Jump to content

Bacul Galaţi - I.C.Brătianu


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Da dar nu cred ca da voie la orice persoana acolo, eu nu am vazut sa se duca oameni acolo, toti sta printre masini, o fi o sa ma uit mai atent data care vine :-)

Stiu ca nu dadea voie nici acolo unde e acoperit pe punte langa cabina pe acel coridor, chiar scria ca accesul interzis.

Scz daca e cum spui tu...

Edited by LaurX82
Link to comment
Share on other sites

LaurX tu ai fost vreodata pe un bac de comentezi? Eu am foast si cu bacurile spre IC Bratianu. Si e adevarat ca au o punte mare, dar jumatate dintre pasageri au loc sa se adaposteasca Langa cabina unde sta pilotul este si un fel de paravan-umbrela. Dar e adevarat ca jumatate de punde nu are adapost. Doar e BAC nu feribot sau vapor. Daca ai asa pretentii cumparati feribort.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

LaurX tu ai fost vreodata pe un bac de comentezi? Eu am foast si cu bacurile spre IC Bratianu. Si e adevarat ca au o punte mare, dar jumatate dintre pasageri au loc sa se adaposteasca Langa cabina unde sta pilotul este si un fel de paravan-umbrela. Dar e adevarat ca jumatate de punde nu are adapost. Doar e BAC nu feribot sau vapor. Daca ai asa pretentii cumparati feribort.

Ai pus o intrebare de nici prin gand nu trebuia sa iti treaca...

Nu nu am trecut cu bacul, am fost peste dunare de multe ori, dar numai INOT :))

Auzi george, cum o fi tu, dar te rog sa nu mai ma ei peste picior, ok?

Tu nici nu ai visat cred pe unde am umblat eu asa ca...

Edited by LaurX82
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Complicaţii în traversările între Galaţi şi Tulcea

Scăderea nivelului Dunării face mai dificile şi condiţiile în care se efectuează traversările cu bacul între Galaţi şi IC Brătianu, din judeţul Tulcea. Bacurile traversează Dunărea după o rută ocolitoare, pentru a evita o zonă în care diferenţa dintre pescajul bacului şi nivelul albiei este de la 0,9 la 1,6 m. „Ocolim cam 300 de metri şi ajutaţi de instrumentele de navigaţie putem alege un traseu sigur. Din pricina cotelor scăzute ale Dunării sunt zone în care şenalul navigabil este prea puţin adânc, aşa că nu avem ce face", spune căpitanul fluvial Ştefan Drăgan, de la Navrom Trecere Bac.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cozi interminabile la trecerea cu bacul de la Galati

Nervi si cozi interminabile la Trecere Bac. Turistii care vor sa ajunga la mare, evitand aglomeratia de pe Autostrada Soarelui sau Podul de la Vadul Oii, au optat pentru Trecerea Bac de la Galati. Dar nici asa n-au avut mai mult noroc. Din cauza nivelului scazut al Dunarii, bacurile au intarziere si, astfel, se formeaza cozi de sute de metri.

Cu nervii intinsi la maxim, conducatorii de autovehicule au fost nevoiti sa astepte de la 30 la 50 de minute pentru a putea ajunge cu Bacul pe malul celalalt. Unii s-au saturat sa tot astepte si au plecat sa traverseze Dunarea pe la Braila, altii au fost mai intelegatori si au asteptat sa le vina randul.

Oamenii s-au suparat pentru ca nimeni nu le-a explicat de ce trebuie sa astepte asa de mult la coada. Traficul la Trecere Bac Galati se desfasoara cu dificultate din cauza nivelului scazut al Dunarii.

Probleme creeaza si o limba de nisip, depusa pe o distanta destul de mare.Navigatorii spun ca situatia este, deocamdata, sub control, insa se asteapta ca in urmatoarele saptamani cotele Dunarii sa scada pana la cota de avarie. Cotele Dunarii inregistreaza astazi 137 centimetri, in scadere cu cinci centimetri fata de ieri.

a1galatibraila.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Autocarele cu garda joasă nu urcă pe bacuri

* Ele riscă să se lase "pe burtă" din cauza unghiului dificil pe care pasarela de îmbarcare îl formează cu platforma bacului după scăderea Dunării sub cota de 70 cm

Apele Dunării au scăzut atât de mult, încât diferenţa de nivel dintre pontoanele de la Punctul Trecere Bac Galaţi - I.C. Brătianu şi bacurile acostate la mal a devenit periculoasă pentru vehiculele lungi. Pentru a preveni producerea unor incidente, operatorul Navrom Bac a luat decizia de a le interzice unora dintre acestea accesul pe bacuri. "Autocarele, în funcţie de garda la sol, urcă sau nu urcă pe bacuri. Cele care au garda joasă nu urcă", a anunţat, miercuri, directorul Navrom Bac, Marilena Vasilache.

Şeful de flotă, Marian Pandele, a explicat ce se întâmplă de fapt. "Dunărea a scăzut foarte mult şi, cu toate că am coborât pasarelele la pragul de apă mică, s-a format un unghi periculos între ponton şi bacuri, cauzând probleme la îmbarcare. Autocarele lungi cu garda joasă nu urcă pe bacuri, pentru că pot atinge cu burta pasarela. Nici nu le eliberăm bilet înainte de a discuta cu şoferii pentru a găsi soluţii de ridicare a gardei. Dacă se poate, urcă pe bac", a spus Marian Pandele.

Aceasta este, deocamdată, singura restricţie pe care Navrom Bac a impus-o. Nu este exclus, însă, ca ea să fie extinsă şi la alte categorii de vehicule, în condiţiile în care nivelul Dunării continuă să scadă.

Fluviul măsura miercuri 64 cm la Galaţi, cu 2 cm mai puţin decât marţi. Apa mică a scos la suprafaţă praguri periculoase pe ruta obişnuită a bacurilor, forţându-le să facă un ocol de câteva sute de metri, ceea ce a mărit durata unei traversări de la 7-8 minute, cât este în condiţii normale, la 13 minute.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Problemele persistă la Trecere Bac

După ce a restricţionat accesul autocarelor cu garda joasă pe bacuri din cauza dificultăţilor la îmbarcare cauzate de nivelul scăzut al Dunării, operatorul gălăţean Navrom Bac a extins restricţia şi pentru unele TIR-uri. "Nu urcă pe bacuri TIR-urile care nu au garda la sol ridicată", a declarat, duminică, şeful de flotă al societăţii, Marian Pandele.

Explicaţia este aceea că nivelul fluviului a scăzut atât de mult, încât coborârea pe pasarelele de îmbarcare, până la platforma bacului, a autovehiculelor lungi cu garda joasă a devenit imposibilă.

Îmbarcarea şi debarcarea nu sunt lipsite de riscuri nici pentru vehiculele care pot urca pe bacuri. Din cauza unghiului dificil, acestea "patinează" pe pasarele din metal şi, ca să le uşureze urcarea şi coborârea, lucrătorii Navrom Bac au aruncat nisip pe căile de acces.

Între timp, nivelul Dunărea a încetat să mai scadă. Duminică, fluviul măsura la Galaţi 63 de centimetri şi era în staţionare. Nivelul rămâne, însă, unul periculos. Din cauza pragurilor scoase la suprafaţă de apele mici, bacurile continuă să facă un ocol de câteva sute de metri, până în dreptul Turnului de televiziune, ceea ce face ca durata unei traversări să fie dublă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Navrom Bac reintroduce tariful de noapte pe 15 septembrie

Navrom Bac, transportatorul fluvial care face legătura pe Dunăre între Moldova şi Dobrogea pe la Galaţi - I. C. Brătianu, reintroduce pe 15 septembrie tariful de noapte pentru cursele efectuate între orele 22,00 şi 6,00, în cuantum de 80 de lei, după două luni în care nu a perceput acest tarif. "Începând cu data de 15 septembrie, pentru trecerea cu bacul în timpul nopţii se va percepe tariful de cursă specială, pe lângă tariful normal al autovehiculului. De exemplu, şoferul unui autoturism va plăti 98 de lei, din care 80 de lei - tariful de cursă specială şi 18 lei - costul maşinii", a explicat şeful de flotă de la Navrom Bac, Marian Pandele.

Societatea a eliminat tariful de noapte pe 15 iulie, pentru tot restul sezonului cald, şi a introdus curse la fiecare 60 de minute cu bacurile mari în intervalul orar 22,00-6,00, pentru că cererea s-a menţinut la un nivel ridicat şi în timpul nopţii datorită traficului intens către şi dinspre litoral şi restricţiilor de circulaţie aplicate autovehiculelor de mare tonaj în timpul zilei.

De la 15 septembrie, cursele de noapte vor fi efectuate cu bacul mic, pe fondul scăderii traficului după lăsarea întunericului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Navrom bac Galaţi a oprit cursele cu bacul mic

Navrom Bac Galaţi a decis suspendarea curselor pe Dunăre cu bacul mic (capacitate 8 autovehicule), având în vedere vântul foarte puternic. În continuare însă se asigură trecerea Dunării cu bacul mare, care are o capacitate de peste 40 de autovehicule. Potrivit reprezenatntului Navrom Bac, Marilena Vasilache, bilete se pot cumpăra până la ora 22.00, dar cursele vor continua până când toate autovehiculele vor fi transbordate pe malul tulcean al Dunării. În prezent, la punctul de trece bac este coadă, din cauza autovehiculelor care au venit şi de la Brăila, unde bacul nu mai circulă.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ambuteiaj la trecerea cu bacul către Tulcea

O coloană de maşini de mare tonaj s-a format, joi, în apropierea punctului de trecere cu bacul de la Galaţi, care asigură legătura cu judeţul Tulcea. Ambuteiajul este cauzat de faptul că şoferii evită să mai treacă cu bacul pe la Brăila, aşa cum fac în mod normal, deoarece maşinile cu masa mai mare de şapte tone au restricţie de a mai circula pe DN 22, pe porţiunea cuprinsă între localităţile Smârdan şi Măcin, segment de drum care a fost afectat de nivelul crescut al Dunării. Astfel, şoferii maşinilor de mare tonaj care vin la Galaţi sunt nevoiţi să aştepte cel puţin o oră pentru a se îmbarca pe bac.

Reprezentanţii Navrom Bac de la Galaţi au cerut ajutorul Poliţiei Rutiere pentru fluidizarea traficului pe şoselele din apropierea punctului de trecere a Dunării.

Totodată, toate bacurile de la Galaţi pleacă imediat cum se încarcă cu maşini şi nu la intervalul de 30 de minute, cum se întâmpla în mod obişnuit.

ziuanews.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bacul, „colacul de salvare” al flotei Dunării!

* Cu doar trei feriboturi, Navrom Bac a obţinut, în 2012, un profit de şapte ori mai mare decât toată flota de 440 de nave a CNFR Navrom! * În timp ce flota tradiţională se lupta cu criza economică şi capriciile vremii, din traversarea Dunării între Galaţi şi I.C.Brătianu s-a obţinut un profit net de peste 4 milioane de lei! * Monopolul trecerii Dunării la Galaţi şi „teoria conspiraţiei” din cercurile politice

Cea mai profitabilă companie din grupul Navrom a fost, în 2012, SC Navrom Bac SRL, care a înregistrat, la o cifră de afaceri de 10,5 milioane de lei, un profit net de peste patru milioane de lei, rezultă din datele puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor. Compania a avut în medie, anul trecut, doar 68 de angajaţi, iar ca dotare tehnică piesele de bază au fost două feriboturi de 300 de tone, capabile să transporte 58 de autoturisme şi 300 de pasageri, precum şi un feribot de 25 de tone, capabil să transporte 11 autoturisme şi 160 de pasageri.

Profit în lung şi în lat

Cea mai mare companie din grupul Navrom este Compania Naţională Fluvială Română (CNFR) Navrom SA, controlată de SC Transport Trade Services (TTS) SA, unul dintre principalii actori în materie de servicii logistice şi de transport atât navale, cât şi feroviare şi rutiere. La rândul ei, CNFR Navrom SA este „firma-mamă” a unui întreg lanţ de companii, de la SC Navrom Bac SRL şi Navrom Delta SA, axate pe transportul de persoane, la Navrom Shipyard SRL, Navrom Port Service SA şi Navrom Centrul de Afaceri SRL.
Teoretic, CNFR Navrom SA este, atât ca resurse tehnice, cât şi ca resurse umane, cea mai puternică din grupul de firme. Potrivit datelor furnizate de companie, în 2012 a avut în medie nu mai puţin de 586 de angajaţi. Flota este compusă din 33 de împingătoare, dar şi din 408 nave nepropulsate (305 barje, 93 de şlepuri şi 10 ceamuri). Cu toate acestea, odată cu izbucnirea crizei economice şi a efectelor acesteia în plan comercial, compania a traversat în ultimii ani o situaţie destul de dificilă. Între 2008 şi 2010 profitul net al companiei a scăzut de la 9,6 milioane de lei la 2,2 milioane de lei. Mai mult, în 2011 compania a înregistrat pierderi de nu mai puţin de 3,4 milioane de lei. În 2012, compania a reuşit să se redreseze, dar este încă departe de profitul obţinut în vremurile bune. Astfel, anul trecut, la o cifră de afaceri de 239 milioane de lei, a obţinut un profit de 588.658 lei.

Dacă nu curge, pică!

Deşi deţine doar trei nave, SC Navrom Bac SRL a reuşit anul trecut să scoată un profit net de aproape şapte ori mai mare decât toată flota CNFR Navrom, flotă care, deşi poate că nu mai are forţa de altădată, este încă una dintre cele mai mari de pe Dunăre. Desigur, profitabilitatea Navrom Bac vine din deţinerea monopolului trecerii Dunării între Galaţi şi localitatea tulceană I.C.Brătianu. De altfel, anul 2012 a fost cel mai bun din ultimii cinci ani în această afaceri, în condiţiile în care profitul net a variat între 3,9 milioane de lei şi 3,2 milioane de lei. În aceste condiţii se poate spune că, pe perioada crizei, SC Navrom Bac SRL a avut la nivelul grupului un rol de veritabil „colac de salvare”.

Nu este de mirare că, pe fondul blocării negocierilor privind Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară dintre Galaţi, Brăila şi Tulcea, au apărut şi „teorii ale conspiraţiei” conform cărora, în spatele blocajelor s-ar afla un joc de interese care urmăreşte întârzierea unor proiecte gen tunel sau pod peste Dunăre, nefavorabile, desigur, modelului de afaceri practic de Navrom Bac. Cert este că, dincolo de astfel de teorii, Grupul Navrom are legături strânse cu lumea politică. De exemplu, deputatul PSD Viorel Ştefan este asociat în cadrul Navrom Bac şi Navrom Reparaţii (actualul Navrom Shipyard), dar şi acţionar în cadrul SC TTS SA. Numai anul trecut, potrivit declaraţiilor de avere depuse la Parlament, Viorel Ştefan a obţinut de la Navrom dividende de 659.000 lei. Cum banii n-au… culoare politică, în aceleaşi cercuri de afaceri se învârte şi deputatul PDL Mircea Toader. Printre altele, el figurează în calitate de „inginer colaborator” al SC TTS SA, de unde a încasat 43.000 lei. Navrom are influenţă şi în cercurile administraţiei locale. Viceprimarul Florin Popa, fost director al Administraţiei Portuare a Dunării Maritime (APDM) Galaţi, încă de pe vremea când era city-manager avea un rol activ în Consiliile de Administraţie ale CNFR Navrom şi Navrom Delta Tulcea, de unde, potrivit declaraţiilor de avere, într-un singur an a încasat indemnizaţii de peste 16.000 lei. Iar exemplele nu se opresc neapărat aici.

Navigaţie cu suspine

Ca rezultate financiare, cu Navrom Bac nu reuşeşte să concureze nici măcar Navrom Delta SA Tulcea. În ciuda faptului că are 100 de angajaţi şi asigură cu opt nave transportul fluvial de călători pe rutele din Delta Dunării, firma tulceană a înregistrat în 2012, la o cifră de afaceri de 10,7 milioane de lei, o pierdere de 6.889 lei. Este al cincilea an consecutiv în care firma înregistrează pierderi, ce-i drept nu la fel de mari precum cele din 2010 sau 2009, când Navrom Delta SA ieşea „pe minus” cu 743.193 lei şi, respectiv, 763.521 lei.
Practic, după Navrom Bac, ca nivel al profitului net obţinut în 2012, la nivelul grupului doar Navrom Shipyard SRL se poate lăuda cu rezultate notabile. Cu peste 200 de angajaţi, axată în special pe reparaţii de nave, dar neducând lipsă nici de comenzi pentru realizarea unor nave noi, precum cele primite de la APDM Galaţi, Navrom Shipyard a avut anul trecut o cifră de afaceri de 12,7 milioane de lei, în final reuşind să obţină un profit net de aproape 1 milion de lei. În rest, profitul raportat de celelalte firme din grup au fost mai degrabă modeste: Navrom Port Service a avut un profit net de 46.132 lei, iar Navrom Centrul de Afaceri a raportat un profit de 19.674 lei.

Alianţă strategică

Ca perspective, activitatea CNFR Navrom depinde atât de dinamica fluxurilor de marfă, cât şi de condiţiile naturale de navigaţie. În ceea ce priveşte mărfurile, compania se bazează şi pe fluxurile tradiţionale de minereu, cărbune, calcar, destinate în special combinatului siderurgic ArcelorMittal, dar şi pe comerţul cu cereale, laminate, combustibili şi mărfuri generale, care au cunoscut o creştere în ultima perioadă ca volum al transporturilor. Pentru a-şi asigura front de lucru, CNFR Navrom a încheiat un acord cadru cu SC TTS SA, principalul acţionar, în care aceasta din urmă se angajează să asigure mărfuri pentru folosirea la transport a flotei disponibile, neutilizate de CNFR Navrom în executarea contractelor proprii. Potrivit datelor furnizate de Consiliul de Administraţie al companiei, pentru anul 2013, valoarea contractului dintre CNFR Navrom şi SC TTS SA este de aproximativ 28 de milioane de euro. Planurile Navrom depind însă şi de condiţiile de navigaţie pe Dunăre, aceasta fiind o mai veche problemă a transportatorilor fluviali. Blocajele care apar fie din cauza secetei, fie a inundaţiilor sau a sloiurilor din perioada de iarnă sunt tot atâtea motive pentru care Dunărea, ca mijloc de transport, este adesea ocolită. Practic, în momentul de faţă, doar 9 la sută din capacitatea de transport a Dunării este folosită, în condiţiile în care Rinul, de exemplu, este folosit la peste 80 la sută din capacitate! Lucrările hidrotehnice de pe sectorul Călăraşi-Brăila vor contribui la eliminarea unor blocaje, dar încă se simte lipsa unor politici economice care să încurajeze transporturile navale nu numai… de-a latul Dunării, cu bacul, ci şi de-a lungul ei, de la Sulina până la Regensburg şi poate chiar mai departe.

Cât plăteşti la trecere-bac

Preţul unui bilet la trecere bac, pentru un simplu cetăţean, este în prezent de 1,5 lei. Pentru un autoturism, cu tot cu şofer, tariful pentru traversarea Dunării este de 18 lei. Sunt categorii de autovehicule pentru care se încasează mai mult. De exemplu, pentru un TIR tariful este de 55 lei, un autocar 58 de lei, iar pentru un microbuz între 21 şi 25 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Bacurile revin la programul normal

Programul bacurilor de trecere non-stop a Dunării, care a intrat în vigoare la 1 august, se va încheia joi, 15 septembrie, la ora 22,00, moment de la care programul de traversare va reveni la normal. Reamintim că, timp de o lună şi jumătate, în urma unei hotărâri a conducerii Navrom Bac, bacurile care fac legătura între Galaţi şi comuna tulceană I. C. Brătianu au circulat şi noaptea, cu acelaşi tarif ca cel de zi. Aşadar, joi noaptea, la ora 22,00, cu plecare de pe ambele maluri, va avea loc ultima cursă a programului „de vară”. De vineri dimineaţă, cei care vor să treacă Dunărea pe la Galaţi o vor putea face între orele 6,00 şi 22,00, din jumătate în jumătate de oră. Tarifele sunt aceleaşi: 1,50 lei/pasager şi 20 lei/autoturism (inclusiv şoferul). Noaptea se vor face doar curse speciale, la cerere, preţurile fiind de 80 de lei pentru bacul mic şi, respectiv, 105,50 lei pentru bacul mare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Bacuri de noapte, cu tarif normal

Cel puţin până la sfârşitul acestei luni, Navrom Bac oferă posibilitatea unor curse de noapte cu bacul, peste Dunăre, la tarif normal. Până acum, orice trecere cu bacul pe timp de noapte era considerată cu regim special, iar preţul era de 80 de lei. Acum, preţurile sunt la fel cu cele de zi, adică 20 lei pentru o maşină mică şi 1,50 lei de persoană, cu excepţia şoferului.

Orarul trecerilor de noapte este următorul: dinspre comuna I.C.Brătianu spre Galaţi, la orele impare (23,00, 1,00, 3,00 şi 5,00), iar dinspre Galaţi spre malul tulcean, la ore pare (12,00, 2,00 şi 4,00).

Măsura a intrat în vigoare la 1 iulie, iar conducerea Navrom Bac urmează să decidă dacă va fi prelungită şi în luna august.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scăderea nivelului Dunării a dublat durata curselor de traversare cu bacurile

Ca și în anii trecuți, scăderea nivelului Dunării le creează probleme marinarilor de la Trecere Bac, care trebuie să ocolească bancul de nisip cu lungimea de trei sute de metri format în mijlocul albiei fluviului, această manevră ducând la dublarea duratei unei traversări între Galați și IC Brătianu.

„Noi ne respectăm programul, bacurile pleacă din jumătate în jumătate de oră, numai că o cursă pe care o făceam în șapte minute, acum o facem în 12-14 minute. Nu-i ceva nou, mereu când Dunărea e scăzută se întâmplă asta. Întâmpinăm problememai mari la îmbarcarea mașinilor, dar ne descurcăm”, a declarat Grigore Crăciun, șeful flotei Trecere Bac SRL.

Potrivit conducerii Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați,bancul de nisip nu reprezintă un pericol pentru navigație, întrucât este în afara zonei șenalului navigabil. „Nu este pe șenalul navigabil și deci nu este nicio problemă pentru navigație. Există suficient șenal de 150 de metri lățime pentru că Dunărea are 930 de metri lățime în zonă. S-a mai întâmplat și în alți ani, iar insula apare atunci când Dunărea este scăzută”, a precizat Dorian Dumitru, directorul general al AFDJ Galați.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cozi imense la Trecere Bac Galaţi

Unul dintre bacurile mari care asigură legătura între cele două maluri ale fluviului Dunărea a fost trimis în şantier pentru reparaţii şi, deoarece au rămas cu un singur feribot de capacitate mare, reprezentanţii companiei Navrom Bac au fost nevoiţi să schimbe programul de traversare a fluviului. În loc să treacă din jumătate în jumătate de oră, bacul pleacă în funcţie de numărul de solicitări.

La orele de vârf, se formează cozi lungi, iar şoferii sunt nevoiţi să aştepte zeci de minute până ajung pe malul opus.

”Este vorba despre o reparaţie planificată a bacului, nu s-a stricat, este o revizie pe care nu o mai puteam amâna. A început joi şi sperăm să se termine în două săptămâni. Până atunci am decis să renunţăm la programul obişnuit. Practic, bacul mare merge non stop, încărcăm şi plecăm”, a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul societăţii Navrom Bac, Marilena Vasilache.

Cei mai afectaţi de schimbarea programului de trecere cu bacul sunt şoferii de camioane. Ei sunt nevoiţi să pierdă ore întregi pe mal, deoarece camioanele şi TIR-urile nu pot intra decât pe bacul mare. La Galaţi există şi un bac de capacitate mică, dar pe acesta nu pot intra decât persoane, motociclete şi autoturisme. Conducerea societăţii Navrom BAC spune că situaţia va reveni la normal în aproximativ două săptămâni.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Creşterea nivelului Dunării a blocat câteva ore traficul la bac

Vineri dimineaţă, cei care voiau să ia bacul dinspre galaţi către Tulcea dar şi cei care coborau de pe bac au avut o mare problemă. Apa crescuse peste noapte cu câteva zeci de cm iar oamenii şi maşinile laolaltă înotau prin apă. "Noi ne aşteptam la asta, de aceea am şi pus un anunţ de ieri la casierie. A venit apa peste noapte. Noi suntem pregătiţi de ieri, am chemat macara dimineaţă, împingătoare, după cum vedeţi împingătorul este deja sosit. Aşteptăm macaraua pentru că a fost ceaţă şi în două trei ore se rezolvă. Pontonul se mută aici, la apă mare. Îl vom muta şi pe cel de la bacul mic şi rezolvăm situaţia. Se opreşte, în jur de trei ore, traficul”, a declarat Grigore Crăciun şef flotă Navrom Bac.

Nivelul Dunării a crescut evident pe seama topirii zăpezilor şi a precipitaţiilor din ultima vreme."La ora actuală, debitul este în jur de 8.600 - 8.800 de metri cubi pe secundă şi cu tendinţă de creştere de până la 10.200, implicit şi nivelul Dunării va fi în creştere. La Galaţi, de exemplu, cota este de 490 de centimetri, este cu 70 de centimetri sub cota de atenţie, care este de 560 de centimetri. Zone vulnerabile sunt aceleaşi care au fost de fiecare dată când a crescut nivelul Dunărea, zona de la Şantierul naval, zona din valea oraşului. Dunărea, pe traseul de la Baziaş şi până la vărsare, malul stâng, care este malul aferent României, este un mal de luncă, deci nu este un mal înalt, cum este în zona comună cu Bulgaria, ei au un mal înalt, stâncos mai înalt, şi atunci, normal, apa trebuie să refuleze undeva şi va inunda anumite zone limitrofe”, a precizat Dorian Dumnitru, AFDJ Galaţi.

Deocamdată nu sunt probleme pentru navigatori din pricina creşterii debitului Dunării. Aceştia au fost însă atenţionaţi că odată cu creşterea debitului creşte şi viteza curentului şi atunci trebuie să îşi ia măsuri de siguranţă pentru nave.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Circulația bacului între Tulcea și Galați a fost oprită după ce s-a desprins pasarela de mal!

Circulația bacului între județele Tulcea și Galați a fost oprită, vineri seara, după ce pasarela de îmbarcare a autovehiculelelor s-a desprins de mal în localitatea I.C. Brătianu. Centrul Infotrafic al Poliției Române a transmis, vineri seara, că, din cauza desprinderii de la mal a pasarelei de îmbarcare a autovehiculelor pe bacul din localitatea tulceană I.C. Brătianu, circulația cu acesta pe Fluviul Dunărea, între județele Tulcea și Galați, a fost oprită. Potrivit sursei citate, situația va fi remediată în cursul zilei de sâmbătă, prin intervenția unei macarale plutitoare.

reporterntv.ro

Centrul INFOTRAFIC al Poliţiei Române informează că circulaţia cu bacul pe Fluviul Dunărea, între judeţele Tulcea şi Galaţi, a fost reluată începând cu ora 13:15.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Angajaţii Navrom BAC sunt agresaţi la lăsarea serii

Incidente grave pe malul tulcean al Dunării. Angajaţii Navrom BAC Galaţi sunt agresaţi, iar în apărarea lor nu are cine sări, pentru că la postul de poliţie de la I.C. Brătianu programul se termină la ora 16,00. Culmea, şi la Poliţia Transporturi Navale, care ar trebui să intervină în astfel de cazuri, se lucrează tot până la ora 16,00. Atunci când se sună la 112, poliţiştii vin de acasă, dar intervenţia lor se face după mai bine de o oră.

Aşa s-a întâmplat şi marţi seară, când un şofer a dat cu maşina peste agentul de pază de la Navrom BAC. „A depăşit toată coloana, a venit în faţă, şi-a luat bilet de la casierie, l-am oprit de două ori şi l-am rugat să se ducă la rând. Nu a vrut şi a intrat cu maşina pe pasarelă, cred că era beat, drogat. Eram în faţa maşinii şi am încercat să sun la 112, atunci a accelerat maşina şi a dat peste mine. Au sărit ceilalţi şoferi, erau şi ei la rând, stăteau acolo de două ore şi era normal să intervină. S-a urcat apoi pe bac şi a vrut să se arunce în Dunăre, dar l-am tras”, ne-a povestit Cosmin Gherghe.

Un alt incident a avut loc sâmbătă seară, când un alt angajat al societăţii a fost bătut de doi indivizi. „Pe la ora 16,00 am făcut cursa de la Galaţi la Tulcea, acolo a fost un prim incident. Un băiat, nu ştiu cine este, a vrut să se urce pe bac şi să se arunce de pe bac. Nu l-am lăsat şi m-a înjurat, a folosit cuvinte greu de reprodus. Am plecat la Galaţi, iar la întoarcere pe ponton erau doi indivizi. Timonierul a aplanat treburile. Pe la 21,15 m-am dus pe bac să iau nişte piese, iar atunci a fost încă un incident, dar a intervenit băiatul timonierului şi s-a aplanat conflictul. La 21,45, când m-am dus iar să iau ceva, unul m-a provocat. Când am văzut că celălalt vine de la spate am băgat mâna după spray. Am fost lovit de la spate, m-au trântit jos, mi-au spart ceasul, ochelarii”, ne-a spus Lucian Croitoru, celălalt angajat agresat.

"Cerem ajutor, dar nu avem la cine"

Cele două incidente au fost aduse la cunoştinţa conducerii societăţii Navrom BAC. „S-au înmulţit evenimentele pe malul tulcean, ţinând cont că acolo există un post de poliţie cu un singur angajat. Sâmbătă am avut un eveniment, când un coleg a fost pur şi simplu agresat, bătut pe malul Dunării, în timpul programului, la ora 21,45. Marţi a fost un alt eveniment, când un cetăţean a blocat trecerea, lăsând maşina pe pasarelă. Timp de oră şi cinci minute, până a sosit Poliţia Transporturi Navale şi o ambulanţă, pentru că omul era destul de agitat, traficul a fost blocat. Respectiva persoană a dat cu maşina peste agentul de pază, pentru că acesta nu îi permitea accesul pe bac. Nu este prima dată când se întâmplă astfel de evenimente”, ne-a explicat Mara Vasilache, directorul de la Navrom BAC Galaţi.

Pentru că se confruntă din ce în ce mai des cu astfel de lucruri, conducerea Navrom BAC susţine că îşi doreşte sprijinul poliţiei, dar că la I.C. Brătianu lucrează un singur poliţist şi acela are program până la ora 16,00, iar incidentele se petrec seara, mult după această oră, când oamenii sunt nevoiţi să sune la 112. Dar, culmea, nici aici nu au prea mari şanse pentru că poliţiştii de la Transporturi Navale Tulcea lucrează tot cu program, adică la ora 16,00 pleacă acasă. „Ideea este că cerem ajutorul, dar nu avem cui. Programul acelui agent este până la ora 16,00, după se întâmplă tot felul de evenimente urâte, bătăi, săbii, ameninţări. Când a avut loc incidentul am sunat la postul de poliţie din I.C. Brătianu şi mi s-a spus că programul este până la ora 16,00 şi să sunăm la 112. Am sunat la 112, de şapte ori până ni s-a răspuns. Au venit într-o oră şi cinci minute, iar când au ajuns ne-au explicat că şi dânşii lucrează până la ora 16,00, că sunt de la Transporturi Navale şi a durat până au venit de acasă. Ideal ar fi să fie aici nişte oameni sau măcar o maşină a poliţiei acolo pe mal”, a completat Mara Vasilache.

Ambulanţele, nevoite să aştepte bacul

Grav este faptul că din cauza acestor incidente, angajaţii Navrom BAC nu post sta pe timpul nopţii pe malul tulcean al Dunării, asta în ciuda faptului că trebuie să asigure transportul ambulanţelor de la Tulcea spre Galaţi. „Angajaţii mei nu au voie seara pe malul tulcean, acolo unde ar trebui să stăm cu bacul mic, Poienari 2, pentru a prelua salvările care vin de la Tulcea. Din cauza a ceea ce se întâmplă, stăm la Galaţi, este pierdere de timp şi astfel, automat, orice urgenţă medicală are întârzieri. Noi nu putem sta pe malul tulcean noaptea, pentru că nu se poate cobori pe cheu, avem filmări cum sunt bătuţi angajaţii de diferiţi indivizi”, a conchis Mara Vasilache.

Cazul lui Cosmin Gherghe este anchetat acum de poliţia din Tulcea. Celălalt caz va rămâne doar în memoria celui agresat şi asta pentru că, atunci când a mers la poliţie să depună plângere, agresorul i-a dat banii pe ochelarii sparţi, iar poliţiştii i-au sfătuit să se împace. Rămâne de văzut dacă cineva, de la Minister, va afla de aceste cazuri şi va dispune şi suplimentarea numărului de angajaţi de la postul de Poliţie din I.C. Brătianu, dar şi măsuri care să stopeze astfel de incidente.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Cursele de noapte cu bacul mare au fost reluate la Galați

Compania Navrom Bac a reluat, de la începutul acestei luni, traversarea Dunării pe timp de noapte cu bacul mare, la tarif normal. Astfel, la orele 24,00, 2,00 și 4,00, cursele pleacă de la malul gălățean, iar la orele 23,00, 1,00, 3,00 și 5,00, de pe malul comunei tulcene I.C. Brătianu.

Pe timp de noapte nu se efectuează curse intermediare, precizează Navrom Bac. Pe timpul zilei, traversarea se efectuează din jumătate în jumătate de oră, din ambele maluri, în intervalul 6,00-22,00.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Oamenii așteaptă cu orele să treacă cu bacul pe la Galați

În drumul lor spre mare sau spre Delta Dunării, românii care aleg să treacă Dunărea cu bacul pe la Galați au nevoie de multă răbdare. Zi de zi, de dimineață și până seara, pe tot parcursul verii, aici se formează cozi întinse pe sute de metri. Oamenii aşteaptă chiar și câte două ore, până ce reușesc să se îmbarce. La trecerea bac de la Brăila, aglomerația este uneori chiar și mai mare, iar lucrurile nu stau mai bine nici la întoarcerea din concediu, atunci când zeci de mașini formează șiruri imense pe malul tulcean al fluviului.

Poate că Galațiul nu este un punct notabil pe harta turistică a țării, însă cu siguranță orașul reprezintă o poartă importantă de tranzit pentru românii care vor să traverseze Dunărea spre și dinspre Dobrogea. O demonstrează cozile interminabile care se formează zilnic la punctul de trecere cu bacul. Marți, în jur de ora 11,00, șirul de mașini care așteptau îmbarcarea mergea până în sensul giratoriu de la Uzina de Apă. De la casa de bilete pentru bac și până la capăt, am numărat aproape 70 de mașini, dintre care doar cinci aveau număr de Galați. În alte zile însă, coada coboară până aproape de drumul care duce spre Plaja ”Dunărea”.

În drum spre litoral sau spre Deltă, mii de români aleg în fiecare zi să treacă Dunărea cu bacul pe la Galați. Marți, coada era formată din mașini înmatriculate în Sibiu, Bistrița-Năsăud, Covasna, Iași, Vrancea ori cu numere de Italia, Spania sau Germania. Ajunși la Galați, toți află că, pentru a trece Dunărea pe aici, ai nevoie nu doar de bani, ci și de timp și, mai ales, de mult calm.

În mod normal, cumpărarea biletelor și trecerea fluviului nu durează mai mult de 30 de minute. În sezonul estival, însă, operațiunea se poate întinde chiar și pe două ore sau două ore și jumătate. Cele trei bacuri operate de Navrom Bac Galați sunt total insuficiente pentru a face față numărului mare de clienți, chiar dacă fac curse și pe timp de noapte.

”Sunt resemnat, nu am de ales”

Octavian Boboc lucrează ca șofer și este nevoit să suporte zilnic corvoada așteptării la bac. ”Trec în fiecare zi de la Galați spre Tulcea. Astăzi, sunt aici de 40 de minute, dar cred că mai durează cel puțin o oră până mă văd pe malul celălalt. Ieri, am așteptat mai mult de două ore la coadă. Sunt resemnat, nu am de ales”, spune tânărul.

Alina este din județul Vrancea și a plecat, împreună cu familia, dis-de-dimineață de acasă, spre litoral, în speranța că va reuși să prindă, astfel, și câteva ore de plajă. ”Am ajuns aici la ora 10,00 și acum e aproape 11,30. Sper să putem urca pe următorul bac. Am avut noroc pentru că vreo doi-trei șoferi nu erau în mașini și am putut să-i depășim. Deci, am și trișat un pic. La întoarcere, vom încerca să trecem pe la Brăila, poate că acolo nu vom aștepta atât de mult”, explică femeia.

În general, oamenii din mașini par resemnați cu situația întâlnită la Galați. Cei mai mulți stau cu geamurile închise și cu aerul condiționat pornit, pentru a se feri de aerul arzător de afară. Nu același lux și-l pot permite însă agenții Navrom care îi dirijează pe șoferi. Acești angajați sunt nevoiți să stea cu orele în soare. Spun însă că primesc tot ce trebuie de la firmă și că venitul de la finalul lunii face să merite suportarea caniculei.

Aglomerație și din sens opus și promisiunea podului

Unii dintre șoferi spun că vor încerca să găsească o rută alternativă, atunci când vor reveni din concediu. Totuși, mulți vor trece Dunărea tot cu bacul, de pe malul tulcean spre Galați. Astfel, mai ales în zilele de weekend, peste Dunăre se formează cozi cel puțin la fel de mari. Aglomerația merge de cele mai multe ori până în centrul satului I.C. Brătianu, ceea ce încurcă circulația celorlalte mașini.

Deși se repetă vară de vară, aglomerația de la Trecere bac ar putea intra în istorie, în mai puțin de doi ani, dacă podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, va fi deschis în termenul înaintat de autorități. Potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, podul va fi deschis, împreună cu zece kilometri de drumuri de legătură, la finalul anului viitor. Este vorba despre șoseaua care va uni localitățile Smârdan și Măcin. Până ce vom vedea îndeplinite promisiunile politicienilor, rămâne să ne antrenăm în continuare răbdarea prinși în cozile de la Trecere bac, cel puțin încă o vară de acum înainte.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.