Jump to content

Multe blocuri, puţine parcări


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Eu ma tot gnadesc daca un hypermarket are puterea financara necesara sa cumpere teren si sa faca 1000-2000 de parcari, cum ditamai primaria care are terenuri in dotare nu are puterea financiara de a face parcari in oras? Clar ca se vede ca primaria minte, e o ditamai aberatia. Nu vrea sa faca nu ca nu ar putea. Parerea mea ar trebui sa se faca recensamantul autovehiculelor (bineinteles doar cele folosite) nu care sunt pe strada abandonate sau cu afisul "De vanzare" in geam, pe fiecare cartier. Si sa se construiasca parcari etajate cu 2-3 niveluri subteran, 5-6 niveluri suprateran. Ultimul nivel lasandu-se totdeauna neterminat. Se mai inmultesc masinile, se mai adauga cate un nivel parcarilor.

Vom ajunge sa avem zgaraie nori da nu de locuinte ci pentru masini :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eu ma tot gnadesc daca un hypermarket are puterea financara necesara sa cumpere teren si sa faca 1000-2000 de parcari, cum ditamai primaria care are terenuri in dotare nu are puterea financiara de a face parcari in oras?

Eu nu prea stiu locuri in oras care ar putea sa fie amenajate ca parcari si sa nu fie deja folosite la asa ceva. :d

Si nu stiu daca poti compara costul unei parcari la suprafata cu una supraetajata sau subterana, cred ca nici macar pe aproape.

Clar ca se vede ca primaria minte, e o ditamai aberatia. Nu vrea sa faca nu ca nu ar putea.

Da, macar sa vezi ca au in proiect asa ceva...

Dar, revine aceeasi obsesiva constatare: cu cine sa faci treaba? Cu un primar obosit care vrea sa se ocupe de taiat panglici, cu o sleahta de functionari de pe urma carora, in afara de plimbat hirtii, nu se vede nimic?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Biruri pentru parcările din jurul blocurilor

Primăria Galaţi a mai găsit o soluţie pentru a atrage fonduri la bugetul local, primul pas fiind făcut în cadrul ultimei şedinţe de Consiliu Local, când aleşii municipali au aprobat un studiu privitor la realizarea unui parteneriat public privat pentru crearea în muncipiu de parcări rezidenţiale cu plată. Studiul privitor la oportunitatea realizării acestui parteneriat, întocmit de către directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei, Laurenţiu Jalbă, nu conţine date şi informaţii precise referitoare la numărul de parcări existente în jurul blocurilor, numărul de autoturisme, o situaţie a spaţiilor care ar putea fi puse la dispoziţia celor interesaţi să amenajeze o parcare cu plată în jurul blocurilor sau o analiză concretă referitoare la cât ar putea câştiga muncipalitatea în urma acestei afaceri.

"Vechile ansambluri de locuinţe nu au fost pregătite să facă faţă unui număr atât de mare de autoturisme. Primăria muncipiului Galaţi a încercat de-a lungul timpului rezolvarea acestor probleme prin crearea de spaţii pentru parcare, însă fondurile avute la dispoziţie au fost insuficiente şi astfel nu s-a putut ţine pasul cu explozia noilor înmatriculări de autoturisme. Având în vedere lipsa banilor pentru investiţii, considerăm că cea mai bună soluţie în acest moment, pentru rezolvarea spinoasei probleme a locurilor de parcare, o reprezintă realizarea unui parteneriat public privat pentru crearea parcărilor rezidenţiale cu plată", se arată în studiu. În studiu se mai arată că Primăria va pune la dispoziţie spaţii pentru crearea parcărilor rezidenţiale cu plată iar investitorul le va realiza, întreţine şi exploata pe o durată determinată, după care vor intra în patrimoniul public.

"Parcările cu plată ar putea deveni realitate anul viitor", ne-a declarat Laurenţiu Jalbă, căruia i-am cerut câteva amănunte ţinând cont că este cel care a elaborat studiul."Mai sunt multe etape de parcurs şi nu pot spune cu exactitate dacă acest proiect se va şi materializa, dar dacă se va întâmpla acest lucru el se va realiza în anul 2010. Parcările care există în jurul blocurilor vor fi concesionate iar investitorii le vor întreţine şi moderniza, în sensul că vor face marcaje pentru fiecare loc de parcare iar acestea vor putea fi folosite doar de locuitorii blocurilor din zona respectivă care deţin autoturisme. Probabil că se va plăti o taxă anuală pentru folosirea unui loc de parcare. Practic pornim de la zero, pentru că locurile de parcare nu aduc niciun venit la Primărie şi dacă acest lucru va fi pus în practică avantajul este că acestea vor reprezenta o sursă de venit pentru Primărie. În unele oraşe acest proiect a mers, în altele au existat nemulţumiri din partea proprietarilor de autoturisme", ne-a declarat Laurenţiu Jalbă.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=9

Link to comment
Share on other sites

Daca parcarile existente se v-or concesiona,ce v-or face propietarii de autoturisme din alta locatie venind in vizita la rude prieteni etc? :mrgreen:p

Platesc chirie la cei ce au concesionat?Miroase putin a paruiala! :P >

Am propus acum citiva ani,pe un site amenajarea de parcari proprietate,La Bucuresti am inteles ca deja au intrat in lucru.Cred ca parcarile publice ar trebui sa ramana asa cum sint ,intretinute de primarie si unde se pot amenaja parcari private sa o faca primaria dupa un proiect bine stabilit,dotate cu sistemem de supraveghere de inchidere cu bariera electronica,posibil protejate de soare cu folie transparenta,apa pentru udat spatiu verde etc. Toate cu banii investitorului ;)Cred ca este o solutie corecta cin are bani concesioneaza cine nu,nu-si vinde... masina! :)

Link to comment
Share on other sites

iar investitorii le vor întreţine şi moderniza, în sensul că vor face marcaje pentru fiecare loc de parcare iar acestea vor putea fi folosite doar de locuitorii blocurilor din zona respectivă care deţin autoturisme

Astia-s cu capul... Cacofonia nu e intamplatoare.

Deci, intretinerea si modernizarea constau in trasatul dungilor pe asfalt. Bre madam Udrea/Cocos, hai la Galati-city ca ai de lucru! Lasa naibii turismul ala cu "land of choice" si vino incoace! Daca vii seara si nu gasesti loc, ce naiba faci? Te apuci de taiat cauciucurile altora? Demolati naibii garajele construite fara niciun fel de logica si lege, amenajati parcari cu paza si apoi apucati-va de pus biruri!

Link to comment
Share on other sites

sau ceva in genul cum imi gasesc eu masina cand o parchez vis-a vis:zgariata serios de trebuie sa o vopsesc toata![am facut-o deja de 2 ori] :evil: acum o parchez in fata unor camere de luat vederi de la o firma...sunt sigura ca voi pride tampitul care n-are ce face... ;)

Link to comment
Share on other sites

cum de obicei ajung ultimul acasa dintre toti vecinii,sa vezi ce fac cu nervii seara de seara cand vad cateva masini "labartzate" in toata parcarea....cred ca in zona unde locuiesc sunt numai soferite blondute.....uneori cand se intampla sa fie masinile apropiate una de alta este loc ptr toata lumea.dar cand sunt lasate spatii generoase (cat sa ocupe un loc de parcare dar sa nu incapa niciuna intre ele) si vad 5 masini in toata parcarea care umplu tot spatiul....sa vezi ce fac cu nervii....am sa incep sa ma specializez in parcari gen paris....cine a fost pe acolo stie despre ce vorbesc :evil:

Link to comment
Share on other sites

prima data am invatat sa fac parcarile cat mai restrans cu putinta cand m-am vazut stapana pe permis...

apoi ca si tine ..injur cele blonde si cei blonzi cu bolizi de 4 m care ocupa parcarea a 3 masini cand si le parcheaza..de dragul parcatului! :?

Link to comment
Share on other sites

Incercarea moarte n'are!Personal platesc parcarea in locurile amenajate dar sunt nemultumita ca cei care lucreaza in parcari nu prea elibereaza tichete pentru sumele incasate , ci baga banii in buzunare direct! In multe alte tari , unde platesti parcarea si exista personal de deservire iti gasesti parbrizul spalat si ai senzatia ca ai platit un serviciu prestat. la noi e un fel de chirie pe teren, si aia deturnata direct in buzunarele angajatilor primariei!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cinci parcări supraetajate

Primarul Dumitru Nicolae susţine că problema locurilor de parcare va fi rezolvată în mare parte odată cu construirea unui număr de cinci parcări supraetajate, care va adăposti fiecare câteva sute de maşini. Cât despre începerea efectivă a lucrărilor de amenajare a celor cinci parcări, intenţie pe care primarul a mai anunţat-o de câteva ori, există şi aici o piedică, şi anume că terenurile pe care muncipalitatea doreşte să construiască parcările respective sunt la câteva zile revendicate de proprietari apăruţi peste noapte. Edilul şef a prezentat şi locaţiile unde ar urma să se construiască cele cinci parcări supraetajate, lucru însă deocamdată imposibil de pus în practică fie pentru că terenurile sunt revendicate, fie că există contestaţii la licitaţiile organizate de muncipalitate.

Astfel, parcările supraetajate ar urma să se construiască în vecintătatea Liceului LMK din Ţiglina I, în zona Grădinii Botanice de pe Faleza Dunării, în cartierul Aviaţiei, unde a fost restaurantul Baltimore, pe strada Domnească, unde sunt două variante de locaţii, şi anume sala de box şi respectiv la intersecţia străzilor Primăverii cu Domnească, şi în Ţiglina I, într-o locaţie pe care Dumitru Nicolae nu a dorit să o dezvăluie pentru a nu se trezi ulterior cu surprize.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=10

Link to comment
Share on other sites

Eram sigur ca Micro 19 va fi sarit din schema! Eu chiar nu am unde sa parchez mashina! Insa sunt SUTE de garaje si fiecare garaj ocupa 3 locuri de parcare !

Adica acolo unde densitatea de populatie e foarte mare... nu exista locuri de parcare. Primarul s-a trezit din somn si a avut un vis: sa faca locuri de parcare pe spatii care sunt deja libere...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Maşini cu duiumul, locuri de parcare insuficiente

Lipsa locurilor de parcare este o problemă cu care mulţi şoferi gălăţeni se confruntă de ani de zile, deoarece numărul autoturismelor creşte ameţitor de la un an la altul. În municipiul Galaţi sunt aproximativ 70.000 de maşini, la care se mai adaugă circa 6.000 care au fost luate în leasing, şi doar 6.000 de locuri de parcare.

În acest moment, se lucrează la 250 de locuri de parcare, amplasate în patru dintre cele mai aglomerate zone ale Galaţiului. Conform viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, au fost deja finalizate 50 de locuri pe str. 1 Decembrie 1918 (au costat 108.000 lei), şi alte 70 de locuri pe str. Siderurgiştilor (125.000 de lei). În curs de realizare sunt 25 de locuri pe str. Fagului (50.000 de lei) şi 140 de locuri pe str. Furnaliştilor ( 225.000 de lei), în ambele zone termenul de finalizare fiind de aproximativ o lună.

Problema locurilor de parcare este, totuşi, departe de a se rezolva. O soluţie viabilă ar fi parcările supraetajate. În viitorul apropiat, pentru a rezolva deficitul de locuri de parcare, municipalitatea doreşte desfiinţarea garajelor şi înlocuirea lor cu parcări supraetajate. Zonele unde se vrea ridicarea parcărilor supraetajate sunt: vecinătatea Liceului “Mihail Kogălniceanu” din Ţiglina I, în zona Grădinii Botanice de pe Faleza Dunării, în cartierul Aviaţiei – pe locul fostului restaurantul Baltimore, pe strada Domnească - unde sunt două variante de locaţii (sala de box şi zona de la intersecţia străzilor Primăverii cu Domnească), şi într-o locaţie nespecificată din cartierul Ţiglina I.

http://www.adevarul.ro/rss/articol/gala ... utine.html

Link to comment
Share on other sites

Eram sigur ca Micro 19 va fi sarit din schema! Eu chiar nu am unde sa parchez mashina! Insa sunt SUTE de garaje si fiecare garaj ocupa 3 locuri de parcare !

Adica acolo unde densitatea de populatie e foarte mare... nu exista locuri de parcare. Primarul s-a trezit din somn si a avut un vis: sa faca locuri de parcare pe spatii care sunt deja libere...

Ca-n informatica:

Repeat

.

.

.

Until (conditie: trezirea din somn al primarului)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

5.000 de locuri în parcări supraetajate?

Primarul municipiului Galaţi, Dumitru Nicolae, va avea astăzi o întâlnire cu reprezenaţii Erste Bank în vederea contractării unui credit pentru realizarea de parcări supraetajate. ”Voi negocia cu ei pentru cât mai multe. Trebuie văzut ce condiţii pun şi ce se poate face practic. Eu nu concep să avem sub 5.000 de locuri de parcare în următorii patru sau cinci ani”, a spus Dumitru Nicolae care a evitat deocamdată să precizeze despre ce sumă este vorba. Primarul a spus că prima asemenea parcare se va realiza în zona Ţiglina 1. Pe de altă parte, Dumitru Nicolae a afirmat că una dintre problemele pe care le are municipalitatea în alegerea locurilor unde s-ar putea construi astfel de parcări este cea a revendicărilor. Şi asta pentru că, potrivit spuselor primarului, sunt persoane care revendică diferite spaţii unde ştiu că s-ar putea realiza locurile de parcare dorite de municipalitate.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Administratie&articol=10

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

88 de noi locuri de parcare în 2010

Dacă înjuraţi în gând căutând un loc în care să vă parcaţi legal maşina, trebuie să ştiţi că, potrivit viceprimarului PSD Nicuşor Ciumacenco, de la începutul anului şi până în prezent au fost realizate 88 de noi locuri de parcare, valoarea totală a lucrărilor fiind de 150.000 de lei.

Cele mai multe locuri – 43 - au fost făcute pe strada Henri Coandă, din Cartierul Aviaţiei. Alte 27 de locuri de parcare au fost create în Cartierul Aurel Vlaicu – aferent blocurilor K2A-K2B, iar 18 locuri sunt în Mazepa I, pe strada Gen. Al. Cernat, aferent blocului M7.

Cât despre parcări supraetajate, se află în dezbatere două asemenea investiţii, una pe fonduri europene în zona Liceului „Mihail Kogălniceanu”, prevăzută în Planul Integrat de Dezvoltare, şi una în Mazepa I, pentru care documentaţia a fost trimisă la cadastru, pentru intabulare.

http://www.viata-libera.ro/articol-Unde_parcam_masina_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Planuri pentru prima parcare supraetajată

Consiliul Local a aprobat luni o hotărâre referitoare la câteva investiţii avute în vedere de Primărie. În ceea ce priveşte parcările supraetajate, proiectul de hotărâre nu prevede care sunt zonele unde acestea vor fi amenajate, dar vorbeşte despre executarea de lucrări de infrastructură şi suprastructură, compartimente interioare, că se va monta un sistem de control al accesului cu barieră şi aparat de taxare, se vor realiza lucrări de instalaţii electrice şi de iluminat, se vor amenaja rampe pentru persoane cu dizabilităţi şi va fi montată o instalaţie de detecţie şi alarmare în caz de incendiu. Valoarea totală a investiţiei ar urma să se ridice la 7.588.771,48 lei, urmând să se amenajeze 112 locuri de parcare pe o suprafaţă de 875 de metri pătraţi. E vorba de fapt de o singură parcare supraetajată, din câte am aflat, care va fi amenjată în zona Colegiului „Mihail Kogălniceanu”. Lucrările ar urma să se execute în 12 luni, iar finanţarea ar urma să se realize în procent de 98% din fonduri structurale, 2% urmând să fie contribuţia de la bugetul local. Nu ştim încă dacă e vorba doar de o intenţie a municipalităţii sau proiectul a primit deja finanţare, dar probabil că vom primi lămuriri în viitor.

http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/planuri-pentru-o-parcare-supraetajata-la-galati.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mega-investiţie: 1,85 milioane de euro pentru o parcare supraetajată

* Construcţia ar urma să aibă subsol, parter şi patru etaje, întinzându-se o pe o suprafaţă de 875 metri pătraţi.

Primul parking modern, de tip occidental, se va construi în vecinătatea Colegiului Naţional „Mihail Kogălniceanu”, în Ţiglina I. Primarul Dumitru Nicolae susţine că proiectul a fost mult întârziat din cauza faptului că au „apărut peste noapte” mai mulţi „moştenitori” care au revendicat terenul. „S-a dovedit în instanţă că a fost rea intenţie. Persoana care a revendicat, avea teren la un kilometru distanţă, nu acolo unde va fi parcarea. Multe astfel de cereri de retrocedări nefondate ne-au întârziat să punem pe picioare astfel de proiecte", a explicat Nicolae.

Parcarea va beneficia de un sistem de control al accesului cu barieră şi aparat de taxare, instalaţii electrice şi de iluminat, rampe pentru persoane cu dizabilităţi şi o instalaţie de detecţie şi alarmare în caz de incendiu.

Valoarea totală a investiţiei se ridică la 7.588.771,48 lei, urmând să se amenajeze 112 de locuri de parcare pe o suprafaţă de 875 de metri pătraţi.

Lucrările ar urma să se execute în 12 luni. Nu vă putem spune, însă, din ce moment încep lucrările. Finanţarea se va realiza în procent de 98% din fonduri structurale, 2% urmând să fie contribuţia de la bugetul local.

Primele parcări supraetajate au fost anunţate de reprezentanţi ai municipalităţii încă din 2006, printre locaţiile vizate erau: lângă Spitalul Judeţean, în dreptul Arenei de Box de pe strada Domnească, în preajma Tribunalului şi în dreptul Poliţiei Rutiere. Autorităţile locale sunt puse în dificultate privind găsirea locurilor în care se vor afla viitoarele parcări, întrucât Galaţiul a fost oraş negustoresc, iar acum oraşul vechi pare să fie revendicat bucată cu bucată de urmaşi ai foştilor proprietari.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/1-85_milioane_de_euro_pentru_o_parcare_supraetajata_0_320368037.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.