 ceasuri in oras, mai bine si-ar pune Primaria camere de supraveghere pe stalpi incepand cu zonele fierbinti si ar trimite posesorului de masina parcata aiurea amenda cu poze cu tot, ca sa nu mai comenteze idiotul. Asa s-ar scapa si de smecherii cu masine bengoase. Platesc macar amenzi pentru deranjarea galateanului de rand. Politia rutiera insa are alte surse de amenzi: putinii soferi corecti si care nu comenteaza din bun simt. O retea de camere in oras costa mai putin de 1.000.000 ron cum sunt ceasurile si ar aduce multi bani la bugetul local.... Dar asta e doar o idee care va ramane pe forum pe aici, iar eu care fac vreo 80 Km pe zi prin oras cu munca tot cu injuratul raman, chair daca merg si pe jos de la masina pana la treburile mele...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

“Sfatul“ arhitectilor

De acest lucru, sustine Primarul Dumitru Nicolae, se va tine cont atunci cand se vor aproba lucrarile de constructie sau de modernizare in muncipiul Galati, care au nevoie de avizul de urbanism. Potrivit edilului sef, urmeaza sa se infiinteze o comisie de urbanism a municipalitatii din care vor face parte 25 de arhitecti, indiferent de culoarea lor politica. Mecanismul care va fi pus in aplicare pentru ca o modernizare sau o extindere de spatiu, construirea unei parcari sau alte lucrari importante sa primeasca unda verde a fost explicat de Dumtru Nicolae: “Directia de Urbanism din cadrul Primariei va fi subordonata acestei comisii, ai carei membri sunt arhitecti. Decizia luata de aceasta comisie alcatuita din specialisti va ajunge la comisia de urbanism din cadrul Consiliului Local, care va avea ultimul cuvant“. Intentia constituirii unei comisii alcatuite din specialisti in urbanism este una laudabila, dar ramane de vazut cat va fi si de eficienta.

Parcare la Manoil Mall pe deasupra strazii Siderurgistilor?!

Una dintre primele teme de casa care va fi data membrilor acestei comisii, potrivit primarului Dumitru Nicolae, va fi cererea depusa la Directia de Urbanism Galati privitoare la extinderea Manoil Mall si construirea unei parcari supraetajate aferente acestei cladiri. Intrebat daca se impune construirea in zona respectiva a unei parcari supraetajate - care, din cate am aflat noi, ar trebui sa treaca pe deasupra strazii Siderurgistilor, pana la blocurile din Tiglina II - si daca cererea a fost aprobata, edilul sef al urbei a declarat: “Deocamdata nu s-a dat avizul pentru construirea parcarii supraetajate. Construirea unei parcari supraetajate suna bine, dar trebuie sa vedem si ceea ce spun specialistii. Proiectul va intra in comisia de urbanism a municipalitatii care va fi alcatuita din arhitecti si ei vor decide. Pana atunci nu ma pronunt”, a conchis edilul sef al urbei.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=1

Link to comment
Share on other sites

La cate garaje sunt in zona (dupa primul rand de blocuri) de ambele parti ale strazii, cred ca ar fi suplinit cu siguranta parcarea supraetajata. E bataie de joc, nu trebuie sa se faca un studiu de fezabilitate mai intai? Desfiintarea garajelor si amenajarea locurilor plus instalarea semnelor de dirijare a circulatiei, ar costa municipalitatea de zeci de ori mai putin decat o parcare supraetajata, pesta strada. Ce facem: lasam garajele (pardon-pivnitele si atelierele) si stricam imaginea cu alte betoane? Intelegeam daca nu mai avem posibilitati de parcare, dar ca sa lasi niste cutii mizerabile de beton si sa cheltui milioane de euro sa faci parcare supraetajata, e bataie de joc.

Link to comment
Share on other sites

Un tunel din sticla, ceva nu facem? Era prea aerisita zona si ce sa facem, hai niste betoate pana la cer sa nu mai creasca nici iarba pe sub ele. Ore cate garaje sunt in oras? Parca toate erau cu autorizatii provizorii, cu terenuri la indemana primariei, nu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.