Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Galatiul are nevoie de locuri de munca, asta mi se pare problema cea mare. Trebuiesc atrasi investitori asa cum au facut-o si o fac orase ca Brasov sau Iasi. Trebuiesc oferite facilitati pentru investitii, teren pentru constructie gratis, scutiri sau micsorari la plata de taxe si impozite. In cele 2 orase mentionate ( le mentionez pentru ca ajung mai des prin ele) cand intri in oras, pana la strazile cu locuinte gasesti tot felul de intreprinderi, societati comerciale, fiecare cu domenii de activitate diferite. Si gasesti multe. La noi in Galati gasesti cateva hypermarket-uri si atat. Trebuie sa realizam ca nu e bine sa contam doar pe industria bruta (combinat, santieru naval), avem nevoie si de comert, caci economia se schimba, este bine sa poti vinde si in orasul tau ce produci, nu numai sa exporti. Suntem oras de granita, atat teritoriala cat si statala, putem profita de asta. Putem fi un nod comercial al zonei Moldova, Muntenia, Dobrogea.

Odata cu crearea locurilor de munca se dezvolta si societatea, pentru ca la baza ei sta familia, iar daca familia nu are ce cheltui, orasul va stagna. Multe firme aleg sa-si deschida sedii in Braila, in detrimentul Galatiului. Chiar si un mall trebuie acestui oras. Nu stiu daca mai e oras mare in Romania care sa nu aiba mall. Acesta creeaza locuri de munca, multe locuri de munca, de la oameni de paza si ingrijire pana la manageri de magazine. Poate vi se pare absurd, dar nu este bine ca putinii bani pe care tineretul ii are sa-i cheltuie in alte orase. Chiar si un tricou cumparat din Mall din Braila este bine sa fie cumparat de aici, dar nu exista posibilitatea asta. Banii trebuie sa circule, dar sa circule banii altora la noi si nu ai nostri la altii.

Cat despre maxi taxi, am auzit (nu stiu daca este si adevarat) ca spaga pentru traseul 63 se invarte undeva la 4000 - 6000 lei/luna. Deci nu se vor scoate in veci..

Edited by pfapieseauto
Posted

În primul și în primul rând, Galațiul trebuie să fie oraș de tranzit. Din păcate, suntem doar un capăt de linie :(

Posted

Si in primul rand trebuiesc oameni care sa creeze si sa duca proiectele pana la sfarsit. Este cladirea ridicata si lasata in paragina de langa prefectura. Sincer, nu stiu ce au vrut sa faca, dar pe panoul de constructie scria ca se realizeaza si cu fonduri europene. Cum poti sa incepi un proiect comun cu Uniunea Europeana si sa-l abandonezi? Ce fel de credibilitate oferi tu pentru viitoarele proiecte? Normal ca orasul va fi vazut cu suspiciunea la eventualele incercari de atragere a fondurilor europene.

Statia de epurare din Braila a fost construita, la noi au descoperit ca se surpa pamantul de pe faleza la jumatatea lucrarii si nu stiu daca a fost cineva tras la raspundere. Pana si eu ca simplu cetatean stiu ca pamantul de pe faleza superioara este foarte alunecos si surpabil, iar ditamai inginerii nu au stiut asta.

Probleme sunt multe, incepand de la sistemul de invatamant. Suntem printre cele mai slabe centre universitare, cu profesori "expirati", universitate care te invata doar toceala si mai nimic practic.

Sunt si eu curios daca se va schimba ceva cu noua conducere administrativa. Dar sa vedem cine castiga..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.