Jump to content

A început sezonul reducerilor de preţ în magazine


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Patronii au găsit calea sigură de a fenta legea

Pentru a fi siguri că nu vor rămâne cu marfa nevândută, comercianţii gălăţeni au decis, în ciuda amenzilor pe care le pot primi, să fie cu un pas înaintea legii. Astfel, dacă pentru a afişa soldări sau lichidări de stoc în perioada prevăzută de lege, respectiv 15 ianuarie - 15 aprilie, firmele erau obligate să prezinte notificări către Primărie, la Galaţi firmele au apelat la o altă formă de reducere pentru care nu trebuie să înştiinţeze autorităţile locale. Este vorba despre ofertele promoţionale care au "bombardat" clienţii cu mult înainte de perioada legală a lichidărilor de stoc. Această situaţie a fost înregistrată şi anul trecut, când, spre exemplu, doar 18 firme au notificat Primăria în vederea afişării soldurilor, alte patru au încălcat legea şi au fost sancţionate de către reprezentanţii Corpului de Control din cadrul Primăriei. "Acum avem două - patru firme care au depus notificare în vederea afişării soldărilor şi a lichidărilor de stoc. Cei care nu respectă legea vor fi sancţionaţi cu sume curpinse între 200 şi 5.000 de lei", ne-a declarat Iulian Lungu, inspector şef al Corpului de Control.

Şi totuşi la patroni a început ploaia amenzilor

Pe de altă parte, graba de a fi primii care aduc reduceri în atenţia clienţilor dornici să-şi reînnoiască garderoba îi costă destul de mult pe patronii gălăţeni. Şi asta pentru că, foarte mulţi comercianţi nu au mai aşteptat ziua de astăzi, când reducerile de preţ intră în legalitate şi au afişat încă de la începutul săptămânii afişe prin care au anunţat lichidările de stoc, soldările sau ofertele promoţionale pe care le vor practica pe viitor. "Comercianţii au, începând de astăzi, 45 de zile la dispoziţie pentru a practica reducerile de preţ. Însă, am observat că deja sunt patroni care au afişat acest lucru înainte de 15 ianuarie, motiv pentru care aceştia vor fi sancţionaţi cu amenzi curpinse între 500 şi 1.000 de lei", ne-a spus Mărioara Gătej, inspector şef al Inspectoratului Regional al Protecţiei Consumatorului, care a adăugat că echipele de control au plecat pe teren chiar de ieri când au şi dat primele sancţiuni.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=4

Link to comment
Share on other sites

Sezon de preţuri incerte

Galaţiul reducerilor scumpe

* Mai puţin din foarte mult înseamnă tot… MULT!

Nu ne-am învăţat minte! Am aşteptat, şi în 2009, să mai burduşim două-trei ţoale noi în dulap, să mai scoatem la plimbare o pereche de ghete şi să ne lăudăm ce afacere grozavă am făcut noi, tot sunt reduceri în toată Europa. Pentru ce atâta zarvă, se întreabă gălăţeanul. „Ce nu puteam să cumpăr în decembrie nu pot să cumpăr nici acum”, spune Felicia, de 25 de ani, iar mai clar şi cuprinzător de atât nu se putea.

„În limita stocului”

„Reducerile au început de joi, 15 ianuarie”, declară Mărioara Gătej, inspector-şef în cadrul Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi: „Dar există mai multe tipuri de reduceri: există soldarea, care este o operaţiune care are loc de două ori pe an şi înseamnă reducerea preţurilor la articolele de sezon; există lichidare de stoc – magazinul îşi schimbă profilul sau afacerea se închide; şi există şi promoţiile. În cazul promoţiilor, acestea trebuie anunţate şi trebuie să apară vizibil, pe reclamă, perioada în care au loc, ca şi menţiunea ˝în limita stocului disponibil˝. Dacă un magazin afişează doar cuvântul ˝Reduceri˝, înseamnă că toate articolele care se regăsesc în acel magazin trebuie să fie la preţ redus”.

Pot operatorii economici să folosească cuvântul „Promoţie”, chiar dacă articolele scoase la vânzare sunt aceleaşi cu cele de acum, să zicem, două luni? Răspunsul vine tot de la inspectorul-şef al O.J.P.C. Galaţi: „Este posibil, în măsura în care articolul scos la promoţie este disponibil tot anul. La fel, este legal dacă operatorul economic anunţă reduceri ˝de până la 50 la sută˝, iar reducerile regăsite în magazin sunt chiar şi de cinci la sută. În plus, magazinele nu sunt obligate de nicio lege să facă reduceri. Fiecare operator economic decide dacă reduce preţurile la anumite articole şi sub ce formă”.

Să vorbească etichetele!

Cum ştim noi, consumatorii, dacă reducerile sunt reale? „Sunt câteva reguli simple legate de reduceri”, spune Mărioara Gătej: „Articolele scoase la vânzare cu preţ redus nu sunt expuse în acelaşi loc, pe acelaşi raft, cu tot ­restul mărfii. În plus, există eticheta veche, cu preţul vechi barat, cu valoarea reducerii afişată (N.R. de exemplu „30 la sută”) şi cu noul preţ. O.J.P.C.-ul urmează să înceapă un control în magazinele care fac reduceri – de soldare, lichidare de stoc sau promoţii – pentru a ne convinge că reclama afişată este reală”.

Am fost şi noi prin magazinele gălăţene. Acolo unde le-am găsit, reducerile erau reale. Apărea însă o problemă nouă: „Păi, eu nu puteam nici astă-iarnă, în decembrie, să-mi iau o geacă de la K***, pentru că era peste 600 de lei. Cu ce mă ajută dacă acum s-a redus şi este 400 de lei?! A rămas oricum scumpă!”, spune şoptind Felicia, de 25 de ani (nimeni nu vrea să afle tot poporul că vânează reduceri…). „Chiar am vrut să vin după 15 (n.r. ianuarie), pentru că îmi plăcuseră mult nişte ghete. Ok, le-am găsit, sunt reduse mişto, costă doar 65 de lei, dar au rămas doar mărimile imposibile”, zice într-o doară şi Bogdan, 31 de ani. „Nu sunt mai mulţi clienţi decât de obicei”, spune şi Violeta, 37 de ani, vânzătoare în Ţiglina, deşi vitrina shop-ului în care vinde se îndoaie sub câte reclame de reduceri poartă pe geamuri. Femeia ridică din umeri: „Am redus cât a zis patronul. Nici eu nu îmi permit să mă îmbrac de aici. Poate pentru că este criză n-au oamenii bani… A mers foarte prost anul acesta!”.

Sadism comercial

Şi într-un magazin, şi în celălalt, reducerile sunt, vă asigurăm, reale. Şi, în general, nu aceasta pare a fi problema consumatorului obişnuit, ci faptul că preţurile astronomice din decembrie, la articolele de iarnă (geci, haine, pulovere, bigmene, ghete, cizme) au devenit, după reducere, MARI! Un fel de ce-mi-e-geam-ce-mi-e-fereastră, dar cu etichete care pot dovedi oricând contrariul.

Exemplele sunt cele mai grăitoare: o pereche de cizme Puma s-au redus de la 540 de lei la „numai” 280 şi nimeni nu poate face mofturi că reducerea este simbolică (…la fel de bine cum nici un om întreg la cap nu ar da întreţinerea pe o lună pentru o pereche de cizme blonde, de antilopă, care s-ar distruge la o simplă bătaie a vântului); o geacă absolut ok, de schi sau de stradă, perfect izolată, şi-a băgat şi ea preţul la apă: de la 700 de lei la 560. Contrazice cineva reducerea? Nu, dar ce folos?!

Ne vedem la anu', fetele!

Rezultatul va fi acelaşi cu cel de iarna trecută: frumoasele echipamente sau hăinuţe sau ghetuţe vor sări înapoi în ambalaje, ambalajele se vor muta în magazie. Iar în decembrie 2009 o stranie senzaţie de deja-vu ne va străbate perimetrul vizual şi ne vom calici la aceeaşi colecţie de acum trei-patru ani, pe care magazinele noastre o scot şi o tot bagă în cutii.

Asta în timp ce pârlitul de Occident reuşeşte să facă reduceri semnificative (a se citi cu atenţie cuvântul), deşi criza lor este mai mare decât criza noastră, iar colecţiile nici măcar nu sunt atât de vechi încât să le saluţi ca pe amicii din copilărie.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=29394

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Reduceri cu miros de naftalină

Da, ne-ar fi plăcut să vă anunţăm că în Galaţi s-a dat liber la cumpărături! Dacă ne referim la preţuri, nu greşim prea mult - de cumpărat, putem cumpăra, dacă vrem neapărat…! Dar dacă discutăm despre calitate, deja trebuie să recurgem la artileria grea ca să ne scoatem din nas mirosurile grele, de sintetic şi cauciuc care se găsesc pe rafturile din oraş.

Există mai multe explicaţii

Pantofii sport – boală generalizată, merg cam la toate anotimpurile, mai puţin iarna! Şi costă aproape… haios! Pe la magazinele de profil din urbe, gunoaiele scumpe, „dă firmă”, pline de cârpe sintetice, stau cuminţi şi sclipicioase lângă şlapi şi pantofi cu toc. „Mă, ăştia chiar sunt ieftini”, se aud şoapte în spatele nostru, într-un cunoscut magazin de pantofăraie din Micro 19. „Ştiu eu sigur, am văzut pantofii ăştia şi chiar costau mai mult cu jumătate de preţ”, întăreşte vocea. A doua persoană punctează însă ferm: „Corect, şi eu îi ştiu. De vreo trei ani! De-aia sunt aşa ieftini, că s-au săturat să le tot schimbe preţurile”.

Nu aş putea spune că se înşală: după căutări îndelungi, îţi poţi găsi încălţări, nimic de zis, dar ceea ce este frumos doar printr-o mare şansă poate fi trecut şi la reduceri - iar atunci nu au numărul tău…

Legea spune că există mai multe tipuri de reduceri: soldarea - o operaţiune care are loc de două ori pe an şi înseamnă reducerea preţurilor la articolele de sezon; urmează lichidare de stoc – magazinul îşi schimbă profilul sau afacerea se închide; şi există şi promoţiile. În cazul promoţiilor, acestea trebuie anunţate şi trebuie să apară vizibil, pe reclamă, perioada în care au loc, ca şi menţiunea „în limita stocului disponibil”. Dacă un magazin afişează doar cuvântul „Reduceri”, înseamnă că toate articolele care se regăsesc în acel magazin trebuie să fie la preţ redus.

Suspect de ieftin

La modă sau nu, cine nu are nevoie de tricouri? Şi cine nu iubeşte cuvântul promoţie, afişat lângă T-shirt-urile care umplu magazinele gălăţene? Nu ne pasă dacă se dau două la preţ de unul sau dacă la două produse cumpărate primeşti un al treilea cadou! Iar la articolele astea, Dumnezeu chiar a făcut dreptate, iar cele de damă sunt mai ieftine decât cele ale băieţilor! „Astea în culori demente (verde fistic, roz ciclam, galben-icter şi albastru turcoaz) şi cu preţuri foarte mici sunt lucruri rămase de anul trecut”, îmi confirmă o vânzătoare-prietenă. „Da, dragă, ştiam”, zic în timp ce îmi trag subtil mâna dintr-un morman de haine lovit parcă de hepatită. Dacă mai stau mult o să am impresia că miroase a naftalină.

Comercianţii pot folosi cuvântul „Promoţie”, chiar dacă articolele scoase la vânzare sunt aceleaşi cu cele de acum, să zicem, două luni, în măsura în care articolul scos la promoţie este disponibil tot anul. La fel, este legal dacă operatorul economic anunţă reduceri „de până la 50 la sută”, iar reducerile regăsite în magazin sunt chiar şi de 5 la sută! În plus, magazinele nu sunt obligate de nici o lege să facă reduceri. Fiecare operator economic decide dacă reduce preţurile la anumite articole şi sub ce formă.

Scump, doamnă!

Nu am găsit reduceri la produsele care, ce este drept, nu prea depind de de schimbarea sezonului: genţile din piele rămân la fel de scumpe, cât jumătate de apartament (găsim şi variante textile, dar nu tot ce zboară se mănâncă…). Consumatorii pot verifica dacă reducerile sunt reale: cele câteva reguli simple legate de reduceri spun că articolele scoase la vânzare cu preţ redus nu sunt expuse în acelaşi loc, pe acelaşi raft, cu tot restul mărfii. În plus, există eticheta veche, cu preţul vechi barat, cu valoarea reducerii afişată (N.R. de exemplu „30 la sută”) şi cu noul preţ.

Unde-i lege…

De reţinut: legea spune că vânzările de soldare se pot face numai în cursul a două perioade pe an, cu o durată maximă de câte 45 de zile fiecare. Aceste perioade sunt cuprinse între 15 ianuarie-15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă-iarna şi 1 august-31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavară-vară. Aşa că orice reducere întâlniţi în cale, nu este propriu-zis „de sezon”. Doar vânzările promoţionale pot avea loc tot timpul anului!

Să nu ne îmbătăm cu apă rece, dar nici să fim mai catolici decât papa! Orice borfoman îşi poate găsi ţoale ieftine, mai ales că la Galaţi reducerile, promoţiile sau pur şi simplu scăderile de preţ se petrec după un calendar propriu, nu neapărat unul oficial…

http://www.viata-libera.ro/articol-Redu ... na__2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Afară-i vopsit gardul, înăuntru... mai nimic

Peste tot pe unde s-au dus, comisarii au găsit altceva decât ce se preciza în reclame. Facem precizarea că rezultatele controlului sunt valabile pentru toată Regionala, care cuprinde patru judeţe: Galaţiul, Vasluiul, Bacăul şi Vrancea. La unii operatori economici nu exista concordanţă între reducerile de preţuri exprimate în procente şi ceea ce se practica efectiv în magazin. În altele s-a găsit marfă pentru care se preciza că reducerile de preţ sunt ca urmare a unor promoţii, realitatea era că acestea nu se mai fabricau, ceea ce înseamnă că vânzătorii doreau să scape foarte repede de acea marfă. Acolo unde se preciza că era o lichidare de stocuri, comisarii au dat, de fapt, peste o reducere de preţuri. Reclame precum "Prinde reducerile verii până în 50%" s-au dovedit a fi valabile şi în afara acestui anotimp, avându-se în vedere că verificarea tematică pe soldare s-a făcut în septembrie.

60 de sancţiuni într-o săptămână

Şeful Comisariatului Regional, Carmen Tudor, ne-a spus că, într-o săptămână, au fost verificaţi 57 de agenţi economici. Comisarii Regionalei au dat 60 de sancţiuni, dintre care 39 de amenzi în valoare de 116.200 de lei, dispunându-se oprirea temporară a unor produse, care valorau 966.500 de lei. "Abaterile constatate sunt aceleaşi pentru fiecare judeţ în parte. În unele magazine se specifica faptul că reducerile de preţ sunt ca urmare a unor promoţii, ceea ce s-a dovedit a nu fi adevărat, deoarece s-a constatat ca acestea nu sunt reaprovizionabile (nu se mai fabrica). Nu s-au găsit specificate data de debut a vânzării de soldare şi durata acesteia la operatorii economici. Au fost verificaţi operatori economici care afişau lichidări de stocuri, deşi în realitate acestea erau doar reduceri de preţuri. Unele magazine care comercializează articole de încălţăminte indigene aferente unor vânzări cu preţ redus au în magazin afişe mari: "Prinde reducerile verii până la 50%" - pentru perioada 1 iulie - 31 august, deşi aceste reduceri sunt valabile şi în afara acestei perioade (controlul s-a efectuat în luna septembrie). Altele au anunţuri publicitare în care este înscris că se fac reduceri la toate produsele, în realitate existând articole pentru care nu s-au făcut reduceri de preţuri. Unele magazine practică vânzări cu preţ redus pentru anumite articole de îmbrăcăminte, respectiv tricouri pentru adolescenţi (import Germania, depozit Senec) care erau expuse spre vânzare pe standuri rotative, împreună cu alte tricouri şi bluze pentru adolescenţi cu preţ neredus, fiind dispuse alternativ articole cu preţ redus şi neredus, pe stand fiind aplicată o etichetă cu menţiunea: "de la 9,99", se arată în informarea trimisă de directorul coordonator al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor, Carmen Tudor.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=12

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De frica falimentului, negustorii s-au pus pe reduceri

* Majoritatea magazinelor au afişat reduceri tentante şi gratuităţi, într-o încercare aproape disperată de a-i determina pe gălăţenii să cumpere.

Cumperi un produs şi al doilea este la jumătate de preţ sau plăteşti două şi primeşti trei. Acestea sunt cele mai întâlnite promoţii cu care comercianţii din oraşul nostru îşi întâmpină cumpărătorii în prag de sărbători. De asemenea, multe magazine au micşorat preţurile, unele produse ajungând să fie mai ieftine chiar şi cu 200 de lei, patronii sperând astfel ca, măcar la sfârşit de an, să vândă mai mult. Măcar cât, când trag linie, să nu iasă pe minus în acest an extrem de dificil pentru orice afacere. „Decât să stau cu marfa pe stoc şi cu datoria, cu dobândă, în bancă, mai bine dau mai ieftin marfa, dar mai scot din pierdere", spune Alexandru Toma, patronul unui magazin de pantofi care a ales să ofere o pereche de pantofi bonus la două perechi cumpărate.

Promoţia e o altă cale de a atrage clienţi. Alina Mihalcea, vânzătoare de cosmetice, susţine că printre cele mai căutate sunt gratuităţile: „În această perioadă am primit multe oferte şi de la furnizorii noştri, aşa că am putut avea la vânzare reduceri foarte mari. Spre exemplu, dacă cumperi un şampon primeşti gratuit balsamul, iar pentru o vopsea de păr dăm gratuit şamponul".

Ploaie de oferte

În această perioadă, se găsesc promoţii la aproape toate categoriile de produse: de la alimente şi haine, până la vacanţe de Crăciun şi Revelion, poliţe RCA valabile pentru tot anul 2010 şi abonamente în reţele de telefonie mobilă. Asta nu face decât să-i bucure pe gălăţenii cu venituri mai mici. „Chiar dacă situaţia mea financiară nu este atât de bună, nu voi renunţa să fac cumpărături. Am observat că în ultima vreme reducerile au invadat magazinele", spune Ioana Ghintu, în vârstă de 32 de ani.

Promoţii irezistibile

Chiar dacă în acest an majoritatea gălăţenilor au renunţat să-şi mai cumpere haine, în prag de sărbători nu vor rezista tentaţiei mai ales că tot mai mulţi patroni au adus spre vânzare îmbrăcăminte la preţuri care nu depăşesc 50 de lei. Se găsesc bluze la 10 lei, blugi la 25 de lei sau geci la 30 de lei. „Chiar dacă nu sunt de foarte bună calitate, vom cumpăra şi hăinuţe mai ieftine, mai ales pentru cei mici. Trebuie să le punem ceva sub bradul de Crăciun", susţine Alexandra Iordache, în vârstă de 35 de ani.

La fel de tentante sunt şi reducerile întâlnite în supermarket-uri, aici preţurile fiind mai mici cu sume cuprinse între 50 şi 200 de lei. Spre exemplu, un laptop cumpărat în preajma Crăciuniului costă doar 1.500 de lei faţă de 1.700 cât era în urmă cu o lună, iar un aparat foto cu tot cu husă, card de memorie şi acumulatori este 399 de lei faţă de 499.

Pe de altă parte, pentru a atrage cât mai mulţi clienţi alte supermarket-uri au lansat cardurile speciale cu care poate fi achiziţionat orice produs în trei, şase sau 12 rate fixe, fără dobândă.

Promoţii înşelătoare, amendate de OJPC

Deşi toate promoţiile sunt atragătoare este bine să se acorde multă atenţie înainte de a cumpăra ceva. Cel puţin asta recomandă reprezentanţii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi care au primit multe sesizări din partea clienţilor înşelaţi de etichetele false. „De exemplu, la SC Moris SRL pe geamul magazinului erau afişate preţurile de 15, 20, 30 şi 35 lei, însă în spaţiul destinat comercializăriii exista diverse sortimente de produse la care preţurile au valori de 120 de lei pentru cizme de damă LIN SH şi 65 de lei pentru pantofi Lumansi", a declarat directorul OJPC , Gina Stanciu.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/De ... 84200.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

În magazine au început reducerile de iarnă

Astăzi a început prima rundă a promoţiilor din acest an, vitrinele marilor magazine din ţară afişând reduceri de până la 80%. Astfel, între 15 ianuarie şi 15 aprilie, când are loc lichidarea stocului de articole din sezonul toamnă – iarnă, toate produsele vor costa mai puţin. Spre exemplu, pe lângă cunoscutele reduceri de preţ cuprinse între 10 şi 70%, clienţii vor putea lua două produse la preţul unuia singur sau la două cumpărate îl vor primi gratis pe al treilea. „Dacă până zilele trecute, o bluză costa 50 de lei, de astăzi, acelaşi produs, poate fi cumpărat la jumătate de preţ. Practic, oricine şi-a dorit în trecut o pereche de pantofi sau o haină, dar nu şi-a permis să o cumpere, în perioada reducerilor va avea posibilitatea să şi-o procure”, a spus Violeta Manole, vânzătoarea unui magazin de haine din Ţiglina.

Atenţie la ţepele din spatele reducerilor!

Agenţia pentru Protecţia Consumatorului atrage atenţia celor împătimiţi de cumpărături şi de febra reducerilor să fie cât se poate de atenţi la ţepele de sezon. Gălăţenii trebuie să ştie că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ are obligaţia să ţină cont ca aceasta să fie raportată la preţul de referinţă practicat, mai exact, pe eticheta produsului trebuie să se regăsească atât preţul vechi, cât şi preţul nou, rezultat din aplicarea reducerii. Comisarii Protecţiei Consumatorului a început deja un control prin magazinele din oraş, control care se va derula până pe 25 ianuarie.

Cereri de soldare - doar la Donatella şi Real

Pentru a putea face vânzări cu preţ redus sub denumirea de solduri şi lichidări de stoc, firmele trebuie să anunţe Primăria cu 15 zile înainte. În realitate, nu toţi comercianţii au respectat această prevedere legală. „Punctele de lucru care au depus cereri de soldări sunt SC Donatella SRL, cu trei puncte de lucru (în Ţiglina 2, pe strada Siderurgiştilor şi pe strada Brăilei). A patra notificare este făcută de hypermarketul Real”, a spus Iulian Lungu, şeful Corpului de Control al primarului.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/S- ... 81163.html

Link to comment
Share on other sites

Topul reducerilor şi promoţiilor din magazinele gălăţene

În această perioadă, magazinele practică reduceri de 30-50%, iar în cazuri excepţionale, ajung şi la 70%. Produsele care pot fi cumpărate la cele mai avantajoase preţuri sunt articolele vestimentare, cele din piele, tricotajele şi încălţămintea pentru sezonul rece

Comercianţii au lansat deja oferte promoţionale la produsele de sezon. Puloverele, pantofii, paltoanele şi cizmele, care lunile trecute păreau imposibil de cumpărat au devenit acum accesibile. Cea mai mare reducere, respectiv de 70%, am întâlnit-o la magazinul House of Art. Cămăşile bărbăteşti au reduceri de preţ de la 89 de lei, la 29 de lei, puloverele, de la 60 lei, la 29 lei, iar pardesiurile sunt reduse de la 349 lei, la 249 lei.

Cu oferte de nerefuzat vă întâmpină şi magazinul Fox, care practică în această perioadă reduceri de 50 şi chiar 70%. Astfel, blugii de damă au preţuri reduse de la 169, la 89 lei, iar puloverele, de la 89, la 46 de lei. Şi la articolele pentru cei mici s-au făcut reduceri de preţuri. Spre exemplu, botoşei pentru bebeluşi se pot cumpăra la preţul de 15 lei, puloveraşele costă 29 lei, iar paltonaşele costă 60 lei, preţurile fiind cu 50% mai mici.

Şi hypermarketul Real anunţă reduceri de 50% la confecţii pentru copii, femei şi bărbaţi. O ofertă tentantă are şi magazinul Jolidon. Cumperi produse în valoare de 125 de lei şi primeşti reducere de 20%.

Fiind o lună considerată „moartă” din punct de vedere al vânzărilor, şi comercianţii de încălţămite au recurs la promoţii. Spre exemplu, la magazinul „Leonardo”, încălţămintea de damă se vinde cu preţuri mai mici, cu până la 50%. Astfel, o pereche de ghete costă 59 lei, faţă de 89 lei, cât era înainte de soldări, în timp ce o pereche de cizme costă 89 de lei, faţă de 170, cât erau înainte de reducere. Pentru bărbaţi, o pereche de pantofi din piele costă 139 de lei, faţă de 315 lei, cât erau înainte de soldări. De asemenea, o pereche de pantofi pentru bărbaţi, care înainte de perioada reducerilor costa 235 lei, acum se poate cumpăra cu doar 99 lei.

În încercarea de a lichida stocul şi de a stimula consumul, comercianţii apelează şi la oferte promoţionale false. Unele magazine reduc preţurile cu 50% şi chiar 70% doar pe hârtie, în realitate reducerea fiind de cel mult 20 %. În acest caz, Protecţia Consumatorului atrage atenţia celor împătimiţi de cumpărături şi de febra reducerilor să fie cât se poate de atenţi la ţepele de sezon. „Pentru lipsa de informare a consumatorilor amenda este de 1.500 lei”, a declarat Gina Stanciu, comisar al Protecţiei Consumatorului Galaţi.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Topul_reducerilor_din_magazine_0_192580808.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Reduceri mincinoase, numai bune de reclamat

Perioada soldărilor (a reducerilor speciale, de sezon) ar fi trebuit să fie una relaxată, în care să ne putem face de cap prin magazine. Când, ce să vezi? „Multe dintre reducerile afişate cu cifre mari în vitrină nu se regăseau la raft”, a denunţat magazinele gălăţene Viorica Colgiu, directoarea Protecţiei Consumatorilor Galaţi. „În perioada 15-31 ianuarie, cât durează soldările, comisarii au verificat 24 de agenţi economici, 22 dintre aceştia fiind amendaţi. Valoarea totală a sancţiunilor este de 31.000 de lei. Neregulile descoperite în general se referă la nerespectarea procentului de soldare afişat (reducerea făcându-se doar faţă de preţul de vânzare afişat în urmă cu 30 de zile, nu faţă de preţul de intrare al produsului în magazin). Urmează agenţii economici care nu şi-au anunţat promoţiile la Primărie – fapt care contravine legii”, a completat directoarea.

http://www.viata-libera.ro/articol-Reduceri_mincinoase_numai_bune_de_reclamat_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Reduceri, soldări, promoţii...

Ca în fiecare an, începând cu 15 august, Galaţiul s-a umplut de vitrine anunţând reduceri. Unele atât de consistente, încât te aştepţi să intri şi să sară vânzătorii cu haine şi pantofi gratis pe tine. În realitate, dincolo de uşile shop-urilor, hainele au în continuare preţuri. Unele dintre ele, prohibite.

„Potrivit Ordonanţei 99 pe 2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, la Primăria Galaţi au fost depuse 8 notificări privind vânzarea de soldare. Legea impune că societăţile trebuie să notifice Primăria cu 15 zile înainte de începerea operaţiunii de soldare”, explică Nicoleta Manole, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Sunt mai multe tipuri de reduceri: există „soldarea”, care este o operaţiune care are loc de două ori pe an şi înseamnă reducerea preţurilor la articolele de sezon.

Există „lichidarea de stoc” – magazinul îşi schimbă profilul sau afacerea se închide.

Există şi promoţiile. În cazul promoţiilor, acestea trebuie anunţate şi trebuie să apară vizibil, pe reclamă, perioada în care au loc, ca şi menţiunea „în limita stocului disponibil”.

Dacă un magazin afişează doar cuvântul „Reduceri”, înseamnă că toate articolele care se regăsesc în acel magazin trebuie să fie la preţ redus.

45 de zile, la alegere

În fiecare an avem două perioade dedicate soldărilor: între 15 ianuarie şi 15 aprilie (pentru articolele de toamnă-iarnă), precum şi între 1 august şi 31 octombrie (pentru primăvară-vară).

Perioada de soldare durează doar 45 de zile, fiecare comerciant fiind liber să-şi aleagă perioada în care vrea să facă soldare.

„Începând din acest an, operaţiunea de control a soldărilor a trecut la îndatoririle Poliţiei Locale, odată cu înfiinţarea acestei instituţii” (nota redacţiei: 1 ianuarie 2011), încheie reprezentantul Primăriei Galaţi.

Magazinele nu sunt obligate să ieftinească

Pot magazinele să folosească cuvântul „Promoţie”, chiar dacă articolele scoase la vânzare sunt aceleaşi cu cele de acum, să zicem, 2 luni? Bineînţeles, în măsura în care articolul scos la promoţie este disponibil tot anul.

La fel, este legal dacă vânzătorul anunţă reduceri „de până la 50 la sută”, iar reducerile regăsite în magazin sunt chiar şi de 5 la sută.

În plus, magazinele nu sunt obligate de nicio lege să facă reduceri. Fiecare vânzător decide dacă reduce preţurile la anumite articole şi sub ce formă.

Articolele scoase la vânzare cu preţ redus nu sunt expuse în acelaşi loc, pe acelaşi raft, cu tot restul mărfii. În plus, există eticheta veche, cu preţul vechi barat, cu valoarea reducerii afişată (nota redacţiei: de exemplu „30 la sută”) şi cu noul preţ.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Doar două firme gălăţene au anunţat soldări de la 15 ianuarie

Deşi în magazinele din Galaţi a început demult goana după reduceri, la Primărie - acolo unde societăţile comerciale ar trebui să anunţe intenţia de a lichida sau solda stocurile - nu şi-au făcut publică această intenţie decât două societăţi. Potrivit datelor furnizate de purtătoarea de cuvânt a Primăriei municipiului Galaţi, Nicoleta Manole, „până în prezent nu s-au primit decât două cereri, din partea Billa şi SC Telena. Nici aceste două cereri nu sunt complete, întrucât, potrivit legii, ele trebuie însoţite de lista de inventar a bunurilor ce urmează să intre în procesul de soldare sau lichidare. Deja primăria le-a transmis ce trebuie să trimită pentru ca dosarele să fie complete”.

Nicoleta Manole spune că este la fel de posibil ca în următoarea perioadă să crească numărul magazinelor care respectă legea şi anunţă primăria că vor face soldare de stoc. Optimismul purtătoarei de cuvânt a primăriei este explicabil având în vedere că OG 99/2000 (art. 27, alin. 1) prevede că soldarea se poate face pe o durată de maxim 45 de zile în două intervale: 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv (60 de zile), pentru produsele de toamnă - iarnă şi august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară - vară. Indiferent însă de perioada de soldare aleasă, comerciantul trebuie să înştiinţeze primăria cu 15 zile înainte de începerea operaţiunilor.

Realitatea din oraş arată însă că sunt deja magazine care afişează reduceri la haine. Trebuie însă făcută distincţia dintre reduceri-solduri şi ofertele promoţionale. Multe magazine adoptă în această perioadă tactica „falselor promoţii”, adică vând la preţ redus articole rămase pe stoc din timpul anului, dar sub formă de oferte irezistibile. Iar pentru astfel de cazuri, comercianţii nu mai trebuie să ia acordul primărie!

OG 99/2000 spune că agenţii comerciali care nu respectă legea sunt pasibil de amenzi semnificative - între 200 şi 1.000 lei, dacă nu au înştiinţat primăria despre solduri, între 2.000 lei şi 10.000 lei, pentru vânzarea soldurilor în altă perioadă decât cea prevăzută de lege şi între 2.000 şi 10.000 de lei, pentru neprezentarea, la solicitarea organelor de control abilitate, a documentelor legale justificative pentru acest lucru.

Începând de luni, teoretic, toate magazinele care vând produse nealimentare la preţ redus vor putea fi verificate, la acte, de către corpul de control al primarului, ce îşi desfăşoară activitatea în cadrul Poliţiei Locale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Magazinele ne păcălesc la promoţii. 11 amenzi aplicate de Protecţia Consumatorului

În perioada 15-25 ianuarie 2013, comisarii CJPC Galaţi au desfăşurat o acţiune tematică de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, (soldare, lichidare, vânzări promoţionale. Au fost controlate 14  firme din judeţul. În urma neregulilor constatate au fost aplicate 18 sancţiuni dintre care 11 amenzi contravenţionale în valoare totală de 23.000 lei. Au fost oprite temporar de la comercializare până la remedierea deficientelor constatate 425 de bucăţi produse în valoare totală de 34.091 lei.
Inspectorii CJPC au găsit  numeroase deficienţe, începând cu faptul că firma nu avea afişate informaţiile despre durata de desfăşurare a vânzărilor promoţionale sau despre faptul că reducerea se practică în limita stocului disponibil. De asemenea, s-au mai găsit abateri privind regulile de fixare şi publicitate a preţurilor cum ar fi: afişarea unui procent de reducere 30 la sută fără a se menţiona categoria de produse supuse reducerii respective; produse cu 3 reduceri aplicate, fără ca preţul nou să fie raportat la ultimul preţ de referinţă, aşa cum prevede legea, ci la primul preţ. S-au mai găsit şi situaţii în care preţul vechi, faţă de care se aplică reducerea, nu fusese practicat anterior în unitatea respectivă (legea prevede ca reducerea promoţională să fie raportată la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 zile). În plus, unele magazine afişau că au reduceri, dar nu informau cât este procentul şi nici nu era afişat preţul nou la unele produse, cum de altfel s-au găsit şi firme care spuneau că au reduceri, dar nu a aveau nici un preţ afişat, nici vechi, nici nou.  La un alt magazin se vindeau cizme dama care pe lângă faptul că nu aveau indicat în mod corect preţul redus prezentau şi defecte de calitate – zone dezlipite la îmbinarea faţă-talpă, exces de substanţe de lipire, încălţăminte cu material uzat, tocit în zona tocului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

A început sezonul reducerilor de preţ în magazine
De la 15 ianuarie la 15 aprilie, comercianţii pot să-şi lichideze stocurile cu articole specifice sezonului rece, astfel că practică reduceri anunţate în prealabil la primărie.
Pe lângă promoţiile şi reducerile practicate în general în această perioadă, comercianţii mai au la dispoziţie, începând de astăzi, o nouă metodă de accelerare a vânzărilor: soldarea. Este o metodă de lichidare a stocurilor cu articole de iarnă (în special mănuşi, fulare, căciuli, paltoane şi încălţăminte), astfel că ne putem aştepta la reduceri masive de preţuri.
Comercianţii trebuie să anunţe în prealabil la primărie faptul că intenţionează să practice soldări, astfel că, pentru a afla unde găsiţi preţuri reduse, cel mai bine este să vă adresaţi autorităţii locale. Pentru a fi acceptată ca soldare, comerciantul trebuie să facă dovada că a achitat furnizorului contravaloarea mărfurilor expuse şi că nu le va vinde mai ieftin decât suma achitată şi, de asemenea, trebuie să-şi ia angajamentul că este o lichidare de stoc, respectiv că nu va repeta această metodă de vânzare cu alte mărfuri din aceaşi categorie.
Ca în fiecare an, soldările se practică în perioada 15 ianuarie - 15 aprilie pentru articolele de iarnă şi în perioada 1 august - 31 octombrie pentru articolele de primăvară-vară.
Ce putem găsi la soldare
Pot fi supuse operaţiunilor de soldare numai produsele nealimentare a căror desfacere are caracter sezonier. În această categorie se încadrează grupe de produse cum ar fi (dar fără a se limita la): confecţii inclusiv blănărie, pielărie, produse de marochinărie şi galanterie, tricotaje, ţesături, încălţăminte, articole sport-turism, cosmetice, aparate de încălzire şi climatizare, ventilatoare, precum şi alte produse similare.
Vânzarea de soldare este intens practicată în ţări ca Franţa, Germania sau Spania, cu avantaje importante atât pentru comercianţi, cât şi pentru consumatori.
Ce este preţul de referinţă
Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului nou (redus). „Stocul de produse propus pentru soldare trebuie să fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectivă, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, după caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare, şi nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare“, se arată în normativele care reglementează acest tip de comerţ.
Capcanele reducerilor
În această perioadă de reduceri, magazinele se folosesc din plin de strategiile de vânzare, care îndeamnă clientul să cheltuiască cât mai mult. Cum recunoşti „şmecheriile“ folosite de comercianţi, dar, mai ales, cum să nu cazi în plasa lor? Paco Underhill, autorul cărţii „Why We Buy: The Science of Shopping/De ce cheltuim bani: Ştiinţa din spatele cumpărăturilor“, este unul dintre consilierii în vânzări care a dezvăluit câteva dintre tacticile de acest gen folosite cel mai des.
Ofertele promoţionale sunt adevărate borcane de miere pentru cumpărători, dar cel mai adesea alegerile de acest fel nu reprezintă o afacere bună. „Încercaţi să cumpăraţi în perioada reducerilor din magazinele cu ale căror preţuri sunteţi familiarizaţi. Aşa veţi putea să verificaţi dacă ceea ce este prezentat ca o ofertă de neratat se încadrează cu adevărat în categoria chilipirurilor“, recomandă Underhill.
Altă tehnică folosită are loc în timpul lichidărilor de stoc, când hainele ieftine sunt îngrămădite în zona din spate, puse claie peste grămadă, multe dintre ele şi fără etichete. Comercianţii ştiu că ne dorim să observăm cât mai repede preţul şi măsura, de aceea hainele aranjate corespunzător pe umeraşe sunt cele mai scumpe din magazin.
Reducerile noastre
Magazinele din România nu fac excepţie de la regulă. Sezonul reducerilor, deşi deschis oficial din ianuarie, a început mai devreme pe plaiurile autohtone. În magazinele Kenvelo, campania de reduceri a debutat pe 26 decembrie 2013 şi se va încheia pe 15 ianuarie 2014. Retailerul a redus la jumătate preţurile la raft pentru blugi sau pulovere. Promoţii de 40% sunt oferite de către toate brandurile Inditex prezente în România, precum Zara, Pull&Bear sau Stradivarius, unde o pereche de pantofi poate fi cumpărată în prezent cu 170 de lei. La Pull&Bear, sacoul masculin se vinde la 230 de lei, preţ redus cu 170 de lei, spre exemplu. Brandul spaniol Mango a redus preţurile încă de la finalul lunii decembrie, cu 50% la toate piesele din magazin, iar la H&M se pot găsi reduceri de până la 60%.
adevarul.ro
* La Primăria Galaţi au ajuns până la 31 decembrie 2013 doar două notificări de soldare: H&M şi Billa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Soldări fără încadrare în timp şi diferenţe mari între procentele de reducere de pe geam şi cele din magazine

Acestea sunt neregulile constatate la cei mai mulţi comercianţi care au apelat la reduceri de preţuri la acest început de an. Inspectorii OPC au împărţit o grămadă de amenzi.

La începutul lunii februarie comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor de tip soldare, lichidare sau promoţionale. Au fost verificaţi 17 operatori economici din judeţul Galaţi (un operator economic ce practica vânzare de lichidare şi 16 operatori economici ce practicau vânzări promoţionale).

Surpriza inspectorilor a fost destul de mare: la toţi au constatat abateri de la legislaţia în vigoare. La vânzarea de lichidare există o notificare către primărie, dar consumatorii nu erau informaţi cu privire la data de debut a vânzării şi durata acesteia. În cazul vânzărilor promoţionale, principalele abateri constatate au fost neprecizarea duratei promoţiei sau dacă aceasta se face în limita stocului disponibil, neafişarea corectă a preţului (lipsa preţului nou, afişarea a două preţuri nebarate fără indicarea preţului vechi şi cel nou sau lipsa preţului vechi), nemenţionarea articolelor care sunt supuse promoţiei. În plus, inspectorii au observat pe geamurile magazinelor înscrise unele reduceri, iar în interior erau practicate altele.

Pentru toate aceste abateri s-au aplicat 14 amenzi contravenţionale în valoare totală de 41.000 lei şi trei avertismente, oprindu-se temporar de la comercializare produse în valoare totală de 5.242 lei.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Cum vă păcălesc comercianţii cu promoţii şi reduceri false

Inspectorii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi ne sfătuiesc să fim atenţi la produsele vândute cu preţ promoţional în magazinele gălăţene.
O acţiune tematică realizată de către CJPC Galaţi a dezvăluit că toţi operatorii economici verificaţi îşi păcăleau clienţii, într-un fel sau altul. Controlul a vizat nouă magazine, în care se comercializează haine sau încălţăminte. Comisarii au aplicat în total opt amenzi, în valoare totală de 34.000 de lei, şi un avertisment.

Reduceri doar pe geam

În trei dintre magazine controlate, nu exista nicio informaţie cu privire la data de începere a promoţiei. Într-un alt magazin, nu era specificat dacă era vorba de lichidare de stoc, de soldări sau de vânzări promoţionale. De asemenea, un operator economic îi informa greşit pe cumpărători în ceea ce priveşte preţul nou. Legea spune că noul preţ trebuie să se raporteze la ultimul preţ, cel mai mic, practicat în ultimele 30 de zile înainte ca reducerea să fie aplicată. În magazinul respectiv erau trecute şi tăiate mai apoi, în mod succesiv, mai multe preţuri. Comisarii de la Protecţia Consumatorului au amendat şi o firmă care minţea în ceea ce priveşte reducerea. Astfel, deşi pe etichetă scria reducere 30 la sută, în realitate era vorba de 26 la sută. În acelaşi magazin, reducerile de până la 50 la sută care erau anunţate pe geam nu se regăseau şi la produse. O altă abatere a fost constatată într-un magazin în care preţurile de pe etichetă nu coincideau cu cele de la casa de marcat. Clienţii îşi alegeau şi probau hainele potrivite, după care la casă li se cereau mai mulţi bani.

Recomandări

Acţiunea tematică a avut loc între 1 şi 14 august. CJPC Galaţi nu ne-a furnizat şi numele agenţilor economici sancţionaţi.
Dacă sunteţi interesaţi de un produs dar vreţi să aşteptaţi o promoţie pentru a-l cumpăra, trebuie să urmăriţi cu peste o lună înaintea promoţiei modul în care evoluează preţul. În cazul în care consideraţi că v-au fost încălcate drepturile, puteţi face sesizări la sediul CJPC Galaţi, de pe strada Egalităţii nr. 2, lângă Institutul de Proiectări. De asemenea, puteţi trimite reclamaţii şi prin poştă, sau la adresele de e-mail reclamatii.galati@opc.ro sau galati@opc.ro.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Start la promoţii. Cum evitaţi să picaţi în plasa falselor reduceri

* Preţul nou trebuie să fie afişat alături de preţul vechi, care la rândul lui trebuie barat

Unii comercianţi nu renunţă la profit nici în perioada marilor reduceri. Scad preţul doar pe hârtie, iar clientul ajunge să-şi dea seama că târgul nu a fost deloc profitabil abia când rămâne cu buzunarele goale. La prima vedere, pare o afacere pe care nu o puteţi ocoli. Jachete, rochii, pantaloni, ghete sunt reduse fiecare cu zeci de lei. Cumpărând mai multe astfel de produse, economia poate fi chiar şi de ordinul sutelor de lei. Înainte însă de a deborda de fericire, este bine să ţineţi seama de câteva reguli.

Sfaturi de la Protecţia Consumatorilor

Primul aspect pe care trebuie să îl aveţi în vedere este că un client informat este mai greu de păcălit. Astfel, dacă aţi pus ochii pe un produs, ideal este să urmăriţi ce preţ are înainte de a fi redus. În acest mod, puteţi fi sigur că reducerea chiar este reală.
"Clientul trebuie să verifice şi dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv. Acest lucru poate fi văzut direct la casa de marcat sau, în cazul marilor magazine, la cititoarele de cod de bare. Atunci când cumpără pachete promoţionale de tipul "trei la preţ de două", trebuie să verifice preţul individual al produselor, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional", explică comisarul Eusebiu Diaconu, purtător de cuvânt al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi. În caz de nelămuriri, aveţi dreptul să le cereţi angajaţilor magazinului informaţii suplimentare legate de orice campanie publicitară.

Cum sunt afişate reducerile

Orice anunţ de reducere de preţ trebuie să fie afişat vizibil, uşor de citit şi fără echivoc. Menţionarea noului preţ se face lângă vechiul preţ, care trebuie să fie barat. O altă posibilitate este menţionarea preţ nou/preţ vechi lângă sumele corespunzătoare. Nu în ultimul rând, reducerea poate fi menţionată şi în procente, alături de care trebuie să găsiţi preţul nou şi preţul anterior, de asemenea barat.

Potrivit legii, între 15 ianuarie şi 15 aprilie comercianţii pot desfăşura vânzări de soldare pentru produsele de toamnă-iarnă. Perioada de vânzare nu poate depăşi 45 de zile, în cadrul perioadei menţionate. Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 dezile.
Conform informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, în perioada premergătoare sezonului, doar trei firme din municipiu au notificat municipalitatea despre intenţia de a face reduceri în magazinele proprii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Amenzi pentru false oferte cu preţ redus, după un control al Protecţiei Consumatorilor

Zece agenţi economici din judeţul Galaţi au primit amenzi drastice, după ce Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi a verificat dacă aceştia respectă prevederile legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţie, etc).
Principalele abateri constatate ţin de lipsa precizării duratei promoţiei sau dacă aceasta se face în limita stocului disponibil şi de incorectitudinea preţului afişat, adică: lipsa preţului nou, afişarea a două preţuri nebarate fără indicarea preţului vechi şi a celui nou sau lipsa preţului vechi şi de înscrierea greşită a perioadei promoţiei.
Astfel, la controlul efectuat în perioada 3-14 august, comisarii CJPC Galati au verificat zece operatori economici din judeţ, la toţi constatându-se abateri de la legislaţie. Pentru neregulile constatate s-au aplicat şase amenzi contravenţionale în valoare totală de 13.400 de lei şi patru avertismente.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Amenzi de peste 40.000 de lei pentru promoţii sau reduceri mincinoase

Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi au aplicat 14 amenzi contravenţionale în valoare totală de 41.400 lei şi 7 avertismente unui număr de 21 de agenţi economici care au practicat, în perioada 18 ianuarie  -2 februarie, diverse tipuri de vânzare a produselor cu preţ redus (soldare, lichidare, reduceri promoţionale etc).

În urma verificărilor efectuate de inspectorii CJPC Galaţi, s-au constatat mai multe nereguli, precum: informarea incorectă a consumatorilor cu privire la preţul vechi şi la procentul reducerii, prin raportarea reducerii la un preţ mult mai mare decât cel de referinţă; neprecizarea duratei promoţiei sau dacă aceasta se face în limita stocului disponibil; neafişarea corectă a preţului, adică: lipsa preţului nou, afişarea a două preţuri barate şi a unui preţ nebarat; neafişarea deloc a preţului redus, deoarece reducerea se aplica doar la casa de marcat; nemenţionarea articolelor care sunt supuse promoţiei, înscrierea gresită a perioadei promoţiei.

Potrivit comisarului şef Carmen Tudor, “vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale, etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor: orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință; prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus; orice anunț de reducere de prețuri, indiferent de formă, modul de publicitate și motivația reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor și să indice în cifre o reducere în raport cu prețurile de referință; publicitatea prin catalog și ofertele de reducere de prețuri, lansate de comercianții care practică vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiția că această mențiune să figureze vizibil și lizibil în catalog; orice anunț de reducere de preț exprimată în valoarea absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat; fie prin mențiunile „preț nou”, „pret vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat. În celelalte cazuri (vânzări promoționale), legislația impune următoarele reguli: „vânzările promotionale” sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiția că: să nu fie efectuate în pierdere; să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile; produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunțate a vânzărilor promoționale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil”.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Amenzi de 54.000 lei pentru reducerile înşelătoare de preţuri din magazine

Comisarii Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi au desfăşurat în perioada 19 .01.2018-2.02.2018 o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale, etc). Au fost verificaţi 19 operatori economici din judeţul Galaţi , la 17 dintre aceştia constatându-se abateri de la legislaţia în vigoare.

"Precizăm că, vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale, etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor: orice comerciant care anunţa o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus, orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de formă, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă, publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practica vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca aceasta menţiune să figureze vizibil şi lizibil în catalog, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoarea absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Principalele abateri constatate la vânzările promoţionale au fost: Neprecizarea duratei promoţiei sau dacă aceasta se face în limita stocului disponibil, neafişarea corectă a preţului, adică: lipsa preţului nou, afişarea a doua preţuri barate şi a unui preţ nebarat;neafişarea deloc a preţului redus, deoarece reducerea se aplică doar la casa de marcat, nementionarea articolelor care sunt supuse promoţiei şi nesepararea acestora de cele nereduse, informarea incorectă a consumatorilor cu privire la preţul vechi şi la procentul reducerii , prin raportarea reducerii la un preţ mult mai mare decât cel de referinţă, înscrierea greşită a perioadei promoţiei", se arătă în comunicatul CJPC.

Pentru toate aceste abateri s-au aplicat 17 amenzi contravenţionale în valoare totală de 54.000 lei şi 4 avertismente.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Amenzi de 50.000 lei pentru reduceri false în magazine

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi a desfăşurat, în perioada 18 - 31 ianuarie 2021, acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc). Au fost controlaţi 16 operatori economici din judeţ, la 15 dintre aceştia constatându-se abateri de la legislaţia în vigoare.

„Precizăm că, vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora, trebuie să respecte următoarele reguli de fixare si publicitate a preţurilor:
- orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă;
- preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării preţului redus;
- orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma, modul de publicitate si motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă;
- publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practică vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca această menţiune să figureze vizibil şi lizibil in catalog;
- orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoarea absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
- fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
- fie prin menţiunile «preţ nou», «preţ vechi» lângă sumele corespunzătoare;
- fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

În celelalte cazuri (vânzări promoţionale), legislaţia impune următoarele reguli: «vânzările promoţionale» sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiţia ca:
a) să nu fie efectuate în pierdere;
b) să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile;
c) produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.

Principalele abateri constatate la vânzările promoţionale au fost:
- Neprecizarea duratei promoţiei sau dacă aceasta se face în limita stocului disponibil;
- Neafişarea corectă a preţului, adică: lipsa preţului nou, afişarea a două preţuri barate şi a unui preţ nebarat; neafişarea deloc a preţului redus, deoarece reducerea se aplica doar la casa de marcat;
- Nemenţionarea articolelor care sunt supuse promoţiei şi nesepararea acestora de cele nereduse;
- Informarea incorectă a consumatorilor cu privire la preţul vechi şi la procentul reducerii, prin raportarea reducerii la un preţ mult mai mare decat cel de referinţă;
-  Înscrierea greşită a perioadei promoţiei“, precizează CJPC Galaţi.

Pentru toate aceste abateri au fost aplicate 13 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 50.000 lei, şi 6 avertismente.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.