Jump to content

Multe blocuri, puţine parcări


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Parca 11500 de garaje, citisem pe aici. Noi in loc sa aerisim zonele si sa refacem spatii verzi, bagam betoane si supraetajate sa nu "zgandarim" muraturi, ceapa, ateliere de termopane (aka frauda fiscala) etc. Oare Planul de Urbanism General nu trebuie supus unei dezbateri publice?

Link to comment
Share on other sites

11500 garaje X cca.20 metri patrati fac ceva suprafete de spatiu verde, nu credeti? Daca s-ar planta 2 copaci pe suprafata unui garaj ar fi de ajuns sa nu mai simtim ``briza`` de combinat si de gaze de eshapament. Dar cum se planteaza azi la noi copacii si nu-i uda nimeni macar in primele 2 saptamani de viata sa-si ia avant.... vor fi toti ca la Filesti langa centura, adica uscati de cum sunt plantati. Acolo se planteaza de vreo 5 ani pe mal copaci si nu-i mai uda nimeni, devenind uscaturi. Se chinuie cu parnaiasi in fiecare an sa planteze si tot nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O noutate absolută la Galaţi

Cinci parcări supraetajate!

În prima şedinţă a Consiliului Local va fi aprobat caietul de sarcini pentru construcţia unor parcări supraetajate. Primarul Dumitru Nicolae a declarat ca sigure amplasamentele pentru trei astfel de parcări: la Spitalul Clinic de Urgenţă "Sf. Andrei", la Liceul "Mihail Kogălniceanu" şi lângă Liceul Pedagogic. Se mai caută două locuri.

Este vorba despre un parteneriat public-privat, prin care unor firme li se concesionează terenul, în schimbul proiectării şi construirii parcărilor şi a asigurării unei taxe de folosinţă decente. "Noi dăm numai terenul." De asemenea, constructorii vor amenaja magazine la parterul parcărilor. La cea din zona Palatului de Justiţie, magistraţii ar urma să poată face abonament, iar proprietarii din zonă, cărora Primăria le va demola garajele, ar putea primi drept de folosinţă gratuită a parcării pentru opt sau zece ani, propune primarul.

Fiecare parcare supraetajată va avea minim 400 de locuri, iar taxa de parcare ar trebui să fie de un leu pe oră, a mai spus primarul.

Urmează să fie construite şi câteva parcări pentru TIR-uri, însă în afara oraşului.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=27512

Link to comment
Share on other sites

iar proprietarii din zonă, cărora Primăria le va demola garajele, ar putea primi drept de folosinţă gratuită a parcării pentru opt sau zece ani,

Iar cei ce n-au garaje dar locuiesc în zonă şi-şi parchează maşinile în drum?

Link to comment
Share on other sites

iar proprietarii din zonă, cărora Primăria le va demola garajele, ar putea primi drept de folosinţă gratuită a parcării pentru opt sau zece ani,

Iar cei ce n-au garaje dar locuiesc în zonă şi-şi parchează maşinile în drum?

Pana si aici se vede capitalul electoral al posesorilor de garaj. Parca ar fi dat o avere impozit la stat un garajist, sau ar fi terenul lui, nu al primariei. Dar primarul abureste lumea, nedorit sa-i supere inainte de alegeri. Ce investitor sanatos la cap ar face 3-4 nivele de constructie si sa-i fie blocat un nivel intreg de o decizie electorala? Toate garajele sunt constructii temporare prin contractul cu primaria. Asa ca...abureala. Nu va face nimeni nici o parcare supraetajata in orasul asta decat daca e situata bine pt spatiile comerciale de la parter. Si atunci, cel ce o va face, sa zicem, nu-l va primi pe cel ce a dat shpaga la functionarimea din primarie ca sa-si faca garaj sa stea gratis 10 ani cu tot calabalacul din actualul garaj in constructia pt care el s-a imprumutat pe la banci, n-a dormit noaptea...

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, adrian, insa eu personal, pe termen mediu, nu vreau sa vad neaparat parcari supraetajate. M-as multumi si cu mai multe parcari la sol acolo unde e cu putinta si in plus, cu parcarile subterane la cladirile care se ridica incepand din perioada asta :)

Link to comment
Share on other sites

Am fost si eu la Galati de vreo 2 ori. Am vazut la Piata Centrala o tablita pe un stalp pe care scria: "Nu parcati! Va rugam folositi parcarea subterna" Insa chiar langa acel stalp piata e plina de masini! Oare parcarea subterana exista sau e doar indicatorul de ea? ca eu unul nu am vazut nici o intrare in subteran.

Link to comment
Share on other sites

Am fost si eu la Galati de vreo 2 ori. Am vazut la Piata Centrala o tablita pe un stalp pe care scria: "Nu parcati! Va rugam folositi parcarea subterna" Insa chiar langa acel stalp piata e plina de masini! Oare parcarea subterana exista sau e doar indicatorul de ea? ca eu unul nu am vazut nici o intrare in subteran.

Exista parcarea subterana, dar este dificil sa ajungi la ea si sa iesi din ea. Plus ca este cu bariera si cu plata. Este pentru cei care au firme in zona si stau mult timp. Daca vrei un electrod sau un robinet nici nu te gandesti sa cauti parcarea aia. Chiar daca ti-ar da si o cafea la intrare. Dar cum mai spuneam: se poate merge un pic pe jos ca nu strica nimanui. In spatele blocului cu Bancpostul este loc intotdeauna. Nu stiu cum pot fi unii soferi asa stresanti sa opreasca numai prin locuri nashpa. Sunt aceeasi rasa. Daca studiezi masinile care opresc pe acolo vei vedea ca asa este. Sunt aia de nu mai pot sa mearga pe picioarele lor deloc. Mari cat tramvaiul si cu aspect de extraterestri.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

hahaha

Da, mişcarea nu strică, doar că uneori nu lenea este scuza. Eu sunt fată şi ţin la siguranţa mea. Deja este iarnă, zilele sunt mai scurte şi este periculos să parchezi la 200 de m de casă. Mie mi s-a întâmplat să fiu atacată şi-n plină zi - aşa că parchez cât mai aproape de destinaţie. Când ai treabă în oraş e una, dar să ajungi acasă şi să fii nevoită să îţi laşi maşina după n blocuri nu este ok.

Link to comment
Share on other sites

Are nevasta-mea o masina cu lipici la idioti... Un Yaris de un an in care am schimbat toata bara din spate acum vreo juma de an, e busita de portiere din lateral, acum vreo luna i-a spart unul oglinda cu capac cu tot in stanga(cu toate ca se rabateaza fata-spate) iar aseara pe la 10 ma suna un amic sa vin in parcare ca i-a lovit-o in fata un idiot care se pregatea sa intre in casa. Au bagat astia de la casco vreo 60 milioane in ea intr-un an. Si nu ca nu ar merge bine a mea nevasta; toate bulelile in parcare facute de ninja care dispar ca magarii in ceata. O sa pun camere de supraveghere in parcarea cu pricina sa vad cine buleste masini si-i dau in gat proprietarilor sa le dea cu caramida in geamuri. O sa fie un spectacol... va anunt cand se intampla. :lol: Sa traiasca soferii cu doua maini de stanga! Sa traiasca la tara, pe camp sau unde vor ei.

Link to comment
Share on other sites

o aghiazma la masina.. :(

Am facut acum 2 ani aghiazma noului spatiu comercial si masinilor firmei si dupa 2 zile un sofer a fost lovit pe centura la vulcanizarile de la viaduct, asa ca e vrajeala cu busuiocul asta. Nu mai cred in asta. Tot cu ghioaga ramane sa rezolv problema. :)

Link to comment
Share on other sites

Popa n-a fost bun :lol:

Cât priveşte locurile de parcare, pot să vă dau o idee care funcţionează cu succes în Bucureşti. Îţi rezervi locul de parcare prin acele grilaje băgate în asfalt. Sunt firme speciale care ţi le montează. Când vii tu acasă, cobori stâlpii cu telecomanda şi îi ridici abia când pleci. Se spune că ţi-ar trebui autorizaţie, dar am prieteni care au implementate aceste sisteme de ani de zile şi nu i-a verificat nimeni. Voi căuta poze ca să vă faceţi o idee mai bună.

Link to comment
Share on other sites

Nu am găsit chiar ce căutam. Eu mă refer la acele dispozitive îngropate total în asfalt. Pot fi folosite şi la parcarea laterală. Sunt ca nişte triunghiuri de fier şi se ridică cu telecomanda.

Am o oferta pe mail de la o firma: 7.8 milioane. La noi in Galati sunt aprobate de consiliul local 2 tipuri de sisteme de blocare dar trebuie contract de inchiriere, adica 680.000 pe luna, asta pe firma. De azi am si eu un loc in Tiglina si am voie sa pun blocarea. Ca persoana fizica nu merita banii astia. E mai ieftin cu caramida sau vopseaua pe parbriz. :d

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nu m-am plimbat prea mult prin orase europene, dar mai exista vreunul cu garaje pe langa blocuri, prin spatii verzi, prin parcari ca noi? Sa vedem ce se poate face dintr-un garaj, o evolutie Darwiniana:

1. In primul rand imi trag curent electric - de la balcon, de la vecin, de la stalpul Electrica

2. Fac si o groapa in pamant ca sa pot intra sub masina

3. Daca pot imi trag si apa, sa ma pot spala pe maini

4. Cum stau si pierd vremea pe acolo cat e sa-mi trag o derivatie la cablu TV

5. Pun ceva bancute si un TV, un radio, un dividiu, etc.

6. Largesc groapa, intaresc peretii si-i pun faianta si gresie ca se curata mai usor

7. Aduc ceva butoaie ca e necesar pentru: un vinisor, motorina de rezerva. Varianta: amenajez subsolul pentru a creste ceva gaini, rate

8. Hm, daca sunt indemanatec fac un banc de lucru cu menghina, strung, aparat sudura, redresor si mai pun ceva rafturi, dulapuri pentru piese sau pentru ce mai am de aruncat de prin casa.

9. Vine vara, aduc in garaj si frigiderul vechi, ca mai merge sa tin o berica la rece, pentru o tabla sau un sah cu vecinii

10. Ma descurc deci spre toamna aduc ceva legume, fructe sa le tin peste iarna, daca nu cumva incep sa vand, asa ca la marginea drumului.

11. Sudez si un gratar in fata garajului ca trebuie mai ales in weekend, pun o vita-de-vie sa tina umbra

12. Cimentez vreo 10 mp in fata garajului, sa nu intru cu noroi pe cizme/pantofi ca murdaresc gresia si mai pun o bancuta, ceva asortat cu gratarul.

13. Daca nu il transform in magazin, atelier, atunci garajul este sigur: pivnita, magazie, cuibar, depozit, loc de recreere de unde imi privesc masina parcata frumos afara, pe locurile celor care nu au garaje si strig: mai, copii, plecati dracu' cu mingea de langa masina mea ca o loviti, ce, nu aveti unde sa va jucati?

;) Ori i-asa ori nu-iasa,cert e ca undeva pe linga florenta monticatini de Italia nu stiu cum se face,ori gradul de civilizatiune a acelora e mai altfel ca la noi adica cu citiva ani inaitea noastra,ca la ficare bloc are o parcare ne acoperita plus un garaj pentru fiecare apartament plus o boxa de cc 6mp,necesara petru depozitat diverse lucruri .Astfel de apartament a costat 150000 euro.Avalansa de autoturisme dupa '90 incoace da dreptul fiecarui cetatean propietar auto sa ceara loc de parcare.Mi se pare corect!Fiecare este platitor de taxe si impozite si le si plateste!dar nu mi se pare corect din partea unora care ies la bara invocind ,garajele paduchile orasului ori neutlizarea acestora la maximum ,,auto''.Cred ca mai util ar fi ca terenul unde sunt construite sa se vinda propietarilor acestor garaje sa se faca proiect la nivel de oras unde aceste garaje sa respecte anumite criterii de constructie (fatade acoperis culoare inaltime lungime etc) sa se impuna fiecrui propietar sa se incadreze priectului general.In fata ori lateral fiecarui garaj, sa se amenajeze o parcare cu denumirea parcare privata ,unde fiecare propietae poate avea acces printru-n card.Emise niste obligatii de amenajare spatiu verde ,plantat copaci, arbusti, etc.Dupa ce se vor stabili tote astea cheltuielile cu intretinerea spatiului verde suportate de primarie vor fi diminuate,starea generala a orasului va fi alta,parcarile publice v-or fi ocupate decei care nu au garaje si terenuri,, propietate",musafiri si ici colocit un set de tomberoane daca nu se gasesc citiva gospodari care sa puna la punct si acest sistem de colectare a resturilor menajere.Asa ca;de la punctul nr. 1 la 13 prietene ,activeazati imaginatia si determina primaria ca ;GARAJELE SUNT UN RAU NECESAR,dundu-ti drept de a construi european democrat!! NU,de rasarit!

Link to comment
Share on other sites

Garajele nu sunt un rău necesar, sunt o tzigăneală! S-a început cu ele de pe vremea împuşcatului, când era o groază de teren viran de care nu se ocupa nimeni şi se dădeau şpăgi grase pentru o autorizaţie de construire.

Mi-aduc aminte că la Oneşti, când eram mic, la sfârşitul anilor '60, era moda motocicletelor cu ataş. Printre blocuri erau construite nişte boxe din cărămidă, în care încăpeau două-trei motociclete, başca sacii cu cartofi şi butoaiele cu murături :mrgreen:

Dacă ar fi după mine, aş face în felul următor: parcări etajate, în imediata apropiere a blocurilor. În baza unui contract, omul are dreptul să folosească un loc atâta vreme cât locuieşte în zonă. Şi dacă e pasionat de meştereală auto, să aibă dreptul să-şi aducă acolo un dulăpior de scule.

P.S. chirac, ia vezi ... gramatica ...

Link to comment
Share on other sites

Garajele nu sunt un rău necesar, sunt o tzigăneală! S-a început cu ele de pe vremea împuşcatului, când era o groază de teren viran de care nu se ocupa nimeni şi se dădeau şpăgi grase pentru o autorizaţie de construire.

Mi-aduc aminte că la Oneşti, când eram mic, la sfârşitul anilor '60, era moda motocicletelor cu ataş. Printre blocuri erau construite nişte boxe din cărămidă, în care încăpeau două-trei motociclete, başca sacii cu cartofi şi butoaiele cu murături :mrgreen:

Dacă ar fi după mine, aş face în felul următor: parcări etajate, în imediata apropiere a blocurilor. În baza unui contract, omul are dreptul să folosească un loc atâta vreme cât locuieşte în zonă. Şi dacă e pasionat de meştereală auto, să aibă dreptul să-şi aducă acolo un dulăpior de scule.

P.S. chirac, ia vezi ... gramatica ...

:o Stau c-am prst cu ea,sper sa invat!Atunci sa te vad! :lol:Da daca nu-ti plac garajele, asta e!Eu nu ma supar!Chiar ofer primariei un teren de 2500mp pentru a face o parcare etajata,moderna la marginea cartierului cred ca va fi bine,nu!? Daca este interesata sunt deschis pentru discutii,NU te superi C'am cite blocuri erau prin anii '60 in Onesti in galati era oare tiglina facuta :roll:
Link to comment
Share on other sites

Garajele nu sunt un rău necesar, sunt o tzigăneală! S-a început cu ele de pe vremea împuşcatului, când era o groază de teren viran de care nu se ocupa nimeni şi se dădeau şpăgi grase pentru o autorizaţie de construire.

Mi-aduc aminte că la Oneşti, când eram mic, la sfârşitul anilor '60, era moda motocicletelor cu ataş. Printre blocuri erau construite nişte boxe din cărămidă, în care încăpeau două-trei motociclete, başca sacii cu cartofi şi butoaiele cu murături :mrgreen:

Dacă ar fi după mine, aş face în felul următor: parcări etajate, în imediata apropiere a blocurilor. În baza unui contract, omul are dreptul să folosească un loc atâta vreme cât locuieşte în zonă. Şi dacă e pasionat de meştereală auto, să aibă dreptul să-şi aducă acolo un dulăpior de scule.

P.S. chirac, ia vezi ... gramatica ...

;) pe vremea....... cum ii zici se invata scoala erau locuri de munca si culmea se facsau si blocuri chiar si garaje!Erau si defavorizati,fudbollul se juca pe stringeri de mana,artistii cintaretii nu erau pe prima pagina..!Asta e...!In situatia actuala ,dupa terenul existent intre blocuri nu cred ca se poate face mare lucru!Doar sa se reamenajeze spatiu verde prin crearea unor rigole in asa fel incit pomii sa nu fie prea mult afectati. Intre rigole sa poata fi parcate autoturismeli.Fiecare propietar de autoturism sa aiba in ingrijire si spatiul verde aferent locului de parcare,totu in baza unui contract cu primaria!Ori sa plateasca cit-va banuti la o firma specializata :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Primarul vrea încă 1.000 de parcări

Primăria are în plan construcţia a o mie de noi locuri de parcare în oraş, după ce anul trecut a făcut peste 800. „Dacă primarul de la Bucureşti zice că va face 7.000 de parcări, suntem şi noi în stare să facem 1.000!” – a declarat edilul Galaţiului, Dumitru Nicolae. Şi o altă veste: vor dispărea parcările rezervate: „Noi am interzis şi se trece la desfiinţarea lor. După mine, în zona centrală, nu-i voie să se facă aşa ceva”.

Parcare cu etaj, la Arena de Box

Scheletul mecanic al Arenei de Box, neterminate, de lângă Policlinica cu plată de pe strada Domnească, se va transforma într-o parcare supraetajată, a anunţat Dumitru Nicolae. „Vreau să o demolez şi să fac parcare supraetajată. Dacă reuşim sau nu, asta-i altceva, dar decât să stea aşa...” Pentru a începe lucrările, trebuie însă aprobare de la Ministerul Sporturilor. Chiar dacă obiectivul este de peste un an în proprietatea Primăriei, legea nu dă voie să se schimbe destinaţia iniţială a proiectului fără acordul ministerului de resort, a mai precizat primarul. Construcţia Arenei de Box a început în 1985 şi a fost ulterior abandonată.

http://www.viata-libera.ro/articol-Prim ... ari_2.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.