dcp100168 Posted October 15, 2010 Author Share Posted October 15, 2010 Parcare supraetajată, în stand-by din cauza "falşilor moştenitori"Primul parking modern, în valoare de 1,85 milioane de lei, este blocat din cauza retrocedărilor. Construcţia ar urma să aibă subsol, parter şi patru etaje, întinzându-se o pe o suprafaţă de 875 metri pătraţi.Primarul Dumitru Nicolae susţine că proiectul a fost mult întârziat din cauza faptului că au „apărut peste noapte” mai mulţi moştenitori care au revendicat terenul. „Respectivii moştenitori aveau terenurile la un kilometru distanţă, nu acolo unde va fi parcarea. Multe astfel de cereri de retrocedări nefondate ne-au întârziat să punem pe picioare astfel de proiecte. Sunt anumite persoane care vânează terenurile din municipiu. Domnul Boldea este unul dintre aceste persoane”, a spus Dumitru Nicolae.În replică, Mihail Boldea susţine că e o minciună, în primul rând pentru că pe terenul respectiv nu se poate construi o parcare: „Eu ştiu că cineva din Primărie revendicase acel teren, dar acolo nu se poate construi. E o minciună. Chiar cei de la ICMRS mi-au spus că au vrut să construiască acolo nişte blocuri şi nu au putut din cauză că sunt foarte multe ţevi”.Mitică Budescu, Şeful Serviciului Revendicări, spune că experţii sunt de foarte multe ori în complicitate cu falşii moştenitori şi din acest motiv multe proiecte ale municipalităţii sunt blocate. „Unele expertize prezentate instanţei sunt fantezii. Nu ştiu dacă sunt falşi moştenitori. Problema este că văd un teren liber şi, dacă coincide cu zona, strada, pe care a avut bunici, străbunici, vine şi cere terenul în instanţă. Cu mine nu le-a mers pentru că eu am planuri vechi din 1960-1970 şi fac comparaţie cu situaţia actuală”.Conform proiectului, parcarea va beneficia de un sistem de control al accesului, cu barieră şi aparat de taxare şi o instalaţie de detecţie şi alarmare în caz de incendiu. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 7.588.771,48 lei, urmând să se amenajeze 112 de locuri de parcare pe o suprafaţă de 875 de metri pătraţi. Lucrările ar trebui executate în 12 luni. Nu vă putem spune, însă, când vor începe lucrările. Finanţarea se va realiza în procent de 98% din fonduri structurale, 2% urmând să fie contribuţia de la bugetul local.Primele parcări supraetajate au fost anunţate de reprezentanţi ai municipalităţii încă din 2006, printre amplasamentele vizate numărându-se cele de lângă Spitalul Judeţean, din dreptul Arenei de Box de pe strada Domnească, din preajma Tribunalului şi a Poliţiei Rutiere.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Parcarea_supraetajata-in_stand_-_by_0_353964729.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Limuzinele şmecherilor "de Galaţi" sunt parcate ciobăneşte pe străzile şi trotuarele oraşuluiIndicatoarele care restricţionează oprirea autovehiculelor nu sunt valabile pentru toată lumea. Poliţiştii aplică amenzile mai ales muritorilor de rând, iar excepţiile ajung să fie contestate în instanţă.La dificultatea cu care se circulă prin Galaţi contribuie şi „sportul naţional" al parcatului aiurea, în deplina ignorare a semnelor de circulaţie. Cum se văd unii la volanul unor limuzine, cum uită complet că există zone şi locuri în care nu ai voie să parchezi. Ieri, în jurul prânzului, am dat o raită prin oraş şi am găsit o mulţime de maşini parcate aiurea.La doar o aruncătură de băţ de Poliţia Rutieră, un Renault Laguna, cu numărul GL-99-RON era urcat pe trotuar chiar sub semnul care interzice oprirea. Lăsând la o parte faptul că în zonă traficul este aproape sugrumat de lucrările ISPA, şoferul mai încurca şi el circulaţia, în special cea a pietonilor, obligaţi să facă slalom printre maşini.Pe strada Gării, în apropierea Bisericii Catolice, un Volkswagen Tiguan alb, cu numărul GL-66-DCC stătea mândru pe trotuar, la numai doi metri de acelaşi indicator care interzice oprirea. Gestul şoferului este de neînţeles în condiţiile în care chiar lângă trotuarul pe care trona există o ditamai parcarea.În faţa Palatului Telefoanelor, un alt şofer nu doar incorect ci şi necivilizat şi-a parcat Seat-ul Cupra cu numărul GL-56-CAP, fără să-i pese că încurcă traficul infernal din acea zonă.Nici pe posesorul BMW-ului cu numărul GL-70-PIT nu l-a interesat că opreşte într-o zonă cu restricţii, amplasată în faţa Palatului de Justiţie. Mai mult, şoferul cu pricina chiar a parcat paralel cu alte autovehicule şi acestea staţionate ilegal, îngustând şi mai mult spaţiul prin care ceilalţi participanţi la trafic mai pot aavea acces.În staţia de autobuz din Ţiglina poate fi admirat zilnic un Audi A6 cocoţat ţanţoş pe trotuar. La orele de vârf, autovehiculul încurcă serios traficul pietonal din zonă, dar pe nimeni nu pare să deranjeze.Ultimul, dar nu cel din urmă, autovehicul pe care am reuşit să-l fotografiem în scurtul nostru tur al oraşului a fost un Nissan Terrano, cu numărul de înmatriculare B-70-EGK, urcat cu nonşalanţă pe trotuar chiar lângă „Păpădie".Reprezentanţii Poliţiei Locale spun că au împărţit amenzi în stânga şi în dreapta, dar că multe au fost contestate şi anulate în instanţă.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Limuzine_de_-gentlemani-_parcate_ciobaneste_0_452955188.html#commentsPage-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
paspaul71 Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Eu nu ma plang din cauza parcarii. In zona mea sunt destule Link to comment Share on other sites More sharing options...
mambo Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 nu stiam ca in bucuresti sunt asa de multe parcari, spamer-ule! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 31, 2011 Author Share Posted May 31, 2011 Spaţiile verzi ale blocurilor sunt transformate în parcăriÎn timp ce Uniunea Europeană se arată îngrijorată de faptul că municipiul Galaţi se numără printre oraşele cele mai poluate din România, autorităţile mai distrug câteva spaţii verzi pentru a face parcări betonate. Se întâmplă în zona blocului A2, din cartierul Micro 20.Părerile locatarilor sunt împărţite. Cei mai mulţi sunt nemulţumiţi de distrugerea spaţiului verde, însă sunt şi locatari satisfăcuţi de faptul că se face parcare. "Aici trebuia sa fie spaţiul verde. Acum l-au stricat. Primăria a vrut să facă parcare. Cu cine să te cerţi? Nu ai cu cine, fac ce vor! Nici măcar nu încap multe maşini ! Au stricat spaţiul verde degeaba”, spune Constatin Vrabie, unul dintre locatarii blocului A2, din Micro 20.Alt locatar, aceeaşi nemulţumire: „Aveam la bloc puţin spaţiu verde şi l-au stricat şi pe ăsta. Am văzut că s-au apucat de lucrări în urmă cu câteva zile şi acum sunt aproape la final. Au turnat beton şi au acoperit cam 70% deja. În loc să pună un gard viu, să planteze gazon şi câţiva copăcei, aşa cum au în faţă multe alte blocuri din oraş, ei au devastat spaţiul verde pentru o parcare. Oare ce costă mai mult? Un gard şi o palmă de gazon sau atâtea tone de ciment? Noi plătim impozit pentru acest teren care în acte este spaţiul verde al blocului”, spune Păvălaşc Ileana.„Bine totuşi că se face ceva. Pe acest teren stăteau parcate zeci de maşini. Era nevoie de o parcare amenajată”, consideră un alt locatar, Petrică Simion. Primăria riposteazăViceprimarul Nicuşor Ciumacenco se apară spunând că terenul era neamenajat şi că solicitarea a venit din partea locatarilor blocului respectiv. Totuşi, edilul a recunoscut că nu a fost obţinută o autorizaţie de la Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului. „Acel spaţiu era de fapt o pârloagă. Nu s-a făcut nimic în 40 de ani. Asociaţia ar fi trebuit să amenajeze acel spaţiu. Orice am face, nimic nu e bun. A fost o cerere a locatarilor. Când ploua, era tot timpul noroi. Dacă se amenaja spaţiul verde, era muncă în zadar pentru că locatarii ar fi trebuit să ude şi să întreţină spaţiul verde. Or, nu fac nici măcar asta ca să nu crească factura de la apă”, a spus viceprimarul.Criză de spaţiu verdeGalaţiul are în prezent 2,8 metri pătraţi de spaţiu verde pe cap de locuitor, adică la jumătate faţă de 1990 şi cu mult sub normele impuse de UE, care prevede 22 de metri pătraţi pe locuitor! Mai grav este că această cifră este doar o estimare, deoarece municipalitatea nici măcar nu ştie cât spaţiu verde există în Galaţi. Asta pentru că de ani buni autorităţile nu s-au sinchisit să elaboreze registrul local al spaţiilor verzi, dar în schimb au permis „defrişarea" zonelor cu verdeaţă. Primăria Galaţi va şti abia peste doi ani de zile cât spaţiu verde există pe cap de locuitor. Şi asta pentru că firmele care au câştigat licitaţia pentru întocmirea registrului local al zonelor verzi au doi ani de zile la dispoziţie pentru asta.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Primăria acoperă cu beton spaţiile verzi dintre blocuriÎntre blocuri, mai ales în cele din zona centrală, „vânarea” unui loc de parcare se lasă cu certuri, şi păruieli. Oamenii sunt nervoşi, vin obosiţi de la muncă şi dacă găsesc ocupat şi locul în care îşi lasă, de obicei, maşina, „fandaxia-i gata!”.În Mazepa, de pildă, în zona casieriei Electrica, vecinii mai aveau puţin şi se păruiau din cauza lipsei locurilor de parcare. Până când a venit unul cu o idee măreaţă: „insula” care odinioară era o bucăţică de spaţiu verde între blocuri să fie asfaltată de cei de la Primărie şi să se mai creeze astfel câteva locuri de parcare în plus. Acum betonul proaspăt turnat luceşte dement în soarele fierbinte de vară, între celelalte betoane – blocurile, aleile, străzile.„Au asfaltat cei de la Ecosal cred, erau cu salopete pe ei. Dar de cât timp aşteptam să se asfalteze, că dacă ploua şi parcai acolo, te umpleai de noroi până la geam”, ne spune un locatar, mândru de noua parcare.„Nu mai era spaţiu verde acolo de o mie de ani, se parca oricum pe el!”, adaugă o doamnă, încântată de noua parcare, după care ne arată următoarea posibilă „victimă”: un spaţiu verde pe care, printre doi-trei arbuşti şi doi plopi sunt parcate o motocicletă şi o maşină: „Aş vrea ca primăria să ne taie plopii ăştia, că şi aşa dau puf şi să asfalteze aici, ca să avem unde parca maşinile”.Situaţia este delicată: pe de o parte, vorbim de spaţii teoretic verzi care sunt betonate, în contextul în care norma de „verdeaţă” pe cap de locuitor este cronică la Galaţi. Pe de altă parte, vorbim despre o soluţie disperată, pentru a rezolva în parte criza locurilor de parcare. În această poveste, însă, copacii nu au avocat...Ilegalitate să fie, dar pentru toată lumea!Din păcate însă, ceea ce s-a întâmplat în Mazepa – astuparea cu beton a spaţiilor verzi – este, pentru locatarii din zonă, un caz fericit.Alt cartier, altă poveste: în faţa blocurilor-turn I5-I7, de pe strada Saturn, există de ani de zile o suprafaţă destul de întinsă de pământ bătătorit. Odinioară, aici creştea iarba, iar copiii se jucau în cele câteva leagăne sau balansoare de fier. Acum, aici se parchează maşinile, iar locul este „chel”, nu creşte nici mătrăguna! Şi totuşi, „cerem Primăriei de nu mai ştiu cât timp să asfalteze aici, măcar să putem intra cu maşinile cum se cuvine aici, că de parcat, tot le parcăm. Dar Primăria ne spune că nu poate asfalta, că e spaţiu verde! Eu cred că nu vor, că nu avem pile la Primărie!”. Pile precum cei din Mazepa?...Fără să fi ştiut dinainte de isprava Ecosal din Mazepa, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco ne-a declarat: „M-am interesat la cei de la Ecosal şi am aflat că într-adevăr s-a asfaltat acel petic de pământ. A fost lucrare făcută la cerea locatarilor, aşa cum s-a mai întâmplat lângă LMK, la blocul A7 sau în spatele Liceului Auto”.Mai este cazul să vorbim despre poluare, despre autorizaţie de mediu pentru asfaltarea unui spaţiu proiectat să fie cu iarbă, ori despre motivul pentru care în orice normativ există, la construcţia unei locuinţe, şi o cotă parte prevăzută a fi acoperită cu verdeaţă?viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Primăria speră la finanţare pentru o parcare pe Drumul de CenturăPrimăria speră să obţină finanţare pentru proiectul „Parcare Drum Centură în municipiul Galaţi”, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2007 – 2013. Proiectul este inclus în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană şi a fost votat anul trecut.De atunci însă, lucrurile s-au mai schimbat. În urma finalizării evaluării tehnice şi financiară a proiectului, precum şi a faptului că TVA a crescut la 24 la sută a rezultat o valoare totală a proiectului de 7.170.517 lei (cu TVA), din care 1.376.006 lei reprezintă TVA şi 5.794.511 lei reprezintă valoarea eligibilă a proiectului. Astfel, pentru acceptarea cererii de finanţare, municipalitatea trebuia să fie dispusă să asigure de la bugetul local o cofinanţare mai mare decât se stabilise iniţial. Cu votul consilierilor, contribuţia proprie în proiect a Consiliului Local a fost fixată la 115.890,22 lei (fără TVA) reprezentând doi la sută din valoarea eligibilă a proiectului.Rămâne de văzut dacă parcarea mult dorită va primi finanţare europeană.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Avem 426 de de locuri de parcare noiViceprimarul Ciumacenco a anunţat că în cursul acestui an vor fi amenajate 564 de locuri noi de parcare, din care 426 au fost deja înfiinţate în diferite zone ale oraşului.Potrivit explicaţiilor date de viceprimar, locaţiile unde deja au fost construite parcări sunt Micro 17, strada Barboşi, blocurile N1-M2 (54 locuri); Ţiglina I, blocurile A6-A7-LMK (115 locuri); Siderurgiştilor Vest, blocul 3B-3C (42 locuri); Micro 20, blocul A2 (13 locuri); Mazepa, strada Ovidiu – Electrica (13 locuri); Ţiglina III, bloc F4 (8 locuri); Micro 17, strada Oltului, bl. S-T-U (12 locuri); strada Siderurgiştilor, bl. D5-D6 (12 locuri); strada Ovidiu, bl. LC9 (22 locuri). „Alte 2 parcări sunt în lucru, şi anume pe bulevardul G. Coşbuc, la blocurile M1-M3 (16 locuri) şi strada Fagului, bl. 11 E (119 locuri). Valoarea lucrărilor însumează 851.545,98 lei”, a declarat viceprimarul Galaţiului.monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Bai frate.. astia sunt de-a dreptul nemernici. S-au obisnuit sa minta in fata lumea, dar nu suntem nici chiar atat de retardati. Unde naiba sunt cele 115 locuri de parcare din Tiglina, cele 13 locuri din Micro 20-A2 si mai ales locurile de parcare de pe Ovidiu sau de la LC9 din Mazepa (unde pun oamenii masinile una peste alta de ani buni)!? Faptul ca au trasat 2 dungi pe asfalt inseamna pentru ei ca au 'amenajat' respectivele locuri de parcare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdiTZA Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 (edited) Cum ramane cu acei X m2 de spatiu verde pe cap de locuitor? Astia sunt mana in mana cu cei de la Mediu de isi permit sa toarne ciment pe spatiul verde. Hai sa asfaltam si Gradina Publica, Gradina Botanica, Parcul Rizer, Parcul CFR si chiar peticele de iarba impanzite cu reclame care separa sensurile de mers de la Ultimul Leu pana la Potcoava, partea asa-zisa "parc" de la Trei Star la Potcoava, zona pietonala dintre Nespalata si Elice, Faleza Dunarii (acolo se practica din ce in ce mai des parcatul in fata barului, sau pe Faleza inferioara) ce mama dreaq, si-asa nu mai avem statut de pietoni de mult...Ca sa-ti plimbi copilul pe Brailei pe partea cu Stirex-ul e o adevarata aventura daca ai ghinionul sa mai fii si cu tricicleta sau carutul. Si ca pieton trebuie sa faci slalom printre masinile parcate pe trotuar.Astia care se bucura de ciment in loc de spatiu verde s-au saturat de gratare in fata blocului pentru ca au masini si se pot duce sa faca gratare prin Valea Siretului, Garboavele, Vanatori, unde isi pot lasa gunoaiele arucate in jurul ierbii arse...ca in fata blocului ii vedeau vecinii, si pot fi si amendati, dupa noile legi...Defrisati dreaq tot orasul si zonele din jurul lui si faceti o parcare...PARCAREA GALATI, si atunci o sa fie multumita toata lumea cand o sa ne ducem cu totii sa aruncam gunoiul din masina, ce daca e in spatele/fata blocului, avem masini, sa le folosim.Despre ridicarea rablelor care stau de zeci de ani pe trotuare, nu am mai auzit nimic de mult timp, dar despre parcari "noi", din ce in ce mai des... Edited October 21, 2011 by AdiTZA Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 De ce n-are Galaţiul destule locuri de parcare?* Anul trecut Primăria a amenajat 730 de locuri de parcare, pentru anul acesta nu este prevăzut niciunul! * Amenajarea parcării supraetajate în aproprierea Liceului Mihail Kogălniceanu ar costa în total 25.283.259 de lei şi s-ar putea realiza în 24 de luni. Construcţia, aşa cum a fost ea avizată de aleşi va avea un regim de înălţime D+P+4 etaje şi va asigura 404 locuri de parcare. * „Suprafaţa ocupată de garaje poate fi transformată într-o parcare subterană având deasupra o terasă verde pe care se pot amenaja locuri de joacă şi oamenii nu au decât de câştigat”, afirmă arhitectul şef al Galaţiului, Teodora VoicilăMaşini pe trotuar, maşini pe banda întâi, maşini înghesuite, flancând de o parte şi de alta sensurile de mers ale străduţelor dintre blocuri, maşini pe foste spaţii verzi bătătorite de soartă şi de cauciucuri, maşini parcate la umbra indicatoarelor „Staţionarea interzisă” sau sub „Parcarea interzisă”. E o realitate, fără o parcare subterană sau supraterană, nu vom avea suficient loc să ne lăsăm maşinile nici dacă „mâncăm” trotuarul cu totul. De ce există un deficit de locuri de parcare am încercat să aflăm de la arhitectul şef al municipiului, Teodora Voicilă.Patru etaje şi peste 400 de locuri de parcare„Galaţiul are nevoie de o parcare supraterană, subterană, etajată, deoarece, ca orice oraş mare, modern, suntem într-un mare deficit de locuri de parcare. Amenajarea acestor parcaje publice sau private depinde de un investitor. Deja Primăria are în vedere realizarea unei astfel de parcări”, ne-a declarat arhitectul şef al Galaţiului. Potrivit unei hotărâri de Consiliu Local votate anul trecut, amenajarea parcării supraetajate în aproprierea Liceului Mihail Kogălniceanu ar costa în total 25.283.259 de lei şi s-ar putea realiza în 24 de luni. Construcţia, aşa cum a fost ea avizată de aleşi ar avea un regim de înălţime D+P+4 etaje şi va asigura 404 locuri de parcare. Proiectul, deşi de o importanţă majoră, a fost lăsat „de rezervă” în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, pentru cazul în care ni s-ar suplimenta fondurile alocate din Programul Operaţional Regional.Obligaţie respectată la minim„Investitorii care construiesc supermarketuri, hipermarketuri, birouri, locuinţe, spitale, sunt obligaţi să asigure numărul de locuri de parcare conform legii. Regulamentul general de urbanism specifică exact, în funcţie de aria desfăşurată, de numărul de utilizatori, de numărul de angajaţi, câte locuri de parcare trebuie să asigure fiecare investitori. Problema este că aceste locuri de parcare prevăzute de lege sunt foarte puţine, e un minim şi toţi de regulă se opresc la minim sau şi mai puţin de atât. Iar autorizaţiile de construire se emit numai dacă este respectat măcar acest minim, inclusiv la casele pe teren proprietate dacă nu asigură măcar un loc de parcare pentru maşina proprie, nu se poate autoriza. Nu putem autoriza construcţii a căror parcare să fie asigurară pe domeniul public care deja e sufocat”, a explicat arhitectul Galaţiului.Soluţia: demolarea garajelorArhitectul şef al Galaţiului, Teodora Voicilă ne-a declarat că locuri de parcare suplimentare se pot obţine - supraterane, subterane, în construcţii amenajate sau chiar în parcaje la nivelul solului - în momentul în care reuşim să scăpăm de garaje. „E clar, un garaj ocupă mai mult decât ar ocupa un loc de parcare. Dincolo de imaginea cumplită pe care o au garajele, aici am putea câştiga. Toţi cei care vor fi afectaţi de aceste măsuri, să înţeleagă că desfiinţarea garajelor nu se va face peste noapte, nu în mod radical, nu vor fi buldozere care să distrugă bateriile de garaje. Dimpotrivă, lucrurile trebuie să se întâmple într-un mod civilizat. Am discutat cu proiectanţi, arhitecţi, urbanişti, implicaţi în programe de anvergură în alte părţi. În afara României, se desfăşoară programe, proiecte pilot în care este implicat un anumit număr de proprietari şi se reabilitează o zonă. După ce se observă consecinţele benefice ale acestei reabilitări, treptat, proprietarii vin şi spun: «Da, vrem şi noi la fel». Suprafaţa ocupată de garaje poate fi transformată într-o parcare subterană măcar un nivel de parcaje, deasupra o terasă verde pe care se pot amenaja locuri de joacă, şi deja se schimbă mult imaginea cartierului, a incintei între blocuri; oamenii nu au decât de câştigat. Dacă se întâmplă într-un loc o astfel de intervenţie, probabil că vor veni şi alţii să spună da, ne place aşa, vrem şi noi!”, spune cu optimism arhitectul şef al Galaţiului, Teodora Voicilă.Dar până să visăm frumos, rămânem cu ceea ce avem.Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Nicoleta Manole susţine că municipalitatea nu are o situaţie a numărului de locuri de parcare existente în Galaţi. Ştie doar că anul trecut s-au amenajat 730 de locuri de parcare, iar anul acesta nu este cuprins în program nici măcar unul. Potrivit datelor SC Gospodărire Urbană SRL, în oraş mai există peste 3.000 de locuri de parcare aflate în administrarea societăţii.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Locurile de parcare cu plată din Piaţa Centrală sunt goalePiaţa Centrală din Galaţi a fost, este şi va rămâne o zonă extrem de aglomerată, în special pentru şoferi. Aceştia rămân consecvenţi principiului că cea mai bună parcare este cea fără plată! O dovedeşte faptul că pentru cei mai mulţi dintre gălăţenii care ajung în Piaţa Centrală, cele 200 de locuri de parcare cu plată, întreţinute şi marcate conform normelor rutiere în vigoare, nu prezintă niciun fel de interes. "Noi avem numai în zona <Legume-Fructe> în jur de 80 de locuri de parcare, foarte rar folosite de şoferi", spune Monica Nicolau, reprezentanta Societăţii "Administraţia Pieţelor Agroalimentare" Galaţi. Aşa era şi ieri, când, cu excepţia unei maşini de Poliţie parcată la DNA, şi a altor 5-6 maşini particulare, parcarea era goală. În schimb, toată zona aferentă străzii Traian, între Tecuci şi Eroilor, era plină de maşini parcate în diagonală. Evident, acolo nimeni nu a venit să le ceară taxă de parcare.Tot pe acelaşi tronson rutier gălăţenii sunt invitaţi insistent să folosească şi parcarea subterană de sub Halele Noi, numai că această parcare nu mai este publică de mai bine de un an de zile decât pentru cei cu licenţe. "În această parcare sunt acceptate doar maşini care plătesc o taxă de licenţă de 186 de lei pe lună", spune paznicul de la intrarea în parcare. Cireaşa de pe tort o găsim totuşi în zona de coabitare a microbuzelor, autobuzelor, tramvaielor, taxiurilor, maşinilor proprietate privată şi nu în ultimul rând a pietonilor. Vorbim despre porţiunea din faţa Halelor Noi, acolo unde ieri nu aveai un loc să arunci un ac. Traficul se desfăşura cu viteza melcului, în peisaj apărând brusc şi câteva utilaje cu rol de cârpit asfaltul. Oamenii spun că preferă să păstreze cei 1,5 lei pe care i-ar da pentru o oră de parcare şi să-şi cumpere o legătură de ceapă de în plus. "Este cam acelaşi lucru, nu există diferenţă între parcarea cu plată şi cea fără plată, de ce să nu păstrez banii", spune Daniel Roşu, un tânăr care tocmai îşi parcase maşina pe marginea străzii Traian.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Pai si oamenii n-au dreptate? Avand in vedere ca salariu minim pe economie e 700 de lei, care in vreun an de zile vor insemna 100 litri de benzina, mai pui si asigurare obligatorie si rovinieta, impozit, sa mai adaugi si parcarea cu plata vreo 200 lei pe luna..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Derago Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Singurul motiv pentru care ar fi sa platesti taxa de parcare este ca masina sa fie pazita. Dar acest lucru nu exista!In rest? Se platesc taxe peste taxe la o masina! Pentru ce! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 19, 2014 Author Share Posted October 19, 2014 De ce sunt trecerile de pietoni din Galaţi blocate de maşini* Gălăţenii sunt puşi zilnic în pericol de către şoferii care parchează maşinile în imediata apropiere a trecerilor de pietoni sau chiar pe acesteaÎn timp ce municipalitatea se chinuie să dărâme garajele, pentru a crea locuri de parcare, proprietarii de automobile parchează în locuri unde încurcă circulaţia, punând şi în pericol viaţa pietonilor. Lipsa parcărilor este invocată ca scuză, probabil, de către şoferi, pentru a parca ilegal, chiar dacă, uneori, au şi alternative. Potrivit legii, este interzisă parcarea pe trecerea de pietoni sau în apropierea acesteia. Cu toate acestea, în fiecare zi, maşinile sunt oprite zeci de minute sau cu orele pe şi în dreptul trecerilor de pietoni, împiedicându-i pe pietoni să traverseze în siguranţă. Administraţia nu creează mereu condiţiile necesare parcării legale şi sigure, dar, fie vorba între noi, unii dintre şoferi încalcă regulile cu nesimţire.Zebra de la Tribunal, exemplu evidentCă nu este vorba numai despre lipsa locurilor de parcare, puteam vedea la intersecţia de la Tribunal, de pe Brăilei. Chiar dacă există o parcare destul de încăpătoare la Casa de Cultură a Sindicatelor, maşinile de lux ale celor care vin la Tribunal umplu acostamentul străzii Brăilei, ajungând să fie lăsate chiar în dreptul şi pe trecerile de pietoni. Indicatorul rutier "Oprirea interzisă" nu este luat în seamă, după ce oricum parcarea pe trecere este interzisă prin lege şi toţi şoferii o ştiu. Zebra este înconjurată de maşini, iar pietonii trebuie să îşi întindă gâtul pentru a vedea dacă vine sau nu o maşină din stânga şi să se strecoare printre cele parcate.Până la pasarele, o nouă parcare ar fi idealăPe Brăilei Primăria visează la pasare, cu toate că, până la construirea celebrelor pasarele, există o soluţie mai rapidă şi mai simplă pentru a fluidiza traficul maşinilor şi a pietonilor, dar şi pentru a veni în întâmpinarea celor care vor să parcheze fix în dreptul Tribunalului. Soluţia a fost observată de unul dintre cetăţenii Galaţiului, iar aceasta ar fi crearea unor noi locuri de parcare exact acolo.„Dacă din dreptul lui A8, unde s-au terminat parcările, până la capăt, unde se termină Tribunalul, se taie patru metri din trotuar şi se fac parcări, intră 63 de maşini, şi am decongestionat toată zona. Cu treaba asta s-a rezolvat colţul de stradă care este mereu sufocat de maşini parcate aiurea. Trebuie doar bunăvoinţă”, ne-a spus domnul Gheorghe Avram.Asistenţa rutieră specializată pe blocăriCetăţeni simpli, sesizează, periodic, faptul că trecerile de pietoni sunt transformate, uneori, de către posesorii de automobile, în capcane pentru pietoni. În această situaţie, mai are rost ca zebrele să poarte numele de trecere de pietoni sau înlocuim cu pericol pentru pietoni? Cu ceva timp în urmă, un cititor ne-a trimis poze cu o remorcă parcată zile la rând pe Siderurgiştilor, exact la trecerea de pietoni de la intersecţia cu strada Anghel Saligny. „Spuneţi-mi dacă e ceva normal! Este vorba de o trecere pietoni care pur si simplu este blocată. Se traversează haotic, iar pietonii sunt puşi în pericol, deoarece nimeni nu vede că acea remorcă este oprită aiurea, mă refer aici Poliţia Locală. Culmea este că este chiar o maşină de remorcări!”, ne spune cititori. O situaţie similară se întâlneşte şi pe strada Gării, la intersecţia cu Bălcescu, dar şi cu Carnabel.Doarme sau nu Poliţia Locală?Mulţi cetăţeni consideră că o vină majoră pentru situaţia creată aparţine şi Poliţiei Locale, care nu dă destule amenzi celor care parchează ilegal. Chiar dacă legea prevede amenzi pentru opriri şi staţionări neregulamentare, şoferii nu par să se sinchisească de acest lucru, ori pentru că au influenţă mare, ori pentru că pur şi simplu Poliţia Locală nu sare tot timpul să îi amendeze. Nu mai departe de săptămâna trecută, unul dintre cetăţenii prezenţi în cartierul Ţiglina II, la campania „Viaţa liberă, în cartierul tău” ne spunea că agenţii de poliţie nu dau amenzi celor care parchează în zona Tribunalului, pentru că sunt angajaţi ai instituţiei în cauză şi le este teamă.Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei Locale, Aurelia Bogatu, de la începutul anului, au fost date, în baza OUG 195/2002, 141 de amenzi pentru staţionări neregulamentare, în valoare de 24.505 de lei, şi 871 de amenzi pentru opriri neregulamentare, în valoare de 97.000 de lei. Dacă amenzile sunt puţine sau multe, vă lăsăm pe dumneavoastră să decideţi.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 22, 2015 Author Share Posted September 22, 2015 Galaţiul are nevoie de 35.000 de locuri de parcarePlanul de Mobilitate Urbană, conceput de consultantul Eptisa şi finanţat de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, recomandă, printre proiectele de investiţii, şi construirea de parcări supraterane sau subterane, pentru reorganizarea spaţiului. Fără a propune proiecte concrete din acest punct de vedere, Planul consideră ca fiind necesară realizarea a 35.000 de locuri de parcare, construirea acestora fiind estimată la o valoare de 98.350.000 de euro.Faptul că Eptisa nu a inclus în Plan proiecte concrete privind realizarea parcărilor a născut nemulţumiri în cadrul societăţii civile, având în vedere că, imediat după ultima consultare publică, Consiliul Societăţii Civile a înaintat un plan cu propuneri punctuale de amplasare a parcărilor mecanizate, prin care s-ar crea peste 20.000 de locuri de parcare."În data de 25.06.2015 s-a desfăşurat o consultare publică organizată de către compania Eptisa şi Primăria Galaţi, ocazie cu care au fost invitaţi reprezentanţi ai societăţii civile din Galaţi, precum şi alte părţi interesate. Pe parcursul prezentărilor au fost solicitate insistent proiecte concrete pentru ca acestea să fie introduse în ceea ce urmează a fi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municipiului Galaţi. Cu toate acestea, propunerile primite nu au fost luate în considerare sau au fost luate în considerare într-un mod superficial şi neprofesionist", declară preşedintele Junior Chamber International, Gregor Teodorescu.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 6, 2016 Author Share Posted July 6, 2016 În loc de garaje, Pucheanu vrea parcări cu boxe Parcare, loc de joacă, părculeţ sau - de ce nu? - teren de sport, acestea sunt opţiunile avute în vedere când vine vorba de a înlocui inesteticele baterii de garaje cu amenajări urbane civilizate. În mandatul fostului primar Marius Stan, gălăţenilor li s-a promis că parcarea cu loc de joacă şi spaţii verzi, construită (cu greu) în locul unei imense baterii de garaje demolată în Micro 19 va fi etalonul pentru următoarele investiţii de acest fel. Marile inconveniente ale acestui proiect sunt spaţiul de joacă prea mic şi numeroasele locuri de parcare rămase neocupate, care ajung teren de fotbal sau de badminton. Din păcate, cu excepţia unui parc aflat în construcţie în Micro 17, o altă investiţie similară nu a mai apărut, deşi garaje sau baterii de garaje au fost demolate. Propunerea făcută de noul primar al Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, în programul politic cu care a candidat câştigând alegerile - parcări cu boxe - a stârnit comentarii în articolul publicat recent în ziarul „Viaţa liberă”. Aşa cum am relatat, edilul propune "resistematizarea parcărilor de reşedinţă şi amenajarea unor parcări supraterane. Aceste parcări vor fi dotate inclusiv cu zone de boxe, acolo unde cei ce vor încheia contract cu municipalitatea pentru locul de parcare vor primi şi un spaţiu de depozitare. Pe acoperişul acestor parcări vor fi amenajate zone verzi şi spaţii de recreere". Pentru a-şi ilustra mai clar viziunea asupra modelului de parcare dorit, primarului Ionuţ Pucheanu ne-a pus la dispoziţie o fotografie, găsită pe internet, imagine care corespunde planurilor sale edilitare în privinţa parcărilor dintre blocuri. Primarul a mărturisit că, mai degrabă, această poză l-a găsit pe el, fiind exact imaginea la care visa atunci când era copil şi juca fotbal cu prietenii în faţa blocului. Potrivit datelor de pe internet, parcarea cu pricina se află în Gelenjik (Gelendzhik), un orăşel turistic situat în partea de sud-vest a Federaţiei Ruse, în ţinutul Krasnodar, pe malul Mării Negre, în vecinătatea portului Novorossiisk. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 25, 2016 Author Share Posted July 25, 2016 Lucrări noi de infrastructură. Încă 300 de locuri de parcare pentru gălăţeni Primăria municipiului Galaţi a anunţat că au fost deja demarate lucrări ce ţin de infrastructura oraşului, mai exact de locurile de parcare. Astfel, conform comunicatului emis de biroul de presă al primăriei, vor fi reabilitate 200 de locuri de parcare deja existente în perioada următoare şi vor mai fi construite şi altele. "Primii paşi făcuţi pentru acest proiect se pot vedea în Micro 20, acolo unde vor fi construite 300 de locuri de parcare noi, dar vor şi reabilitate 200 din cele deja existente. De asemenea, vom executa lucrări ce privesc trotuarele aferente parcărilor şi blocurilor din zonă, dar şi carosabilul, care are nevoie de o îmbunătăţire", se arată în comunicatul primăriei. Lucrările sunt binevenite, mai ales că oamenii din acest cartier ne-au spus, în repetate rânduri, că nu sunt suficiente locuri de parcare în zonă, dar şi că străzile şi trotuarele arată din ce în ce mai rău. Termenul de execuţie pentru aceste lucrări este toamna acestui an. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 O nouă parcare în Micro 17 În urmă cu două luni, municipalitatea anunţa demolarea garajelor din zona blocurilor G, din cartierul Micro 17. Astăzi, edilul oraşului, Ionuţ Pucheanu, a anunţat că în zonă a fost amenajată o nouă parcare în locul acelor garaje care "sufocau această parte a cartierului". "Am amenajat în zona blocurilor G o nouă parcare şi am desfiinţat garajele care sufocau această parte a cartierului. Noile locuri de parcare sunt utile atât şoferilor din zonă, dar şi celor care vin la Şcoala nr. 5 din apropiere, iar în prezent se lucrează şi la aleile de acces dintre blocuri", a scris pe Facebook, Ionuţ Pucheanu. De asemenea, acesta a precizat că intervenţiile în cartiere continuă: "Intervenţiile noastre în cartiere continuă. Ştiu că mulţi dintre gălăţeni doresc executarea unor astfel de lucrări peste tot şi aceasta este şi intenţia noastră, să acoperim toate cartierele oraşului. Dar, ca la orice acţiune de amploare, este nevoie de răbdare şi timp, pentru că în cartierele din oraşul nostru nu s-a intervenit de peste 20 de ani, sau poate chiar mai bine de atât". monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now